Tai siis piilastujen sijaan ylikellottuu vain kellottaja...Mulla olis vielä saksan vehnäoluita, toki niitä jos liikaa maistelee niin voi jäädä itse tulosten haku toissijaiseksi .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tai siis piilastujen sijaan ylikellottuu vain kellottaja...Mulla olis vielä saksan vehnäoluita, toki niitä jos liikaa maistelee niin voi jäädä itse tulosten haku toissijaiseksi .
Sielä on taas laitettu tosissaan miestä likoon, ei voi kuin arvostaa! Toivottavasti @Sampsa nyt herää ja tajuaa, että perhana sitä videota tubeen kuin olisi jo.Noin, siitä voi muut techbbs:n jäsenet pistää paremmaksi. Ehdottomasti paras kontakti mitä mulla koskaan ollut millään näytönohjaimella. @Sampsa @Kaotik @KVahlman @BlackWolf
Sielä on taas laitettu tosissaan miestä likoon, ei voi kuin arvostaa! Toivottavasti @Sampsa nyt herää ja tajuaa, että perhana sitä videota tubeen kuin olisi jo.
Huvittavinta se, että mulla vastaava näyttis tällä hetkellä normikäytössä samalla kun paremmat laskee kolikoita. Pitäisköhän itsekkin koittaa hioa.Tollaisen varsin pienen GPU:n hionta jonka ympärillä ei ole edes suojaavaa shimmiä on hyvin vaikea hioa joten taisi onnistua varsin hyvin.
Huvittavinta se, että mulla vastaava näyttis tällä hetkellä normikäytössä samalla kun paremmat laskee kolikoita. Pitäisköhän itsekkin koittaa hioa.
Oletko mitannut paljon nyt on lähtenyt tavaraa kokonaisuudessaan?
Tasaselle näyttää mutta miten toi on noin harmaa? Hionta töhnät vielä corella?
Tasaselle näyttää mutta miten toi on noin harmaa? Hionta töhnät vielä corella?
Mulla olis vielä ramilla 4000:nen kivi jolla voisi tehdä peilimmän tuosta. Mutta taas onko silleen hyötyä? Ihme kun noi hiomakivetkin maksavat Suomessa aika paljon, kiinasta 18e per mötkö.
Tasaisesti karhea pinta voi jopa olla parempi, sillä se tarraa tahnaan kiinni paremmin ja estää sitä liukumasta ja siten tekee tahnakerroksesta vielä robustimman halkeilun suhteen. Peili on toki toisaalta varmaan marginaalisesti parempi lämpöjen suhteen.Mulla olis vielä ramilla 4000:nen kivi jolla voisi tehdä peilimmän tuosta. Mutta taas onko silleen hyötyä? Ihme kun noi hiomakivetkin maksavat Suomessa aika paljon, kiinasta 18e per mötkö.
Näin on siinä tapauksessa jos lämmön pitää haihtua suoraan ilmaan kohteesta, esim. jäähdyssiilestä. Tässä tapauksessa kun lämpö pitää saada siirtymään eteenpäin toiseen osaan, niin ilma välissä toimii eristeenä ja estää lämmön siirtymisen vrt. termospullo.Eikös hienosti karheassa pinnassa ole paljon enemmän lämpöä luovuttavaa pinta-alaa kuin aivan peilissä? Jostain muistelen lukeneeni, että ihan peilipinnalla voi olla negatiivinenkin vaikutus lämmönsiirtokykyyn.
Vaihtelee jälki mitä paperia tai muuta käytetty. Näköjään toi kiinan 1500 kivi ei peilaa.
Sulla menossa LN2 sessiot uudestaan hiotulla Kingpingillä?Idlessä lämpötilaero on hyvin lähellä nollaa, joku 0,2-0,7c ja kuormattuna 12c. Viimeisissä GPU-z versioissa lämpötilan tarkkuus parantunut.
Sikoja ne on, eikun liiterin taakse. Itselle tuli korin PCB:n taka tassut jo 3vkoa sitten, ja etutassuja VRAMeille odotellut saman aikaa, kattelin tänään Alibaban lähetyslistaa (eka tilaus tuon kautta) ja etutassut odottaneet jo 2 viikkoa Ulkomaan terminaalissa, mitään viestiä ei ole mulle tullut!Tähän viel yleisesti kaikille kiinapakettitilaajille et kannattaa nyt hankkia jos tarvii jotain koska 24% alv on tulossa kiinapaketeille kesä vai heinäkuun alusta.
Nyt ilmeisesti posti perii jo 2,8€ käsittelymaksua mutta säästyy alveilta ja ilmeisesti aika monisivuiselta ja monimutkaiselta tulli selvitykseltä kun tilaa ennen kesää.
Tähän viel yleisesti kaikille kiinapakettitilaajille et kannattaa nyt hankkia jos tarvii jotain koska 24% alv on tulossa kiinapaketeille kesä vai heinäkuun alusta.
Nyt ilmeisesti posti perii jo 2,8€ käsittelymaksua mutta säästyy alveilta ja ilmeisesti aika monisivuiselta ja monimutkaiselta tulli selvitykseltä kun tilaa ennen kesää.
Meinasin jos sitä yhdellä kivellä, vaikka 1500 vai mitä suosittelisit kun ihan harrastuspohjalta eikä mtn. HC-tuloksia olla hakemassa kun ilmajäähyllä mennään takuun loppumiseen.
Tarkoitus saada vain ne laser-kaiverretut tekstit pois josta aiemmalla hionta videollasi mainitsit, se riittää mulle että onpahan sitten ainakin parempi kuin *stock*.
2000:lla jo sellaista hieromista ettei kiinnosta kuten oli tämän 9900K IHS:n kanssa, ekana 600 > 1200 ja lopuksi 2000:lla ei tuntunut tapahtuvan mitään ja niin hieno paperi oli heti tukossa...
Sikoja ne on, eikun liiterin taakse. Itselle tuli korin PCB:n taka tassut jo 3vkoa sitten, ja etutassuja VRAMeille odotellut saman aikaa, kattelin tänään Alibaban lähetyslistaa (eka tilaus tuon kautta) ja etutassut odottaneet jo 2 viikkoa Ulkomaan terminaalissa, mitään viestiä ei ole mulle tullut!
Tein sit iltasella postiin ilmoituksen viitenumerolla että tähän osoitteeseen ne voi lähettää... toivottavasti tulevat etteivät ole jonnekkin polttouuniin jo heittäneet niitä kun 2vkoa majailleet Suomessa, hintaa oli jtn. 20e eli ei tartte tullata.
Mitä nyt tarkoitat, jotain linkkiä, ja jatkot johonkin tulli/verotus ketjuun.Tähän viel yleisesti kaikille kiinapakettitilaajille et kannattaa nyt hankkia jos tarvii jotain koska 24% alv on tulossa kiinapaketeille kesä vai heinäkuun alusta.
Mitä nyt tarkoitat, jotain linkkiä, ja jatkot johonkin tulli/verotus ketjuun.
Kiinapaketeista, siis kiinasta tilatuista on tähänkin asti pitänyt ALVit maksaa jos ei ihan pikkurahalla tilailtua (verotus raja on vuosien saatossa laskenut), mahdollisissa tulleissa ollut vähän korkampi raja.
Mitä nyt tarkoitat, jotain linkkiä, ja jatkot johonkin tulli/verotus ketjuun.
Kiinapaketeista, siis kiinasta tilatuista on tähänkin asti pitänyt ALVit maksaa jos ei ihan pikkurahalla tilailtua (verotus raja on vuosien saatossa laskenut), mahdollisissa tulleissa ollut vähän korkampi raja.
Voisiko olla jotain niitä arkkitehtuurimuunnoksia. Katsoin tuossa 11400F testin vasta olikohan Hardware Unoboxedilta ja otti jossain testeissä pataan 10400F prossulta ja siis jopa yli 10 FPS eroilla. Sääli että eivät ajaneet siinä 3D-markkia, mutta voihan se todellakin olla, että se osuu juurikin noihin joilla vanha kulkee paremmin.
Siis Z490+Comet vs Z590+Rocket? Entäs Z490+Rocket?
Kylläpä paranee tulokset todella reilulla kädellä. Näköjään hiomakivet todellakin toimii ja alkaa olemaan kosketus kulhoon ihan vimosen päälle. Anna palaa vaan!
Tietääkseni emoissa ei pitäisi suuria eroja olla, mutta prossuissa on, 11gen vs 12gen.Semmonen jännä juttu jonka huomasin on että Z490 on noin 100 pistettä nopeampi kuin Z590 vaikka IPC on selvästi nopeampi Rocket Lakella.
Rocket Lakeissa on muistien latenssit ajallisesti mitattuna (Aida) ~20-30% suuremmat vaikka olisi samat Ram asetukset.
No sen takiahan sinä tuolla olet kovilla sijoilla, kun aletaan oikeasti erotella miehiä pojista noissa jutuissa ja ei voikkaan vaan kilauttaa kaverille, että mitäs nyt tehdään kun jostain syystä tää ei nyt toimikkaan. Tsemppiä seuraavaan yritykseen, kyllä se sieltä tulee!Jäi harmittamaan tuo Time Spy Extreme:n tulos sillä jostain aivan kumman syystä kortti ei skulaa siinä testissä lainkaan. 2580-2620mhz asti rullaa kuten normaalisti samat jännitteet ja lämpötila mutta sitten pysähtyy kulku kuin seinään siinä testissä. Jos olisi ollut @Sampsa :n 64c niin kärkitulos olisi tullut noilla taajuuksillakin heittämällä. 2680 olisi riittänyt ennätykseen eli 170mhz alempi taajuus mitä Galaxilla. Noh tulipahan helpolla rank 3 tulos siinä kuten GPUPI:ssäkin.
Kaikki kokeiltu, monta eri mounttia. 2000W 8pack poweri emo prossu yms ja EVGA:n 2000W pelkälle kortille. Joku muu bugi oltava kyseessä. @Kaotik @BlackWolf
No sen takiahan sinä tuolla olet kovilla sijoilla, kun aletaan oikeasti erotella miehiä pojista noissa jutuissa ja ei voikkaan vaan kilauttaa kaverille, että mitäs nyt tehdään kun jostain syystä tää ei nyt toimikkaan. Tsemppiä seuraavaan yritykseen, kyllä se sieltä tulee!
No tuokin lienee, että miten sen ottaa. Siellähän mies heiluu ykköspaikalla, niin vaikka silicone lotterystä ei olekkaan osunut maailman parasta, niin tekijä taitaa olla aika kovaa kamaa kun se repii paskastakin timangiaJoo ja tavallaan tää kortti on nähty. Muissakin jutuissa aivan maksimi on tuo 2810-2820 jos kaikki menisi nappiin. Ei tää maailman paras RTX 3090 ole todellakaan.
Joo ja tavallaan tää kortti on nähty. Muissakin jutuissa aivan maksimi on tuo 2810-2820 jos kaikki menisi nappiin. Ei tää maailman paras RTX 3090 ole todellakaan.
*siliconsilicone