Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt puhutaan tietokoneesta eikä liikennevälineestä. Ei liene tarvetta selittää tarkemmin, miksi peili on jälkimmäisessä oleellinen. Sen sijaan tietokone - Ei kukaan asentele mitään peilejä (saatu lusikoita) näyttöön jotta voisi nähdä taaksepäin. Tuo on jo ajatuksena älytön, ja kertoo enemmän käyttäjän autistisista piirteistä kuin korkeasta iq:sta.

Kyllä peilejä on nähty vuosikausia, yksi perusidea nimenomaan se että niistä näkee mitä selan takana tapahtuu, onko siellä ketään ja jos on niin kuka ja mitä touhuaa. Noita on saanut työantajan piikkiin tai työantaja voinut ne asennuttaa.

Jos se työpiste ei ole niin että selantakana on seinä, niin voi olla ihan tarpeen, GDPR, tieturva ym jutuissa. Joissain kohteissa taasen ihan sen takia että voi valvoa seurata mitä taustalla tapahtuu, ilman jatkuvaa päänkkäntelyä.

Kuvan vitsi taasen siinä että vanhemmat ei tajuu, ei tajuu että lusikka hoitaa pelintehtävää, tai jos tajuaa niin ei sitä että mitä peilillä virkaa.

Elis jos tietokone sijoitettu niin että vanhemmat voi valvoa lapsen tietokoneen käyttö helpommin, niin nyt lapsi voi pelistä seurata onko vanhempia seläntakana alueella mistä voisivat tarkkailla. peilillä se onnistuu huomaamatta, vs se että pää alkaisi pyöriä vähän ennenkuin lapsi aikoo tehdä jotain sellaista minkä tietää kielletyksi/paheksuntaa aiheuttavaksi.

Ehkä kyseessä vanhempi joka sen verran iäkäs(IQ200) että lapsuudesta on aikaa ja ehkä silloin tietokone oli offlinen ja pelit ja multimedia oli vanhempien hankkimia ja tarkastamia, Eikä ole töissään touhunnut tietokoneella avokonttorissa luvattomia/paheksuttavaa, saati jotain korkeammin suojattua.

Voihan siitä peilistä katsella itseäänkin.

Edit:
Ihan arjessa siviili voi peilejä nähdä joissain liikkeissä, yms sellaisissa, jos asiakas tiloista näkyy henkilökunnan puolelle.

Sori, tuli vähän pitkästi mutta jäi käsitys että ihan aidoista se arkinen käyttö ei ollut tuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Salettiin joku muukin luki ton Freemanin äänellä päässään.
463184849_1101376541560114_945614101200183623_n.jpg
 
Eikö tuo ole malliesimerkki ehdollistamisesta. Tuskin kukaan tuota olis lukenut Freemanin äänellä ilman kuvakontekstia

i245v4wy2swc1.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä mitä tässä haettiin, mutta ei kyllä lopputulos ole kovinkaan hyvin toteutettu.

Monta todella eri näköistä autoa vaikka kaikista vanteet piilotettu ja saman värisiä ovat.

Onko ne joiden mielestä tämä on hauska kuva samoja henkilöitä joista Coca-Cola ja Pepsi maistuu ihan samalle, onhan ne molemmat mustiakin ja kaikkee...
 
Ymmärrän kyllä mitä tässä haettiin, mutta ei kyllä lopputulos ole kovinkaan hyvin toteutettu.

Monta todella eri näköistä autoa vaikka kaikista vanteet piilotettu ja saman värisiä ovat.

Onko ne joiden mielestä tämä on hauska kuva samoja henkilöitä joista Coca-Cola ja Pepsi maistuu ihan samalle, onhan ne molemmat mustiakin ja kaikkee...
Ai kuvan hauskuus ei ollutkaan tuossa "Volkswagon" :/
 
Ymmärrän kyllä mitä tässä haettiin, mutta ei kyllä lopputulos ole kovinkaan hyvin toteutettu.

Monta todella eri näköistä autoa vaikka kaikista vanteet piilotettu ja saman värisiä ovat.

Onko ne joiden mielestä tämä on hauska kuva samoja henkilöitä joista Coca-Cola ja Pepsi maistuu ihan samalle, onhan ne molemmat mustiakin ja kaikkee...
Tuo kuva taitaa vaatia asiayhteyden missä se alunperin julkaistu. Varmaan joku talousjärjestelmä aatteellinen yhteys, mutta onko sarkasmia, vai värisokeiden palstalta vastaus niihin muutamaan neuvosto Niva innovaatioon. Voi se olla jonkin antikapitalistin väkisin tehty mukahauska, kommunisti sentäs samoilla sisuskaluilla saanut eri värejä. :-)

kuva_2024-10-24_170956094.png

Tuossa kuvasarjassa näkyy myös vuosikymmenten innovointi. ensimmäinen 80 luvulta, keskimmäinen tuoreempaa, olisko jopa myynnissä olevaa, tai siis ennen Ukrainan innovointi operaatiota.

Vai onko tuossa nyt kritiikki ollut siinä että taajamaversioissa ei ole pystyperää.

(kuvalähde wikipedia)

Edit:
Postattu hauskoihin kuviin, niin tuskin se pointti on talousjärjestelmässä vaan siinä jossain muussa. :-) Jos autopalstalla julkaistu niin ehkä pointti juuri siinä miten erilaisia nuo autoa ovat, kaikessa muussa paitsi värissä , vaikka ovat ns saman ajoneuvoluokan ajoneuvoja.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo kuva taitaa vaatia asiayhteyden missä se alunperin julkaistu. Varmaan joku talousjärjestelmä aatteellinen yhteys, mutta onko sarkasmia, vai värisokeiden palstalta vastaus niihin muutamaan neuvosto Niva innovaatioon. Voi se olla jonkin antikapitalistin väkisin tehty mukahauska, kommunisti sentäs samoilla sisuskaluilla saanut eri värejä. :-)

kuva_2024-10-24_170956094.png

Tuossa kuvasarjassa näkyy myös vuosikymmenten innovointi. ensimmäinen 80 luvulta, keskimmäinen tuoreempaa, olisko jopa myynnissä olevaa, tai siis ennen Ukrainan innovointi operaatiota.

Vai onko tuossa nyt kritiikki ollut siinä että taajamaversioissa ei ole pystyperää.

(lähde wikipedia)
ja tekniikka ja sisusta tais kehittyä yhtävähän ko kori :rofl: on ne uskollisia veijareita idässä.. mitä sitä hyvää muuttamaan, muutetaan ennemin muut mein hyväksi...
 
Ymmärrän kyllä mitä tässä haettiin, mutta ei kyllä lopputulos ole kovinkaan hyvin toteutettu.

Monta todella eri näköistä autoa vaikka kaikista vanteet piilotettu ja saman värisiä ovat.

Onko ne joiden mielestä tämä on hauska kuva samoja henkilöitä joista Coca-Cola ja Pepsi maistuu ihan samalle, onhan ne molemmat mustiakin ja kaikkee...
Jos näitä pidät "todella eri näköisinä" keskenään, niin on aika kapea skaala. Kun aletaan puhumaan vanhemmista autoista (50-60-70-80 -luku), niin tuolloin autot olivat Oikeasti toisistaan poikkeavan näköisiä. Nykyään erot on lähinnä pieniä nyansseja, kun verrataan eri valmistajien saman segmentin ja korimallin autoja keskenään. Kuten näkyy hyvin tuoata kuvastakin..
 
Jos näitä pidät "todella eri näköisinä" keskenään, niin on aika kapea skaala. Kun aletaan puhumaan vanhemmista autoista (50-60-70-80 -luku), niin tuolloin autot olivat Oikeasti toisistaan poikkeavan näköisiä. Nykyään erot on lähinnä pieniä nyansseja, kun verrataan eri valmistajien saman segmentin ja korimallin autoja keskenään. Kuten näkyy hyvin tuoata kuvastakin..
Jep, joskus 90-luvulla alkoivat autot muuttua pikkuhiljaa toisetensa näköisiksi ja nykyään alkaa saman korimallin autot olemaan hyvinkin saman näköisiä eri valmistajilta. Toki tuohon vaikuttaa sekin että nykyään käytännössä samaa autoa myydäänkin useammalla merkillä mutta kyllä niiden ulkonäkö on muutenkin tullut samankaltaisemmaksi. Joskus aikanaan osan autoista pystyi tunnistamaan ihan moottorin käyntiäänen perusteellakin, nykyään suurin osa kuulostaa täysin samalta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.
 
Jos näitä pidät "todella eri näköisinä" keskenään, niin on aika kapea skaala. Kun aletaan puhumaan vanhemmista autoista (50-60-70-80 -luku), niin tuolloin autot olivat Oikeasti toisistaan poikkeavan näköisiä. Nykyään erot on lähinnä pieniä nyansseja, kun verrataan eri valmistajien saman segmentin ja korimallin autoja keskenään. Kuten näkyy hyvin tuoata kuvastakin..
Kuvaan oli valittu sama korimalli kylkikuva saman värinen,peitetty vanteet pieniä kuvia, silti noistakin tunnistaa merkkejä. En tiedä onko idea osoittaa ulkonäkö eroa, vai päinvastoin.

80 luvulla oli jo mailman autoja, ja tiedä sitten miten kirjavaa sorttia ne japskit oli, citikka vielä oli erilainen ja pohjolassa Saab ja Volvo. Mutta jos saman kokoluokan valkoisia farmareita olisi sivukuvaan laittanut, niin no.

Jos vetaa 70 luvun jenkki farmari sivuprofiiliin valkoisina vähän valikoiden niin ei tarvi vanteitakaan peitellä.

Aikanaan ei ollut turvallisuus ja ilmastavastus ym villi suunnittelua rajoittavia tekijöitä ja tai ei vielä taitoa. mutta silti eri aikakausina saman koromallin autot sivusta katseoen muistutti toisia, mutta se totta että olis niitä villejä, no osaa vaikea sitten sijoittaa niihin muotteihin, yksinäisiä edustajia.
 
Hyvä se on jos itse tossa kohtaa hauskaa saa 😬..jälkeenpäin toki tulee hauskemmaks 😊

Hauskintahan tossa on että liesituulettimella ei ole poistoputkea...

Tyypillinen rakennelma eteläeuroopassa.


Edit:
Vetää vertoja kuivauskaapeille joihin on asennettu levy pohjalle, ettei pääse pöly sisään...
 
Kuvaan oli valittu sama korimalli kylkikuva saman värinen,peitetty vanteet pieniä kuvia, silti noistakin tunnistaa merkkejä. En tiedä onko idea osoittaa ulkonäkö eroa, vai päinvastoin.

80 luvulla oli jo mailman autoja, ja tiedä sitten miten kirjavaa sorttia ne japskit oli, citikka vielä oli erilainen ja pohjolassa Saab ja Volvo. Mutta jos saman kokoluokan valkoisia farmareita olisi sivukuvaan laittanut, niin no.

Jos vetaa 70 luvun jenkki farmari sivuprofiiliin valkoisina vähän valikoiden niin ei tarvi vanteitakaan peitellä.

Aikanaan ei ollut turvallisuus ja ilmastavastus ym villi suunnittelua rajoittavia tekijöitä ja tai ei vielä taitoa. mutta silti eri aikakausina saman koromallin autot sivusta katseoen muistutti toisia, mutta se totta että olis niitä villejä, no osaa vaikea sitten sijoittaa niihin muotteihin, yksinäisiä edustajia.

Kärjistyksiähän nuo aina on, sinänsä tosin osuu kun koko ajan mennään enemmän kohti "samaa" autoa eri brändeillä. Alkaa olla paljonkin melkein identtisiä malleja ja jopa identtisiä pelkällä logon vaihdolla.

Toki jos oikeasti alkaa tarkempia kuvia katsomaan niin kyllähän nuo kyseiset varmaan eri autoiksi erottaa. Ei sillä, jos tulisi 30 valkoista saman aikakauden citymaasturia liikenteessä vastaan niin tuskin mikään niistä erityisesti mieleen jäisi... Tosin eri järjestelmässä ei tarvitse edes tuota "saman aikakauden" -rajoitusta :cigar2:

1000181157.webp

1000181156.png


1000181155.jpg
 
Aktiivihiili(+joku rasvafiltteri)-liesituulettimiahan on, jäljistä päätellen tiedä sitten olisiko tuossa pitänyt olla putki.
Juuh, eiköhän tuohon pyöreeseen kohtaan olis putki paikalla.

Muistuu mieleen yks kämppä, jossa putki tuli liesituulettimen yläpuoleiseen kaappiin, oli "hieman" tahmea kaappi, ja pientä muodonmuutosta havaittavissa kun kaappi imenyt kaikki höyryt itteensä... Seuraavassa kämpässä oli puolen metrin putki josta höyryt tuli ulos, seinä ja katto ihan rasvassa. Seuraavassa kämpässä oli jo vähän yritystä, ja putki meni kattoon asti, mutta sieltäkin reikä puuttui (duplex penthouse, joten se olis tullut sinne yläkertaan, ja sinne ei todellakaan mitään tullut, eikä sitä välilattian kauttakaan ollut vedetty).

Nykyisessä on ole jaksanut vielä tutkia onko oikeesti reiän tehneet, tosin en koskaan ole käyttänytkään, niin ei ole näköhavaintoa. Kotelointi on kyllä puoli metrinen, ja seinän takana on kyllä tyhjää (pienempi talo vieressä), eli siinä vois olla pieni mahdollisuus, että se oikeasti on vedetty seinän läpi ulos. Tosin jos, ja kun, viereinen talo korotetaan, niin se putki jää taas seinän sisään, eli aivan sama. Ois voinut tuonkin vetää katolle asti, koska uusia kerroksia ei ole tulossa.
 
Kärjistyksiähän nuo aina on, sinänsä tosin osuu kun koko ajan mennään enemmän kohti "samaa" autoa eri brändeillä. Alkaa olla paljonkin melkein identtisiä malleja ja jopa identtisiä pelkällä logon vaihdolla.

Logon vaihto (tai no vähän maskia ja puskuria). Muuten sama auto.

Joku muukin merkki oli, joka oli täysin samaan koriin tehty, mut en muista enää. Toi on joksus 2009 otettu kuva.


1730049004438.jpeg




Nissan ainakin löyty:


1730049490414.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Logon vaihto (tai no vähän maskia ja puskuria). Muuten sama auto.

Joku muukin merkki oli, joka oli täysin samaan koriin tehty, mut en muista enää. Toi on joksus 2009 otettu kuva.


1730049004438.jpeg




Nissan ainakin löyty:


1730049490414.jpeg
Opel Vivaro, Nissan Primastar ja Renault Traffic olivat nuo kolme samaa autoa.

Sitikalla, Pösöllä ja Fiatilla oli myös pakettiautomalli käytännössä identtinen.
 
Viimeiseen viitaten edelleen ihmettelen miksi YLE sensuroi "Aziz The Combat Fighter" -videot kaikista julkaisemistaan Kummeleista? Lienevät osuneet ihan liian hyvin maaliin jo 90-luvulla :hmm:
Kummeli pyysi Yleltä että ne leikataan pois
 
Juuh, ei tuohon ole muuta muutettu kuin keula. Ja toki ratti paremmalle puolen.

Mutta kaikki noi on muuten identtisiä. Tunnistaa helpoiten tuosta ohjaamon kyhmystä, jonka funktiota en ole koskaan ymmärtänyt (joku aerodynamiikka himmeli?)
 
Niin koska englannissa Opelit ovat kaikki Vauxhalleja eli sama auto se on. Kaikki nykyisistä Vauxhall-malleista ovat oikeanpuoleisella ohjauksella varustettuja Opeleita.
Toki, sanoin vain siksi että onhan sitikka ja pösökin samat autot mutta keulalla eri merkki eli eri merkkiset autot.
 
Nykyään esim Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Toyota Proace, Opel Vivaro ja Fiat Scudo, sekä näiden alueelliset nimivariantit ovat yksi ja sama auto. Samoin myös vastaavat pykälän isommat ja pienemmät pakut.

Renault Trafic ja Nissan Primastar, ja näiden nimivariantit ovat sama auto.

Myös uusikoppain Volkkari Transporter ja Ford Transit Custom ovat samoja autoja.

Mersu ja Renu/Nissan ovat tehneet myös yhteisiä pikkupakuja ja pickupeja, ja Esim Vitossa on Traficin teknikka, koppa toki on eri.

Pakettiautoissa noita yhteistyömalleja on paljon. On niitä myös henkilöautoissa, mutta tekevät yleensä vähän enemmän mallikohtaisia pintapeltejä kuin pakuissa, joissa yleensä tyydytään muoviosien vaihtoon.

Mutta kaikki noi on muuten identtisiä. Tunnistaa helpoiten tuosta ohjaamon kyhmystä, jonka funktiota en ole koskaan ymmärtänyt (joku aerodynamiikka himmeli?)
Eiköhän se ole vain muotoilullinen kikka, vaikka aerodynamiikan perusmuotoja seuraileekin. Tosin yllättävän hyvin silmä pattikattoon tottui, niin että uusikoppaisen perinteinen kattoratkaisu on vähän pettymys, vaikka järkevämpi onkin.
 
Joo, samaa mieltä. Juuston alle ne kuuluukin.

Screenshot 2024-11-07 080819.png
Tai sitten pitää laittaa toinen leipäviipale päälle niin jää väliin.
Tai lintata levitteellä leivän pohjaan kiinni.
Jännää, että juustoista - erityisesti paljon rasvaa sisältävistä - ei tässä suosituksessa ollut mainintaa.
Taitaa joku eläinten oikeuksien puolustaja olla taas asialla.
 
Tai sitten pitää laittaa toinen leipäviipale päälle niin jää väliin.
Tai lintata levitteellä leivän pohjaan kiinni.
Jännää, että juustoista - erityisesti paljon rasvaa sisältävistä - ei tässä suosituksessa ollut mainintaa.
Taitaa joku eläinten oikeuksien puolustaja olla taas asialla.
Tossa maikkarin juttu
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 752
Viestejä
4 482 527
Jäsenet
73 996
Uusin jäsen
Sysi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom