Hiilihapotuslaitteet ja uutteet mm. Soda Stream,yms

Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
820
Mulle riittää tieto että esim. tämä riittää Spirit malliin jota mainostetaan snap lock kiinnityksellä.IMG_20221104_082926.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
348
Sodastreamin pikaliitinkaasupulloille näyttää löytyvän adapteri jolla saa tavallisenkin kaasupullon kiinni. Tulee vain senverran korkeutta ettei välttämättä toimi kaikissa laitteissa.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
188
Kävin tänään vaihtamassa SodaStream pullot Wassermaxxiin. Wassermaxx pullojen etiketissä lukee "Tämän hiilidioksidipullon on täyttänyt ja tarkistanut SodaStream International BV", joten aivan turha maksaa tuplahinta samasta kaasusta.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Kävin tänään vaihtamassa SodaStream pullot Wassermaxxiin. Wassermaxx pullojen etiketissä lukee "Tämän hiilidioksidipullon on täyttänyt ja tarkistanut SodaStream International BV", joten aivan turha maksaa tuplahinta samasta kaasusta.
Olin aikeissa laittaa saman tossa viime viikolla, mutta unohtui kun jäin selvittämään tätä Wassermax-kuviota mukamas. Lähinnä kiinnosti tietää missä pullot täytetään. Sattui siis olemaan noita erilaisia pulloja pöydällä rivissä ja tämä wasser jotenkin erottui vähäisellä informaatiollaan :cool:. Aika heikosti löytyi mitään ylipäätänsäkään koko wassermaxxista, mitä vähän jaksoin alusta etsiä. Muistaakseni webarchivella jotain vahoja kotisivuja penkomalla vaikutti että kyseessä olisi nimenomaan joku sodastreamin, hollannista käsin toimiva euroopan organisaatio.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
355
Kävin tänään vaihtamassa SodaStream pullot Wassermaxxiin. Wassermaxx pullojen etiketissä lukee "Tämän hiilidioksidipullon on täyttänyt ja tarkistanut SodaStream International BV", joten aivan turha maksaa tuplahinta samasta kaasusta.
Minulle on jäänyt vaikutelma että nämä ovat jotenkin vaisumpia sisällöltään, ei niin poreilevaa. Ihan vain mutu-tuntumaa.
Mutta hintanasa takia haen kyllä edelleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Onko kukaan pessyt MySodan pulloja tiskikoneessa? Pullossa toki merkintä ettei saisi pestä tiskikoneessa, mutta niinköhän nuo miksikään menisi jos pesisi? Etenkin jos ottaa pohjasta pois tuon mustan "pohjan".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Minulle on jäänyt vaikutelma että nämä ovat jotenkin vaisumpia sisällöltään, ei niin poreilevaa. Ihan vain mutu-tuntumaa.
Mutta hintanasa takia haen kyllä edelleen.
Luulin tulleeni hulluksi mutta tämä selittää paljon jos muillakin vastaava kokemus. Menin kasan noita vaihtamaan ja ihmetellyt kun saa pöräytellä ihan huolella ylipaineventtiiliä. Silti en saa aikaiseksi niitä isoja kuplia mitä aikaisemmin. Tulee sellaista laimeaa pskaa mitä kaupan pullovesissä on.

Oliskohan vika pullon venttiilissä missä on sellainen tikku se mitä laite painaa? Ei kai kaasuissa eroja ole...
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
117
Onko mitään järkevän hintaista tonic-uutetta saatavilla? Googletus johtaa vain johonkin Sodastream Toniciin, minkä myynti on joka paikassa lopetettu(?)
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
188
Minulle on jäänyt vaikutelma että nämä ovat jotenkin vaisumpia sisällöltään, ei niin poreilevaa. Ihan vain mutu-tuntumaa.
Mutta hintanasa takia haen kyllä edelleen.
Kaasupullot ovat ilmeisesti yksilötä. Minulla on ollut vastaavia ongelmia myös Sodastream brändätyillä pulloilla, ja kerran sattui sellainen Sodastream pullo jossa oli jotain vikaa kierteissä että ei meinannut saada ruuvattua kiinni. Tiedä sitten esiintykö ongelmia useammin halpis-kaasuilla.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Onko kukaan pessyt MySodan pulloja tiskikoneessa? Pullossa toki merkintä ettei saisi pestä tiskikoneessa, mutta niinköhän nuo miksikään menisi jos pesisi? Etenkin jos ottaa pohjasta pois tuon mustan "pohjan".
Veikkaan että joko kuluu pikkuhiljaa pinta ja alkaa keräämään helpommin bakteereja tai muovi ei kestä koneen lämpötiloja ja muuttaa muotoaan tai heikkenee rakenne. Tai kolmantena vaihtoehtona ei käy yhtään mitään. Kokeilisin ehkä yhdellä pullolla ensin muutaman kierroksen ennen kuin laittaisin kaikkia pulloja. En kyllä itse ole kokenut mitään tarvetta laittaa pulloja koneeseen, kun sisällä on vaan vettä ja hiilidioksidia, niin eipä nuo likaannu. Huuhtelu ja harvakseltaan käsin pesu kyllä riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
287
Veikkaan että joko kuluu pikkuhiljaa pinta ja alkaa keräämään helpommin bakteereja tai muovi ei kestä koneen lämpötiloja ja muuttaa muotoaan tai heikkenee rakenne. Tai kolmantena vaihtoehtona ei käy yhtään mitään. Kokeilisin ehkä yhdellä pullolla ensin muutaman kierroksen ennen kuin laittaisin kaikkia pulloja. En kyllä itse ole kokenut mitään tarvetta laittaa pulloja koneeseen, kun sisällä on vaan vettä ja hiilidioksidia, niin eipä nuo likaannu. Huuhtelu ja harvakseltaan käsin pesu kyllä riittää.
Joo, vesipulloille riittääkin huuhtelu hyvinkin. Eriasia sitten nämä limpparisotkut.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
867
Minulla otti yksi pullo kodassa hittiä kun oli vähän liian lähellä tulta. Ei siinä nyt niin kuuma ole että muovi sulaa mutta tuo muokkaantui jonkun verran, joten veikkaan että sellainen 60-70 astetta on liikaa tuolle muoville, enkä siis laittaisi astainpesukoneeseen. Toinen kysymys on sen mustan pohjan liimauksen kestävyys ainakin Soda Streamin pulloissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Kun noissa vanhemmissa pulloissa on se täyttöraja ylempänä kuin uusimmissa niin miten olette itse täyttäneet?
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
NOSTO
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
313
Inflaatio iskenyt vaihtopulloihinkin, Rustassa vaihto nyt 5,99€ aikaisemman 2,99€ sijaan.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Laitoin IKEA tilauksen joukkoon pulloharjan kun "oli vaan euron". Raporttia miten soveltuu kunhan nyt saapuu.

Onko kukaan hoitanut takuu-asioita Sodastreamin kanssa? Tuli ostettua tuo viallinen laite kaukaisesta Prismasta ja Prisman ohjeissa kehoitetaan kääntymään ensin valmistajan puoleen koska nopeampaa blahblah.. Olisi pitänyt tämäkin ostaa verkkiksestä varmaan niin olisi saanut saman tien uuden tilalle. Laitekin tuli vietyä jo kauas mökille ja pahvit polteltua takassa kun näytti aluksi että laite on niinkuin pitääkin ja toimii. Vika on siis venttiilissä joka päästää paineet liian kevyesti ulos. Muutama täyttöpullollinen meni kaasuakin harakoille :mad:

e.
Inflaatio iskenyt vaihtopulloihinkin, Rustassa vaihto nyt 5,99€ aikaisemman 2,99€ sijaan.
Tänään ovat muuten taas iskeneet 2.99€ tarjoushinnan päälle :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 924
Sodastream Genesis Megapack olisi näköjään Verkkokaupassa hyvään hintaan. Eli 39 euroa.

Sisältää:
2kpl 1L PET juomapulloa
2kpl 0,5L FUSE juomapulloa
Mukana hiilidioksidisylinteri

 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Onko muilla ollut ongelmia spiritin kanssa vasemmassa kuvassa olevan liittimen kanssa? Menee kierteelle hyvin mutta kun painaa nappia se menee pohjaan ilman vastusta ja kaasua ei tule. Tuon oikean kuvan liittimen kanssa toimii moitteetta
Anyone?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Tässäkin ketjussa joku maininnut samasta, eli on ollut.
Itse olenkin siksi valinnut tuon toisen venttiilin. Esim rustassa pienellä tuijottelulla erottaa kalvon läpi.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
761
Ihmettelen vaan ettei tuota vasemman puoleista liitintä ole kertaakaan osunut kohdalle parin vuoden aikana
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
867
Minulla näköjään oli rustasta haetussa vaihtopullossa tuollainen tähtikuvio ja hyvin toimi Sodastreaming halvimmassa koneessa, jonka mallia en muista. Se perus muovirimpula kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Arvostan jos porukka mainostaisi ketjuun kun rustaan tulee taas kaasut aleen. Kylällä nykyään rusta niin hyvä diili jos vielä joskus tulee 2,9e/vaihto. Tyhjä pullo jo odottaa alea :)
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 924
Arvostan jos porukka mainostaisi ketjuun kun rustaan tulee taas kaasut aleen. Kylällä nykyään rusta niin hyvä diili jos vielä joskus tulee 2,9e/vaihto. Tyhjä pullo jo odottaa alea :)
Juuri oli joulun alla, eli ei varmaan ihan heti perään ole tulossa. Periaatteessahan tuonne Rustan sivulle voi laittaa myös seurannan muutoksista päälle esim. tällä palvelulla: Visualping: #1 Website change detection, monitoring and alerts
Tuo ilmoittelee sitten asetetuista sivun muutoksista sähköpostiin.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 848
Miten nopeasti paineiden kuuluu laskea kun pulloa hapottaa sodastreamilla? Eli painalluksen jälkeen kuuluu pihinä kun paineet vuotaa pullosta pois. Ongelmana siis, että tuntuu laihalta tuotokset. Kun pullon irroittaa hapotuksen jälkeen pullossa on vielä vähän painetta, eli kaikki ei siis vuode pois.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 924
Miten nopeasti paineiden kuuluu laskea kun pulloa hapottaa sodastreamilla? Eli painalluksen jälkeen kuuluu pihinä kun paineet vuotaa pullosta pois. Ongelmana siis, että tuntuu laihalta tuotokset. Kun pullon irroittaa hapotuksen jälkeen pullossa on vielä vähän painetta, eli kaikki ei siis vuode pois.
Aika nopeasti alkaa ylipaineita päästelemään, mutta tuonkin jälkeen kyllä tulee happoja kun vaan jatkaa painelua. Toki kannattaa tarkistaa myös, että pullo on varmasti pohjassa.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
820
Miten nopeasti paineiden kuuluu laskea kun pulloa hapottaa sodastreamilla? Eli painalluksen jälkeen kuuluu pihinä kun paineet vuotaa pullosta pois. Ongelmana siis, että tuntuu laihalta tuotokset. Kun pullon irroittaa hapotuksen jälkeen pullossa on vielä vähän painetta, eli kaikki ei siis vuode pois.
Kuinka vanha laite kyseessä?
Mulla oli juuri tuota ongelmaa vanhassa laitteessa, juttua aiemmin tässä langassa.
Tiivisteen puhdistaminen ei tuonut toivottua tulosta, vasta laitteen vaihto uuteen ja homma pelitti jälleen.
Mulla tosin oli veden tulvimista hapottaessa lisäksi.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 848
Kuinka vanha laite kyseessä?
Mulla oli juuri tuota ongelmaa vanhassa laitteessa, juttua aiemmin tässä langassa.
Tiivisteen puhdistaminen ei tuonut toivottua tulosta, vasta laitteen vaihto uuteen ja homma pelitti jälleen.
Mulla tosin oli veden tulvimista hapottaessa lisäksi.
Uusi Spirit. Varmaan hyllyssä ollut jonkin aikaa ennen myyntiä.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 924
Ja kannattaa tosiaan katsoa, että se pullo on kunnolla pohjassa. Tuossa kun on pikakiinnitys, eli pullo vaan painetaan paikalleen.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 848
Ja kannattaa tosiaan katsoa, että se pullo on kunnolla pohjassa. Tuossa kun on pikakiinnitys, eli pullo vaan painetaan paikalleen.
Olen kovin painanut pohjaan, että ei pitäisi voida olla siitä kiinni. Täytyy nyt huolellisemmin yrittää selvittää mikä vikana ja vuotaako pullon suulta vai muualta. Mitään ylipaineventtiilin avautumista en ainakaan huomaa kun useamman kerran painelee.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
867
Olen kovin painanut pohjaan, että ei pitäisi voida olla siitä kiinni. Täytyy nyt huolellisemmin yrittää selvittää mikä vikana ja vuotaako pullon suulta vai muualta. Mitään ylipaineventtiilin avautumista en ainakaan huomaa kun useamman kerran painelee.
Paina hapotusnappi pohjaan ja pidä niin kauan että kuuluu sellainen voimakas "pieru", joka on siis se ylipaineventtiili. Itse lasken siinä vaiheessa sitten paineet pois keinunapista ja toistan saman rituaalin vielä uudelleen, eli kaksi hapotuskertaa yhdelle pullolle. Meillä on se manuaalinen kone jossa pullo kierretään kiinni, päältä napista hapotetaan vesi ja keinunapista vapautetaan paine pullosta erikseen, ennen kuin pullo kierretään irti. Teen siis tuon välipaineenpoiston ja sitten uusi hapotus.
 

InarinIhme

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
340
Paina hapotusnappi pohjaan ja pidä niin kauan että kuuluu sellainen voimakas "pieru", joka on siis se ylipaineventtiili. Itse lasken siinä vaiheessa sitten paineet pois ja tositan saman riutaalin vielä kaksi kertaa, eli teemee kolme hapotuskertaa yhdelle pullolla. Meillä on se manuaalinen kone jossa pullo kierretään ja keinunapista vapautetaan hapot erikseen ennen kuin pullo kierretään irti.
Ite painelen vaan 3 kertaa suoraan ylipaineen verran
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
170
Oma Spirit ei ainakaan tee tuota "pierua" ollenkaan vaikka miten kaasuttelee paineita pulloon. Kun oikein kuuntelemalla kuuntelee niin sen "karkaavan" kaasun äänessä huomaa pienen eron niillä paikkeilla kun odotan pieraisun tapahtuvan. Edesmennyt Jet päästi erittäin selkeän äänimerkin siitä että alkaa olemaan valmista.

Spirit on muutenkin hieman hiljaisempi ääniltään, eikä tunnu ihan pääsevän samaan hapotustasoon kuin Jet, mutta ei se kyllä kauas jää, on itse asiassa sen verran lähellä että tuo ero voi olla ihan 'musta tuntuu' -tasoa. En valita kuplien määrästä, mutta ajattelinpa mainita.

Sellaisen eron myös huomasin että siinä missä Jet päästelee hapotuksen jälkeen niitä paineita pullosta pois hyvin hitaasti niin Spiritistä ne poistuvat paljon nopeammin.

Ostin Spiritin Jetin tilalle kun sitä pullon pikalukitusta on niin kehuttu, mutta näin parin kolmen viikon kokemuksella en sitä nyt niin oleellisena kyllä pidä. Taidanpa ensi kerralla ostaa tutun karvalakki Jetin, kun tuo ensimmäinenkin kesti "vain" 10+ vuotta melkeinpä jokapäiväistä käyttöä. Jos koko tuotetta on enää olemassakaan siinä kohtaa kun Spiritistä aika jättää.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
867
Oma Spirit ei ainakaan tee tuota "pierua" ollenkaan vaikka miten kaasuttelee paineita pulloon. Kun oikein kuuntelemalla kuuntelee niin sen "karkaavan" kaasun äänessä huomaa pienen eron niillä paikkeilla kun odotan pieraisun tapahtuvan. Edesmennyt Jet päästi erittäin selkeän äänimerkin siitä että alkaa olemaan valmista.

Spirit on muutenkin hieman hiljaisempi ääniltään, eikä tunnu ihan pääsevän samaan hapotustasoon kuin Jet, mutta ei se kyllä kauas jää, on itse asiassa sen verran lähellä että tuo ero voi olla ihan 'musta tuntuu' -tasoa. En valita kuplien määrästä, mutta ajattelinpa mainita.

Sellaisen eron myös huomasin että siinä missä Jet päästelee hapotuksen jälkeen niitä paineita pullosta pois hyvin hitaasti niin Spiritistä ne poistuvat paljon nopeammin.

Ostin Spiritin Jetin tilalle kun sitä pullon pikalukitusta on niin kehuttu, mutta näin parin kolmen viikon kokemuksella en sitä nyt niin oleellisena kyllä pidä. Taidanpa ensi kerralla ostaa tutun karvalakki Jetin, kun tuo ensimmäinenkin kesti "vain" 10+ vuotta melkeinpä jokapäiväistä käyttöä. Jos koko tuotetta on enää olemassakaan siinä kohtaa kun Spiritistä aika jättää.
Jet se meidänkin laite näyttää olevan, eli se kaikkein halvin Sodastreamin hapottaja.

Ite painelen vaan 3 kertaa suoraan ylipaineen verran
Eli ajat sitä venttiiliä vasten kolme pöräystä?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Kivasti saa Sodastream myytyä kaasupulloja kun päästelee happoja taivaalle. Takaiskuventtiili maksaisi pari euroa lisää, mutta haittaisi myyntiä. Yritän painaa sen verran hellästi, että venttiili ei pääse aukeamaan.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Noissa Spiriteissä on paljon venttiilivikaisia yksilöitä myynnissä vieläkin. Yhden syksyllä hankitun juuri takuuvaihdoin uuteen. Nyt toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Tuli eilen käytyä puuilossa ja siellä oli vaihtopullot 4,9e/vaihto. En tiedä onko erikoinen hinta, mutta tuntui jengi hamstraavan vaihtoja. Esim edellä ollut vaihtoi 8kpl.
Harmitti kun oma tyhjä pullo jäi himaan kun en aiheesta tiennyt. Tästä tuli mieleen, että sen tyhjän pullon paras säilytyspaikka voisi olla auton peräkotin sivukotelossa...
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 058
Tuli eilen käytyä puuilossa ja siellä oli vaihtopullot 4,9e/vaihto. En tiedä onko erikoinen hinta, mutta tuntui jengi hamstraavan vaihtoja. Esim edellä ollut vaihtoi 8kpl.
Harmitti kun oma tyhjä pullo jäi himaan kun en aiheesta tiennyt. Tästä tuli mieleen, että sen tyhjän pullon paras säilytyspaikka voisi olla auton peräkotin sivukotelossa...
Itse olen vaihtanu jo pidemmän aikaa puuilossa ja hinta juurikin karvan auki 5€.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 300
Viestejä
4 191 145
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom