Helldivers 2.

Ilmeisesti vain piiput kuumana grindataan tehtäviä että saa parempaa kamaa? Onko jotain miten tämä eroaa muista räiskinnöistä? Kova hype tuntuu olevan pelistä mutta en oikein näe sitä, ehkä se on jotain mikä pitää itse kokea?

H2 Communityä kehutaan:

Peliä on vain yksinkertaisesti hauska pelata, erilaiset aseet ja taktiset pudotukset tuo tarpeeksi vaihtelua että jaksaa pelata vähän pidempääkin, tylsiä hetkiä ei ole. Animaatiot, äänet ja visuaalinen tyyli on niin täydellisesti saatu nappiin että ongelmaksi lähinnä tulee ampumisen lopettaminen kun pitäisi siirtyä seuraavaan kohteeseen.
Varmasti hauskempi pelata kuin seurata, suosittelen laittamaan ajastimen 2 tuntiin ja kokeilemaan Steamissa jos nappaa, vielä parempi jos kavereita mukana.
 
Tässä jonkun jampan mielipiteitä siitä miksi se on hyvä. Ilmeisesti se on se game feel ja se ei tosiaan täysin välity vain videoista. Voisi tätä kyllä testata:


Onko joku muuten testannut toimiiko PC:llä Dualshockilla johdolla tai ilman? Voisin Steamissä testata ja sitten ostaa PS5 jos alkaa kiihottamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Omalla kohdalla ainakaan ei grindaus ole missään roolissa tässä. Noita kaikkia kilkkeitä millä unlockataan tulee ihan itsestään kasapäin kun pelailee, lähinnä säilönyt niitä kun ei osaa päättää mitä ostaisi (ship modulet eritoten). Grenade launcher oli ainakin alkuun ihan kätevä ja gatling sentry samaten. Mutta loadout vaihtelee muiden squadilaisten mukaan ja osin fiilispohjaltakin mitä kamaa ottaa mukaan tehtävälle. Ei tässä ainakaan itsellä ole mitään semmoista pitkän tähtäimen pläniä että joku unlock olisi "pakko" saada.

Koko se yleinen tunnelma on tässä on tosi kuumottava paikka paikoin. Ja tosiaan hauskaa on, kaveriporukalla eritoten ihan vaan lahtaa menemään ja naureskellaan kun erinäisiä asioita sattuu ja tapahtuu.

Hienosti tehty peli kaikin puolin ja täähän on vasta alussa. Noi satunnaisesti vastaan tulleet glitchitkin on olleet enemmän huvittavia kuin v*tutusta aiheuttavia.
 
Tässä jonkun jampan mielipiteitä siitä miksi se on hyvä. Ilmeisesti se on se game feel ja se ei tosiaan täysin välity vain videoista.
Pelituntuma, gunplay ja yleinen tunnelma ja fiilis on enempi kuin kohdillaan. Peli on myös pirun nätti ja äänimaailmakin kohdallaan. Isot räjähdykset ja valojuovat varsinkin yöaikaan ovat mahtavia. Vaikka tehtävät ovat melko samanlaisia objektiiveineen, niin sopivasti kuitenkin vaihtelua. Game loop melko samanlaista, mutta se tekeminen ja pelaaminen on hauskaa. Tilanteet vaihtuu myös tiuhaan. Tuntuu että missio sujuu helposti läpsytellen, sitten tulee joku moka tai yllätys ja johan osuu paska tuulettimeen ihan urakalla ja homma menee selviytymistaisteluksi. Pelaaminen on myös suht haastavaa, kaiken ampuminen kuluttaa kudit ja olet kohta täysin piiritettynä. Vihujen levelöinti on tehty hyvin, sitä ei siis ole. 1 tason kentän kusiainen on sama kusiainen mitä löytyy myös 9 tason kentästä. Sama damage ja hiparit. Kusiaisia on vain enemmän, erilaisia ja paljon pahempia. Mutta tiedät aina että pikku kusiainen kuolee yhdestä kudista pelasit sitten tasolla 1 tai 9. Pelaajien määrä ei myöskään skaalaa vihujen statseja tai määrää mitenkään. Pelissä on tehty paljon asioita oikein. Miten vihujen armorit toimii, miten kudit ja räjähteet kimpoilee niistä vaikka kaverin naamaan tappaen, armorit voi tuhoja ja paljastaa weak spotit. Armorien platejen väleistä voi tähtäämällä osua herkkiin kohtiin. Omien supportti healaamalla, panoksia jakamalla ja aseita lataamalla. Drop podien käyttö myös aseena, yms. kaikkea hyvin mietittyä pikku juttua tulee välillä vastaan.

Vaikka tässä pelailee helpoilla leveleillä (tänään 4:lla), niin silti meinaisi pää räjähtää bottitehtävässä. Ei tajuttu jammeria, missä se on ja lopulta miten sen saa pois päältä. Hirveä kiroilu kun ei saa mitään apuja taivaalta ja vihjuja tulee ovista ja ikkunoista ja drop shipeistä. Lopulta tajuttiin ja saatiin jammeri pois ja missio alkoi rullata. Pitkä hellbomb pommitus missioketju ja lopussa alkoi olla taas haastetta ja pickupissa enää yksi taistelija joka sai lopussa jatkoajalla yhden kaverin vielä peliin. Viime metreillä siten drop shipin kyytiin. Pulssi tapissa ja kaikki kirosanat käyty moneen kertaan läpi, mutta olipahan keikka.

Jotkut tosiaan grindaa deffi tehtävillä expaa ja crediittejä. Pari eri mortar turrettia ja gatling turretit maahan ja odotetaan että automaatit tappaa 150 vihua ja missio läpi. Kesto sen 5 minuutia. En ole tätä tehnyt, enkä näe syytä tähän. Pelaamalla kaiki aukeaa suht nopeaan, varsinkin kun 3 vaikeudesta alkaen XP ja keltaiset crediitit saa aina +25% kertoimen per vaikeustaso.

Pelissä XP sekä 4 valuuttaa, mitä jengi nyt sitten grindaa. Sampleja ja Super Crediittejä ei taida tuolla yllä oleva tavalla juuri saada. Ainoastaan XP ja Requisition Slippejä.

1709237220229.png


XP
- XP ei muuta pelaajan statseja mitenkään. Suurempi leveli avaa enemmän ja parempaa kamaa ostettavaksi Requisition Slipeilla. Ja toki saat näytettyä muille korkeamman sotilasarvon!!!!
- XP ei avaa vaikeampia pelimoodeja. Kaikki aloittavat vaikeusasteesta 1 ja aina kun läpäiset tämän vaikeuden, seuraava vaikeusaste avautuu. Eli periaatteessa pääset palaamaan vaikeinta 9 tasoa kahdeksan läpipelatun mission jälkeen. Käytäntö on sitten vähän eri :)
Requisition Slips (keltainen R)
- Keltaisilla cretiiteillä ostetaan pelissä käytettävät ominaisuudet. Eli kiertoradalta tiputetavat Stategamit. Tätä löytyy planeetalta sekä saa palkkiona tehtävien suorittamisesta
Medals (kultainen pääkallo)
-Tätä löytyy randomisti planeetalta sekä saa palkkiona tehtävien suorittamisesta. Tällä avataan Warbondeista (season pass) kosmetiikkaa, aseita, armoreita ja muita itemejä. Lisäksi mitaleilla voi ostaa Warbondista muuten euroilla ostettavia Super Crediittejä. Armor on tällä hetkellä ainoa suoja missä statseja ja buffeja, viitta ja kypärä kosmetiikkaa
Samples (vihreä pallo, oranssi ja pinkki neliö)
-Sampleilla päivitetään alusta, mikä käytännössä tarkoittaa passive buffeja Stratagemeihin. Eri vaikeusasteilla avautuu eri samplet: 1 vihreä, 4 oranssi, 7 pinkki.
Super Credits (turkoosi neliö)
- Premium currency, euroilla ostettavaa crediittiä. Tätä löytyy randomisti planeetoilta ja tätä voi ostaa Warbondeista (season pass) lisää mitaleilla. 1000 SC:lla saa avattua Premium Warbondin, missä sitten samaa kamaa kuin normi Warbondissakin. Premiumilla voi lisäksi ostaa suoraa päivittäin vaihtuvaa kosmetiikkaa ja armoreita.


Jackfrags vangitsee fiiliksen aika nappiin videoillaan :)

 
Ilmeisesti vain piiput kuumana grindataan tehtäviä että saa parempaa kamaa? Onko jotain miten tämä eroaa muista räiskinnöistä? Kova hype tuntuu olevan pelistä mutta en oikein näe sitä, ehkä se on jotain mikä pitää itse kokea?

Kaveriporukalla selviäminen kuumottavista tilanteista. Huumoria on myös paljon matkassa, sitä kun sattuu ja tapahtuu matkan varrella yhtä ja toista. Täällä mennään vaikeustasolla Impossible (8/9).

Peli onnistuu monessa. Jo se, että voit tilata reilusti alempitasoiselle hänellä vielä avaamatonta varustusta on yksi hyvä esimerkki. Täällä Railgunit ja suojakuplareput ovat olleet tällaisia täydennyksiä.

Yhteisöllisyys, pelaaminen yhteiseen maaliin.

 
Viimeksi muokattu:
Onko joku muuten testannut toimiiko PC:llä Dualshockilla johdolla tai ilman? Voisin Steamissä testata ja sitten ostaa PS5 jos alkaa kiihottamaan.

Pelaan ite Dualsense-ohjaimella ja langan päästä toimii adaptiiviset triggerit ja gyrot hyvin. Langattomasti ei ainakaan adaptiiviset triggerit toimineet, mutta itse ohjain tuntui toimivan ok.
 
Tulihan tuo PS5:lle hommattua ja mellevää menoa on! Vielä pitäisi saada kavereita mukaan niin olisi paljon hauskempi kuin randojen kanssa
 
Katselin tätä ehkä tunnin verran yhteensä ja ei näytä oikein miltään. Sitten menin ja ostin kun onhan tässä joku taika oltava. Ja aivan loistavaa menoa onkin.
Ei tästä oikein kuvaa saa videolta, tylsältä näyttää vaikka on kaikkea muuta.

Peliin vihkiytyneille voi suositella Redditin r/Helldivers. Löytyy aika hauskaa larppausta.
 
No siis ennemmin vaan kattoo minkälevusia pelaajia on. Ja en osaa pelata mut silleen. Jos randomien.
 
Ensimmäisen kerran tuli cheatteri vastaan pelissä. Hyppäsin random squadin matkaan ja katsoin mitä olivat keränneet, niin 999 kaikkia materiaaleja mukana. Laivaan palatessa kuitenkin cappasi määrän 500 ja super raret muistaakseni 200 vai 100.
 
Asiasta materiaalien keräämiseen, itte level 28 ja ajattelin et mennäänpäs vähän helpompaan kerään vihreitä papuja ja hyppäsin hardille johonki level 8-15 karkeloihin. Keräilin sampleja ison kasan, kaverit suuttui siitä kun en suin päin rynniny kerjäämään kaikkia automatoneja niskaan ja ei itsekään tajunneet kuollessaan et samplet jää raadolle -> keräilin taakse jääneet sample packit talteen ja kerkisin just exctactoimaan hyvän määrän kera (eivät jääneet venaamaan, kiitti vaan). Sitte potkittiin tiimistä ulos tehtävän jälkeen.

Sen jälkeen löyty lvl 25-30 ja suicide mission puolelta järkevämpää porukkaa, pelattiin yhdessä tiiminä ja kerättiin samplet, suoritettiin kaikki sivutehtävät jne. ilman suurempia turpakäräjiä.

Aloittelijoille tiedoksi, että automaton-hommissa ei kannata mennä kerjäämään jokaiselta vaeltavalta laumalta turpiin. Äkkiä rupee oleen kusiset paikat, kun tulee pari annihilator tankia ja hulkkia ym. taivaalta kun pikkulaumasta ei kerkii ampua sitä valoraketin ampujaa...

Ja noita tehtäviä voi menä vaikka yksin hiiviskellen ja hakee vaikka koodisalkun ihan vihub selän takaa. Tähän löytyy se yks -30 % huomausrange -armorikin... Voihan noista automaton baseistakin napsia äärilaidat huomaamatta ja 380 mm barragella kilsan päästä moukaroida ja talsia suht tyhjään mestaan hoitaan tehtävän loppuun.

Pelitapoja löytyy siis todella monenlaisia ja olis hyvä tiiminvetäjän vaikka ilmoitella, että juostaanko tässä joku timeruni vai kerätäänkö sampleja vai mikä on idea, jos ei miellytä. Esim. tiedemiesten pelastus -kentässä 3 muuta kantsii mennä kauas pois kerjäämään spawnit ja hakeen sampleja ja yks pelastelee tiedeukkoja ja tilaa extractionin sitte. Mut tätä ei oo tajunnu vielä juuri kukaan. Tehtävän alkaessa kaikki vetää sentryt ja sitte spawnaa tuhat dropshippiä jne. ja aika tuuripeliä, mitä sieltä tulee. Toinen strategia se, et kaikilla recoilless rifle (+mortar ja ems mortar ja autocannon sentry) ja ampuu dropshipit alas ennen ku mitään tulee maahan asti. Mut näin ei saa ku pari hikistä samplea, koska ei oo varaa lähtee kentän reunoille.

Onks toi muuten joku PC-puolen erikoisjuttu et kaveri pystyy reinforcaamaan sut just sinne mihin kuolit, vaikka olis itte toisessa päässä kenttää?
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan vasta Lvl 4 mutta vain kerran olen kuullut että randolla olisi mikki päällä ja sekin oli vain mun (hyville) läpille naureskelua. Olisi kiva jos voisi jonkinlaista strategiaa hioa randojenkin kanssa mutta kukaan ei kommunikoi. Ehkä korkeammilla leveleillä sitten?
 
Joo, kyllähän tämä on selvästi sellainen peli että pitää kaveriporukka kerätä.

Kommunikaatio on oikeastaan toiminut vaan ja ainoastaan, jos on sattunut jotain suomalaisia pelaajia samaan aikaan. Mutta ei tuossa oikein tahdo toimia vielä nuo sosiaalisen puolen listat/frendit ym... Pitäisköhän tänne ketjuun heittää jotain pelaajakoodeja, jos sais jotain järkevää porukkaa aikaiseksi? Konsolifinin puolella on/oli vähän yritystä, mutta ei vaikuttanut täysjärkiseltä (tai -ikäiseltä) ja ihan pellejuttuja/känniääliöitä, ei jaksa allekirjoittanut 39-vuotias setämies ainakaan sellaista.
 
Kuulostaa hitusen samalta mitä WH40k: Darktide. Onko tämä lähelläkään sitä?
 
Kuulostaa hitusen samalta mitä WH40k: Darktide. Onko tämä lähelläkään sitä?

No lähinnä pääpiirteittäin juu, että 4 pelaajaa vastaan cpu vihulaiset ja on swarmeja sekä erikois vihulaisia. Pelimekaniikallisesti sitten erilainen kokemus.

Itsekin Darktidiä pelailin ennen tätä, siinä tuli tekemisen puute nyt toistaiseksi, niin tätä on ihan kiva rätkytellä menemään.
 
Kommunikaatio on oikeastaan toiminut vaan ja ainoastaan, jos on sattunut jotain suomalaisia pelaajia samaan aikaan. Mutta ei tuossa oikein tahdo toimia vielä nuo sosiaalisen puolen listat/frendit ym... Pitäisköhän tänne ketjuun heittää jotain pelaajakoodeja, jos sais jotain järkevää porukkaa aikaiseksi? Konsolifinin puolella on/oli vähän yritystä, mutta ei vaikuttanut täysjärkiseltä (tai -ikäiseltä) ja ihan pellejuttuja/känniääliöitä, ei jaksa allekirjoittanut 39-vuotias setämies ainakaan sellaista.
Olen 38 ja kännissä, mutta en känniääliö. Voihan sitä kokeilla synkkaisko täällä porukan kaa kun ei ainakaan vielä ole kaverit laittaneet ostohousuja jalkaan.

Dokumentaari:
 
30h takana ja tykkään kovasti. Tulevaisuuden näkymät pelille on kehittäjillä isot. Tulee muun muassa se Illuminati tai mikälie rotu se olikaan mukaan. Joissain peleissä devaajat mukana spawnaamassa ajoneuvoja/mechejä, jotka tulee virallisesti myös mukaan kohta. Massiivisia pomotaisteluita on myös tiedossa. Aika kuluu tämän pelin parissa mielettömän nopeasti.

Jos täältä löytyy peliseuraa niin olen messissä. Oma pelityyli on, että pysytään liikkeellä mahd. paljon koska ötökät ei kertakaikkiaan lopu kun uusia murtoja tulee jatkuvasti vanhan perään. Puolustustaistelut tapahtuukin lähinnä tehtäväpisteillä.
 
30h takana ja tykkään kovasti. Tulevaisuuden näkymät pelille on kehittäjillä isot. Tulee muun muassa se Illuminati tai mikälie rotu se olikaan mukaan. Joissain peleissä devaajat mukana spawnaamassa ajoneuvoja/mechejä, jotka tulee virallisesti myös mukaan kohta. Massiivisia pomotaisteluita on myös tiedossa. Aika kuluu tämän pelin parissa mielettömän nopeasti.

Jos täältä löytyy peliseuraa niin olen messissä. Oma pelityyli on, että pysytään liikkeellä mahd. paljon koska ötökät ei kertakaikkiaan lopu kun uusia murtoja tulee jatkuvasti vanhan perään. Puolustustaistelut tapahtuukin lähinnä tehtäväpisteillä.
Juu, ei tässä oo mitään järkeä jäädä mähisemään kun ei siitä saa pisteitä tai mitään muutakaan. Parempi vaan juosta pois ennen kuin muodostuu liian iso pala purtavaksi.
 
100h tuntia takana, täytyy sanoa että on kyllä mahtava fiilis pelissä :) se tunne kun perässä tulee 7 bile titanii ja puoli planeettaa muita =P
 
30h takana ja tykkään kovasti. Tulevaisuuden näkymät pelille on kehittäjillä isot. Tulee muun muassa se Illuminati tai mikälie rotu se olikaan mukaan. Joissain peleissä devaajat mukana spawnaamassa ajoneuvoja/mechejä, jotka tulee virallisesti myös mukaan kohta. Massiivisia pomotaisteluita on myös tiedossa. Aika kuluu tämän pelin parissa mielettömän nopeasti.

Jos täältä löytyy peliseuraa niin olen messissä. Oma pelityyli on, että pysytään liikkeellä mahd. paljon koska ötökät ei kertakaikkiaan lopu kun uusia murtoja tulee jatkuvasti vanhan perään. Puolustustaistelut tapahtuukin lähinnä tehtäväpisteillä.

Itte pelannu alkupelissä harjoitusmielessä vaan jotain 2 ötötehtävää ihan jollain lvl 1 hahmolla. Nyt oisko lvl 32 (vai 33) ja pelannu vaan Automatoneja / tulee pelailtua suicide mission ja välillä extreme/impossible (sample-mielessä nyt 100 % fokus). Jotenkin ei ole jaksanut mennä ötöpuolelle kun noi Automaton-taistot niin superintensiivisiä ja jänskättää, että mitäs sit kun ötöt ei ammu sua raketilla/laserilla/tankilla jne... Toisaalta, oiskos sieltä helpompi saada sampleja? :D
 
Helldive ja sieltä tulee materiaalia. Jos hyvä porukka niin menee kivuttomasti :)
 
Itte pelannu alkupelissä harjoitusmielessä vaan jotain 2 ötötehtävää ihan jollain lvl 1 hahmolla. Nyt oisko lvl 32 (vai 33) ja pelannu vaan Automatoneja / tulee pelailtua suicide mission ja välillä extreme/impossible (sample-mielessä nyt 100 % fokus). Jotenkin ei ole jaksanut mennä ötöpuolelle kun noi Automaton-taistot niin superintensiivisiä ja jänskättää, että mitäs sit kun ötöt ei ammu sua raketilla/laserilla/tankilla jne... Toisaalta, oiskos sieltä helpompi saada sampleja? :D
Aika helkkaristi olet jaksanut pelata kokeilematta edes ötöpuolen hommia korkeammalla tasolla. Erilaisia vihollisia ne toki on, mutta kyllä sielläkin puolella haastetta riittää. Ei siis ainakaan siksi kannata vältellä, että siellä ei olisi tarjolla riittävästi haastetta.

Itse pelailen aikalailla puoliksi molempia vihollisia vastaan ja molemmissa on tarjolla riittävästi haastetta, vaikka ihan samalla tyylillä ei voi molempia vetää, eli haastavuus riippuu myös osittain siitä, että kumpaan on tottunut.

Omalta osalta sanoisin, että ötöpuolella on ollut intensiivisimmät hetket, jos siltä kantilta asiaa katsoo. Roboja vastaan menee enemmän asemasodaksi, joka on toki omalla tavallaan intensiivistä, kun joka puolella räjähtelee, mutta ötöt tulevat sen verran voimakkaasti iholle, että se fiilis on hyvin erilainen.
 
Hyvin noilla mecheillä saa kaverin hengiltä. Satuin olemaan mech-kuskista katsottuna vihun suunnalla niin raketista tai parista sain sitten osumaa... vihut oli ehkä minusta vielä 50metrin päässä :rofl:

Vahingosta viisastuneena jätin mech-kuskin tekemään juttuaan ja suoritin blitz-tehtävän osa-alueita kahden muun kanssa. Äänten perusteella ihan ok tulivoima, mutta mahdollisesti kaksi droppia vaan? Aika nopsaan noi bile spewerit tekivät entisen hänen ensimmäisestä mechistä.

Toisen äänet vielä kuului muutaman minuutin ajan tehtävää tehdessä ja sen jälkeen kaveri ajeli autolla ympäri kenttää. Lopussa oli tulitukena poistumisessa pultatun konekiväärinsä kanssa.

Ihan kiintoisa yllätys toi, että omaan peliin sattui.
 

Liitteet

  • WhatsApp Image 2024-03-05 at 13.10.13.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-05 at 13.10.13.jpeg
    109,4 KB · Luettu: 104
  • WhatsApp Image 2024-03-05 at 13.10.35.jpeg
    WhatsApp Image 2024-03-05 at 13.10.35.jpeg
    89,1 KB · Luettu: 104
Hieman muutoksia aseisiin (kuva).


Mitä äsken ehdin testaamaan yhden mission verran breakeria, laser gun ja 380 he niin hyvää ja huonoa.

Breakerin suhteen ominaisuudet lähelle ammuttaessa eivät pahemmin muuttuneet, hengiltä saa edelleen. Nyt sitä ei voi enää käyttää snipuna kun rekyyli viskoo sitten ihan reilusti jos yrittää kauemmaksi ampua.

Laser gun ei ole pahemmin ollut aiemmin käytössä, mutta käytin sitä kylmällä planeetalla ihan kokeilun vuoksi.Pienimmät öppiäiset kypsyvät ihan hyvin, medium koon hieman hitaammin mutta saa hengen pois toisin kuin aiemmin. Isompia vastaan en päässyt testaamaan kun otin.. medium tason tehtävän.

380HE oli myös alustavasti positiivisempi yllätys. Näytti siltä, että ei kannata olla 60metriä lähempänä sitä keskustaa, mutta nyt näytti kuvion suhteen olevan huomattavasti pienempi mitä aiemmin (keskitys osui jopa siihen pesään joka oli kohde!)

Pitänee tuota testailla jossain tasaisella vielä, mutta jos asia on niin miltä näytti, että osumakohdat olivat limittäin niin tuolle selvä parannus. Ehkä siitä on muuhunkin kuin tiimikavereiden satunnaiseen tappamiseen.

Rail gun nerfattiin, mutta en ehtinyt sitä testaamaan. Mielenkiinnolla odotan muiden kommentteja siitä. Seuraavaksi varmaan porukalla zappaillään?

Kiinnostaisi kuulla, vaikutti buffi(?) Breaker spray & prayhin yhtään positiivisesti. Ehkä huomenna pääsen sitä testaamaan kun puuttuu vielä jokunen mitali siitä, mutta sitä ennen olisi kiinnostavaa kuulla toisten kokemuksia ja havaintoja.
 

Liitteet

  • Nimetön.png
    Nimetön.png
    788,8 KB · Luettu: 58
Perketti pitikö nuo pyssyt pilata... Pitääkö se ny siirtyä scytheen ja recoilless rifle supportiksi jos railgun ja breaker pilattu. Tai sit vaan vakio ensirifleen.
 
Hyvä vaan että tasapainottaa noita niin ei kaikilla aina samat. Nyt testaileen..
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Mun mielestä muiden aseiden statseja olisi pitänyt nostaa ja jättää raidetykki sellaiseksi kuin on. Kaikki perus-KK-aseet on vain liian tehottomia, että niitä jaksaisi käyttää. Mieli kyllä tekisi kovastikin. Nyt menee joka kerta haulikolla kun muiden käyttäminen tuntuu niin paljon huonommilta.

Mutta pitääpä illalla testailla miten päivitys käytännössä näkyy
 
Pointti varmaan on, että mikään ase ei ole paras jokaiseen tilanteeseen vaan ne squadissa täydentävät toisiaan. Meillä on toiminut pirun hyvin se, että itse räimin railgunilla isompia ötököitä kun taas yksi putsaa konekiväärillä kevyempiä öttiäisiä, joita on vaan niin pirun paljon ettei niitä passaa päästää railgunilla sniputtavien iholle. Kahdella muulla voi sitten olla vaikka toista railgunia/sinkoa/autocannonia/kranaatinheitintä niin homma toimii.
 
Tänään ei ehtinyt/jaksanut keskittyä, niin juoksin vain dailyn 2 vaikeudella pikaisesti noita pätsin hommia testaten.
  • Breakerissa en huomannut juurikaan muutosta. Lipas pienenpi ja piti potkia enempi. Itse en huomannut surempaa recoilia koska olen tuota semiautomaattina pelannut koko ajan
    • Decreased magazine capacity from 16 to 13, increased recoil from 30 to 55
  • Liekinheitin... poltin itseni niin kuin aiemminkin. Ei ole lemppari, en ole käyttänyt. +50% dmg voi olla kova isompia vihuja vastaan
    • Increased damage per second by 50%
  • Light armorilla tuntui lähtevän henki helpommin... varsinkin kun pelasi super huolimattomasti. Laser reppu tuntui pahemmalta kun veti friendly fireä
    • Fixed armor rating values not reducing damage as intended
  • 120 ja 380 barraget oli pienemmällä alueella ja kestivät pidempään. 380 ostin vasta nyt testiin, mutta se on tainnut levitä pirun laajalle aiemmin
    • Increased duration of the bombardment, decreased spread
  • Railgunia en testannut, mutta sen nerffi taisi koskea vai SAFE modea. Eli nyt vaatii enempi taitoa että saa täyden potentiaalin pihalle, eli R pohjaan ja vaihtaa UNSAFE MODElle riskeeraa sitten aseen räjähtämisen naamalle jos pitää nappia liian pitkään pohjassa.
    • Decreased armor penetration in Safe Mode, decreased damage against durable enemy parts
  • Aseiden valot olivat huomattavasti paremmat. Vähän kuin olisi vaihdettu hehkulamput ledeihin
    • Improved flashlight efficacy
  • Planetary Hazardit olivat suht hazardeja. Ainakin tuo meteor shower tuli suht usein ja aika randomisti. Taisi ilmoittaa vaaleansinisellä pohjalla minne tippuu, mutta aika hätäisesti tuli ja pari kertaa kuolin tuohon. Volcano hazardi ampui liekki AOE palloja paahan, mikä blockasi liikkumista
Loppuruudussa oli nyt 2 vaikeudella kaksi tähteä, ei viittä niin kuin kaikilla vaikeuksilla aiemmin. ESC painamalla näkee nyt heti weekly ja daily goalin. Jotain muitakin UI muutoksia / parannuksia taisi olla.
 
Viimeksi muokattu:

Tuola avataan syytä nerffeille. Isoin syy vissiin siis on että aseiden ei oo tarkotus olla huippuja joka hommassa, vaan gemit on se millä demokratian jako hoidetaan.
 
Kokeilin ja hienoja uudistuksia kuten enviroment hazards. LAS-scythe tuntuu olevan uusi "breaker". Monelta pelaajalla se näkyi olevan.
Ainakin hard-tasolla oli aikamoista haastetta kun mentiin.
Saa nähdä koska orbital laser saa nerffiä..
 
Ensimmäinen meteoriparven syöksy on koettu. Alle voi jäädä jos ei ole tarkkana.

 
Joo, ei mee ihan ku strömsössä enään rändömin porukan kanssa helldive taso. mobeja tulee ihan vitusti ja siihen ku väistelet vielä meteoriittejä ja mobeja, koittaen ampua unsafe modella railgunii niin henki on heikossa hapesa :D
 
Perketti pitikö nuo pyssyt pilata... Pitääkö se ny siirtyä scytheen ja recoilless rifle supportiksi jos railgun ja breaker pilattu. Tai sit vaan vakio ensirifleen.

^Ennustin just eikä melkein oikein, miten tulee käymään. Eli oikeastaan nerfaukset ei muuttaneet mitään siten, kuten ehkä devaajat toivoivat (että tiimit valikoisivat monipuolisesti erilaista aseistusta). Täytyy viel katella tuo railgun unsafena, että oliko se ns. pilaamatta.

Mutta... Olis pitäny pyssyt vaan ennallaan ja julkaissut vaikka uusia sitten niiden kylkeen. Sinällään harmittaa jonkin verran opetella uutta pelitapaa, jos nurkan takana on taas seuraavat muutokset.

Ja tosiaan 380 barragen saapumiskesto on jotain aivan *itun tähtitieteellistä (30 sekkaa tosiaan nyt vai oliko tossa joku härö? Wtf, ei se ole edes hirveän kaksinen... Ennenhän se oli just hyvä, kun levis todella laajalle ja tuli omienkin niskaan aina liian yllättävän kauas).
 
Railgun muutos oli mun mielestä hyvä. Unsafe-mode oli aiemmin turha. Kiva jos vaatii vähän enemmän sen käyttö. Kaikki primaryt breakeria ja spray&pray varianttia lukuunottamatta tuntuu edelleen todella tuhnuilta. Esim. Liberator rynnäkkökiväärillä ei meinaa saada edes yhtä stalkeria hengiltä lippaallisella niin miten tuolla pitäisi pärjätä kun niitä tulee kolme kerralla.. Breakerilla ei vastaavaa ongelmaa..

Kuoleminen tosiaan todella herkässä nyt light armorilla, mutta ei painavampiin kannata vaihtaa kun homma on sen jälkeen pelkkää suossa tarpomista.
 
Devien kommentointi redditissä ja discordissa on ollut aika poikkeavaa aikaisemmasta. Siis ihan asiallisiin kommentteihin/ehdotuksiin on vastattu kusipäisellä ylimielisyydellä ja puolusteltu tuota nykyistä päivitystä. Noh, peli on aika tuore ja tulevat mechit/ajoneuvot aivan varmasti muuttavat jälleen kerran tasapainoa (jos tässä pelissä edes sellaista pitäisi olla?) joten onhan tässä hiomista edessä suuntaan ja toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Nörttien itku ja kiukuttelu on musiikkia korville.

Yli odotusten suoriutuvien aseiden yms. nerffaaminen on oikea tapa toimia, kun kyseessä on peli, jonka ydin idea on joukko sotilaita, joilla olisi mahdollisimman monipuolinen varustus vastata erilaisiin tilanteisiin ja uhkiin.

Paljon mukavempaa semmoinen tilanne, missä käytännössä (lähes) jokaisella tavaralla on potentiaalia suoriutua siihen tarkoitetusta tehtävästä.

4 x railgun/shield backpack/500kg/orbital laser ryhmät *haukotus*
 
4 x railgun/shield backpack/500kg/orbital laser ryhmät *haukotus*

Ei oo muuten ikinä tullut vastaan automaton-puolella ja oon pelannu pelkkää sitä lvl 33 (vai joko se 34 napsahti). Itte tykänny olla roolissa jossa railgun, shield bp, eagle rocket pods tai orbital rail cannon, orbital laser. Hoitelee hulkit ja annihilatorit (ja kerää samplet pahoista mestoista) ym. samalla kun toiset saa puuhastella rauhassa selustassa. Tähän joku kaveri samat mut railgun ja bp kaveriks ems mortar ja autocannon sentry. Kolmannella ja neljännellä olis hyvä olla recoilless rifle ja sit vaan orbital laser + jotain unlimited rakennustuhoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom