Hyvät tarjoukset -keskustelu

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Vieläkö iPhone SE on kannattava ostos vuonna 2018? Vai suosiolla vaikka swappielta iPhone 7 350e? Näkeekö mistään miten isoja eriä liikkeisiin tulee?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Vieläkö iPhone SE on kannattava ostos vuonna 2018? Vai suosiolla vaikka swappielta iPhone 7 350e? Näkeekö mistään miten isoja eriä liikkeisiin tulee?
Jos haluat todella pienen täysiverisen älypuhelimen, niin SE on vielä ihan relevantti laite. Apple päivittää sitä ainakin tällä hetkellä ihan sujuvasti, jopa 5S saa vielä uusimmat päivitykset ja SE:hän on käytännössä iphone 6 pienemmässä paketissa. Seiska on sitten isompi 4,7" vs 4", eli se on kooltaan jo lähempänä tämän päivän "normia".

Mulla on itsellä SE multisimmin kanssa kakksoluurina, ja on se vaan perhanan näppärän kokoinen laite kulkemaan joka paikkaan mukana, mutta ei mulla käpy kestäis noin pientä luuria käyttää jatkuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
425
Jos haluat todella pienen täysiverisen älypuhelimen, niin SE on vielä ihan relevantti laite. Apple päivittää sitä ainakin tällä hetkellä ihan sujuvasti, jopa 5S saa vielä uusimmat päivitykset ja SE:hän on käytännössä iphone 6 pienemmässä paketissa. Seiska on sitten isompi 4,7" vs 4", eli se on kooltaan jo lähempänä tämän päivän "normia".

Mulla on itsellä SE multisimmin kanssa kakksoluurina, ja on se vaan perhanan näppärän kokoinen laite kulkemaan joka paikkaan mukana, mutta ei mulla käpy kestäis noin pientä luuria käyttää jatkuvasti.
Pieni luuri hyvällä kameralla olisi kyllä unelma, tosin nettiä tulee käytettyä niin liiankin kanssa että ehkä se ei ole luontevin valinta. Edullinen apple vaan kiinnostaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Pieni luuri hyvällä kameralla olisi kyllä unelma, tosin nettiä tulee käytettyä niin liiankin kanssa että ehkä se ei ole luontevin valinta. Edullinen apple vaan kiinnostaa.
Jos tähtäimessä on halpa ja Apple, niin SE on aika kova paketti 199 eurolla. Kamera on ihan siedettävällä tasolla, ei se nyt uusia lippulaivoja vastaa, mutta ihan jees kuvia sillä ottaa etenkin valoisassa. Jos pienuus mietityttää, niin iphone 6:sta on kanssa välillä aika kovissa tarjouksissa. Se on jo tuolla isommalla 4,7" näytöllä, jota itse pidän ainakin käyttökelpoisempana kokona jokapäiväiseen käyttöön.
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205
Jos tähtäimessä on halpa ja Apple, niin SE on aika kova paketti 199 eurolla. Kamera on ihan siedettävällä tasolla, ei se nyt uusia lippulaivoja vastaa, mutta ihan jees kuvia sillä ottaa etenkin valoisassa. Jos pienuus mietityttää, niin iphone 6:sta on kanssa välillä aika kovissa tarjouksissa. Se on jo tuolla isommalla 4,7" näytöllä, jota itse pidän ainakin käyttökelpoisempana kokona jokapäiväiseen käyttöön.
Näissä kannattaa muistaa sitten se, että iPhone kuudessa maksetaan pelkästään koosta verrattuna iPhone se:hen. iPhone SE:n rauta ja kamera ovat täysin samat kuin 6s:ssä. Etukamera, näyttö ja sormenjälkilukija ovat vain sitten peräisin IPhone 5s:stä.

Edit: itse pitäisin siis se:tä parempana valintana, kuin kutosta, juurikin tuon kehittyneemmän raudan myötä. Pienempi näytön reso tarkoittaa myös vähemmän resursseja sen piirtämiseen, jolloin suorituskyky paranee entisestään ja käsittääkseni akkukestokin oikein hyvä.
 
Liittynyt
11.03.2018
Viestejä
1 089
Olikos Bilteman ne "pitemmällä takuulla" olevat kalusetit edelleen niitä parhaimpia halvemmassa hintaluokassa? Eli jos tarvitsee muutamia kertoja vuodessa erikokoisia räikkiä/hylsyjä ja jotain määrää kiintoavaimia. Kun ei mitään järkeä kuluttaa satoja euroja johonkin bahcoihin.
Ittellani oo just bilteman kamat, tosin ei settia. Ei moitettavaa, pitävät auto kunnossa :)

Räikkäväännin
Hylsysarja
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
236
Jos haluat todella pienen täysiverisen älypuhelimen, niin SE on vielä ihan relevantti laite. Apple päivittää sitä ainakin tällä hetkellä ihan sujuvasti, jopa 5S saa vielä uusimmat päivitykset ja SE:hän on käytännössä iphone 6 pienemmässä paketissa. Seiska on sitten isompi 4,7" vs 4", eli se on kooltaan jo lähempänä tämän päivän "normia".

Mulla on itsellä SE multisimmin kanssa kakksoluurina, ja on se vaan perhanan näppärän kokoinen laite kulkemaan joka paikkaan mukana, mutta ei mulla käpy kestäis noin pientä luuria käyttää jatkuvasti.
Korjataan tosiaan sen verran että SE on käytännössä 6S pienemmässä koossa.

SE on tosiaan vielä mainio luuri jos vain koko miellyttää. Tuki jatkuu Applen tapaan vielä pitkään ja tuore iOS12 Beta toimii todella jouheasti omassa SEssä. iOS12 onkin enimmäkseen suorituskykypäivitys vanhemmille malleille.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 168
Tais saada viime vuonna black fridayna 111€ jos oikein muistan. Tämän vuoden BF odotellessa.

Saisivat kyllä alentaa 7 hintaa kunnolla kun syksyllä tulee uudet mallit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
727
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Meinasin tilata mutta 12-kantaiset hylsyt turnoff :/
E: hetkonen ei noi taida ihan 12-kantasia olla, mutta ei 6-kantasiakaan? :D
6-kantaisia periaatteessa mutta nuo on sellaisia millä pitäisi pystyä avaamaan normaalit kuusiokannat, torxit ja muutama muu harvinaisempi kanta.
Itse en tykkää. Sopii jotenkuten kaikkeen mutta ei missään hyvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Ja tämä väite perustuu mihin?
Uskaltaisin väittää, että perustuu internetissä liikkuviin villeihin ja liioiteltuihin burn-in ja image retention juttuihin. Aika hyvin nuo kuitenkin kestävät, jos ei mitään still-kuvaa pidä ruudussa pitkiä aikoja tai katso 10h päivässä jotain CNN-uutisia tms. vastaavilla hervottomilla punaisilla still-ikoneilla. Järkevästi kun käyttää niin ei pitäisi olla huolia. Ei meillä ole 6v vanhassa plasmassakaan mitään ongelmia ollut vaikka niiden kanssa oli samat huolenaiheet aikanaan kuin nyt OLEDeilla.
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Juurikin burn-iniä tarkoitin. Tutun b7v meni ruvelle reilun vuoden sekalaisen käytön jälkeen.
Käyttö normia tv:n katselua, pelaamista ja silleen. Yllätys yllätys LG ei korjannut ta-
kuuseen... [emoji44][emoji58]
Mulla on kohta kans 8 vuotta vanha plasma, eikä kuva muuttunut miksikään.
 
Liittynyt
25.09.2017
Viestejä
242
Mikäs tuo laatusuhde nykyään on OLED vs LED? Eli jos OLED paras niin onko ero kuinka merkittävä vs. parhaat LED?

Itsellä Pansun plasma ja jossain kohtaa lienee tarve vaihtaa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 654
Mikäs tuo laatusuhde nykyään on OLED vs LED? Eli jos OLED paras niin onko ero kuinka merkittävä vs. parhaat LED?

Itsellä Pansun plasma ja jossain kohtaa lienee tarve vaihtaa.
Tuolla voi vertailla speksejä ja lukea arvosteluita. Tässä esimerkkinä tuo "tarjous"tuote ja OLED B7

LG SK9000 vs LG B7A Side-by-Side TV Comparison

Sonyn 55" XE90 hintaan 899e olis varmaan se LED, jonka vois ostaa jos ei olis jo B7:aa. Androidista miinusta. LG:llä on ainakin Samsungista (MU8005) siirrtyttäessä aivan pirun sulava käyttöjärjestelmä. Toki B7:n saa jo alle 1300e niin ehkäpä sitä budjettia kannattaa venyttää, koska kuvanlaatu on OLED:ssa huomattavasti parempaa. Jos en omistais 55-tuumaista niin tuo 65" lähtis kahella tonnilla ostoon välittömästi. Tuohon hintaan saa hädin tuskin 55" Sonyn :)

TV-ketjuissa on paljon tarinaa näistä:

OLED-TV
Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
LED tuskin ikinä tulee saavuttamaan OLED:n kontrastia ja mustan tasoa. OLED:n kontrastisuhde on käytännössä ääretön. Once you go OLED... :)
Kuvanlaatu tulee tietysti aina olemaan parempi kuin leditelkkarissa, mutta en tiedä pystyisinkö itse ostamaan parin tonnin televisiota jota käyttäessä pitää miettiä mitä kanavia voi katsoa ja mitä ei. Meinaan siis tuota kuvan palamista, esimerkiksi pelit voi melkein kokonaan unohtaa kun niissä on mittareita ja lukuja jotka eivät liiku mihinkään. Tai sitten on pelattava 30 minuuttia kerrallaan ja vaihdettava hetkeksi kanavaa.

Lähetetty minun SM-G955F laitteesta Tapatalkilla
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Kuvanlaatu tulee tietysti aina olemaan parempi kuin leditelkkarissa, mutta en tiedä pystyisinkö itse ostamaan parin tonnin televisiota jota käyttäessä pitää miettiä mitä kanavia voi katsoa ja mitä ei. Meinaan siis tuota kuvan palamista, esimerkiksi pelit voi melkein kokonaan unohtaa kun niissä on mittareita ja lukuja jotka eivät liiku mihinkään. Tai sitten on pelattava 30 minuuttia kerrallaan ja vaihdettava hetkeksi kanavaa.

Lähetetty minun SM-G955F laitteesta Tapatalkilla
Ööh...ei. Eihän se OLED ihan 30min:ssa pala kiinni. :) Jatketaan aiheesta kuitenkin OLED TV-ketjussa.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
57
Ööh...ei. Eihän se OLED ihan 30min:ssa pala kiinni. :) Jatketaan aiheesta kuitenkin OLED TV-ketjussa.
Joo ei nyt tietysti 30 minuutissa, mutta varmasti vuoden aikana alkaa näkymään palamisen merkkejä jos viikon aikana tulee esimerkiksi ~14 pelituntia. Meinaan vaan että en ainakaan itse haluaisi ostaa televisiota jota käyttäessä pitää miettiä palaako uutiset ruutuun kiinni vai ei, varsinkaan näillä nykyisillä hinnoilla. Varmasti elokuviin ja normaaliin television katsomiseen aivan loistavia vehkeitä, on vain niin huonoja kokemuksia OLED-näytöllisistä puhelimista varmaan sen takia suhtaudun näihin vähän skeptisesti.

Lähetetty minun SM-G955F laitteesta Tapatalkilla
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Joo ei nyt tietysti 30 minuutissa, mutta varmasti vuoden aikana alkaa näkymään palamisen merkkejä jos viikon aikana tulee esimerkiksi ~14 pelituntia. Meinaan vaan että en ainakaan itse haluaisi ostaa televisiota jota käyttäessä pitää miettiä palaako uutiset ruutuun kiinni vai ei, varsinkaan näillä nykyisillä hinnoilla. Varmasti elokuviin ja normaaliin television katsomiseen aivan loistavia vehkeitä, on vain niin huonoja kokemuksia OLED-näytöllisistä puhelimista varmaan sen takia suhtaudun näihin vähän skeptisesti.

Lähetetty minun SM-G955F laitteesta Tapatalkilla
Real Life OLED Burn In Test on 6 TVs
20/7 Burn-In Test: OLED vs LCD VA vs LCD IPS
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Plasman jälkeen OLED ainoa vaihtoehto.
Paitsi kun tuota burn-in testiä ja sen kommentteja lukee niin ei sellaisille jotka pelaa paljon samoja pelejä.

Itselläkin on satoja tunteja Fallouttia, Witcheriä, jne pelejä taustalla välillä 6-8 tuntia putkeen niin että ainakin nykyinen plasma ottaa temporary retentionia selvästi.

Lisäksi esim muksut voi jättää jonkun Netflixin tai leffan valikkoon tai paussille tuntikausiksi kun itse olen töissä, tms niin helposti näkee sarjojen haamukuvat tms ruudussa jonkin aikaa vaikka Telkussa on ”screensaveri” esim Netflixissä (kai nuo uudet OLEDitkin sellaista harrastaa?).

Prkl meni tuon Panan plasman korvaaminen hankalaksi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Paitsi kun tuota burn-in testiä ja sen kommentteja lukee niin ei sellaisille jotka pelaa paljon samoja pelejä.

Itselläkin on satoja tunteja Fallouttia, Witcheriä, jne pelejä taustalla välillä 6-8 tuntia putkeen niin että ainakin nykyinen plasma ottaa temporary retentionia selvästi.

Lisäksi esim muksut voi jättää jonkun Netflixin tai leffan valikkoon tai paussille tuntikausiksi kun itse olen töissä, tms niin helposti näkee sarjojen haamukuvat tms ruudussa jonkin aikaa vaikka Telkussa on ”screensaveri” esim Netflixissä (kai nuo uudet OLEDitkin sellaista harrastaa?).

Prkl meni tuon Panan plasman korvaaminen hankalaksi...
Jospa tuo Gigantin tarjous Oled helpottaa päätöksentekoa. Ainakin LG:n television sovellukset lyövät ilotulitus näytönsäästäjän päälle minuutin pausen tai valikoissa odottelun jälkeen. Oikeastaan joku pelin Hud on ainoa joka voi jäädä näkymään, mutta uskoisin, että Plasmalla palamis "ongelma" oli pahempi. Itse siirryin Plasmasta Olediin, enkä ole vaihtoa katunut, kun on katsellut kavereiden televisioiden valovuotoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Jospa tuo Gigantin tarjous Oled helpottaa päätöksentekoa. Ainakin LG:n television sovellukset lyövät ilotulitus näytönsäästäjän päälle minuutin pausen tai valikoissa odottelun jälkeen. Oikeastaan joku pelin Hud on ainoa joka voi jäädä näkymään, mutta uskoisin, että Plasmalla palamis "ongelma" oli pahempi. Itse siirryin Plasmasta Olediin, enkä ole vaihtoa katunut, kun on katsellut kavereiden televisioiden valovuotoja.
Kun luki arvostelut ja valituksen takuutaistelusta kun PC:n kuva oli palanut ruutuu 4kk käytön kohdalla (55” versio), niin ei kyllä helpottanut. :D
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Itsellä on ollut pari vuotta käytössä LG:n 55EG910V eikä kuvan kiinnipalaminen ole ollut mikään ongelma. On tullut pelattua, katsottua leffoja ja sarjoja, perus tv:n tarjontaa, ja myös PC ollut näytössä kiinni.
En olisi huolissani kuvan kiinnipalamisesta normaalissa elämässä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Tuote: Creative Sound Blaster E5 -äänikortti / usb-dac
Hinta: 52,60e + postit
Kauppa: Komplett.fi
Voimassa: Tarjous voimassa 31 joulukuuta asti tai niin kauan kuin tavaraa riittää!
Linkki: Creative Sound Blaster E5 -äänikortti - Äänikortit

Muualla >180e, itse laitteesta ei kokemusta mutta hyviä arvosteluita näyttää saaneen.

Hinta.fi:n mukaan viimeksi ollut 12.6.2018 samalla hintaa tarjouksessa yhden päivän ajan, eli saattaa hävitä nytkin nopeasti.
"Tämä tuote ei enää sisälly valikoimaamme." näkyy täällä. Liekö ollut hintavirhe ja poistettu samaa tietä o_O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
"Tämä tuote ei enää sisälly valikoimaamme." näkyy täällä. Liekö ollut hintavirhe ja poistettu samaa tietä o_O
Noinhan noille kaikille toimitetuille halvoille tuotteille on käynyt (esim. se GTX1070Ti, kympin powerit ja kotelot jne). Eli jos tilaus on tehty silloin kun oli saldoja niin voi ihan hyvin saada tuon.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
94
Juurikin burn-iniä tarkoitin. Tutun b7v meni ruvelle reilun vuoden sekalaisen käytön jälkeen.
Käyttö normia tv:n katselua, pelaamista ja silleen. Yllätys yllätys LG ei korjannut ta-
kuuseen... [emoji44][emoji58]
Mulla on kohta kans 8 vuotta vanha plasma, eikä kuva muuttunut miksikään.
Mulla Oled-töllö ollut käytössä 2015 vuodesta saakka joista n. 1,5 vuotta myös satunnaisessa työpöytäkäytössä. En minkäänlaista palamista ole havainnut, vaikka olen useasti nukahtanut PS4 tai työpöytä päällä useiksi tunneiksi.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Mulla Oled-töllö ollut käytössä 2015 vuodesta saakka joista n. 1,5 vuotta myös satunnaisessa työpöytäkäytössä. En minkäänlaista palamista ole havainnut, vaikka olen useasti nukahtanut PS4 tai työpöytä päällä useiksi tunneiksi.
Eiköhän tämä TV-keskustelu riitä tässä ketjussa. Jatkakaa aihetta käsittelevissä ketjuissa. Täällä voidaan taas keskittyä itse tarjouksiin.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
338

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 407
Mulla Oled-töllö ollut käytössä 2015 vuodesta saakka joista n. 1,5 vuotta myös satunnaisessa työpöytäkäytössä. En minkäänlaista palamista ole havainnut, vaikka olen useasti nukahtanut PS4 tai työpöytä päällä useiksi tunneiksi.
OT
Mitä olet pelannut tuolloin nukahtaessasi? Voisi joskus olla tarpeen.
:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 399
Itselläkin voi monesti olla yön tms yli pysäytyskuva tms ruudulla, joka tapauksessa monesti tuntikausia. Eli taitaa olla parempi itse kun 4K:hon vaihtaa niin hankkia led/qled ennemmin.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
338
Tuote: Läjä hyviä pelejä!
Hinta
: 0-6€ Kampanjan ajan (Viikon saa ilmaiseksi kun linkkaa Amazon tunnarit)
Kauppa: Twitch
Voimassa: Katso ylempänä
Linkki: https://twitch.amazon.com/prime/country?ref_=sm_tw_tup_ntp_t_all&redirectRoute=cHJpbWU=
Esim. Amazon.de:stä voi myös ottaa Prime-trialin kuukaudeksi, johon sisältyy Prime Video ja Twitch Prime eli saa nuo pelit. Kieltämättä erittäin iso miinus ettei saa mihinkään järkevään softaan niitä, en tiennyt että Twitchilläkin oma viritelmänsä nykyään.
 

Testostenori

Filter Coffee, Not People
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
351
Onko porukalla kokemusta Powerin kaupanpäällisistä? Tilasin tuon Huawei Matebook X:n ja siihen pitäisi tulla tabletti kaupanpäälle. Kuitenkaan tilausvahvistuksessa ei ollut tästä mitään mainintaa. Entä mahtaakohan siihen saada myös takuun normaaliin tapaan?
 

Ronttosaurus

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
626
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
EDIT: Eipä mitään. Näemmä mobiilisivustolla jäi jotain näkemättä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 386
Viestejä
4 200 181
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom