Hell Let Loose

Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
En minä työpalavereistakaan lennä ulos jos sanon tosiasioita rehdisti ääneen tai tokaisen pienen vitsin :tdown: Kaukana perseilystä. Hieman siellä voisi pipoa löysätä ja ottaa vähän rennommin.
Laitas pelinikkiä tai SteamIdtä, niin katsotaan mitä olet tehnyt - ettei jää vaan huutelun/mustamaalamisen tasolle tämä :) Katsotaan läpinäkyvästi yhdessä tilanne läpi. Serverillä keskitytään pelaamiseen ja Discordissa jauhetaan paskaa. Aika suora ja selkeä linja tässä.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
En jaksa uskoa että FLL on mitään perseilyä adminien toimesta, ovat opateeneet minut pelin saloihin kun aloitin ja ovat olleet kärsivällisiä kun ottanut tulilientä vkl
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Säännöissähän lukee, että jos käytät voimasanoja rotuun yms. rasistista tai kiroiluun niin se sallii poistamisen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Tämä helpottaa hieman uusien pelaajien ymmärrystä pelistä alkumetreillä.. Varsinkaan jos ei jaksa lueskella netistä kirjoittuja ohjeita.

 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tos pitäs olla joku tutoriaali.
Silleen et pääsis kokemaan mitä on commanderina olo, koska en edelleenkään itse tiedä miten se homma toimii, miten se kaiken tekee, mitä kaikkea se voi tehdä, miten eri nodet jne vaikuttaa sen toimintaan jne jne.

En edelleenkään tiedä tarkkaan mitä kaikkea eri roolien kuuluis tehdä ja noista suply truckeista jne oon aika kujalla. Oon ihan kujalla joka pelissä edelleen kenen suplyt tippuu. Reconilla luulin et voi tehdä garrisoneja ja outposteja ihan mihin vaan mut ei ollutkaan niin jne. Miljoona pikkujuttua mistä en tiedä mitään, koska peli ei yksinkertaisesti kerro mitään.
74h kuitenkin takana jo.

En tiedä kuka jakaa ammukset, mistä saa sinkoon kuteja, minne engineerin kannattais jotain rakentaa ja kuka sille tuo suplyt jne jne.

Todella moni jättää leikin kesken 1-5 pelin jälkeen. Konsolipuolella varmasti vielä useampi, koska siellä ei tän tyyppisiä pelejä ole.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Oon ihan samaa mieltä, että pelin sisällä sais olla joku tutoriaali missä opetetaan kädestä pitäen kuinka homma toimii.
Pihalla olen minäkin monesta asiasta vielä.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Pihalla olen minäkin monesta asiasta vielä.
Lohdullista on se, että niin ne kaikki muutkin pääasiassa on.

Itse kun tykkään yksinkertaisista asioista ( yksinkertaiselle miehelle ), niin olen pääasiassa pelannut perus kiväärimiehen roolia.
Ja siinä olen kyllä hiton hyvä, vaikka itse sanonkin. Olen ymmärtänyt mihin ko. roolin ukko voi mennä ja miten sen tulee sijoittua, eli maastonlukutaito on tässä suureksi hyödyksi. Ampumataidotkin ovat kehittyneet, sanoisinko hyviksi. Sekä kauko- että lähietäisydeltä(lonkalta) Ei ole ollenkaan tullut aika pitkäksi tavallisena kiväärimiehenä. Hyvänä sellaisena. Jos ryhmänjohtaja antaa ohejita, niin sitten niitä seurataan, ja jos ei , niin sitten oman pään mukaan.

Porukka monesti liian innokasta hyökkäämään, ja puolustus unohtuu. Tällöin jään ihan mielikseni vaikka yksinkin puolustamaan innokkaita hyökkääjiä vastaan. Sopiva sijoittautuminen, niin aikamoisen porukan sitä voi yksinkin saada tuhottua. Nuo garrisonit ja OP:;t tekevät vaan yksin / pienellä porulla puolustamisesta haastavaa, kun ei oiken tiedä mistä suunnasta porukka voi yhtäkkiä alkaa tulemaan.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
Oon ihan kujalla joka pelissä edelleen kenen suplyt tippuu.
Tossa on aika hyvä selvennös siihen.

Punainen varjo ja laatikko = aina airhead eli ilmasta tippua spawnilaatikko
Punainen varjo ja dildo = sakujen supplyt
Vaalea varjo ja laukku = jenkkien supplyt

Reconilla luulin et voi tehdä garrisoneja ja outposteja ihan mihin vaan mut ei ollutkaan niin jne.
Garrisonit voi tehdä vain hyökkäyksessä vain aktiivisille hyökkäysalueelle (kts. karttaa, niin huomaat siellä käppien sisällä lukkoja). Puolustuksessa ei ole rajoituksia. Garrisonit pitää olla 200m päässä toisistaan, yksi grid = 200m. Recon voi tehdä outpostinsa minne vain.

En tiedä kuka jakaa ammukset, mistä saa sinkoon kuteja, minne engineerin kannattais jotain rakentaa ja kuka sille tuo suplyt jne jne.
Support-roolilla on 2. loadoutissa ammuslaatikko ja räjähdelaatikko. Myös riflemaneilla on 1. loadoutissa ammuslaatikko ja erikoisuutena on sakujen ja neukkujen kiväärimiehen 3. loadout, joka kantaa räjähdelaatikkoa mukana. Räjähdelaatikosta siis täydennetään kranaatit ja singot.

Engineerin hiekkalinnojen rakentelu on pääsääntöisesti turhaa.

Supplyja saa kolmesta lähteestä:
1) Komentajan supply dropit (kts. ylempi kuva), 100 per droppi
2) Support-rooli kantaa 50 supplyn boxia
3) Supply truck eli rekalla. Rekassa on 2 x 150 supply-laatikkoa (oikea, iso laatikko - ei pieni kämmenen kokoinen laatikko, mitä support-kantaa). Supply-rekan voi lastata täyteen missä tahansa HQ:ssa (kts. karttaa ja siellä lukee "Ammo Deposit")
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
794
minusta pelin sisällä on selitetty eri roolit ja ja toiminnot. Jos jaksaa lukea, mutta yleensä peliä oppii pelaamalla. Nyt kun oon veteraani level 92 jo en osaa ihan asettua aloittajaksi. Tosi moni pelaa tätä kun codia tai muuta fps peliä kutsun näitä "hattivateiksi" .harva pelaa tätä sotapelinä miten itse näen pelin tarkoitettu pelattavaksi. ainakin kaikki työkalut on anettuna. Jokaisen sotilaan pitäisi lukea edes tämä.

Pingaa targetit, ping tankit. Kerro vihollis havainnoista jos olet ryhmänjohtaja. tai rivisotilas kerro ryhmänjohtajalle havainnot. jos johtaja koettaa olla aktiivinen toimikaa ryhmässä.
katsokaa taivasta jos viholisen supply droppin havaitset jaa tieto muille.
Käytä voicea pelin suola. elä pidä koskaan open mic elä edes commanderina. Päädyt mute listalle.

jos olet support. tiputa heavy ammoja ja supplies aina kun pystyt.
jos olet iso KK hakeudu mukavaan tukipaikkaan ja nakuta menemään.
jos olet anti tank keskity tankkien, kulkuneuvojen pysäyttämiseen. voit jopa ammusten lopussa respawnaa jotta saat ammuksia lisää.
jos päätät ottaa tärkeimmän roolin eli commanderin. pelaa kuten commanderin kuuluu. Garrissonit ovat voiton avain. MItä enemmän lähempänä saarrat objectikohteet niin sen paremmat todennäköisyydet voittaa. Sodassa en tiiä voiko mistään katsoa winratee mutta luulen että kun olen commander on se suora voitto omalle tiimille sen verran hattivatti menoa konsoleilla että hyvä commanderi vastaa puoli armeijaa =)
jos pelimuoto on vihollinen voi vain edetä niin puolustaja keskity puolustamaan eläkä vaan hyökkää muiden hattivattien kanssa vihollisen jo vallatuille objecteille siitä ei ole mitään saavutettavaa, muuta kuin niitä fragejä vai millä nimellä hattivatit kutsuvat tappoja. Vihollinen yleensä saa garrissonit linjojen taakse ja olette hattivattien kanssa kaukana todellisesta painopiste rintamalinjasta.
Jos menetät objectit on parempi respawnaa kun juosta pitkiä etäisyyksiä.

parhaimmat peli muistot on kun saa oman ryhmän toimimaan ryhmässä. jännä miten vaikeata kuten oikeastikin oli armeijassa pitää linjat ja ryhmitykset mintissä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Täällä hyviä ohjeita jo tulikin, mutta moni missasi sen mun pointin.

Tiedän että pelistä on esim youtube täynnä videoita jne. Tiedän että pelin sisällä asiat on tekstinä kyllä. MUTTA, kun olet pelannut vaikka 20v bäfä/COD osastoa ja hyppäät tähän, niin ei niitä yksinkertaisesti sisäistä millään youtube videoilla eikä muista taistelun tiimellyksessä.
On niin eri asia omatoimisesti suorittaa asia x tutoriaalin avulla.

Tuolla vois olla oma treenialue offlineen missä olis mahdollisuus testata aseita, kranuja, rooleja jne. Ja siellä pieniä tehtäviä millä opit eri roolit jne.

Etenkin konsolipuolella tää peli tulee kuolemaan todella nopeasti tuon puutteeseen, mutta kun katsoo steamin statseja ni ei pc:lläkään liikaa pelaajia ole ja samat naamat servuilla päivästä toiseen on. Kyllä se väkimäärä kasvaisi todella paljon kunnon pelinsisäisen tutoriaalin/treenikentän avulla. Ja se taas nostaisi myös pelin tasoa, kun pienelläkin pelimäärällä pelaajat ymmärtäis mitä tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
Täällä hyviä ohjeita jo tulikin, mutta moni missasi sen mun pointin.
En mä mitään pointtia ole missanut. Minusta vain on turhaa keskustella tutoriaalin hyödyllisyydestä/hyödyttömyydestä, koska ei se muuta mitään. Se mihin taas pystyn vaikuttamaan on opettamiseen ja tiedonjakamiseen. Jos olisi enemmän aikaa ja tekijöitä, pidettäis fll.fi:nä omia koulutussessioita. Ei pelintekijöitä pelaajapolun tai pelaajien kehittäminen kiinnosta. Ei tutoriaalit tuo Team17:lle kassavirtaa. Mutta pelaamalla (meidän kanssa) oppii.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ei pelintekijöitä pelaajapolun tai pelaajien kehittäminen kiinnosta. Ei tutoriaalit tuo Team17:lle kassavirtaa. Mutta pelaamalla (meidän kanssa) oppii.
Tutoriaalit nimenomaan kassavirtaa tuo, koska se saa pelaajat pysymään servuilla ja se nostaa matsien tasoa, joka taas saa ne uudet pelaajat suosittelemaan peliä kavereilleen jotka ostaa pelin. Jos taas porukka lopettaa pelaamisen, ne ei puhu kavereille tai puhuu et älä osta.
Etenkin tuolla konsolipuolella peli tulee kuihtumaan todella nopeasti, jolloin kassavirtakin kuihtuu.

Pelin ylivoimaisesti isoin ongelma on nimenomaan se, että edes kymmeniä tunteja pelanneet ei vielä ymmärrä asioita. Sillon on menty asioissa pahasti pieleen jo alusta asti pelin suunnittelun osalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
589
Tutoriaalit nimenomaan kassavirtaa tuo, koska se saa pelaajat pysymään servuilla ja se nostaa matsien tasoa, joka taas saa ne uudet pelaajat suosittelemaan peliä kavereilleen jotka ostaa pelin. Jos taas porukka lopettaa pelaamisen, ne ei puhu kavereille tai puhuu et älä osta.
Etenkin tuolla konsolipuolella peli tulee kuihtumaan todella nopeasti, jolloin kassavirtakin kuihtuu.

Pelin ylivoimaisesti isoin ongelma on nimenomaan se, että edes kymmeniä tunteja pelanneet ei vielä ymmärrä asioita. Sillon on menty asioissa pahasti pieleen jo alusta asti pelin suunnittelun osalta.
Itse koen että tämä on jo alunperinkin suunniteltu aika marginaalisen pienen porukan peliksi ja valtavirta kaihtaa tätä juurikin sen ison oppimiskynnyksen takia. Toisaalta hyvä (jää ne ns. hattivattipelaajat vähemmälle) ja toisaalta taas huono, jos peli oikeasti kuolee pelaajien puutteeseen.

Peliä on toistaiseksi ainakin kehitetty hyvällä vauhdilla eteenpäin ja pienet uudistuksetkin pitäneet mielenkiintoa yllä. Uutta karttaa odottelen myös innolla. Hyvä tiimityöskentely on tämän pelin suola ja pelaamalla oppii, vaikeimmat roolit kannattaa jättää aluksi suosiolla väliin. Itse olen tykästynyt squad leaderin rooliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Ärsyttävintä tässä pelissä on grafiikat ja piirtoetäisyys. Eli puut ja pensaat renderöityy kunhan pääsee tarpeeksi lähelle ja kun kuvittelet makaavasi suojassa esim. ruohikossa, niin tarpeeksi kaukaa tähtäävä vihollinen näkee kun makaat keskellä ei mitään. Toisekseen viilailemalla esim nvidia juttuja grafiikat muuttuu pelattavammiksi, mutta näitähän ei ensikertalainen tiedä. En muista koskaan esim bäfässä tällaiseen törmänneeni ja tässä kuitenkin tähtäillään välillä aika kauaksikin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Ärsyttävintä tässä pelissä on grafiikat ja piirtoetäisyys. Eli puut ja pensaat renderöityy kunhan pääsee tarpeeksi lähelle ja kun kuvittelet makaavasi suojassa esim. ruohikossa, niin tarpeeksi kaukaa tähtäävä vihollinen näkee kun makaat keskellä ei mitään. Toisekseen viilailemalla esim nvidia juttuja grafiikat muuttuu pelattavammiksi, mutta näitähän ei ensikertalainen tiedä. En muista koskaan esim bäfässä tällaiseen törmänneeni ja tässä kuitenkin tähtäillään välillä aika kauaksikin.
Onko PC puolella noin ? Konsolilla on tietysti sama ilmiö, mutta piirtoetäisyys on iso ja ei kyllä tuollaista käytännön ongelmaa muodostu. Jotkut todella kaukana olevat isot kohteet voivat olla renderöitymättä hetken ( joku iso puu ) , mutta etäisyys on hyvin iso. Et sieltä kyllä ukkelia bongaa paljain silmin vaikka puu puuttuisikin.

Millaisella raudalla pelaat ? Eihän tuo konsolin rauta nyt PC puoleen verrattuna nyt mitään ihmeellistä ole, joten sillä kyselen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Ei johdu raudasta, ihan yleisesti tiedossa oleva juttu ja johtuu koska peliä on "optimoitu".
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Tuo puskassa makaamisen kanssa muuten saa olla tarkkana. Vaikka itse luulee olevansa hyvikin jemmassa viholliselta, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Tässä pari case esimerkkiä :
1. Jos maasto epätasaista ja yrität makoilla jonkun kumpareen tai harjakaton takana kaltevalla alusatalla. Todellisuudessa ukkeli sojottaa 45 asteen kulmassa ylöspäin ja seen piippu on kuin liipputanko maaston keskellä joka heiluu edestakaisin kiinnittäen vihollisen huomion,
2. Makoilet jonkun muurin/aidan/talon vieressä piilossa ja katselet ympärillesi. Todellisuudessa jalat sojottaa aidan/muurin/seinän läpi toisella puollella. Yritä siinä nyt sitten piilossa olla.
3. Makoilet huomaamattomasti vaikka katolla tai jonkun penkareen päällä ja kääntyilet. Todellisuudessa lankutat ilmiömäisten vatsalihasten voimalla fysiikan lakeja uhmaten. Tuollainen lankuttaja kiinnittää vihulaisen huomion helposti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
787
Tuo puskassa makaamisen kanssa muuten saa olla tarkkana. Vaikka itse luulee olevansa hyvikin jemmassa viholliselta, niin todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Tässä pari case esimerkkiä :
1. Jos maasto epätasaista ja yrität makoilla jonkun kumpareen tai harjakaton takana kaltevalla alusatalla. Todellisuudessa ukkeli sojottaa 45 asteen kulmassa ylöspäin ja seen piippu on kuin liipputanko maaston keskellä joka heiluu edestakaisin kiinnittäen vihollisen huomion,
2. Makoilet jonkun muurin/aidan/talon vieressä piilossa ja katselet ympärillesi. Todellisuudessa jalat sojottaa aidan/muurin/seinän läpi toisella puollella. Yritä siinä nyt sitten piilossa olla.
3. Makoilet huomaamattomasti vaikka katolla tai jonkun penkareen päällä ja kääntyilet. Todellisuudessa lankutat ilmiömäisten vatsalihasten voimalla fysiikan lakeja uhmaten. Tuollainen lankuttaja kiinnittää vihulaisen huomion helposti.
Itse huomannut saman mutta ainoastaan oman squadin ukoissa. En ole ikinä nähnyt että vihollinen käyttäytyisi siellä jossain kaukana noin :hmm:
Siis tämä ainakin tuohon kohta ykköseen.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
Onko PC puolella noin ? Konsolilla on tietysti sama ilmiö, mutta piirtoetäisyys on iso ja ei kyllä tuollaista käytännön ongelmaa muodostu. Jotkut todella kaukana olevat isot kohteet voivat olla renderöitymättä hetken ( joku iso puu ) , mutta etäisyys on hyvin iso. Et sieltä kyllä ukkelia bongaa paljain silmin vaikka puu puuttuisikin.

Millaisella raudalla pelaat ? Eihän tuo konsolin rauta nyt PC puoleen verrattuna nyt mitään ihmeellistä ole, joten sillä kyselen.
On. Ei ole raudasta kiinni. Se puska/heinikko ei piirry viholliselle tietyn etäisyyden jälkeen tavallisilla asetusmuutoksilla. Tässä ääriesimerkki low vs epic.


 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
Tuossa kun on ollut puhetta FLL:n serverille mahtumattomuudesta ja jonottamisen ihanuudesta, olemme avanneet viikonlopuksi 2. serverin. Tervetuloa peleille!

 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
208
Onko PC puolella noin ? Konsolilla on tietysti sama ilmiö, mutta piirtoetäisyys on iso ja ei kyllä tuollaista käytännön ongelmaa muodostu. Jotkut todella kaukana olevat isot kohteet voivat olla renderöitymättä hetken ( joku iso puu ) , mutta etäisyys on hyvin iso. Et sieltä kyllä ukkelia bongaa paljain silmin vaikka puu puuttuisikin.

Millaisella raudalla pelaat ? Eihän tuo konsolin rauta nyt PC puoleen verrattuna nyt mitään ihmeellistä ole, joten sillä kyselen.
Musta tuntuu että jotain jossain vaiheessa muuttui. Kun aloin pelaamaan, tuntui ettei kauheasti ollut piirtoetäisyyksissä eroa yksityiskohdilla. Nyt tuntuu että joissain kentissä on merkittäviä eroja, jopa kun katsetta kääntää ohi, joku puska häviää. Kohtuu ärsyttävää, ja tiedän että jos laittais kaikki minimille niin varmasti näkisi vihollisia älyttömästi enemmän. Pelaan kuitenkin kaikki EPIC-tasolla koska ideanahan tämän on olla vaikea peli, ei mikään tappohyppely.

Täytyy tänään pelata pitkästä aikaa, jäänyt vähän töiden, simuilun ja matkailun jalkoihin tämä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Itse koen että tämä on jo alunperinkin suunniteltu aika marginaalisen pienen porukan peliksi ja valtavirta kaihtaa tätä juurikin sen ison oppimiskynnyksen takia. Toisaalta hyvä (jää ne ns. hattivattipelaajat vähemmälle) ja toisaalta taas huono, jos peli oikeasti kuolee pelaajien puutteeseen.

Peliä on toistaiseksi ainakin kehitetty hyvällä vauhdilla eteenpäin ja pienet uudistuksetkin pitäneet mielenkiintoa yllä. Uutta karttaa odottelen myös innolla. Hyvä tiimityöskentely on tämän pelin suola ja pelaamalla oppii, vaikeimmat roolit kannattaa jättää aluksi suosiolla väliin. Itse olen tykästynyt squad leaderin rooliin.
Siinä vaiheessa kun peli tuodaan myyntiin myös konsoleille, niin ei kyllä kehittäjillä ole enää mielessä mikään pienen 4-8 tuhannen ihmisen peli. Kyllä sitä rahaa yritetään saada isommin.
Enkä näe että tutoriaalien lisäys tästä jonkun bäfän tekis. Nimenomaan sais 2-4 kertaistettua pelaajamäärän siitä porukasta jota tälläinen kiinnostais mutta ei ole tajunnut pelistä mitään ja lopettanut pelaamisen.
Ja joku vähän enemmänkin pelannut voi tajuta uusia asioita.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
Siinä vaiheessa kun peli tuodaan myyntiin myös konsoleille, niin ei kyllä kehittäjillä ole enää mielessä mikään pienen 4-8 tuhannen ihmisen peli. Kyllä sitä rahaa yritetään saada isommin.
Enkä näe että tutoriaalien lisäys tästä jonkun bäfän tekis. Nimenomaan sais 2-4 kertaistettua pelaajamäärän siitä porukasta jota tälläinen kiinnostais mutta ei ole tajunnut pelistä mitään ja lopettanut pelaamisen.
Ja joku vähän enemmänkin pelannut voi tajuta uusia asioita.
Niinhän sitä luulis. Mutta kun ei sitä tutoriaalia huuda kuin vain marginaaliosa pelaajista. Ei bäfässäkään tutoriaaleja ole? Tää vetää kuitenkin PC:lle 10k päiväpiikkejä. Se on sitä kansaa, joka tulee pyssyttelemään nopeesti, ei ne jaksa/halua/tarvitse mitään tutoriaaleja. Ne on niitä samoja, jotka eivät käytä mikkiä tai tule tähän peliin tiimipelaamisen takia. Se on se suurin massa, mitä tämä peli liikuttaa päivittäin. Ei sellaisille tutoriaaleja tarvita ja Team17 tietää sen. Peli myy aseilla, kartoilla, asusteilla (DLC:t) ja ajoneuvoilla/tankeilla.

Olen siis täysin tutoriaalin ja lisäopastuksen kannalta. Karu fakta vain on mainittu yllä :D Sen takia me tehdään tätä yhteisötoimintaa, että autetaan tarvittaessa kädestä pitäen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Niinhän sitä luulis. Mutta kun ei sitä tutoriaalia huuda kuin vain marginaaliosa pelaajista.
Ei tietenkään huuda. Ne jotka osaa jo ei semmosia tarvi. Ne jotka pelaa sen pari matsia ja lopettaa siihen ni ei ne mitään huutele. Ne siirtyy muiden pelien pariin. Konsoleilla on nähty pari realistisempaa sotapeliä tässä 10v aikana ja kaikki kuolleet pois todella nopeasti. Tässä eka jolla ois sielläkin potentiaalia pärjätä, mutta jo nyt ps5:lla näyttää siltä etten itse ainakaan siellä jaksa pelata. Kaikki vielä enemmän ulapalla kuin minä ja servuja ei nimeksikään.
pc puolella piikit joo siellä 10k lukemissa, mutta tälleen suomalaisena tuolta löytyy noin kymmenkunta servua missä pelaajia on. Jokaisella pyörii päivästä toiseen samat nimet ja 10k on niin hävyttömän pieni määrä pyörittää vuosikausia peliä, kun siitä määrästä aika harva ostelee mitään skini tauhkaa. Potentiaalia olisi kasvattaa nuo piikit helposti 25-50k luokkaan.

Edit: mitä karttoja tähän myydään?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Itse myös kaipasin alussa jotain tutoriaalin tapaista mutta opin elämään sen kanssa kun sellaista ei ollut ja kuten toistanut FLL on kyllä ollut avuliasta porukkaa.

Toisaalta tutoriaali helpottaisi komentajaksi tai ryhmänjohtajaksi siirtymistä - onko se hyvä asia, en tiedä koska peli helposti hävitään "huonoilla" johtajilla, mutta jostain se on aloitettava.
Pelissä ei tietääkseni olen kokemuksella mitään muuta hyötyä kuin kosmeettinen natsa hihassa, mutta itse teksisin niin että kokemusta pitää olla määrä x että voi siirtyä johtotehtäviin.

Täytyy myös tunnustaa että vaikka reilu 200 tuntia takana niin silti kaikki op, garsissonit tai supplyt eivät ole hallussa vaikka muutaman kerran olen ryhmänjohtajana ollut. Ehkä nautin eniten vain rivimiehen roolista.

Pelaajamääriin en ota kantaa, mutta FLL on kyllä aina täynnä kuten myös suosituimmat britti serverit.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
19
pc puolella piikit joo siellä 10k lukemissa, mutta tälleen suomalaisena tuolta löytyy noin kymmenkunta servua missä pelaajia on. Jokaisella pyörii päivästä toiseen samat nimet ja 10k on niin hävyttömän pieni määrä pyörittää vuosikausia peliä, kun siitä määrästä aika harva ostelee mitään skini tauhkaa. Potentiaalia olisi kasvattaa nuo piikit helposti 25-50k luokkaan.
Kymmenkunta eurooppalaista servua? Puhutaan PC-puolesta niinkö? Tuosta kun laittaa noin Hell Let Loose Server List - Filter and search all servers - BattleMetrics, niin sijalle 102. asti löytyy eurooppalaisia päivittäin täynnä olevia servuja. +40. Sieltä kun karsitaan sit nämä kielispesifit pois (muut kuin FIN/EN), jäljelle jää 27 eurooppalaista serveriä, jotka ovat päivittäin täynnä. Vai puhutko nyt konsolista?

Ymmärrän toki, että konsolilla tilanne on varmasti huonompi, eikä Team17:lla ole yhteisöä sen syvällisemmin kehittää. Senhän näkee jo siitä, että yhteisöservereitä ei voi hostata (eikä ole tulossa), eikä myöskään serverilista ole priolistalla kärjessä, mikä mahdollistaisi edes jonkinlaisten yhteisöiden muodostumisen virallisille servereille. HLL on heille vain kaunis pyssypeli, millä voi rahastaa. Ei kai Team17 muuten olisi ostanut HLL kokonaan itselleen. Ihan hirvittää, mitä 1-1,5v päästä koittaa, kun nykydevien (BlackMatter) devisopimus päättyy tässä. Mihin suuntaan tämä lähtee.

Edit: mitä karttoja tähän myydään?
Ei tähän myydä erikseen mitään karttoja. Kommenttini "Peli myy aseilla, kartoilla, asusteilla (DLC:t) ja ajoneuvoilla/tankeilla." tarkoitti sitä, että uusia pelaajia saadaan em. asioilla eli sisältöpäivityksillä, ei tutoriaaleilla - kuten pelaajakäyrät osoittavat: Hell Let Loose - Steam Charts.

1649659964142.png



Pelissä ei tietääkseni olen kokemuksella mitään muuta hyötyä kuin kosmeettinen natsa hihassa, mutta itse teksisin niin että kokemusta pitää olla määrä x että voi siirtyä johtotehtäviin.
Tietyt loadoutit ovat parempia kuin toiset, minkä saa vain kerryttämällä XP:tä eri luokilla. Valitettavasti.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tuo tilasto osoittaa nimenomaan sen, että uudet pelaajat ei pysy pelin parissa kauaa. Piikki tulee ja romahtaa. Dropit olisi selvästi pienempiä jos pelaajilla olisi ymmärrys mitä tekee ja intoa pelata sen myötä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 118
Tuo tilasto osoittaa nimenomaan sen, että uudet pelaajat ei pysy pelin parissa kauaa. Piikki tulee ja romahtaa. Dropit olisi selvästi pienempiä jos pelaajilla olisi ymmärrys mitä tekee ja intoa pelata sen myötä.
Omalla kohdalla pelin pahin ongelma lienee melko pieni peliyhteysö. On varsin turhauttavaa, kun sopivia palvelimia (suomalainen, muutama eri britti palvelin) on ainoastaan kourallinen. Yleensä ne ovat joko miltei täysin tyhjiä tai niin täysiä ettei välttämättä mahdu edes jonoon. Sitten kun odottamiseen menee 10-20min alkaa peli-into lopahtamaan, etenkin kun pelaamiseen tarkoitettua aikaa ei ole "loputtomasti".

Peli on hauska ja se kipeästi kaipaisi lisää pelaajia. Niitä on tuskin tulossa, kiitos korkean oppimiskäyrän ja muiden pelivaihtoehtojen. Toivottavasti devaajien into pysyy yllä, koska peli ei välttämättä myy niin isosti että kehitykseen upotetut tulot riittävät useaksi vuodeksi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Omalla kohdalla pelin pahin ongelma lienee melko pieni peliyhteysö. On varsin turhauttavaa, kun sopivia palvelimia (suomalainen, muutama eri britti palvelin) on ainoastaan kourallinen. Yleensä ne ovat joko miltei täysin tyhjiä tai niin täysiä ettei välttämättä mahdu edes jonoon. Sitten kun odottamiseen menee 10-20min alkaa peli-into lopahtamaan, etenkin kun pelaamiseen tarkoitettua aikaa ei ole "loputtomasti".

Peli on hauska ja se kipeästi kaipaisi lisää pelaajia. Niitä on tuskin tulossa, kiitos korkean oppimiskäyrän ja muiden pelivaihtoehtojen. Toivottavasti devaajien into pysyy yllä, koska peli ei välttämättä myy niin isosti että kehitykseen upotetut tulot riittävät useaksi vuodeksi.
Tätä just tarkoitan sen tutoriaalin tärkeydellä. Nyt on niin älytön massa joka koittaa peliä ja jättää siihen. Olin itse siinä samassa tilanteessa 2v. Haukuin jopa peliä kaikille, koska oli niin sekavaa. Vasta kun yksi kaveri alkoi opettaa ni pääsin vähän sisälle.

Siitä massasta edes 25% ku saatais pelaamaan, kasvais pelaajamäärä, servumäärä ja kun niillä ois suoraan tutorialt käytynä, ei olisi täysin ummikkoja peleissä, jolloin pelien taso olisi jo parempi.

Itse kanssa vähän luulen, että nykyinen myyntimäärä ei riitä peliä pitämään kauaa elossa, on tuo kehitys niin kallista. Siksi just pitäs saada ne uudet pelaajat pysymään pelin pariss ilmaisviikonloppua pidempään, tai ettei refundaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Tuo tutoriaalin puuttuminen kirvoittanut taas laajan keskustelun netissä. Kokosinpa hieman netin tutoriaaleja yhteen. Toivottavasti auttaa uusia pelaajia jaksamaan ja ymmärtämään tätä erinomaista peliä hieman paremmin. Kannattaa hieman aluksi vilkuilla noita oppaita, jottei ole ihan kuutamolla. Toivottavasti myös iloa veteraaneille, uusia taitoja voi aina oppia ( ja sitä riittää )



Hell Let Loose uutiskeskus:

Ladattavat oppaat (pdf):
XBOX
PS5
PC

Wiki
Hell let loose wiki
Hell Let Loose - another Wiki

Tutorial videot:
Hell Let Loose- Beginner guide to everything ( NEW 6.4.2023 )
Hell Let Loose- Tutorial
Hell Let Loose - New Starter Guide for Hell Let Loose
Hell Let Loose - GUIDE to EVERYTHING
Hell Let Loose - Squad Leader guide
Hell Let Loose - Medic Class Guide - Medic Role Tips and Tricks
Hell Let Loose - The Ultimate Artillery Guide
Hell Let Loose - DEFINITIVE Commander Guide [2022]
Hell Let Loose - TANKER'S Guide to Everything [PART 1]
Hell Let Loose - TANKER'S Guide to Everything [PART 2]
Hell Let Loose - Support Class Guide - Support Role & Supplies Tips and Tricks
Hell Let Loose - Ultimate Engineer Guide

Mitä ei pidä tehdä :
5 Things to Avoid When New to Hell Let Loose

Tuossa nyt aluksi muutamat videot, youtube täynnä niitä.
Tässä yksi parhaista lähteistä , ellei paras lähde : Monoespacial Hell Let loose guides
Tässä toinen : HLL Role Guides by SoulSniper


Reviews:
Hell Let Loose | Worth it in 2022? Unbiased & detailed review
Why YOU should be playing Hell Let Loose <== katso ehdottomasti !

Vepaston omat vinkit ensimetreille:
-
kuolet usein, totu siihen.
- aloita peli jalkaväen roolissa (infantry) vaikka kiväärimiehenä ( rifleman)
- seuraa tiimia ( vihreät pallot ukkojen päällä ) se on oma tiimi, siniset pallot ovat myös omia.
- älä ryntää joka paikkaa pyssyt paukkuen, noutaja tulee nopeasti
- ammu harkiten, turha paukuttulu paljastaa sinut ja oma kypärä kilahtaa nopeasti
- opettele kartanlukutaito, että tiedät minne pitää mennä ja mikä pelimoodi on menossa ( warfare / offensive)
- pysy varjoissa ja puskien suojissa, vältä aukioita
- etene hitaasti, pysähdy välillä ja katsele näetkö liikettä !! ( todella tärkeä ! ) Liike paljastaa sinut ja vihollisen.
- älä tulita hillittömästi kun olet piilossa , aseen suuliekit paljastavat sinut
- kuuntele mistä laukaukset tulevat tai mistä askeleita kuuluu, niin tiedät missä vihollinen on.
- seuraa kartasta oman tiimin ja joukkueen sijaintia säännöllisesti
- seuraa kartasta taistelun etenemistä säännöllisesti, että mikä sektori on kenenkin hallussa
- seuraa kohteiden hallintatilaneetta ja ennakoi alueiden haltuunotot
- seuraa omien kaatumista/kuolemista ( pallon väri haalistuu ) - siellä on vihollisia
- käytä merkkausta (ping) vihollisiin, niin muutkin tiimiläiset tietävät missä vihollisia on. Merkkaa ja ammu sitten - tässä järjestyksessä, sillä ampumisen jälkeen voi olla liian myöhäistä merkata. käytä kuitenkin harkiten.
- kuuntele tiiminjohtajaa ja puhu tiimille jos kommunikointia tiimissä harrastetaan.
- tiiminjohtajan tärkein tehtävä on huolehtia siitä että tekee outposteja ja garrisoneja !
- älä ryhdy tiiminjohtajakti liian aikaisin, saati sitten komentajaksi
- ja vielä kerran, ei Ramboilua !

1682875204802.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Hieman juttua yökartoista videon alkupuolellla:



Voivat olla aika haastavia ?





 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Konsolikansan odotus alkaa olla ohi !!



Update 1 will be released Tuesday, May 17th at 12pm BST | 7am EST on both platforms.
This update brings us one step closer to full parity with PC content and will be FREE of charge.


Full list of content and changes shipping with Update 1
Maps:
  • Stalingrad
  • Kursk
  • Sainte Marie du Mont v2 (Replace SMDM v1)
  • Foy US Offensive
  • Hill 400 GER Offensive
  • Purple Heart Lane (Rain) GER Offensive
  • Carentan GER Offensive
Weapons:
  • PPSh-41
  • PPSh-41 w/ Drum
  • SVT-40
  • Mosin Nagant 1891
  • Mosin Nagant M38
  • Mosin Nagant 91/30
  • DP-27
  • Mosin Nagant 91/30 Scoped
  • SVT-40 Scoped
  • Nagant M1895
  • Tokarev TT33
  • PTRS-41
  • ZiS-2
  • MPL-50 Spade
  • M97 Trench Gun
  • FG42
  • FG42 Scoped (4x)
Explosives:
  • RG-42 Grenade
  • RDG-2 Smoke Grenade
  • Pomz AP Mine
  • TM-35 AT Mine
  • Satchel Charge (SOV)
Equipment:
  • RKKA 8x40 Binoculars
  • Watch (SOV)
  • Revive (SOV)
  • Bandage (SOV)
  • Wrench (SOV)
  • Hammer (SOV)
  • Blowtorch (SOV)
  • Supplies (SOV)
  • Medical Supplies (SOV)
  • Small Ammunition Box (SOV)
  • Explosive Ammo Box (SOV)
Roles:
  • Soviet Union versions of all existing roles (In-Game & Barracks)
  • US Assault - Veteran (In-Game & Barracks)
  • GER Automatic Rifleman - Paratrooper (In-Game & Barracks)
  • GER Sniper - Veteran (In-Game & Barracks)
  • Anti Tank Loadouts shuffled around.
    • New loadout order: Standard Issue, Gun Crew, Ambusher.
    • Old order: Standard Issue, Ambusher, Gun Crew.
Vehicles:
  • T34 Medium Tank (SOV)
  • IS-1 Heavy Tank (SOV)
  • ZiS-5 Transport Truck (SOV)
  • ZiS-5 Supply Truck (SOV)
  • BA10 Recon Vehicle (SOV)
  • M17 Half-Track (SOV)
  • Replace Panther with Panzer IV Medium Tank (GER)
  • M3 Half-Track (US)
  • Sd.Kfz.251 Half-Track (GER)
Commander Abilities:
  • Katyusha Strike
  • Spawn Half-Track
  • US – Light & Medium Tanks can now be spawned.
  • German – Light Tank can now be spawned.
  • Resource changes to all the Commander Abilities.
  • Final Stand removed.
UI:
  • Set to Soviet Backdrop – Front End
  • Enable Soviet Music Tracks
  • Update IIS to Soviet Key-art
  • Added New Maps to Field Manual
  • Add Console-specific text updates to Field Manual
Achievements:
Defender of the Motherland - Play 5 matches on Stalingrad.
  • To the Village of my Babushka - Play 5 matches on Kursk.
DLC Uniforms (Platform Holder Store & In-Game):
  • Tropic Fever – US Cosmetic DLC
  • Hot Drop – US Cosmetic DLC
  • False Front – German Cosmetic DLC
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
Hyvät rähinät taas eilen, mutta nyt alkanut huomaamaan että porukka alkaa olemaan sisäsiittoista squadien kanssa, johtuneeko pelin suosion kasvusta - en tiedä mutta ei päästetä squadiin muita kun "kaverit". Toisaalta se random tyyppien "tapaaminen" jostain päin mailmaa on myös antoisaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Hyvät rähinät taas eilen, mutta nyt alkanut huomaamaan että porukka alkaa olemaan sisäsiittoista squadien kanssa, johtuneeko pelin suosion kasvusta - en tiedä mutta ei päästetä squadiin muita kun "kaverit". Toisaalta se random tyyppien "tapaaminen" jostain päin mailmaa on myös antoisaa.
En oikein ole kanssa tätä ymmärtänyt, toki jos treenataan jotain tiettyä juttua tulevia matseja varten. Ei mulla ole ongelmia pelata kenen tahansa kanssa kunhan kommunikoi ja tekee tiimityötä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
329
FLL serveri ja Fll tunnuksilla peliin pääsy jonon ohi. Kun tuo ohitaminen
aiheuttaa jonkun servulla olevan putoamisen, niin jääkö tuo ohitettu
roikkkumaan servun aloitusikkunaan ja ei saa mitään ilmoitusta ko.
kohtalosta. Jos näin niin aika perseestä.
 
Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
16
Sieltä se lähti kaalikeiton huuruinen itärintaman päivitys konsolille latautumaan. On tätä päivitystä odotettukin.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Sieltä se lähti kaalikeiton huuruinen itärintaman päivitys konsolille latautumaan. On tätä päivitystä odotettukin.
Täytyypi suunnata iltahämärissä rintamalle paukuttelemaan. Pitkä on ollut odotus. Ja eihän nämä uudet jutut tähän lopu. Kertauksena vielä 2022 roadmappi

 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Näyttää siltä että kokonaan uusia karttoja ja ainakin yökarttoja saadaan odotella vielä tovi. Tuon twiitin sanavalinta viittaisi siihen valitettavasti.

Mitenhän noiden yökattojen toteutus on tehty ?. Tuleeko tässä nyt sitten näyttölaitteista ongelma, sillä hyvin hämärät ja tummat kuvathan ovat aika haastavia ainakin telkkareille. ( ainakin elokuvissa ). Voiko tästä tulla ongelma ?

Screenshot 2022-05-24 074342.jpg


Lieneekö paskaa säkää, mutta en ole vielä kertaakaan päässyt itärintamalle sotimaan, aina vaan kierättää vanhoja karttoja ? Usko alkaa mennä että oliko uusi kartta tässä viimeisesä päivityksessä ollenkaan :)
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Nyt on päästy juokseman myös itärintamalla jonkin verran ja onhan se mukavaa vaihtelua. Varsinkin Stalingrd korkeine rakennuksineen on hyvää vaihtelua länsirintaman kaupunkitaisteluille ja vaatii hieman erinlaista lähestymistä taisteluihin. Kursk on myös aika brutaali mappi. Vaikeata on sodankänti siellä.

Kyllä tuo päivitys konsoleille sai selvästi vipinää servereille.:thumbsup:
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 997
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
267
FLL serveri ja Fll tunnuksilla peliin pääsy jonon ohi. Kun tuo ohitaminen
aiheuttaa jonkun servulla olevan putoamisen, niin jääkö tuo ohitettu
roikkkumaan servun aloitusikkunaan ja ei saa mitään ilmoitusta ko.
kohtalosta. Jos näin niin aika perseestä.
Myös tätä alkanut huomaamaan, ottaa päähän että odotat sen 30 min ja sitten joku rynnistää ohitse - ei näin. Kuten sanonut taitaa tämäkin peli kärsiä suosion krapulasta ja sitten ihmetellään kun kukaan muut kuin kaverit ei pelaa tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 025
Usein tämä peli on hauskaa, mutta kyllä näitä sysipaskoja matseja mahtuu myös mukaan. Tällä kertaa ryhmänjohtajien kanava pysyi FLL:n servulla täysin hiljaisena, taisi yksi ryhmänjohtaja sinne höpistä ja muista ei saanut mitään irti. Tietää kyllä miten ottelu päättyi kun kommunikaatio on täysi nolla.

Nämä matsit vielä kruunaa se, kun omastakaan ryhmästä kukaan ei suostunut vaihtamaan Supportiksi, että oltaisiin saatu tiimille edes pari garrisonia pystyyn. Huoh:D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 297
Viestejä
4 197 207
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom