Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On kyllä ollut mahtava peli.
On tätä odotettu ja kauan ja nyt se löytyi.
Red Orchestra mutta paljon paremmilla grafiikoilla ja sujuvammalla liikkumisella.
Jotenkin tuntu että ampuminen oli helpompaa.. no valikko pugaa edelleen ei luoja mitä taitoja näillä on koodata.
Perhana, ekan kerran tuli joku kunnon bugi vastaan.
Totta kai oli kaikkien aikojen matsi menossa, vihollisen kypäränkilahduksia oli kertynyt aikamoinen määrä, ja kohteiden nollapisteessäkin tuli vietettyä aikaa varsin kiitettävästi. Siis hitonmoiset pisteet tulossa. Lähitaistelukin sujui harvinaisen hyvin ja kaksintasiteluja tuli voitettua. 1,5h jauhettu ja oma puoli voitti matsin ja aika loppui. Ruutuun ilmestyi että voitto tuli. YES !
Sitten tuli jumi, ei päästy pisteiden jakoon......eikä oman statistiikan ihasteluun. Prkl....prkl.....prkl...että sapetti....
Something about the graphics in HLL feel so much more raw and realistic than Battlefield. Not only the texturing but the overall atmosphere. Battlefield goes for the Hollywood look with bright colors and crazy explosions and lens flares, but HLL uses mostly dull coloring and explosions that are actually dirt and not fireballs all the time and it just looks more real and I feel more in the mud and guts than Battlefield
Yeah ive played bf2042 for total of 4 hours... Ive returned to hell let loose. Knew that game wouldn't be as good.
Itse en kyllä nopeuttaisi peliä tämän hetkisestä yhtään, ei kai se aukealta hyökkääminen ilman suojaa tai savua pidäkään olla helppoa. Lisäksi nopeampi liike muuttaisi pelin rytmiä huomattavasti kun monissa tilanteissa pointteja olisi helpompi puolustaa kun paikalle ehtisi kauempaa nopeammin yms.En tiedä mitä mieltä olen friendly marker palluroista pelin pyrkiessä realismiin, olisi mielenkiintoista saada muutama serveri testiin missä ne on kaikilta poistettu käytöstä.
Kentät ovat avoimia ja laajoja niin koen tulitaistelun ajautuvan usein pitkänmatkan pikseli sniputteluksi, kun liikettä näkyy ja friendly palluraa ei ole niin voi huoletta päästää lyijyä kohti, voisi ehkä rauhoitella tuota.
Sotilaan sprintti nopeus on varmasti realistinen mutta mielestäni turhan hidas, nopeuttaisin sitä ~20% tehden hyökkäilystä nautinnollisempaa, houkutus on suuri pistää kk kanssa pitkälleen ja nakutella löntystäviä sotilaita kuin olla itse piipun toisella puolella.
Miten nuo pallurat taas toimi? Ovat koko ajan päällä BF/COD tyyliin? Kun siinä on se että jos otetaan pallurat kokonaan pois ruudulta, alkaa se jatkuva kartan tarkastelu missä omat menee.
Kun omistaa PS5:n ja PC:n niin kummalle alustalle tämä peli kannattaa hankkia?
Tuo häiritsee että pelissä ei ole ainakaan PS5 minkäänlaisia tilastoja, ainoastaan matsin jälkeen näkee hetkellisesti ottelun tilastot. Roadmapissa lukee että New Personal Stats, onko tähän tulossa kunnolliset tilastot mistä näkee k/d ratiot sun muut.
Tässä hieman erilainen, mutta eritääin hyvä "review". Antaa realistisen kuvan siitä mistä on kyse. Jotka peliä eivät vielä tunne, pääsevät tästä hyvin jyvälle mistä on kysymys. Suosittelen katsomaan ja lukemaan myös videon kommentteja.
Tarkoitatko koko "uran" statistiikkaa ? Ihan hyvä ottelukohtainen statistiikkahan tuossa on jo nyt.
Voisivat samalla laajentaa eri roolien leveleitä. Nythän se lopuu tasoon 10.
Hitto että josku nyppii kun on löytänyt hyvän piilopaikan ja makoillut siellä jo jonkin aikaa snaippaillen vihollisia. Sit joku valopää tulee viereen ja räiskii KK:lla ihan vaan huvikseen aikansa kuluksi. Näkyy varmaan kilometrin päähän tuolloinen tulittaminen. Ja ei aikaakan kun alkaa omat kypärät kilahteleen.
Toinen asia jota en ymmärä, on se, että käytetään savuja holtittomasti. Tiimi hiippaillut varjoissa ja puskissa pitkän tovin ja olisi hieman hankalampi paikka edessä. Sit joku valopää keksii heittää savun että päästään eteenpäin. Siihen loppuu hiippailu kun savu paljastaa tiimin ja suorastaan huutaa että tulittakaa tuonne.
Hell Let Loose
Kehittäjä: Black Matter. Julkaisija: Team17. Saatavilla: PC, Playstation 5, Xbox Series. Testattu: PC, PS5.
TOISEEN maailmansotaan sijoittuva ensimmäisen persoonan räiskintä, yksi kuluneimmista peligenreistä. Mutta sitten tulee pelintekijäjengi, joka tekee asiat kerrankin oikein, niin oikein ja vähät välittämättä helppoa viihdettä haluavista pelaajista, että se pakottaa pelaajat uudenlaiseen yhteisöllisyyteen. Sodassa ei pärjää yksin.
Hell Let Loose on 50 vs. 50 -moninpeli valtavilla kentillä. Esimerkiksi Sainte-Marie-du-Montin taistelu on alueeltaan yksi yhteen tosielämän kylän kanssa. Pelaajat muodostavat jalkaväkijoukkueita, panssarijoukkueita ja tiedustelujoukkueita. Parin kannattaa jäädä hoitamaan tykistöä.
On joukkueenjohtaja, joka suunnittelee hyökkäystä tai puolustusta muiden joukkueenjohtajien ja koko oman puolen komentajan kanssa. Ohjeita välitetään omalle joukkueelle, jossa on erilaisia rooleja. Tärkein on support, sillä ilman tarvikkeita henkiinheräämispisteiden ja piikkilangan ynnä muun rakentamisesta ei tule mitään. Mutta tarvikkeita ei voi jättää minne tahansa, täytyy koordinoida.
Lähes kaikki koordinointi tapahtuu äänichatilla. Kavereiden kanssa on hauska pelata, mutta vielä hauskempaa on nähdä ja kuulla, miten täysin tuntemattomat ihmiset eri maista alkavat keskustella keskenään ja pelata yhteen. Häiriköt heivataan nopeasti pois.
VIIME vuosina kaikki ovat tottuneet, että pelejä voi pelata hiljaa, muille ei tarvitse sanoa yhtään mitään, tai jos sanoo, sitten meemuilee ja pelleilee. Hell Let Loosessa ei pelleillä kuin korkeintaan pelin alussa. Sitten se on menoa, ja jos pelaajasta ei löydy yhteistyökykyä, Hell Let Loose ei välitä, ja koska se ei välitä, yhteistyökyvyttömät lopettavat nopeasti. Tuppisuuna voi pelata, mutta pelin taika jää silloin kokematta.
Myös hyökkäykset täytyy koordinoida, sillä tämä ei ole lipunryöstöä, vaan miesylivoiman ylläpitoa tarvittavalla sektorilla tarpeeksi kauan. Sitten kohti seuraavaa sektoria, edellisen puolustaminen muistaen, vähän pelimoodista riippuen. Yksi peli voi kestää 1,5 tuntia ja lähes jokainen pelikerta on erilainen.
Mitä enemmän pelaajat kommunikoivat taistelukentän tapahtumia toisilleen ja uskaltavat pysyä rooleissaan – esimerkiksi joukkueenjohtajan kiikarit ovat todella, todella suuri apu, täytyy vain ymmärtää pysähtyä ja tutkailla taistelukenttää rauhassa – sitä varmempaa on menestys. Tappoja tärkeämpää on vihollisen tarvikkeiden ja henkiinheräämispisteiden löytäminen ja tuhoaminen.
Yhteenottoetäisyys on realistinen. Hyvin usein pelaajalla ei ole hajuakaan, mistä tappava luoti tuli. M1 Garand, Gewehr 43 ja Mosin–Nagant M38 tappavat helposti 300–400 metrin päästä yhdellä osumalla, jos siis osuu. Vihollisia on todella vaikea nähdä, jos he pysyvät pusikoissa. Piilossa kannattaa pysyä varsinkin, jos kuulee ilmaiskun alkavan. Se tuntuu kuulokkeiden kautta luissa ja ytimissä. Vaikka pelaisi kuinka paljon, lähelle osuva ilmaisku säikäyttää joka ainut kerta.
JA MG-42! Kun se alkaa laulamaan jostain pusikosta tai kadunkulmasta, on hyvin nopeasti joko kuollut tai kyykkimässä kuopassa odottaen vihollisen pientä lataustaukoa.
Tässä pelissä suojatuli on äärimmäisen tehokasta, juoksuhaudasta ei silloin vilkuilla ylös, koska ensinnäkään paniikissa ei pysty näkemään mitään, joukkuetovereiden äänichatista ei kuule mitään ja mikäli juoksuhaudasta noustessa ehtisikin ampumaan pari laukausta, ne menisivät satavarmasti ohi, koska aikaa tähdätä ei ole.
Hell Let Loose näyttää ja kuulostaa erinomaiselta, taistelukentissä on pahaenteistä tunnelmaa ja PS5:n ohjaimella peli myös tuntuu loistavalta. Kun lipas on tyhjä, ohjaimenkin liipaisin lyö tyhjää vastusta vailla. Eri aseet tuntuvat hieman erilaisilta. Peli on PS5:llä immersiivisempi kuin PC:llä juuri ohjaimen antaman haptisen tuntuman takia. Hiiri on liian kliininen, liian epärealistinen.
Hell Let Loose on silti sekä konsoleilla että PC:llä täynnä luonnetta, joka puuttuu niin monelta muulta tämän genren peliltä. Armottoman luonteensa ja yhteistyöhön pakottavan pelifilosofiansa takia se on kenties vuoden 2021 paras peli. Oppimiskäyrä on jyrkkä, mutta yhteisö ottaa uudet pelaajat lämpimästi vastaan, kun vain uskaltaa avata suunsa.
Yksi merkkipaalu saavutettu. Puuh....olipahan urakka. Mutta mitäs sitten ?
Mun PS5 stiimaa huonosti No aina on isompia lukuja, 200 ?Sitten niitä steam saavutuksia tekemään.
No tuskin PC:llä pelatessakaan noista henk koht saavutuksista voi välttyä? Kyllähän konsolillakin tiimissä pelataan, vain random tiimeissä. Riippuu vaan porukasta (ryhmänjohtajasta ja itsestä ) kuinka tiimipeliä pelataan.Pleikkari pelaajat erikseen mutta pc:llä tätä pelataan yleensä tiimissä, joten en ymmärrä henk.koht "saavutuksia" mutta kukin tahollaan ja peli silti.
Minulle ei ole ikinä ollut mitään hyötyä saavutuksista, muuta kun se natsa ikoni.
Ostin tänään ja yritin päästä testaa, mutta kaatui kun olin pääsemässä peliin sisään. Onko tällaisesta kokemusta. 20min etsin eka servua mihin pääsisi pelaa, sit vaan jonoon kun ei löytynyt. 20min jonossa ja crash. Ei oikein hyvin alkanut tämä.