Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
197
Vanha SodaStream Genesis rikkoutui ja ostin uuden Genesiksen tilalle. Tämä uusi tuntuu kuitenkin tekevän todella laimeaa vettä, eikä käyttäydy muutenkaan samalla tavalla kuin vanha. Vanhassa kun pumppasi hiilihappoa, niin noin kolmen painalluksen jälkeen kuului voimakas pihahdus jolloin tiesi että nyt ei poweri enää riitä. Tämä uusi taas tuntuu heti ensimmäisen painalluksen jälkeen aloittavan tasaisen "vuotamisen" ja pieni pihinä jatkuu kunnes pullon irroittaa laitteesta, eikä missään vaiheessa tule sitä voimakasta pihahdusta. Tuntuu että tässä uudessa joutuu lähes kymmenen kertaa pumppaamaan jatkuvasti vuotavaan pulloon jotta saa saman vahvuista vettä kuin vanhasta laitteesta. Onko tämä Genesis-malli nyt jotenkin uusittu paskemmaksi vai onkohan jotenkin viallinen yksilö kyseessä, vai voiko johtua jostain muusta? Otin hiilihappopullon vanhasta laitteesta jossa se vielä toimi ihan normaalisti.
Vastaanpa itselleni. Kävin hakemassa uuden hiilihappopullon, siinä sattui olemaan erilainen venttiili. En tiedä johtuuko siitä vai oliko vanha pullo jo lähes tyhjä, mutta nyt tuntuu tuo uusi Genesis toimivan paremmin. Edelleen kuitenkin pihisee heti ensimmäisen painalluksen jälkeen eikä viimeinen "töräys" ole kovinkaan kummoinen.

Ettei toi kaasupullo olisi tyhjä? Pistä puntariin ja katso pullon kyljestä grammamäärät paljon pitäisi painaa.
Punnitsin ja näytti vielä 50g olevan painoa, toinen vanha pullo minkä punnitsin niin siinä ei ollut kuin muutama gramma.

Onkohan tuo uusi laite vaan paska(hko)?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Kyllä tuo Sodastream Genesis on muuttunut paskemmaksi. Samat oireet itsellä eli lienee ominaisuus.

Huomasin sellaisen eron että kun uudessa on siinä pulloon menevän pillin päässä sellainen metallipää, vanhassa sitä ei ollut. En tiedä saisko sitä nyppästyä veke vai meneekö paskaksi koko
laite.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
197
Kyllä tuo Sodastream Genesis on muuttunut paskemmaksi. Samat oireet itsellä eli lienee ominaisuus.

Huomasin sellaisen eron että kun uudessa on siinä pulloon menevän pillin päässä sellainen metallipää, vanhassa sitä ei ollut. En tiedä saisko sitä nyppästyä veke vai meneekö paskaksi koko
laite.
Hyvä tietää. Itsekin tuon pillin eroavaisuuden huomasin ja mietin että voiko siitä olla kiinni, mutta enpäs tiedä. Tekisi mieli palauttaa koko laite mutta ehkä en jaksa. Voisi jossain vaiheessa koittaa ottaa vanhasta se pilli irti (ehkä jotain muutakin) ja siirtää tähän uuteen, ja mikäli vituiks menee niin ostaa sitten jonkun toisen mallin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Sodastreaminkin käyttö tulee kalliiksi kun pitää niin pirusti laittaa sitä happoa että oikeasti tulee yhtä hyvää kuin kaupan vichystä. Muuten ostaisin Kotimaista hiilihapotettua mutta kun se maistuu autonrenkaalta..
Laitteesta riippuen sodastreamin hankkiminen voi tulla kalliiksi, mutta ei sen käyttäminen kyllä millään muotoa kallista ole. Toki hinta nousee jos tarkoituksella hankkii ja käyttää vain markkinoiden kalleimpia kaasuja, kai jossain paikassa patruunan täytöstäkin pystyy 15 euroa maksamaan, mutta esim. Puuilosta saa vitosella sopivan kaasupatruunan jolla pöröttelee kuplien määrästä riippuen sen 40-60 litraa valmista kuplavettä ja siihen hanaveden hinta päälle niin ei ole kallista. Toki myös se säästyvä vaiva kun ei tarvitse kantaa selkä vääränä vettä kotiin, täyttää vaan pullon hanasta ja hapottaa tarpeen mukaan.

Mainittu autonrenkaan makuinen Kotimaista pullovesi maksaa noin 0,50 €/litra kun Sodastreamilla pöröttelee vitosen kaasupatruunasta juomaa noin 0,08 ~0,12 eurolla per litra. Vichy taas sitten on kivennäisvesi joka sisältää muutakin kuin "pelkkää vettä", sitä voi yrittää imitoida tiputtelemalla pikkuriikkisen suolaa sinne pulloon kuten tuossa edellä neuvottiin. Muuttaa muuten veden makua jonkin verran tuo suolarippunen, kannattaa kokeilla jos pelkkä vesi tuntuu pliisulta.

Tainnut tulla itse nuo hankintahinnatkin kuoletettua kun pöröttelee yli kymmenevuotiaalla, aikanaan 29 euroa maksaneella sodastreamilla vedet.

Pari itse hyväksi havaitsemaa vinkkiä muuten jakoon:
- Käytän kolmen patruunan taktiikkaa, aina kun on kaksi tyhjää hiilidioksidia käyn hakemassa uudet Puuilosta ja vaihdan kolmannen koneeseen, koskaan ei joudu olemaan ilman kuplavettä
- Jos ei halua pelkkää vettä juoda niin tilkka tavallista mehutiivistettä lasin pohjalle tekee ihmeitä, ei tarvita kalliita tiivisteitä jos ei halua limsoja juoda. Toki makuasioita, itselle lanttaan aina mehut paljon alle suositellun ja pieni sävy makua riittää, samaan tapaan kuin kaupan maustetuissa hiilihappovesissä.

Tämän mukaan aika moni kaupan vichyistä on itseasiassa lähes suolattomia.
Jos puhut yleisesti kaupan hiilihappovesistä niin älä mielellään käytä markkinoiden tunnetuimman kivennäisvesibrändin nimeä siihen. Monet (minä mukaan lukien) varmaan olettaa sun puhuvan nimenomaan Vichystä, tai jostain siihen verrattavasta kivennäisvedestä.

Edit: Siirretään keskustelu parempaan paikkaan, eli aihetta käsittelevään ketjuun: Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Mitä noihin itse tehtyihin vissynkorvikkeisiin tulee, niin kuplavesi on niitä harvoja paikkoja mihin Pansuola tai Seltin sopii paremmin kuin normisuola.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Laitteesta riippuen sodastreamin hankkiminen voi tulla kalliiksi, mutta ei sen käyttäminen kyllä millään muotoa kallista ole. Toki hinta nousee jos tarkoituksella hankkii ja käyttää vain markkinoiden kalleimpia kaasuja
En käytä tarkoituksella kalleimpia kaasuja, vaan ihan siksi, ettei hotsita tehdä autolla reissua Puuiloon. Sekin maksaa. Ei se kymppi parin kuukauden välein niin kamala kustannus ole. Tai kuumimpaan kesäaikaan kerran kuussa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 256
Laitteesta riippuen sodastreamin hankkiminen voi tulla kalliiksi, mutta ei sen käyttäminen kyllä millään muotoa kallista ole. Toki hinta nousee jos tarkoituksella hankkii ja käyttää vain markkinoiden kalleimpia kaasuja, kai jossain paikassa patruunan täytöstäkin pystyy 15 euroa maksamaan, mutta esim. Puuilosta saa vitosella sopivan kaasupatruunan jolla pöröttelee kuplien määrästä riippuen sen 40-60 litraa valmista kuplavettä ja siihen hanaveden hinta päälle niin ei ole kallista. Toki myös se säästyvä vaiva kun ei tarvitse kantaa selkä vääränä vettä kotiin, täyttää vaan pullon hanasta ja hapottaa tarpeen mukaan.

Mainittu autonrenkaan makuinen Kotimaista pullovesi maksaa noin 0,50 €/litra kun Sodastreamilla pöröttelee vitosen kaasupatruunasta juomaa noin 0,08 ~0,12 eurolla per litra. Vichy taas sitten on kivennäisvesi joka sisältää muutakin kuin "pelkkää vettä", sitä voi yrittää imitoida tiputtelemalla pikkuriikkisen suolaa sinne pulloon kuten tuossa edellä neuvottiin. Muuttaa muuten veden makua jonkin verran tuo suolarippunen, kannattaa kokeilla jos pelkkä vesi tuntuu pliisulta.

Tainnut tulla itse nuo hankintahinnatkin kuoletettua kun pöröttelee yli kymmenevuotiaalla, aikanaan 29 euroa maksaneella sodastreamilla vedet.

Pari itse hyväksi havaitsemaa vinkkiä muuten jakoon:
- Käytän kolmen patruunan taktiikkaa, aina kun on kaksi tyhjää hiilidioksidia käyn hakemassa uudet Puuilosta ja vaihdan kolmannen koneeseen, koskaan ei joudu olemaan ilman kuplavettä
- Jos ei halua pelkkää vettä juoda niin tilkka tavallista mehutiivistettä lasin pohjalle tekee ihmeitä, ei tarvita kalliita tiivisteitä jos ei halua limsoja juoda. Toki makuasioita, itselle lanttaan aina mehut paljon alle suositellun ja pieni sävy makua riittää, samaan tapaan kuin kaupan maustetuissa hiilihappovesissä.



Jos puhut yleisesti kaupan hiilihappovesistä niin älä mielellään käytä markkinoiden tunnetuimman kivennäisvesibrändin nimeä siihen. Monet (minä mukaan lukien) varmaan olettaa sun puhuvan nimenomaan Vichystä, tai jostain siihen verrattavasta kivennäisvedestä.

Edit: Siirretään keskustelu parempaan paikkaan, eli aihetta käsittelevään ketjuun: Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms
Pitänee varmaan itsekin ostaa kolmas pullo. Kahdellakin pärjännyt jo hyvin, mutta ei voi odottaa 3e/pullonvaihtotarjousta Rustaan.
Edullista on, kun käyttää Amazonin hintoja (n.4e tiiviste/pullo) tai sitten tunkeee vaan perus mehukattia mausteeksi.

Kalliimpikin sodastream kiinnosteli tuon karvalakin tilalle, koska tulee kyllä runsaasti käytettyä.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Mainittu autonrenkaan makuinen Kotimaista pullovesi maksaa noin 0,50 €/litra kun Sodastreamilla pöröttelee vitosen kaasupatruunasta juomaa noin 0,08 ~0,12 eurolla per litra. Vichy taas sitten on kivennäisvesi joka sisältää muutakin kuin "pelkkää vettä", sitä voi yrittää imitoida tiputtelemalla pikkuriikkisen suolaa sinne pulloon kuten tuossa edellä neuvottiin. Muuttaa muuten veden makua jonkin verran tuo suolarippunen, kannattaa kokeilla jos pelkkä vesi tuntuu pliisulta.
Kivennäisvesistä Osuuskaupan Xtra kivennäisvesi (Refresco) 23snt/litra pantiton hinta on kyllä hyvin lähellä Sodastreamilla hapotetun hintaa. Omaan suuhuni myös maku on miellyttävämpi kuin Kotimaista (Olvi) kivennäisvedet, jolla on 37snt/litra pantiton hinta.

Kotona on toki Sodastream käytössä, mutta mökille on tänäkin kesänä tullut varmaan kolminumeroinen määrä ostettua Xtraa, kun ei ole siellä tutkitettu kaivovettä pariinkymmeneen vuoteen.
 
Liittynyt
20.09.2018
Viestejä
315
Tokmannista 3 pulloa kympillä tarjous menossa.
Näitä kerran yhden satsin ostanut ja oma mutu että tuo 8L on aivan hölynpölyä. Tuota ainetta saa laittaa sen verran reilusti että Amazonista tilatut aidot Sodastreamit tulevat samanhintaisiksi ja laatu on parempaa. Ja itse vielä nautin juomani reilusti kaupallisia verrokkilimuja laimeampana.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Näitä kerran yhden satsin ostanut ja oma mutu että tuo 8L on aivan hölynpölyä. Tuota ainetta saa laittaa sen verran reilusti että Amazonista tilatut aidot Sodastreamit tulevat samanhintaisiksi ja laatu on parempaa. Ja itse vielä nautin juomani reilusti kaupallisia verrokkilimuja laimeampana.
Itse käytän kanssa tosi laimeaa seosta ja jos laittaisi ohjeen mukaan, niin olisi ihan liian imelää.

Vadelma oli ihan hyvää ja kohta maistan pink grape fruittia.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Sodastreamin sokerittomissa uutteissa omaan makuun sopii kun laittaa litran pulloon puolen litran annoksen eli sen mittakorkin alimpaan viivaan asti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
205
Miksihän osasta saa 8l ja osasta vaan 4l?
Toisessa (real sugar) on sokeria ja siitä saa 4l juomaa, toisessa on makeutusaineita ja saa 8l juomaa.

Onkohan muita uutteita missä ei olisi keinotekoisia makeutusaineita?
 
Viimeksi muokattu:

Six

Liittynyt
17.04.2020
Viestejä
427
LemonLime

Oma perheemme lemppari. Noita menee...ja meillä kanssa mennään kahden hiilihappopullon taktiikalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Mä ostin tuossa Herra Litkulle (sillä vehkeellä on joo nimi, naurakaa vaan...) energiajuomatiivistettä niin ihan maukasta tulee sillä ja kyllä hypityttää samalla tapaa kuin nuo kaupalliset vastineensa.

Samalla ostin kaks uutta puolen litran juomapulloa niin saa näppärämmin vettä/limua mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
205
Löytyykös joltain jo täydellisen Pepsi Maxin resepti?
Itse laitan 840ml merkkiin kylmää vettä hanasta, hiilihappoa 2-3 kunnon pöräystä ja Pepsi (normaalia ei max) uutetta korkin toiseksi ylimpään merkkiin ja lorautan kuplaveden sekaan.

Pepsi ehkä maukkain noista cola uutteista mitä olen testannut, eli mysoda real sugar, SodaStream cola, Pepsi. Vaikka tuossa onkin keinotekoisia makeutusaineita ja tottunut sokerilimuihin.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Fun light appelsiini ja sitruunalimonadi on hyviä, vadelmakin toimii ja olikohan pirkan vai fun lightin omena päärynä toimii kanssa kivasti, tulee joku marketti siideri mieleen.
Aika pettymyksiä ollu noi mysodan litkut ja imo fun light parempaa, eikä tartte niin paljon edes heittää sekaan.
terveisin: budjetilla mennään.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Fun Lightilla on myös colanmakuista mehua, yllättävän hyvää se, kannattaa kokeilla.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
254
Sain jonkun vanhan Mysoda -vehkeen ja tyhjentyneen kaasupullon käytännössä ilmaiseksi, mutta siitä alkoi rahan syytäminen ja homman järkevyyden kyseenalaistaminen. Tähän mennessä ostettu yhteensä melkein 20e hintainen sodastream-tiiviste ja kaasupullon vaihto täyteen mysodan omalla (ilmeisesti kalliilla) kaasulla. Nyt älysin sitten että sillä hiilihapotuspullon tiiveydellä todellakin on väliä, kun vanha pullo falskaa, eli pitäisi laittaa 13e kahteen litran muovipulloon, jos ikinä Prismaan eksyisi käymään, enkä ole edes 100% varma, sopivatko nämä "kaikkiin Mysoda-laitteisiin" sopivat pullot tuohon vanhaan laitteeseen, kun kaikki myynnissä olevat mallit ovat täysin erinäköisiä. Puuilossa, missä tulee useammin käytyä, saisi köyhtyä 15e tästä samasta pulloparista, jolla on vielä kaiken lisäksi viimeinen käyttöpäivä niin kuin kaasupulloilla, ainakin jos noudattaa sitä. Eihän nämä isoja rahoja ole, mutta varsinaisesti rahansäästöstä ei vielä voi puhua, ja suussa maistuu edelleen väljähtynyt Mt.Dewi, josta puolet lensi keittiön seinään tiivisteen raosta.

Sen lisäksi vielä nopeasti laskettuna ainakin pepsi ja pepsi max ovat Lidlissä ja vissiin Prismassakin selvästi halvempia valmiina ostettuna kun pantit vähentää, jos yksi tiivistepullo riittää 8 litraan ja maksaa 8-10e. Sen lisäksi, että pepsi ei edes ole täysin sokeriversiota tiivisteestä tehtynä, vaikka sen mukaan vero menee. Tiivisteestä tehtynä tulee yli euron litra, lidlissä ainakin normipepsi on 3,35e/3l josta pantit -0,80e on alle euron litrahinta sisällölle.

Ilmeisesti näillä että pääsisi mitenkään järkeville säästöille, pitäisi ostaa tiivisteet Amazon.destä, kaasu Wassermaxxia (jostain), ja juoda muutenkin niitä kaupan alleimpia limuja mitä ei 2-packissa saa, eli lähinnä Mountain Dewiä tai Dr.Pepperiä. Tai sitten käyttää kokonaan omia makutiivisteitä, niin kuin jotkut tässä ketjussa. Muuten ei mitään järkeä, varsinkaan kun tiivisteestä tehdyn laatu ei ole vielä onnistunut vakuuttamaan, ja pullojen kantaminen ei ole autolla liikkuvalle kummoinen argumentti.

En muuten olisi kirjoittanut tätä avautumista, mutta siinä vaiheessa alkoi jo vituttaa, kun tajusin että tuolla laitteella ei ainakaan kunnolla voi hiilihapottaa muuta kuin vettä, johon lisätään maut myöhemmin, kun salainen toive oli että tuolla voisi pelastaa bruteforcettamalla hiilidioksidit huonosti jälkikäyneisiin kotipanimoeriin, jos limpparin valmistus ei em. syistä hirveästi houkuttanut alun perinkään. Ehkä odotukset sitten olivat liian korkealla alunperinkin, kun kotipanohommissa on tottunut -80-90% alennuksiin kaupan hintoihin verattuna jos Marlia vastaavaa bulkkiviiniä tekee, mutta tällä jää paljon pienemmäksi kuitenkin lopulta.

Eli lähtenee seuraavaan serrikuormaan itellä, jos ei jollekin lahjoituksena kelpaa.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Puuilosta löytyy Wassermaxin kaasua 4.90€. Tiivisteissä Sodastreamin omat kannattaa tilata Amazon.de:stä. Suomesta löytyy MySoda tiivisteitä 3 pulloa kympillä Tokmannilta. Tosin näistä sokerittomalla tekee 8 litraa kun sokerillisella vain 4 litraa joten sokerillinen menee kalliiksi.

Tiiviste (Amazon) 4.2€/9 litraa = 0.47€/l. Kaasu (Puuilo) 4.90€ 60l = 0.08€/l. Eli 0.55€/litra.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Puuilosta löytyy Wassermaxin kaasua 4.90€. Tiivisteissä Sodastreamin omat kannattaa tilata Amazon.de:stä. Suomesta löytyy MySoda tiivisteitä 3 pulloa kympillä Tokmannilta. Tosin näistä sokerittomalla tekee 8 litraa kun sokerillisella vain 4 litraa joten sokerillinen menee kalliiksi.

Tiiviste (Amazon) 4.2€/9 litraa = 0.47€/l. Kaasu (Puuilo) 4.90€ 60l = 0.08€/l. Eli 0.55€/litra.
Omaan makuun nuo MySoda-tiivisteet on maistunu kaikki poikkeuksetta aika vehkeelle. Amazon.de:stä saa hyhät Sodastream-tiivisteet, niin voi Pepe Maxia tehdä sitten sydämensä kyllyydestä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
205
Amazonista voi myös heittää parit SodaStream tiivisteet mukaan tilaukseen, jos ei muuta keksi, että täyttyy ilmaiset postikulut.
Välillä myös jotain alennuksia esimerkiksi prime dayna tilasin 5 x 7up ja 6 x pepsi hintaan 39,60e posteineen, tuosta tulee n. 100l valmista juomaa.

Yksi mikä on myös hyvä kun tulee hanasta suht kylmää vettä, niin ei tarvitse ensin jäähdytellä juomia jääkaapissa, eikä ole siellä tilaa viemässä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mä oon ehkä kalkkis, mutta juoko joku oikeasti tuollaiset määrät limua, että litrahinta muodostuu kynnyskysymykseksi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
401
Mä oon ehkä kalkkis, mutta juoko joku oikeasti tuollaiset määrät limua, että litrahinta muodostuu kynnyskysymykseksi?
Itselle nyt enemmän perjaate kysymys että en enempää noista maksa kun kaupasta saa kantamalla normi hintaan. Jos mainostetaan rahan säästämisellä niin kyllä sitä pitäisi sitten säästyäkkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Jonkun aikaa nyt vaimon kanssa pohdittu sodastreamin tai vastaavan hankintaa, koska juodaan paljon ihan perus vissyvettä, hapotettua vettä siis. Ja minähän se olen joka niitä pirun pulloja raahaa kaupasta. Yli 24x33cl menee viikossa... Ehkä tuossa jotain säästöäkin voisi saada, mutta itse mietin enemmän sitä hyötyä kun ei tarvitse raahata pulloja kaupasta kotiin ja viikon päästä viedä tyhjänä takaisin.

Mikä on nyt järkevä merkki/malli? Vaimo puhui että oli nähnyt jonkun kierrätysmuovista/puusta(??) tehdyn ja haluaisi sen. Sodastreamin se ei taida olla, ainakaan heidän sivuilta en löydä.

Meiltä löytyy jo jääkaapista vesiautomaatti(+jääpalat) joten sodastream tai vastaava olisi aika näppärä.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mikä on nyt järkevä merkki/malli? Vaimo puhui että oli nähnyt jonkun kierrätysmuovista/puusta(??) tehdyn ja haluaisi sen. Sodastreamin se ei taida olla, ainakaan heidän sivuilta en löydä.
Oisko tää?

 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Mikä on nyt järkevä merkki/malli? Vaimo puhui että oli nähnyt jonkun kierrätysmuovista/puusta(??) tehdyn ja haluaisi sen. Sodastreamin se ei taida olla, ainakaan heidän sivuilta en löydä.
Minulla on SodaStream Spirit ja suosittelisin sitä. Ainoa ero liki kaikkiiin muihin malleihin on se että vesipullon asentamiseen on pikalukitus. Eli laitat vain pullon paikalleen ja se on siinä. Kaikissa muissa pullo pitää kiertää johon menee pari ylimääräistä sekuntia. Muista malleista minulla ei ole mitään kokemusta mutta oletan että ainoa ero on tuo äärimmäisen pieni ero käyttömukavuudessa. On myös sähköisiä malleja joissa vain painetaan nappia ja kone päästelee kaasut. Perinteisessä mallissa taas pitää pitää itse nappi pohjassa. Itse pidän sähköttömyyttä ja halpaa hintaa tätä parempana ominaisuutena.

En tiedä onko näitä vielä Suomessa mutta jos on niin SodaStreamin uusia malleja (esimerkiksi Duo) joissa on uusi pinkki kaasupullo joka käyttää pikalukitusta kannattaa välttää. Kaasupullo täytyy vaihtaa harvoin ja sen kiinnittämisessä parin sekunnin kiertäminen paikalleen ei ole ongelma. Uusi kaasupullonliitin on patentoitu joten näissä laitteissa voi käyttää vain uudentyyppisiä SodaStreamin kaasupulloja eikä kilpailua voi tulla. Jo nyt Sodastreamin kaasupullot maksavat tuplasti sen mitä muiden merkkien. Kun nykyisellä liittimellä varustetussa koneessa voi käyttää kaikkien valmistajien pulloja on saatavuuskin parempi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Väsäsin tilausta amazon.de:stä ja satuin huomaamaan että uusia Pepsi Max makutiivisteitä on ilmestynyt.
Pepsi Max Lime ja Pepsi Max Cherry
Jostain syystä noilla on hintaa yli tuplasti perus Maxiin verrattuna, toivottavasti on vaan uutuuslisää ja hinnat muuttuu järkeviksi.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Limeä voi lisätä itsekin jälkikäteen noihin tiivisteisiin.

Itse olen tykästynyt tähän Tescon limemehuun.

 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Ajattelin viimein hommata hiilihapotuslaitteen. Mitäs nuo Puuilon/Rusta yms hiilihappopullot maksaa ilman vaihtaria jos kävisi ostamassa saman tein pari ylimääräistä? Voiko noita vaihtaa ristiin vai hyväksyvätkö vain omiaan vaihtoon?
Kannattaa verrata myös Halpa-Hallin ja Tokmannin hintoihin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ajattelin viimein hommata hiilihapotuslaitteen. Mitäs nuo Puuilon/Rusta yms hiilihappopullot maksaa ilman vaihtaria jos kävisi ostamassa saman tein pari ylimääräistä? Voiko noita vaihtaa ristiin vai hyväksyvätkö vain omiaan vaihtoon?
Puuilon kaasuja itse käyttänyt nyt pidemmän aikaa kun täyttö on aina sen vitosen (4,90). Uusi pulllo maksaa niillä kuoren hinnan 21,90 + täyttö 4,90, halvemmalla saa uuden pullon Motonetistä kun hakee Sodastreamin uuden pullon 19,90.

Itse menen kolmen pullon taktiikalla, kun kaksi tyhjänä niin käyn vaihtamassa täysiin niin ei koskaan lopu kaasu eikä tarvitse ajella Puuiloon yhden tyhjän takia.
 
Liittynyt
10.05.2019
Viestejä
85
Ajattelin viimein hommata hiilihapotuslaitteen. Mitäs nuo Puuilon/Rusta yms hiilihappopullot maksaa ilman vaihtaria jos kävisi ostamassa saman tein pari ylimääräistä? Voiko noita vaihtaa ristiin vai hyväksyvätkö vain omiaan vaihtoon?
Itellä on Sodastreamin hapotusvehje niin hain verkkokaupasta pari uutta hiilidioksidipulloa 19,90€/kpl ja mukana tuli vielä kaksi hiilihapotuspulloakin niin sai heittää menemään kaksi vanhaa hiilihapotuspulloa, joista oli mennyt päiväykset v.2016
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
En ostaisi sitä halvinta perusmallia (genesis?), se on jotenkin pilattu niin että hankalaa annostella sitä kaasua sopivaa määrää..

Semmosesta sähkömallista itse haaveillut :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Eli oliko se nyt niin että Woody (vai mikä sodastream kopio) on kierteellä?
Sodastream on vissiin ainoa sillä pikalukituksella mitä foorumilaiset suosittelee?
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
En ostaisi sitä halvinta perusmallia (genesis?), se on jotenkin pilattu niin että hankalaa annostella sitä kaasua sopivaa määrää..

Semmosesta sähkömallista itse haaveillut :)
En nyt tiedä mikä tuossa on hankalaa. 4 tai 5 reipasta painallusta. Siinä kohtaa, kun alkaa tulla paineita pullosta pihalle, niin on sopiva omaan makuun.

Mutta halvin toki tuntuu halvalle. Tuollainen muovihäkkyrähän tuo on. En tiedä olisiko kalliimmat laadukkaamman tuntuisia. Jämäkämmästä laitteesta voisi joku haluta ekstraa maksaakin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Siinä kohtaa, kun alkaa tulla paineita pullosta pihalle, niin on sopiva omaan makuun.
Tällä tekniikalla mäkin teen, sitten kun ensimmäisen kerran "pörähtää" niin valmista on ja hiilihappoa sopivasti omaan makuun.
Mulla on se Sodastreamin halvin perusmalli ja vehkeellä taitaa olla ikää jo yli 10 vuotta niin ei se nyt ainakaan laadullisesti ihan paska ole ollut vaikka halpa olikin.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Ajattelin viimein hommata hiilihapotuslaitteen. Mitäs nuo Puuilon/Rusta yms hiilihappopullot maksaa ilman vaihtaria jos kävisi ostamassa saman tein pari ylimääräistä? Voiko noita vaihtaa ristiin vai hyväksyvätkö vain omiaan vaihtoon?
Muistaakseni Rustassa uusi pullo oli jonkin verran alle 20€. Valitettavasti uuden pullon hintaa ei näe Rustan verkkosivuilta.

Sodastreamin pullon olen vaihtanut Puuilossa ja Sodastreamin ja Puuilon pullon Rustassa ilman mitään ongelmia. Rustan pulloista kannattaa katsoa että venttiilli on lättämallia eikä pallomallia. Pallomalli pitää ylimääräistä ääntä käytettäessä. Joku aikaisemmin tässä ketjussa pisti kuvat niistä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Nyt ei ole tainnut olla enää vähään aikaan Rustassa 2,99€ tarjousta hiilihappopullon vaihdosta?

Ainakin viimeksi kun kävin, hinta oli aika lähellä Tokmannin hintaa, mutta nyt en löydä Tokmannin sivuilta paljonko vaihtopullo maksaa.

Prisma on hinnoitellut itsensä ulos 9,95€ hinnallaan.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
170
Rustan pulloista kannattaa katsoa että venttiilli on lättämallia eikä pallomallia. Pallomalli pitää ylimääräistä ääntä käytettäessä. Joku aikaisemmin tässä ketjussa pisti kuvat niistä.
Taitaa vaan olla hankala tarkistaa kun on korkki päällä ja vielä kutistemuovi ympärillä.

Viimeksi hain Tokmannilta MySoda pullon ja siinä oli tappi-mallinen venttiili eikä lättänä.
Kyllä se toimii ja ilman sivuääniä ainakin tuollaisessa 8-9v vanhassa hinnat-alkaen Sodastream koneessa.

Mutta erilailla se käyttäytyy. Ainakin näin alkuun saan vaan tosi lyhyitä turauksia kaasua ulos kun kone lyö nappia takaisin ylös. Jos yrittää väkisin pitää nappia alhaalla niin kone 'pieraisee' melkein heti eikä pullossa kuitenkaan ole sitten sopivia happoja. Tarvitsee tehdä niitä lyhyitä turauksia niin monta että kone pieraisee.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Sodastream on vissiin ainoa sillä pikalukituksella mitä foorumilaiset suosittelee?
AGAn versiota olen käyttänyt vuosikymmenen verran, siinäkin on pikalukitus, riittää kun kiertää pulloa muutaman asteen.
Edit: ja vesipullosta kyse tässäkin, hiilidioksidipullo on kierteillä.
 
Viimeksi muokattu:

A_J

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
283
Eli oliko se nyt niin että Woody (vai mikä sodastream kopio) on kierteellä?
Sodastream on vissiin ainoa sillä pikalukituksella mitä foorumilaiset suosittelee?
Ei oo kierteellä, yksi ranneliike, niin on kiinni.

Edit. En oo lukenut koko ketjua, niin en ehkä tiedä mistä puhutaan - vesipullon kiinnityksestä vai hiilidioksidin? Tuossa mun mysodassa vesipullo pienellä liikkeellä paikalleen, mutta hiilidioksidi on ihan kierteillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 457
Sori, tosiaan vesipullon kiinnityksestä puhe. "Samat" pullothan noihin käy.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
122
SodaStream Spirit hapottajan hankin, kun tuo Genesis leipoi kiinni 6 vuoden jälkeen. Spiritissä ainoastaan yksi hyvä puoli ja sen tuo pikalukitus, muuten aivan susi.
Ei saa tarpeeksi happoja vs Genesis, sylkee vedet käsille ja eikä ole sitä vedenkeruuastiaa. En suosittele tuota laitetta, jos alla on ollut Genesis.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
755
SodaStream Spirit hapottajan hankin, kun tuo Genesis leipoi kiinni 6 vuoden jälkeen. Spiritissä ainoastaan yksi hyvä puoli ja sen tuo pikalukitus, muuten aivan susi.
Ei saa tarpeeksi happoja vs Genesis, sylkee vedet käsille ja eikä ole sitä vedenkeruuastiaa. En suosittele tuota laitetta, jos alla on ollut Genesis.
Tässä on kyseessä joko user error tai laitteessa on jotain fyysistä vikaa. Ite käyttäny kohta vuoden spiritiä ja en kertaakaan ole saanut vesiä sormille ja happoa on riittävästi jo kolmen painalluksen jälkeen
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
1 107
Taitaa vaan olla hankala tarkistaa kun on korkki päällä ja vielä kutistemuovi ympärillä.
Rustan pulloissa on läpinäkyvä korkki jonka läpi näkee tarkastaa venttiilin mallin. Tosin nyt kun ei ole tarjosta niin maksaa 6€ kun vaikka puuilon pullon saa 5€.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 489
Viestejä
4 164 022
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom