Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

1.3.2022 hinnastossa tummennukset ovat mukana, 2020 hinnastossa ei. Uusissa näyttää tavallisessa Alluressa olevan tummennukset. Sinällään sama, keskustelu koski onko tehdasvaruste vai ei. On.

e: Tämä ero ja vaihtelu selittyy sillä, että niillä oli alunperin Alluren ja GT:n välissä GT line -malli, jonka yhtenä erona Allureen oli tummennukset. Sittemmin tiputtivat GT linen pois.

e2: Niillä on muuten 1.3.2022 hinnastossa virhe tuossa kohtaa :D Varustelistauksessa on yllä olevan näköinen kuva, myyntilistauksessa mainitaan tummennetut lasit allurelle. Harmi, että hullut päivät malli ei ole allure, sais vähän lisää tuskaa maahantuojalle :D
1690550129027.png
1690550165893.png
Muutaman hullut päivät pösön olen nähnyt ja toki ilman tummennuksia.

Minusta 2008:iin sopii tummennukset, niin luultavimmin tulisi laitettua. Mutta varmaan suoraan Pösö liikkeestä saisi ajaa tummennettavaksi toiseen liikkeeseen, että ei koiran karvat sitten pääsisi haittaamaan kalvojen asennnusta.

Tuossa perus oranssi Allure. Omaan silmään siis siistimpi mitä Hullari versio ilman tummennusta.

Toki jos maksaa vain 12 x 249€ ja palauttaa auton, niin menee tummennuksen hinta hukaan.

Ja toki liian tummaa kalvoa ei kannata asennuttaa, koska haittaisi vähän ajamista.
 
Onko kyseisestä asiakirjasta jollain kopiota? Mielellään ottaisin tämän vastaan ja toimittaisin eteenpäin juristilleni.

Kiinnostunut myös, ei meinaan ole ensimmäinen kerta, että Auto-Bon hoitaa sopimusasioita vastoin lainsäädäntöä. Nimimerkillä he yrittivät purkaa huolenpitosopimuksen autostani vastoin sopimusehtoja. Ja eivät noudattaneet KRILin ratkaisusuositusta.
 
Varsinkin sellaisten autojen kohdalla, jossa autoveroprosentti on suuri on harrastettu tuota Hangossa tai liikkeessä ikkunoiden teippaamista. Kun ei-tehdaslisävarusteista ei tarvitse maksaa autoveroa.

Toki nyt kyseessä ei ole autoverokikkailu.
Sillä ei ole väliä laitetaanko tehtaalla, Maahantuontisatamassa, liikkeessä, vai liikkeen vieressä.

Sitten on väliä jos asiakas ostaa auton ilman tummennuksia ja auton saatuaan vie auton tummennettavaksi itse erikseen sopimaansa ja maksamaan paikkaan.

(kommentti perustuu menneeseen, ei tarkistettu tämän päivän verokäytäntöjä jos ovat muuttuneet,
Vieläkauempana historiassa oli kauppaa missä jälkiasennuslisävarusteilla kierretiin veroa.)
 
Onko kyseisestä asiakirjasta jollain kopiota? Mielellään ottaisin tämän vastaan ja toimittaisin eteenpäin juristilleni.
Tuo teksti jonka kopioin tänne oli Autostadiumin keskustelupalstalta. Eli kuten mainittiin myyjä oli repinyt ao. paperin kun ostaja uhkasi lähteä pois kaupanteosta. Saattaa olla Auto-Bonin kehoituksesta sitten ko. autokaupan takahuoneessa kirjailtu teksti, jolla yritetään poistaa mahdolliset myöhemmät hyvitysvaatimukset.

Ei ole vielä tietoa, onko tuota virusta levitetty laajemminkin...
 
Tuo teksti jonka kopioin tänne oli Autostadiumin keskustelupalstalta. Eli kuten mainittiin myyjä oli repinyt ao. paperin kun ostaja uhkasi lähteä pois kaupanteosta. Saattaa olla Auto-Bonin kehoituksesta sitten ko. autokaupan takahuoneessa kirjailtu teksti, jolla yritetään poistaa mahdolliset myöhemmät hyvitysvaatimukset.

Ei ole vielä tietoa, onko tuota virusta levitetty laajemminkin...
Ilmeisesti tämä viesti (https://www.autostadium.fi/index.php?threads/peugeot-e-2008-tilaussopimusten-purkaminen.10218/post-1140038)
Siellä näköjaan muutakin muistettavaa , mm se että muistaa säilyttää tavarat jos ei lunasta rahoitusta itselleen.

Voin kuvitella sitä tarkkaa syyniä jos palauttaa auton vuoden päästä.
 
Tuleeko tossa nyt kahdet matot, kumi ja tekstiili?
Sopparissa on matot listattuna erikseen:
- Talvirenkaat nastat continental 1273,00
- Mattosarja 44,00
- Latausjohto 223,00
- Latausjohdon laukku 24,00
 
Tuleeko tossa nyt kahdet matot, kumi ja tekstiili?
Sopparissa on matot listattuna erikseen:
- Talvirenkaat nastat continental 1273,00
- Mattosarja 44,00
- Latausjohto 223,00
- Latausjohdon laukku 24,00
Itellä tuo samalause = Tekstiilimatot 44,00

Ei ole ihme että kaikenmaailman sekaannuksia syntyy kun autokauppialla eri sanat/lauseet soppareissa, niin kuin tässäkin, mattosarja tarkoittaa tekstiilimattoja.....tai no miten siitäkin sitten voi olla varma:D
 
Itellä tuo samalause = Tekstiilimatot 44,00

Ei ole ihme että kaikenmaailman sekaannuksia syntyy kun autokauppialla eri sanat/lauseet soppareissa, niin kuin tässäkin, mattosarja tarkoittaa tekstiilimattoja.....tai no miten siitäkin sitten voi olla varma:D
Jos nuo liittyy siihen lunastuslupaukseen, niin kannattaa olla tarkkana että listattu oikeat asiat.
 
Tästä hyvitysjutusta on tullut juuri äsken Kuluttajariitalautakunnan päätös (Dnro 1215/33/2033). Auton ostaneen vaatimukset perustuivat kaupan kohteen (3.2.2023 toimitettu e-2008) puuttuviin varusteisiin:

- kanssakärsijämme oli ostanut poisjätetyn suko-kaapelin tilalle itse kaupasta Defan kaapelin, hinta 369 €.
- vastaavasti hän halusi meiltä kaikilta poisjätetystä himmentyvästä taustapeilistä lisävarustehinnaston mukaisen korvauksen 100 €.

"Lautakunta katsoo asiassa tulleen näytetyksi, että kauppaan kuuluviksi varusteiksi oli osapuolia sitovalla tavalla sovittu mm. himmenevä taustapeili ja suko-latausvarustus. Nämä varusteet kuitenkin puuttuivat. Kaupan kohde on ollut virheellinen kuluttajansuojalaissa tarkoitetulla tavalla.

Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että myyjäliike ja maahantuoja maksavat yhteisvastuullisesti kuluttajalle 469 €."
Laitoin viestiä myyjälle, että kyllä se tilaushetkellä vakiovarusteena ollut type2-schuko-laturi pitäis saada / korvata puuttuminen rahalla. Mulle vastattiin, että vakiovarustelistalta poistumisesta on tiedotettu ~10/2022 ja silloin olisi voinut halutessaan perua koko auton.

On tää kyllä ollut farssi alusta loppuun. Ketuttaa jo valmiiksi koko ranskanpastilli niin paljon, että tekis mieli sanoo, että pitäkää tunkkinne.
 
Laitoin viestiä myyjälle, että kyllä se tilaushetkellä vakiovarusteena ollut type2-schuko-laturi pitäis saada / korvata puuttuminen rahalla. Mulle vastattiin, että vakiovarustelistalta poistumisesta on tiedotettu ~10/2022 ja silloin olisi voinut halutessaan perua koko auton.

On tää kyllä ollut farssi alusta loppuun. Ketuttaa jo valmiiksi koko ranskanpastilli niin paljon, että tekis mieli sanoo, että pitäkää tunkkinne.
Vieläköhän onnistuisi peruminen, vai antavatko vaan lapun sopimussakosta?

Itsellä kyllä on 11kW laturi, joka pitäisi Pösöönkin käydä. Ja tänään kävin Peugeot liikkeessä, mutta en sitten kehdannut kysyä, että voiko perua, koska suko laturi ja tummentuva taustapeili puuttuvat :D

Toivotaan että olisi hyvä auto.
 
Laitoin viestiä myyjälle, että kyllä se tilaushetkellä vakiovarusteena ollut type2-schuko-laturi pitäis saada / korvata puuttuminen rahalla. Mulle vastattiin, että vakiovarustelistalta poistumisesta on tiedotettu ~10/2022 ja silloin olisi voinut halutessaan perua koko auton.

On tää kyllä ollut farssi alusta loppuun. Ketuttaa jo valmiiksi koko ranskanpastilli niin paljon, että tekis mieli sanoo, että pitäkää tunkkinne.

Ärsyttää kanssa itseä niin paljon tämä perseily, että teen ainakin valituksen kuluttajariitalautakuntaan. Saavatpahan sitten näkyvyyttä edes jollain mustalla listalla, vaikka mitään käytännön vaikutusta tuolla ei ole. Ja jos kerran vakiona mukana olevan johdon tyyppi on vaihtunut, miksi mukana ei sitten ole kahta samanlaista johtoa?

Onko jollain tuota vanhaa tiedotetta tallessa, miten siinä on asia kerrottu? Itselle tuollaista infoa ei ole koskaan tullut, että vaikea ainakaan sen kautta on mitään perustella.
 
Itsellä ensimmäinen yhteydenotto myyjältä oli joulukuussa, kun tuli se seuraava tiedote, tätä viestiä en ole ikinä saanut. Toisaalta taas kerran tämä asia on aivan se ja sama, kuluttaja saa näissä tapauksissa itse valita kaupan purun ja hinnan alennuksen välillä, riippumatta siitä, mitä viestejä myyjä lähettelee tai ei lähetä.

Toki myyjä voi jättää noudattamatta suosituksia, kun tuskin kukaan näitä nyt mihinkään käräjille vie ja Auto-bon varmaan muutenkin on jo siellä mustalla listalla. Tässä tapauksessa listalla pääsevät sitten kaikki muutkin pösö-kauppiaat, ehkä siellä jollain on halua hoitaa asia fiksusti.
 
Lienee turha vääntää myyjän kanssa, mutta tosiaan tuon krl valituksen voisi tehdä periaatteen vuoksi. Itse tarvitsen 2x mode3 (kotilaturissa ei ole kiinteää johtoa eikä sitä kyllä aina muista ottaa mukaan jos reissussa). Mode2 tulee myös hommattua jos on mökillä tai jossain muualla eksoottisemmassa paikassa missä ei ole kuin töpselisähköä tarjolla niin ihan ehdoton kontissa tuokin. Eli suoraan ~200€ takkiin jos/kun sieltä nyt tulee vaan se 1x mode3.

Tollasta kaapelin puuttumis kirjettä ei tänne ainakaan koskaan tullut.
 
Lienee turha vääntää myyjän kanssa, mutta tosiaan tuon krl valituksen voisi tehdä periaatteen vuoksi. Itse tarvitsen 2x mode3 (kotilaturissa ei ole kiinteää johtoa eikä sitä kyllä aina muista ottaa mukaan jos reissussa). Mode2 tulee myös hommattua jos on mökillä tai jossain muualla eksoottisemmassa paikassa missä ei ole kuin töpselisähköä tarjolla niin ihan ehdoton kontissa tuokin. Eli suoraan ~200€ takkiin jos/kun sieltä nyt tulee vaan se 1x mode3.

Tollasta kaapelin puuttumis kirjettä ei tänne ainakaan koskaan tullut.

KRIL:n valitus menestyy huonosti, jos asiaa ei ole reklamoitu myyjäportaalle ollenkaan.
 
KRIL:n valitus menestyy huonosti, jos asiaa ei ole reklamoitu myyjäportaalle ollenkaan.

En tainnut sanoa etten reklamoisi? Sanoin vaan etten ala vääntämään... Eikä ole kovin fiksua tehdä reklamaatiota etukäteen. Pari sähköpostia on jo aiheesta ja se saa riittää tältä osin. Jos autoa hakiessa ei ole 2x jotain kaapelia niin naputan virallisemman reklamaation mihin taitaa pitää antaa 2vk aikaa korjata virhe...
 
Itse tarvitsen 2x mode3 (kotilaturissa ei ole kiinteää johtoa eikä sitä kyllä aina muista ottaa mukaan jos reissussa). Mode2 tulee myös hommattua jos on mökillä tai jossain muualla eksoottisemmassa paikassa missä ei ole kuin töpselisähköä tarjolla niin ihan ehdoton kontissa tuokin.

Tarviiko tuota mode 3 kaapelia jossain type 2 latauspaikoissa, niissä siis ei ole kaapelia valmiina?

Olen ladannut tien päällä vaan vanhalla autolla kerran chademolla ja nyt pösöllä ccs:llä. Ajattelin hommata 11 kW voimavirta/suko matkalaturin 10 metrin johdolla, pohtisinkin jo tuolla toisessa ketjussa mallia. Tarvisko silti olla mode 3 johto erikseen mukana? Onneksi ei käynnistyskaapeleita enää tarvi! Kohta on pösön pieni takaluukku täynnä kaapeleita..
 
Tarviiko tuota mode 3 kaapelia jossain type 2 latauspaikoissa, niissä siis ei ole kaapelia valmiina?

Olen ladannut tien päällä vaan vanhalla autolla kerran chademolla ja nyt pösöllä ccs:llä. Ajattelin hommata 11 kW voimavirta/suko matkalaturin 10 metrin johdolla, pohtisinkin jo tuolla toisessa ketjussa mallia. Tarvisko silti olla mode 3 johto erikseen mukana? Onneksi ei käynnistyskaapeleita enää tarvi! Kohta on pösön pieni takaluukku täynnä kaapeleita..

Juu noi asiointilaturit on vaan type2 liittimellä harvemmin niissä johtoa on. Näitä sit on marketeissa sun muissa. Hidasta 11kW lataamista se on mut en halua joutua siihen tilanteeseen missään, että matka katkeaa kun ei ole sopivaa johtoa mukana. Varmaan 90% ajoista selviän kotosalla ladatessa ja 9% pikalatureilla...
 
No tuotahan se pösö tuolla hakeekin.
Pösön maahantuoja on tosiaan huomannut, että menee liian halvalla (249€/kk). Lisäksi sitten autot täytyy saada myytyä 1 vuoden päästä, kun osa kumminkin palautetaan. Nettiautosta voi sitten verrata hintatasoa käytetyissä. Lisäksi 2024 facelift malli tulee varmaan joskus tammikuussa, jossa uudistettu keula ja hieman isompi akku.

Sitä vaan mietin, että saattaa olla tässä vaiheessa enää myöhäistä perua, koska melkein kaikki autot on jo tulossa piakkoin?


Tarjoushan ei ole enää niin hyvä kuin alun perin, kun omakin Pösö myöhästyi 12kk sovitusta toimitusajasta. Varusteita vähennetty ja ainakin käytettyjä löytyy jo halvalla.
 
Pösön maahantuoja on tosiaan huomannut, että menee liian halvalla (249€/kk). Lisäksi sitten autot täytyy saada myytyä 1 vuoden päästä, kun osa kumminkin palautetaan. Nettiautosta voi sitten verrata hintatasoa käytetyissä. Lisäksi 2024 facelift malli tulee varmaan joskus tammikuussa, jossa uudistettu keula ja hieman isompi akku.

Sitä vaan mietin, että saattaa olla tässä vaiheessa enää myöhäistä perua, koska melkein kaikki autot on jo tulossa piakkoin?


Tarjoushan ei ole enää niin hyvä kuin alun perin, kun omakin Pösö myöhästyi 12kk sovitusta toimitusajasta. Varusteita vähennetty ja ainakin käytettyjä löytyy jo halvalla.
KYllähän se peruutus olisi paras vaihtoehto maahantuojalle.

Tuo tarjous on vaan parantunut, eikä ne poistetut varusteetkaan sinänsä huononna diiliä, koska kuluttaja on oikeutettu saamaan sitten rahana sen varusteen hinnan jos ne eivät pysty enää sitä toimittamaan.
 
Pösön maahantuoja on tosiaan huomannut, että menee liian halvalla (249€/kk). Lisäksi sitten autot täytyy saada myytyä 1 vuoden päästä, kun osa kumminkin palautetaan. Nettiautosta voi sitten verrata hintatasoa käytetyissä. Lisäksi 2024 facelift malli tulee varmaan joskus tammikuussa, jossa uudistettu keula ja hieman isompi akku.

Sitä vaan mietin, että saattaa olla tässä vaiheessa enää myöhäistä perua, koska melkein kaikki autot on jo tulossa piakkoin?


Tarjoushan ei ole enää niin hyvä kuin alun perin, kun omakin Pösö myöhästyi 12kk sovitusta toimitusajasta. Varusteita vähennetty ja ainakin käytettyjä löytyy jo halvalla.

Peru vaikka sen kaapelin takia :). Ja eiköhän se muutenkin onnistu sanktioitta autobonin viivästyksien ja virheellisen viestinnän takia. Eikös parhaimmat peruneet ja lähteneet hakemaan 10k€ korvauksia :D

Auto tosiaan ei enää ole mikään halpa yleiseen hintatasoon verrattuna jos käteisellä olisi kaupoilla. Ainut kiinnostava tässä vaiheessa on 72kk rahoitus 1% korolla. 250€/kk ei saa mitään järkevää uutta tai uudehkoa autoa käyttöön. Lisäksi uskon edelleen vahvasti, että 6v päästä tuosta saisi about sen jämärin (14k€) verran jos mittariin on tullut se 15tkm/v eli pyörittäisiin vielä alle sadassa tonnissa. Toki 6v on pitkä aika ja jos sieltä tulee paljon halpoja sähköautoja markkinoille niin voi olla, että ollaan jossain 10k€ paikkeilla. Mistä noita tietää... On kyllä paha paikka 1v päästä, että pistääkö maitojunalla takaisin vai pitääkö, mutta pitää pohtia sitä sitten.
 
Sähköauto 249 eur/kk 1% korolla (oliko se 6 vuotta ja iso viimeinen erä). Ei taida vastaavaa tarjousta olla muualla. Joku MG ehkä (saatavuus?) pääsee lähelle hinnassa mutta vastaavaa rahoitus voi olla tiukassa.
 
Kyllähän se peruutus olisi paras vaihtoehto maahantuojalle.

Tuo tarjous on vaan parantunut, eikä ne poistetut varusteetkaan sinänsä huononna diiliä, koska kuluttaja on oikeutettu saamaan sitten rahana sen varusteen hinnan jos ne eivät pysty enää sitä toimittamaan.
1% autolainan korko on kyllä huikea.

Esim Tesla Model 3:

"Todellinen vuosikorko 5,89%. Luottokustannukset yhteensä 8 934 €, auton todellinen luottohinta 52 524 €."

Model Y sitten on kyllä pienemmällä korolla.


Peru vaikka sen kaapelin takia :). Ja eiköhän se muutenkin onnistu sanktioitta autobonin viivästyksien ja virheellisen viestinnän takia. Eikös parhaimmat peruneet ja lähteneet hakemaan 10k€ korvauksia :D

Auto tosiaan ei enää ole mikään halpa yleiseen hintatasoon verrattuna jos käteisellä olisi kaupoilla. Ainut kiinnostava tässä vaiheessa on 72kk rahoitus 1% korolla. 250€/kk ei saa mitään järkevää uutta tai uudehkoa autoa käyttöön. Lisäksi uskon edelleen vahvasti, että 6v päästä tuosta saisi about sen jämärin (14k€) verran jos mittariin on tullut se 15tkm/v eli pyörittäisiin vielä alle sadassa tonnissa. Toki 6v on pitkä aika ja jos sieltä tulee paljon halpoja sähköautoja markkinoille niin voi olla, että ollaan jossain 10k€ paikkeilla. Mistä noita tietää... On kyllä paha paikka 1v päästä, että pistääkö maitojunalla takaisin vai pitääkö, mutta pitää pohtia sitä sitten.

Joo :) Järkevyys on ehkä tässä vaiheessa myöhäistä, kun auto tulee ehkä jo viikon päästä. Olisi liian noloa perua se, kun nyt jo odottaa niin kovasti uutta autoa :D
 
Uutta autoa vastaavalla rahoituksella tuskin tulee saamaan vuosiin. Toki jos ei autoa tarvitse ollenkaan, kannattaa se perua, muuten kyllä en keksi yhtään syytä miksi perua tilaus. No ehkä joku muuttunut asumistilanne ettei lataus onnistu tms.
 
Jos aikoo perua eikö olisi järkevämpi lunastaa auto ja myydä se pois voitolla?
 
1% autolainan korko on kyllä huikea.

Esim Tesla Model 3:

"Todellinen vuosikorko 5,89%. Luottokustannukset yhteensä 8 934 €, auton todellinen luottohinta 52 524 €."

Model Y sitten on kyllä pienemmällä korolla.


Joo :) Järkevyys on ehkä tässä vaiheessa myöhäistä, kun auto tulee ehkä jo viikon päästä. Olisi liian noloa perua se, kun nyt jo odottaa niin kovasti uutta autoa :D

Joo samaa pyöritellyt noiden Teslojen kanssa. Hinta alkaa olla mielenkiintoinen, mutta kun ottaa korot mukaan laskureihin niin mielenkiinto häviää :D

Jos sulla ei ole suurta mielenkiintoa välttämättä ottaa vastaan niin vedä se kaapelikeissi ainakin päätyyn ts. jos kaapelia ei tule niin auto jää pihalle seisomaan. Voi heti ns. kattoa sen kortin loppuun asti, että pysyvätkö tilauksen mukaisessa toimituksessa.

Itseä houkuttaa lisäksi saada vanhasta autosta joku 6-8k€ rahaa pois makaamasta kun arvoa enempi mitä velkaa.



Jos aikoo perua eikö olisi järkevämpi lunastaa auto ja myydä se pois voitolla?

Ei voi myydä heti tai ei saa hankintatukea eli 2k€ häviää heti. Ja jos käyt katsomassa hintatasoa niin tuon menetyksen jälkeen ei ainakaan jää senttiäkään voitolle.
 
Ei voi myydä heti tai ei saa hankintatukea eli 2k€ häviää heti. Ja jos käyt katsomassa hintatasoa niin tuon menetyksen jälkeen ei ainakaan jää senttiäkään voitolle.

Onko tuon joku koeponnistanut, millä ne edes valvoo tuollaista ja tuenhan sai bon-bon…

Vastaava Mokka 37 tonnia ja Pösössä myös talvirenkaat…kai tuosta muutaman tonnin nettoaa?
 
Onko tuon joku koeponnistanut, millä ne edes valvoo tuollaista ja tuenhan sai bon-bon…

Vastaava Mokka 37 tonnia ja Pösössä myös talvirenkaat…kai tuosta muutaman tonnin nettoaa?

Varmaan siellä joku "projektityöntekijä" hakee listaukset omistajamuutoksista päivittäin ja vähä miinustelee päivämääriä excelissä :D.
 
Onko tuon joku koeponnistanut, millä ne edes valvoo tuollaista ja tuenhan sai bon-bon…

Vastaava Mokka 37 tonnia ja Pösössä myös talvirenkaat…kai tuosta muutaman tonnin nettoaa?

Hankintatuen ehtona on, että omistaa sen 1v ajan. Ei ne maksa sitä jos ei ole ollut sulla omistuksessa ja kauppakirjassa lukee, että asiakas korvaa jos tukea ei tule.


  • Hakija sitoutuu pitämään hankintatuen kohteena olevan auton omistuksessaan tai hallinnassaan liikenneasioiden rekisterissä tai Ahvenanmaan ajoneuvorekisterissä vähintään 1 vuoden ajan auton ensirekisteröinnistä.


Tuolta katsomaan hintatasoa. Renkaat toki vaikuttaa yksityiselle, mutta ei noi liikkeet mitään niistä maksa. Facessa joku taisi kertoa, että tarjoukset liikkeiltä oli luokkaa vähän yli 20k€...

 
Varmaan siellä joku "projektityöntekijä" hakee listaukset omistajamuutoksista päivittäin ja vähä miinustelee päivämääriä excelissä :D.

No voi olla että siellä eräajot suhisee, sinänsä älytöntä kun tuki teki tehtävänsä ja maailma pelastuu!

Meneekö tuki myös jos vaan haltia vaihtuu?
 
Jos aikoo perua eikö olisi järkevämpi lunastaa auto ja myydä se pois voitolla?
Auton hinta 28 000€ + 2000€ sähköautotuki. Eli 30k€ tulisi saada. Vuosi sitten tilanne oli eri ja nyt näyttäisi olevan halpoja käytettyjä saatavilla.

28 000€ hinta ei vielä sisältänyt talvirenkaita (vajaa 1500€).

Vuoden vanha (5/2022) ja 19tkm ajettu olisi 27 000€.


Eli vuoden kannattaa pitää, josta saa 2000€ ilmaista rahaa. Sitten 250€ x 12kk olisi 3000€. Eli jotain 25 000€ voisi olla sopiva myyntihinta (yksillä renkailla)? Ei ehkä kovin kallista, jos kotona pääosin latailee vaikka pörssisähköllä?


Lueskelin että e-2008 pitäisi olla joku ajastin, että 11kW latauksen saisi ajastettua yön halvoille tunneille.

Onkohan myös 80% raja, vai lataakohan aina täyteen asti?
 
Tää on muuten mielenkiintoinen pykälä tuosta tuesta:


Ilmoita Traficomille ajoneuvon ensirekisteröinnin viivästymisestä viimeistään kahden kuukauden kuluttua arvioidusta ensirekisteröintipäivästä. Saat ohjeet hakemuksen jälkeen tulleesta sähköpostikuittausviestistä.

Jos ensirekisteröinnin viivästymisestä ei ilmoiteta, lähtökohtaisesti Traficom tekee hylkäävän päätöksen ja määrärahavaraus vapautetaan.





Mahtaakohan kaikki liikkeet olla hakeneet noita viivästyksiä. Tämähän ulkoistettiin liikkeille. Autot kun on pitkänä sen 12kk++... No periaatetessa ei ole asiakkaan ongelma.
 
Tää on muuten mielenkiintoinen pykälä tuosta tuesta:


Ilmoita Traficomille ajoneuvon ensirekisteröinnin viivästymisestä viimeistään kahden kuukauden kuluttua arvioidusta ensirekisteröintipäivästä. Saat ohjeet hakemuksen jälkeen tulleesta sähköpostikuittausviestistä.

Jos ensirekisteröinnin viivästymisestä ei ilmoiteta, lähtökohtaisesti Traficom tekee hylkäävän päätöksen ja määrärahavaraus vapautetaan.





Mahtaakohan kaikki liikkeet olla hakeneet noita viivästyksiä. Tämähän ulkoistettiin liikkeille. Autot kun on pitkänä sen 12kk++... No periaatetessa ei ole asiakkaan ongelma.

kysyin tuota trafista ja oli muistaakseni 1.1.2024 toimituspäivämääräksi merkitty alkujaankin.
 
No voi olla että siellä eräajot suhisee, sinänsä älytöntä kun tuki teki tehtävänsä ja maailma pelastuu!

Meneekö tuki myös jos vaan haltia vaihtuu?
Muistaakseni omistaja tai haltija pitää olla vähintään 12kk. Eli haltijan pitäisi saada vaihdettua.
 
Lueskelin että e-2008 pitäisi olla joku ajastin, että 11kW latauksen saisi ajastettua yön halvoille tunneille.

Onkohan myös 80% raja, vai lataakohan aina täyteen asti?

Ajastus onnistuu appilla. 80% en ole vielä keksinyt. Mutta siitä hyötyvät vain myöhäisemmät omistajat joten vedän täyteen.

Aika inflaation ovat kärsineet hinnat. Täällähän oli mania ja jotkut tilasivat useammankin. Veikkaan että uutta mokkakikeliä tai Jeepiä ei paljon myydä…
 
Peru vaikka sen kaapelin takia :). Ja eiköhän se muutenkin onnistu sanktioitta autobonin viivästyksien ja virheellisen viestinnän takia. Eikös parhaimmat peruneet ja lähteneet hakemaan 10k€ korvauksia :D

Auto tosiaan ei enää ole mikään halpa yleiseen hintatasoon verrattuna jos käteisellä olisi kaupoilla. Ainut kiinnostava tässä vaiheessa on 72kk rahoitus 1% korolla. 250€/kk ei saa mitään järkevää uutta tai uudehkoa autoa käyttöön. Lisäksi uskon edelleen vahvasti, että 6v päästä tuosta saisi about sen jämärin (14k€) verran jos mittariin on tullut se 15tkm/v eli pyörittäisiin vielä alle sadassa tonnissa. Toki 6v on pitkä aika ja jos sieltä tulee paljon halpoja sähköautoja markkinoille niin voi olla, että ollaan jossain 10k€ paikkeilla. Mistä noita tietää... On kyllä paha paikka 1v päästä, että pistääkö maitojunalla takaisin vai pitääkö, mutta pitää pohtia sitä sitten.
Saa nähdä, laitoin kirjallisesti sähköpostilla kysymystä myyjälle, että onko peruminen tässä vaiheessa mahdollista. Ehkä myyjä kirjoittelee jossain vaiheessa vastauksen tai soittaa.

En ole kumminkaan yhtään varma, että minkälainen vastaus sieltä tulee? Eli mikä on autobonin käytäntö nyt?


Yleinen käytäntöhän on, että sopimussakko "napsahtaa", jos haluaa perua allekirjoitetun kaupan.

Sekin tuli mieleen vielä, että viimeisen HP-Pösöt tulee ilmeisesti joulukuussa vasta. Eli ehkä kaikkia autoja ei olisi saatu vielä valmistettuakaan?
 
Saa nähdä, laitoin kirjallisesti sähköpostilla kysymystä myyjälle, että onko peruminen tässä vaiheessa mahdollista. Ehkä myyjä kirjoittelee jossain vaiheessa vastauksen tai soittaa.

En ole kumminkaan yhtään varma, että minkälainen vastaus sieltä tulee? Eli mikä on autobonin käytäntö nyt?


Yleinen käytäntöhän on, että sopimussakko "napsahtaa", jos haluaa perua allekirjoitetun kaupan.

Sekin tuli mieleen vielä, että viimeisen HP-Pösöt tulee ilmeisesti joulukuussa vasta. Eli ehkä kaikkia autoja ei olisi saatu vielä valmistettuakaan?

Onhan vuodenvaihteessa ilmoitettu että tilauksen voi peruuttaa ja saada vielä 2000e lahjakortin pösöön, ei tuota tarjousta ole missään kohtaa vedetty pois.
 
KYllähän se peruutus olisi paras vaihtoehto maahantuojalle.

Tuo tarjous on vaan parantunut, eikä ne poistetut varusteetkaan sinänsä huononna diiliä, koska kuluttaja on oikeutettu saamaan sitten rahana sen varusteen hinnan jos ne eivät pysty enää sitä toimittamaan.
Olikohan se 469€ huononnus varusteisiin, joka toki on aika pieni.

On toki oikeutettu, mutta se on vähän eri, että saako mitään hyvitystä takaisin? Jos siis hyväksyy ja ottaa auton vastaan. Tietäen Peugeot maahantuohan "pelin".

Edit:
Toki 2kk ajoa on 500€, niin onhan tuokin raha edes jotain silti.
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä, laitoin kirjallisesti sähköpostilla kysymystä myyjälle, että onko peruminen tässä vaiheessa mahdollista. Ehkä myyjä kirjoittelee jossain vaiheessa vastauksen tai soittaa.

En ole kumminkaan yhtään varma, että minkälainen vastaus sieltä tulee? Eli mikä on autobonin käytäntö nyt?


Yleinen käytäntöhän on, että sopimussakko "napsahtaa", jos haluaa perua allekirjoitetun kaupan.

Sekin tuli mieleen vielä, että viimeisen HP-Pösöt tulee ilmeisesti joulukuussa vasta. Eli ehkä kaikkia autoja ei olisi saatu vielä valmistettuakaan?

Auton peruutus kun auton suomessa maksaa kaiketi 1150-1500€ kysyin tätä. Kyllästyttää tämä pösö show. Auto olisi Porissa mutta kun uupuu se pikkulaturi.

Edit. Kotona on seinässä 11kw laturi mutta välillä saisi töissä ladattua sillä pienellä.
 
Laitahan tietoa sitten, mitä mieltä ovat perumisesta. Pienessä harkinnassa itselläkin, vaikka auto on jo tehty ja jossain päin maailmaa. Tällä hetkellä sitikka alla ja pösö ei halvasta korosta huolimatta enää juuri kiinnosta. Normaalistihan peruminen tosiaan maksaa ja ovat hyvin nihkeitä sen suhteen, mutta miten jos auto on vuoden myöhässä soppariin kirjatusta...
 
Facebookin puolelta löysin äsken tuon tekstin. On toki saattanut jo olla mainittunakin aiemmin.

Tuossa siis asiakas oli ottanut auton vastaan ilman suko laturia ja ilman himmentyvää taustapeiliä. Mutta voisi siis olla mahdollista perua kauppa?

Niin, toki aina perua voi, mutta eikös se sopimussakko sitten pitäisi tulla maksuun asiankaalle?


Toki maahantuoja voisi vielä vaihtaa taustapeilin ja hankkia suko johdon, mutta se ei ole edes vaihdoehtona. Eikä myöskään raha.

IMG_20230801_160821.jpg


FB_IMG_1690895042989.jpg
 
Auto tosiaan ei enää ole mikään halpa yleiseen hintatasoon verrattuna jos käteisellä olisi kaupoilla. Ainut kiinnostava tässä vaiheessa on 72kk rahoitus 1% korolla. 250€/kk ei saa mitään järkevää uutta tai uudehkoa autoa käyttöön.
Tätä markkinointiin vuoden sopparilla tuolla kk maksulla kohtuu km rajalla.

Jos tänään jostain uuden sähköauton tuolla kilometrihinnalla, niin luulen että kuhina käy.

Tässä vielä etuna se että sen päätöksen voi tehdä vasta tuon ajankohdan lähestyessä, luopuuko autosta, lunastaako, vai jatkaako kk maksulla.

El varsin hinta riskitön sähkiksen hankinta epävarmoina aikoina.

(Tai siis jos myyjä toimittaa lupausten mukaan, sehän tässä se isoin käpy)
 
Tuolta katsomaan hintatasoa. Renkaat toki vaikuttaa yksityiselle, mutta ei noi liikkeet mitään niistä maksa. Facessa joku taisi kertoa, että tarjoukset liikkeiltä oli luokkaa vähän yli 20k€...

https://www.nettiauto.com/peugeot/e-2008?id_vehicle_type=1&id_country[]=73&page=1
Taisin löytää tuon saman Facebookista.

"20k€ luokkaa paras tarjous"

Tuo 28k€ on aika lähellä nettiauton hintoja. Mutta 6kk myyntiaika on pitkä.

"Niitä on myt tarjolla paljon, ja myyntiajat pitkiä. Lisäksi näitä tulossa myyntiin lisää jonkin verran. Varovaisia ovat myyjät nyt. Tuttu automyyjä arveli myyntihinnan olevan noin 28000€, ja keskimääräinen myyntiaika 6kk."

Jos siis 20k€ joku suostuu myymään, niin autoliike pystyisi myymään tietysti hieman halvemmallakin. Arvelen että puhe olisi ollut 1 vuoden ja 15 tkm ajetusta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom