- Liittynyt
- 16.11.2016
- Viestejä
- 4 138
...nii tutkat on vaan takana näissä, eikä edessä ja takana :/ Onko peruutuskamera tosiaan niin surkeaSinänsä pieni juttu ja kyllä sillä pärjää kun on tutkat mutta laatuvaikutelma karisee aina kun peruuttaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
...nii tutkat on vaan takana näissä, eikä edessä ja takana :/ Onko peruutuskamera tosiaan niin surkeaSinänsä pieni juttu ja kyllä sillä pärjää kun on tutkat mutta laatuvaikutelma karisee aina kun peruuttaa.
14kpl on vuosimallia 2022. Ja kahdessa on maininta facelift. Saattoi olla useammassakin, mutta ehkä myyty jo?Ei kyllä osunut yhtään 2022 silmään, missä olis facelift-maininta ainakaan otsikossa.
Eiku yhdessä 40 k€ nauruhintaisessa näytti olevan.
e-208 oli muistaakseni ihan toimiva peruutuskamera. Mutta siitäkin on jo vuosi, kun autoa tuli kokeiltua. e-2008 kameraa on kyllä tainnut joku muukin haukkua.Joku haikaili peruutuskameran perään.
Maksoin siitä 300 eur. Rehellisyyden nimissä sanoisin että oikea hinta olisi ehkä 20-30 eur. Kuva kuin 90-luvun VGA web-kamerassa ja ihan järjetön kromaattinen vääristymä. Perspektiivikin jotenkin outo ja 180 moodilla ei tee mitään. Se 360 näkymä sentään jotenkuten ok kun kuva näkyy niin pienenä.
Myyjäkin taisi jotain kommentoida siitä kun kokeiltiin että ”ulkona näkyy varmaan paremin”. Ei näkynyt.
Onkohan tehtaalta osat loppu ja tilattu äkkiä joku halpismoduuli siihen. Sinänsä pieni juttu ja kyllä sillä pärjää kun on tutkat mutta laatuvaikutelma karisee aina kun peruuttaa.
Ei muuta kuin blondiparkkiin tai käyttää peilejä!
Auto 28k€ sitten kilometrit vuodessa 3k€, niin siitä tulee itsellekin mietittynä juuri 25k€ Koska on riskinä iso kasa autoja kerralla vaihtoon, niin ihan kova summa tuo 25k€ olisi. Katsotaan sitten vuoden päästä.HP-pösön hintalappu kaupasta myytäessä tulee olemaan keskimäärin oranssina peruspakettina (1v/15tkm ajettuna) sellainen 25k (tuurilla satasia päälle). Sitten tapauksesta riippuen toisella värillä ja ylimääräiset varusteet tonni lisää.
Mistäköhän isosta varastosta minä muka puhuin? Pienenhän erän myyntiin se maahantuojakin oli varautunut. Niillä taatusti oli 2021 spekseillä tehtyä activeä nurkissa pyörimässä jokunen kappale, niin niiden myyntitavoitetta minä mutuilin.
Sinä se tässä aloit pientä tuotepäivitystä väittämään faceliftiksi
Jutuissakin sanotaan, että akku ja voimalinja on sama.
ja sillä perusteella yrität selittää, että nämä vanhemmat mallit olisi merkittävästi halvempia puutteiden takia
Tahallaan leikit tyhmää? Tietysti ne voi muutakin kuin varastoautoja myydä siihen oheen vaikka ensisijainen tavoite olisi päästä ei-halutusta tavarasta eroon. Ainahan tuo HP tarjous on ollut mallista, joka on jollain tavalla ei-niin-houkutteleva.Siis pieneen erään varastoautoja erivärisinä, eri varusteilla jne? Et kai nyt usko tähän itsekkään?
Mitä helvettiä sä sekoilet, heti ensimmäisessä viestissä kysyin onko minulta mennyt facelift ohi ja sen jälkeen kun muistutit mistä oli kyse, niin totesin ettei tuo kyllä ole facelift millään mittapuulla.Se on aivan sama millä nimellä sitä kutsut, sinä et tästä päivityksestä ollut edes tietoinen ja nyt vänkäät mutulla ja fiktiolla kun ei kantti kestä myöntää olevasti väärässä.
Sä olet nyt hokenut näitä asioita aika monta kertaa. Muutokset ovat ihan selvät ja bugikorjausten tasoa. Varsinkin lämpömpumppu on ollut selvä ongelma, kun sinne on toinen sensori pistetty parantamaan "älyä". Ekan linkatun uutisen perusteella se näytti siltä, että siinä ei ole voimalinjaan koskettu mitenkään. Eli bittiä muutettu. Toinen mainitsi "ratio", joka viittaisi, että sinne on vähän isompaa ratasta pistetty johonkin väliin. Tämän korjasin samaan viestiin. Mun ainoa argumentti on tasan tarkkaan koko ajan ollut, että tuo ei ole mikään facelift ja vaikutus hintaan pyöreä nolla.Voimansiirto on muuttunut ja voimansiirto on osa voimalinjaa, sinä väitit tätä koodaustempuksi. Argumentit muuttuu sinulla jatkuvasti. Voimansiirtopäivitysten lisäksi autossahan oli uusi lämpöpumppu ja paremmat sensorit ilmastoinnin ohjaukseen.
En sanonut mitään tällaista, on aika surullista että ensiksi vänkäät asiasta mistä sinulla ei ole tietoa, sitten yrität peitellä asiaa epätoivoisella googlauksella ja väärillä tiedoilla ja nyt sitten vielä yrität laittaa sanoja toisen suuhun kun muu ei toimi. Ei näin.
Tällä hetkellä halvin 2022 facelift on karvan alle 30ke, kaikki halvemmat on pre-facelift joka tuli viime vuoden kesällä. Uudet 2024 vuosimallin autot ei taida olla vielä hinnastossa mutta tuskinpa lähtee alle 36ke uutena.
Niin mitä et ole sanonut? Mikset itse totea, että joo, ei tuo nyt mikään facelift ollut?Ei ole, sinulta on mennyt yksi FL ohi. Kesällä 2022 tuli uusi versio jossa mm. parannettu voimansiiron energiatehokkuutta ja paranneltu lämpöpumppu
Niin mitä et ole sanonut? Mikset itse totea, että joo, ei tuo nyt mikään facelift ollut?
Kuten sanoin, myyjä yritti myydä sitä istumaani fyysistä autoa HP hinnalla. Sen lisäksi oli ne muutamat vapaat varastoautot mistä puhui.
Minä olin liikkeessä tunnin parin sisällä siitä kun tuo kamppis tuli myyjille tietoon. Eli siis 1-2 päivää sinua aiemmin. Ja se olis myynyt auton siltä istumalta. Kirjaimellisesti. Olisiko auto ollut sitten hullu pösö vai ei, sitä en tiedä. Mutta sama hinta ja ehdot.Vastaan tähän vielä; minä olin Pösö-liikkeessä heti kun kuulin tulevasta HP kamppiksesta, oman arvioni mukaan 1-2pv sen jälkeen kun se tuli liikkeisiin edes tietoon ja reilusti ennenkuin varsinainen kamppis alkoi (jolloin ne oli jo loppuunmyyty) eli erittäin aikaisessa vaiheessa, olisin ostanut auton siltä istumalta mukaan mutta myyjä sanoi että aikaisintaan kesä-heinäkuussa voi saada. Kysyin myös muista pk-seudun Metro-autoista ja sama tarina. Koeajoautot oli mutta ei mitään muita.
Ja kun on lukenut tätä palstaa plus muita esim. Autostadiumia niin kukaan ei saanut autoa suoraan mukaan tai edes nopeana toimituksena.
Tosiaan meillä tarkoitus pitää autoa se 6 vuotta edullisen rahoituskoron ja kuukausikulujen takia. Saa vaimo ajella ainakin sen ajan ja sitten katsotaan mitä loppuvelan kanssa tehdään. Loppuvelka on mielestäni suhteettoman korkea, oliko 14000 / 45%, kun yleensä alallani liikutaan 72kk liisareissa luokassa max 25%.
Kyllä varmaan saa. Mutta tässä Pösön tapauksessa ei kannata, koska korko on 1%.Siis saahan sitä maksettua nopeammin/isommin ettei jämäri ole noin iso?
Koeajoauto silloin "kauan sitten" oli tosiaan 2020/2021 mallia ja sillä isolla vaihdekepillä. Muistaakseni auto oli jo rekisterissä, eli siis ei olisi saanut enää sähköautotukea siihen. Ja myöhemmin sekin auto sitten myytiin pois.Minä olin liikkeessä tunnin parin sisällä siitä kun tuo kamppis tuli myyjille tietoon. Eli siis 1-2 päivää sinua aiemmin. Ja se olis myynyt auton siltä istumalta. Kirjaimellisesti. Olisiko auto ollut sitten hullu pösö vai ei, sitä en tiedä. Mutta sama hinta ja ehdot.
e: Auto tietysti oli 2021 spekseillä. Se missä istuin.
Ööö, varmaan riippuu ihan liikkeestä mikä siellä oli tilanne. Ajamattomassa autossa mä istuin. Jäänyt tilanne jostain syystä vaan mieleen, kun elämä tarjos suoraan lapaan tilaisuuden tienata muutamia helppoja euroja ja mä keskityin varustepuutteisiin tilauksen sijaan.Koeajoauto silloin "kauan sitten" oli tosiaan 2020/2021 mallia ja sillä isolla vaihdekepillä. Muistaakseni auto oli jo rekisterissä, eli siis ei olisi saanut enää sähköautotukea siihen. Ja myöhemmin sekin auto sitten myytiin pois.
Autostaduimin puolella oli tullut yhdelle jonkinlainen päätös varustepuutteista. Ilmeisesti myyjä maksaisi puolet.
auto-bon on pysynyt hiljaa, eli ei ole maksamassa?Peugeot e-2008 tilaussopimusten purkaminen
Vaan se on tiedossa kauppatapautumassa, HP:ssä se pudotettu yksipuoleisesti pois. Juu, se on kuitenkin eri asia, kuin vain että se on tarpeellinen.www.autostadium.fi
Tarkistin tuosta vielä mitkä merkit on tuon maahantuojan alaisuudessa. Eli kaikki stellantikset.
"Kaikilla stellantiksen merkeillä on Suomessa nyt yksi ja sama maahantuoja"
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Toki selkeää, kun samat autot kyseessä eri merkillä. Ja tietää varoa sitten
Se on kato sitä kun tuodaan tuota etelän vetelien kauppakulttuuria tänne pohjolaan. Ei sillä etteikö autokauppiaat aina olisi vähän koijarin maineessa, mutta ainakin tämän keissin osalta jäänyt sellainen kuva, että kauppiaat yrittäneet edes jotain kun taas maahantuoja vetää ihan omaa settiä.
Tuosta kuvakulmasta tuo hopea kaistale näyttää aivan hyvältä. Värikin ok. Mustat peilit sopii.Kyljen vaalea hopeahko lista on myös jossain vaiheessa vaihtunut mustaan. Huomasin vaan sattumalta kun katsoin kuvia 2021 vuosimallista...kai noita pieniä muutoksia on paljon. Se onko niillä paskaakaan merkitystä on toinen juttu. Olisivat saaneet tehdä saman muutoksen keulaan nyt se näyttää vähän palasilta kootuilta kun siellä on sellainen hopea kaistale.
Jotkut pikkujobbarit kyllä mutta toi on ihan uutta Suomessa että merkkiliikkeet tekevät sitä. Kai siinä on pelko perseessä kun Tesla ja kiinalaiset puskee päälle. Autokauppa jonkinlaisessa murroksessa. Pitää kaikkea älytöntä yrittää että saavat jotain viivan alle.
On paljon Renault ja Dacia näköjään myös.Se on kato sitä kun tuodaan tuota etelän vetelien kauppakulttuuria tänne pohjolaan. Ei sillä etteikö autokauppiaat aina olisi vähän koijarin maineessa, mutta ainakin tämän keissin osalta jäänyt sellainen kuva, että kauppiaat yrittäneet edes jotain kun taas maahantuoja vetää ihan omaa settiä.
GBZ-rekisteristä tunnettu kääpiövaltio jyrää nyt Suomen automarkkinoilla – verkkokaupan menestys löi ällikällä
Yritystarina: Näin gibraltarilaisesta firmasta tuli yksi Suomen suurimmista maahantuojista.www.helsinginuutiset.fi
Home
Bassadone Automotive Group is a global distributor & retailer of OEM brands. It also provides specialist vehicles to NGOs and government organisations, in over 80 countriesbassadoneautomotivegroup.com
Onko tuo e2008 poistunut kokonaan maahantuonnista? Hinnastoissa ei näy enää ollenkaan.
Onnea uudelle autolle! Useimmiten se yksinkertainen peruspeli on paras. Tunteita herättävissä autoissa on mukavia juttuja, mitta sitä v-tuksen määrää ei mittaa mikään, kun ne alkaa sohlaamaan ja euro nauraa. Omassakaan autossa ei ole kuin vakkari varusteissa, juutuupista katsellu, kun samanlaisissa on vaikka mitä automaattista parkkeerausta yms. Aluksi herätti pientä ”kateutta”, kun omassa ei ole, mutta lopuksi valtasi helpotus, että eipähän ne omassa sitten aiheuta ongelmiakaan. Kaistavahtia en tarvitse, koska en räplää puhelinta ajaessa. Parkkiavustinta en tarvitse, koska osaan myös taskuparkin. Peruutuskameraa en tarvitse, koska on peilit ja pääkin kääntyy. Navia tarvitsen harvoin ja se on puhelimessa, päivittyy automaattisesti.Ei herättänyt oikein mitään tunteita, mutta eipä Optimakaan missä oli melkein kaikki mahdolliset sen ajan vetkuttimet.
On se poistunut. Noin vuoden on ollut pois, eikä ole siis pystynyt tilaamaan.Onko tuo e2008 poistunut kokonaan maahantuonnista? Hinnastoissa ei näy enää ollenkaan.
Onnea uudelle autolle! Useimmiten se yksinkertainen peruspeli on paras. Tunteita herättävissä autoissa on mukavia juttuja, mitta sitä v-tuksen määrää ei mittaa mikään, kun ne alkaa sohlaamaan ja euro nauraa. Omassakaan autossa ei ole kuin vakkari varusteissa, juutuupista katsellu, kun samanlaisissa on vaikka mitä automaattista parkkeerausta yms. Aluksi herätti pientä ”kateutta”, kun omassa ei ole, mutta lopuksi valtasi helpotus, että eipähän ne omassa sitten aiheuta ongelmiakaan. Kaistavahtia en tarvitse, koska en räplää puhelinta ajaessa. Parkkiavustinta en tarvitse, koska osaan myös taskuparkin. Peruutuskameraa en tarvitse, koska on peilit ja pääkin kääntyy. Navia tarvitsen harvoin ja se on puhelimessa, päivittyy automaattisesti.
Vähän hitaammin kun ajaa säästyy tankkaukselta jos perillä saa laturiin.Näinhän se on varsinkin jos miettii minkä verran euroja maksaa niistä ylimääräisistä ominaisuuksista loppupeleissä. Löytyy euroille tehokkaampaakin käyttöä...
Huomenna olis karkeasti 250km reissu ja ABRP reitti sovellus näyttää, että 100% -> 12% pitäs selvitä . Jos vähän tulee koukkua matkaan niin sitten pitääkin käydä ottamassa parit prossat laturiin kun ei tässä vaiheessa ihan uskalla nollaan tähtäillä vaikka tällä rangella varmaan enempi tai vähempi vedettyä about tyhjäksi.
Näinhän se on varsinkin jos miettii minkä verran euroja maksaa niistä ylimääräisistä ominaisuuksista loppupeleissä. Löytyy euroille tehokkaampaakin käyttöä...
Huomenna olis karkeasti 250km reissu ja ABRP reitti sovellus näyttää, että 100% -> 12% pitäs selvitä . Jos vähän tulee koukkua matkaan niin sitten pitääkin käydä ottamassa parit prossat laturiin kun ei tässä vaiheessa ihan uskalla nollaan tähtäillä vaikka tällä rangella varmaan enempi tai vähempi vedettyä about tyhjäksi.
Tulet kyllä oppimaan auton käyttämän energian määrän hyvin nopeasti. Sitten osaat ennakoida eri tilanteissa. Tietenkin kannattaa ottaa huomioon, että laturit voi olla myös rikki eli joku plan B on paikallaan myös.Näinhän se on varsinkin jos miettii minkä verran euroja maksaa niistä ylimääräisistä ominaisuuksista loppupeleissä. Löytyy euroille tehokkaampaakin käyttöä...
Huomenna olis karkeasti 250km reissu ja ABRP reitti sovellus näyttää, että 100% -> 12% pitäs selvitä . Jos vähän tulee koukkua matkaan niin sitten pitääkin käydä ottamassa parit prossat laturiin kun ei tässä vaiheessa ihan uskalla nollaan tähtäillä vaikka tällä rangella varmaan enempi tai vähempi vedettyä about tyhjäksi.
Hei,
Alla on latauslinkki ohjelmistopäivitykseesi.
Päivittääksesi lataa tiedostot tietokoneellesi, tallenna ne USB-tikulle (koko vähintään 32 Gt) ja asenna ne autosi kosketusnäytöllä.
Lataa päivitystiedosto : linkki tar tiedostoon 8gb
Lataa aktivointiavain : linkki toinen tar tiedosto
Apua päivitykseen : https://www.peugeot.fi/content/dam/peugeot/master/media/manual/1/fi/map-software-rcc-fi.632675.pdf
MyPeugeot
Pösö apsi on kyllä sieltä jostain . Sitä jo onkin haukuttu muualla, mutta liitytään kerhoon.
Appi tarjoaa multimedia näytön päivitystä minkä ohjeet voi lähettää sähköpostiin:
Meikäläinen tekee ties mitä juhannus temppuja usbi tikkujen ja tiedostojen kanssa eikä auto ymmärrä niitä. Ohjeessa näkyy peugeot update ohjelma, mutta missään ei sanota, että se pitäisi ladata tai sen voisi ladata. Pösön sivuilta ilmeisesti saisi sen jos autossa olisi navi. Kun pistää oman auton vinin niin ei anna ladta mitään.
No löytyihän se peugeot update latauslinkki pösö foorumilta I need the Peugeot Update Application software.
Doddii appi sisään ja odotan kun se lataa gigasella netillä 2,5h sitä 8gigan pätsiä ja asentaa sen muistitikulle.
Aattelin, että vihdoin. Sitten autoon tikku sisään. Ja näyttöön tulee teksti: "Ei välttämättömiä päivityksiä"
Eli aivan turhaa työtä... paitsi että ehkä säästän muilta saman vaivan
Teslan matkalaturissa ei ole tehonsäätöä ja max taisi olla 13A mitä sukosta saaPystyykö hullu-pösössä säätämään auton lataustehoa? Mietin että jos ostaisi latausjohdoksi teslan matkalaturin mutta onkohan teslan matkalaturissakaan tehonsäätöä? Ei oikein uskalla 16A latailla pitkään.
Huomenna olis karkeasti 250km reissu ja ABRP reitti sovellus näyttää, että 100% -> 12% pitäs selvitä . Jos vähän tulee koukkua matkaan niin sitten pitääkin käydä ottamassa parit prossat laturiin kun ei tässä vaiheessa ihan uskalla nollaan tähtäillä vaikka tällä rangella varmaan enempi tai vähempi vedettyä about tyhjäksi.
@elmo Helpoin tapa säästää on ajaa motari oikeaa kaistaa rekkatahtia. Se hidastelun hyöty on siellä suurin, ja samalla siitä ei ole käytännössä mitään haittaa muille tienkäyttäjille.
18,4kwh/100km ei ole mikään pieni kulutus.
Eikös pihiksi kehuttu Tesla kuluta melkein yhtä paljon? Telsa on kyllä paljon aerodynaamisemman näköinen. No itse ajan Pösöllö aina URHEILU (huvittava se caps lockilla kirjoitettu teksti siinä näytöllä) tilassa ja menee varmasti enemmänkin. Harmi että tilaa ei saa valittua pysyvästi päälle..
No kaveri junnaa sitikalla kehätietä päästä päähän 13kwh kulutuksella, eli onhan tuo 18 siihen nähden aika kova. Teknisesti tuo eC4 taitaa olla kuitenkin ihan sama auto?Eikös pihiksi kehuttu Tesla kuluta melkein yhtä paljon? Telsa on kyllä paljon aerodynaamisemman näköinen. No itse ajan Pösöllö aina URHEILU (huvittava se caps lockilla kirjoitettu teksti siinä näytöllä) tilassa ja menee varmasti enemmänkin. Harmi että tilaa ei saa valittua pysyvästi päälle..
Että onko tosiaan tuon hidastelun arvoista? Itseä ei juuri mikään ärsytä niin paljon kuin nämä alle rajoituksen puksuttajat. Vaarallistakin se on, kun aiheuttaa jonoja ja turhia ohituksia.
No kaveri junnaa sitikalla kehätietä päästä päähän 13kwh kulutuksella, eli onhan tuo 18 siihen nähden aika kova. Teknisesti tuo eC4 taitaa olla kuitenkin ihan sama auto?
Ajan vaikka 140 km/h, jos akku riittää perille. Jonot ja ohitukset ovat ihan ajajasta kiinni. Kyllä akku kestää rekan ohi pyrähdykset kaasu pohjassa motarilla eli ei haittaa muita. Muualla kuin motarilla voi ajaa rajoituksen mukaan ja ohittaa mittari-80 toyotat. Sinua ärsyttää osaamattomat kuskit, ei hitaasti ajavat.Nyt sitten realiteetit taas mieleen kaikille hidastelijoille:
Sähkön hinnalla 15c/kwh:
15kwh/100km on 2.25€ satkulla. 20000km vuodessa on 450€.
20kwh/100km on 3€ satkulla. 20000km vuodessa on 600€.
Että onko tosiaan tuon hidastelun arvoista? Itseä ei juuri mikään ärsytä niin paljon kuin nämä alle rajoituksen puksuttajat. Vaarallistakin se on, kun aiheuttaa jonoja ja turhia ohituksia.
Ihan normaalien nopeusrajoitusten mukaisesti.. siis kehä 3 eli 80 ja 100.. jotain tietöitähän siellä on alhaisemmallakin rajoituksella.Mitä nopeutta kehätiellä ajetaan? 15.1 ja 14.3 ilmoitetut kulutukset, en tiedä mistä toi Citikan etu tulee, olisko joku välitys kun kiihtyvyys on huonompi. Siviilimittaukset toki vähän haastavia ja mihinkään ajotietokoneeseen ei ainakaan voi luottaa. HP-pösön kanssa toi ero toki kuollettuu hankintahinnassa.
Tuolta FLPT-testin tuloksia:Olisi tuossa yksi mielenkiintoinen työmahdollisuus 93km päässä kotoa. Latausmahdollisuudesta toisessa päässä ei mitään tietoa, oletetaan että ei ole.
Onko tuolla pösöllä mitenkään realistista kulkea tuota, 186km matkaa edestakaisin? Kotoa lähtö luonnollisesti täydellä akulla ja lämpimähköstä tallista. Matka on 80-100kmh tietä ympäri vuoden.
Sillä kyselen kun autoa en ole vielä saanut, niin ei käytännön kokemuksia ole.
Pitäisi ottaa huomioon myös se, että auto jäähtyy välillä. Ja itä-suomessa pakkaset parhaimmillaan -30 - -35 luokkaa.Tuolta FLPT-testin tuloksia:
FLTP.fi
Finnish Light Vehicles Test Procedure, eli suomalaisiin oloihin suunniteltu kulutustestaus.fltp.fi
Otat kesän luvatusta puolet pois niin saat 100% pitävän ajomatkan talvelle...Pitäisi ottaa huomioon myös se, että auto jäähtyy välillä. Ja itä-suomessa pakkaset parhaimmillaan -30 - -35 luokkaa.
@elmo Helpoin tapa säästää on ajaa motari oikeaa kaistaa rekkatahtia. Se hidastelun hyöty on siellä suurin, ja samalla siitä ei ole käytännössä mitään haittaa muille tienkäyttäjille.
18,4kwh/100km ei ole mikään pieni kulutus.
Olisi tuossa yksi mielenkiintoinen työmahdollisuus 93km päässä kotoa. Latausmahdollisuudesta toisessa päässä ei mitään tietoa, oletetaan että ei ole.
Onko tuolla pösöllä mitenkään realistista kulkea tuota, 186km matkaa edestakaisin? Kotoa lähtö luonnollisesti täydellä akulla ja lämpimähköstä tallista. Matka on 80-100kmh tietä ympäri vuoden.
Sillä kyselen kun autoa en ole vielä saanut, niin ei käytännön kokemuksia ole.