Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Ootko kuinka saanut tuon ledin heijastuksen kuriin? Itsellä ESP-CAM "salama"LED heijastaa tunnistusta häiritsevästi tuohon vaikka mitä tekisi. LED on vielä 3D-printatun muovin takana mutta ei auta.
Olet myös säätänyt sitä ledin vahvuutta/kirkkautta?

Ootko kuinka saanut tuon ledin heijastuksen kuriin? Itsellä ESP-CAM "salama"LED heijastaa tunnistusta häiritsevästi tuohon vaikka mitä tekisi. LED on vielä 3D-printatun muovin takana mutta ei auta.
En muistaakseni joutunut juurikaan säätämään mitään heijastuksen takia. Ei viitsisi mennä avaamaankaan tuota ja tutkimaan. Ehkä vesimittarin lasi on mulla sen verran hiekkapuhallettu ettei heijasta liian pahasti, pientähän tuossa on näkyvissä.

Kirkkautta alemmas, kameran kannakkeeseen/koteloon valkoinen maali levittämään valoa ja foami-diffuusori kuumaliimalla kiinni lediin. Toimii.

20250111_170229.jpg

20250111_170345.jpg

Pitäisi rakentaa samantapainen jako kännykälle, nyt on vaan HA:n vakionäkymä missä on tungettuna kaikkea vähän sikinsokin...
Sama ja vielä autolle omansa. Huomasin että hyvin toimii HA Android Autossa, kun tuli jaettua HA nettiin reverse proxyn kautta. Siinä voisi olla framilla autotallin oven avausnappi (vaatii toki sen avaajan myös), mikä toki pitäisi olla yhdistettynä hälyyn ettei se laukea samalla kun oven avaa.

Sama ja vielä autolle omansa. Huomasin että hyvin toimii HA Android Autossa, kun tuli jaettua HA nettiin reverse proxyn kautta. Siinä voisi olla framilla autotallin oven avausnappi (vaatii toki sen avaajan myös), mikä toki pitäisi olla yhdistettynä hälyyn ettei se laukea samalla kun oven avaa.
Miten saat Android autossa HA:n avattua, vai toimiiko HA appi suoraan?

Harmittaa kun aikaisemmin( AAOS:iin sai myös HA:n jo aikaa sitten) HA näkyi sellaisenaan HA-sovelluksessa. Tein autolle oman näkymän missä oli mm. pari käyrää ja muuta mukavaa. Nyt joutuu aina käydä valikkojen kautta pienten toimintojen hoitamiseksi( meidän tapauksessa nyt lähinnä oven lukko)

Kirkkautta alemmas, kameran kannakkeeseen/koteloon valkoinen maali levittämään valoa ja foami-diffuusori kuumaliimalla kiinni lediin. Toimii.

20250111_170229.jpg

20250111_170345.jpg

Hitto kun mä en pysy nyt mukana. Onko jossain ihan step by step -ohjeet miten tämä vesimittariprojekti toimii? Eli komponentit, kotelot, tuunaukset ja HA-puoli?

Hitto kun mä en pysy nyt mukana. Onko jossain ihan step by step -ohjeet miten tämä vesimittariprojekti toimii? Eli komponentit, kotelot, tuunaukset ja HA-puoli?

Okei, valot lisätty HA:han huen sillan kautta.

Onko joku lisäosa jolla voi helposti säätää liiketunnistimella valoja päälle, ottaen huomioon valoisuus ym? Vai tehdäänkö noita vain HA:n omalla automaation kautta?

Kun haluan että ulkovalot syttyvät kotiin tullessa hieman ennen kun olen kotipihassa, niin pitääkö HA alkaa värkkäämään ulkoverkkoon vai onko tähänkin joku integraatio, esim. life360?

Okei. Tarvitsen siis tällaisen ja se riittää komponenttien osalta eikö vain?

Usb-kaapelilla koodi sisälle ja kotelon kanssa leikkimään.

Okei. Tarvitsen siis tällaisen ja se riittää komponenttien osalta eikö vain?

Usb-kaapelilla koodi sisälle ja kotelon kanssa leikkimään.
Juuh riittää, tai toki virtalähe viellä 😊 omassa mittarissa o jotain möhnää sisäpuolella joka hankaloittaa lukua 😔

Juuh riittää, tai toki virtalähe viellä 😊 omassa mittarissa o jotain möhnää sisäpuolella joka hankaloittaa lukua 😔
Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta minulla toimi hyvin tällaisella kotelolla. Onshapella piirusteltu. Himmensin sitä lediä myös foamivirityksellä.

Muuutama sensori on alkanut päivittämään lämpötiloja hitaasti, mutta kun resetoi niin päivitystahti normalisoituu. Kyseiset sensorit siis: Aqara WSDCGQ11LM (Aqara WSDCGQ11LM control via MQTT | Zigbee2MQTT).

Onko suositella jotain muuta sensoreita tilalle, vai raotetaanko lompakkoa suoraan ja tilataan ruuvitageja?
Päivitin zigbee tikun SLZB-06 ohjelmiston v2.8.1.dev9 versioon ja zigbeen versioon: 20221226

Nyt kuitenkin näyttäisi että zigbee laitteet pelaa, mutta integraatioissa on zigbee home assistantin alla:
1739551070624.png

Vähän aikaa tuossa vilahtaa alustetaan ja palaa takaisin tuohon.

Mitähän tässä on nyt rikki kun kuitenkin laitteet näyttäisi toimivan.

Mikähän tässä nyt mättää kun tulee tällaista:

1739551767678.png

IP-osoite vastaa, mutta konfigurointisivu sanoo Error 10.
Eli:

1.1.5​

One or more mandatory folders and/or files are missing on SD card. To have early indication that SD card is potentially ready for operation, some folder and files, which are mandatory are presence checked. This is not a 100% check and a successful test does not mean everthing is OK.

The following folders / files get checked during boot sequence:

• /sdcard/config
  • /sdcard/html
  • /sdcard/demo --> created automatically in firmware
  • /sdcard/firmware --> created automatically in firmware
  • /sdcard/img_tmp --> created automatically in firmware
  • /sdcard/log --> created automatically in firmware
  • /sdcard/wlan.ini
  • /sdcard/config/config.ini
  • /sdcard/html/index.html
  • /sdcard/html/ota_page.html
  • /sdcard/html/log.html
  • /sdcard/html/common.js
  • /sdcard/html/version.txt

Miten tuo sd pitää rakentaa. Formatoitu FAT32:ksi. Olen siirtänyt sinne sdcard-sisällön kortin juureen. Sieltä löytyy kaikki nuo tiedostot joita käynnistyksessä tsekataan.
Kokeilin myös pitää sdcard-kansion, mutta se ei ole oikea ratkaisu.

EDIT: tämä vaatikin OTA-päivityksen ja sillä korjaantui. Olisi jokseenkin reilua jos käyttöliittymä kertoisi, että asennuksessa ei voi edetä ilman päivitystä. Löytyi sattumalta tämäkin. Huomenna kuvan ottoja ja testaamaan. Riittääkö kamerassa tarkkuus lukea numeroita jos kamera on n. 5cm päässä mittarista?

Viimeksi muokattu:
Päivitin zigbee tikun SLZB-06 ohjelmiston v2.8.1.dev9 versioon ja zigbeen versioon: 20221226

Nyt kuitenkin näyttäisi että zigbee laitteet pelaa, mutta integraatioissa on zigbee home assistantin alla:
1739551070624.png

Vähän aikaa tuossa vilahtaa alustetaan ja palaa takaisin tuohon.

Mitähän tässä on nyt rikki kun kuitenkin laitteet näyttäisi toimivan.
Onko 20221226 todella uusin zigbee versio? En nyt äkkiseltään löytänyt niitä googlen kautta tarkistaakseni.

Riittääkö kamerassa tarkkuus lukea numeroita jos kamera on n. 5cm päässä mittarista?
Helposti. 5cm taitaa olla sen verran lähellä, että joudut vähän säätämään linssiä. Linssin säätöön on ohjeita, hakemalla löytyy.. Käytännössä joudut raksimaan esim mattopuukolla linssin kierteen liimat pois, ja sitten säätämään linssiä jotta kuvasta saadaan tarkka juuri sinun kuvausetäisyydellä.

Helposti. 5cm taitaa olla sen verran lähellä, että joudut vähän säätämään linssiä. Linssin säätöön on ohjeita, hakemalla löytyy.. Käytännössä joudut raksimaan esim mattopuukolla linssin kierteen liimat pois, ja sitten säätämään linssiä jotta kuvasta saadaan tarkka juuri sinun kuvausetäisyydellä.
Tähän löytyy kans printattavia apuja esp32-cam OV2640 focus adjustment wrench by johnyHV | Download free STL model | Printables.com
Ei paras mutta en löydä mistä omani otin ko oli kolme eri desingnia linssille ko variaatoita monia.

Onko 20221226 todella uusin zigbee versio? En nyt äkkiseltään löytänyt niitä googlen kautta tarkistaakseni.
Joo ei ollutkaan, nyt on sisässä samat kuin @jkoljo kuvassa.

1739571354150.png

Ongelmana on nyt että en saa käynnistymään Zigbee2MQTT. Olen poistanut kaikki tähän zigbeehen liittyvät lisäosat ja integraatiot(Zigbee2MQTT, Mosquito broker, MQTT) ja tehnyt uudestaan tämän ohjeen mukaan:

En vaan ymmärrä kun tuo zigbe2mqtt jo toimi tässä, mutta jotain tein sitten ja rikoin.

Mutta en saa enää käynnistymään tuota zigbee2MQTT lisäosaa. Lokissa tulee tälläinen virheilmoitus:
Koodi:
2025-02-15 00:19:06] error:     zh:zstack:znp: Socket error Error: read ECONNRESET
[2025-02-15 00:19:06] error:     z2m: Error while starting zigbee-herdsman
[2025-02-15 00:19:06] error:     z2m: Failed to start zigbee-herdsman
[2025-02-15 00:19:06] error:     z2m: Check https://www.zigbee2mqtt.io/guide/installation/20_zigbee2mqtt-fails-to-start_crashes-runtime.html for possible solutions
[2025-02-15 00:19:06] error:     z2m: Exiting...
[2025-02-15 00:19:06] error:     z2m: Error: Error while opening socket
    at Socket.<anonymous> (/app/node_modules/.pnpm/zigbee-herdsman@3.2.5/node_modules/zigbee-herdsman/src/adapter/z-stack/znp/znp.ts:158:24)
    at Socket.emit (node:events:536:35)
    at emitErrorNT (node:internal/streams/destroy:170:8)
    at emitErrorCloseNT (node:internal/streams/destroy:129:3)
    at processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:90:21)
[2025-02-15 00:19:06] info:     zh:zstack:znp: Port closed

Huomiona, että Zigbee Home Automation kautta voin kyllä lisätä lämpötila-anturin, eli tuo SLZB-06 tikku kyllä nyt toimii.

On tuo 5cm jo niin lähellä ettei koko mittari sitten mahdu kuvaan. Eli kai sen joutuu sitten etäämmälle asentamaan purkin kera. Lyhyempi väli olisi mahdollistanut asennuksen pöytälevyn alle, mutta eipä tuo ongelma ole.
Sain liiman pois ja zoomin toimimaan. Kiitos kaikille vinkeistä. Työkalua en ehtinyt alkaa tulostamaan kun jakoavainta ja pihtejä käyttäen liimapinta murtui.

EDIT. no nyt on kamera tulilla ja kalibrointi tehty. Kaikki kunnossa. Heijastuksia oli mahdoton saada pois ja ainoa keino oli vain siirtää heijastus sellaiseen kohtaan mittaria, mitä ei lueta. Eli ts. kameran pyörittämistä eri kulmaan kunnes oikea asento löytyy. Täysin tarkat numerot osaa nyt lukea ja enää jäljellä HA integrointi ja itse kotelon suojaaminen ettei kukaan pääse vahingossa tölväisemään. Jäi nyt harmillisesti pöytä levyn päälle tuo kotelo, mutta joku suoja siihen päälle niin that's it.

Viimeksi muokattu:
Niin onko sulla nyt ZHA vai Z2M käytössä, niitähän ei voi käyttää samaan aikaan (samalla tikulla)...
Jep, näin oli. Otin ZHA:n pois käytöstä, niin homma tuli sillä kuntoon. Olen vähän pihalla, kun moneen asiaan voi olla että tarvitaan kaksi eri lisäosaa/integraatiota.

Menihän tuossa monta tuntia pähkäillessä mikä vikana, kun ekalla kerralla saman ohjeen kanssa tein läpi ja lähti pelittämään. Eli kiitoksia avusta oikein paljon!

Vielä kysymys noihin Aqaran lämpötila-antureihin että onko yleistä että noissa päivitysväli isonee jonkin ajan kuluttua? Sitten jos käy uudestaan painamassa itse anturista yhdistämispainiketta niin samantien päivitysväli normalisoituu hetkeksi.

Hiljaa hyvä tulee. Paljon kysymyksiä, mutta huomaankin ratkovani niitä hiljalleen ihan itsekin. Tässä menee kuitenkin yli.
Minulla on ollut MQTT asennettuna Home Assistantiin.
Näyttää tältä:
1739636945342.png

Käytän yllä olevaa kamerapalvelimen mqtt viestien kanssa.

Nyt kun minun pitäisi saada vesimittari viestimään, niin olen ohjeiden mukaan tehnyt näin:
1739637018706.png

Ohjeiden mukaan Discoveryn enablointi ja meter typen valinta on riittävät ja sen jälkeen jos MQTT on HA:ssa asennettuna, niin viestien pitäisi tulla perille ja MQTT:n alla pitäisi näkyä vesimittari. Näin ei kuitenkaan ole.
Pitääkö ai on the edgen kkonfiguraatiossa enabloida palvelinosoite ja jotain muuta sitten kuitenkin?

Viimeksi muokattu:
Tjaa. Ei se ilo pitkään ilo kestänyt. 1,5vrk ja alkoi taas kamerat katkomaan yhteyttä. Otin sit vanhat keinot käyttöön (ping) ja syyllinen tuli paikannettu wlan-tukiaseman ja kameran välille. Myöskin kaikki mahdolliset ja mahdottomat asetukset wlanilla testattu, joten ei auta kuin vetää johdot kameroille. Josko sitten lakkaisivat katoamasta verkosta. Pointtina nyt vain kertoa, ettei ollut HA vika tai edes säätäjän osaamattomuus :rofl:

1737230155210.png
Nyt takana 2vrk uusimpien säätöjen jälkeen. Tuli laitettua jo aiemmin kamerat vain yhden tukiaseman taakse (toisesta meshistä wlan kokonaan pois päältä), mutta eipä auttanut.

Olin HA palvelimella ssh:lla muista syistä, niin huomasin top:sta, että siellä pyöri go2rtc prosessi. Tuo oli joskus testissä, mutta ei tuottanut toivottua tulosta ja päädyin add on:n poistamaan. Mutta sepä ei oikeasti poista sitä prosessia! Todella ärsyttäviä tällaiset... No, googlailemalla löysin jonkin yaml virityksen, jolla go2rtc ohjataan localhostiin, niin palvelu ei pysy käynnissä ja se oli ilmeisesti se ratkaisu. Nyt tosissaan on kamerat toimineet 2vrk ilman minkäänlaista yskäisyä.

Miten, oletteko itse poistelleet jotakin lisäosia manuaalisesti vai luottaneet että HA käyttöliittymän delete hoitaisi kaiken?

Hiljaa hyvä tulee. Paljon kysymyksiä, mutta huomaankin ratkovani niitä hiljalleen ihan itsekin. Tässä menee kuitenkin yli.
Minulla on ollut MQTT asennettuna Home Assistantiin.
Näyttää tältä:
1739636945342.png

Käytän yllä olevaa kamerapalvelimen mqtt viestien kanssa.

Nyt kun minun pitäisi saada vesimittari viestimään, niin olen ohjeiden mukaan tehnyt näin:
1739637018706.png

Ohjeiden mukaan Discoveryn enablointi ja meter typen valinta on riittävät ja sen jälkeen jos MQTT on HA:ssa asennettuna, niin viestien pitäisi tulla perille ja MQTT:n alla pitäisi näkyä vesimittari. Näin ei kuitenkaan ole.
Pitääkö ai on the edgen kkonfiguraatiossa enabloida palvelinosoite ja jotain muuta sitten kuitenkin?
Olet asentanut tuon mosquiton myös ja määritellyt sen? Sen jälkeen pitää enabloida tuo uri ainakin vielä ja antaa muut tiedot jos haluat.

Olet asentanut tuon mosquiton myös ja määritellyt sen? Sen jälkeen pitää enabloida tuo uri ainakin vielä ja antaa muut tiedot jos haluat.
Joo siis mqtt on käytössä ja se kuuntelee kamerapalvelimen viestejä. Jos mä oikein käsitän, niin tohon mosquittoon ei määritellä mitään vesimittari spesifiä vaan se kuuntelee kaikki mqtt viestit mitä verkossa liikkuu. Nyt kun olen vesimittarin asetukset laittanut, niin viestejä ei ha:lle asti tule.
Onko siis kyse nyt siitä, että palvelinasetus pitää kuitenkin olla vaikka olen tuon automaatti discoveryn kytkenyt päälle?

Joo siis mqtt on käytössä ja se kuuntelee kamerapalvelimen viestejä. Jos mä oikein käsitän, niin tohon mosquittoon ei määritellä mitään vesimittari spesifiä vaan se kuuntelee kaikki mqtt viestit mitä verkossa liikkuu. Nyt kun olen vesimittarin asetukset laittanut, niin viestejä ei ha:lle asti tule.
Onko siis kyse nyt siitä, että palvelinasetus pitää kuitenkin olla vaikka olen tuon automaatti discoveryn kytkenyt päälle?
Itse kun tappelin tämän kanssa, niin minulta puuttui MQTT lisäksi tuo mosquito mihin se data tulee josta MQTT sen lukee.
Sitten täytin nuo kentät, että minne lähettää, niin alkoi tulemaan dataa.

Itse kun tappelin tämän kanssa, niin minulta puuttui MQTT lisäksi tuo mosquito mihin se data tulee josta MQTT sen lukee.
Sitten täytin nuo kentät, että minne lähettää, niin alkoi tulemaan dataa.

Joo siitä se oli. Totta kai se palvelin pitää tuohon laittaa, ei se mitenkään maagisesti voi brokerille viestiä laittaa jos ei sitä tuolla lue. Lisäsin ja nyt kuso kulkee. Nyt ei sitten kuin lisäilemään mittari seurantaan ja mitä tässä nyt keksii.

Vielä kysymys noihin Aqaran lämpötila-antureihin että onko yleistä että noissa päivitysväli isonee jonkin ajan kuluttua? Sitten jos käy uudestaan painamassa itse anturista yhdistämispainiketta niin samantien päivitysväli normalisoituu hetkeksi.
Veikkaisin että normaalia. Yleensä viesti lähetään x-ajan välein ja/tai mitatun arvon muuttuessa tarpeeksi, joten tasaisissa olosuhteissa menee aika harvalla välille. Voit kokeilla laittamalla anturin vaikka ulko-oven viereen niin näet ovea avaamalla kiihtyykö lähetystahti koskematta itse anturiin.

Mitä max ratea olette käyttäneet ai on the edgessä? Oletus on 0,05 ja lukuväli 5min.

Ohessa esimerkki:
1739808072656.png

Nyt kun lukema on vielä 200.xxx, ja viimeisen digitaalin kohdalla on jo enemmän 1 kuin 0, niin nyt tulee väärää raw valueta ja tottahan tuo. Eli onko se nyt niin, että jokaisen digitaalin pyörähdyksen kohdalla pitää odottaa mittarissa kuution verran vedenkulutusta ennen kuin raportoitu luku voi olla validi? Nyt jos max rate asetus minulla on 0,7, niin seuraava raportoitu hyväksytty lukema on 201.000 eikö vain?

Viimeksi muokattu:
Taas kyykkäsi anturi datan lähettämisen. Pitääpä alkaa kattelemaan millä tuon korvaisi.

Hommasin myös noita Aqaran lämpötilaantureita aikoinaan mutta niissä oli itsellä myös luotettavuus ongelmia juuri päivitysväleillä niin siirryin ruuvitageihin siellä missä tarvii langatonta. Ruuvitagit ovat toimineet moitteetta kun lähtettävät mittausta jatkuvasti. Ulkona ollut yksi sitten 2022 kesän ja alkuperäisellä patterilla toimii vieläkin. Ovat kalliita mutta eivät vaadi jatkuvaa säätämistä.

Hommasin myös noita Aqaran lämpötilaantureita aikoinaan mutta niissä oli itsellä myös luotettavuus ongelmia juuri päivitysväleillä niin siirryin ruuvitageihin siellä missä tarvii langatonta. Ruuvitagit ovat toimineet moitteetta kun lähtettävät mittausta jatkuvasti. Ulkona ollut yksi sitten 2022 kesän ja alkuperäisellä patterilla toimii vieläkin. Ovat kalliita mutta eivät vaadi jatkuvaa säätämistä.
Mulla ei noissa ole ollut päivitysvälin kanssa ongelmaa, mutta muuten tuo verkosta tippuminen oli niin arkipäivää että luovutin noiden suhteen aikoinani. Jotain yhteensopivuus tms. ongelmaa noissa varmaan on kun niiden omalla hubilla aikoinaan ei ollut ongelmia, mutta HA&USB-tikun kanssa toimivuus aika huono. Tosin siinäkin oli eroa yksilöiden välillä (hubissa suoraan kiinni, reititys tai kenties reitittimen malli?) kun joku yksilö pysyi linjoilla kuukausia ja toinen oli tippunut verkosta päivän jälkeen...

Mitä max ratea olette käyttäneet ai on the edgessä? Oletus on 0,05 ja lukuväli 5min.

Ohessa esimerkki:
1739808072656.png

Nyt kun lukema on vielä 200.xxx, ja viimeisen digitaalin kohdalla on jo enemmän 1 kuin 0, niin nyt tulee väärää raw valueta ja tottahan tuo. Eli onko se nyt niin, että jokaisen digitaalin pyörähdyksen kohdalla pitää odottaa mittarissa kuution verran vedenkulutusta ennen kuin raportoitu luku voi olla validi? Nyt jos max rate asetus minulla on 0,7, niin seuraava raportoitu hyväksytty lukema on 201.000 eikö vain?
Onhan sulla oikea malli valittuna? Eli siis se, joka on tarkoitettu mittareille joissa on tuo välitila?

1.1.2 dig-class100 / dig-cont

Ja parametrillä voi säätää, koska sulla näyttää olevan "early transition".
1.5.5 Parameter AnalogToDigitTransitionStart
Tota voi kokeilla laittaa pienemmäksi.

Onhan sulla oikea malli valittuna? Eli siis se, joka on tarkoitettu mittareille joissa on tuo välitila?

1.1.2 dig-class100 / dig-cont

Ja parametrillä voi säätää, koska sulla näyttää olevan "early transition".
1.5.5 Parameter AnalogToDigitTransitionStart
Tota voi kokeilla laittaa pienemmäksi.
Tää mennyt ihan ohi.

100:n valinnalla näyttää nyt oikein:

1739820660495.png

Viimeksi muokattu:
Nuo ekatkin nollat kannattaa ottaa tuosta mukaan.

Ehkäpä joo. Eli eiks tää tarkoita, että luo vaan uudet seurattavat ROI:t noille ekoille kolmelle ja sit Home Assistantissa raportoidaan edelleen oikein 200.XXX eikä se lisää sinne ylimääräisiä eteen ennen kuin nolla vaihtuu 1:ksi? Onko järjestyksellä väliä, eli digi1, digi2 jne. lähtee varmaan vasemmasta reunasta oikealle?

EDIT: ja näin se toimii. Raw value on 00200, mutta korjaa valueen nollat alusta pois ja edelleen 200-alkuinen. Kiitos kun vinkkasit.

Viimeksi muokattu:
Ehkäpä joo. Eli eiks tää tarkoita, että luo vaan uudet seurattavat ROI:t noille ekoille kolmelle ja sit Home Assistantissa raportoidaan edelleen oikein 200.XXX eikä se lisää sinne ylimääräisiä eteen ennen kuin nolla vaihtuu 1:ksi? Onko järjestyksellä väliä, eli digi1, digi2 jne. lähtee varmaan vasemmasta reunasta oikealle?
Pitää lähteä siten, että on dig1 eka nolla, sitten dig2 jne. Eli viimeinen sinun tapauksessa on dig5.
Sitten tuolle analogiselle samanlailla mutta oikealta vasemmalle koska ne pienenee.

Itselläni on käytössä dig-class100-0168_s1_q ja ana-cont_1105_s2_q. Näistä tuo XXXX numero esim. 0168 lienee vain modelin versio numero.
Täällä tarkempaa tietoa. Model Selection - AI on the Edge Device

Sinun kohdallasi dig-class100 käyttöön ja analogiselle ana-cont tai ana-class100, kumpi analogisista antaa parempaa tulosta.

Edit. Testasin dgi-class100-0173-s2-q, niin lukee digit oikein, että myös ana-cont_1300_s2 ja ana-cont_1202_s2_q.

Viimeksi muokattu:
Pitää lähteä siten, että on dig1 eka nolla, sitten dig2 jne. Eli viimeinen sinun tapauksessa on dig5.
Sitten tuolle analogiselle samanlailla mutta oikealta vasemmalle koska ne pienenee.

Itselläni on käytössä dig-class100-0168_s1_q ja ana-cont_1105_s2_q. Näistä tuo XXXX numero esim. 0168 lienee vain modelin versio numero.
Täällä tarkempaa tietoa. Model Selection - AI on the Edge Device

Sinun kohdallasidig-class100 käyttöön ja analogiselle ana-cont tai ana-class100, kumpi analogisista antaa parempaa tulosta.

Edit. Testasin dgi-class100-0173-s2-q, niin lukee digit oikein, että myös ana-cont_1300_s2 ja ana-cont_1202_s2_q.

joo näin sen nyt teinkin. Nyt on luvut kohdillaan ja home assistantin puolella toi kulutuksen seuranta ei ottanut hittiä, eli laskee litroja samalla tavalla kuin aiemminkin mutta mun tuottama sekoilu vaan loppui :)

Varmistetaas nyt vielä yksi asia ai on the edgeen liittyen. Nyt kun olen valinnut oikeat modet digille ja analle, niin miten tuo yläosan jäädytys kuuluu toimia.
Oletin, että tässä odotetaan 0.1 mittarin asettumista nollaan kunnes yläosan 201 lukua ryhdytään lukemaan.
Nyt mitattiin nätisti jonnekin 00200.750 paikkeille ja siitä seuraava 00200.8971 otettiinkin yläosan mukaan 00201.8971.

Jos tämä on ihan normaalia, niin ei siinä mitään. Tilannehan korjaantuu piakkoin kun 0.1 mittari siirtyy nollan puolelle ja max rate limitä ei ylitetä.

1739872128395.png

Varmistetaas nyt vielä yksi asia ai on the edgeen liittyen. Nyt kun olen valinnut oikeat modet digille ja analle, niin miten tuo yläosan jäädytys kuuluu toimia.
Oletin, että tässä odotetaan 0.1 mittarin asettumista nollaan kunnes yläosan 201 lukua ryhdytään lukemaan.
Nyt mitattiin nätisti jonnekin 00200.750 paikkeille ja siitä seuraava 00200.8971 otettiinkin yläosan mukaan 00201.8971.

Jos tämä on ihan normaalia, niin ei siinä mitään. Tilannehan korjaantuu piakkoin kun 0.1 mittari siirtyy nollan puolelle ja max rate limitä ei ylitetä.

1739872128395.png
Eikös @Kuka_kusi_muroihini laittanut jo tuosta early transitionista linkin?

Eikös @Kuka_kusi_muroihini laittanut jo tuosta early transitionista linkin?
Joo @rick_james tuon viestin kirjoitteli minulle kun kyselin hölmöjä. Mä ymmnärsin, että early transition oletus tulee siitä modelista minkä juuri eilen valitsin. Täytyy kyllä myöntää, että mä yleensä osaan lukea ohjeita ja nyt musta tuntuu, että multa on mennyt puolet ohi vaikka tavasin sivut läpi samalla kun konfasin.

Joo @rick_james tuon viestin kirjoitteli minulle kun kyselin hölmöjä. Mä ymmnärsin, että early transition oletus tulee siitä modelista minkä juuri eilen valitsin. Täytyy kyllä myöntää, että mä yleensä osaan lukea ohjeita ja nyt musta tuntuu, että multa on mennyt puolet ohi vaikka tavasin sivut läpi samalla kun konfasin.
Kyllä noita saa hetken tavata että pääsee jutun jyvälle. Siihen päälle vielä testailut mikä modeli toimii omalla kohdalla oikein.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 524
Jäsenet
76 238
Uusin jäsen
Hankaloittaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom