Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuli ostettua tuo Netgearin R7000. Mikä olisi tuohon paras modeemi kaveriksi?

Tällä hetkellä modeemin virkaa toimittää Zyxelin VMG1312-B10D, mutta speedtset antaa ulos vain 38mb (100mb yhteys, pelkällä Zyxelillä tuli 100mb), mistähän mahtaa johtua? Zyxel on siis kiinni "puhelinpistokkeessa", josta tulee netti. Netgear on kiinni Zyxelin LAN/WAN -portissa, ja koneet kiinni Netgearissa lan-porttien kautta. Yhteys on kuitenkin paljon hitaampi kuin aiemmin. Missä mahtaa olla vika?
 
Tuli ostettua tuo Netgearin R7000. Mikä olisi tuohon paras modeemi kaveriksi?

Tällä hetkellä modeemin virkaa toimittää Zyxelin VMG1312-B10D, mutta speedtset antaa ulos vain 38mb (100mb yhteys, pelkällä Zyxelillä tuli 100mb), mistähän mahtaa johtua? Zyxel on siis kiinni "puhelinpistokkeessa", josta tulee netti. Netgear on kiinni Zyxelin LAN/WAN -portissa, ja koneet kiinni Netgearissa lan-porttien kautta. Yhteys on kuitenkin paljon hitaampi kuin aiemmin. Missä mahtaa olla vika?
Zyxel ainakin kannattaa tarkistaa että hoitaa vain siltaavana virkaansa. Jos se ei aina niin sitten miettii muuta
 
Toiseen threadiin jo kirjoitinkin:

"
Nyt olisi avulle tarve. Käytössä oli Zyxelin VMG1312-B10D ja nettinä VDSL 100/10. Ethernet toimi täysin (koneisiin tuli speedtestillä 100mb), mutta reitittimen wlan oli todella surkea. Ostinkin Netgear R7000 AC1900:n ja ajattelin laittaa Zyxelin siltaavaan tilaan. Zyxel ei kuitenkaan yhdistä internettiin, jos laitan sen siltaavaksi näillä asetuksilla: ZyXEL VMG1312 / VMG8924 - Bridge Mode (1312, 8924, bridge, bridge mode, bridged, modem, zyxel)
Jos Zyxel ei ole siltaus-modessa, toimii netti Netgearin kautta vain 38/10:nä, pyörii siis tarkalleen tuossa 37-38 välillä, eikä mene sen yli. Mitenkä siis saisin netin toimivaan 100/10 uuden reitittimen kautta? Sillä nyt ei ole niin väliä, missä modessa Zyxel on.

Zyxel on siis kiinni "puhelinpistokkeessa", ja Netgear Zyxelin LAN4/WAN -portissa, siltaus-modessa netti ei toimi ollenkaan, vaan modeemin sivuille (192.168.1.1) tulee ilmoitus
  • Check the problems

    A problem occurred:The VMG1312-B10D cannot connect to Internet. Please check WAN settings or contact your ISP.
"

Eli en saa siltaavaa modea toimimaan.
 
Tuote: SteelSeries Rival 100
Hinta: 19.99€
Kauppa: K-Citymarket
Voimassa: 20.7.2017 - 30.7.2017
Linkki: Rival 100
Promokoodi: -
Kiitos tästä. Ensimmäisessä minkä otin oli rullassa klapia ja kolisi kun hiirtä heilutti. Sain tilalle uuden missä ei kyseistä ongelmaa ollut. Netissä oli myös muillakin samaa ongelmaa.
 
Joo voi helvatan Multitronic. Tilasin, mutta tänään ilmoittivat, että: "Olet tilannut meiltä Galaxy S7 32GB G930 Black-Onyx, valitettavasti nämä ei löydy enää varastossa ja ei saada enää varastoon. Pahoittelen tätä. Tilaus peruutetaan. "

Ikävää tässä on se, että kerkesin tilaamaan myös skinit dbrandiltä ja panssarilasit ebaystä.

Eikö tässä ole mitään tehtävissä? Eikö kauppialla ole mitään velvoitetta toimittaa tuotetta?
Itse tein valituksen kuluttajaneuvontaan ja heidän päätös selkeästi puolsi minua eli Multitronicin pitäisi myydä puhelin tuolla sovitulla hinnalla. Lähetin päätöksen takaisin Multitronicille, mutta sitten heidän suunnalta loppui yhteydenpito kokonaan. Nyt laitoin jutun vetämään vielä kuluttajariitalautakunnalle ja odottelen heidän päätöstä asiaan.
 
Itse tein valituksen kuluttajaneuvontaan ja heidän päätös selkeästi puolsi minua eli Multitronicin pitäisi myydä puhelin tuolla sovitulla hinnalla. Lähetin päätöksen takaisin Multitronicille, mutta sitten heidän suunnalta loppui yhteydenpito kokonaan. Nyt laitoin jutun vetämään vielä kuluttajariitalautakunnalle ja odottelen heidän päätöstä asiaan.

Teen siis samoin.

Antaisitko ohjeet, miten kuluttajariitalautakunnalle voi laittaa jutun vetämään?
 
Itse tein valituksen kuluttajaneuvontaan ja heidän päätös selkeästi puolsi minua eli Multitronicin pitäisi myydä puhelin tuolla sovitulla hinnalla. Lähetin päätöksen takaisin Multitronicille, mutta sitten heidän suunnalta loppui yhteydenpito kokonaan. Nyt laitoin jutun vetämään vielä kuluttajariitalautakunnalle ja odottelen heidän päätöstä asiaan.

Ymmärsinköhän jotain väärin? Vaadit liikettä myymään puhelimen jota heillä ei ole ja jota eivät saa hankittua mistään?
 
Eipä ne kuluttajariitalautakunnan päätökset ole ns. sitovia, eli aika turhia loppupeleissä. Tietysti firmat, jotka välittävät maineestaan jonkin verran niin niitä noudattavat, mutta oman kokemuksen mukaan tietotekniikka puljut näihin harvoin kuuluvat (köh köh silmät kohti verkkokauppa.com, eipä näytä vaikuttaneen julkiseen kuvaan tästä puljusta). Toki antaahaan se hyvän lähtökohdan, jos haluaa oikeuteen lähteä :tup:

Mikähän siinä on, että Saksan amazon ei suostu riippumattoa suomeen toimittamaan, onko siinäkin jotain joka voi räjähtää lentokoneessa:tdown:
 
Eipä ne kuluttajariitalautakunnan päätökset ole ns. sitovia, eli aika turhia loppupeleissä. Tietysti firmat, jotka välittävät maineestaan jonkin verran niin niitä noudattavat, mutta oman kokemuksen mukaan tietotekniikka puljut näihin harvoin kuuluvat (köh köh silmät kohti verkkokauppa.com, eipä näytä vaikuttaneen julkiseen kuvaan tästä puljusta). Toki antaahaan se hyvän lähtökohdan, jos haluaa oikeuteen lähteä :tup:

Mikähän siinä on, että Saksan amazon ei suostu riippumattoa suomeen toimittamaan, onko siinäkin jotain joka voi räjähtää lentokoneessa:tdown:

Taitaa olla jonkun muun kuin Amazonin myymä tuote, ja kyseinen myyjä päättänyt tarjota palveluitaan vain tiettyihin maihin?
 
Kannattaa laittaa aspaan mailia tai kysyä chatissa. Välillä noihin ei ole mitään järkevää syytä ja voivat tiedustelun jälkeen toimittaakin Suomeen. ;)
Eipä tullut tuollainenkaan mieleen, kiitos vinkistä! Kohtuullisesti vituttaa kyllä, jos olisi ollut mahdollista Sodastreamien kohdalla, jotka olivat puoleen hintaan silloin Primeday tarjouksissa :rage:.

Onko tuolta Saksan amazon muuten poistunut support live chat kokonaan vai onkohan se mahdollinen vain tietyissä tuoteosastoissa, ennen sitä käyttänyt, mutta nykyään näyttää vain email tai puhelin supporttia.
 
Eipä tullut tuollainenkaan mieleen, kiitos vinkistä! Kohtuullisesti vituttaa kyllä, jos olisi ollut mahdollista Sodastreamien kohdalla, jotka olivat puoleen hintaan silloin Primeday tarjouksissa :rage:.

Onko tuolta Saksan amazon muuten poistunut support live chat kokonaan vai onkohan se mahdollinen vain tietyissä tuoteosastoissa, ennen sitä käyttänyt, mutta nykyään näyttää vain email tai puhelin supporttia.

Niissä sodastreameissa taas oli CO2-pullot mukana, mikä estää ilmarahdin, eli tuskinpa olisi saanut.
 
Jos lukisit aiemmat viestit niin tietäisit että liikkeellä on niitä luureja varastossa, mutta "tarjouserää" samoja luureja myytiin enemmän kuin mitä oli tarkoitus.

Ei tullut selväksi vaikka luin aiemmat viestit. Mitä kuluttajariitalautakuntaan tulee, heidän suosituksiaan ei liikkeen ole pakko noudattaa. Tässä tapauksessa Multitronic saattaa ennemmin ottaa vähän huonoa mainetta kuin menettää rahaa myymällä kalliimmalla.

Toivotan onnea yritykselle kuitenkin. Kuluttajien kannattaa ainakin yrittää pitää oikeuksistaan kiinni.
 
Teen siis samoin.

Antaisitko ohjeet, miten kuluttajariitalautakunnalle voi laittaa jutun vetämään?
Ensin teet valituksen kuluttajaneuvojalle netissä ja otat siitä johonkin oman talteen kirjoittamasi tekstit ja lähetetyt liitteet, koska voit käyttää niitä avuksi kun teet valituksen kuluttajariitalautakunnalle. Odotat kuluttajaneuvojan päätöstä ja lähetät sen saatuasi Multitronicille jos se puoltaa sinua. Jos Multitronic ei vastaa niin sitten laitat hakemuksen kuluttajariitalautakunnalle, jossa kerrot samat asiat kuin aiemmin. Kriittiset avainasiat on saatu tilaus- ja maksuvahvistus sekä ei epäilyttävän alhainen tarjoushinta.
 
Ymmärsinköhän jotain väärin? Vaadit liikettä myymään puhelimen jota heillä ei ole ja jota eivät saa hankittua mistään?
Ymmärsit väärin. Liikkeellä oli samaa puhelinta reilusti saatavilla ja yrittivätkin kaupata sitä mulle lähes 200 euroa kalliimmalla. Sain tilaus- ja maksuvahvistuksen, mikä tarkoittaa että minun ja liikkeen välillä on syntynyt ostosopimus, mistä liike yrittää luikerrella pois huonoin selityksin. Hintavirheeseen liike ei voi vedota, koska alennus ei ole epänormaalin iso ja nettikaupassa liikkeellä on suurempi vastuu hinnoitella tuotteensa oikein eikä tehdä virheitä.
 
Niin tosiaan suosittelen, että kaikki muutkin Multitronicista puhelimen tilanneet tekevät valituksen kuluttajaneuvojalle, jos eivät puhelintaan saaneet.
 
Eipä tullut tuollainenkaan mieleen, kiitos vinkistä! Kohtuullisesti vituttaa kyllä, jos olisi ollut mahdollista Sodastreamien kohdalla, jotka olivat puoleen hintaan silloin Primeday tarjouksissa :rage:.

Onko tuolta Saksan amazon muuten poistunut support live chat kokonaan vai onkohan se mahdollinen vain tietyissä tuoteosastoissa, ennen sitä käyttänyt, mutta nykyään näyttää vain email tai puhelin supporttia.
Useimmissa Amazoneissa tuo chat toimii vain kun asia koskee tehtyä tilausta, mutta joka Amazonissa se tuntuu olevan yhtä vaikeata löytää se oikea ja fiksuin yhteydenottotapa. Esimerkiksi Ranskan Amazonissa joutuu hetken etsimään ennen kuin löytyy englanninkielinen aspa, mutta kun sen löytää niin onneksi ne vastaavat tiedusteluihin todella nopeasti.
 
Tein vielä kuuluttajaviraston nettisivujen ohjeiden mukaisen reklamaation myyjälle, jonka jälkeen laitan kuluttajavirastoon asian, ellei puhelinta toimiteta.
 
Tilaus onnistui. Toimitusaika joskus ensi tammikuussa.
Varmaan huomenna liike peruu tilauksen...
Pakkohan näihin on aina tarttua vaikka lähes joka kerta tilaus perutaan ja "hyvityksiä" on turha odottaa. Jos ja kun kyseessä on hinnoitteluvirhe niin toivottavasti peruvat sen nopeasti, eivätkä odota tuonne ensi vuoden puolelle. :D
 
Laitoin myös loton vetämään, vaikka eipä sitä todennäköisesti toimiteta. Jos ei vaikuta siltä, että perutaan niin täytyy kysellä toimitusaikaa. :think:
 
Laitoin myös loton vetämään, vaikka eipä sitä todennäköisesti toimiteta. Jos ei vaikuta siltä, että perutaan niin täytyy kysellä toimitusaikaa. :think:
Nyt kun luin firman sopimusehtoja niin henkisesti voi myös varautua pieneen vääntöön jos eivät peru tuotetta vaan haluavat toimittaa sen korotetulla hinnalla.

"Pidätämme oikeuden hintavirheisiin, jotka ovat seurausta valuuttamuutoksista, veromuutoksista tai vastaavista syistä.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)"

Eiköhän tämänkin foorumin kautta pamahda sellainen määrä tilauksia, että peruvat vain tilaukset ja laittavat jonkin geneerisen pahoittelumailin.
 
Nyt kun luin firman sopimusehtoja niin henkisesti voi myös varautua pieneen vääntöön jos eivät peru tuotetta vaan haluavat toimittaa sen korotetulla hinnalla.

"Pidätämme oikeuden hintavirheisiin, jotka ovat seurausta valuuttamuutoksista, veromuutoksista tai vastaavista syistä.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)"

Eiköhän tämänkin foorumin kautta pamahda sellainen määrä tilauksia, että peruvat vain tilaukset ja laittavat jonkin geneerisen pahoittelumailin.
Tässä tapauksessa täytyy vain perua tilaus itse. Samaisissa ehdoissa lukee, että tilaukset voidaan perua siihen asti, kunnes tuote on lähetetty.

Mietin vain, kuinka aikovat (jos aikovat) periä korotetun hinnan tuotteesta, kun maksoin sen jo ennakkomaksulla.
 
Nyt kun luin firman sopimusehtoja niin henkisesti voi myös varautua pieneen vääntöön jos eivät peru tuotetta vaan haluavat toimittaa sen korotetulla hinnalla.

"Pidätämme oikeuden hintavirheisiin, jotka ovat seurausta valuuttamuutoksista, veromuutoksista tai vastaavista syistä.

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeä virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. (Oikeustoimilaki 32§)"

Eiköhän tämänkin foorumin kautta pamahda sellainen määrä tilauksia, että peruvat vain tilaukset ja laittavat jonkin geneerisen pahoittelumailin.


Nettikaupasta ostaminen on sopimuksen solmimista, johon pätevät vakioehdot. Vakioehdot voivat olla kuluttajansuojalain vastaisia, mutta tällöin noudatetaan KSL:n määräyksiä. Yleisen sopimusoikeudellisen sopimusten sitovuusperiaatteen mukaan, hinta on niin merkittävä sopimusehto, ettei toinen korkea sopimuspuoli voi sitä yksipuolisesti muuttaa. Näin ollen tässä tapauksessa myyjäliikkeelle jää ainoana laillisena vaihtoehtona perua tilaus tai toimittaa tuote sovittuun hintaan. Ao. oikeustoimilain sitaatti on sinänsä tähän tilanteeseen pätevä. Se ei kuitenkaan anna oikeutta korottaa hintaa yksipuolisesti.

Mikäli sopimuspuoli toimittaa tuotteen, siten että hintaa on esim. jälkilaskulla korotettu yksipuolisesti saa toinen sopimuspuoli maksaa tästä hinnasta vain alunperin sovitun osuuden. Tämän jälkeen mikäli toinen sopimuspuoli vetoaa osan kauppahinnasta puuttuvan voi asiakas kiistää vaateen tehokkaasti vetoamalla alkuperäiseen sopimukseen.
 
Nettikaupasta ostaminen on sopimuksen solmimista, johon pätevät vakioehdot. Vakioehdot voivat olla kuluttajansuojalain vastaisia, mutta tällöin noudatetaan KSL:n määräyksiä. Yleisen sopimusoikeudellisen sopimusten sitovuusperiaatteen mukaan, hinta on niin merkittävä sopimusehto, ettei toinen korkea sopimuspuoli voi sitä yksipuolisesti muuttaa. Näin ollen tässä tapauksessa myyjäliikkeelle jää ainoana laillisena vaihtoehtona perua tilaus tai toimittaa tuote sovittuun hintaan. Ao. oikeustoimilain sitaatti on sinänsä tähän tilanteeseen pätevä. Se ei kuitenkaan anna oikeutta korottaa hintaa yksipuolisesti.

Mikäli sopimuspuoli toimittaa tuotteen, siten että hintaa on esim. jälkilaskulla korotettu yksipuolisesti saa toinen sopimuspuoli maksaa tästä hinnasta vain alunperin sovitun osuuden. Tämän jälkeen mikäli toinen sopimuspuoli vetoaa osan kauppahinnasta puuttuvan voi asiakas kiistää vaateen tehokkaasti vetoamalla alkuperäiseen sopimukseen.
Tietenkin yksityisasiakas on näissä todella vahvoilla ja sopimukset saa purettua vaivattomasti. Mutta pointtini olikin siinä, että joskus ihan turhaan vääntämiseen voi mennä viikkoja ja samalla ne sinun ~350 € ovat kiinni tilauksessa tai enemmänkin jos yritys jostain syystä päättää veloittaa luottokorttia suuremmalla summalla.

Tuskin sieltä kuitenkaan mitään tulee vaan tilaus perutaan kaikessa hiljaisuudessa. Lupaan syödä silinterini tai vähintäänkin tuon Gainwardin postipaketin jos ne todella lähettävät tuohon hintaan.
 
Tietenkin yksityisasiakas on näissä todella vahvoilla ja sopimukset saa purettua vaivattomasti. Mutta pointtini olikin siinä, että joskus ihan turhaan vääntämiseen voi mennä viikkoja ja samalla ne sinun ~350 € ovat kiinni tilauksessa tai enemmänkin jos yritys jostain syystä päättää veloittaa luottokorttia suuremmalla summalla.

Tuskin sieltä kuitenkaan mitään tulee vaan tilaus perutaan kaikessa hiljaisuudessa. Lupaan syödä silinterini tai vähintäänkin tuon Gainwardin postipaketin jos ne todella lähettävät tuohon hintaan.

Ei olisi ensimmäinen kerta kun EU-aluella toimiva verkkokauppa jättää noudattamatta niin EU:n kuluttajansuojadirektiiviä kuin oman maansa lakeja joihin tämä on implementoitu. Kusevat omille nilkoilleen jos toimittavat yksipuolisella hinnankorotuksella varustetun laskun kera. Nimittäin sellaiset lisähinnat voi jättää maksamatta. Nimim. oik. yo.
 
Tuo nyt on maailman selvin hintavirhe, kun tuotekortissa ei edes mainita sanaa tarjous missään ja lisäksi tilaustuote. Ei kyllä tulisi mieleenkään ennakkomaksulla kalastaa tälläisiä. Kyseessä ei ole edes suomalainen firma. :rofl:

Täällä lähtee aina mopo käsistä näiden hintavirhe "tarjousten" kanssa. Viimeksi oltiin jotain $200 GTX 1080 tilaamassa Kanadasta ennakkomaksuilla. Joskus vielä käy niin, että niitä rahoja ei ilmenekään takaisin. Kyllä naurattaa tämä koko homma.
 
Tuo nyt on maailman selvin hintavirhe, kun tuotekortissa ei edes mainita sanaa tarjous missään ja lisäksi tilaustuote. Ei kyllä tulisi mieleenkään ennakkomaksulla kalastaa tälläisiä. Kyseessä ei ole edes suomalainen firma. :rofl:

Täällä lähtee aina mopo käsistä näiden hintavirhe "tarjousten" kanssa. Viimeksi oltiin jotain $200 GTX 1080 tilaamassa Kanadasta ennakkomaksuilla. Joskus vielä käy niin, että niitä rahoja ei ilmenekään takaisin.

Sen takia sanoinkin että luottokortilla tai laskulla. Näissä ihme hinnoissa on aina pieni riski, että lafka on menossa konkkaan ja pyrkivät imemään lisää valuuttaa sisään.
 
Tuo nyt on maailman selvin hintavirhe, kun tuotekortissa ei edes mainita sanaa tarjous
IMG_20170724_061254.png
Miten niin ei :lol: laitoin kans Paypalilla tilaukseen :vihellys:
 
Pizzaonlinestä -40% tilauksesta kun syötät koodit "grilli", "nakki" ja "iltapala".

Käsittääkseni Tarjousketju on RAUTA-alueella. Miksi sinne pitää tunkea pizza, karkki, limu, proteiinipirtelö ja muut tarjoukset?

Voisiko mode nyt vetää selkeän linjan, että onko kyseessä RAUTA-alueen tarjousketju vai ei?

Jos ei ole, niin sen voisi siirtää yleisen keskustelun alueelle.

Ja Rauta-alueelle voisi perustaa oman Hardware-only tarjousketjun.

Ei jotenkin jaksaisi saada maili-ilmoituksia kaiken maailman suklaapatukoista ja muista.

Tarkoitus ei siis ole ketään sensuroida, vaan tehdä säikeestä/säikeistä entistä hyödyllisempiä kohdentamalla ne paremmin.
 
Tuote: Canyon polkupyöriä sekä muuta pyöriin liittyviä tarvikkeita
Hinta: Vaihtelee tuotteittain
Kauppa: Canyon
Voimassa: 24.7.2017 asti
Linkki: BREAKAWAY SALE 2017

Canyonin konsepti on simppeli: myydään tavaraa suoraan tehtaalta, ei välikäsiä = alempi hinta.
Erittäin laadukas ja luotettava saksalainen valmistaja joilta löytyy myös suomalainen asiakastuki.
Huomaa että useimmiten toimitusajat menevät pitkälle syksyyn massiivisen kysynnän vuoksi.

Taidanpa itsekin riipasta kolmannen munamankelon tästä alesta kun siihen on nyt hyvä tekosyy :vihellys:
Siitäpä konkelia päivittämään ja pois koneelta!

Tuli tilattua fillari mikä oli -100€ alessa, miltei heti tilauksen jälkeen se meni -200€ aleen. Tästä lähetin viestiä heille ja mitään mukisematta antoivat tuon isomman alen (hyvitys visalle). Eli loistavaa asiakaspalvelua, varmaan tulee täältä tilattua myös tulevat pyörät :tup:

PS. Asiakaspalvelu toimii suomeksi :D
 

Nyt tuli peruutusilmoitus tuosta näyttiksestä mutta syynä ei ollut hintavirhe vaan toimitusvaikeudet... :vihellys:

"Hei Rantakemisti.

Valitettavasti tilaamaasi tuotetta ei ole saatavilla tavarantoimittajiltamme tällä hetkellä, eikä meillä ole mitään tietoa siitä, tuleeko tuotetta lisää. Siksi emme voi sitä toimittaa. Jouduimme peruuttamaan tilauksesi tästä syystä.

Maksu MasterCardilta on poistettu, mutta katevaraus saattaa näkyä jopa 30 päivän ajan tililläsi.

Jos sinulla on kysyttävää, ole hyvä ja laita sähköpostia asiakaspalveluumme tai soita alla näkyvään numeroon. Autamme mielellämme.

Pahoittelemme aiheutunutta vaivaa.

Oikein hyvää päivän jatkoa!"
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 666
Viestejä
4 480 174
Jäsenet
73 987
Uusin jäsen
XemeX

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom