Taisi olla ainoastaan sisävalo erona.Bosch SMU6ZCW10S Series 6 astianpesukone, valkoinen 948,99
Tämä tuli itse hankittua kesällä alennuksesta, taitaa olla käytännössä sama vehje kuin tuo Powerin tarjous kuvien ja speksien perusteella, mallinumerossa on viimeinen kirjain eri, en tiedä miten eroaa.
Kauanko tuossa kestää 70°C pesuohjelma nopeutettuna? Ilmeisesti tuon zeoliittikuivauksen voi keskeyttääkin halutessaan?Suht tyytyväinen olen ollut, huonot puolet jota on tullut vastaan oli että tuo jalkalistan asennus oli varsin ärsyttävä, se tulee vain yhdessä koossa ja pitää itse leikata/sahata oikean korkuiseksi. Zeoliiti kuivauksen tuuletin pitää myös yllättävän kovaa ääntä, sen hurinan kuulee keittiön viereiseen huoneeseen ihan selkeästi. Se tosin onneksi ei ole päällä koko ohjelman ajan, vaan ainoastaan jonkun 15min ohjelman alussa ja lopussa sitten kuivauksen aikana. Senkin äänitaso tosin laskee huomattavasti jos laittaa tuon silent moodin päälle.
Onko tuo kuivauksen melu selkeästi kovempaa kuin mitä muuten pesun aikana? Tuo 40dB ei ilmeisesti koske kuivausta? Ainakin tuo vanha 44dB kone oli todella hiljainen itselläni, joten olisi toiveissa ettei tämä melua enempää ainakaan. Saako Silent-moodin kaikkiin ohjelmiin ja lisääkö se pesuaikaa kuinka paljon? Tuo oli vähän yllätys itselleni, että zeoliittikuivaus pyörii myös pesuohjelman alussa. Ilmeisesti zeoliittikuivausta ei voi valita kokonaan pois käytöstä?
Tuo sokkeli ei itselläni (toivottavasti) ole ongelma koska vanhan koneen kanssa minulla on kalustesokkeli joka jatkuu viereiseen kalusteeseen asti ja sen olen niillä kahdella rautakiinnikkeellä laittanut koneen edestä ja viereisessä kaapissa jalkoihin klipsuilla, eli tuo on helposti irrotettavissa. Hieman pesukoneen kohdalta veistetty alareunaa vuotokaukalon kohdalta, että mahdollinen vuotovesi tulee näkyviin. Toiveissa oli, että saisin uuden koneen sovitettua paikalleen täsmälleen samaan kohtaan kuin vanhan (niiden rautaosien tuotenumero sama kuin vanhassa joten pitäisi passata periaatteessa suoraan), että tuo entinen sokkeli kävisi suoraan. Ajattelin yrittää saada jopa ne lukitusruuvit sivulla menemään vanhoihin reikiin, toivottavasti ovat samalla kohdalla konetta edelleen.
EDIT. Tyhmä kysymys. Hönkiikö tuo Zeoliittikuivaus koneen ulkopuolelle mitään, vai onko tuo ihan suljettu koneen sisällä toimiva juttu? Jotenkin olen ollut ymmärtävinäni, että tuo ei ulospäin päästäisi mitään.
Viimeksi muokattu: