Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Hyvä pointti! Mobiililla ton postasin ja kun kokeilin niin alkuun meni siihen 109€ hintaiseen muttei näemmä enää...
Mindfactory tarjoilee NSid-evästeen, jolla se seurailee oletko käynyt tarpeeksi vähän aikaa sitten MindStar-sivulla. Jos et tai evästettä ei ole, niin saat normaalihinnan.
 
Nyt tuli peruutusilmoitus tuosta näyttiksestä mutta syynä ei ollut hintavirhe vaan toimitusvaikeudet... :vihellys:

"Hei Rantakemisti.

Valitettavasti tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla tavarantoimittajiltamme tällä hetkellä, eikä meillä ole mitään tietoa siitä, tuleeko tuotetta lisää. Siksi emme voi sitä toimittaa. Jouduimme peruuttamaan tilauksesi tästä syystä.

Maksu MasterCardilta on poistettu, mutta katevaraus saattaa näkyä jopa 30 päivän ajan tililläsi.

Jos sinulla on kysyttävää, ole hyvä ja laita sähköpostia asiakaspalveluumme tai soita alla näkyvään numeroon. Autamme mielellämme.

Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa.

Oikein hyvää päivän jatkoa!"
Itselle ei tuota vielä ole tullut. Tulee varmaan myöhemmin. Otin onneksi laskulla.
 
Tuli ilmoitus tänne kanssa, että tilaus on peruttu. Syyksi ilmoitettiin toimitusvaikeudet. Matalalla hinnalla ei tietenkään ollut osuutta asiaan.
 
Veikkaisinpa, että ei maksa vaivaa. Tosin nykyään ei kyllä mitään tunnu saavan ilman valittamista.
 
Veikkaisinpa, että ei maksa vaivaa. Tosin nykyään ei kyllä mitään tunnu saavan ilman valittamista.

Aina voi yrittää. Kyseessä ei ole perushyödyke, johon vallitsisi sopimuspakko palveluntarjoajan osalta (esim. ruokakaupassa häiriköineen/näpistelevän asiakkaan saa edelleen sulkea ulos ns. porttikiellolla henkilökohtaisella perusteella) . Myyjäliike saa valita asiakkaansa vapaasti. Valintaperusteet eivät saa olla (etnisesti) syrjiviä. Myyjäliike voi kieltäytyä sopimuksen solmimisesta myös keksityllä perusteella. Syrjinnän osalta näyttötaakka on asiakkaalla.

Lähtökohtaisesti ainoa keino jolla voit kortin saada tuohon hintaan, on tilanne jossa Proshop pelästyy negatiivista julkisuutta. Tätä pidän melko epätodennäköisenä. Laki on yksiselitteisesti Proshopin puolella tässä asiassa.

Ollaan me pellejä. Itsekin vaihtaisin nämä hommat pellen ammattiin milloin vain. Mukavampi se on katsella hymyilevää turpaa.
 
Minä minä minä asenne valloillaan. Kyllähän yrittäjän pitää tappiolla myydä kuhan minä saan virheellisesti hinnoitellun tuotteen. Ootte kyllä pellejä.

Tietyissä tapauksissa pitääkin olla tiukkana mutta nyt on kyllä aika selkeä hintavirhe. Ja eikös se ole niin, että selkeissä virhetapauksissa hinta ei sido kauppaa? 1080Ti alta 350€ on kyllä niin selvä hintavirhe, että kuluttajakaan ei voi väittää "kovaksi tarjoukseksi", joten turhaa on tämän osalta tuhlata aikaansa. Toisaalta erikoinen liike kaupalta olla vetoamatta näin selvään hintavirheeseen, hölmöähän tuokin on vedota johonkin toimitusvaikeuksiin. Kaikki kun tietävät, että tuotetta ei toimitettaisi (tuohon hintaan) vaikka sitä olisi varastossa kasapäin.
 
Sillon kun yrittäjälle jää edes jotain käteen niin antaa valittaa vaan mutta moni pienyrittäjä tai pienellä pääomalla liikkeellä oleva liike on helisemässä kun itketään ja pitäisi olla tappiolla myymässä. Raivotaan ja uhkaillaan. Tässä tapauksessa nyt Rajala on iso ketju eikä tappio tuntuisi missään mutta täytyy välillä ajatella yrittäjän etuakin. Itse en ole yrittäjä vaan läheltä seurannut.
 
Kyseessä taitaa olla proshop.fi(de,no,dk,se) eikä rajala pro shop. Ei mikään pikkufirma tosiaan. Rajala ei varmaan edes myy tietokonekomponentteja, mistä tässä nyt puidaan.
 
Viimeksi muokattu:
Sillon kun yrittäjälle jää edes jotain käteen niin antaa valittaa vaan mutta moni pienyrittäjä tai pienellä pääomalla liikkeellä oleva liike on helisemässä kun itketään ja pitäisi olla tappiolla myymässä. Raivotaan ja uhkaillaan. Tässä tapauksessa nyt Rajala on iso ketju eikä tappio tuntuisi missään mutta täytyy välillä ajatella yrittäjän etuakin. Itse en ole yrittäjä vaan läheltä seurannut.

Nyt ei oo kyse Rajala Pro Shopista, vaan Tanskasta lähtöisin olevasta Proshopista. Mutta samaa mieltä kyllä, että turha itkeä selkeiden hinnoitteluvirheiden perään.
 
Tietyissä tapauksissa pitääkin olla tiukkana mutta nyt on kyllä aika selkeä hintavirhe. Ja eikös se ole niin, että selkeissä virhetapauksissa hinta ei sido kauppaa? 1080Ti alta 350€ on kyllä niin selvä hintavirhe, että kuluttajakaan ei voi väittää "kovaksi tarjoukseksi", joten turhaa on tämän osalta tuhlata aikaansa.

Miten tuon nyt ottaa. Tämän riitatapauksen mukaan puoleen hintaan myyty esine ei ollut riittävän selkeästi hinnoiteltu väärin, että kuluttajan olisi pitänyt tajuta kyseessä olleen hintavirhe. Ei tuo näyttis paljon tuota suuremmassa alennuksessa ollut.

http://www.kuluttajariita.fi/fi/ind...ajariitalautakuntaratkaisu/1378909498165.html

Lisäksi tuolta kannattaa lukaista kauppiaan vastuista hinnoittelussa nettimyynnissä:

Mainoksen virheen oikaisu

"Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Internetissä lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta:

Jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen, hinta ei sido myyjää. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Jos 600 euron televisiota myydään 60 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
Jos myyjän mukaan hintatieto on ollut muu kuin se, jolla kuluttaja on tehnyt tilauksen, myyjän pitää pystyä esittämään asiasta luotettava näyttö."
 
Ehkäpä tässä se todellinen syy sitten onkin. ProShopin kannalta on turvallisempaa todeta että tuote on loppu eikä näköpiirissä ole että saatais lisää (tuskin kauheasti kiinnostaa etsiäkään). Sen sijaan jos vetoaisi hintavirheeseen, menis helposti tappeluksi onko n. 55 % erotus huomattavan suuri vai ei ja sitooko hinta heitä.
 
Tuskinpa teillä kuitenkaan on innostusta oikeasti lähtemään oikeuteen ajamaan kyseistä asiaa. Kyllä kaupat voi aika helposti näistä peruuntua monen syyn perusteella. Itse en ainakaan jaksa aikaani tuhlata tuohon valittamiseen, tuskinpa tulee tuntipalkka takaisin missään mitassa ikinä. Mielihyvä sitten voi olla asia erikseen:lol:. Taitaa kyllä olla mennyt aika offtopicin puolelle tämä keskustelu, pahoitteluni.
 
Tuskinpa teillä kuitenkaan on innostusta oikeasti lähtemään oikeuteen ajamaan kyseistä asiaa. Kyllä kaupat voi aika helposti näistä peruuntua monen syyn perusteella. Itse en ainakaan jaksa aikaani tuhlata tuohon valittamiseen, tuskinpa tulee tuntipalkka takaisin missään mitassa ikinä. Mielihyvä sitten voi olla asia erikseen:lol:. Taitaa kyllä olla mennyt aika offtopicin puolelle tämä keskustelu, pahoitteluni.

Ei täällä valtaenemmistö mihinkään ole asiaa lähtemässä viemään, yhtä käyttäjää lukuunottamatta. Kuten jo aikaisemmissa viesteissä totesin tätä asiaa ei Suomen vallitsevan lainsäädännön nojalla voi voittaa.

En tunne Proshopin verkkokaupan yhtiörakennetta, joten asiaan saatetaan joutua soveltamaan Tanskan lainsäädäntöä. Tämä hankaloittaa asiaa entisestään, koska Suomen kuluttajariitalautakunnan päätöksillä ei ole Tanskassa mitään painoarvoa.
 
Miten tuon nyt ottaa. Tämän riitatapauksen mukaan puoleen hintaan myyty esine ei ollut riittävän selkeästi hinnoiteltu väärin, että kuluttajan olisi pitänyt tajuta kyseessä olleen hintavirhe. Ei tuo näyttis paljon tuota suuremmassa alennuksessa ollut.

Matkapuhelimen kauppa. Etämyynti. Hintaerehdys. Sopimuksen sitovuus. - Kuluttajariitalautakunta

Lisäksi tuolta kannattaa lukaista kauppiaan vastuista hinnoittelussa nettimyynnissä:

Mainoksen virheen oikaisu

"Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Internetissä lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.

Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta:

Jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen, hinta ei sido myyjää. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Jos 600 euron televisiota myydään 60 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
Jos myyjän mukaan hintatieto on ollut muu kuin se, jolla kuluttaja on tehnyt tilauksen, myyjän pitää pystyä esittämään asiasta luotettava näyttö."

Kuluttajariitalautakunnan tapaus jonka linkkasit ei sovellu tähän näytönohjaintapaukseen, koska myyjäliike ei suostunut myymään tuotetta lainkaan. Tuossa tapauksessa tuote oli myyty asiakkaalle luvattua korkeampaan hintaan. Kyseistä tapausta ei voida käyttää ennakkotapauksena tässä jutussa.

Myöskään ''Mainoksen virheen oikaisu'' -linkki ei sovellu tähän tapaukseen koska tuotetta ei ole suostuttu myymään. Et voi saada kuluttajansuojaa, jos heti maksettuasi tuotteen peruvat tilauksen ja palauttavat rahat. Vasta toimitusvahvistuksen on monissa muissakin tapauksissa todettu synnyttävän sopimuksen. Elektroniikkaliikkeen ei ole pakko myydä sinulle mitään, jos eivät halua. Silläkään ei ole merkitystä, että toimitusvaikeudet eivät pitäisi paikkansa.
 
Kuluttajariitalautakunnan tapaus jonka linkkasit ei sovellu tähän näytönohjaintapaukseen, koska myyjäliike ei suostunut myymään tuotetta lainkaan. Tuossa tapauksessa tuote oli myyty asiakkaalle luvattua korkeampaan hintaan. Kyseistä tapausta ei voida käyttää ennakkotapauksena tässä jutussa.

Myöskään ''Mainoksen virheen oikaisu'' -linkki ei sovellu tähän tapaukseen koska tuotetta ei ole suostuttu myymään. Et voi saada kuluttajansuojaa, jos heti maksettuasi tuotteen peruvat tilauksen ja palauttavat rahat. Vasta toimitusvahvistuksen on monissa muissakin tapauksissa todettu synnyttävän sopimuksen. Elektroniikkaliikkeen ei ole pakko myydä sinulle mitään, jos eivät halua. Silläkään ei ole merkitystä, että toimitusvaikeudet eivät pitäisi paikkansa.

Eiköhän 100% tilaajista kelpuuttaisi toisen valmistajan 1080 Ti:n tilalle samaan hintaan korvaavana tuotteena. Niitä on useampi myynnissä.
 
Olenko nyt ihan väärässä, jos sanon että kuluttajariitalautakunnan päätökset eivät ole mitään pakottavia toimenpiteitä, antavat vain suosituksia?
 
Olenko nyt ihan väärässä, jos sanon että kuluttajariitalautakunnan päätökset eivät ole mitään pakottavia toimenpiteitä, antavat vain suosituksia?
Olet täsmälleen oikeassa. Toki suuri osa elinkeinonharjoittajista noita suosituksiakin noudattaa, mutta oikeudessahan nuo viime kädessä ratkotaan.
 
Kuluttajariitalautakunnan tapaus jonka linkkasit ei sovellu tähän näytönohjaintapaukseen, koska myyjäliike ei suostunut myymään tuotetta lainkaan. Tuossa tapauksessa tuote oli myyty asiakkaalle luvattua korkeampaan hintaan. Kyseistä tapausta ei voida käyttää ennakkotapauksena tässä jutussa.

Myöskään ''Mainoksen virheen oikaisu'' -linkki ei sovellu tähän tapaukseen koska tuotetta ei ole suostuttu myymään. Et voi saada kuluttajansuojaa, jos heti maksettuasi tuotteen peruvat tilauksen ja palauttavat rahat. Vasta toimitusvahvistuksen on monissa muissakin tapauksissa todettu synnyttävän sopimuksen. Elektroniikkaliikkeen ei ole pakko myydä sinulle mitään, jos eivät halua. Silläkään ei ole merkitystä, että toimitusvaikeudet eivät pitäisi paikkansa.
Nämähän ei pidä paikkaansa.
 
Ei täällä valtaenemmistö mihinkään ole asiaa lähtemässä viemään, yhtä käyttäjää lukuunottamatta. Kuten jo aikaisemmissa viesteissä totesin tätä asiaa ei Suomen vallitsevan lainsäädännön nojalla voi voittaa.

En tunne Proshopin verkkokaupan yhtiörakennetta, joten asiaan saatetaan joutua soveltamaan Tanskan lainsäädäntöä. Tämä hankaloittaa asiaa entisestään, koska Suomen kuluttajariitalautakunnan päätöksillä ei ole Tanskassa mitään painoarvoa.

Jos niillä ylipäätään on Suomessakaan ;)
 
Oma kokemus alalta kertoo, että kotimaisista toimijoista yli 95% noudattaa KRIL:n päätöksiä. Pelkona mustan listan lisäksi on kenties mehevä juttu keltaisen lehdistön sivuilla.
 
Ja ajattelit sitten oikeuteen lähteä sen puollon turvin ja saada päätöksen n.5v päästä? Proshop tuskin mustalle listalle tuosta joutuu ja huonosta julkisuudesta lienee turha puhua. Omat kokemukset proshop positiiviset:vihellys:. Verkkis taasen on syöpää:dead:.
 
Jengi ei selkeästi muista CDON-Telttagatea: mitäs se oli 200€ autoteltta 9€ ja CDON yritti ämpyillä itsensä irti tilauksista, joista osa oli jo lähetetty. Onneksi näistä valitettiin niin kovalla volyymillä, että CDON joutui suosiolla taipumaan ja laittamaan 3-10 kpl telttojenkin tilaukset matkaan. Ei mitään armoa kansainvälisille puljuille, yksityisyrittäjille ehdottomasti.
 
Ja ajattelit sitten oikeuteen lähteä sen puollon turvin ja saada päätöksen n.5v päästä? Proshop tuskin mustalle listalle tuosta joutuu ja huonosta julkisuudesta lienee turha puhua. Omat kokemukset proshop positiiviset:vihellys:. Verkkis taasen on syöpää:dead:.
Jos minua tarkoitat, niin kuka mistään oikeudesta on puhunut?
 
Voisitte perustaa asialle jonkun oman ketjun, itseäni ei ainakaan kiinnosta pätkän vertaa tämä vääntäminen.

Tuote oli selvästi hinnoiteltu virheellisesti eikä sitä tainnut edes missään vaiheessa olla varastossa.

Onhan toki jokaisella oikeus lähteä asiasta valittamaan kuluttajariitalautakuntaan jos kokee kaupan selvästi rikkoneen toimintatapoja.

Näytönohjainten hinnoittelu on kuitenkin aivan eri asia kuin esimerkkinä käytetty matkapuhelin; näyttikset ovat hyvin harvoin alennuksessa. Alennuksessakaan näytönohjainten hinnat eivät useinkaan alita esimerkiksi Saksan hintoja.

Omalta kohdaltani end of discussion.
 
Jengi ei selkeästi muista CDON-Telttagatea: mitäs se oli 200€ autoteltta 9€ ja CDON yritti ämpyillä itsensä irti tilauksista, joista osa oli jo lähetetty. Onneksi näistä valitettiin niin kovalla volyymillä, että CDON joutui suosiolla taipumaan ja laittamaan 3-10 kpl telttojenkin tilaukset matkaan. Ei mitään armoa kansainvälisille puljuille, yksityisyrittäjille ehdottomasti.
Minä minä minä minä. Mitä väliä vaikka CDON esim saattoi irtisanoa jonkun tappioiden korvaamiseksi kunha MINÄ saan 10kpl halpoja telttoja jotka trokata huudossa/torissa eteenpäin :facepalm:
 
Cdon on myös selvästi vähentänyt alennuskoodien jakoa ja hyvät on muutenkin harvassa, enkä ihmettele jos syynä on jokaiseen bugiin ja virhehinnoitteluun joukolla iskeminen. Nyt jos tulee uusi kauppa niin se nuijitaan heti piloille.
 
Minä minä minä minä. Mitä väliä vaikka CDON esim saattoi irtisanoa jonkun tappioiden korvaamiseksi kunha MINÄ saan 10kpl halpoja telttoja jotka trokata huudossa/torissa eteenpäin :facepalm:
Haha, joopa joo Cdonin kokoinen lafka irtisanoo viattoman varastotyöntekijän, koska myivät erän telttoja -90% ovh:sta. Hyvä narratiivi. Ehkä ennemminkin sen kesähessun, joka päästi hinnan toiminnanohjausjärjestelmästä läpi. Jos olette yhtään seuranneet Cdonin tarjouksia, olette varmasti huomanneet että yleensä tarjouksissa merkataan nettihinta +500%, jotta alennus vaikuttaisi suuremmalta. Eiköhän näissä ole lähes aina syynä että tuo hinnan ylennys ennen tarjouksen asettamista on unohtunut. Tietääkseni Cdon on saanut varoituksiakin noista kusetushinnoista.
Cdon on myös selvästi vähentänyt alennuskoodien jakoa ja hyvät on muutenkin harvassa, enkä ihmettele jos syynä on jokaiseen bugiin ja virhehinnoitteluun joukolla iskeminen. Nyt jos tulee uusi kauppa niin se nuijitaan heti piloille.
Aivan varmasti on syynä liian halvalla myyminen. Vuosia takaperin Cdonissa oli töissä peräti äijä, joka hinnoitteli komponentteja perseelleen tahallisesti.

Mutta tämä keskustelu ei taas liity itse tarjouksiin mitenkään, joten turha jatkaa. Osa on jotain mieltä, osa toista ja sitten on vielä harmaat alueet.
 
Viimeksi muokattu:
Tuote: Sony MDR-Z7 70mm lippulaivakuulokkeet (ja kaikki muutkin -20%)
Hinta: 320e (muualla väh. 500e, Sony MDR-Z7, 399€ | Hinta.fi)
Kauppa: Cdon.fi
Voimassa: 31.7 (koodi siis)
Linkki: Sony MDRZ7 Kuulokkeet
Promokoodi: xYwJiKWQ

Löytyy myös esim. Sony MDR-1AB alle satasella samalla koodilla (Sony MDR-1A Kuulokkeet Musta).

Aika mielenkiintoista, kun nyt tuo Sony MDR-Z7 palasi myyntiin mutta alennuskoodi on mukamas vanhentunut 14.7

Otin yhteyttä asiakaspalveluun, kun mainostivat tuon alennuksen kestävän kuun loppuun. Lupasivat lisätä alennuksen manuaalisesti mulle, kun teen tilauksen ja otan uudestaan yhteyttä asiakaspalveluun. Itse tilasin nuo MDR-1A:t. Mitä arvosteluja luin, niin varsinkin alle satasella kun nuo sai ostettua, niin pitäisi olla ihan hyvät kuulokkeet.
 
Dodih, meikäläisen Asus Cashback oli kilahtanut pankkitilille jo pari päivää sitten. Eihän tossa mennyt kuin se vähän alle 3kk. :D Ainakin pysy sen luvatun 90 päivän sisällä. :rolleyes:

89 päivää itselläni nyt eikä näy cashbackia. Viikonloppuna tulee päivät 90 ja 91 ja 3 kalenterikuukautta. En pidätä hengitystä, että Asus tuota ikinä maksaisi.
 
89 päivää itselläni nyt eikä näy cashbackia. Viikonloppuna tulee päivät 90 ja 91 ja 3 kalenterikuukautta. En pidätä hengitystä, että Asus tuota ikinä maksaisi.

Omani tuli joskus juuri noin 3kk viiveellä. Lähetin Asukselle pari kertaa postia aiheesta ja sain geneerisen vastauksen.
 
Hyvä että täällä on puhetta tuosta Asus Cashbackista. Tarkistin juuri niin olen tehnyt hakemuksen 17.4 (tuote ostettu 12.3), eikä rahoja ole tullut. Laitoin viestiä :shifty:
 
Kyselyä ei tarvitse täyttää, linkki tulee sähköpostiin heti.

Tää on se keskustelu puoli. Ihan paskat ilmaset kirjatki. Vai oisko sillä koodilla voinu ottaa mitä vaan?

Tein kyselyn ja valitsin sen jälkee tulleista vaihtoehdoista.

Ps.
Ton voi tehä myös minutemaililla.
 
Tänne olikin tarkoitus kirjoittaa?
Eivät linkin aukaisseet ekana mene tarkistamaan tuota keskustelu -ketjua.

"Postattuun tarjoukseen oleellisesti liittyvän tiedon postaus (esim ilmoitus ettei tarjoustuotetta ole enää saatavilla tai milloin loppunutta tuotetta tulee lisää) on tietenkin sallittua edelleen."
Tämän ketjun alkupäässä sovittiin ettei ketjuun postailla kuin tarjouksia ja kaikki ylimääräinen keskustelu, korjaukset, tarkennukset, ilmoitukset ja muut höpinät kirjoitetaan keskusteluketjuun. Tarjouksen postaaja voi sitten sen pohjalta päivittää postaamaansa tarjousta.

Pyritään myös kirjoittamaan tarjoukset seuraavan pohjan avulla jotta ketju pysyisi helpommin luettavana. Vapaampi kirjoitustapa johtaa väistämättä keskustelun ja tarjousten sotkeentumiseen.

Tuote:
Hinta:
Kauppa:
Voimassa:
Linkki:
Promokoodi:

PS. Tuo lainaamasi teksti on Muropaketin tarjousketjusta. :vihellys:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 668
Viestejä
4 480 224
Jäsenet
73 987
Uusin jäsen
XemeX

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom