Horizon Zero Dawn (PS4)

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Mulla kaatu pari kertaa mut syyks selvis epävakaat kellotukset :) Muuten pyörii ihan hyvin 5700xt:llä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Tossa vähän testausta pelin alusta vaikeimmalla vaikeudella

Ompa kyllä stutteroivaa videota. Johtuuko lie siitä että tuommoinen vaihteleva 50fps - 70fps pusketaan 60fps youtube containeriin vai onko peli tuollaista ihan "itse nähtynä"? Varmaan tuo ensimmäinen veikkaan.

Saatan itse antaa mahdollisuuden tällä mutta vasta kun on rautaa jolla pyörii 4k120fps ultra. Saa nähdä kuinka pitkään joudun odottamaan! :kippis:

EDIT: Tuosta vaikeustasosta vielä. Suosittelen pelaamaan peli ensimmäisellä kerralla ns. keskivaikealla. Olen pelannut pelin sillä sekä sillä viimeisellä ultra vaikealla niin voin sanoa että peli on paljon nautittavampi sillä keskivaikealla. Tuolla vaikeimmalla varsinkin peli on pitemmän päälle helvetin tylsää ja palkitsematonta. Keskivaikealla saa semmoista kunnon rytinää mutta palkitsevia tappoja paljon ja peli tavallaan jouhevoituu. Varsinkin stealth on paljon paljon kivempaa keskivaikealla kuin vaikeimmalla koska vaikeimmalla peliin on kovakoodattu juttuja joilla paljastut kaikille vihollisille. Esim tapat laumasta yhden stealthina niin koko lauma näkee sen lähes aina. Keskivaikealla voi tappaa yksitellen lauman jäseniä ilman että muut huomaa.

Myös sellainen että kun herätät huomion vislaamalla niin vaikeimmalla jos vislaat toisen kerran niin kaikki robotit tietävät missä olet ja rynnivät päälle. Sama homma kivellä kolistelemalla. Helkkarin turhauttavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Ompa kyllä stutteroivaa videota. Johtuuko lie siitä että tuommoinen vaihteleva 50fps - 70fps pusketaan 60fps youtube containeriin vai onko peli tuollaista ihan "itse nähtynä"? Varmaan tuo ensimmäinen veikkaan.

Saatan itse antaa mahdollisuuden tällä mutta vasta kun on rautaa jolla pyörii 4k120fps ultra. Saa nähdä kuinka pitkään joudun odottamaan! :kippis:

EDIT: Tuosta vaikeustasosta vielä. Suosittelen pelaamaan peli ensimmäisellä kerralla ns. keskivaikealla. Olen pelannut pelin sillä sekä sillä viimeisellä ultra vaikealla niin voin sanoa että peli on paljon nautittavampi sillä keskivaikealla. Tuolla vaikeimmalla varsinkin peli on pitemmän päälle helvetin tylsää ja palkitsematonta. Keskivaikealla saa semmoista kunnon rytinää mutta palkitsevia tappoja paljon ja peli tavallaan jouhevoituu. Varsinkin stealth on paljon paljon kivempaa keskivaikealla kuin vaikeimmalla koska vaikeimmalla peliin on kovakoodattu juttuja joilla paljastut kaikille vihollisille. Esim tapat laumasta yhden stealthina niin koko lauma näkee sen lähes aina. Keskivaikealla voi tappaa yksitellen lauman jäseniä ilman että muut huomaa.

Myös sellainen että kun herätät huomion vislaamalla niin vaikeimmalla jos vislaat toisen kerran niin kaikki robotit tietävät missä olet ja rynnivät päälle. Sama homma kivellä kolistelemalla. Helkkarin turhauttavaa.
Itse pelissä ei tosiaan ollut noita ihme pätkimisiä
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Jep tuli tehtyä ensimmäinen arvostelu Steamiin tämän pelin kohdalla.
Hyvin toimii, upean näköinen.
En tiedä millä perunoilla ihmiset tätä yrittää pelata vai onko jotkut "maksimi kellot" sekoittamassa ettei toimi.
Minulla on 3800x ja 2080 ti ja silti on vaikeuksia pitää ruudunpäivitys yli 60, eli aika peruna tosiaan. Mielestäni näin juttua parista arvostelijasta joilla oli kutakuinkin identtiset kokoonpanot, toinen sai ~60fps 1080p ultralla kun taas toinen joutui tiputtamaan mediumiin päästäkseen samaan suorituskykyyn. Voisiko tästä keskimääräistä isommasta suorituskyvyn hajonnasta arvata että vika olisi pelissä eikä ihmisten perunoissa?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Minulla on 3800x ja 2080 ti ja silti on vaikeuksia pitää ruudunpäivitys yli 60, eli aika peruna tosiaan. Mielestäni näin juttua parista arvostelijasta joilla oli kutakuinkin identtiset kokoonpanot, toinen sai ~60fps 1080p ultralla kun taas toinen joutui tiputtamaan mediumiin päästäkseen samaan suorituskykyyn. Voisiko tästä keskimääräistä isommasta suorituskyvyn hajonnasta arvata että vika olisi pelissä eikä ihmisten perunoissa?
Ettei taas olisi intel optimoitu tapaus kyseessä...
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 560
Tuo sisäinen benchi antaa vissiin r3urhan positiivisen kuvan, tai niin ainakin DF:n Alex tuumaili videolla. Itse pelissä oli helposti 10 FPS huonompia lukemia, mitä tuossa benchissä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Ettei taas olisi intel optimoitu tapaus kyseessä...
Mietin samaa itsekin. Toki kuvittelisi että melkein mikä tahansa nykyaikainen prosessori olisi riittävä päivitys konsolin vastaavasta että huonosti optimoitukin koodi pyörisi riittävän hyvin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Aika hirveitä nuo suomennokset. "Saatu 1 x Tarkkailijan sydän", "Puhu Karstille ja käy ansaheittimestä kauppaa" :D

Kai tuon kielisyyden voi vaihtaa?
Tuohan on aina aivan mahtava pelata suomiteksteillä! Nappaa jyryleuka kahden tuliruiskuliskon avustuksella!
Pitkään mietin myös mikä on questi:”Tutki pata!”
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
On tämä kyllä PC:llä, ultrawide-näytöllä ja DualShockilla upea kokemus! Reilu kolme tuntia takana, ja nyt uskaltaa suositella. Toimii kuin junan vessa, ja näyttää todella nätiltä! :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mä olen ilmeisesti ainoa jota haittaa hiiren herkkyyden muuttuminen FPS:n mukaan ja hahmon juokseminen viistoon jos kamera on jommallakummalla puolella hahmoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Mä olen ilmeisesti ainoa jota haittaa hiiren herkkyyden muuttuminen FPS:n mukaan ja hahmon juokseminen viistoon jos kamera on jommallakummalla puolella hahmoa.
Ihmettelin myös tuossa tuota vinoon juoksemista, mutta sen verran vielä vähän pelikellossa, ettei ole haitaksi asti päässyt.


Ihan hyvältä peli näyttää ja tuntuu, en ole itse tuohon DF:nkin mainitsemaan nykimiseen juuri törmännyt kuin ehkä välivideoissa.
Suositeltu 16xAF pakottaminen ajureista aiheutti ainakin itselläni todella pahaa tekstuurien välkkymistä, joten piti pistää pois käytöstä.
DF:n suosittelemat asetukset + blur off + 90 FOV + 90% render scalella pysyy 5120x1440 resoluutiolla FPS pyörii siinä 60 ympärillä. 80% scalella saisi noin 10fps lisää, mutta ilmeisesti g-sync pitää kuvan sen verran tasaisena, ettei tuo dippailu hieman alle 60 tunnu haittaavan.
Rautana 3900X PBO+200MHz ja 2080 Super ~2000MHz/9000MHz
20200808224623_1.jpg
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Ihmettelin myös tuossa tuota vinoon juoksemista, mutta sen verran vielä vähän pelikellossa, ettei ole haitaksi asti päässyt.


Ihan hyvältä peli näyttää ja tuntuu, en ole itse tuohon DF:nkin mainitsemaan nykimiseen juuri törmännyt kuin ehkä välivideoissa.
Suositeltu 16xAF pakottaminen ajureista aiheutti ainakin itselläni todella pahaa tekstuurien välkkymistä, joten piti pistää pois käytöstä.
DF:n suosittelemat asetukset + blur off + 90 FOV + 90% render scalella pysyy 5120x1440 resoluutiolla FPS pyörii siinä 60 ympärillä. 80% scalella saisi noin 10fps lisää, mutta ilmeisesti g-sync pitää kuvan sen verran tasaisena, ettei tuo dippailu hieman alle 60 tunnu haittaavan.
Rautana 3900X PBO+200MHz ja 2080 Super ~2000MHz/9000MHz
Aika makean näköinen kun on nuin laaja näkymä.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Kyllähän tää jees on. Pelitunteja on kertynyt jokunen ja tällä konfiguraatiolla ja kohtalaisen mediumilla kun pyöriskelee, niin äfpeeäs pysyy korkealla. 1440p ultrawide, Ryzen 7 3700X ja GTX1060 ei ole se suorituskykyisin kombo tässä, joten 3000-sarjan RTX:ää odottaessa. Nättihän tämä peli on.


horaisson.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Jos jollain on kauheaa stutterointia pelin kanssa, niin itsellä sen ainakin aiheutti ryzen master. Ryzen master pois päältä niin pyörii erittäin sulavasti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 378
Kymmenennellä kerralla sai laskettua shaderit 100%:iin saakka ja edelleen kaatuu. Taitaa olla omalla kohdalla ensimmäinen peli koskaan, mikä ei edes käynnisty. Samaa paskaa kuin RDR2 alussa, syö kaiken muistin ja kippaa. Mikään "muuta Windows page filen koko teraksi" ei ole oikea ratkaisu ongelmaan.

i7-2600K, GTX1070 (9.7.2020 - 451.67 WHQL driver), 16GB RAM. Peruna tai ei, niin ongelma on tuolla pelin puolella, koska muillakin samaa. Odotellaan pätsiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2019
Viestejä
171
Menikö HDR suoraan valikosta päälle vai pitikö säätää jotain?
Oma peli ei jostain syystä anna laittaa päälle, herjaa ei saatavilla. Muissa HDR-tukevissa peleissä on toiminut ok.
Itsellä piti laittaa windowsin puolelta näytön asetuksista "Play HDR games and apps" päälle, muuten ei toiminut tässä pelissä vaikka monet muut menevät ilman tuota HDR:lle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Itsellä piti laittaa windowsin puolelta näytön asetuksista "Play HDR games and apps" päälle, muuten ei toiminut tässä pelissä vaikka monet muut menevät ilman tuota HDR:lle.
Toimiiko sulla HDR ihan hyvin? Itellä toimii hyvin vain windowed tilassa. Fullscreeninä värit menevät harmaaksi. Ilmeisesti yleinen ongelma, mutten ole löytänyt ratkaisua.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Itsellä piti laittaa windowsin puolelta näytön asetuksista "Play HDR games and apps" päälle, muuten ei toiminut tässä pelissä vaikka monet muut menevät ilman tuota HDR:lle.
Kiitos tästä vinkistä! Nyt on värejä ja valoja. :)
 

Liitteet

Liittynyt
10.02.2019
Viestejä
171
Toimiiko sulla HDR ihan hyvin? Itellä toimii hyvin vain windowed tilassa. Fullscreeninä värit menevät harmaaksi. Ilmeisesti yleinen ongelma, mutten ole löytänyt ratkaisua.
Ei oo tullu fullscreenissä tuota (eikä mitään muitakaan) teknisiä haasteita vastaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Pienenä varoituksena, peli toimii olennaisesti paremmin fulscreenissä kuin borderless tilassa mutta ellet käytä peliä borderless tilassa joka käynnistyksen jälkeen niin peli jumppaa kuvan edestakaisin down-/upscalerin kautta. Eli siis pelikuva menee 4k -> 1080p -> 4k. En tiedä tekeekö peli tätä kaikilla resoluutioilla mutta ainakin 4k:lla näin
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Tyhmiä kysymyksiä näin aamulle :)
Miten tuon saa bordless tilaan? Ja pitääkö tuolle hdr:lle tehdä jotain kikkakolmosia et saa toimimaan, mulla häviää värit, ihan niinku ois joku harmaa kalvo näytönpäällä (näytössä on hdr päällä ja kokeillu wintoosasta sitä päälle ja pois)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
426
Mulla kans tulee tuo "harmaa kalvo". Yritin ottaa screen shotin "kalvosta" mutta kun pastettaa kuvan painttiin, niin se näyttää ihan oikeanlaiselta. Eli screenshotissa ei tuota kalvoa ole... Mistäköhän tuota alkaisi selvittelemään?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Mulla kans tulee tuo "harmaa kalvo". Yritin ottaa screen shotin "kalvosta" mutta kun pastettaa kuvan painttiin, niin se näyttää ihan oikeanlaiselta. Eli screenshotissa ei tuota kalvoa ole... Mistäköhän tuota alkaisi selvittelemään?
Kuulostaa samalle mitä Sekirossa tapahtui. Se kyllä korjaantui kun alt tabbasi windowsin puolelle ja meni takaisin peliin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Tyhmiä kysymyksiä näin aamulle :)
Miten tuon saa bordless tilaan? Ja pitääkö tuolle hdr:lle tehdä jotain kikkakolmosia et saa toimimaan, mulla häviää värit, ihan niinku ois joku harmaa kalvo näytönpäällä (näytössä on hdr päällä ja kokeillu wintoosasta sitä päälle ja pois)
Muistaakseni valikossa display välilehden alla on tuo borderless.
Ihmettelin myös tuossa tuota vinoon juoksemista, mutta sen verran vielä vähän pelikellossa, ettei ole haitaksi asti päässyt.


Ihan hyvältä peli näyttää ja tuntuu, en ole itse tuohon DF:nkin mainitsemaan nykimiseen juuri törmännyt kuin ehkä välivideoissa.
Suositeltu 16xAF pakottaminen ajureista aiheutti ainakin itselläni todella pahaa tekstuurien välkkymistä, joten piti pistää pois käytöstä.
DF:n suosittelemat asetukset + blur off + 90 FOV + 90% render scalella pysyy 5120x1440 resoluutiolla FPS pyörii siinä 60 ympärillä. 80% scalella saisi noin 10fps lisää, mutta ilmeisesti g-sync pitää kuvan sen verran tasaisena, ettei tuo dippailu hieman alle 60 tunnu haittaavan.
Rautana 3900X PBO+200MHz ja 2080 Super ~2000MHz/9000MHz
Jos tuo sinun tekstuurien välkkyminen on samaa kuin minulla niin se ratkesi minulla poistamalla PSOCache.bin tiedosto paikasta asennuskansio\LocalCacheDX12. Tällöin peli ihmettelee sen ensimmäisen käynnistyksen "optimoinnin" uudestaan.
Minulla se siis ilmeni kahdella tavalla. Lumisade tyylinen graafinen virhe muun muassa joidenkin hahmojen tukassa ja Rostin vaatteissa/jousipyssyssä ja tekstuurien laadun edes takas hyppimisenä, tämä näkyi selvimmin mm. vedessä, tulessa, lumisissa puissa ja tienviitoissa. Tämä toinen näytti, ainakin minun silmään, siltä kuin peli olisi ladannut "kaukana kamerasta" assetit vaikka olitkin lähellä kohdetta, sitten vaihtanut vähän parempiin (mutta ei silti hyviin) ja takaisin huonoihin ja niin edes päin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Jos tuo sinun tekstuurien välkkyminen on samaa kuin minulla niin se ratkesi minulla poistamalla PSOCache.bin tiedosto paikasta asennuskansio\LocalCacheDX12. Tällöin peli ihmettelee sen ensimmäisen käynnistyksen "optimoinnin" uudestaan.
Minulla se siis ilmeni kahdella tavalla. Lumisade tyylinen graafinen virhe muun muassa joidenkin hahmojen tukassa ja Rostin vaatteissa/jousipyssyssä ja tekstuurien laadun edes takas hyppimisenä, tämä näkyi selvimmin mm. vedessä, tulessa, lumisissa puissa ja tienviitoissa. Tämä toinen näytti, ainakin minun silmään, siltä kuin peli olisi ladannut "kaukana kamerasta" assetit vaikka olitkin lähellä kohdetta, sitten vaihtanut vähän parempiin (mutta ei silti hyviin) ja takaisin huonoihin ja niin edes päin.
Välkyntä tapahtui vain tosiaan pakottamalla Nvidian ajureista tuo 16xAF päälle ja korjaantui ottamalla pois päältä ja käynnistämällä peli uudelleen. Täytyy kokeilla josko tuosta olisi apua.
Tuli videoklippi napattua tuosta välkkymisestä Horizon Zero Dawn_ Complete Edition 2020-08-08 12-45-49
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
HDR tosiaan lähti päälle kun laittaa sen ensiksi winkkarista päälle :tup:
Peli näyttää upealta ja pyörii noin 90fps tasaisesti omalla 2080ti:llä 1440p.
Ultra asetukset(motion blur off)

Vaikka peli käyttää gpu:ta hyvin niin lämmöt ovat 5-7c alemmat verrattuna muihin peleihin :confused:
Ja näyttiksen muistista tämä tykkää, 9-11gb käytössä helposti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tekis mieli kyllä laittaa hankintaan, mut näillä seteillä ei kyllä huvita ruveta kattelemaan tota jökkimistä. Odotellaan patcheja nyt aineskin, samapa se varmaan on siinä kohti sit venata uusia lappuja. Kummasti se peli-ilo lähtee kun tietää et kohta sais huomattavasti parempaa kokemusta kun nykyvehkeillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Mielenkiintoinen tuo 4K Original Quality vaatimus Rock Solid 30fps tasolle. PS4 Pro versiohan on 4K CB mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 396

PC-versiosta on myös karsittu konsoli-originaalin ominaisuuksia, kuten The Frozen Wildsin lumialueilla tapahtunut komea reaaliaikainen lumen liikkuminen.
En ole kuullut aikasemmin että herrarodun versiosta karsitaan konsolien omianisuuksia.

On korostettava, että PC-käännös ei ole itsensä Guerrilla Gamesin käsialaa, vaan käännöstyöstä vastasi singaporelainen Virtuos, joka on kunnostautunut kehittämällä monia hyviäkin käännöksiä ja modernisointeja. Guerrilla taas joutui reagoimaan, kun pelin Steam-arviot ovat siellä negatiivisen rajamailla, ja lupasi tutkivansa asiaa ja korjaavansa ongelmia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085


En ole kuullut aikasemmin että herrarodun versiosta karsitaan konsolien omianisuuksia.
Mutta toisaalta lisäsivät dynaamisen foliagen. PS4:lla sai kahlata puistikkoja ja pusikoita kuin aave konsanaan kun mikään ei reagoinut hahmon liikkeisiin.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Kaksi kertaa YRITTÄNYT pelata. Ekan kerran herjasi että päivitä näyttiksen ajurit mutta päätti sitten vetää jonkun vartin optimoinnin ja täysin nollasisältöisen intron perään. Ei muuta kuin ulos pelistä ja tulikin sitten jotain muuta huomion vievää. Seuraavana päivänä näyttiksen ajurit ajan tasalle ja uudestaan yrittämään. Noh, sama vartin ruksuttelu "optimoiden" ja taas into, jota ei ilokseen toiste katsele eikä ilmeisesti voi skipata :facepalm:

Kuulemma jos joskus pääsisin pelaamaan saakka niin vastassa olisi hilpeä stutterfesti? Ei kai pitäis ostaa mitään heti julkaisussa...
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Kaksi kertaa YRITTÄNYT pelata. Ekan kerran herjasi että päivitä näyttiksen ajurit mutta päätti sitten vetää jonkun vartin optimoinnin ja täysin nollasisältöisen intron perään. Ei muuta kuin ulos pelistä ja tulikin sitten jotain muuta huomion vievää. Seuraavana päivänä näyttiksen ajurit ajan tasalle ja uudestaan yrittämään. Noh, sama vartin ruksuttelu "optimoiden" ja taas into, jota ei ilokseen toiste katsele eikä ilmeisesti voi skipata :facepalm:

Kuulemma jos joskus pääsisin pelaamaan saakka niin vastassa olisi hilpeä stutterfesti? Ei kai pitäis ostaa mitään heti julkaisussa...
Muualta kopioituna: During the introduction of the game, all you have to do is hit ALT and F4 at the same time. You should receive a pop-up that asks if you want to quit. Select no, and it will take you straight to the menu, and then you’re free to play the game.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
732
Itellä ei oo ollu minkäänlaisia ongelmia, upeasti pyörii omalla koneella kaikki täysillä. Itse maailma ei vaan täysin näin alussa oo sytyttäny mut eiköhän se tästä lähe jahka tarina alkaa kunnolla. Sinällään kiinnostaa kyl mikä maailman tohon tilaan ajoi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Itellä ei oo ollu minkäänlaisia ongelmia, upeasti pyörii omalla koneella kaikki täysillä. Itse maailma ei vaan täysin näin alussa oo sytyttäny mut eiköhän se tästä lähe jahka tarina alkaa kunnolla. Sinällään kiinnostaa kyl mikä maailman tohon tilaan ajoi.
No joo, ihan mukavasti pelannut tähän asti kun pikkutytöstä nuoreksi naiseksi vasta. Toki ei mitenkään leukaa loksauttava visuaalsesti toistaiseksi. Kaikkeen high se tarjosi ja 1440p kun näyttis on 1080 Ti muistaakseni ja prossu joku parin vuoden takainen keskiluokan Ryzeni.

Ja nyt ilmeisesti ihan oikeaa pelisisältöä questeineen tullut vähän juostua. Pyörii ok mutta visuaalisesti tosiaan vähän sellainen, että varmaan tää oli ihan huippua pleikkarilla muutama vuosi sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Ite kanssa hommasin nyt tämän kuitenkin. Vaikuttaa ihan hyvältä porttaukselta. En alkua pidemmälle ehtinyt kyllä vetää. Benchmarkissa tuli avg 101 fps sigun koneella, 1440p resolla ja digital foundryn asetuksilla muuten, mutta motion blur off.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No joo, ihan mukavasti pelannut tähän asti kun pikkutytöstä nuoreksi naiseksi vasta. Toki ei mitenkään leukaa loksauttava visuaalsesti toistaiseksi. Kaikkeen high se tarjosi ja 1440p kun näyttis on 1080 Ti muistaakseni ja prossu joku parin vuoden takainen keskiluokan Ryzeni.

Ja nyt ilmeisesti ihan oikeaa pelisisältöä questeineen tullut vähän juostua. Pyörii ok mutta visuaalisesti tosiaan vähän sellainen, että varmaan tää oli ihan huippua pleikkarilla muutama vuosi sitten.
Tuo on tosiaan pleikkarilla ihan huippua oikeastaan edelleenkin. En ole konsoleilla ihan hirveästi eri pelejä pelannut, mutta eipä ole yhtä vakuuttavaa peliä tullut siellä vastaan sen kummemmin graafisesti kuin pelillisestikään. Ekan kerran kun näki Tallneckin ja pääsi kiipeämään sen päälle, niin oli aika huima tunne ja sama juttu kun törmäsi ekan kerran Thunderjawiin.

Vähän polttelisi ostaa tämä PC:lle ja pelata läpi toistamiseen sillä, mutta arvioiden perusteella porttaus ei ole ainakaan vielä ihan siinä kunnossa, että viitsisin laittaa tähän rahoja. Paristakin arvioista on käynyt ilmi että peli on 5/5, mutta teknien toteutus 2/5. Pitää siis odotella hetki hedelmän kypsymistä ja varmaan tulee päivitettyä konekin välissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 911
Tuo on tosiaan pleikkarilla ihan huippua oikeastaan edelleenkin. En ole konsoleilla ihan hirveästi eri pelejä pelannut, mutta eipä ole yhtä vakuuttavaa peliä tullut siellä vastaan sen kummemmin graafisesti kuin pelillisestikään. Ekan kerran kun näki Tallneckin ja pääsi kiipeämään sen päälle, niin oli aika huima tunne ja sama juttu kun törmäsi ekan kerran Thunderjawiin.

Vähän polttelisi ostaa tämä PC:lle ja pelata läpi toistamiseen sillä, mutta arvioiden perusteella porttaus ei ole ainakaan vielä ihan siinä kunnossa, että viitsisin laittaa tähän rahoja. Paristakin arvioista on käynyt ilmi että peli on 5/5, mutta teknien toteutus 2/5. Pitää siis odotella hetki hedelmän kypsymistä ja varmaan tulee päivitettyä konekin välissä.
On pleikkarilla menty grafiikoissa tätä edelle muutamassa pelissä mutta todella kaunis pelihän tämä edelleen on ja pelillisesti ja tarinallisesti loistava.

Sama juttu, että tämä täytyy kokea pc versionakin joku päivä. Läpipeluusta on vielä sen verran vähän aikaa ettei ole ihan tämän päivän juttuja. Ehtivät korjata kuntoon tuon teknisenkin puolen siinä ajassa kun uusintakierrokselle lähtee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
On pleikkarilla menty grafiikoissa tätä edelle muutamassa pelissä mutta todella kaunis pelihän tämä edelleen on ja pelillisesti ja tarinallisesti loistava.
Niin peleissä jossa mennään kapeassa putkessa mistä ei mitenkään voi eksyä matkalla ja sitten vielä 30 fps
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085


Tuosta kattavaa benchmarkkia. Yli 30 näyttistä testattu.
TLDW: Jos haluaa oikein budjetilla edetä niin 136e maksava geforce 1650 pääsee 1440p resolla reilu 30fps tasoon original qualityllä eli mätsää PS4-pro tason. Ultimate qualityllä ja 4k ilman dynaamisia skaalauksia ainoastaan 2080Ti riittää 60fps tasoon.

Veikkaan että 3080Ti ei vielä riitä, enginen ollessa tässä kunnossa, 120fps 4k ultimate tasoon.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
44
Muutama tunti takana ja ei mitään järjettömiä droppeja @ ryzen 5 3600 1060gtx 6gb. Asetukset mediumilla 1080p. Asennetuna ei ole mitään "ylimääräisiä" suorituskykyä parantavia ohjelmia.
Horizon Zero Dawn_Tue_Aug_11_13-27-24_2020.png
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
724
Onko muilla tullut järkyttäviä fps droppeja cauldroneissa? Tämän hetken asetuksilla ruudunpäivitys on pysynyt kohtuullisen hyvin ~59 tienoilla enkä huomannut että ensimmäisessä cauldronissa se olisi olennaisesti siitä pudonnut. Mutta toisessa (se joka on daybreakin alapuolella, rho?) se oli valtaosan ajasta 20-30 välissa ja alimmat mitä näin oli 11 fps.

Nyt kun viholliset rupeavat olemaan kestävämpiä niin on ruvennut ärsyttämään kun hiiri ja näppis käytössä kevyt ja vahva hyökkäys on saman napin alla. Padilla kun saa vihollisen tainnoksiin niin maksimoidakseen vaurion lyö ensin parilla normi iskulla ja vasta kun se on heräämässä niin critical. Tämä ei onnistu hiirellä. Toki osumatarkkuus jousella tasapainottaa toiseen suuntaan.

Peli on hiton hyvä mutta ongelmien määrä alkaa olemaan rasittavan korkea.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Muuten on kyllä ollut nautittava kokemus, mutta tähän mennessä ehkä yksi peli kerta on ollut sellainen, että piti itellä sammuttaa peli. Muut kerrat peli on kaatunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 455
Viestejä
4 162 524
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom