Kyllä nykyään helposti saa mielensäpahoittaja -leiman kun mielipiteensä esittää, argumentoinnin sijaan keskustelussa ohitetaan täysin mitä toinen on kirjoittanut, oma mielipide tuodaan väkisin esille ja nopeasti "lähetä vastaus" pohjaan.
Saa argumentoida, nappasin nyt toisen esimerkin ja perustelen, miksi mun mielestä ko. tarjouksella ei ole paikkaa "hyvät tarjoukset"-ketjussa. Ja miten tuote taas olisi voinut saada mielestäni paikan ketjussa. Enkä edelleenkään kiellä etteikö saisi postata.
Tarjous: Electrolux EKM6100 hintaan 299€, normihinta 399€
Vastuuvapauslauseke: Minä pagus en ole kieltänyt, en kiellä nyt enkä tulevaisuudessa yhtään tarjousta mitä ei saisi kirjoittaa "hyvät tarjoukset"-ketjuun. Eihän sitä tiedä koska Clas Ohlsonilla on 6-osainen jatkoroikka 13,9€ kun normisti kehtaavat pyytää parikymppiä.
Saa argumentoida, nappasin nyt toisen esimerkin ja perustelen, miksi mun mielestä ko. tarjouksella ei ole paikkaa "hyvät tarjoukset"-ketjussa. Ja miten tuote taas olisi voinut saada mielestäni paikan ketjussa. Enkä edelleenkään kiellä etteikö saisi postata.
Tarjous: Electrolux EKM6100 hintaan 299€, normihinta 399€
- Hintaseurannasta näkee, että tuotetta on myyty samaan ja edullisempaan hintaan jo yli vuoden ajan. Ei ole mitenkään poikkeuksellinen hinta.
- Tuote on erikoistuote, joka on yleisesti ottaen seuraavat 15-20v käytössä, pääpaino hankinnassa on todennäköisesti muualla kuin hinnassa: tuotteen lisäosissa, miten paljon se vie tilaa, miten helppo se on puhdistaa, onko varaosat ja lisäosat minkä hintaisia, onko melulla väliä, onko takuu eri pituinen riippuen kaupasta, jne.
- Tuotteen elinkaaren ja ominaisuudet huomioon ottaen yleiskoneen päätöksessä painaa yleensä muut asiat kuin hinta, vähän sama kuin autossa, veneessä, talossa, kännykässä tai muussa. Muussa tapauksessa jokainen meistä voisi ajaa Lancialla ja käyttää puhelimena halvinta mitä kaupasta löytyy.
- "No herra tarjouspoliisi pagus, mielensäpahoittaja ja kosmoksen hallitsija, miten sinun mielestäsi tuotteella olisi ollut paikka hyvät tarjoukset -ketjussa? 1) Jos tuote olisi ollut merkittävästi alempi kuin mitä on ennen ollut. 2) Tuotteen mukana olisi tullut 50€-100€ lisätarvikesetti joka yleensä myydään erikseen. 3) Tuote olisi voittanut juuri arvostettuja/kattavia testejä ja on todistetusti hyvä ostos jolloin kohta myydään "ei oota". 4) Tuotteeseen saisi 1-2v lisätakuun ilmaiseksi.
Vastuuvapauslauseke: Minä pagus en ole kieltänyt, en kiellä nyt enkä tulevaisuudessa yhtään tarjousta mitä ei saisi kirjoittaa "hyvät tarjoukset"-ketjuun. Eihän sitä tiedä koska Clas Ohlsonilla on 6-osainen jatkoroikka 13,9€ kun normisti kehtaavat pyytää parikymppiä.