Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

FL E-2008 :n ilmainen väri on ulkomuista selenium grey. Fusion orange ollut listoilla ollenkaan.
Mun veikkaus on, että varsinaisia facelift-malleja (ml. kaikki muutokset auton sisuskaluissa + hieman uusi korimuotoilu) ei hullareina tule, koska tehdashintakin noista varmaan korkeampi mitä Auto-Bon haluaa maksaa. Mutta aiempien kokemusten mukaan Peugeot harrastaa "liukuvaa" siirtymistä, joten jotain uutta noissa loppupään toimituksissa saattaa hyvinkin olla.
 
Luovutus luvattu heinä-elokuun vaihteeseen :love2:

No on tuota Pösöä kauan jo odotettukin...
 
Sama juttu, viikko sitten kysyin eikä näy meidän autolle tuotantopaikkaa. No pärjäillään kyllä onneksi.
 
Meillä ennuste syksylle ja varusteissa alkaa jo tapahtua muutoksia, saa nähdä mitä sieltä lopulta tulee

  • Mode 2 -latauskaapeli on poistunut auton varusteista, eikä sitä ei ole toistaiseksi saatavana lisävarusteena. Muutoksella ei ole vaikutusta kevään Hullut Päivät -kampanja-auton hinnoitteluun tai rahoituslaskelmiin, autot toimitetaan Hullut Päivät -leasingkampanjassa myydyllä Mode 3-latauskaapelilla.
  • Automaattisesti himmentyvä sisäpeili on vaihtunut manuaalisesti himmentyväksi, eikä varuste ole tällä hetkellä saatavilla lisävarusteena
  • Sisäkaton verhoilu on muuttunut vaaleasta mustaksi
Mites tuo hintapolitiikka menee, kun

- tilaussopimuksessa Mode 3 -latauskaapeli lisähankintana hinnoiteltiin arvoon 347 € (nyt vakiona autoissa)
- tuon sisäpeilin poisjätetty automaattitoiminto on hinnoiteltu bensaversion hinnastossa arvoon 100 €

Tarkoittaahan tämä sitä, että lisävarusteiden hinnasta (tilasin punaisella värillä ja peruutuskameralla) poistuu autoa noudetaessa 447 €?
 
No varmaan menee sen sopimuksen perusteella millä olet tilannut. Miksi ne vapaaehtoisesti nuo ottaisivat siitä pois sen takia että tuoreemmassa hinnastossa ne ovat eri tavalla?
 
No varmaan menee sen sopimuksen perusteella millä olet tilannut. Miksi ne vapaaehtoisesti nuo ottaisivat siitä pois sen takia että tuoreemmassa hinnastossa ne ovat eri tavalla?
- Jos autossa nyt vakiona Mode 3 kaapeli, niin ostamalla se myös lisätilauksena on lopputulos 2 kaapelia, eikö?
Eli turhan poisjäävän lisätilauskaapelin hinta vähennetään.
- Jos tilattuun autoon tietojen per 27.3.-22 mukaan sisältyy automaattisesti himmentyvä sisäpeili, niin sen poisjättäminen nyt edellyttää kaiken järjen mukaan vastaavaa hinnanalennusta kuin sen lisääminen olisi maksanut (hinnaston mukaan halvimpaan 2008-bensaversioon lisääminen 100 €).

Eikö ole luonnollista, että jos olet tilannut jotain tavaraa joista jää jotain toimittamatta, niin et joudu maksamaan toimittamatta jäävien hintaa?
 
Niin, se on silloin vakiovarusteena nyt tilattavassa autossa jolloin se tulee siihen vakiovarustelistaankin tilkkarille. Jos se ei ole ollut vakiovarusteena silloin kun olet autoa tilannut niin silloinhan joudut siitä maksamaan? En käsitä logiikkaasi nyt ollenkaan.
 
Niin, se on silloin vakiovarusteena nyt tilattavassa autossa jolloin se tulee siihen vakiovarustelistaankin tilkkarille. Jos se ei ole ollut vakiovarusteena silloin kun olet autoa tilannut niin silloinhan joudut siitä maksamaan? En käsitä logiikkaasi nyt ollenkaan.
Logiikka menee tuon Mode 3 -kaapelin osalta niin, että jos se keväästä -22 kevääseen -23 siirryttäessä on autoon tehdyn valmistusmuutoksen seurauksena tullut vakiovarusteeksi (se on siis korvannut aiemman Mode 2 -kaapelin jota ei enää toimiteta auton mukana), niin enhän minä enää osta lisävarusteeksi toista samanlaista kaapelia!
 
Logiikka menee tuon Mode 3 -kaapelin osalta niin, että jos se keväästä -22 kevääseen -23 siirryttäessä on autoon tehdyn valmistusmuutoksen seurauksena tullut vakiovarusteeksi (se on siis korvannut aiemman Mode 2 -kaapelin jota ei enää toimiteta auton mukana), niin enhän minä enää osta lisävarusteeksi toista samanlaista kaapelia!

Tähän mennessä ymmärtääkseni on menty niin, että auto tulee ko. hetken vakiovarusteilla ja sitten sen päälle mitä sopparilla on listattuna. Eli jengille on tullut kahdella mode 3 -kaapelilla.

Nyt kun auto edes tulee niin itse en jaksaa noista alkaa nillittää. Kunhan tulee sitten sillä perus-speksillä mikä onkaan active nyt plus listatut lisäkikkulat.
 
Logiikka menee tuon Mode 3 -kaapelin osalta niin, että jos se keväästä -22 kevääseen -23 siirryttäessä on autoon tehdyn valmistusmuutoksen seurauksena tullut vakiovarusteeksi (se on siis korvannut aiemman Mode 2 -kaapelin jota ei enää toimiteta auton mukana), niin enhän minä enää osta lisävarusteeksi toista samanlaista kaapelia!
Logiikan luulisi menevän niin, että sinä olet tilannut auton+kaapelin+himmentyvän peilin summalla x. Tällöin saat nämä summalla x, mutta saat jonkin hyvityksen, jos tässä tapauksessa himmentyvää peiliä ei pystytä toimittamaan eli maksat x-hyvitys.
 
Siis onko noita nyt tullut oikeasti ihmisille kahdella kaapelilla? Se että nykyisessä hinnastossa on vakiovarusteena kaapeli, ei sinänsä liity tuohon aopimuksen autoon, koska eihän sitö autoa nykyhinnastolla osteta.
 
Logiikan luulisi menevän niin, että sinä olet tilannut auton+kaapelin+himmentyvän peilin summalla x. Tällöin saat nämä summalla x, mutta saat jonkin hyvityksen, jos tässä tapauksessa himmentyvää peiliä ei pystytä toimittamaan eli maksat x-hyvitys.

No nyt tuli järjen ääni vihdoin mukaan tähän keskusteluun, eli jos olet tilannut jonkun kokonaisuuden, niin rehellisen kauppatavan mukaan sinulle hyvitetään jos jotain toimituksesta jää puuttumaan.

Alkuperäinen viestini oli oikeastaan kysymys Lars A:lle, mutta kun tämä kaapeliasia herätti laajempaakin kiinnostusta, niin perusteellisempi selvitys tilanteesta on paikallaan.

Eli sähköautohan tarvitsee latauskaapelin ja kevään -22 tilanteessa tuo Peugeot e-2008:n mukana tullut kaapeli oli Mode 2 eli ns. sukolataukseen tarkoitettu. Kehitys sitten kehittyi ja syksystä -22 lähtien tuo perusvarustukseen kuuluva kaapeli onkin ollut Mode 3:n mukainen.

Kun tuo Mode 3:n kaapeli (asiointikaapeliksikin usein kutsuttu) tuntui tarpeelliselta tuon hidaslataus- eli sukokaapelin rinnalle, niin keväällä -22 moni tilasi sen lisävarusteeksi.

Koska nyt uudessa tilanteessa sähköpösöt toimitetaan Mode 3 -kaapelin kanssa, niin eihän tuolle toiselle samanlaiselle Mode 3 -kaapelille tietenkään ole tarvetta, joten se (ja sen hinta) karsitaan pois autoa haettaessa. Näinhän sanoo talonpoikaisjärkikin.

Toinen asia sitten on, että monella on esimerkiksi kerrostalon parkkipaikalla tarvetta lisäksi tuolle hidaslataukselle eli Mode 2:n kaapelille, mutta noita ei autokauppiaan hyllyssä normaalisti ole vaan tarvetta tulee tältä osin esim. Motonetissa käyntiin.
 
Koska nyt uudessa tilanteessa sähköpösöt toimitetaan Mode 3 -kaapelin kanssa, niin eihän tuolle toiselle samanlaiselle Mode 3 -kaapelille tietenkään ole tarvetta, joten se (ja sen hinta) karsitaan pois autoa haettaessa. Näinhän sanoo talonpoikaisjärkikin.

Mutta Pösön myyjäliike voi tulkita tuon niin että pidetään kaapeli edelleen maksullisena ja annetaan vain yksi kaapeli…kuitenkin saavat halutessaan noudattaa -tilaushetken- alkuperäistä sopimusta. Tarve tai maalaiskärki ei liity mitenkään sopimukseen. Ei varsinkaan tämän merkin ympärillä.

Älä kysy mistä tiedän. Ihan sama kaapelivääntö toisen merkin kanssa…

edit: varmaan sama juttu peruutuskameran kanssa jos se tulee vakioksi
 
Tämä kuva auttaa hahmottamaan mitä noilla modeilla toisaan tarkoitetaan:

EV-Charging-Modes-.png


Mulle kelpaisi kyllä 2x mode 3. Koto laturissa kun ei ole kiinteää kaapelia niin sais toisen unohtaa siihen kun sitä kuitenkaan muista pakata mukaan kun olis tarve.
 
No nyt tuli järjen ääni vihdoin mukaan tähän keskusteluun, eli jos olet tilannut jonkun kokonaisuuden, niin rehellisen kauppatavan mukaan sinulle hyvitetään jos jotain toimituksesta jää puuttumaan.

Alkuperäinen viestini oli oikeastaan kysymys Lars A:lle, mutta kun tämä kaapeliasia herätti laajempaakin kiinnostusta, niin perusteellisempi selvitys tilanteesta on paikallaan.

Eli sähköautohan tarvitsee latauskaapelin ja kevään -22 tilanteessa tuo Peugeot e-2008:n mukana tullut kaapeli oli Mode 2 eli ns. sukolataukseen tarkoitettu. Kehitys sitten kehittyi ja syksystä -22 lähtien tuo perusvarustukseen kuuluva kaapeli onkin ollut Mode 3:n mukainen.

Kun tuo Mode 3:n kaapeli (asiointikaapeliksikin usein kutsuttu) tuntui tarpeelliselta tuon hidaslataus- eli sukokaapelin rinnalle, niin keväällä -22 moni tilasi sen lisävarusteeksi.

Koska nyt uudessa tilanteessa sähköpösöt toimitetaan Mode 3 -kaapelin kanssa, niin eihän tuolle toiselle samanlaiselle Mode 3 -kaapelille tietenkään ole tarvetta, joten se (ja sen hinta) karsitaan pois autoa haettaessa. Näinhän sanoo talonpoikaisjärkikin.

Toinen asia sitten on, että monella on esimerkiksi kerrostalon parkkipaikalla tarvetta lisäksi tuolle hidaslataukselle eli Mode 2:n kaapelille, mutta noita ei autokauppiaan hyllyssä normaalisti ole vaan tarvetta tulee tältä osin esim. Motonetissa käyntiin.


Toisaalta jos sitä kaapelia ei ole tilannut erikseen, eikä tilaussipomuksessa eritellyssä autossa sitä ole, myyjäliike voi sen kaapelin ottaa sieltä autosta pois, ja eikä siinä ole mitään ongelmaa.

Sen sijaan jos se taustapeilin himmennys puuttuu, niin kaiken järjen mukaan myyjän pitää se hyvittää, joko rahana, tai esim antamalla hyvituksenä esim latauskaapelin jos se asiakkaalle sopii.

Jos se tilattu auto ei ole tilaussopimuksen mukainen, eikä myyjä sitä sellaiseksi kohtuudella voi korjata, niin jokin hyvitys sovitaan. Näin mullakin oli, sovittiin hyvityksenä lisävarustelistalta sellainen toimistopäytähärdelli apparin penkille, kun sopimuksen vastaisesti autoon oli asennettu lisävarusteiset takalasipyyhkijöineen.
 
No nyt tuli järjen ääni vihdoin mukaan tähän keskusteluun, eli jos olet tilannut jonkun kokonaisuuden, niin rehellisen kauppatavan mukaan sinulle hyvitetään jos jotain toimituksesta jää puuttumaan.

Alkuperäinen viestini oli oikeastaan kysymys Lars A:lle, mutta kun tämä kaapeliasia herätti laajempaakin kiinnostusta, niin perusteellisempi selvitys tilanteesta on paikallaan.

Eli sähköautohan tarvitsee latauskaapelin ja kevään -22 tilanteessa tuo Peugeot e-2008:n mukana tullut kaapeli oli Mode 2 eli ns. sukolataukseen tarkoitettu. Kehitys sitten kehittyi ja syksystä -22 lähtien tuo perusvarustukseen kuuluva kaapeli onkin ollut Mode 3:n mukainen.

Kun tuo Mode 3:n kaapeli (asiointikaapeliksikin usein kutsuttu) tuntui tarpeelliselta tuon hidaslataus- eli sukokaapelin rinnalle, niin keväällä -22 moni tilasi sen lisävarusteeksi.

Koska nyt uudessa tilanteessa sähköpösöt toimitetaan Mode 3 -kaapelin kanssa, niin eihän tuolle toiselle samanlaiselle Mode 3 -kaapelille tietenkään ole tarvetta, joten se (ja sen hinta) karsitaan pois autoa haettaessa. Näinhän sanoo talonpoikaisjärkikin.

Toinen asia sitten on, että monella on esimerkiksi kerrostalon parkkipaikalla tarvetta lisäksi tuolle hidaslataukselle eli Mode 2:n kaapelille, mutta noita ei autokauppiaan hyllyssä normaalisti ole vaan tarvetta tulee tältä osin esim. Motonetissa käyntiin.
Sekoitat kyllä nyt autuaasti kaupan ja toimituksen ja niiden aiheuttamat mahdolliset muutokset keskenään. Tuolla sinun logiikallasihan myös vuosimallipäivityksen saapuessa markkinoille sekin kuuluu aina vanhoilla sopimuksilla tehtyihin kauppihin? Nyt. esim. syksyn toimituksissa odotettavissa siis olisi Facelift -malli vanhaan rahaan?

Talonpoikaisjärjestä en tiedä, mutta maalaisjärjellä jos tilaan 1kpl autoa X ja 1kpl mode 3 kaapelia ja niin myös tilausvahvistuksessa myös lukee, niin en voi lähtökohtaisesti saada kuin 1kpl auton X ja 1kpl mode kaapelin. Tietenkin yrittäjä voi olla pelimies ja hyvitellä asiasta Y antamalla toisen kaapelin ilmaiseksi, koska tehdas on alkanut niitä toimittelemaan auton mukana, mutta ei se nyt missään nimessä niin ole pakko tehdä. Järkevä yrittäjä ottaa extra model 3 kaapelin varastoon ja myy ne vaikka jopparille.

Eli rautakangesta: Tee sopimus. Tulet saamaan sopimuksen mukaisen toimituksen. Jos toimitus poikkeaa sopimuksesta, se saa poiketa vastaanottajan eduksi. Jos sopimus poikkeaa vastaanottajan haitaksi, neuvotellaan jokin hyvitys.

Jos sopimuksessa lukee 1 auto + 1 kaapeli, ei 1 auto + 1 kaapeli toimitus aiheuta syytä hyvitykseen.

edit. Ihan vinkkinä, jos ei ole mitään liiketoimintaa koskaan seurannut, niin usein vähänkään isommassa kaupassa tapahtuu yrityksen toimitusketjun puolella muutoksia siihen, mitä yritys tilasi. Yritys ei usein saa 100% sitä mitä tilasi, eritoten nyt koronan jälkeisinä aikoina, yritys vaan pelaa sitten omasta katteestaan pois toimituksen niin, että vastaanottaja saa sopimuksen mukaisen toimituksen. Ei ole siis mitenkään poikkeuksellista että yritykselle tulee vastaanottajalle näkymätön muutaman satasen extrakulu tai sitten vaikka säästö.
 
Viimeksi muokattu:
Sulta realistic nyt pääsi unohtumaan, että ovat ottaneet sen suko-laturin pois siitä autosta.... Ei auto+type2+type3 (lisämaksusta) voi vaihtua korvauksetta auto+type3 ratkaisuksi.

e: 347 euron type 3 -kaapeli on taidettu tehdä neitsyiden käsin käsinpunomana ja päällystetty lehtikullalla. Aikamoinen hinta.
 
Sulta realistic nyt pääsi unohtumaan, että ovat ottaneet sen suko-laturin pois siitä autosta.... Ei auto+type2+type3 (lisämaksusta) voi vaihtua korvauksetta auto+type3 ratkaisuksi.

e: 347 euron type 3 -kaapeli on taidettu tehdä neitsyiden käsin käsinpunomana ja päällystetty lehtikullalla. Aikamoinen hinta.
Niin no, en ole kartalla koko tapauksesta. Logiikkahan säilyy: Jos sopimuksessa lukoo auto + type 2 + type 3, niin selvä. Jos ei lue, niin menee väännöksi tai joutuu kaivelemaan aiempia esitteitä ja sähköposteja, mitä siellä lukee. Tuossa tapauksessa vääntäisin sen sukon mukaan tai hyvityksen.
 
- - - - -
Jos sopimuksessa lukee 1 auto + 1 kaapeli, ei 1 auto + 1 kaapeli toimitus aiheuta syytä hyvitykseen.
- - - - -

Et ymmärtänyt miksi keväällä -22 alunperin oli tarvetta tilata erikseen Mode 3 -kaapeli, mutta ehkä tämä on vähän vaikea kokonaisuus...

Pitkälti jaksoin vääntää rautalangasta, mutta nyt lanka loppui.

Kun noita hullaripösöjä nyt lähiviikkoina kuitenkin tulee kymmenittäin toimitukseen, niin kiinnostaisi tietää miten ovat po. kaapelikysymyksen ratkaisseet.

Älykkäin tietämäni ratkaisu oli eräällä fiksulla autokauppiaalla, joka hetken hölmistyneenä kahta Mode 3 -kaapelia käsissään pitäneenä otti hyllystään uuden Mode 2 -kaapelin ja laittoi toisen Mode 3 -kaapelin turhana samaan hyllyyn. Kysyi hymyillen ostajalta "Sopiiko tämä järjestely?" ja kyllähän se hänelle sopi, kun ei ollut vielä ehtinyt muualta hankkia Mode 2 -kaapelia! Eli onnellisiakin loppuja on tiettävästi kaapeligatessa ollut.
 
Niin no, en ole kartalla koko tapauksesta. Logiikkahan säilyy: Jos sopimuksessa lukoo auto + type 2 + type 3, niin selvä. Jos ei lue, niin menee väännöksi tai joutuu kaivelemaan aiempia esitteitä ja sähköposteja, mitä siellä lukee. Tuossa tapauksessa vääntäisin sen sukon mukaan tai hyvityksen.
Mä en ymmärrä miksi sä lähdit kommentoimaan jotain, kun selkeästi nyt vasta ymmärsit missä tässä keskusteltiin. Pääsit ihan samaan ongelmaan kuin muut.

Mutta Pösön myyjäliike voi tulkita tuon niin että pidetään kaapeli edelleen maksullisena ja annetaan vain yksi kaapeli…kuitenkin saavat halutessaan noudattaa -tilaushetken- alkuperäistä sopimusta. Tarve tai maalaiskärki ei liity mitenkään sopimukseen. Ei varsinkaan tämän merkin ympärillä.

Älä kysy mistä tiedän. Ihan sama kaapelivääntö toisen merkin kanssa…

edit: varmaan sama juttu peruutuskameran kanssa jos se tulee vakioksi
Ei se pösön myyjäliike voi päättää, että jätetään type 2 -kaapeli pois ja silti peritään hinta sen tilalle annetusta type 3 -kaapelista. Jos sopimusta pilkulleen noudatetaan, niin auto tulee kahdella type 3 -kaapelilla ja asiakas saa hyvityksen taustapeilistä. Järjellinen ratkaisu tietysti olisi jättää myös se lisätilattu type 3 kaapeli pois kaupasta.

Toki asiakkaalla on myös mahdollisuus sanoa, että type 2 -kaapeli kuului sopimukseen ja vaatia se (+ maksaa type 3). Koska type 2 on turhake ja 347 e type 3 järjetön, niin jos auton saa ilman lisämaksullista type 3:sta, niin se lienee parempi diili.

e: mode 2 / mode 3 tietty, en lähde korjaamaan kaikkia type-mainintoja pois.
 
Viimeksi muokattu:
Tuliko siis osalle tilauksia missä ei ollut mode3 latauskaapelia 223€ mainittuna? Luulin, että se on kaikilla yhtälailla kuin 44€ mattosarja. Tai olisi ne varmaan saanut pois pyytämällä?

Mutta joo kaupat olen tehnyt mode2+mode3 johdoista. Mulle sopii 2x mode3 jos sieltä sellanen tulee, ymmärrän jos jollekulle ei käy. Sitten liike hommaa sinne mode2 johdon kun tuolle vakiovarusteelle taida edes olla listahintaa tai sitten käytetään mode3:sen hintaa samasta hinnastosta mikä tuon 223€ minkä hyvittävät ja asiakas käy ite hakemassa?

Ei tämä nyt näin vaikeaa voi olla? Mistä joku 347€ mode3 hinta on edes revitty mikä täällä kiertää? Mulla sopparissa 223€ sama hinta on hinnastossa mikä oli käytössä auton tilaushetkellä.
 
Sepon viestissä tuo 347 e oli.

Näemmä joo. Sepolla lienee ollut sitten sitä mainitsemaasi kullattuakaapelia :D. Hinnastossa tosiaan on tuo 223€ ja sama mulla sopparissa.

Kyllä mä siitä taustapeilsitäkin jonkun kipurahan haluan jos se oikeasti on mekaaninen automaagisen sijaan.
 
En kyl kelpuuttais ylivuotista vanhaa mallia enää 2023, kai tulee uusinta korimallia oleva sentäs? Menee hieman autokauppuriksi koko homma muutoin, jolloin autoliikkeen ostaessa vuosimalli on se mitä papereissa lukee (kuten kuuluukin. Sitten kun myyvät niin on pesty vuosimalli vuotta tuoreemmaksi. :D Aikakoneautot.
 
En kyl kelpuuttais ylivuotista vanhaa mallia enää 2023, kai tulee uusinta korimallia oleva sentäs? Menee hieman autokauppuriksi koko homma muutoin, jolloin autoliikkeen ostaessa vuosimalli on se mitä papereissa lukee (kuten kuuluukin. Sitten kun myyvät niin on pesty vuosimalli vuotta tuoreemmaksi. :D Aikakoneautot.

Joo eihän näitä pakko ole vastaanottaa. Ei tartte maksaa mitään vaikka peruisi. Rohkeimmat lähteneet vielä lisäksi hakemaan korvauksia... Toi vuosimalli rukkaus on vähän sellanen tonninpommi jobbarin hommaa, mitkä kusettaa vähän kaikessa muutenkin. Eipä sitä pahemmin taideta uudehkoissa autoissa käyttää.

Noin muuten on kyllä kokonaisuutena vielä mielestäni ihan pätevä kauppa vaikka sieltä kaikkea mielenkiintoista onkin tullut/tulossa markkinoille esim. BYD (ruma kylläkin) ja EX30. Hinta kuitenkin alta 30k€ ja 1% korko on sähköautosta siedettävällä rangella vielä harvinaista herkkua. Järkevämpi on maksaa vaikka asuntolaina pois kuin tällästä autolainaa :D
 
No nyt tuli järjen ääni vihdoin mukaan tähän keskusteluun, eli jos olet tilannut jonkun kokonaisuuden, niin rehellisen kauppatavan mukaan sinulle hyvitetään jos jotain toimituksesta jää puuttumaan.
Tässä kohtaa järjen ääni katoaa:
Koska nyt uudessa tilanteessa sähköpösöt toimitetaan Mode 3 -kaapelin kanssa, niin eihän tuolle toiselle samanlaiselle Mode 3 -kaapelille tietenkään ole tarvetta, joten se (ja sen hinta) karsitaan pois autoa haettaessa. Näinhän sanoo talonpoikaisjärkikin.
Saat auton+kaapelin kuten on sovittu eli hyvitykselle kaapelin osalta ei ole tarvetta.
 
- - - - -
Mistä joku 347€ mode3 hinta on edes revitty mikä täällä kiertää? Mulla sopparissa 223€ sama hinta on hinnastossa mikä oli käytössä auton tilaushetkellä.

Joo se tarkka hinta on 247 € (kaapeli 223 € + kotelo 24 €). Tuli vahingossa tuohon satanen liikaa kun jouduin niin kovasti vääntämään rautalankaa...

En kyl kelpuuttais ylivuotista vanhaa mallia enää 2023, kai tulee uusinta korimallia oleva sentäs?
- - - - -

Kyllä ne nyt tulevat e-2008 hullaripösöt ovat ihan ylpeästi vuosimallia 2023. Peugeotin tapaan (aloittavat joustavasti muutosten teon kesken valmistussarjaa) niissä voi jo ehkä olla X kappaletta muutoskilkkeitä kokonaismäärästä Y (jossa Y>>>X), joka sitten vihdoin tarkoittaa tuota facelift-versiota hieman uusitulla korilla eli valmistajan tyypittämänä mallia E-2008.
 
Tässä kohtaa järjen ääni katoaa:

Saat auton+kaapelin kuten on sovittu eli hyvitykselle kaapelin osalta ei ole tarvetta.

Kun nuo nyt toimitettavat autot jo pitävät sisällään ilman mitään lisähintaa tuon Mode 3 -kaapelin (joku kaapelihan tarvitaan jotta voidaan edes ladata, ja se Mode 2 -kaapeli eli suko-kaapeli on jäänyt pois), niin tottakai korjataan nyt lisätilauslistalta pois sinne vuoden 2022 tilanteessa lisätty Mode 3 -kaapeli. Tilannehan on muuttunut, ei enää tarvita mitään lisää!

Ja nyt on rautalankakerän loputkin jämät finito!
 
Ilmeisesti tarvitset paksumpaa rautalankaa :)

Katsotaan miten näissä käy, euronkaan hyvityksiin en usko, mutta ilmeisesti järkevät myyjät laittavat mukisematta tuon toisen Mode 3 kaapelin tilalle sen Mode 2 kaapelin.
 
En kyl kelpuuttais ylivuotista vanhaa mallia enää 2023, kai tulee uusinta korimallia oleva sentäs? Menee hieman autokauppuriksi koko homma muutoin, jolloin autoliikkeen ostaessa vuosimalli on se mitä papereissa lukee (kuten kuuluukin. Sitten kun myyvät niin on pesty vuosimalli vuotta tuoreemmaksi. :D Aikakoneautot.

Ei se mikään ylivuotinen ole, kun ajoneuvon valmistajataho ei edes käytä käsitettä vuosimalli.
 
Ei se mikään ylivuotinen ole, kun ajoneuvon valmistajataho ei edes käytä käsitettä vuosimalli.

Okei, hyvä cope. "You are holding it wrong" sanoi myös apple aikanaan kun puhelut pätki.

Se mitä lukee VIN-koodin valmistuskuukautena, sekä -vuotena = se mitä auto on. Mutta vängätään toki turhasta joka on yksiselitteinen ja tiesit mitä tarkoitin. :)
 
Onko siis niin, että auton mukana ei tule ollenkaan "mummolaturia"?

Eli jos lataan pistorasiasta, täytyy minun ostaa esim. tällainen:
 
Onko siis niin, että auton mukana ei tule ollenkaan "mummolaturia"?

Eli jos lataan pistorasiasta, täytyy minun ostaa esim. tällainen:

Joo ei vissiin kuulu nykyään perusvarusteluun. Sensijaan perusvarusteluun kuuluu mode3 kaapeli, mikä varmaankin kaikille auton tilanneille tuli maksulliseksi lisävarusteeksi. Näin ollen siellä on 2x mode3. Saat sitten myyjän kanssa vääntää, että vaihtaa tuon toisen mode3 johdon siihen mode2 johtoon kuten olet tilannutkin jos homma ei ole sulle ok.

Näin siis olen ymmärtänyt mitä tänne kirjoteltu. Face ryhmästä missä porukka on autoja jo saanut ei tollasta ole osunut vastaan. Eli joko ihmisille on ollut ihan fine 2x mode3 tai sitten siellä on ollut se mode2+mode3 kuten tilattu.
 
Se toimitetaan mitä on tilattu eli en autoliikkeenä lähtisi mitään hyvittelemään.
 
Se toimitetaan mitä on tilattu eli en autoliikkeenä lähtisi mitään hyvittelemään.

Mikä pointti tällä kommentilla oli? Miksi joku vaatisi hyvityksiä jos toimitetaan sitä mitä tilattu?

Jos taas viittasi siihen kun jotkut yrittää hakea korvauksia kun auto oli viivästynyt/peruttu eikä auto enää kiinnosta tai ehti hommata jotain muuta niin tähän heillä on ilmeisesti kauppalain pykälien mukaan oikeus. Jossain vaiheessa varmaan nähdään mihin tulokseen oikeus päätyy ks. pykälän tulkinnasta. Tollanen keissi taitaa olla varisnais-suomen käräjäoikeudessa vireillä.
 
Kyllä se ongelma nyt on siellä sun päässä. Kun on tilattu auto + 2 kaapelia, niin ei siinä samaan hintaan voi toimittaa auto + 1 kaapeli.
Lainausketjut vähän pätkii, ja jää vähän sekava kuva tilanteesta.

Jos asiakkaalle on myyty kaksi kaapelia, ja hänelle toimitetaan kaksikaapelia, niin silloin toimitus sovitun mukainen, eikä kai siinä mitään hyvitys tarvetta. Jos asiakas tilannut kaksi kaapelia, mutta toimitetaan vain yksi, niin toki se toinen puuttuva pitää hyvittää hinnassa.

Mutkikkaammaksi menee jos asiakas on tilannut kaksi erilaista kaapeli, ja toimitetaan kaksi, mutta samanlaista ja toimitetuilla ei voi hoitaa sitä tarkoitus mikä sillä puuttuvalla, niin sitten myyjä korjaa virheen ja vaihtaa sen toisen tilatunkaltaiseksi, tai hyvittää riittävästi.

Sillä ei kai pitäisi olla mitään väliä mitä myöhemmin tilanneille on myyty ja millä hintaa, vaan se mitä on sovittu. Ja otsikon tapauksessa tuskin monikaan haluaa perua hullutpäivät kaupaa ja vaihtaa sitä päivän hintaiseen pakettiin. Yleensä asiakkaalta niitä haluja syntyy lähinnä silloin jos uusien tarjousten hinnat on selkeästi alempia. Mutta kaupan perumiselle pitää olla muita perusteita kuin se että sain uuden halvemmantarjouksen.
 
Okei, hyvä cope. "You are holding it wrong" sanoi myös apple aikanaan kun puhelut pätki.

Se mitä lukee VIN-koodin valmistuskuukautena, sekä -vuotena = se mitä auto on. Mutta vängätään toki turhasta joka on yksiselitteinen ja tiesit mitä tarkoitin. :)

En nyt tiedä mitä selität. PSA:n valmistamissa ajoneuvoissa VIN:in 10.merkki tarkoittaa valmistusvuotta. Ei mallivuotta, koska PSA:lla tuotantomuutokset (ja tuotantomuutos voi tulla vaikka kesken kuukauden) menevät DAM-numeroiden perusteella ei mallivuoden perusteella. (Koska ranskalaisten mielestä ei ole olemassa käsitettä "vuosimalli")

IMO pitäisi luopua koko käsitteestä, kuin mallivuosi. Kun eihän siinä nyt ole mitään järkeä, että kesälomien jälkeen ruvetaan tuottamaan seuraavan vuoden malleja.
 
En nyt tiedä mitä selität. PSA:n valmistamissa ajoneuvoissa VIN:in 10.merkki tarkoittaa valmistusvuotta. Ei mallivuotta, koska PSA:lla tuotantomuutokset (ja tuotantomuutos voi tulla vaikka kesken kuukauden) menevät DAM-numeroiden perusteella ei mallivuoden perusteella. (Koska ranskalaisten mielestä ei ole olemassa käsitettä "vuosimalli")

IMO pitäisi luopua koko käsitteestä, kuin mallivuosi. Kun eihän siinä nyt ole mitään järkeä, että kesälomien jälkeen ruvetaan tuottamaan seuraavan vuoden malleja.

Selvä se sitten mikäli haluat sotkea vuodet ja eri korimallit keskenään ja esittää ettet ymmärrä mistä keskustellaan. Peugeot varmaankin sulle ihan oikea valinta. :rofl: Iteki tuotan tänä vuonna vuoden 2092 malleja.
 
Selvä se sitten mikäli haluat sotkea vuodet ja eri korimallit keskenään ja esittää ettet ymmärrä mistä keskustellaan. Peugeot varmaankin sulle ihan oikea valinta. :rofl: Iteki tuotan tänä vuonna vuoden 2092 malleja.
Tämä lähti tästä

En kyl kelpuuttais ylivuotista vanhaa mallia enää 2023, kai tulee uusinta korimallia oleva sentäs? Menee hieman autokauppuriksi koko homma muutoin, jolloin autoliikkeen ostaessa vuosimalli on se mitä papereissa lukee (kuten kuuluukin. Sitten kun myyvät niin on pesty vuosimalli vuotta tuoreemmaksi. :D Aikakoneautot.

Ymmärtääkseni toimitetut autot ovat ihan sitä samaa korimalli mitä tänävuonna toimitettu, ja mitä asiakkaalle myyty.

Jotkut pohdiskkelleet toimitetaanko viimeisille versio jossa näkyviä eroja nykyiseen, mutta ymmärtääkseni pohjannut siihen että milloin linjat siirtyy tuon version kokoomiseen. (ei tehdä enään myytyä).

Jos PSA ei käytä vuosimallitermiä, mutta jos verrattaisiin muihin valmistajiin, niin on ihan tavallista että 2023 myydään ja toimitetaan vielä 2023 vuosimallin autoja. Ei sekään ole tavatonta että alkuvuodesta myydään edellisenvuoden vuosimalleja.

Mutta jos valmistaja ei käytä vuosimalli nimityksiä, niin antaa se toki vapauksia keksiä, vinoilla nettijutustelussa ihan miten lystää
 
Okei, hyvä cope. "You are holding it wrong" sanoi myös apple aikanaan kun puhelut pätki.

Se mitä lukee VIN-koodin valmistuskuukautena, sekä -vuotena = se mitä auto on. Mutta vängätään toki turhasta joka on yksiselitteinen ja tiesit mitä tarkoitin. :)
Eipä se VIN koodin vuosimallikirjain mihinkään velvoita, eikä sitä ole edes pakko käyttää. Mulla on työautona PSA:n tehtaalta ~heinäkuussa 2018 tullut auto joka on VIN koodin perusteella 2016.

Valmistuskuukautta siellä VIN koodissa ei ole kai millään valmistajalla, vaikka sen juoksevasta numerosta voikin tavalla tai toisella selvittää.
 
FB:n hullariryhmästä kuului varoitus, että olkaa luovutuksen yhteydessä tarkkana. Oli jollain ensimmäinen paperi rahoituksesta tullu 6% korolla 1% sijaan. Mukisematta kyllä korjattu.
 
FB:n hullariryhmästä kuului varoitus, että olkaa luovutuksen yhteydessä tarkkana. Oli jollain ensimmäinen paperi rahoituksesta tullu 6% korolla 1% sijaan. Mukisematta kyllä korjattu.

Mikä liike? Viimeiset epätoivoiset koijaukset menossa.

Hyvä vinkki, tuskin olisin edes lukenut uutta sopparia jos sanotaan että on sama.
 
Onko joku saanut ne rahoituksen ehdot paperille? Lähinnä vaan kiinnoistaisi, onko siinä mahdollista siirtää laina uudelle osapuolelle (ostajalle), jos auton myy heti.

Ei ole omasta vehkeestä kuulunut mitään, näillä näkymin en lunasta autoa, kun on jo Teslaan tottunut. Mutta jos jollain vielä pösö polttelee, niin sen yksilön voisin saman tien myydä eteenpäin..
 
olisko linkkiä? Tai mikä jämy kyseessä?
Autoverkkokauppa oli kyseessä.
Screenshot_20230701_104044_Facebook.jpg

Screenshot_20230701_104316_WhatsApp.jpg


Onko joku saanut ne rahoituksen ehdot paperille? Lähinnä vaan kiinnoistaisi, onko siinä mahdollista siirtää laina uudelle osapuolelle (ostajalle), jos auton myy heti.

Ei ole omasta vehkeestä kuulunut mitään, näillä näkymin en lunasta autoa, kun on jo Teslaan tottunut. Mutta jos jollain vielä pösö polttelee, niin sen yksilön voisin saman tien myydä eteenpäin..
Sanoisin ettei tuo ole missään mahdollista nykyisillä korkotasoilla. Kauppaat jollekin sukulaiselle / kaverille kertamaksulla vuodeksi auton alle. Heti myydessä menetät myös hankintatuen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom