Sote alalla on niin iso työntekijämäärä, että aina sekaan mahtuu joku joka kommentoi mitä sattuu. Tässäkin asiassa ajat ovat kymmenessä vuodessa muuttuneet paljon.
Jaa a, oon ite -97 kolarin jäljiltä ollut krooninen kipupotilas (selkä,kompressiomurtumia,sirpalemurtuman jälkitila,Titaanit asennettu->jauhoivat 4 nikamaa reikäjuustoiksi ja Titaanit poistettu) eli vois jopa sanoa et löytyy magneetit,tietokone,röntgen kuvia 20v ajalta ja maan johtavien kivunhoitajien lausuntoja mitkä selkeästi osottaa et kivuille löytyy aiheuttajat.
silti oon tavannut lääkäreitä jotka ensisanoina sanoinaan ilmoittavat et nyt ajetaan pregabaliini/buprenorfiini lääkitys alas (muutamat yriiti lopettaa seinään) ja aletaan hoitaa kipukynnystä nostavilla mielialalääkityksellä ja treenillä.
oon treenaillu monien jumppaoletettujen ohjeistuksesta ilman minkäänlaista hyötyä KOSKAAN. Vuosi sitten töölönpolilla lekuri näytti nikaman luutumaklhdan mikä painaa hermoja ja totes et kaikki treeni on ainoastaan voinu pahentaa tilanne. Tämän toki aina sanoin,vastaus oli et "alussa voi vähän kipeytyy".
TÖölön ukko lupas samalla et leikataan ja käski odotella. 3kk venasin ja pitkän soittorumban jälkeen sain äijän kiinni,joka totes "sori mut ei leikata" pomo oli eri mieltä. Rivien välistä antoi ymmärtää et selkä niin perunapeltoa et eivät uskalla leikellä vaikka sanoin kirjoittavani ihan mitkä vaan lippulappuset ja ottavani riskin.
AJat on tosiaan muuttuneet. Suomeen jenkkien opioidikriisi näky poikkeuksetta vastavalmistuneiden lekurien kohdalla yrityksenä ajaa lääkitys alas. Koska jään koukkuun ja opioideilla ei hoideta pitkäaikasia kipuja.
tällä hetkellä ollu pari vuotta LOISTAVA vanhempi tai lääkäri,joka ei oo yritelly vaihtaa/lopettaa ym. Ikävä kyllä kyseessä arvioni mukaan aika lähellä eläkeikää oleva heppu ja suoraan sanottuna kauhulla odotan millainen rumba alkaa kun kaveri jää eläkkeelle ja joudun asioimaan seuraajan kanssa.
buprenorfiini+ pregaba ainoa kombo mikä toimii ja ei pahasti sivuoireita (enää nykyään). Oxyssa meni mun raja sitä en halunnu testaa. Kaikki sen alapuolelta testattu.
THC hyödytön, Amfe ja ketamiini potentiaalisia mut ei tietenkään voi tietenkään käyttää kaiken niiden mukana seuraavan vuoksi.