Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

Kuinka moni on ottanut 5v/150k lisätakuun? Luin tuota prosyyriä ja jäi vähän auki että mitä se oikeasti korvaa ja mitä ei.
 
Ehdoton hankinta tuo takuun laajennus jos meinaat jättää itselle. Siihenhän sisältyy myös se tiepalvelu kuluineen. Kuten yllä niin helpottaa myyntiä.
 
Ehdoton hankinta tuo takuun laajennus jos meinaat jättää itselle. Siihenhän sisältyy myös se tiepalvelu kuluineen. Kuten yllä niin helpottaa myyntiä.

Tiepalvelu nyt sisältyy yleensä kaskoonkin, turha siitä on extaa maksaa. Pösön lisätakuu ei korvaa oikein mitään kallista, ainoa hyöty todennäköisesti tuo takuun voimassaolo vielä myyntihetkellä. Toisaalta taas, jos auton sitten antaa vaihdossa liikeeseen niin ei varmasti näy mitenkään hyvityshinnassa.
 
Tiepalvelu nyt sisältyy yleensä kaskoonkin, turha siitä on extaa maksaa. Pösön lisätakuu ei korvaa oikein mitään kallista, ainoa hyöty todennäköisesti tuo takuun voimassaolo vielä myyntihetkellä. Toisaalta taas, jos auton sitten antaa vaihdossa liikeeseen niin ei varmasti näy mitenkään hyvityshinnassa.

Niin mitä se nyt ei siis korvaa?
 
Akkua tai sähkömoottoria tai sen ohjaimia.


Sähkö- ja hybridiautojen voimansiirtolinjan osat enintään 3 vuotta / 100.000km asti:
x Ajoakun ohjausyksiköt
x Voimansiirron sähkömoottori
x Hybridijärjestelmän ohjainlaite
x Suurjännitekaapelit


Akulla on 8v /160tkm ilman lisätakuutakin.
 
Nykyautot on kuitenkin jo niin kalliita melkeinpä osan kuin osan kannalta niin kaikki mikä on pois omasta kukkarosta varmasti passaa. Jopa tuossa halvimmassa varustetasossa taisi olla led umpiot edessä ja takana.
 

Sähkö- ja hybridiautojen voimansiirtolinjan osat enintään 3 vuotta / 100.000km asti:
x Ajoakun ohjausyksiköt
x Voimansiirron sähkömoottori
x Hybridijärjestelmän ohjainlaite
x Suurjännitekaapelit


Akulla on 8v /160tkm ilman lisätakuutakin.

Eli akun BMS ei kuulu tähän 8v/160tkm takuuseen?
 
Käytännössä itsellä lisätakuu kattaisi n. 60-100tkm välin ja tuollakaan ajalla se ei siis korvaa akun ohjainyksikön tai sähkömoottorin vikoja. Oletus varmaan on, että suurin osa muista jutuista eivät nyt vielä 3 vuotta 60tkm ajetussa autossa olisi vaihtokunnossa.

Ei tuo silti pahan hintainen ole, eli ehkä vähän vahvasti sanottu ettei siinä ole mitään järkeä, antaahan se tiettyä kuluturvaa yllättävien rikkoutumisten osalle, täytynee vielä uusiksi tuota miettiä :).
 
Ajattelin huomenna vahvistaa tämän jo kerran perutun tilaukseni. Tarkkaan joutuu kyllä miettimään, kannattaako tuota autoa pitää yli 12kk. Mutta onpa tässä onneksi +12kk aikaa tehdä päätös siitä.
Myyjän mukaan lisätakuun voi ostaa vielä jopa ennen ensimmäistä huoltoa. Ja vaikka takuu ei "kattaisi" jotain tiettyä komponenttia, virhevastuun piiriin kyllä varmasti kuuluu, saattaa tosin joutua hieman enemmän vääntämään asian suhteen.
 
Ajattelin huomenna vahvistaa tämän jo kerran perutun tilaukseni. Tarkkaan joutuu kyllä miettimään, kannattaako tuota autoa pitää yli 12kk. Mutta onpa tässä onneksi +12kk aikaa tehdä päätös siitä.
Myyjän mukaan lisätakuun voi ostaa vielä jopa ennen ensimmäistä huoltoa. Ja vaikka takuu ei "kattaisi" jotain tiettyä komponenttia, virhevastuun piiriin kyllä varmasti kuuluu, saattaa tosin joutua hieman enemmän vääntämään asian suhteen.

Onkohan tämä nyt varmaa? Minä sain käsityksen että lisätakuu pitää ottaa viimeistään luovutuksen yhteydessä?

Anyway, paljonko teillä on kestänyt ilmoituksesta että auto on valmistunut siihen että se luovutetaan?
 
Onkohan tämä nyt varmaa? Minä sain käsityksen että lisätakuu pitää ottaa viimeistään luovutuksen yhteydessä?

Anyway, paljonko teillä on kestänyt ilmoituksesta että auto on valmistunut siihen että se luovutetaan?
No oma myyjä näin minulle sanoi, ei ole siitä kyllä mustaa valkoisella. Kannattaa kysyä ja varmistaa.
 
Minunkin mielestäni tämän pystyi lunastamaan n 500e hintaan ennen ekaa huoltoa (1v).
 
"Laajennetun lisätakuun voi ostaa ajoneuvolle 12 kk kuluessa ajoneuvon käyttöönotosta. Jos haluat lisätakuun ajoneuvollesi, ole yhteydessä Peugeot-jälleenmyyjääsi."
 

Sähkö- ja hybridiautojen voimansiirtolinjan osat enintään 3 vuotta / 100.000km asti:
x Ajoakun ohjausyksiköt
x Voimansiirron sähkömoottori
x Hybridijärjestelmän ohjainlaite
x Suurjännitekaapelit


Akulla on 8v /160tkm ilman lisätakuutakin.

Yllä olevaan ilmeisesti kommentoit.
Käytännössä itsellä lisätakuu kattaisi n. 60-100tkm välin ja tuollakaan ajalla se ei siis korvaa akun ohjainyksikön tai sähkömoottorin vikoja. Oletus varmaan on, että suurin osa muista jutuista eivät nyt vielä 3 vuotta 60tkm ajetussa autossa olisi vaihtokunnossa.

Ei tuo silti pahan hintainen ole, eli ehkä vähän vahvasti sanottu ettei siinä ole mitään järkeä, antaahan se tiettyä kuluturvaa yllättävien rikkoutumisten osalle, täytynee vielä uusiksi tuota miettiä :).

Mitä kongreettista tuo takuu tuo kuluttajalle, sen lisäksi että vähän joutusampaa reklamaatiokäsittelyä, mutta hintana on ehtolista ja maksullisuus.

Eli onko siellä jotain kuluvaa, mikä menee takuuseen kokonaan, vs normaali myyjän vastuu 3v alle satatuhatta ajetussa autosta.

Tekeekö "vuokra rahoitus" kuvio jotain erillaista tähän.
 
Juu, tuohon ylempää viittasin. Tuo tyyppivikana oleva laturi nyt voisi olla yksi sellainen kohde, jos vaikka kilsoja tuleekin enemmän ja se hajoaa 4,5 vuoden kohdalla ja sanotaan vaikka 125tkm mittarissa. Ilmeisesti menisi siinä tapauksessa lisätakuuseen, kun taas virhevastuun osalta myyjän vastaantulo saattaa olla jotain muuta kuin 100%. Kattaahan tuo sitten kaikki muutkin "ei-kuluvat" osat ja jos tuota miettii vakuutuksena isompien kulujen välttämiseksi niin harvoin sitä muissakaan vakuutuksissa plussalle jää, mutta tiettyä varmuuttaa tulevaisuuden riskien osalta tuossa saa vastineeksi.

Vuokra-kuvio ei tuo tähän mitään eroa, tuo on ihan normaali osamaksukauppa ja ainoastaan sillä poikkeuksella, että auton voi 12kk kohdalla palauttaa ennalta sovittuun hintaan.
 
Juu, tuohon ylempää viittasin. Tuo tyyppivikana oleva laturi nyt voisi olla yksi sellainen kohde, jos vaikka kilsoja tuleekin enemmän ja se hajoaa 4,5 vuoden kohdalla ja sanotaan vaikka 125tkm mittarissa. Ilmeisesti menisi siinä tapauksessa lisätakuuseen, kun taas virhevastuun osalta myyjän vastaantulo saattaa olla jotain muuta kuin 100%.
Luin linkin juttua uudestaan huolellisemmin, eli se lisätakuu olikin 5v 150 000km.
Takuun hintaa voi sitten pohtia nostaako ehdot mm huoltokuluja miten paljon, vai lainkaan.
Vaihtoarvossa (tuon ottaneet varmaan lunastaa auton) voi olla merkitystä, varsinkin silloin jos ilmenee joku takuuseen menevä virhe, josta maahantuoja muuten keplottelee itsensä irti.

Takuissa vähän hämää ne mitä jätetty pois, tuo mieleen asiat mihin valmistaja/maahantuoja ei usko.

x Ajoakun ohjausyksiköt
x Voimansiirron sähkömoottori
x Hybridijärjestelmän ohjainlaite
x Suurjännitekaapelit
Luulis noiden olevan komponentteja jotka suunniteltu kestävän auton koko eliniän ja halppis auton eliniäksi sen 150 000km ainakin jos miettii maksullista lisätakuuta.

No tämän auton alkuperäinen tarjous niin hyvä, ettei tälläiset tarjousta huononnan.
Vuokra-kuvio ei tuo tähän mitään eroa, tuo on ihan normaali osamaksukauppa ja ainoastaan sillä poikkeuksella, että auton voi 12kk kohdalla palauttaa ennalta sovittuun hintaan.
Totta, Markkinoitu vuokralla, mutta ehkä se jo sen verran mutkikas ettei riitatapauksessa oli jonossa asti lakimiehiä omalla riskillä auttamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Jälleenmyyjissäkin on paljon eroja miten innokkaasti takuuasioita hoitavat. Oman e-2008 kohdalla huomannut että Jyväskylän Tasan autoa ei kiinnosta pätkääkään :D Taidan hakea seuraavan pösöön vaikka ennemmin Tampereelta.
 
Jälleenmyyjissäkin on paljon eroja miten innokkaasti takuuasioita hoitavat. Oman e-2008 kohdalla huomannut että Jyväskylän Tasan autoa ei kiinnosta pätkääkään :D Taidan hakea seuraavan pösöön vaikka ennemmin Tampereelta.

Onhan noissa eroa kuin yöllä ja päivällä. Mitä lukenut niin osalle alusta asti sanottu (auto siis ei ole lähelläkään tuotantoa vielä), että mitään ei voi vaihtaa väristä ja lisävarusteista lähtien... Sitten taas oma myyjä esim. soitteli asiakkaita läpi kenellä auto ei ole vielä edennyt tuotantoon, että hänellä olisi asiakas joka haluaisi vaihtaa väriä, mutta auto edennyt tuotantoon, jotta sopiiko vaihto.

Jos tällee näkemättä niin ensimäisen tapauksen kohdalla varmaan sellanen elämänsä autokauppaa tehnyt jota ei kiinnosta vittujakaan varsinkaan kun siitä ei saa mitään lisää rahaa ja tuskin tälläsen köyhällistö mallin asiakas mitään muutakaan tulee häneltä ostamaan. Toisessa tapauksessa taas nuori innokas sälli ketä kiinnostaa palvella asiakasta ja ajattelee, että yksi kymmenestä voi poikia pidemmänkin asiakassuhteen.

Totta, Markkinoitu vuokralla, mutta ehkä se jo sen verran mutkikas ettei riitatapauksessa oli jonossa asti lakimiehiä omalla riskillä auttamassa.

Mitä tämä kommentti tarkoittaa? Tässä 72kk rahoitus 14k jämärillä 12kk jälkeen liike ostaa sen takaisin jos ajettu alle 15tkm ja haluaa palauttaa. Sen jälkeen ei voi palauttaa. En äkkiä keksi mikä olisi epäselvää tai mahdollinen riitatapaus?
 
Mitä tämä kommentti tarkoittaa? Tässä 72kk rahoitus 14k jämärillä 12kk jälkeen liike ostaa sen takaisin jos ajettu alle 15tkm ja haluaa palauttaa. Sen jälkeen ei voi palauttaa. En äkkiä keksi mikä olisi epäselvää tai mahdollinen riitatapaus?

Muistelin sitä markkinointia jossa mainostettiin kk hintaa, 12kk se juttu, sen jälkeen esiinty muutakin.

Sitä teknistä toteutusta saatettiin perustella ihan vain sen valtiontuen takia.
 
Muistelin sitä markkinointia jossa mainostettiin kk hintaa, 12kk se juttu, sen jälkeen esiinty muutakin.

Sitä teknistä toteutusta saatettiin perustella ihan vain sen valtiontuen takia.

Kuukausihinnallahan noita autoja nykyään kaupataan oli liisari tai rahoitus. Asiakkaan vastuulla on sitten lukea myös se pieni präntti palautusehdoista, todellisita koroista tai millainen jämäri autosta jää. Ymmärtääkseni todella moni auto on rahoituksella ja takaisinosto ehdolla vaikka markkinoidaan liisinkinä.
 
Ei noissa kampanjan ehdoissa kyllä ollut mitään epäselvää tai normaalista poikkeavaa :think: Ainoa "mutta" ehkä se, että myivät autot loppuun jo ennen varsinaisen kampanjan alkua.
 
Jälleenmyyjissäkin on paljon eroja miten innokkaasti takuuasioita hoitavat. Oman e-2008 kohdalla huomannut että Jyväskylän Tasan autoa ei kiinnosta pätkääkään :D Taidan hakea seuraavan pösöön vaikka ennemmin Tampereelta.

Mitenhän kuvio muuttuu kun ilmeisesti pögötti siirtyy takaisin Hedinille Jyväskylässä?
 
Joku aika sitten kysyin jälkeenmyyjältä erikseen että kattaako lisätakuu laturia mitä näistä on useammalta mennyt ja on kallis korjata. Ei kata. Jäi ottamatta lisätakuu.
 
Anyway, paljonko teillä on kestänyt ilmoituksesta että auto on valmistunut siihen että se luovutetaan?

Mulle tuli jotain viisi viikkoa sitten viesti että auto on tuotannossa ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. En tiedä mitä noi yleensä kestää mutta tuntuu että jossain on taas viivettä.
 
Mulle tuli sinä päivänä (20.4.) kun "autoja ei tule" -ilmoitus julkaistiin, soitto myyjältä, että auto menee toukokuussa tuotantoon. No viime pe -illalla soitti myyjä, että 31.5 ke saa auton hakea. Hain auton siis eilen. En tiedä milloin on ollut tuotannossa, ei ainakaan toukokuussa kyllä..
 
Täällä edennyt seuraavasti (myyjän ilmoittamia tietoja):

11.4 Tehdas vahvistanut tilauksen
17.5 Tehtaan kuljetussuunnittelussa

Tänään kun kyselin niin ei muutosta, odottelee kuulemma tehtaan pihassa kyytiä laivaan.
 
Eikö sulla tule yllättäviä lähtöjä ettei ole aikaa ruveta mitään esilämmityksiä lattamaan päälle?
Mulla ainakin tulee välill' puskista että lähtö NYT.
En kyllä muista että olis niin kiire lähtö ollut, ettei olis ehtinyt autoa laittaa käyntiin ja webastoa päälle kymmeneksi minuutiksi, Johan ton aikaa menee vaatteiden pukemiseen...
 
En kyllä muista että olis niin kiire lähtö ollut, ettei olis ehtinyt autoa laittaa käyntiin ja webastoa päälle kymmeneksi minuutiksi, Johan ton aikaa menee vaatteiden pukemiseen...
No, jos päivystän niin vaikka olisin nukkumassa niin olen jo ajamassa kymmenessä minuutissa.
Eli pitää sen auton olla aina lähtövalmiina. Kylmähän se tietysti talvella on mutta on mullakin webasto ja rupeaa se heti tohisemaan kun liikkeelle lähtee. Ainahan se on talvella päällä kun pannusta ei höökiä tule riittävästi.
 
Meillä ennuste syksylle ja varusteissa alkaa jo tapahtua muutoksia, saa nähdä mitä sieltä lopulta tulee

  • Mode 2 -latauskaapeli on poistunut auton varusteista, eikä sitä ei ole toistaiseksi saatavana lisävarusteena. Muutoksella ei ole vaikutusta kevään Hullut Päivät -kampanja-auton hinnoitteluun tai rahoituslaskelmiin, autot toimitetaan Hullut Päivät -leasingkampanjassa myydyllä Mode 3-latauskaapelilla.
  • Automaattisesti himmentyvä sisäpeili on vaihtunut manuaalisesti himmentyväksi, eikä varuste ole tällä hetkellä saatavilla lisävarusteena
  • Sisäkaton verhoilu on muuttunut vaaleasta mustaksi
 
Jälleenmyyjissäkin on paljon eroja miten innokkaasti takuuasioita hoitavat. Oman e-2008 kohdalla huomannut että Jyväskylän Tasan autoa ei kiinnosta pätkääkään :D Taidan hakea seuraavan pösöön vaikka ennemmin Tampereelta.

OT:
En voi kyllä suositella, merkkiliikkeen suoraan sanottuna surkea palvelu oli täällä yksi päällimmäisistä syistä, miksi hankkiuduttiin 508 hybridistä eroon.

Vai miltä kuulostaa esimerkiksi se, että
- Karmitonta ovea saa käydä säädättämässä kolmesti, mutta ikkuna suhisee edelleen eikä edelleenkään istu koriin siten, miten huoltoneuvoja parkkipaikalla ensimmäisen käynnin yhteydessä selitti sen kuuluvan istua. :whistling:
- Parkkipaikkakolhun jälkeen autoa pitää käyttää kolmesti huollossa, koska ensimmäisellä kerralla laittavat auton kuosiin, mutta unohtavat päiväajovalojen liittimet (2. käynti) ja uudelleenkäyttivät umpion vanhan ohjausyksikön, vaikka se pitäisi vaihtaa umpion parina (3. käynti). Luonnollisesti valojen toimintaa on turha testata korjausten jälkeen. :kahvi:
- n. 20 tkm ajetun ja 1,5-vuotiaan auton takajarrujen totaalinen ruostuminen & jumittuminen hylsy-/ajokieltokuntoon on kuulemma "normaalia kulumaa". Palat sai siis hakata vasaralla irti kannakkeistaan. :dead:

Ei ihan hirveästi kiinnostanut maksaa tuollaisesta veivaamisesta vaivan lisäksi rahaa, joten ennen takuun loppumista vaihdoin merkkiä.
:asif:
 
- n. 20 tkm ajetun ja 1,5-vuotiaan auton takajarrujen totaalinen ruostuminen & jumittuminen hylsy-/ajokieltokuntoon on kuulemma "normaalia kulumaa". Palat sai siis hakata vasaralla irti kannakkeistaan.

Et kai hyväksynyt tuota päätöstä? Jos lähtisi riitelemään niin autoliike häviäisi tuon casen.
 
Et kai hyväksynyt tuota päätöstä? Jos lähtisi riitelemään niin autoliike häviäisi tuon casen.

En jaksanut/tajunnut tuossa kohtaa tapella sen enempää, joten tiskillä uutisten kuulemisen jälkeen laitoin vielä asiallisen tiukan sähköpostin kuvineen päivineen liikkeeseen (johon ei vähemmän yllättäen vastattu mitään) ja askartelin omin pikku kätösin uutta merkkiosaa tilalle, kun ei takajarruihin montaa kymppiä tai tuntia saa aikaa kulumaan.

Triidin aiheeseen liittyen omat kokemukseni merkkiliikkeestä ovat siis ihan linjassa pösön maahantuonnin toiminnan kanssa. Palvelu oli niin hyvää, ettei tarvitse asioida uudestaan heidän kanssaan ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. :whistling:
 
Et kai hyväksynyt tuota päätöstä? Jos lähtisi riitelemään niin autoliike häviäisi tuon casen.
Määräaikaishuollon tekijäähän tuossa pitäisi syyttää, toki voi olla sama taho. Huollon laiminlyönnistä seuraa ongelmia. Kyllä noi takajarrut ovat monessa autossa heikon käytön takia jumissa, ei se täysin väärin ole pitää niitä kuluvana osana.
 
Määräaikaishuollon tekijäähän tuossa pitäisi syyttää, toki voi olla sama taho. Huollon laiminlyönnistä seuraa ongelmia. Kyllä noi takajarrut ovat monessa autossa heikon käytön takia jumissa, ei se täysin väärin ole pitää niitä kuluvana osana.

Oletan että käyttäjä on tehnyt ainakin silloin tällöin kunnon täysjarrutuksen, jos näitä tekee semisäännöllisesti niin ei kyllä pitäisi jumittaa tuolla tavalla.
 
Myyjältä tuli tietoa, että oma e-2008 tulee loppuvuodesta 2023. Itselle sopii ihan ok tuo aikataulu.

Luultavasti viimeisiä nuo joulukuussa toimitettavat autot. Tai ainakin myyjän toiveena oli niin, että kaikki on -23.
 
Myyjältä tuli tietoa, että oma e-2008 tulee loppuvuodesta 2023. Itselle sopii ihan ok tuo aikataulu.

Luultavasti viimeisiä nuo joulukuussa toimitettavat autot. Tai ainakin myyjän toiveena oli niin, että kaikki on -23.
Tuon täytyy kyl jo olla facelift malli tai ainakin hyvin pitkälti. Itellä ei vielä vahvistus viestini jälkeen ole autoliikkeestä kuulunut. Varmaan itelläkin menee loppu vuoteen mikä sopii myös hyvin
 
Tuon täytyy kyl jo olla facelift malli tai ainakin hyvin pitkälti. Itellä ei vielä vahvistus viestini jälkeen ole autoliikkeestä kuulunut. Varmaan itelläkin menee loppu vuoteen mikä sopii myös hyvin
Ei oo tännekään kuulunut mitään. Oon kuulemma ihan viimeisten tilaajien joukossa. Jos tulee facelift, toivottavasti saan sen oranssina.
 
Ilmeisesti itsekkin kun kerta en ole kuullut vielä edes tuotantopaikasta/valmistusajankohdasta mitään
Taitaa olla noilla myyjillä niin kova kiire vastata tuleviin kyselyihin, että eivät kerkiä kovin hyvin vielä kirjoittelemaan muille auton tilanneille. Paras tapa on varmaan laittaa sähköpostia omalle myyjälle ja kysyä autonsa toimitustilanteesta. Itse kyselin viikko sitten ja jo seuraavana päivänä tuli kaivattu uutinen: auto valmistuksessa, värinä toivottu Elixir Red ja toimitus menee heinäkuulle.
 
Koskahan niitä fl malleja ruvetaan siellä Espanjassa tekemään, oliko niin että pian siellä on laitteet seis kun on kesäloma ja syksyllä alkaa suoraan fl tekeminen?
 
Auto oli kuulema 25 tilassa ja valmistuu tehtaalta ehkä jo kesäkuussa. Tilasin jo helenin kautta virran (recharge) lataustagin ja k lataustagin, vielä jos abc mobiilin asentaisi. Ilmeisesti autossa ei ole sitä hidaslatauskaapelia? Pitää varmaan jostain hommata suomi takuun omaava piuha.
 
Auto oli kuulema 25 tilassa ja valmistuu tehtaalta ehkä jo kesäkuussa. Tilasin jo helenin kautta virran (recharge) lataustagin ja k lataustagin, vielä jos abc mobiilin asentaisi. Ilmeisesti autossa ei ole sitä hidaslatauskaapelia? Pitää varmaan jostain hommata suomi takuun omaava piuha.
Virta ja Recharge ovat sitten eri toimijoita, eikä virran tagia kannata (jos se edes toimii) Rechargen pöntöillä käyttää.
 
Taitaa olla noilla myyjillä niin kova kiire vastata tuleviin kyselyihin, että eivät kerkiä kovin hyvin vielä kirjoittelemaan muille auton tilanneille. Paras tapa on varmaan laittaa sähköpostia omalle myyjälle ja kysyä autonsa toimitustilanteesta. Itse kyselin viikko sitten ja jo seuraavana päivänä tuli kaivattu uutinen: auto valmistuksessa, värinä toivottu Elixir Red ja toimitus menee heinäkuulle.
Jotenkin näin se meni eli piti ite soitella ja kysyä, olihan se jo tuotannossa ja elokuussa pitäs tulla. Kuulemma oli lähettänyt spostia mut ei sit kuitenkaan. Kai sitä kiirettä pitää....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 746
Viestejä
4 494 757
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom