Vähän myössä vastaus, mutta omat kokemukseni:Onko kokemuksia Powerin ja Gigantin kuljetus+asennus+vanhan laitteen poisvienti palveluista (oletan että nämä löytyy). Ostin nimittäin maanantaina verkkokaupasta uuden koneen tuollaisen palvelun kanssa, kone oli toimitettavissa heti ja arvio 1-4 päivää. Kahteen päivään sille tilaukselle ei tapahtunut (eli tila oli "Käsittelyssä") mitään vaikka maksoin kortilla samantien, niin peruin koko homman kun olen lähdössä alkuviikosta lomareissulle. Kaiken muun lisäksi verkkokaupan sivuilla lukee että perutun tilauksen katevarauksen poistuminen kestää 1-3 viikkoa, aivan käsittämätöntä.
Saattoi olla viimeinen tilausyritys verkkokaupasta hetkeen, mutta onko siis Powerilla tai Gigantilla yhtään parempaa palvelua?
Giganttiin tilaus, valitsin päivämäärän milloin kone toimitetaan. Saman päivän aamuna paikallisen kodinkonehuollon jamppa soittelee ja kyselee, että mihinkäs kellonaikaan sopisi tuoda koneen. Sovittiin, että tunnin päästä ovella ja olipa vielä minuutilleen paikallaan. Toimitusaika taisi olla muutamia päiviä. Tuosta jäi kyllä hyvä kokemus ja jatkossakin tulen gigantista ottamaan. Kuulin tosin, että riippuu täysin paikkakunnasta, kuka sinulle koneen toimittaa/asentaa.
Sitten power. Powerilla pystyi ainakin vuosi sitten valitsemaan päivämäärän kuten gigantilla. Otin itsekin tuon vuoksi puhtaasti powerista tilauksen verkkiksen sijaan. Noh, asennus piti olla viikon päästä tilauksesta. Päivä vierähti iltaan, eikä mistään kuulunut mitään. Oli perjantai ja otti aika kovaa päähän, kun oli lomapäivä ja koko päivä meni ihan hukkaan odotellessa soittoa. Sunnuntaina sitten tulee puhelu ja sieltä asentajasetä soittelee, että käviskö asennus huomiseksi. Tivasin, että mikäs homma tämä on, kun varataan tietylle päivälle asennus ja 2pv sen jälkeen vasta aletaan kyselemään asian perään. Selvisi, että Power, kuten verkkiskin käyttää postin asennuspalvelua ja posti käyttää taas alinhankkijoita eri paikkakunnilla. Asentaja ei ollut kuulemma millään tapaa tietoinen koko päivästä ja sanoi, että se varauspalvelu ei pidä paikkaansa milloinkaan. Tuon vuoksi verkkiksessäkään ei voi varata päivää ennakkoon vaan se sovitaan erikseen sitten itse asentajan kanssa. Asentaja oli mielestäni pätemätön. Astianpesukone keikkui edelleen asennuksen jälkeen ja jouduin sitten itse kiinnittämään koneen loppupeleissä. Pääasia, että vesivedot sai tehtyä asentajan toimesta niin saapahan vakuutuksesta korvaukset, mikäli ongelmia tulee. Jatkossa ainakin Kuopiossa tulen tilailemaan gigantin kautta, kun tuntui homma siellä pelaavan. Asennukset taidan tehdä itse. Saapahan ainakin keskinkertaista ja säästää muutaman kympin.