Helldivers 2.

Millä alustalla? Ihan hyvin tää itellä on toiminut tänään...

Millä alustalla? *tirsk*

Vaan joo, aamulla harmitti kun piti lähtä reissuun eikä ehdi pelata. Enää ei ihan nniin paljon jos on ollu jotain probleemaa kerta tänään.
 
Yksi Helldiversin tekijöistä juttelee pelistä. Kertoo firman ideasta miksi ja miten tekevät peliä ja mistä into pelientekemiseen on lähtenyt liikkeelle. Linkki aikaleimalla.

 
Millä alustalla? *tirsk*

Vaan joo, aamulla harmitti kun piti lähtä reissuun eikä ehdi pelata. Enää ei ihan nniin paljon jos on ollu jotain probleemaa kerta tänään.
Mitä tirsk? Siis tämä on PC:lle sekä PS5:lle.

PC:llä pelannut tätä ilman mitään ongelmia pitkin päivää.
 
Mitä tirsk? Siis tämä on PC:lle sekä PS5:lle.

PC:llä pelannut tätä ilman mitään ongelmia pitkin päivää.

PC:llä ja en ole varsinaisesti yksin tämän ongelman kanssa.

HD2.jpg
 
PC:llä matchmaking ei ole pelannut koko päivänä ja illalla pitkään aikaan ei päässyt koko peliin, kuten yllä @0nanias :n kuvasta näkee. Singlenä ja ehkä suoraa kaverien kansa pääsee pelaamaan, mutta randomien kanssa ei onnistu, nollaa näyttää kartat.
 
Eilen tuli ilta pelattua kaverin kanssa, se ps5 ja ite pc:llä. ei ollu kyllä mitään ongelmaa, ovat kuulemma rajoittaneet 450000 pelaajaan servut nyt, tutkivat jotain :)
 
Vartin verran odottelin taas että josko pääsisisi pelaamaan parit rundit tätä maksamaani PvE-peliä mutta ilmeisesti serveri pyörii vieläkin jonkin devun vaatekomerossa olevalla läppärinraadolla.
Taisi tulla kehittäjille yllätyksenä suosio. Viikonlopun viidenneksi pelatuin peli steamissa ja luvuissa ei ole mukana edes PS5 pelaajat joita jonossa toinen mokoma. Steam chartseissa näkee että concurrent pelaajamäärä menee tikkusuoraan ylöspäin ja yhtäkkiä menee flatline sivulle... eli varmaan iso osa pelaajista ei pääse vielä edes online. Toivottavasti saavat deployattua kapaa Azureen, AWS ja vielä lisäläppäri sinne komeroon.
 
PC:llä koko tän päivän PATCH 01.000.009 jälkeen ollut se tilanne, että muita pelaajia ei näy ollenkaan. Eli soolona on joutunut vetämään. En tiedä toimiiko MP jos kaverien kanssa pelaa. Solonahan tätä ei oikein jaksa, ehdottomasti vaatii useamman pelaajaan.

Sama PS5 sit ku vihdoin pääsi edes sisään niin pariin tuntiin saanu ketään pelaamaan. Otin crossplayn pois intternetin vinkkien perusteella niin sit sain 2 jantteria yhteen tehtävään. Toinen niistä hävisi ja jäi vaan yks moninpelikaveri kenen kaa pelattiin tunteroinen. Ketään muita ei saanu kuitenkaan eli kahestaan sit, mut olihan sekin kivempi.
 
Eilen oli tosiaan aamusta jonottelua, että pääsi sisään ja quick matchia joutui odottelemaan.
Tuon uusimman patchin jälkeen alkoi taas kaatuilu itselläni. 1/8 missionia pääsin loppuun asti.
Ihan yllättävän hyvinhän tuo peli on maistunut itselleni ja olisihan tätä ollut kiva pelailla Last Epochia odotellessa. Keväämmällä sitten, eiköhän tuo tuosta vielä kuntoon tule. :)
 
Onko tuo nyt käynnissä oleva "Win 8 defend against automatons" jotenkin bugissa? Vaikka kuinka monta pelannut ja silti edelleen odottaa rastia.
Toi vaatii ainakin sellaisen defend mission jossa siinä pienellä pläntillä joko puolustetaan aluetta invaasioaalloilta, tai sitten saatetaan shuttleen jotain planeetan työntekijöitä semmoisista ilmalukoista, samalla kun vihun drop shipit tiputtaa roboja tappelemaan.

En oo noita viitsinyt tehdä, kun noi escort-missiot ei ole mun juttu (missään).

Mutta tuohon ei siis kelpaa kaikki tehtävät vaikka sanamuodoiltaan niiden kuvaus siltä vähän vaikuttaisikin.
 
Myöhemmin vasta tajusin mitä tuo WIN meinaa. Eli se koko planeetta pitää ilmeisesti voittaa, eli saada se 100%. Ei niin että voittaa 8 kappaletta yksittäisiä defend missioita. Tuo on näitä globaaleja koko commonityn goaleja, joilla on 2 viikon suoritusaika. Tänään oli 1/8 suoritettuna. Noita tuli pelattua about 15 kappaletta ja on muuten puuduttava tehtävätyyppi, ei kiinnosta kyllä yhtään enempää tehdä moista yhdessä paikassa kykkimistä. Omalle kohdalle osui vain niitä, missä bunkkerin ovia availtiin ja siviilit juoksi niistä transportille.

Servereillä (PC ja crossplay pois päältä) edelleen sama tilanne kuin eilen, eli 0 pelaajaa tarjolla match makingissä. Muuten ei ole valittamista pelin toiminnasta, rullaa hyvin, eikä omalle kohdalle ole osunut bugeja.
 
Myöhemmin vasta tajusin mitä tuo WIN meinaa. Eli se koko planeetta pitää ilmeisesti voittaa, eli saada se 100%. Ei niin että voittaa 8 kappaletta yksittäisiä defend missioita. Tuo on näitä globaaleja koko commonityn goaleja, joilla on 2 viikon suoritusaika. Tänään oli 1/8 suoritettuna. Noita tuli pelattua about 15 kappaletta ja on muuten puuduttava tehtävätyyppi, ei kiinnosta kyllä yhtään enempää tehdä moista yhdessä paikassa kykkimistä. Omalle kohdalle osui vain niitä, missä bunkkerin ovia availtiin ja siviilit juoksi niistä transportille.
Okei, hyvä tietää. En mäkään ajatellut että noi niihin linkkautuu. Enemmän tulee öttiäisiä tapettua kuin roboja.
 
Okei, hyvä tietää. En mäkään ajatellut että noi niihin linkkautuu. Enemmän tulee öttiäisiä tapettua kuin roboja.

Kuvittelenko vaan, että robotehtävät on ihan *itusti vaikeempia ku öttiäistehtävät? Easylla pelaan, mutta välillä tulee ihan hirvee kasa roboja ja sit jos 3 pelaajasta vaikka 1 lähtee pois todetessaan mahottomaksi niin ihan mahoton^2. Skaalaako toi vaikeuden Easyllakin osanottajamäärän ja heidän tasojen mukaisesti ja se ei sitten siitä muutu mihinkään vaikka jengi häipyis ökyvaikeuden takia?
 
Kuvittelenko vaan, että robotehtävät on ihan *itusti vaikeempia ku öttiäistehtävät? Easylla pelaan, mutta välillä tulee ihan hirvee kasa roboja ja sit jos 3 pelaajasta vaikka 1 lähtee pois todetessaan mahottomaksi niin ihan mahoton^2. Skaalaako toi vaikeuden Easyllakin osanottajamäärän ja heidän tasojen mukaisesti ja se ei sitten siitä muutu mihinkään vaikka jengi häipyis ökyvaikeuden takia?

Samaa pähkäiltiin eilen kaverin kanssa, kun alettiin pelaamaan ko. peliä ensimmäistä kertaa, mentiin sellaiselle Defend planeetalle missä piti saattaa tutkijoita evakuointi-alukseen. Easylla pelattiin ja niitä ropotteja tippui valehtelematta 20 sekunnin välein ja tietysti, kun molemmat on tasolla 3-4, niin ei niitä isompia vastaan oikein ole mitään muuta tehokasta, kuin RKK ja orbitaali-isku. Jollain ihmeen ilveellä onnistuin aikaisemmin yksin kyllä läpäisemään saman tehtävän, mutta työn ja hikoilun takana sekin oli.

Yleisestikin nuo automatonnit on haastavanpia, kun ampuvat takaisin toisin kuin valtaosa ötököistä.
 
Samaa pähkäiltiin eilen kaverin kanssa, kun alettiin pelaamaan ko. peliä ensimmäistä kertaa, mentiin sellaiselle Defend planeetalle missä piti saattaa tutkijoita evakuointi-alukseen. Easylla pelattiin ja niitä ropotteja tippui valehtelematta 20 sekunnin välein ja tietysti, kun molemmat on tasolla 3-4, niin ei niitä isompia vastaan oikein ole mitään muuta tehokasta, kuin RKK ja orbitaali-isku. Jollain ihmeen ilveellä onnistuin aikaisemmin yksin kyllä läpäisemään saman tehtävän, mutta työn ja hikoilun takana sekin oli.

Yleisestikin nuo automatonnit on haastavanpia, kun ampuvat takaisin toisin kuin valtaosa ötököistä.

Eilen (aamu)päivällä oli tosiaan jotenkin ihan *itun vaikeeta noissa / olisko ollut skaalat persiillään. Käytin sitten helpommalla vaikeustasolla ja sen jälkeen takas Easylle, niin sen jälkeen meni kaikki tehtävät läpi "semihelposti" sillain, että joku nyt saattoi muutaman kerran kuolla porukasta. Vaikuttiko se korjaavasti sitten vai vaan tuuria... Sit pääsi johonkin proon matkaan mut alkoi tulla hellasäröä niin pakko oli lopettaa -> olis saanu hyvät expit kun ison tason proo-kaveri räjäytti kaikki mahdolliset robojen vihuasemat viidakkokentistä ja tuli täydellistä pistesaldoa. Se huuteli mikkiin aina vaan ohjeita muille, mitä pitää tehä ja älkää menkö sinne vaan tänne ja tonne ja sit räjähti joku jumalaton ilmapommitus minkä se oli käyny väijymässä vihuasemiin.

Saishan toi toki sillainkin skaalata, ettei oo hirmu isot tasoerot randomi-jengissä, ettei tommonen statistikavereiden tasojen ylösnosto olis mahdollista noin helpolla. Ja sit kun saat jengiis 3 jotain 1-tason citizeniä ja peli nakkaakin dropshippejä 7 kpl kerralla...
 
Korjatkaa jos olen väärässä:

- Peli ei skaalaa vihuja mitenkään, ne ovat yhtä vaikeita vaikeustasosta riippumatta
- Vaikeammalla tasolla vihuja on enemmän ja kentälle ilmaantuu haastavampia (panssaroituja) vihuja
- Helpoimmallakin vaikeudella saattaa tulla vastaan panssaroitu Charger, jos kohdalle osuu päämissio sellaisen tappamiseksi
- Peli ei skaalaa vihuja mitenkään, ne ovat yhtä vaikeita pelaajamäärästä riippumatta
- Peli ei skaalaa vihujen määrää mitenkään, niitä on yhtä paljon pelaajamäärästä riippumatta
- Vihujen lisäksi vaikeustaso vaikuttaa päämission pituuteen (enemmän steppejä) ja side missoiden määrään

Peli ei ole läheskään niin viihdyttävä solona, kuin mitä se coopina on. Medium (3) menee vielä yksin ja jäinkin tuollaiseen defend missioon yksin (ennen vkl pätsejä missä niitä helpotettiin), kun muilta kaatui pelit alta. Aika hampaat hiessä sai kyllä vetää kun aseet koko ajan tyhjänä ja aikakin loppui eikä saanut droppeja. Osaajat osaa ja pelannee yksin vaikka Helldiver (9) tasolla, mutta itse en nauti tuosta yksin pelaamisesta, kun se tuntuu menevän koko ajan liialliseksi hordemodeksi. Cooppina paljon monipuolisempaa.
 
Korjatkaa jos olen väärässä:
Näin mä näkisin itekin, noin 20h kokemuksella.

Jos pelaa soolona kannattaa liikkua mahdollisimman paljon (objektiivilta toiselle), muuten tulee helposti jyrätyksi kun tulee noita breacheja.

Ei tätä mielellään kyllä yksin pelaa, jostain syystä ahdistaa eniten kuin mikään muu peli ikinä, kun jättitorakat yms. käy kimppuun eikä oo ketään turvaamassa selustaa. :rofl:
 
Joo, se piiritetytksi jääminen on vähän painostavaa :)

Dropshipin pystyy estämään, kun ehtii ampua sen yksimiekkaisen Comissarin, mikä ampuu valoraketin. Mun mielestä torakoistakin löytyy vastaava. Joku niistä torakkatyypeistä (kiertelevässä partiossa), ehkä pienin Scavenger, alkaa savuttaa oranssia. Torakan kun ehtii tappaa, niin ei tule breachia. Jotenkin tuo torakka breachi on vaikeampi havaita ja estää, kuin se valoraketti dude.
 
Voi serveri-ongelmat jatkua hetkisen kun peli onkin yllättäen noussut myydyimmäksi ja pelaajamäärät on se yli 400k ollut parhaimpina peliaikoina. Toivotaan kuitenkin että saavat kuntoon että pääsee kaikki innokkaat levittämään " managed democracy"ä :cool:
 
Voi serveri-ongelmat jatkua hetkisen kun peli onkin yllättäen noussut myydyimmäksi ja pelaajamäärät on se yli 400k ollut parhaimpina peliaikoina. Toivotaan kuitenkin että saavat kuntoon että pääsee kaikki innokkaat levittämään " managed democracy"ä :cool:

Saihan tossa aika monesti eilenki ps5:lla uudelleenkäynnistää jos halus peliseuraa...
 
Joo näin 40tunnin perusteella ei tuo kyllä mitenkään skaalaa vihuja vaikka jonku leveli ois sata. Joskus vaan nyt tulee turpaan pahemmin ja välillä ei. Helvetin hauskaa kyllä ollut :)
 
Joo näin 40tunnin perusteella ei tuo kyllä mitenkään skaalaa vihuja vaikka jonku leveli ois sata. Joskus vaan nyt tulee turpaan pahemmin ja välillä ei. Helvetin hauskaa kyllä ollut :)
Ihan uskomattomia läheltä piti-tilanteita tullut kyllä muutamissa matseissa. Yhdessä odoteltiin noutoa, koko muu tiimi kuoli, ei enää respawneja, yhdellä kaverilla ammukset loppu ja resupply käytetty. Katseltiin minuutin verran kun se juoksi ympyrää örkkejä karkuun ja viuhtoi puukolla loitommalle. Tilanne perkelöityi todella pahaksi ja oli sentti healthia kun syöksy örkkien välistä noutoaluksen kyytiin.

Oltiin vielä koluttu koko mappi läpi joten tavaraa olis kivasti jäänyt saamatta jos ei olis selvinnyt.

Tuli tosta mieleen että se rakettireppu ei pakosti olisikaan ihan huono matkassa, kun örkit pääsee saartamaan. Mutta vaikea on aina valinta, mitä kamaa ottaa mukaan tehtävälle. Luottaako esim. siihen että löytää hyvän support-aseen vai uhraako sille yhden slotin jne.
 
Tämmöstä oli tänään laitettu discordiin:

Hello there Helldivers! We have improvements rolling out this week focused on the most serious problems in the game: login, matchmaking, and server load. You will see one update for PC and PS5 tomorrow, though please keep in mind that no single update will solve all the issues. Rather, we will be making continuous improvements over the days and weeks to come. We're all working hard to make sure that the game is a stable place to spread Managed Democracy to every planet in the galaxy. Thank you as always, Alex B.
 
Pääsikö joku pelaamaan tänään? Odotin 5min ja luovutin.

Käynyt pelaamassa tänään 5 eri sessiota pitkin päivää/iltaa. Kertaakaan en joutunut jonottamaan yli 5min. Pari kertaa on tuntunut, että jonottamisen sijaan pelin uudelleen käynnistyksellä on päässyt suoraan peliin/alukselle. (PC:llä siis).
 
Viimeksi muokattu:
Sama pleikalla että jossei minuutin parin sisään pääse peliin nii uudelleen käynnistys tuntuisi auttavan. Tulihan sitä taas viitisen tuntia tänään pelattua.
 
Käynyt pelaamassa tänään 5 eri sessiota pitkin päivää/iltaa. Kertaakaan en joutunut jonottamaan yli 5min. Pari kertaa on tuntunut, että jonottamisen sijaan pelin uudelleen käynnistyksellä on päässyt suoraan peliin/alukselle. (PC:llä siis).

Kahdesti tänään jonossa pc:llä ja pari kertaa suoraan sisään kun käynnistin pelin.

Niillä kerroilla kun olin jonossa niin parin minuutin odottelun jälkeen suljin pelin ja käynnistin uudelleen. Molemmilla kerroilla sitten suoraan sisälle.

Ohjelmisto bugeista sen verran, että muiden pelaajien tehtäviä ei näkynyt eilen, joten täytyy huomenna testata käynnistää tehtävä ja palata alukseen tiimin kanssa soolona. Redditin puolella joku oli saanut toisten pelit näkymään tuolla tempulla. Toissapäivänä quickjoin toimi kerran ehkä viidestä yrityksestä ja oikein mukavaa oli. Pari kertaa heitti alukseen tehtävän jälkeen tosin.

Eilen ei siis quick join toiminut lainkaan ja tosiaan toisten pelejä ei näkynyt. Olin valinnut aiemmin return ship alone option kun piti lopettaa pelailu kesken.

Näkyy nyt olevan Steamin puolella 400k pelaajaa.

Edit.

Ilmeisesti toi abandon mission ja pelin uudelleen käynnistäminen ratkaisi ongelman tiimikavereiden suhteen.

Aamulla kun loggasin niin ei näkynyt yhtään tehtävää minne olisin itse voinut hypätä vahvistukseksi, quick join ei antanut mitään.

Otin helpon tehtävän jonka hylkäsin tiiminä.

Käynnistin pelin uudelleen, valitsin tehtävän, mutta en aloittanut sitä. Hyppäsin hetkeksi toiselle työpöydälle tekemään muuta... ja kun tulin takaisin pari minuuttia myöhemmin niin katsoin ihmeissäni, että mistäs nämä kaikki tyypit olivat ilmestyneet alukselleni.
 
Viimeksi muokattu:
PC:llä viikonloppuna ja eilen suurin ongelma itsellä on tuo muiden pelaajien näkymättömyys. Eli et voi joinata muiden peleihin, koska koska kaikki näyttää nollaa eikä kartalla näy yhtään pelaajaa. Kaverien peleihin innistunee ok, mutta vielä en ole saanut ketään ylipuhuttua peliin. Viikonloppu iltana oli jonotusta jonkun aikaa ja eilen pari minuuttia, mutta se oli niin pientä ettei haitannut. Koska solona ei oikein jaksa, kävin eilen juoksemassa vain dailyn ja odottelen koska MP alkaa taas toimia kunnolla.
 
Minkäslaisia PS5 asetuksia/ohjainherkkyyksiä/tähtäysherkkyyksiä jengi käyttää? Tai ootteko keksineet Quick grenadelle jotain hyvää komentoa? PS5:n ohjaimella paha keksiä mitään mikä menis päälle. Noin vinkkinä, että Stratagems käyttö kannattaa laittaa L1 holdilta L1 tapiin niin napauttamalla saa sen auki ja voi juosta samalla (karkuun) kun käyttelee noita nuolia oikealla kädellä nopeammin niin saa kaverit henkiin... Aika tärkeetä tuntui olevan kans look sensitivyt yms., ittellä näin:

Gameplay
  • Remember aim mode - Per weapon
  • Remember weapon functions - Yes
Visuals
  • Camera shake strength - 0 (ei ole aikaa katella moisia)
  • Vertical field of view - 70 (näkee enempi mitä sivuilta tuloo)
  • Motion blur - 0 (ei täs oo aikaa sumutella)
  • Depth of field - off (näkee kauemmat objektit terävänä vs. sumeena)
  • Bloom - off (ei haittaa kauas näkyvyyttä enää)
  • antialiasing - on
  • Sharpness - 1,0 (todella kauas tähtää/osuu paljo helpommin)
HUD
  • HUD curve - 0,5 (jotenkin paljon helpompi nähdä tv-ruudulta stratagems-komennot vs default 0)
  • Reticle visibility - Visible (näkyy tähtäin aina ennen tähtäämistäkin!)
  • Compas ordinal directions - Visible (näkee asteet, ei tartte puhua ilmansuunnista / sekoilla niistä)
Accessibility
  • Reticle color - keltainen
Controller
  • Change bindings
    • stratagems TAP L1 sen holdin sijasta niin voi juoksennella stratagemsejä näppäillessä
    • kuka keksii hyvän nappulan quick grenadelle? Niitä ois kiva nakella ilman nuoli oikeelle -painamista
  • Look Sensitivity - 5,5...5,8 (se on vähän niin ja näin, 5,8...6,0 kääntyy pirun paljo nopeemmin 180 astetta ku 5,5 ja saa tykiteltyä nopeesti eri suuntiin mutta helposti kyllä menee ylikin... Vielä hakusessa, että mikä on hyvä 5,5...5,8 välillä mihinkin pyssylajiin)
  • Look Sensitivity Vertical Multiplier - 0,6...0,66
  • Aim Sensitivity - 0,5...0,65
  • Scope sensitivity - 0,5 (tätä ei kannata nostella siis default-arvosta, kokeilin)
  • Deadzone - 0,03 (pistää niin pieneksi, ettei driftaa itteksiin yhtään, planukartalla driftaus ei sinällään haittaa)
  • Controller Sticky Aim - 0,5
  • Acceleration Speed - 0 (<-tämä on stratagems TAP L1 ohessa kaikkein tärkein muutos ps5:lla pelattavuuden eteen! Saa siis täysin lineaarisen katsonnan ilman mitään kiihtyvyyshumpuukeja ja homma pysyy hallussa)
  • Acceleration Exponent - 3 (<-tää ei vaikuta enää yo. 0-arvon jälkeen mitään)


Eilen pelailin muutaman matsin, niin on kyllä aika uunoa jengiä ts. aika pirun usein kuolee omien ampumana / eikö ne nyt *ittu tajua, että jos tykitän konekiväärillä jotain roboa niin ei tarvi enää selkään ampua?
 
Viimeksi muokattu:
Eilen klo 21 aikaan (pc:llä) meni noin 5min että pääsi pelailemaan. Pelit meni ilman ongelmia, mitä nyt challengin-modessa tuli kahdestaan turpaan aika huolella. On tämä kyllä jo nyt hienossa kuosissa oleva peli jossa pirusti potentiaalia ja kunnon myynnillä varmaan kehittäminen on taattu pitkäksi aikaa. Kunhan vaan saavat nuo jono-ongelmat kuriin. Taisi vaan tulla peli-firmalle (iloisena, toivottavasti) massiivinen suosio.
 
Täällä mennään ihan tehdasasetuksilla ja alustana on PlayStation 5. Hahmo on tällä hetkellä tasolla 18.

Upea peli, parasta AAA-laatua kaikinpuolin. Huumoria runsaasti mukana mikä porukoiden kanssa pelatessa pistää naurattamaan pitkin peliä.

Mielestäni ei pidä kovin herkästi lähteä syyttämään tiimikavereita omien tapoista. Tekevälle sattuu. Usein se että saat osumaa selkääsi on oma vikasi, olet juossut tulilinjalle. Onneksi omissa porukoissa tällaista syyttelyä ei esiinny, vaan hyvässä hengessä saa mennä.

Tein pienen montaasin tästä upeasta pelistä.

 
Joo, ei itseä ole kuin naurattanut noi omat kuolemat pääasiassa. Suojalinjat kun alkaa murtumaan niin yleensä sitten meno on sen verran hektistä että rapatessa roiskuu :D varsinkin oma gaitlin gun tykkitorni pyyhkii kovasti omia kuten myös mortari :D
 
Mortar turret on aika hasardi jauhamaan tiimikavereista mössöä ja voi aiheuttaa pientä kiukkua :) Ei ihan kauheesti arvo ampuisko murkulaa tulemaan siihen pikkuöttiäiseen joka pääsikin läpi tiimikaverin jalkojen ääreen kun pitäähän se saada hengiltä. Strategisesti ennakkoon laitettuna nuo kyllä paukuttaa jo kaukaa spotatut vihut kivasti.
 
Mortar turret on aika hasardi jauhamaan tiimikavereista mössöä ja voi aiheuttaa pientä kiukkua :) Ei ihan kauheesti arvo ampuisko murkulaa tulemaan siihen pikkuöttiäiseen joka pääsikin läpi tiimikaverin jalkojen ääreen kun pitäähän se saada hengiltä. Strategisesti ennakkoon laitettuna nuo kyllä paukuttaa jo kaukaa spotatut vihut kivasti.

Totta. Yleensä varoitan tiimikavereita mortal sentrystä/turretista ja pyydän pysymään kaukana vihollisista. Hieman kyseenalainen on, mutta tekee tehokasta jälkeä.

Näitä on välillä hyvä jättää jauhamaan kun tiimi siirtyy toiselle alueelle, jarruksi. Pitkään kuuluu kun tämä yksinäinen vartiomies jauhaa siellä vihua matalaksi.
 
Joo, harvinaisen pitkään se jaksaa jauhaa. Ja yleensä ennen menoa johonkin tehtävä paikalle nakkaan sen että tyhjentää vähemmäksi vihuja, yksin pelatessa kyllä kova kombo toi gatling-mortar :D
 
Onko randojen kanssa pelailusta enenpi negatiivisia vai positiivisia kokemuksia? Itse en ole vielä hypännyt quickplayn pariin, vaan mennyt joko yksin tai parin kaverin kanssa.

Toinen kertoi, että esim. hänelle joku randomi kutsui miina-stratagemin suoraan päälle ettei päässyt liikkumaan mihinkään, niin kuulostaa aika nihkeältä :nb:

PvP pelihän tämä ei ole, mutta jos jollain alkaa heittämään päästä ja grieffaamaan muiden pelaamisia, niin tässä se onnistuu kyllä harvinaisen hyvin..
 
2 kertaa on lähtenyt solo-missioniin mukaan nimen merkkien perusteella kiinalainen tms. Ovat pelanneet kyllä ihan tolkusti kumpikin. Pari kertaa tapettiin toisemme vaan oli kyllä selkeesti vahinkoja turrettien tai huonosti heitetyn stratagemin takia. Vois kuvitella, että palais kyllä käpy jos toinen alkais tahallaan lahtaamaan ja pilaamaan missionit.
 
Onko randojen kanssa pelailusta enenpi negatiivisia vai positiivisia kokemuksia? Itse en ole vielä hypännyt quickplayn pariin, vaan mennyt joko yksin tai parin kaverin kanssa.

Toinen kertoi, että esim. hänelle joku randomi kutsui miina-stratagemin suoraan päälle ettei päässyt liikkumaan mihinkään, niin kuulostaa aika nihkeältä :nb:

PvP pelihän tämä ei ole, mutta jos jollain alkaa heittämään päästä ja grieffaamaan muiden pelaamisia, niin tässä se onnistuu kyllä harvinaisen hyvin..

Täysin tuuria. Välillä jotain urpoja, ketkä ampuu heti kentän alussa sut kuoliaaks, jotta pääsee räjäyttämään ovellisen kätkön tai viemään ite samplet tai viemään sun kamat mitkä oot just kutsunut -> lähtö mäkeen heti ja raporttia, ellei sit oo joku proo joka haluaa grindauttaa amatööreillekin rahaa ym. jossain pirun vaikeessa tehtävässä niin sitten siedin kun tuli täydellistä suoritusta ja hyvät palkinnot. Pääasiallisesti erittäin asiallista ja kohteliasta sakkia. Olis kyllä erittäin kiva, jos tälleen aloittelijana ja suomalaisena olis suomenkielistä peliseuraa. Keskimäärin aika vähänhän porukat käyttää mikkiä ja se ois ihan kiva. Ja toki se, että noita tehtäviä pelattais jotenkin järkevästi eikä random räiskimistä ja hullujuoksua + sitten kun tapattaa muut niin ei kutsuta kovin nopeesti reinforcementtiä vaan puuhaillaan kaikessa rauhassa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko randojen kanssa pelailusta enenpi negatiivisia vai positiivisia kokemuksia? Itse en ole vielä hypännyt quickplayn pariin, vaan mennyt joko yksin tai parin kaverin kanssa.

Toinen kertoi, että esim. hänelle joku randomi kutsui miina-stratagemin suoraan päälle ettei päässyt liikkumaan mihinkään, niin kuulostaa aika nihkeältä :nb:

PvP pelihän tämä ei ole, mutta jos jollain alkaa heittämään päästä ja grieffaamaan muiden pelaamisia, niin tässä se onnistuu kyllä harvinaisen hyvin..

Mitä randomien kanssa pelaillut niin ei ole mitään erikoisempaa sattunut. Alla ehkä parikymmentä tehtävää random porukalla.

Muutama teamkill saattaa sattua kohdalle... Ja miinat kannattanee jättää pois satunnaisten kanssa pelatessa. Sain aika monta tappoa miinoilla kun yksi joukkueen jäsen teki töitä samalla kun pelaili, niin ei sitten huomannut miinoja jotka pingasin ja mikissä huutelin vielä... Taisi kolmesti juosta niihin. :tup:
Tämä aiheutti tiimissä lähinnä naureskelua

Pariin otteesen mietin, että mikä mättää kun tehtävän jälkeen lensin pihalle, mutta tämä oli sitten bugi eikä sitä, että random host potki pihalle.

Kannattaa kokeilla kuitenkin jos ei ole vielä niin tehnyt, huomattavasti mukavampaa pelailla porukalla kuin alemman tason tehtäviä sooloilla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko randojen kanssa pelailusta enenpi negatiivisia vai positiivisia kokemuksia? Itse en ole vielä hypännyt quickplayn pariin, vaan mennyt joko yksin tai parin kaverin kanssa.

Toinen kertoi, että esim. hänelle joku randomi kutsui miina-stratagemin suoraan päälle ettei päässyt liikkumaan mihinkään, niin kuulostaa aika nihkeältä :nb:

PvP pelihän tämä ei ole, mutta jos jollain alkaa heittämään päästä ja grieffaamaan muiden pelaamisia, niin tässä se onnistuu kyllä harvinaisen hyvin..
Kyllä nuo strategemin huonot heittelyt menee aika varmasti L2P:n piikkiin. Helldivers maailmaan vähän kuuluu "aina roiskuu kun rapataan" mentaliteetti. Kyllä eilen useampaan otteeseen meni henki oman barrageen taikka eagle strikeen.
 
Täysin tuuria. Välillä jotain urpoja, ketkä ampuu heti kentän alussa sut kuoliaaks, jotta pääsee räjäyttämään ovellisen kätkön tai viemään ite samplet tai viemään sun kamat mitkä oot just kutsunut -> lähtö mäkeen heti ja raporttia, ellei sit oo joku proo joka haluaa grindauttaa amatööreillekin rahaa ym. jossain pirun vaikeessa tehtävässä niin sitten siedin kun tuli täydellistä suoritusta ja hyvät palkinnot. Pääasiallisesti erittäin asiallista ja kohteliasta sakkia. Olis kyllä erittäin kiva, jos tälleen aloittelijana ja suomalaisena olis suomenkielistä peliseuraa. Keskimäärin aika vähänhän porukat käyttää mikkiä ja se ois ihan kiva. Ja toki se, että noita tehtäviä pelattais jotenkin järkevästi eikä random räiskimistä ja hullujuoksua + sitten kun tapattaa muut niin ei kutsuta kovin nopeesti reinforcementtiä vaan puuhaillaan kaikessa rauhassa.
Eikö nuo mitalit ja super credut ole jaettuja? Samplet nyt ainakin on, toki olettaen että niitä kantanut pelaaja evakuoi.
 
On kaikki jaettuja.

Ite menny vaan randomien kanssa ja oisko parissa pelissä ollu perseilijöitä ja kuitenki 50 tuntia jo takana. En kyllä vois yksin kuvitella tätä pelaavan kun niin paljon hauskempaa porukassa.
 
Oisko kellään heittää raporttia miten tätä on päässyt pleikalla pelailemaan viime iltoina? Tekisi mieli kokeilla mutta ei huvita maksaa jos ei pääse peleille.
 
Oisko kellään heittää raporttia miten tätä on päässyt pleikalla pelailemaan viime iltoina? Tekisi mieli kokeilla mutta ei huvita maksaa jos ei pääse peleille.

Hyvin huonosti ainakin la, su, ma ja tänään. Tänäänki töiden jälkeen sai venata 1,5 tuntia sisään pääsyä... Lauantai oli pahempi. Mut sit ku pääsee niin voi vaikka buutata ja edelleen pääsee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 667
Viestejä
4 561 535
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom