Listaan tilanteita miksi beta.kotipizza.fi ja Nordea Wallet on perseestä:
beta.kotipizza.fi (käytän mobiilisti):
- Sivut toimivat hitaasti.
- Usein sivu ei reagoi painallukseen mitenkään. Etenkään, kun olisi menossa maksamaan tuotetta. Tällöin on pakko painaa refresh.
- Yhteystiedot pitää kirjoittaa joka kerta uudestaan. Kyllä, se saisi se muistamaan ne kirjautumalla sisään, mutta tunnuksen luontiin ei kannusteta mitenkään. Kun yksi tilaus on tehty, pitäisi sivun ehdottaa tunnuksen luomista jo annettujen tietojen perusteella, jotta asia tehtäisiin käyttäjälle mahdollisimman helpoksi.
- Kotzonea ostettaessa ei muistuteta puuttuvasta kastikkeesta, jonka valinta olisi ilmaista. Toista paikan päällä, jossa aina kysytään "millä kastikkeella?"
- Tuotetta ostettaessa muut kuin pizzat ovat epäloogisen valikon takana. Linkissä lukee vain "pizzat ->". Siitä ei saa selvää kuvaa, että sitä klikkaamalla tulee muut kuin pizzat esiin.
masterpass / Nordea Wallet:
- Nordea Walletia asennettaessa se kysyi lisättävän kortin tietoja. Tämä ei onnistunut, eikä Nordean käyttäjätukikaan onnistunut selvittämään asiaa.
- Myöhemmin suljin appsin, ja lisäsin kortin appsin valikoiden kautta. Silloin kortin lisäys onnistui.
- Asensin kortin, jonka numero on sama, kuin debit-kortin, jolla maksan maksut muutoinkin. Tämä ei ilmeisesti ollutkaan debit-kortin numero, vaan yhdistelmäkortin credit-numero. Ne eivät ole sama asia. Debit-kortin numero kortin takana. Itsestäänselvää ehkä monille, mutta asiasta olisi voinut kuitenkin jotenkin ohjeistaa.
- Uutta pizzaa maksettaessa, on valittavissa kaikki korttini. Kortteja ei ole tässä vaiheessa kuitenkaan yksilöity muutoin kuin luottorajan/saldon näyttämällä. Tässä vaiheessa on erittäin vaikea saada käsitystä, että miltä kortilta maksu tosiasiassa veloitetaan. Tässä hämää myös se, että valittavissa oli myös kortit, joita en ollut asentanut appsiin.
- Satunnaiset virheet, esim. kun kotipizzasta mennään masterpassin sivulle missä pitäisi antaa pankkitunnus, tervehtii välillä teksti "Masterpass purchase failed.". Uudella yrittämällä kuitenkin toimii.
- Yhdessä vaiheessa (toisella laitteella ja tilillä) sai Nordea Walletilla maksun tehtyä, mutta kun palasin selaimeen, niin masterpassin sivulta tervehti jokin gateway error, ja maksu ei mennytkään läpi. Tällä laitteella virhe ei mennyt ohi useallakaan yrittämällä.
Kyllä, ilmoitan tämän raportin myös asianomaisille.