Helldivers 2.

Tänään pelatessa (lvl28, 7 tason vaikeusaste) niin peliin liittyi 2 PC pelaajaa.

Ihmeteltiin puolison kanssa kun niiden mecheissä oli loppumattomat ammukset, stratagemseja oli loputtomasti. Täräyttivät 6-8 tykkiä maahan peräjälkeen.

Kateltiin menoa kaksi missiota. Todettiin, että kyllä ne jotain huijauksia käyttää. Potkin pois. Blockkasin ja nappasin vielä tallenteen messiin jos omaan accounttiin tulee jotain syytöksiä.
Vissiin muitakin ylläreitä voi olla huijaavien randojen kanssa pelatessa, kuten se että missionin lopussa onkin "kerätty" 2999kpl jokaista samplea.
Ei nyt houkuttele sekään että saa muiden cheattien takia samplet tappiin.

Toistaiseksi pelannut vain kavereiden kanssa ja taitaa jäädä tämmösten juttujen myötä kokeilematta randojen kanssa pelailut.

Toki aika etuoikeutetusta asemasta tässä horisee, kun itsellä on noin kolmen groupin verran kavereita kenen kanssa voi tykitellä.
Toivottavasti saa kitkettyä nää huijaamiset, niin on kaikilla mahku pelata normaalisti täydellä groupilla.
 
No sehän vähän riippuu:

Splitting up in Helldivers 2 could be a bad idea. According to gergination, the game defines a “Player Group” as one or more players who are within a 75-meter radius of each other. When one person splits from that radius, they become a second group. If a team splits between two members each, they become two player groups.

The point gergination makes is that enemy patrols will spawn near player groups. And the more groups exist the more patrols can appear. If there is one group, you can experience one patrol spawn. Three groups can spawn three patrols, and so on. Groups also affect heat build-up at Areas of Influence separately. If one team is building heat near a Primary Objective, a second team nowhere near an Area won’t be affected. Destruction of these Areas, however, is felt all around.
 
Sinänsä kiinnostaisi kokeilla, mutta tähän asti ei ole yksikään pve peli iskenyt. Jotenkin ne on vaan yleensä niin monotonisia ja puuduttavia. Toki jollain omalla porukalla voisi olla ihan jees (jos semmonen olisi), mutta randomien kanssa ei oikein jaksaisi. Tässä pelissä tuo lore on toisaalta rakennettu niin, että se muiden pelaajien läsnä olo oli istuu siihen tarinaan ja viitekehykseen. Itteä häiritsee hemmetisti pelit, joissa pööpöilee paljon muita ihmispelaajia siellä täällä, mutta sitä ei ole mitenkään kirjoitettu sisään peliin, vaan olet suunnilleen yksin tekemässä asioita pelin tarinan mukaan.
 
Tässä pelissä tuo lore on toisaalta rakennettu niin, että se muiden pelaajien läsnä olo oli istuu siihen tarinaan ja viitekehykseen. Itteä häiritsee hemmetisti pelit, joissa pööpöilee paljon muita ihmispelaajia siellä täällä, mutta sitä ei ole mitenkään kirjoitettu sisään peliin, vaan olet suunnilleen yksin tekemässä asioita pelin tarinan mukaan.

Tässä pelissä on epäironisesti parhaiten toteutettu yhteisöllisyyspuoli lähivuosiin.

Komentosillalta näet (käytännössä) reaaliajassa muiden pelaajien alukset kiertoradalla sekä droppaavat sukeltajat. Maassa ollessa voit nähdä taivaalla kaukaisuudessa, kun joku kutsuu stratagemin omaan peliinsä. Koko pelin mittaisia yhteisöllisiä tavoitteita (esim. pitää valloittaa takaisin planeetta X, Y jne.)

Sitten on vielä erikseen sosiaaliset kanavat (virallinen Discord, Reddit jne.) jotka ovat olleet poikkeuksellisen suosittuja ja aktiivisia. Tähän vielä lisäksi Devaajien tapa kokeilla ja tutustuttaa pelaajille uusia vermeitä ja vihulaisia (Devit saattavat seurata peliäsi ja tiputtaa sinulle vielä jonkin kokeellisen aseen tai ajoneuvon, tai kutsua jonkin uuden vihulaisen mitä ei vielä ole peliin muuten lisätty, näistä sitten leviää kulovalkean tavoin kuvia ja videoita sosiaalisiin kanaviin)
 
Tässä pelissä on epäironisesti parhaiten toteutettu yhteisöllisyyspuoli lähivuosiin.

Komentosillalta näet (käytännössä) reaaliajassa muiden pelaajien alukset kiertoradalla sekä droppaavat sukeltajat. Maassa ollessa voit nähdä taivaalla kaukaisuudessa, kun joku kutsuu stratagemin omaan peliinsä. Koko pelin mittaisia yhteisöllisiä tavoitteita (esim. pitää valloittaa takaisin planeetta X, Y jne.)

Sitten on vielä erikseen sosiaaliset kanavat (virallinen Discord, Reddit jne.) jotka ovat olleet poikkeuksellisen suosittuja ja aktiivisia. Tähän vielä lisäksi Devaajien tapa kokeilla ja tutustuttaa pelaajille uusia vermeitä ja vihulaisia (Devit saattavat seurata peliäsi ja tiputtaa sinulle vielä jonkin kokeellisen aseen tai ajoneuvon, tai kutsua jonkin uuden vihulaisen mitä ei vielä ole peliin muuten lisätty, näistä sitten leviää kulovalkean tavoin kuvia ja videoita sosiaalisiin kanaviin)

Juu mitä olen tästä ymmärtnyt ja lukenut, niin tässä on todella hienosti rakennettu tuo PVE asetelma suoraan peliin ja loreen. Sen puoleen ei tässä pelissä pääsisi todellakaan immersiots rikkomaan muut mukana heiluvat pelaajat, kuten niin monessa muussa pve pelissä, missä kymmenet muut hub alueilla yms. juokseavat pelaajat alkaa vaan vituttamaan. Tässähän se vaan lisää immersiota, mitä enemmän näkee sitä sakkia osallistumassa sotaan ötöjö ja roboja vastaan.

Ehkä jossain vaiheessa pitää kokeilla edes se 2h steamissa.
 
Tämä tuli eilen otettua testiin Steamista vaikken "ikinä" pelaa moninpelejä. Ihan vain sillä perusteella, että näytti hauskalta ja tykkäsin aikoinaan Mass Effect 3:n multiplayeristä.

Eka tunti menikin siihen, että sai tutoriaalin pelattua ilman pelin kaatumista. Päivittelin ajurit ja otin alivoltitukset veks ja säätelin asetuksia, muttei mikään tuntunut auttavan. Viimein kun sammutin Hwinfon taustalta niin sai pelata kaatumatta.

Yhden matsin kerkesin pelaamaan ennen 2 tunnin refund-aikarajaa ja olihan se sekavaa menoa, kun ei tiennyt mistään mitään. Ammuskelin vain terminaattoreita muiden perässä juosten ja katselin kun paikat räjähtelee ja tehtävätavoitteet paukkuu. Olin sen verran pihalla, etten osannut päättää pistänkö refundia vai jatkanko.

No, parin tunnin mietintätauon jälkeen päätin että jatkan pelaamista, meni syteen tai saveen. En minä vieläkään ole kuin kutoslevelillä, mutta sentään pelimekaniikat on nyt jotakuinkin hanskassa ja uuttajännää on saatu avattua käyttöön. Paskana kasuaalina sooloilu on melko ankeaa easy-vaikeustasollakin, mutta hyvin on randomien kanssa mennyt, voice chatti vaan pois käytöstä niin ei tarvitse kuunnella muiden ääntelyjä. Eiköhän tästä neljänkympin edestä saa huvia.
 
Viimeksi muokattu:
Toi mukaantulo voi kyllä tosiaan vaikeutua sitä mukaa, mitä enempi tämä peli jatkuu ja kehittyy... Siinä mielessä tässä on kumma matchmaking, että voit lvl 1 kaverien kans voi tulla joku lvl 50 mukaan.
 
Toi mukaantulo voi kyllä tosiaan vaikeutua sitä mukaa, mitä enempi tämä peli jatkuu ja kehittyy... Siinä mielessä tässä on kumma matchmaking, että voit lvl 1 kaverien kans voi tulla joku lvl 50 mukaan.

Eipä tuossa mitään kummallista ole, lvl50 on laittanut difficultya alas ja päättänyt lähteä auttamaan "pienempiään".
 
Eipä tuossa mitään kummallista ole, lvl50 on laittanut difficultya alas ja päättänyt lähteä auttamaan "pienempiään".

Ihan hirveetä sekoilua, jos on yhtään alle lvl 20 tyyppejä mukana :D Parempi, että kaikki 30+ niin todennäköisyys onnistuville peleille on suurempi ku alkaa olla takana 50+ tuntia, niin pikkusen jo ymmärtää jotain.

Mutta jotta jotain asiaakin, niin EAT kyllä huippu supportti nyt patchien jälkeen. Yhdellä kutsulla voi tappaa 3 chargeria, kun tilaat EAT-singon ekan chargerin päälle, nappaat siitä yhden, ammut charger nro 2, nappaat toisen, ammut charger nro 3. Ja pidennetyllä heitolla heittää kauaskin tuon.
 
Olipas tosiaan hyvin noita spawnauksia säädetty, vaikeustaso 6 (extreme) muistaakseni. Kaverin kanssa 2 mieheen mentiin tekeen päivittäinen tehtävä ( 2 tankkia tuhota ) niin kylläpäs oli tungosta tehtävä alueella :D 7 tankkia 5 hulkkia juoksenteli ja kokoajan lisää tuli.. No saatiin tehtävä done ei siinä mutta aikamoinen määrä kun 2 miestä on ja älyttömät cd't noissa stratgemeissä.
 
Olipas tosiaan hyvin noita spawnauksia säädetty, vaikeustaso 6 (extreme) muistaakseni. Kaverin kanssa 2 mieheen mentiin tekeen päivittäinen tehtävä ( 2 tankkia tuhota ) niin kylläpäs oli tungosta tehtävä alueella :D 7 tankkia 5 hulkkia juoksenteli ja kokoajan lisää tuli.. No saatiin tehtävä done ei siinä mutta aikamoinen määrä kun 2 miestä on ja älyttömät cd't noissa stratgemeissä.
Joo vähä vois vielä lisää säätää ku vihollinen spawnaa tyhjästä 1metri selän taakse välillä :rolleyes:
 
Toivottavasti saisivat nopeasti tuon crossplayn korjattua, kun kavereiden kanssa odotellaan, että milloin pääsee 2xPC ja 2xPS5 pelailemaan yhdessä. Onko muuta keinoa kuin randomilla yrittää päästä samaan peliin?
 
No ite ainaki pääseen pc kavereiden kans pelaan kun eka generoi sen koodin ja kutsuu vaan kaveriks ja sit kaverilistasta liittyy peliin. Vai onko tuo nykyään hajalla ettei voi koodia generoida ja kutsua pc kamuja kaveriksi?
 
# ️** PATCH 1.000.103 ⚙️**

** Overview**
For this patch, we have implemented:
* Fixes to the EXO-45 Patriot exosuit, game stats, UI, and general stability.
* Balance improvements for planetary hazards and patrol spawns.

**⚖️ Balancing**
* Balanced and adjusted spawn rates for the various planet hazards including tremors, meteor showers, volcanic activity, fire tornados, and ion storms. Hazards should now spawn less frequently during missions.
* Meteor Shower has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced meteor damage slightly
Reduced meteor velocity slightly
Meteor color has been changed slightly to try and make it easier to spot.
* Volcanic Activity has received the following changes in addition to reduced spawn rate:
Reduced explosion radius
Reduced rock velocity slightly
* Lighting on Fenrir III has been adjusted to be a bit less bright to improve visibility during meteor showers.

** Fixes**
* Reduced incidents of patrols spawning on players.
* Exosuit no longer destroys itself when firing a missile while turning .
* Exosuit retains its melee functionality, even when damaged.
* Crash fixes for the following scenarios
When ALT+Tabbing in fullscreen mode
After changing voice over language
PS5 boot issue
Using a stim inside of an Exosuit while wielding a grenade
When joining an ongoing mission
When idling on the title screen
* Shots from arc-based weapons, such as 'Blitzer' shotgun and 'AC-3 Arc Thrower' stratagem now count towards "Shots fired" and "Shots hit" stats.
* Fixed network desync issue with downed Automaton dropships.
* Fixed Elgato Stream Deck Foot Pedal support.

** Known Issues**
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.

* Various issues involving friend invites and cross-play:
Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.
Players cannot unfriend other players befriended via friend code.
Players cannot unblock players that were not in their Friends list beforehand.
Players cannot befriend players with Steam names shorter than 3 characters.
* Hellpod steering close to large or important objects is currently not functioning as intended, resulting in steering being disabled in a large area around the object.
* Online features are not functioning when console language is set to Ukrainian.
* Players may be unable to select loadout when joining a multiplayer via an activity card.
* Planet liberation reaches 100% at the end of every Defend mission.
* Drowning in deep water with a Vitality Booster equipped puts Helldiver in a broken state.
* Exosuits will sometimes be delivered in a damaged or broken state.
* Stratagem beam might attach itself to an enemy but it will deploy to its original location.
* Pink artifacts may appear in the sky when setting off large explosions.
* Text chat box display is obstructed by the cinematic letterboxing during extraction.
* Sometimes the player’s loadout customizations will reset after restarting the game.
 
Tuossahan toi ongelma crossplay kohdalla taitaa lukeakin:

** Known Issues**
These are issues that were either introduced by this patch and are being worked on, or are from a previous version and have not yet been fixed.

- Cross-platform friend invites might not show up in the Friend Requests tab.

Eli varmaan joillain toimii ja joillain ei.
 
Toivottavasti korjais ps5 kaatuilut... prkele ku aina kesken tehtävän kaatuillut viime aikoina ötömaassa.
 
Hupaisa peli kyllä. Hyvin tehty aseet ja öttöjen tuhoutumien. Koneita vastaan ei oikein ole tullut edes pelattua. Hauska kun lvl7 oli aluksi olevinaan kovin vaikea. Kuitenkin eka mistä saa pinkkejä sampleja niin tullut tahkottua. Läpi nuo tuntuu menevän aika hyvin ja samplet saa kantoon vaikka meillä ollut tapana siivota koko mappi. Loppupuolella yleensä tulee sellainen hallittu kaaos (varmaan tarkoituksella), että öttöä puskee enemmän kuin laki sallii ja se on yhtä juoksu, heittäytyminen, pujottelu, juoksu, stim, juoksu, heittäytiminen, pujottelu vääntöä. Ehkä parit tiputtaa siitä mitkä ihan iholla, mutta ei mitään toivoa siivota ötököitä pois.

Eilen oli hyvä kun frendin kanssa pelattiin ja oli yksi alempi levelinen randomi mukana. Frendi ei kuollut kertaakaan ja itse hukuin kun kokeilin, että uiko se äijjä.
Chatti lopussa oli:
Random: DIED
Random: DIED
Random: DIED
Random: DIED
Random: DIED
Random: DIED
Random: GG

:rofl2:
 
Itellä ainakin taas kaatuili ... 2 kertaa peräkkäin

On muuten aika vaikee saada olemaan tilttaamatta 3 tehtävää peräkkäin ötöplaneetoilla. Jotain pahaa bugia on, kun ei saa millään koko tehtäväkokonaisuutta ikinä maaliin. Automaton-puolella ei tuntus olevan ropleemaa (pelasin siellä ekat 58 h mut alkoi patchin jälkeen ahistaan niin siirryin leppoisiin ötökkähommiin, niin ei tuu laaseria ja rakettia 360 asteen suunnalta niskaan koko ajan, voi vaikka rauhassa tilata resupply:n bile titanin tai chargerin päähän, ku light armorilla pääsee aina haneen).
 
Ihan hauskoja nuo lentävät ötökät mitä tuli vastaan ekaa kertaa kun pelailin Fori Primellä. Arc throwerilla saa koko parven tehokkaasti alas mutta kannattaa varoa ampumasta kun ne lentää päin näköä, keilaa pelaajan kuoliaaksi todella helposti.
 
Toissa iltana tuli ekan kerran noi lentävät penteleet vastaan ja oltiin kahden ukon tiimillä vähän helisemässä niiden kanssa. Ilmassa varmaan pari tusinaa sittiäistä ja maassa saman verran pikku paskiaista, 4 tai 5 stalkkeria + 7 chargeria.. Oli aika hektistä menoa, perhana kun ei tullu otettua videota siitä :D

Nyt kannattaa muuten sitten vältellä arc aseiden ja tesla towerin käyttöä, ovat yhdistäneet ne pelin kippailuun.
Screenshot_2024-03-22-04-02-34-00_572064f74bd5f9fa804b05334aa4f912~2.jpg



Stiimissäkin tais eilen ollu joku yskä, peli dissconnectasi pari kertaa kavereista ja se piti käynnistää uudelleen että pääsi joinimaan takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: ile
Joo, tänään aamulla pelatessa yhellä tyypillä oli teslatoweri messisä niin 42min missiosta jälellä 13min ja kippas... en ajatellu asiaa, luulin että ovat korjanneet arc aseet kun joku niitä vielä valitsee :D

Ite siirryin käyttään vaan laasereita.
 
Meinasin hommata kyseisen pelin sen verran paljon tullut mediaa. Onko yksin pelailuna mikään vai pitääkö olla kaveri porukka missä pelata? Mitä levelaus tuo saatko parempia aseita tai armoria tms?
 
Peli on kaatunut kerran kesken matchmaking ja bugittanut lyhyeen tutoriaaliin niin ettei eteenpäin päässyt. Pelikoneena Ps5. Level 4 että ei vielä pysty itse pelistä sen enempiä sanomaan.
 
Peli on kaatunut kerran kesken matchmaking ja bugittanut lyhyeen tutoriaaliin niin ettei eteenpäin päässyt. Pelikoneena Ps5. Level 4 että ei vielä pysty itse pelistä sen enempiä sanomaan.

Näköjään sai ihan alle 40e sopuhintaan lähti ostoon ja saunan jälkeen pientä testailua kunhan kerkeää latautua.
 
Meinasin hommata kyseisen pelin sen verran paljon tullut mediaa. Onko yksin pelailuna mikään vai pitääkö olla kaveri porukka missä pelata? Mitä levelaus tuo saatko parempia aseita tai armoria tms?
Porukassa huomattavasti parempi ja hauskempi.
Yksinkin toimii mutta tuntuu torsolta verrattuna kavereiden kanssa pelaamiseen.

Leveleillä avaa uusia pelin sisäisillä valuutoilla ostettavia strategemejä (eli support-aseita, lentokone- tai orbitaali-iskuja, turretteja, yms)

Armorit, kranaatit, kypärät, bootsit, emotet ja perusaseet yms tulee sitten mitalien kautta/avulla ostettavaksi warbondeissa.
Premium-warbondit saa auki supercrediteillä (joita saa joko oikealla rahalla, tai pelaamalla, ja sitä löytää ihan hyvää tahtia; eli oikeaa rahaa ei tarvitse käyttää ellei oo "mulletoihetinyt")
 
Porukassa huomattavasti parempi ja hauskempi.
Yksinkin toimii mutta tuntuu torsolta verrattuna kavereiden kanssa pelaamiseen.

Leveleillä avaa uusia pelin sisäisillä valuutoilla ostettavia strategemejä (eli support-aseita, lentokone- tai orbitaali-iskuja, turretteja, yms)

Armorit, kranaatit, kypärät, bootsit, emotet ja perusaseet yms tulee sitten mitalien kautta/avulla ostettavaksi warbondeissa.
Premium-warbondit saa auki supercrediteillä (joita saa joko oikealla rahalla, tai pelaamalla, ja sitä löytää ihan hyvää tahtia; eli oikeaa rahaa ei tarvitse käyttää ellei oo "mulletoihetinyt")

Kaksi tunti peliä takana ja vielä menee tälle iltaa monta tuntia, aivan loistava. Netti katkes pelissä eikä pääse takaisin ainoa mikä nyt estää pelaamista, refundi ei ehkä onnistu enään mutta jos näitä alkaa olla paljonkin niin ei hyvä. Hyvän pelin progressit lähti...
 
Kaksi tunti peliä takana ja vielä menee tälle iltaa monta tuntia, aivan loistava. Netti katkes pelissä eikä pääse takaisin ainoa mikä nyt estää pelaamista, refundi ei ehkä onnistu enään mutta jos näitä alkaa olla paljonkin niin ei hyvä. Hyvän pelin progressit lähti...
Steamilla tais olla jotain ongelmia kun tuli järjestäinsä kaikille toi disconnect
 
Hyvän pelin progressit lähti...

Ei siinä saavutetut jutut mihinkään lähe. Kesken tehtävän jos kaatuu niin saa supercreditsit mukaan mut ei muuta. Tätä jengi toki käyttää niiden keräämiseen eli katot tehtävän ja löydät SC:t -> sammuta peli ku poiminut ja painanu sijainnin mieleen -> käynnistä uusiks, ländää samaan tehtävään suoraan SC kohdalle, poimi ja toista...

Itsehän en tota jaksa tehdä mut noin välttyy mikromaksuilta jos ei itte halua rehellisesti kerätä pikku hiljaa. Itse kyllä ostin sen ekan 1000 SC = warbondin 9,99 € ku niin hyvä peli. Siitä kyllä lähti patchien muodossa epävakaisuus. Jossain vaiheessa tää vielä toimi kaatumatta, eilisen jälkeen ps5 ei kaatunut toki kertaakaan *kop kop*.

Se kyllä patcheissa edelleen kusee et ku peli kii niin käsissä olevat pyssyt vaihtuu ekoihin ja vaikeustaso pieneksi + tulee jols kerta ohjepaskaa ja new stratagems available ym. vaikka mulla ollu jo ajat sitte ne kaikki. Eikä se yhdessä kategoriassa osaa laskea ku 7/8 vaikka 8/8 hommattu.

Kovia muuten noi revolverijannut, ketkä vetää revolverilla automatonin helldive-vaikeustason tehtävät yksin :D Siinä on saanu harjotella varmaan 24/7 julkaisusta lähtien!
 
Piti siinä vähän vain pelailla mutta havahduin puoli viiden aikaan että paljon kello on. Parit kaljat siinä sivussa meni todella hauska peli ! Vähän toppuutella ettei nyt päivällä pelaisi vaan tekisi jotain muuta ennenkuin takaisin linjoilla. Saisi vielä auki lisää aseita sentryjä sun muita. Koukuttavaa.
 
Saako jotain asetusta ruuvaamalla pelin CPU-kuormitusta kevennettyä ja sitä kautta FPS:iä nostettua? Laniläppärissä on Ryzen 5600H (=käytännössä tehorajoitettu työpöytäpuolen 5600G/GE) ja pelissä nakuttaa CPU load 90-100 % FPS:ien huidellessa 60-70 välillä.
 
Piti siinä vähän vain pelailla mutta havahduin puoli viiden aikaan että paljon kello on. Parit kaljat siinä sivussa meni todella hauska peli ! Vähän toppuutella ettei nyt päivällä pelaisi vaan tekisi jotain muuta ennenkuin takaisin linjoilla. Saisi vielä auki lisää aseita sentryjä sun muita. Koukuttavaa.

Tarttis saada potkut tai sellainen 15 millin lottovoitto... Jotta työt ei häiritsis tätä. Vaimo ja lapset ja harrastukset sotkee kans. Yleensä just illalla alkaa sujua/löytynyt paras kunnollinen randomitiimi... Ja sit pitää jo lopettaa :D Ja aamulla väsyttää ja vituttaa vieläkin se kun kaikki muut kuollu ja syöksyt samplejen kans exctractionin rampista just sen verran ohi et ötölauma tappaa sut ja failed. Tai just kun kaikki samplet kerätty ja ylivalta lastenleikiten ja sit peli kaatuu...
 
Tarttis saada potkut tai sellainen 15 millin lottovoitto... Jotta työt ei häiritsis tätä. Vaimo ja lapset ja harrastukset sotkee kans. Yleensä just illalla alkaa sujua/löytynyt paras kunnollinen randomitiimi... Ja sit pitää jo lopettaa :D Ja aamulla väsyttää ja vituttaa vieläkin se kun kaikki muut kuollu ja syöksyt samplejen kans exctractionin rampista just sen verran ohi et ötölauma tappaa sut ja failed. Tai just kun kaikki samplet kerätty ja ylivalta lastenleikiten ja sit peli kaatuu...

Itselle tällähetkellä riittäisi milli jäisin heti pois työelämästä ja elelisin kuin aikaisemminkin. Ehkä harraste pohjalta jotain työtä voisi tehdä mutta ei mitään 40h viikko enään. Ei nyt tälle viikonlopulle oikein muutakaan kuin vähän pelailla heti kunnolla pitkästä aikaa.

Peliä takana joku 10-12h ja yksi kaatuminen vasta. Ilmeisesti kone kaipaa pölyjen putsausta tuntuu että lämmöt pysyy 70-76c kopan sisällä ja rossu laskee kelloja väliin mutta eipä tuo nyt omaa pelaamista niin haittaa.

EDIT: PE-SU ajalta 27h mittariin parit tunnit tosin afkasin omassa aluksessa, ihan 5/5 peli.
 
Viimeksi muokattu:
Lvl 8 missioita meni 4 putkeen läpi tuossa. Itsellä taitaa olla ukko lvl 27. Hauskaahan tuota on nakutella porukassa. Pelasin noiden kasien jälkeen 7 tason pelejä ja nehän olikin sitten jo ihan lastenleikkiä.
 
Täällä meni reilut 130 tuntia tason 50 saavuttamiseen. Alus on viritetty tappiinsa ja kaikki Stratagemit on hankittu. Nyt vain tienataan kolehtia ja sampleja tulevaa varten.

Näin jälkikäteen tarkasteltuna aivan liian pitkään tuli viihdyttyä tason 7 tehtävissä. Seuraavalta tasolta tienaa paremmin ja ei tunnu juuri sen vaikeammalta. Näin siis hyönteisten puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpi premium warbond on raadin mielestä parempi? Toki saatan vain säästellä pelinsisäiset rahat johonkin tulevaan.

25h takana ja on kyllä viihdyttävä peli. Toivottavasti saadaan reilusti lisää avattavaa ja päivitettävää, että mielenkiinto säilyy.
 
Kumpi premium warbond on raadin mielestä parempi? Toki saatan vain säästellä pelinsisäiset rahat johonkin tulevaan.

25h takana ja on kyllä viihdyttävä peli. Toivottavasti saadaan reilusti lisää avattavaa ja päivitettävää, että mielenkiinto säilyy.

Uuden warbondin las-16 on hyvä vehjes, käytännössä sama kuin ensimmäinen rynkky mutta isompi lipas (ennen kuin ylikuumenee) ja pienempi rekyyli. Ja tosiaan loputtomat ammukset jos ei vaihtele jäähdytintä.
 
Viimeksi muokattu:
Kumpi premium warbond on raadin mielestä parempi? Toki saatan vain säästellä pelinsisäiset rahat johonkin tulevaan.

25h takana ja on kyllä viihdyttävä peli. Toivottavasti saadaan reilusti lisää avattavaa ja päivitettävää, että mielenkiinto säilyy.


Varsin mainio ase varsinkin kylmissä kentissä tuo las-16 :tup:

Muutenkin "parempi" AR. Suurempi tulinopeus,rekyylinhallinta. Huonoa lähinnä se, että menee vajaa sekuntti ennen kuin lämpenee ja ensimmäinen ammus lähtee piipusta. Sen kanssa kun oppii elämään niin erittäin hyvä jokapaikan höylä.

Plus noi sähkönkestävät haarniskat on ihan päteviä, varsinkin jos joku tiimissä käyttää tesla tai arc gun tai blitzeriä.

Oma suurin kuolinsyy on lähinnä jokin noista kolmesta ja neljäs hyvä on miinat joista ei tule varoitusta.
 
Tuli päivitys, jonka pitäisi korjata Arc-aseiden aiheuttamat kaatumiset:

Reilussa viikossa tuli 40 pelituntia ja level 20 täyteen. En ole kyllä Hardia vaikeampaa tasoa avannut vielä, sekin ihan riittävän vaikea. Varsinkin jos porukat juoksentelevat omia reittejään tai jäävät paikalleen ammuskelemaan ötököitä. En usko, että Helldiveä saavutan koskaan, mutta se ei haittaa, hupia on saatu jo koko rahan edestä.
 
Tuli päivitys, jonka pitäisi korjata Arc-aseiden aiheuttamat kaatumiset:

Reilussa viikossa tuli 40 pelituntia ja level 20 täyteen. En ole kyllä Hardia vaikeampaa tasoa avannut vielä, sekin ihan riittävän vaikea. Varsinkin jos porukat juoksentelevat omia reittejään tai jäävät paikalleen ammuskelemaan ötököitä. En usko, että Helldiveä saavutan koskaan, mutta se ei haittaa, hupia on saatu jo koko rahan edestä.
Eilen osui ensimmäinen lvl7 vaikeusasteella oleva random porukka jossa yksi sooloili ja sooloilullansa tuhlasi kaikki ”elämät”.

muuten nauttinut pelistä ja tähän asti ei ole sooloilijoita ilmestynyt. Pääasiassa kun yksi ottaa aktiivisen otteen ja merkkaa mihin mennään seuraavaksi niin kaikki on seurannut.
 
Eilen osui ensimmäinen lvl7 vaikeusasteella oleva random porukka jossa yksi sooloili ja sooloilullansa tuhlasi kaikki ”elämät”.

muuten nauttinut pelistä ja tähän asti ei ole sooloilijoita ilmestynyt. Pääasiassa kun yksi ottaa aktiivisen otteen ja merkkaa mihin mennään seuraavaksi niin kaikki on seurannut.
Joo, ei noita onneksi kovin usein satu eteen. Yleensä matsin alussa katson ottaako host johtajan roolin, mutta jos porukka jää palloilemaan niin alan pistämään karttaan merkkiä.
 
Eilen pienen tauon jälkeen pelailin 8 tason tehtäviä. Kokemus ei tällä kertaa ollut kovin mieltä ylentävä. Kaikki quick join.

Ensimmäisessä tehtävässä pelasta 20 tiedemiestä. Kun ländäsin kohteeseen niin kolme muuta taistelee roboja vastaan jossakin sivustassa. Aikaa noin 20 minsaa jäljellä. Hetken aikaa seuraan, että kuka johtaa ja minne mennään.Kukaan ei johtanut ja kaverit ottivat tasaisesti lukua. Tässä vaiheessa suuntaan lähimpään kohteeseen ja elvytän porukkaa kohteen suuntaan. Tehtävä epäonnistui koska suurin osa vahvistuksista oli käytetty alun turhassa kahakoinnissa ja viimeisen kohteen suorittamiseen ei ollut enää resursseja. Robot tiputti viimeisen miehen kun 8/20 tiedemiehistä oli pelastettu. Viimenen kaveri oli kyllä ilmiömäisen taitava väistelemään robotteja, mutta kun ei päässyt "nappia painamaan" niin lopputulos sinällään selvä.

Toinen quick play ei kovin paljon paremmin lähtenyt käyntiin. Sain strategem jammerin pois päältä ja kuolin sitten rocket devastatorin ohjukseen. Isäntä elvytti mut, mutta odotellessani katsoin toisten peliä... toinen vieras ampui isännän. Tässä vaiheessa leave squad.

Kolmas tehtävä, nyt mukana alusta saakka, mutta jossakin vaiheessa robot alkoivat rikkomaan helldivereitä ihan urakalla. Ensin yksi hylkäsi tehtävän, sitten toinen. Kaksistaan isännän kanssa maaliviivoille kuolemaan.

Neljännessa tehtävässä mukana alusta lähtien: Suunta kohteeseen 1, sitten 2 ja kolmannessa pisteessä veristen taistelujen jälkeen tehtävä suoritettu, suunta kohti poistumisaluetta. Aikaa on vielä tovi ja kaikki stratagemit käytössä. Poistumisen yhteydessä ensin yksi kaveri ottaa osuman raketista, sitten toinen. Tässä vaiheessa varmaan olisin oppinut uusia venäjänkielisiä kirosanoja jos olisi kielen perusteet edes jotenkin hallussa. Nappaan yhdet samplet mukaan, kaveri nappaa toiselta tippuneet ja koneeseen.

Tuohon oli hyvä lopettaa.

Ensimmäisissä tehtävissä useamman pelaajan tasot olivat 20-36, viimeisessä 36-50. Jonkin verran taitaa painaa tuo kokemus kuitenkin näiden tehtävien tekemisessä.

Muutaman kerran olen katsonut kun täysi tiimi ja tiimistä yksi painaa rakettirepun kanssa kohti waypointteja ja muu porukka yrittää juosta perässä. Tämä yksi kaveri sitten pyyhkii kohteet maantasalle ja on menossa jo seuraavaan, edelleen muu porukka juoksee perässä... Sitten extraction missä koko porukka kohtaa.

Toiset osaa, kaikki ei.
 
Eilen pienen tauon jälkeen pelailin 8 tason tehtäviä. Kokemus ei tällä kertaa ollut kovin mieltä ylentävä. Kaikki quick join.

Ensimmäisessä tehtävässä pelasta 20 tiedemiestä. Kun ländäsin kohteeseen niin kolme muuta taistelee roboja vastaan jossakin sivustassa.

Noissa ehdottoman paras taktiikka (siis robopuolella) siinä pahimmassa kentässä, että 3 kaveria juoksee kartan reunoilla ERI paikoissa "balls to the walls" sampleja hakemassa ja yks (mieluiten kaikki) infiltrator-kamoilla hiippailee/ryömii tehtäväalueella pelastamassa noita, eikä anna robojen huomata. Jos kaikki 4 menee sinne alueelle niin turbaania tulee, paitsi jos kaikki 4 pistää pelkät sentryt + EAT:t/recoillesit varusteeksi ja tasan kaikki dropshipit ammutaan -> mutta koitapa saada keskimääräinen jengi tekemään näin. Noissa kentissä voi extractioniakin odotella puskassa makaamalla, jos ei halua niitä 7 annihilatoria ja 6 hulkia ja 17 rakettikaveria kimppuun... Sit kun se alus laskeutuu, niin muut vasta tulee maisemiin / tarvittaessa hoidetaan vaikka kaikki vihut kuoliaaksi, jotta pääsee exctractoimaan. Teoriassa helppoa, käytäntö menee vituiks jos ykskin ei ymmärrä yskää :D
 
Toissapäivänä sanoin etten tule Helldive-vaikeustasoa saavuttamaan, mutta tänään meni jonkinlainen git gud -vaihde päälle ja soolosin robotteja vastaan vaikeustasot 5, 6, 7 ja 8. Helldiveä en vielä jaksanut alkaa tahkoamaan, mutta eiköhän sekin tule tässä pääsiäisen aikoihin kokeiltua :)

Pari uutta Stratagemiä tuli muuten saataville, LAS-99 Quasar Cannon ja MG-101 Heavy Machine Gun:
 
Tuo uusi MG tekee kyllä hyvin reikää isompaankin tyyppiin, älytön rekyyli vaan ja aika pieni lipas. Saattaa olla ihan pätevä vehje kun oppii käyttämään.
 
Yli 40h takana eikä peli ollut viikkoakaan, yksi asia vain hämmentää kun pelaa niin näppäimistön kieli hyppii FIN --> ENG mistä johtuu saako lukittua jotenkin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 724
Viestejä
4 494 103
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom