Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958

En tiedä pitääkö kukaan muu hauskana, mutta onpahan siinä kauppias keksinyt sipsipussille hinnan.
E: Ja kyse tosiaan siis hinnasta. Enpä ole lähellekkään vastaavaa ennen sipsipussille nähnyt. Ehkä oli vähän väärä ketju, itse vaan naurahdin ääneen kun tämän kaupassa näin.
Mikä tuossa hinnassa on hauskaa?
 
Liittynyt
14.03.2019
Viestejä
879
Täällä on kyllä aina joku vajakki vinkumassa kuvien laadulle tai hauskuudelle.

Seuraavan kerran kun pitää mussuttaa toisen kuvista niin menkää tosiaan tekemään se tuonne keskusteluketjuun. Toki siellä ei saa niin paljon näkyvyyttä ja tulee paha mieli kun ei saa huomiota mutta koittakaa selvitä.
Hienosti vedit offtopicia itse samaan ketjuun :tup:.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 767
Mikä tuossa hinnassa on hauskaa?
Otin kuvan ja viestin jo pois kun aiheuttaa vaan pahaa mieltä ihmisissä.

Omasta mielestä 7€ sipsipussista on niin käsittämätön hinta että pidän sitä jo hauskana. Kukaan muu ei näköjään :)
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Olisiko mahdollista, että et hotlinkkaisi näitä kuvia Facebookista, vaan tallentaisit kuvan ja lataisit io-tech:iin?

Nämä Facebookista hotlinkatut kuvat lakkaavat noin viikon kuluttua kokonaan näkymästä ja kuvalinkkiä seuraamalla saa vain virheilmoituksen "URL signature expired". Tylsää lukea ketjua vähän myöhemmin, kun näkyy vain rikkinäisen kuvan laatikko, joka on saanut paljon tykkäyksiä. Jos selaat ketjusta omia vanhoja postauksiasi, huomaat, ettei juuri mikään julkaisemasi kuva enää näy (näin ainakin jos et ole Facebookkiin kirjautuneena - en tiedä näkyykö ne kirjautuneille kun en ole käyttäjä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Olisiko mahdollista, että et hotlinkkaisi näitä kuvia Facebookista, vaan tallentaisit kuvan ja lataisit io-tech:iin?

Nämä Facebookista hotlinkatut kuvat lakkaavat noin viikon kuluttua kokonaan näkymästä ja kuvalinkkiä seuraamalla saa vain virheilmoituksen "URL signature expired". Tylsää lukea ketjua vähän myöhemmin, kun näkyy vain rikkinäisen kuvan laatikko, joka on saanut paljon tykkäyksiä. Jos selaat ketjusta omia vanhoja postauksiasi, huomaat, ettei juuri mikään julkaisemasi kuva enää näy (näin ainakin jos et ole Facebookkiin kirjautuneena - en tiedä näkyykö ne kirjautuneille kun en ole käyttäjä).
Hyvä huomio kyllä, itsehän en päivää taaksepäin katsele näitä, niin en huomannut ongelmaa. Ja vaikka itse faceen kirjautuneena olen, niin en tosiaan itsekään näe näitä vanhempia mitä nyt vilkaisin.

Itselle vähän nihkeää tallennella koneelle sitä sun tätä mitä en koskaan myöhemmin tarvitse mihinkään. Imgurkin on vähän meh, kun menee säätämiseksi. En tiedä sitten jos muistitikulle tallentais niin äkkiähän ne hävittäis pois, ja olisi helpompi löytää sen sijaan että lähtis taas etsimään itse koneelta kaiken muun seasta. Nyt kun mennyt tyyliin sekunnissa jakoon ja unohda.

Saa ehdottaa parempiakin keinoja. Ai niin, kännykkä olisi keino, mutta se on niin harvoin kun tätä kännyllä selaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Hyvä huomio kyllä, itsehän en päivää taaksepäin katsele näitä, niin en huomannut ongelmaa. Ja vaikka itse faceen kirjautuneena olen, niin en tosiaan itsekään näe näitä vanhempia mitä nyt vilkaisin.

Itselle vähän nihkeää tallennella koneelle sitä sun tätä mitä en koskaan myöhemmin tarvitse mihinkään. Imgurkin on vähän meh, kun menee säätämiseksi. En tiedä sitten jos muistitikulle tallentais niin äkkiähän ne hävittäis pois, ja olisi helpompi löytää sen sijaan että lähtis taas etsimään itse koneelta kaiken muun seasta. Nyt kun mennyt tyyliin sekunnissa jakoon ja unohda.

Saa ehdottaa parempiakin keinoja. Ai niin, kännykkä olisi keino, mutta se on niin harvoin kun tätä kännyllä selaan.
Eipä tuossa tarvitse kun kopioida kuva halutulta sivulta ja liittää viestikenttään. Eli ihan vain copy paste.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Hyvä huomio kyllä, itsehän en päivää taaksepäin katsele näitä, niin en huomannut ongelmaa. Ja vaikka itse faceen kirjautuneena olen, niin en tosiaan itsekään näe näitä vanhempia mitä nyt vilkaisin.

Itselle vähän nihkeää tallennella koneelle sitä sun tätä mitä en koskaan myöhemmin tarvitse mihinkään. Imgurkin on vähän meh, kun menee säätämiseksi. En tiedä sitten jos muistitikulle tallentais niin äkkiähän ne hävittäis pois, ja olisi helpompi löytää sen sijaan että lähtis taas etsimään itse koneelta kaiken muun seasta. Nyt kun mennyt tyyliin sekunnissa jakoon ja unohda.

Saa ehdottaa parempiakin keinoja. Ai niin, kännykkä olisi keino, mutta se on niin harvoin kun tätä kännyllä selaan.
Minulla meni monta kuukautta aikaa tajuta mistä on kyse alettuani jossain vaiheessa kiinnittää huomiota siihen, että juuri tietyn nimimerkin kuvat eivät useinkaan näy (paitsi ihan tuoreimmat), kun tapanani on noin kerran kuussa selata uudet viestit kuvaketjusta. :)

Mutta siis mikä olikaan ongelma, en ehkä ymmärtänyt? Tallennat kuvan omalle koneellesi, laitat sen tänne palstalle kuvaketjuun esim. käyttäen tuota tekstilaatikon yläpuolella olevaa "lisää kuva"-ikonia tai alapuolella olevalla "liitä kuva"-nappulalla, ja sitten vielä poistat kuvan omalta koneeltasi, jos et halua koneellesi jäävän kopioita foorumille laitetuista kuvista...

Edit: Niin ja kuten @Desgorr tuossa ylhäällä sanoo, tallentamiselta vältyt kun alkuperäisen kuvan päällä right-clickaat ja valitset "copy image" ja sitten vaan foorumin kirjoituslaatikossa painat ctrl-v niin kuva ilmestyy siihen. Silloin kuva menee leikepöydän kautta ilman, että tarvitsee sitä koneelleen tallentaa. (Valinnan tekstissä voi olla eroa koneen kielestä ja selaimesta riippuen.)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Olisiko mahdollista, että et hotlinkkaisi näitä kuvia Facebookista, vaan tallentaisit kuvan ja lataisit io-tech:iin?

Nämä Facebookista hotlinkatut kuvat lakkaavat noin viikon kuluttua kokonaan näkymästä ja kuvalinkkiä seuraamalla saa vain virheilmoituksen "URL signature expired". Tylsää lukea ketjua vähän myöhemmin, kun näkyy vain rikkinäisen kuvan laatikko, joka on saanut paljon tykkäyksiä. Jos selaat ketjusta omia vanhoja postauksiasi, huomaat, ettei juuri mikään julkaisemasi kuva enää näy (näin ainakin jos et ole Facebookkiin kirjautuneena - en tiedä näkyykö ne kirjautuneille kun en ole käyttäjä).
Lisäksi Facebook ei ole kaikilla sallittujen listalla.

Jos ihan sääntöjen mukaan mennään niin Copy/Paste vaatisi teoksen tekijän luvan, mutta foorumin ylläpito ei niistä näytä mitään varoituksia lätkivän, jos ei joku (omistaja) erityisesti raportoi.


Joskus vieraalta sivustolla sisällön upottamista kutsuttiin kaistavarkaudeksi, tuollaista termiä en aikoihin nähnyt, mutta kohteet joista tuota paljon harrastetaan rajoittavat sitä teknisesti ja toki se vaara että sisältö poistuu tai muuttuu ihan joksikin muuksi.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
166
Hyvä huomio kyllä, itsehän en päivää taaksepäin katsele näitä, niin en huomannut ongelmaa. Ja vaikka itse faceen kirjautuneena olen, niin en tosiaan itsekään näe näitä vanhempia mitä nyt vilkaisin.

Itselle vähän nihkeää tallennella koneelle sitä sun tätä mitä en koskaan myöhemmin tarvitse mihinkään. Imgurkin on vähän meh, kun menee säätämiseksi. En tiedä sitten jos muistitikulle tallentais niin äkkiähän ne hävittäis pois, ja olisi helpompi löytää sen sijaan että lähtis taas etsimään itse koneelta kaiken muun seasta. Nyt kun mennyt tyyliin sekunnissa jakoon ja unohda.

Saa ehdottaa parempiakin keinoja. Ai niin, kännykkä olisi keino, mutta se on niin harvoin kun tätä kännyllä selaan.
Windowsilla kohtuu helppo käyttää pikakomentoa shift + win + s, maalaat sen mitä haluat ja ctrl + v tänne foorumille.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 789
Ilman kuvatekstejä olisin veikannut, että tuossa on jotkut Star Wars Empiren -soltut kaivamassa omiaan pois joukkohaudasta.
Nauroin tälle vuonna -93
Eikö enää naurata?

Minä vuonna hymähdit tälle postikortille?
En tiiä. Mulla ei ole kuvallisia vitsikirjoja.
Ei ehkä mun juttu tuo ananas, nyt sitten alkoi tekemään mieli jotain katkarapupizzaa:hungry:. Makuasioitahan nämä, jokaiselle jotakin.

Edit: banaania pizzaan, no joo ei ehkä sitäkään. Hulluja nuo ruotsalaiset, varmaan sitä hapansilakkaa seuraavaksi vai mikä se nyt on...

Ja sittehnän lähti laukalle koko homma. Nyt on uusi topic missä keskustelua hauskoista kuvista, ja johan sinne ehti joku Fingerpori, kun niillekin on oma ketjunsa.
Väärä ketju. Tulkaa tänne jutustelemaan, jos on tarve kommentoinnille tai keskustelulle.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
90-luvun huumorihan on parasta.
- "haluutko multa kympin?"
- "joo."
- "haluat siis MULTAA!! :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 843
Vihtoikin/vastoikin. (tuo kai vähän alueellista kumpi tutumpi.
Tää menikin siihen, että luulin että se naispuolinen sanoi vihdoinkin, mutta se olikin Vesan kommentti, eli Vesa sai nimmarin ja sitten vihtoi, ja ongelmana ei ollutkaan se että nimmarin saamisessa olisi kestänyt ikuisuus. Tai siis mitään ongelmaan ei ollutkaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Tänne ne keskustelut, kiitos!

Seuraava lie että -> kysymys kuuluu onko kuvassa suorakaide swaippaa vasemmalle jos ei ja oikealle jos kyllä...
Ja molemmat vastaukset on oikein ettei vaan kenellekään tule paha mieli.
Suorakaide on toksisesti maskuliininen käsite. Geometria 2025 käsittelee ainoastaan naisellisia ja turvallisia ympyröitä. Kokeita ei ole, mutta ympyröistä keskustellaan turvallisessa tilassa.
@-SD-
Voisikohan kuvaketjun otsikkoon lisätä tekstin, että ei keskustelua?
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
559
Suorakaide on toksisesti maskuliininen käsite. Geometria 2025 käsittelee ainoastaan naisellisia ja turvallisia ympyröitä. Kokeita ei ole, mutta ympyröistä keskustellaan turvallisessa tilassa.
Mielellään kyllä voisin käsitellä naisellisia ympyröitä ja keskustella niistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Tulevaisuudessakin vaarit kertovat hyviä satuja.
Mua vähän kiinnostaa, että jos osoittautuu, että ilmastonmuutos aiheuttaa peruuttamatonta tuhoa, niin hyppääkö ne joiden mielestä se on huuhaata suoraan siihen, että ei sille olisi kuitenkaan voinut mitään, vai mikä tuossa tilanteessa rationalisointi tulee olemaan?

Also, otsikossa luki jotain politiikasta, en nyt muista mitä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Also, otsikossa luki jotain politiikasta, en nyt muista mitä.
Kuvan lähde puuttuu, tuleen mieleen että se on joku meemi (*, oli tai ei niin poliittinen postaus.


(*
Nyky hengen mukaan otetaan joku kuva ja keksitään siihen sopivat tekstit.
Pilakuvissa yleensä itse kuvaan on lähde mihin viitataan, tai se kuva on artikkellin yhteydessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Kuvan lähde puuttuu, tuleen mieleen että se on joku meemi (*, oli tai ei niin poliittinen postaus.

(*
Nyky hengen mukaan otetaan joku kuva ja keksitään siihen sopivat tekstit.
Pilakuvissa yleensä itse kuvaan on lähde mihin viitataan, tai se kuva on artikkellin yhteydessä.
Lainauksessa oleva nuoliympyrä muutena vie siihen lainattuun viestiin. Kuva on liitteenä, niin se ei näy tuossa lainauksessa.

e. taisin ymmärtää väärin, ja puhutkin itse kuvasta. Nevermind. Joo, näyttää vähän meemiltä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Lainauksessa oleva nuoliympyrä muutena vie siihen lainattuun viestiin. Kuva on liitteenä, niin se ei näy tuossa lainauksessa.
Sori epäselvä sepustus. tarkoitin että siinä lainaamassi viestissä, eli se missä kuva postattu, ei kerrottu kuvan lähdettä, asia yhteyttä.

Tuollaisena leimaa vahvasti postaajan kannanotoksi, vahvasti väärä ketju.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
Kannattaisiko vetää valkosella teipillä toi maalatun betonin päällä oleva pätkä, vai vaihtaa johto valkoiseen ja keskittyä tuohon oven väriin? Loppuu säästökeinot kohta tykkänään :itku:
 

Liitteet

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Tämä niille, jotka laittavat uudestaan ketjuun vain pari viestiä sitten laitetun kuvan. Tunnetaan myös nimellä "mementia".

Toki varmaan sellainen twisti, että kuvia kopioidaan tänne jostain facebook-ryhmästä tms. viitsimättä katsoa, onko joku toinen tehnyt jo saman. Alareunan teksti pätee toki silti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
En tiiä miten muut mielipiteilee, mutta ärsyttää että tuossa kuvassa on väärä 3310.
Katos perkele... Itse en edes ekalla kerralla nopeasti vilkaisemalla huomannut mutta nyt uudestaan kurkkaamalla tuohan on tosiaan ihan väärä 3310. Ja tuohan on ihan hanurista että vanhoja tyymmimerkintöjä uudelleenkäytetään, kuitenkin ovat totaalisesti erilaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 221
Kannattaisiko vetää valkosella teipillä toi maalatun betonin päällä oleva pätkä, vai vaihtaa johto valkoiseen ja keskittyä tuohon oven väriin? Loppuu säästökeinot kohta tykkänään :itku:
Onko suomessa oikeesti edelleen sähköttömiä asuntoja? Viimeinen muistikuva on joskus 80-luvun lopusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 112
Katos perkele... Itse en edes ekalla kerralla nopeasti vilkaisemalla huomannut mutta nyt uudestaan kurkkaamalla tuohan on tosiaan ihan väärä 3310. Ja tuohan on ihan hanurista että vanhoja tyymmimerkintöjä uudelleenkäytetään, kuitenkin ovat totaalisesti erilaisia.
Se on kyllä totta, että moka on täysin Nokian. Pilasivat yhden suurimman saavutuksensa historian tuolla nimeämispäätöksellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Onko suomessa oikeesti edelleen sähköttömiä asuntoja? Viimeinen muistikuva on joskus 80-luvun lopusta.
Tuosta kuvasta puuttuu nimi ovessa. En nyt alkuperäistä lähde etsimään tai postaamaan. Liittyy kansallispukuisiin, ja kuva on kiertänyt netissä varmaan vuosikymmenen. Tosin näinä aikoina tavallaan ajankohtainen ja voi sattua kenelle tahansa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Kuva on hauska, toisaalta vähemmän hauska jos jonkun Anon tosissaan liikkeelle laittama, tai jos se porukka sen ottaa omakseen.

Tuonne alkuperäiseen ketjuun voisi sen linkin tänne laittaa, jos on, niin näkyvämmälle paikalla, ainakin aloitusviestiin, nyt joutuu etsimään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
< edit kuva poistettu, oli itsenäisyydenpäin sähöverkonkaato kamppis>
En näe tässä kuvassa politiikkaa, enkä mainosta vaan huumoria ja olen ylläpidon kanssa eri mieltä etteikö se sopisi hauskat kuvat-ketjuun.
Ylläoleva tuolta foorumin linjauksia ketjusta.
Nyt lähti kiinnostaa kuka kuvan on tehnyt, jos joku muu, niin mistä se on löytynyt.
Tuo ei enään vaikuta haskalta vaan jopa vaaralliselta joltain mielineilmaukselta jolla yritetään vaikuttaa yhteyiskunnan toimintaan. Ajoitus tuo mieleen Ano pietari taustat.

Edit.
Ilmeisesti kuvan motiivii nimenomaan sähköverkonkaataminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
950
Kuva on hauska, toisaalta vähemmän hauska jos jonkun Anon tosissaan liikkeelle laittama, tai jos se porukka sen ottaa omakseen.

Tuonne alkuperäiseen ketjuun voisi sen linkin tänne laittaa, jos on, niin näkyvämmälle paikalla, ainakin aloitusviestiin, nyt joutuu etsimään.
Kuvan haaste ei kyllä tule toteutumaan. Tuohon aikaan sähköä on tarjolla yllin kyllin, varsinkin kansallispäivänä.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Vähän pieleen mennyt vitsi.
Ciscoa kun ei lausuta 'kisko' vaan 'sisko' (latinankielen lausumissääntöjen - periytyvät yhä edelleeen nykyenglantiin - e:n ja i:n edellä 'c' lausutaan s:nä ja muulloin k:na).
Eli tyypin pitäisi sanoa: 'Siskon ja siskon mutta ei ausia', jolloin vitsi tietenkin menee pieleen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Vähän pieleen mennyt vitsi.
Ciscoa kun ei lausuta 'kisko' vaan 'sisko' (latinankielen lausumissääntöjen - periytyvät yhä edelleeen nykyenglantiin - e:n ja i:n edellä 'c' lausutaan s:nä ja muulloin k:na).
Eli tyypin pitäisi sanoa: 'Siskon ja siskon mutta ei ausia', jolloin vitsi tietenkin menee pieleen.
Juju tuossa taitaa olla, että kirjoitetussa suomen kielessä c on lausuttu aikoinaan kuten k johon tuo tekstin fonttikin viittaisi.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
1 091
Vähän pieleen mennyt vitsi.
Ciscoa kun ei lausuta 'kisko' vaan 'sisko' (latinankielen lausumissääntöjen - periytyvät yhä edelleeen nykyenglantiin - e:n ja i:n edellä 'c' lausutaan s:nä ja muulloin k:na).
Eli tyypin pitäisi sanoa: 'Siskon ja siskon mutta ei ausia', jolloin vitsi tietenkin menee pieleen.
Väärin. Tuo C lausutaan klassisessa latinassa aina k:na. Vasta 300-luvulta lähtien tuo ääntämystapa muuttui mainitsemaasi muotoon.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Väärin. Tuo C lausutaan klassisessa latinassa aina k:na. Vasta 300-luvulta lähtien tuo ääntämystapa muuttui mainitsemaasi muotoon.
Ei kun oikein. Emme me niitä muinaisia latinakielen lausumissääntöjä enää käytä, vaan niitä nykyisin voimassa olevia.
Tai tarkemmin, käytämme niitä lasumissääntöjä joita englannin kielessä käytetään.

Toki tunnen henkilöitä - ammattilaisiakin - jotka edelleen puhuvat kiskon reitittimistä.
Onneksi tapaamani Ciscon edustajat ovat niin fiksuja, että eivät asiakaan edustaja ole lähteneet lausumissäännöillä nolaamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 411
Toki tunnen henkilöitä - ammattilaisiakin - jotka edelleen puhuvat kiskon reitittimistä.
Onneksi tapaamani Ciscon edustajat ovat niin fiksuja, että eivät asiakaan edustaja ole lähteneet lausumissäännöillä nolaamaan.
Minäkin olen tuota kuullut, enemmän ehkä suomalaistettuna lempinimenä. Itsensähän siinä lausumisen korjaaja nolaisi useimmiten, joten ihan hyvä kyllä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Ei kun oikein. Emme me niitä muinaisia latinakielen lausumissääntöjä enää käytä, vaan niitä nykyisin voimassa olevia.
Tai tarkemmin, käytämme niitä lasumissääntöjä joita englannin kielessä käytetään.

Toki tunnen henkilöitä - ammattilaisiakin - jotka edelleen puhuvat kiskon reitittimistä.
Onneksi tapaamani Ciscon edustajat ovat niin fiksuja, että eivät asiakaan edustaja ole lähteneet lausumissäännöillä nolaamaan.
Kuva liittyy oleellisti tuohon teokseen. Ja jos tunnet henkilöitä jotka puhut kiskosta, niin tunnet tavan lausua ko nimi.
Cisco ollut tunnettu jo viimesuosisadalla, joten vanhemissa ATK piireissä tuttu. ja taitaa tuossa olla vähän muutakin vitsiä kuin vain se ääntäminen.

Suomessa on äännetty vierasperäisiä sanoja, vieraita nimiä suomalaisittain, vähän tuoreempaa tämä alkuperäis tapa, lisäksi vähän hankalaa, vaatisi lukijalta taustatyötyä että voisi kaivella sen oikean tavan.

Toki joidenkin mielestä meidän peräimään kuuluu nöyryys ja itsekriittisyys jne.

(Tavaramerkeissä C ääntäminen voi joillain edustajilla olla kirjavaa, jos kotimaassaan äännetään yhdellä tavalla, niin yhtiö/edustajat voi käyttää Suomessa ihan eri tapaa, jossain taasen voi tulla ylhäältä tiukka määräys, jolla kielletään paikallinen tapa)

Koskas suomen kieleen on tullut sääntö käyttää englannin lausumissääntöjä?
Jotain ohjeita tavannut, ja joidenkin lainojen ääntämis suositus on alkuperäisen kielen mukainen.

Kuvassa kyse nimestä, tavaramerkistä, monet tunnetut tavaramerkit äänetään enemmän tai vähemmän suomalaisittain, enemmän tai vähemmän eri tavalla kuin alkuperäisessä kielessä. (se kuinkapaljon erilailla riippuu mm. siitä miten paljon suomalainen tapa muistuttaa alkuperäistä kieltä)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 377
Viestejä
4 159 027
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom