- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 22 786
Ihan turhaan vetoavat hintarobottiin, kun tuote ja hinta on esillä -> kuluttajalla on syyt olettaa, että tuotetta on myymälässä ja/tai sen voi sinne tilata. Mitä vitun lupausta muutenkaan verrata tuotetta jota heillä ei ole ollut kuulemma aikoihin jos joku muu sitä myy eikä heillä ole edes aikeita myydä sitä (ellei valetarjouksella haeta hittejä tilastoihin ja jos niitä tulee tarpeeksi -> laitetta tilataan ja tarjotaan samalla tai eri hinnalla).
”
Kuluttajilla on oikeus odottaa, että tuotetta on liikkeessä saatavilla, kun mainos on julkaistu. Mainostajan on etukäteen riittävästi varmistettava, että kampanjaerä todennäköisesti riittää koko tarjousajan.
Jos tarjoustuote loppuu kesken eikä markkinoinnissa ole kerrottu tarjouksen koskevan vain tiettyä kappalemäärää,
- asiakkaalle on annettava mahdollisuus ostaa se myöhemmin tarjoushintaan tai annettava vastaava tuote tilalle.
Jos markkinoinnissa on kerrottu, että tuotetta on saatavilla vain tietty kappalemäärä, myyjällä ei ole erän loputtua velvollisuutta antaa kuluttajalle mahdollisuutta ostaa tuotetta myöhemmin tarjoushintaan tai velvollisuutta myydä vastaavaa tuotetta tilalle.”
- turhasta käynnistä liikkeen on korvattava matkakulut asiakkaalle. Yllättäviä tapahtumia voi aina sattua, joten liikkeen on näytettävä toimineensa asianmukaisesti, jotta se välttyisi turhan matkan korvaamiselta kuluttajille.
Tarjouskampanjat
Tässä olet täysin oikeassa. Käytännössä kuitenkin eivät yhden tuotteen kokemuksella suostuneet näin tekemään ja minua ei kiinnostanut jäädä asiasta riitelemään. Kävin vielä ostamassa saman tuotteen kilpailijalta ja välttelen asiointia Powerissa nykyisin. Näin niinkuin Vantaan Tammiston Powerissa.