Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuote: Kaikki Verkkokauppa.com Outlet-tuotteet
Hinta: -10% jo alennetuista hinnoista
Kauppa: Verkkokauppa.com / Ainakin Helsingin myymälässä
Linkki: Eijole.

Muuta:
Tuotteet ripoteltu pitkin myymälää osastojensa viereen. Osa toki outlet-puolella vielä.

Hyvä että on ripoteltu pitkin myymälää. Vähän edes hankaloittaa sitä trokareiden vittumaista meininkiä missä syöksytään outlettiin hoardaamaan kaikki yhtään arvokkaamman näköinen omiin kasoihin, ja sitten soittelemalla yrittävät saada kaupat aikaiseksi ennen kuin ostavat mitään, pitäen kamoja tuntikaupalla panttivankina siellä että ehkä ostetaan.

Aeropress, kahvimylly ja hyvät kahvipavut niin pääsee jo pitkälle aika pienellä sijoituksella. Korvasi Moccamasterin omassa käytössä.
jos haluaa kahvin helposti saada tehtyä niin tuo on kyllä se huonoin vaihtoehto. turhaa askartelua ja maku ei paljoa kummene.

Tässä se helppous ja nopeus olis just yks aspekti mitä haetaan. Ajatuksena tyypillisimmin työpäivän aikana tirauttaa lounaan päälle tai toisella kahvitauolla joku spessukaffi helposti ja nopeasti, joten pressopannu ja papujen jauhaminen ei välttämättä ihan osu tähän tarpeeseen. Vaimokin varmaan joskus innostuis noita juomaan, ja hänelle tuo askartelu kahvin kanssa maistuu varmaan vielä vähemmän kuin mulle. Peruskahvit edelleen moccamasterilla kuten tähänkin saakka.

Mulla on kaapissa joku halpis dolce gusto mikä on aikanaan saatu lahjaksi, mutta se on niin hinnat alkaen malli että käyttö on jäänyt vähälle. Hankalaa saada tasalaatuista kahvia kun ei ole mitään vesiautomatiikkaa ja pitää sitten silmämääräisesti arvioida milloin kapselista on mennyt läpi vaikka 180 ml vettä :rolleyes:

Mitenkähän hyvä tälläinen tarjous käytännössä on. Aika usein näkee mainoksia 99e ilmastoinnin huollosta. Mitäköhän keskivertoautoon menee kylmäainetta, joku 800g, lopullinen hinta on silloin 109€. Vai täytetäänkö tuossa tosiaan järjestelmä tyhjentämättä vanhaa kylmäainetta?

En ole autoalan ammattilainen, mutta harrastuneisuuden puolesta voisin mielestäni antaa tähän tyhjentävän vastauksen, jos joku vielä pohtii näitä tarjouksia:

- Jokaisesta autosta ja ilmastointijärjestelmästä huolimatta osa kylmäaineesta katoaa vuosien aikana, vaikka järjestelmä olisi ehjä ja tiivis. Se kuinka nopeasti tämä tapahtuu riippuu useista seikoista, kuten kylmäaineen määrästä, tekniikasta, auton iästä, kilometreistä yms.
- Ulos vuotavan aineen määrä ehjässä järjestelmässä on kuitenkin yleensä max muutama kymmenen grammaa per vuosi
- Useimmiten suositellaan ilmastoinnin täyttöhuollon tekemistä kahden vuoden välein. Tämä on sinänsä ihan hyvä nyrkkisääntö, mutta itse olen välillä venyttänyt kolmeenkin vuoteen, jos tiedän, että omistamastani autosta (aiempien huoltojen perusteella) kylmäainetta katoaa hyvin hitaasti
- Kylmäaineen määrä on autokohtaista, Passattiin voi mennä 300 grammaa, 7-sarjan Bemariin 800 grammaa. Ilmoitettu määrä ei kuitenkaan tarkoita, että niin paljon autoon kylmäainetta lisätään, vaan se on järjestelmän kokonaismäärä ja vanhaa ainetta käytännössä aina käytetään hyväksi huollon yhteydessä. Toisin sanoen vanha aine otetaan talteen, puhdistetaan ja syötetään takaisin järjestelmään ja lisää laitetaan vain sen verran kuin mitä jää suositellun ja todellisen määrän erotukseksi.
- Mikäli ostat auton, jossa ilmastointi ei toimi ja väitetään, että on vain täyttöä vailla, useimmiten tämä viittaa siihen, että ilmastoinnissa on oikeasti muutakin vikaa kuin kylmäaineen vähyys. Jos kuitenkin ostat tällaisen auton, järjestelmän tiiveys on syytä tarkastaa ennen uuden aineen lisäämistä. Pitkään tyhjänä ollut järjestelmä voi tosin vikaantua myös ajan kanssa siksi, että järjestelmään tiivistyy kosteutta ja tiivisteet kuivuvat, joten ilmastointi kannattaa korjata pikaisesti, jos sitä aikoo käyttää

Summa summarum, riippuen paljonko tarjous kattaa kylmäainetta, vaikuttaa tarjouksen hyvyyteen. Lähtökohtaisesti autossa jossa ilmastointi toimii ja edellisestä huollosta ei ole useita vuosia, tuo 200g erittäin todennäköisesti riittää ja veloitus jää tarjouksen suuruiseksi. Toki liikenteessä on todella paljon vanhoja ilmastoituja autoja, joiden ilmastointi kyllä toimii, mutta edellisestä huollosta voi olla 5-10 vuotta aikaa. Jos järjestelmän tilavuus sattuu vielä olemaan suuri, voi tällaisessa tapauksessa kylmäaineen määrä kasvaa tarjouksessa ilmoitettua määrää suuremmaksi. Jos omistat tällaisen auton, veisin ehkä siinä tapauksessa auton sellaiseen huoltoon, jossa tuota hintaa ei ole sidottu kylmäaineen määrään, vaan voivat ilmoittaa ns. könttähinnan huollolle.

Sitä ainetta myöskin häviää väkisin ajan kanssa ja edellisestä huollosta ei ole tietoa, kun hommasin auton muutama viikko takaperin. Sitä ainetta tuli pihalle kuitin mukaan 330g ja öljyä 8g. En tiedä onko tuo 681g yhteenlaskettu vanha + uudet vai kokonaan uudet.
Häviää toki, mutta 700g on liikaa. Sellaista määrää sieltä ei katoa ilman että järjestelmässä on jonkinlainen korjausta vaativa vuoto, eli se 681g oli melko varmasti kokonaismäärä. Lisäksi 30min kuulostaa hieman liian lyhyeltä ajalta tyhjennykselle ja täytölle. Mutta joo, tämä ei ole oikea paikka tälle keskustelulle. Se 49€ tarjous Vianorilta on hyvä ja se kannattaa hyödyntää.

Tässä se helppous ja nopeus olis just yks aspekti mitä haetaan. Ajatuksena tyypillisimmin työpäivän aikana tirauttaa lounaan päälle tai toisella kahvitauolla joku spessukaffi helposti ja nopeasti, joten pressopannu ja papujen jauhaminen ei välttämättä ihan osu tähän tarpeeseen. Vaimokin varmaan joskus innostuis noita juomaan, ja hänelle tuo askartelu kahvin kanssa maistuu varmaan vielä vähemmän kuin mulle. Peruskahvit edelleen moccamasterilla kuten tähänkin saakka.

Mulla on kaapissa joku halpis dolce gusto mikä on aikanaan saatu lahjaksi, mutta se on niin hinnat alkaen malli että käyttö on jäänyt vähälle. Hankalaa saada tasalaatuista kahvia kun ei ole mitään vesiautomatiikkaa ja pitää sitten silmämääräisesti arvioida milloin kapselista on mennyt läpi vaikka 180 ml vettä :rolleyes:
Noh, tuota, teet sen väärin. Se halpismalli toimii siten että mittaat säiliöön sen 180 ml vettä. Sitten kun kaikki vesi on valunut kaffe on valmis.
Meillä on muutama vuosi sitten tarjouksesta ostettu Dolce Gusto ja tulee sitä edelleen silloin tällöin käytettyä.

Noh, tuota, teet sen väärin. Se halpismalli toimii siten että mittaat säiliöön sen 180 ml vettä. Sitten kun kaikki vesi on valunut kaffe on valmis.
Meillä on muutama vuosi sitten tarjouksesta ostettu Dolce Gusto ja tulee sitä edelleen silloin tällöin käytettyä.

Tuota tekniikkaa itse asiassa käyttänytkin yhden kapselin juomissa, kahden kapselin juomat yrittänyt tehdä silmämääräisesti kun ei jaksa montaa kertaa mittailla vesiä. Olishan tollanen automaattivekotin mukavampi kun se hoitais homman, no automaattisesti :D

Tuota tekniikkaa itse asiassa käyttänytkin yhden kapselin juomissa, kahden kapselin juomat yrittänyt tehdä silmämääräisesti kun ei jaksa montaa kertaa mittailla vesiä. Olishan tollanen automaattivekotin mukavampi kun se hoitais homman, no automaattisesti :D

Meillä on tämmönen härveli, itse en kahvia juo, mutta muija juo kupin yleensä aamuisin. Hyvin pelannut jo useamman vuoden, maksoi muistaakseni Sikantissa 39e tms. Valitaan kapselin ilmoittama määrä noita vihreitä viivoja ja painetaan joko sinistä kylmän veden nappia tai punaista kuuman veden nappia. Hetken surisee ja homma valmis. Suosikkeja on nykyään Starbucksin kapselit.

88713798.jpg

Kahvijutut:

Autojen ilmastoinnille ei ole omaansa, mutta mahtunee tänne:

Jos on ilmastointihuollolle tarvetta, kannattaa tsekata myös offerillan tarjonta. Tälläkin hetkellä siellä on mm. tämä:

Henkilöauton ilmastointihuolto 35€ (Helsinki, sis. 300 g kylmäainetta)
Offerilla ei ole minulle tuttu palvelu ollenkaan, mutta ihan hyvä vinkki. Tosin Vianoreita löytyy ympäri maata ja tuo koskee vain yhtä liikettä Helsingissä, mutta silti hyvä huomio.

Offerilla ei ole minulle tuttu palvelu ollenkaan, mutta ihan hyvä vinkki. Tosin Vianoreita löytyy ympäri maata ja tuo koskee vain yhtä liikettä Helsingissä, mutta silti hyvä huomio.
Noh, onhan täällä ollut noita "Perähikiän K-Raudassa kaksi kappaletta hilavitkuttimia -50%".

Oon vissiin ainoa mutta näitä kaikenmaailman tarjouksia tavaroista joita ei tiennyt tarttevansa on ihan mukava lukia ja niistä syntyviä vääntöjä ;) Ja jos joka ketjuille tehdään omat langat niin pakka leviää ja ei niitä erikseen jaksa etsiä... Joten jatkakaa vaan munpuolesta samaanmalliin; ootan että seuraavaksi tulee joku kehumaan niitä sivettikissan? syömiä kahvipapuja (jotka varmaan onkin ihan hyviä) mutta kilohinta ei :)

Laitoin sähköpostia Xstra Digital Storageen, kun FedEx seurannan mukaan 15.8 tilattu Ryzen ei ole liikahtanut mihinkään. Lähetykseen on tullut viivästys ja pyrkivät lähettämään tuotteen viimeistään huomenna. Lasku kuitenkin saapui jo 5 päivää sitten!

Päivitystä tilanteeseen. Ryzen prossut ilmeisesti heilläkin jälkitoimituksessa, kun ilmoittivat odottavansa niitä varastoon 28.8 tai viimeistään 31.8.

Hyvä että on ripoteltu pitkin myymälää. Vähän edes hankaloittaa sitä trokareiden vittumaista meininkiä missä syöksytään outlettiin hoardaamaan kaikki yhtään arvokkaamman näköinen omiin kasoihin, ja sitten soittelemalla yrittävät saada kaupat aikaiseksi ennen kuin ostavat mitään, pitäen kamoja tuntikaupalla panttivankina siellä että ehkä ostetaan.
Onko muuten verkkiksen verkkosivuilla likikään kaikki myymälässä olevat outlet-tuotteet?

No näin siinä sit kävi, että päivän pähkimisen jälkeen mä tilasin sen perhanan Nespresson.
Kasasin sen vaadittavat 300 kapselia seteistä ja irtopurkeista mitkä vaikutti hyvältä ja pistin tilauksen sisään. Kaffit maksoi 196 euroa ja koneen saa sitten "ilmaiseksi". Tarjosivat myös ilmaisen pikatoimituksen ja postin pitäis tuoda kone huomenna ysiin mennessä kotiin niin pääsen heti testaamaan mihin perkeleeseen sitä tuli rahat laitettua. Ehkä sitä on varaa panostaa omaan kermaperseilyyn nyt tämän verran :whistling:

Kiitos vaan @mölyä tästä rahanmenovinkistä :rofl:

No näin siinä sit kävi, että päivän pähkimisen jälkeen mä tilasin sen perhanan Nespresson.
Kasasin sen vaadittavat 300 kapselia seteistä ja irtopurkeista mitkä vaikutti hyvältä ja pistin tilauksen sisään. Kaffit maksoi 196 euroa ja koneen saa sitten "ilmaiseksi". Tarjosivat myös ilmaisen pikatoimituksen ja postin pitäis tuoda kone huomenna ysiin mennessä kotiin niin pääsen heti testaamaan mihin perkeleeseen sitä tuli rahat laitettua. Ehkä sitä on varaa panostaa omaan kermaperseilyyn nyt tämän verran :whistling:

Nespresson kapselit tulee normipostillakin aika haipakkaa. Jos aamupäivästä tilaan niin on huomenna iltapäivästä lähipostin pisteestä haettavissa. R-kiskalta mun tapauksessa.

Onko amazon.de palautus maksuton ja vaivatonta? Ei näköjään kellee kelpaa toi muistisetti mistä aikaisemmin oli puhetta, niin ajattelin palauttaa.

Onko amazon.de palautus maksuton ja vaivatonta? Ei näköjään kellee kelpaa toi muistisetti mistä aikaisemmin oli puhetta, niin ajattelin palauttaa.

On suht. vaivatonta. Tekee palautuspyynnön netissä ja saa lähetyskuluihin jotain 8€. Sehän ei riitä mihinkään jos kirjattuna jotain lähettää Saksaan Postilla. Amazonin asiakaspalvelusta saa sitten lähetystunnusta vastaan loput rahat takaisin. Itse taisin saada tuon 8€ ja vielä koko Postin veloittaman summan kokonaisuudessaan (16€).

• Tykkää
Reactions: Sir
Okei, eli oikein hienosti toimii heillä systeemit jos ei tarvitse mistään mitään maksaa. Palautukseen vaan sit. Jaksa noita apinoiden tarjouksia kuunnella. Saat 80€ kun on käytetty, ei kinosta vaikka kui ois uus. Käytetty on aina käytetty. Vittu saatana taas. Ihmiset. Mutta kiitos Husse.

Ja sitten seuraava homma. Tilasin cdonista eli Xstra Digital Storagesta seuraavat osat: Ryzen 9 3950X, Crucial ssd BX500 1Tt ja Samsungin ssd M.2 PCIE 500gt laskulla. Sitten vielä Ryzen 7 3700X jonka maksoin heti visalla, koska kovasti tämän toivoin saavani. Yksikään paketti ei ole liikkunut mihinkään, muutamassa kaksin kappalein seurantanumeroita. Miten saan nämä kaikki peruttua helpoiten? Säätämiseksi meni ja visalaskunkin maksoin jo :mad:

Screenshot_2020-08-26 FedEx Pikatoimitukset, lähetti- ja lähetyspalvelut Suomi(1).png

Pakko nyt kehua, kun minulle tuli hyvä ostokokemus. Tämä ei ole mainos. Parempaakaan ketjua en keksinyt, niin menkööt tänne.

Täällä hyvin turtuu näihin Verkkokauppa/Gigantti/Power/Amazon/ymsmikäliexyzfirma tarjouksiin ja jauhanta usein myös keskittyy näiden firmojen toimintaan milloin missäkin asiassa. Minulla oli tarve mitättömälle USB3-hubille (Transcend HUB3, hinta 24€) ja huomasin että halvin hinta oli helsinkiläisessä Mikromafiassa. Laitoin tilauksen sisään ja muutaman minuutin kuluttua tuli ihmisen lähettämä viesti jossa todettiin hyvin ystävälliseen sävyyn tuotteen olevan noudettavissa vaikka heti. Kävin myöhemmin hakemassa tuotteen ja palvelu oli ystävällistä ja ripeää.
Asiakaskokemus oli todella hyvä, ja yrittäjää tukee mielellään nykyajan megamarketti-maailmassa. Taidanpa katsoa jos seuraavaa rautakierrosta ostaessa kurkkaisi heidän verkkokaupan ensimmäisenä. Välillä hyvin pienetkin asiat merkitsee, kuten vaikka nyt minuun teki vaikutuksen kun noutoilmoitus tuli ihmiseltä eikä koneelta.

Pakko nyt kehua, kun minulle tuli hyvä ostokokemus. Tämä ei ole mainos. Parempaakaan ketjua en keksinyt, niin menkööt tänne.

Täällä hyvin turtuu näihin Verkkokauppa/Gigantti/Power/Amazon/ymsmikäliexyzfirma tarjouksiin ja jauhanta usein myös keskittyy näiden firmojen toimintaan milloin missäkin asiassa. Minulla oli tarve mitättömälle USB3-hubille (Transcend HUB3, hinta 24€) ja huomasin että halvin hinta oli helsinkiläisessä Mikromafiassa. Laitoin tilauksen sisään ja muutaman minuutin kuluttua tuli ihmisen lähettämä viesti jossa todettiin hyvin ystävälliseen sävyyn tuotteen olevan noudettavissa vaikka heti. Kävin myöhemmin hakemassa tuotteen ja palvelu oli ystävällistä ja ripeää.
Asiakaskokemus oli todella hyvä, ja yrittäjää tukee mielellään nykyajan megamarketti-maailmassa. Taidanpa katsoa jos seuraavaa rautakierrosta ostaessa kurkkaisi heidän verkkokaupan ensimmäisenä. Välillä hyvin pienetkin asiat merkitsee, kuten vaikka nyt minuun teki vaikutuksen kun noutoilmoitus tuli ihmiseltä eikä koneelta.

Tätä itsekkin kaipaisin enemmän. Verkkokaupassa tulee asioitua usein, koska työmatkan varrella. Mutta siitä hommasta on asiakaspalvelu kaukana. Työtään he vain suorittaa. Ei mitään muuta. Itse en muistanut koko mikromafian olemassa oloa. Offtopikkia, mutta positiivista sellaista. :)

Itsellä myös pari kokemusta kyseisestä kaupasta. Tilasin ja hain, ei mitään ongelmia. Hyvä maku on jäänyt.

Onkos tämä hyvä emolevy AM4 prossulle? https://www.amazon.de/gp/product/B07TNSYXXV

Ois melko edullisesti amazonissa, 169,99e + veroero.

Ihan ok emo ja hyvä virransyöttö, Jimms ketjun tarjouksessa 174,90€ vielä muutama jäljellä varmaan edullisempi veroeron jälkeen.

Äänekäs tuuletin emossa, jos ei se haittaa niin rock rock

Taitaa se vähän haitata, kun eukko käyttää koteloa yöpöytänä :)

Mikäs ois hyvä vaihtoehto? Kotelo Fractal Design S2, ois kiva jos kaikki etupanelin liittimet yms ois yhteensopivia.

Nyt laitat lapun portinpieleen, jossa nuo @kjns markkinointisuitsutukset ja myyt ohikulkijoille kahvia 3€/kuppi. Ja kappas, 66 myydyn kupillisen jälkeen sinulla on ilmainen keitin ja 119 ilmaista kapselia itselläsi. :cool:

Virransyötöllä tuskin on kauheesti merkitystä jos käytetään yöpöytänä. Jos vaatimukset on hiljaisuus, AM4 kanta ja soveltuvuus yöpöydäksi niin kannattaa katsella halvimpia emoja. Jos lisävaatimuksia niin suosittelen Konepaketit aluetta.

Taitaa se vähän haitata, kun eukko käyttää koteloa yöpöytänä :)

Mikäs ois hyvä vaihtoehto? Kotelo Fractal Design S2, ois kiva jos kaikki etupanelin liittimet yms ois yhteensopivia.

Mitä olet siihen kiinni laittamassa?

Sama B550:lla, joka ei tarvitse erillistä tuuletinta piirisarjalle. Jos siinä on joku 3600, jota ei kellotella ja päivitystarpeita ei ole, niin joku halpa lauta vaan alle, jossa on edes jäähy VRM:lle ja hyvin toimii. Amazonista ostaisin kai tuon:
(katsoin 2-3min, voi olla parempiakin tarjouksia)
(ja oletin, että Amazonista tulee uudella BIOS:illa)

--

Ehkä tämä olisi parempi ketju:

Mitä olet siihen kiinni laittamassa?

Sama B550:lla, joka ei tarvitse erillistä tuuletinta piirisarjalle. Jos siinä on joku 3600, jota ei kellotella ja päivitystarpeita ei ole, niin joku halpa lauta vaan alle, jossa on edes jäähy VRM:lle ja hyvin toimii. Amazonista ostaisin kai tuon:
(katsoin 2-3min, voi olla parempiakin tarjouksia)
(ja oletin, että Amazonista tulee uudella BIOS:illa)

--

Ehkä tämä olisi parempi ketju:

Jos nyt ikinä saan tuon tarjous prossun, niin 3700X ja 2080 Super, ei mitään kellotustarpeita. Joo jatketaan vaan toisessa ketjussa.

Tuote: 9600K
Hinta: 166,16€
Kauppa: Dustin
Linkki: https://www.dustinhome.fi/product/5011095710/core-i5-9600k
Muuta: Kaipa näillekin tuohon hintaan jotain käyttöä löytyy? Sitä en tiedä, että onko taas joku Dustinin hintavirhe. Normihinnat ovat noin 200€, joten ihan tavalliselta alennukselta kyllä vaikuttaa.

Itse ostaisin emon perusteella, jos on jo 300-sarjan kellotusemo ja rahaa kiinni siinä, niin tämä on ihan kiva diili.

Jos ei ole vielä tehty emolevyhankintaa, ja voi odottaa niiden tulemista tarjoukseen, ostaisin tämän:
Se on 6c/12t ja huonoina puolina se, että tuota ei kelloteta. Mutta sitten voi ostaa halvemman emon. Nyt nuo 400-sarjan emolevyt on törkeän hintaisia.

..ja sitten on vielä Ryzen 3600, jonka kustannus B450-emon kanssa on ihan sama kuin noiden + järkevän emolevyn.

--

..ja juuri tuon 10000-sarjan hinnoittelun takia ei ole järkevää ostaa vanhoja prosessoreita korkeaan hintaan. Tuo tarjoushinta on se hinta, mitä niiden pitäisi nyt maksaa normaalisti.

Näistä oli vielä vittuilu kaukana, hyvällä huumorilla pientä kevennystä ;)

Harkitsen muuten tosissani ton kahvikasan ja koneen tilaamista. Nyt kun ollaan vahvasti etätöissä niin olis kiva tirauttaa välillä jotain vähän spessumpaa sumppia kuppiin, vaikka saludossa ei mitään vikaa olekaan. Kaks hunttia premium-koneesta ja vuoden kahveista ( kuppi per päivä tahdilla) niin voisha sitä paskemmankin diilin hankkia kahviherkutteluihin :hungry:
Meillä on tämmönen härveli, itse en kahvia juo, mutta muija juo kupin yleensä aamuisin. Hyvin pelannut jo useamman vuoden, maksoi muistaakseni Sikantissa 39e tms. Valitaan kapselin ilmoittama määrä noita vihreitä viivoja ja painetaan joko sinistä kylmän veden nappia tai punaista kuuman veden nappia. Hetken surisee ja homma valmis. Suosikkeja on nykyään Starbucksin kapselit.

88713798.jpg
Sen verran vielä kahvikeskustelua, koska olennainen tieto. Kannattaa muistaa, että yleensä noissa kahvikapseleissa on 12kk käyttöaika, joka pitää kyllä paikkansa... Kerran ostin halvalla 10kk vanhoja kapseleita ja makueron kyllä huomasi tuoreeseen.

Itsellä kanssa Mikan mainitsema keitin ja olen ollut tyytyväinen. :thumbsup:

Sen verran vielä kahvikeskustelua, koska olennainen tieto. Kannattaa muistaa, että yleensä noissa kahvikapseleissa on 12kk käyttöaika, joka pitää kyllä paikkansa... Kerran ostin halvalla 10kk vanhoja kapseleita ja makueron kyllä huomasi tuoreeseen.

Itsellä kanssa Mikan mainitsema keitin ja olen ollut tyytyväinen. :thumbsup:
Mulla on kans ollu juuri tämä sama keitin, ja omasta mielestä se oli aivan kuraa. Koitin todella useita erillaisia kapseleita, mutta todellisuus oli se että tuo ei millään kyennyt yhtä kuumaan kahviin kuin mitä olen moccamasterissa tottunut juomaan. Kahvi tuntui aina laimealta. Jos on tottunu kahvikupista ottamaan siten kiinni että kätensä polttaa jos kupin korvasta ottaa kiinni, niin tuo kapselikahvinkeitin ei kyllä ole siinä tapauksessa henkilölle se oikea. Siis itse kun tykkään juoda maitokahveja viellä. ja kyllä minulla oli tuohon viellä erikseen ne maitokapselitksi, että en itse lorauttanut sekaan sitä maitoa joka olisi sen kahvin jäähdyttäny. Tuo kone on vain liian tehoton kuuman kahvinkeittoon, yksi keino oli saada kuumaa kahvia, että kaadoin säiliöön kuumaa vettä, mutta se maistui pahemmalta kuin kylmästä vedestä keitetty kahvi. joten jos halusin parempaa kahvia, niin olisi minun pitänyt teekeittimellä keittää kuuma vesi ensin ja kaataa se tuonne kapselikeittimeen ja sitärataaa. Mutta siinätapauksessa oli jo sama itse puhkaissa se kapseli, kaataa sisältö mukiin ja lorauttaa päälle vedenkeittimestä kiehuvaa vettä. Ja loppuun myin pois kapselikeittimen, join loput kapselit käyttäen vedenkeitintä ja ostin normaaleita pikakahveja ja maustettuja pikakahvipurkkeja joita laitetaan lusikallinen keitettyyn veteen ja sekoitetaan. Suosikki oli pähkinän makuinen pikakahvi ja sekaan laitoin hyppysellisen kaakaota ja vedenkeittimestä vettä ja lopuksi kuohukermaa loraus.

Mulla on kans ollu juuri tämä sama keitin, ja omasta mielestä se oli aivan kuraa. Koitin todella useita erillaisia kapseleita, mutta todellisuus oli se että tuo ei millään kyennyt yhtä kuumaan kahviin kuin mitä olen moccamasterissa tottunut juomaan. Kahvi tuntui aina laimealta. Jos on tottunu kahvikupista

Jatketaanko kahvikeskustelua tuolla oikeassa ryhmässä.

Tuo on kyllä hyvä. Ensimmäiset kokemukset jostain 90-luvulta, niistä nyt ei liikaa muista.
Joulun aikoihin tilasin kotelon, tukkurin saldot eivät pitäneetkään paikkaansa, josta minulle soitettiin(!). Yhdessä sitten etsittiin sopiva vastine ja siihen vielä sai asialliset alennukset, koska sitä alkuperäistä koteloa ei voitu toimittaa.
Ei lainkaan sitä perus venkoilua pelkällä sähköpostilla, "sori, ei tätä ole. Tilaus peruttu.".

Kokonaisarvio, täydet kaksi peukkua.
:thumbsup::thumbsup: / :thumbsup::thumbsup:

Ei taida enää olla rediä, itselläni ei ainakaan ollut. Tosin en muista, mikä niissä nyt on... White? Jotenkin tuli tuollainen mieleen

Itse ostaisin emon perusteella, jos on jo 300-sarjan kellotusemo ja rahaa kiinni siinä, niin tämä on ihan kiva diili.

Jos ei ole vielä tehty emolevyhankintaa, ja voi odottaa niiden tulemista tarjoukseen, ostaisin tämän:
Se on 6c/12t ja huonoina puolina se, että tuota ei kelloteta. Mutta sitten voi ostaa halvemman emon. Nyt nuo 400-sarjan emolevyt on törkeän hintaisia.

..ja sitten on vielä Ryzen 3600, jonka kustannus B450-emon kanssa on ihan sama kuin noiden + järkevän emolevyn.

--

..ja juuri tuon 10000-sarjan hinnoittelun takia ei ole järkevää ostaa vanhoja prosessoreita korkeaan hintaan. Tuo tarjoushinta on se hinta, mitä niiden pitäisi nyt maksaa normaalisti.

Kiitokset, tuli napattua tuo i5-10400 aiemmin ja näyttäisi lähteneen kustilla polkemaan. Näköjään hintakin noussut 195 euroon, eli lienee jonkin sortin hintavirhe. Emojen hintojen laskua odotellessa. Tosin eipä nyt ole mitään paniikkia edes konetta päivittää vielä hetkeen.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 842
Jäsenet
78 706
Uusin jäsen
Hachio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom