Itse osallistut useasti näihin offtopic vääntöihin. Viestisi on sinun logiikalla aivan yhtä turhia kuin muidenkin. Kuitenkaan sinä et ole se taho joka päättää mikä on tässä ketjussa turhaa ja mikä ei.
Usein? Vääntöihin? Ok, eipä siinä sitten.
Eli siis tee niin kuin saarnat ja lopeta itse ensin se keskustelu, joka on mielestäsi offtopickia.
No jaa, ei oikein ole mahdollista "lopettaa ensin itse", kun ei sitä offtopicia olisi lainkaan ennen kuin siitä tarvitsee kenenkään huomauttaa. Jos olet tästä eri mieltä, niin voit varmaan osoittaa viestihistoriastani kaikki aloittamani keskustelua haittaavat offtopic-väännöt. Toki olisin voinut nämäkin raportoida suoraan, tai ulista tästä jossakin valvontaketjussa ja antaa sitä kautta moderaattoreiden ottaa kantaa asiaan, mutta en kuitenkaan kokenut että olisi ollut tarvetta mennä niin pitkälle.
Se on totta, että minä en päätä mikä täällä on turhaa ja mikä ei, mutta olisihan se silti hienoa jos jokainen osaisi itse hoitaa tuollaisen päättelyn ja aiheen mukaisen ketjun valinnan, ilman että siihen tarvitsee kenenkään puuttua millään tavalla. CDON.comille on tosiaan kokonaan omakin ketjunsa, enkä usko että kukaan moderaattoreistakaan kannustaa käymään sinne kuuluvia keskusteluita täällä, varsinkaan kun tuo aihe tuntuu olevan tietylle porukalle jonkin sortin joukkohurmoksen lähde, jota kuuluu mollata vaikka ei välttämättä olisi juuri sillä hetkellä mitään todellista syytäkään. "Höhö, kattokaa, tossakin on kirjoitusvirhe, on kyllä niin paska lafka!"
Itselleni on usein ainakin ihan relevanttia tietoa mm. se millä aikataululla tarjoustuotteita toimitetaan. Se kun tuntuu välillä olevan joidenkin firmojen kanssa ongelmana, niin osaa miettiä että ottaako sen tarjouksessa olevan tuotteen vai maksaako enemmän että sen saa ajallaan. Tuo toki lähinnä rajautuu tämän ketjun osalta siihen, miten nopeasti liike saa ne kamat postiin, eikä kiinnosta pätkääkään jos Posti kusee hommat niin että paketti kiertää puolet Suomen maalaispitäjistä ennen vastaanottajalle saapumista.
Joo, mutta tästäkin on ollut useampaan otteeseen puhetta, että on tietenkin ihan ok kertoa epäselvässä tapauksessa että tuleeko paketti vai ei jne, mutta ei se anna mitään lisäarvoa kenellekään jos jokainen spammaa tänne kaikki tilauksensa eri vaiheet ja mutuilut siitä milloin paketti ehkä on perillä, kun se oli silloin ja silloin jossakin Mynämäen käsittelykeskuksessa jne.