Tuli autoon hommattua takaäänenvaimennin valmiiksi odottelemaan sitä hetkeä kun vanha alkuperäinen pettää. Kun Aeromotors ei pystynyt toimittamaan Walkeria niin otinpa kokeeksi Trodolta puolalaisvalmisteisen Asmetin. Vaimentimen vaihto ei ole vielä hetkeen ajankohtainen joten kestävyys/käyttökokemusta ei ole tarjota mutta laitoinpa merkille että on tehtaalla ainakin kaikki hitsisaumat suojattu jonkinlaisella maalilla.
Onhan tuo hetken siistimmän näköinen, mutta varsinkin halpisröörien kestävyys riippuu aika paljon automallista.
Omaan yritin metsästää Walkeria järkevään hintaan, koska entinen on kestänyt +10 vuotta, mutta eipä löytynyt enää ns. edullisesti.
Nyt pönttö alkaa ruostumaan yläosastaan läpi ja putken mutka pysyy juuri ja juuri läjässä hitsatuilla rosteripaikoilla.
300 euroa äänenvaimentimesta (Katille asti kiinteä rööri.) on hieman liikaa, joten piti tyytyä Bosaliin.
Bosal näyttää yhtä surkealta kuin Fennon romut, joten pakko porata kaksi vedenpoistoreikää pönttöön ja todennäköisesti yksi putken mutkaan.
Edellisen romun Fenno mätäni sisältä aivan näkkäriksi ja yläosaan ruostui kämmenen kokoinen reikä kahdessa vuodessa.
Seuraava pönttö kesti ja kestää edelleen, koska porasin pari reikää.
Pöntössä on käytännössä aina vettä noilla pikkukoneilla ajaessa, joten ruostuminen on melko kiivasta ilman vesireikiä.
Pönttöä ei saa edes kesähelteillä kuumaksi, joten sen sisällä on melko trooppinen ilmasto.
Kai siellä jotain syövyttäviä yhdisteitäkin syntyy, mutta veikkaan jatkuvaa kosteutta tuon paskaraudan ensisijaiseksi syöjäksi.
Voisihan tuohon rosterista taikoa taaimmaisen pätkän, mutta ei toistaiseksi kiinnosta. Oma hommansa siinäkin.