Ensimmäiset pesut tehty ja tässä mietteitä. Minulla ei ole muista painepesureista kokemusta, joten en voi vertailla. Vertailin vain K5 pesuriin ulkoisesti, ja K5 näyttää jonkin verran lelummalta.
Painepesuri ei ole liian painava, ja sitä on helpohko kantaa yhdellä kädellä esim. rappusissa. Käyttöönotossa ei montaa vaihetta ollut. Sähkökaapelipussin verkko piti asettaa paikalleen ja pesurin suutin napsauttaa kiinni. Pesurin suuttimen perusosassa on langaton digitaalinäytöllä varustettu paineen ohjain. Se aiheutti hetken harmaita hiuksia, se ei suostunut yhdistämään pesuriyksikköön. Lopulta katsoin youtubesta ohjeet, ja sieltä selvisi, että sähkötöpseli ei saa olla edes seinässä kiinni, kun yhdistäminen ensimmäistä kertaa tehdään. Tämän jälkeen sekin toimi.
Painepesuria on helppo liikutella kasaan painuvan vetokahvan avulla. Vesiletku kiinni, virrat päälle ja menoksi. Mukana tulevalla suuttimella on 3 asentoa. Viivamainen vesikuvio, jolla vettä tulee suurimmalla paineella. Sumutuskuvio. Ja sitten asetus joka vastaa lähinnä normaalia vesiletkua.
Huuhtelin irtoliat auton vanteista. Irtolika tosiaan lähti helposti, mutta vaatii tehokkaampia aineita että jarrypölyt yms. lähtee. Sitten kokeilumielessä pesin autoa. Käytin sumutuskuviota, jotta maalipinta ei vahingoittuisi. Jos joku kuvitteli, että kaikki näkyvä lika irtoaa tuosta vain, niin väärässä olette. Kyllä se edelleen vaatii manuaalista hinkkausta.
Itse työskentely laitteella on sujuvaa ja paineletkun rullaus takaisin menee erittäin sulavasti. Sähkökaapelin taittelu verkkopussiinsa ei myöskään ole mitenkään hankalaa, helposti se sinne sujahtaa.
Ainoat varsinaiset miinukset tässä vaiheessa voisin sanoa olevan suuttimen ja sen pidikkeen muovisuus pesuriyksikössä. Suutin taipuu hieman kun sitä painaa pidikettä vasten, jotta se napsahtaa sinne kiinni. Se napsautus myös vaatii hieman voimaa. Voisin kuvitella vuosien saatossa jomman kumman osan antavan periksi.
Aika näyttää miten painepesuri kestää, mutta tässä vaiheessa positiiviset fiilikset.