Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Päivitä toki jos tulee kokemus positiivisemmaksi testien myötä. Meinaan itse pistän jäihin kys hankinnan jos on näin vaikeaa :/
Ihmetyttää nämä tällaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä näköjään mistään mitään. Sinustako on hyväksyttävää toimintaa, että yritys jonka kanssa asiakas tekee kauppaa voi vedota johonkin kolmanteen osapuoleen ja unohtaa oman vastuun? Käsittämätöntä typeryyttä. Mietippäs asioita vähän uudestaan.Heh, huvittavaa kyllä lukea näitä viestejä. Inhimillinen virhe, joka ei todennäköisesti johtunut edes Verkkokaupasta, miksi he siis myisivät tappiolla tuotteita? Esimerkkitilanne typottajille, jos typottaisitte myyntithreadiin 200e sijaan 20e, myisittekö sillä hinnalla?
Ihmetyttää nämä tällaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä näköjään mistään mitään. Sinustako on hyväksyttävää toimintaa, että yritys jonka kanssa asiakas tekee kauppaa voi vedota johonkin kolmanteen osapuoleen ja unohtaa oman vastuun? Käsittämätöntä typeryyttä. Mietippäs asioita vähän uudestaan.
Sitä paitsi, mitään selkeää hintavirhettä EI ole jos tuote on n. 50% halvemmalla myynnissä normaaliin hintaan verrattuna! Kuten joku jo aiemmin kirjoitti, miten voi olla, että muita tuotteita myydään jopa yli 50% alennuksilla ja nyt jotenkin kovalevyt ovatkin aivan eri asia. En käsitä.
Olin jo saanut 6 teran Seagate Ironwolfin tulevaa nassia varten mutta laitoinpa huvikseni tuon 12 teran järkäleen tilaukseen.. saa nähdä tuleeko. On nimittäin aivan käsittämätön hinta tuo 228e. Outo tapaus kyllä, verkkis näyttää hinnaksi 478,90 "wd gold" haulla mutta tuotesivulla tuo 228,90. Verkkiksen haussa/tuotesivulla näkyy vastaava 10 teran kiekko olevan 756,90. Amazon de:ssä 12 teran kultakiekko on 493.97.
EDIT: Jospa kerrankin heidän valheellinen "todennäköisesti aina halvempi" pitäisi paikkansa, hinnat ovat nimittäin ennemminkin "todennäköisesti aina kallein".
Siten, koska puhelimilla ja kiintolevyillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Niillä on täysin eri katteet. Ei se nyt niin ole, että jos jonkun kiinalaisen paskapuhelimen on saanut 99% alennuksella niin se automaattisesti takaa sen, että -99% hintaan lipsahtanut 75" telkkari on ihan ok. Hintaa verrataan yleiseen hintatasoon eli siis kiintolevyjen yleiseen hintatasoon - ei puhelinten, ei fidget spinnereiden eikä minkään muunkaan asiaan täysin liittymättömän tauhkan hintaan.
Suomen kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) apulaisjohtaja Katri Väänänen
Kyllähän se niin menee oikeustoimilain, meidän (KKV) ja kuluttajariitalautakunnan kantojen mukaan, että verkkokaupan netissä olevat hinnat ovat pääsääntöisesti sitovia, koska niitä voidaan nopeasti korjata ja päivittää, Katri Väänänen sanoo.
... mutta jos hintavirhe on niin iso, että kuluttajan olisi pitänyt se virheeksi ymmärtää, niin hän ei voi siihen vedota, vaan yritys voi vaatia oikeaa hintaa
Esimerkiksi, jos myydään sadalla eurolla tonnin esinettä, koska yksi nolla on pudonnut pois, pitää pohtia, onko virhe ollut niin ilmeinen, että kuluttajan olisi pitänyt se ymmärtää.
– Toisaalta alennusmyyntisesonkina saatetaan myydä toisen sesongin tuotteita, jolloin alennus voi olla huomattavan iso. Missä menee se raja, että pitää ymmärtää, ettei se voi pitää paikkaansa?
Trollille ei saisi vastata mutta laitetaan nyt; kirjoitin hintaa käsittämättömäksi, en hintavirheeksi, kuten näet viestistäni, olin katsonut esim. amazonista vastaavan tuotteen jonka hinta oli n. 50% kalliimpi. Ei tuollaista voi hintavirheeksi katsoa.Eli tiedostit, että kyseessä saattaa mahdollisesti ehkäpä olla hintavirhe, ja nyt uliset siitä jälkeenpäin kun se olikin näin?
Ei se noin kyllä mene. Lainaanpa tähän muutaman kommentin tästä uutisesta: Yli 90 prosentin ale verkkokaupassa – hintasotku mutkistuu: Kuka tiesi mitä ja tavataanko oikeudessa?
Eli, n. 50% alennusta tuotteesta ei voi millään katsoa hintavirheeksi IMO.
Entä jos asiakas ei nyt tee mitään, ei reagoi saamaansa meiliin, vaan pitää ostamansa ja maksamansa tavaran. Mitä Jollyroom voi tehdä?
– He voivat tietysti alkaa laittaa laskua ja vaadetta ja alkaa periä oikeusteitse. Se on heidän mahdollisuutensa. Periaatteessa yritys voi laittaa laskut perintätoimistolle perittäviksi, joka voi viedä perinnän oikeuteen.
Tarvitseeko perintäfirma oikeuden päätöksen perintään?
– Lähtökohtaisesti ristiriitaisen, epäselvän saatavan perintää ei saa tehdä. Siksikin kuluttajan kannattaa kiistää.
– Kannattaa tietysti miettiä, miten reagoi, jos on itsekin tiedostanut, että hei, siellä saattaa olla jotain... (hintavirhe).
Heh, henkilökohtaisuuksiin meneminen kertookin kirjoittajasta kaiken oleellisen, mutta vastataan nyt silti.Ihmetyttää nämä tällaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä näköjään mistään mitään. Sinustako on hyväksyttävää toimintaa, että yritys jonka kanssa asiakas tekee kauppaa voi vedota johonkin kolmanteen osapuoleen ja unohtaa oman vastuun? Käsittämätöntä typeryyttä. Mietippäs asioita vähän uudestaan.
Vegas Pro ei ollut uusin 15 versio vaan 14, mutta ei varmasti käyttöä haittaa.
Mutta kun n. 50% alennettua tuotehintaa ei voi automaattisesti pitää minään hintavirheenä, siitähän tässä on kysymys, te jotkut olette jo betoniin sementoineet että tuo oli hintavirhe.Luin koko artikkelin ja ainakaan minulle ei siitä jäänyt sellaista kuvaa, että yrityksen olisi minkään valtakunnan pakkoa myydä hintavirheellistä tuotetta alennettuun hintaan. Päinvastoin, jopa jo lähetettyjä tuotteita voi karhuta takaisin ihan perintään asti mikäli siltä tuntuu ja virhe on ollut ilmeinen.
Itse ostan vähän verkkokaupasta mutta voin sanoa, että ihan höpöhöpöä, verkkokauppa ei todellakaan aina merkitse tuotesivuilla, että onko tuote alennuksessa vai ei! Esim. katsoin verkkiksen tarjouskataloogista tämän television ProCaster LE-40F408 40" LED ‐televisio, 200 Hz 249,90 € ja tuotesivulla ei ole MITÄÄN merkintää alennetusta hinnasta!Monestiko Verkkokaupalla on ollut tuotteita 50% alennuksessa, ilman, että tuotteessa on mainittu tarjousta tai poistomyyntiä? Itse en taida muistaa kertaakaan, Verkkokauppa onkin siitä poikkeuksellinen, että se aina mainitsee sen, että tuote on tarjouksessa.
Heh, henkilökohtaisuuksiin meneminen kertookin kirjoittajasta kaiken oleellisen, mutta vastataan nyt silti.
Monestiko Verkkokaupalla on ollut tuotteita 50% alennuksessa, ilman, että tuotteessa on mainittu tarjousta tai poistomyyntiä? Itse en taida muistaa kertaakaan, Verkkokauppa onkin siitä poikkeuksellinen, että se aina mainitsee sen, että tuote on tarjouksessa. Toiseksi, voisitko linkata jonkin _HDD-kovalevyn_, joka on joskus ollut 50% tarjouksessa? SSD:itä on saattanut olla, mutta nekin todennäköisesti Black Fridayn tai Cyber Mondayn tai vastaavan aikana, jolloin tarjouksia on mainostettu, joten nekään tarjoukset eivät ole verrattavissa tähän. Omasta mielestäni oli täysin selkeä hintavirhe, enkä siksi edes vaivautunut tilaamaan (tosin eipä tuolle olisi ollut tarvettakaan).
Yleisesti koskien, hieman huvittava asenne mielestäni täällä, kun kaikissa hintavirheissä hyökätään kauppojen kimppuun. Toki joissain tilanteissa voi olla, ettei tarjous ole "liian suuri", mutta silti täällä puolet ymmärtävät, että kyseessä on todennäköisesti hintavirhe. Mutta kai se asenne on, että kaikki pitää saada itselle halvalla, ja kaikesta pitää saada kaikki mahdollinen irti.
Voitko kertoa nyt jonkun esimerkin, missä HDD-levy on ollut 50% alennuksessa? Et vieläkään antanut esimerkkiä. Kyllähän esimerkiksi vaatteita on saanut 80% alennuksella, joten voiko tästä päätellä, ettei mitään 80% tarjousta voi pitää hintavirheenä?Mutta kun n. 50% alennettua tuotehintaa ei voi automaattisesti pitää minään hintavirheenä, siitähän tässä on kysymys, te jotkut olette jo betoniin sementoineet että tuo oli hintavirhe.
Ongelma on siinä, että nykyään on täysin mahdotonta sanoa, milloin joku tuote on tukkurin kautta oikeasti alennuksessa vs. kyseessä on tukkurin hintavirhe. Tukkurin kohdalla hintavirheet on kyllä helppo estää ihan ohjelmistopohjaisilla ratkaisuilla, mutta nähtävästi tällainen systeemi ei heitä kiinnosta.Voitko kertoa nyt jonkun esimerkin, missä HDD-levy on ollut 50% alennuksessa? Et vieläkään antanut esimerkkiä. Kyllähän esimerkiksi vaatteita on saanut 80% alennuksella, joten voiko tästä päätellä, ettei mitään 80% tarjousta voi pitää hintavirheenä?
Se ongelma tuossa vanhemmassa versiossa on, että ei ole tukea viimeisen vuosikymmenen aikana julkaistuihin näytönohjaimiin. Eli renderöinti kannattaa hoitaa handbraken kautta, ellei halua odottaa maailman tappiin.
Ainoastaan tuosta 15sta löytyi konkreettista tietoa, erojen pitäisi olla käytännössä, ettei Editissä ole erikoisefektejä valmiiksi mukana. En ole vielä itse ehtinyt asentaa ja testata, ilmoittelen heti kun ehdin miten toimii. Kokemusta aiemmasta versiosta ja premierestä myöskin vähän, niin huomannen jos jotain tärkeää puuttuu.
Tulipahan Pro:hon sorruttua, pitääkin paketista 500gb normi malli purkaa ja laittaa palautukseen..
ELI5? Vegas Pro 14 on julkaistu 2016.
Näinhän se on. Itse ainakin jo vaadin VK:ta toimittamaan tuotteet kuluttajalakiin vedoten. Ei kuulu minulle heidän ja tukkurin sähellykset. Lisäksi aleprosentti ei ollut edes kovinkaan iso eli noin 50% kun kuitenkin mainostavat olevansa yleensä aina halvempi. Tuskin toimittavat tai mielipidettään tuon takia muuttavat, mutta eipä tuo työmääränä iso juttu ole rustata sitä käsittelypyyntöä kuluttaja-asiamiehelle sekä kuluttajariitalautakuntaan.Ei se nyt niin selkeä virhe ollut. Hinta oli puolet verkkokaupan yleisestä tasosta, joka on muita korkeampi. Kokematon käyttäjä voi pitää näitä Verkkokaupan "yleensä aina halvempina" hintoina.
Etkä voi velvoittaa käyttäjää tietämään noita asioista tuotteista. Käyttäjä on tilannut tuotteen ja saanut tilausvahvistuksen. Silloin tuote pitää toimittaa.
Onko joku jo surfannut verkon läpi ja tehnyt esim. PS4 Pron ja Switchin kohdalla hintavertailua, että onko tuo Prisman alennuskoodi kuinka hyvä tarjous?
Onko joku jo surfannut verkon läpi ja tehnyt esim. PS4 Pron ja Switchin kohdalla hintavertailua, että onko tuo Prisman alennuskoodi kuinka hyvä tarjous?
Kauanko tuo Prisman joulurauhaa koodi on voimassa?
P.S. Ja mistä tuo on bongattu kun itselläkin uutiskirjeentilaukset yms mutta mitään tietoa ei moisesta...
Jos oli Finlaysonin lakanoita niin Netraudassa on tarjouksessa...Ei näytä olevan enää voimassa.
Yöllä / illlalla oli. Laitoin tuotteet ostoskoriin ja jätin tilaamisen aamulle, jotta sain kysyttyä vaimolta lakanoista joita olin laittanut koriin.
No eihän se koodi enää toimi, ja koska Prismassa on normaalihinnoilla kuitenkin n. 10%-20% ilmaa kaikissa hinnoissa ei sieltä kannata tilata.
Mahtaakohan tulla Steamin joulualeen 15€? PS4 löytyy mutta mieluummin koneella pelaa. Jonkun sivun mukaan lowest price ollut aiemmin 19,99€ ja muissa kaupoissa ~14-15€. Ykkösen joskus ostanut mutten vieläkään asentanut
Ja tuo Prisman tuotekatal... siis verkkokauppa on aivan kamala räpellys.
Näinhän se on. Itse ainakin jo vaadin VK:ta toimittamaan tuotteet kuluttajalakiin vedoten. Ei kuulu minulle heidän ja tukkurin sähellykset. Lisäksi aleprosentti ei ollut edes kovinkaan iso eli noin 50% kun kuitenkin mainostavat olevansa yleensä aina halvempi. Tuskin toimittavat tai mielipidettään tuon takia muuttavat, mutta eipä tuo työmääränä iso juttu ole rustata sitä käsittelypyyntöä kuluttaja-asiamiehelle sekä kuluttajariitalautakuntaan.
Alennusprosentin "suuruus" riippuu täysin siitä millaisista tuotteista puhutaan ja missä markkinatilanteessa. Esim. mikäli tällä hetkellä myytäisiin jota teratavun SSD:ta tai 32 gigan muistikittiä edes 30% alennuksella, puhuttaisiin käsittämättömän suuresta aleprosentista. Samaten jostain 8+ teratavun kovalevystä 50% alennusprosentti on niin älytön ettei kyseessä voi olla mitään muuta kuin hintavirhe.
Toisessa ääripäässä vaate jonka tuotantokustannukset ovat pari euroa ja pyyntihinta pari sataa, siinä voi helposti laittaa vaikka 90% alennusta.
On täysin toinen keskustelunaihe voidaako jokaiselta vaatia niin paljoa markkinoiden ymmärtämystä että tajuaa tuon 50% alen olevan hintavirhe.
Eikö noi Gigantin Dominaattorit ole juuri ~30% alennuksella?32 gigan muistikittiä edes 30% alennuksella
Proshop myi ssd kovon yli 50% alennuksella.
Eli ei automaattisesti voi olettaa 50% aleen olevan hintavirhe.
Eikö noi Gigantin Dominaattorit ole juuri ~30% alennuksella?
Ei voi vaatia eikä se muutenkaan ole ostajan/kuluttajan velvollisuus tietää myyjän mahdollisista hinnoitteluvirheistä. Se on yksinomaan myyjän vastuu ja se aika selkeästi sanotaan myös kuluttajaneuvojan ohjeistuksen mukaan. Mutta ei minun puolesta tämän enempää OT:tä tänne.On täysin toinen keskustelunaihe voidaako jokaiselta vaatia niin paljoa markkinoiden ymmärtämystä että tajuaa tuon 50% alen olevan hintavirhe.