Hauskojen kuvien KESKUSTELUketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja all-in
  • Aloitettu Aloitettu
1670524260913.png

Hyvä että tässä oli toi punainen rinkula, muuten ois kyllä mennyt ihan vitsi ohi...
 
Löytyykö panda?

C1aOcQx.png
4F4D36F0-DA0D-4CF7-AC5A-BBD45E23FFEB.jpeg
Osaisiko joku sanoa miksi minulla ei tuo kuva näy? Applen puhelimella koitan katsoa safari selaimena.

Imgurin hotlinkkaus ei taida oikein täällä toimia vaikka ymmärtääkseni lupailevat, että foorumille hotlinkkaus on sallittu. Siksi nuo kuvat kannattaa liittää suoraan viestiin eikä käyttää turhaan kuvapalveluita välissä.
 

Kinkun sulatus – muista ottaa kinkku ajoissa sulamaan


  • Pakastetun joulukinkun sulatukseen kuluvaan aikaan vaikuttaa kinkun koko ja sulatustapa.
    Parhaaseen lopputulokseen päästään, kun kinkun annetaan sulaa hitaasti jää- jääviileäkaapissa avaamattomassa pakkauksessaan.
  • Kinkku säilyy sulaneenakin hyvänä jääkaapissa pari päivää, joten se kannattaa ottaa sulamaan mieluummin vuorokausi liian aikaisin kuin vuorokausi liian myöhään.
  • Suuntaa antavia kinkun sulatusaikoja jääkaapissa:
    • 2-4 kg:n kinkku noin 2-3 vrk
    • 6-8 kg:n kinkku noin 3-4 vrk
    • 10-12 kg:n kinkku jääkaapissa noin 4-5 vrk
      Huom! Luullinen kinkku sulaa hitaammin kuin luuton, sillä luu varaa itseensä kylmää ja pitää kinkun pidempään jäisenä.
  • Kun kinkku on saanut sulaa rauhassa jääkaapissa, sen on hyvä antaa olla huoneenlämmössä, kunnes sisälämpötila 8-10 astetta. Tämän vuoksi lihalämpömittari kannattaa laittaa kinkkuun jo tässä vaiheessa.
 
Tämä jamppa on aikamoinen legenda. Lausahduiksia on tullut plakkariin meikoisesti. Onkohan jamppa ylpeä itsestään ja mitenköhän on päätynyt tähän rooliin ? Kenties saa kuulla tästä kaveriporukassa....muutaman kerran ? Ja voisin kuvitella että hänen sähköpostiin tipahtelee näitä tasaisesti :)
Muistelen että hänestä on ollut lehtijuttuja/taisi olla haastattelujakin. jos jos oikein vanhoja musitellaan, niin taitaa bbs.io-techissä olla linkki.

Julkisesti kai ihan positiivisella asenteella.

Edit, ehkä tarinoita tuostakin erilaisia, yksi IL.fi
Mies googlasi itsensä kuvahaulla ja järkyttyi: ”Minusta oli tullut meemi” - vaimo inhosi välittömästi irvokasta hahmoa

Edit, " Ilmeen takana on unkarilainen András Arató ", meemien kuvat nöösitty kuvapankista.

Edit, wiki artikkellikin löytyy

Wiki.fi
hän alkoi katumaan malliksi lähtemistään. Hän pyrki pysymään poissa julkisuudesta viisi vuotta, kunnes päätti ottaa meemin omakseen. Arató kertoi, että koska ei voi saada kuvia pois internetistä, hän päätti ottaa kuuluisuudesta mahdollisimman paljon iloa irti.[6]. Vaimo Gabriella on Aratón mukaan käynyt saman henkisen prosessin läpi.[4]

Haroldin hahmo on osoittautunut houkuttelevaksi liikeideaksi ja Arató kiertää ympäri maailmaa esiintyen erilaisissa tapahtumissa kutsuvieraana ja puhujana. Kuuluisuuden myötä myös hänen kuvistaan tehdyt ilkeilevät meemit ovat kadonneet lähes kokonaan ja Aratón mukaan tämä johtuu siitä, että ihmiset näkivät oikean kanssaihmisen meemin takana.[6]
 
Viimeksi muokattu:
Tämä jamppa on aikamoinen legenda. Lausahduiksia on tullut plakkariin meikoisesti. Onkohan jamppa ylpeä itsestään ja mitenköhän on päätynyt tähän rooliin ? Kenties saa kuulla tästä kaveriporukassa....muutaman kerran ? Ja voisin kuvitella että hänen sähköpostiin tipahtelee näitä tasaisesti :)
Talla miehellä on oma Ted talk. Oikein sympaattinen mies. En saa nyt VPN päälle niin joudut tyytymään google vinkkiin
 

Liitteet

  • 1671775515393.png
    1671775515393.png
    894,9 KB · Luettu: 105
Muistelen että hänestä on ollut lehtijuttuja/taisi olla haastattelujakin. jos jos oikein vanhoja musitellaan, niin taitaa bbs.io-techissä olla linkki.

Julkisesti kai ihan positiivisella asenteella.

Edit, ehkä tarinoita tuostakin erilaisia, yksi IL.fi
Mies googlasi itsensä kuvahaulla ja järkyttyi: ”Minusta oli tullut meemi” - vaimo inhosi välittömästi irvokasta hahmoa

Edit, " Ilmeen takana on unkarilainen András Arató ", meemien kuvat nöösitty kuvapankista.

Edit, wiki artikkellikin löytyy

Wiki.fi

Kiitos tuosta :tup:! En oo koskaan tullut ajatelleeksi mitään meemien taustoja, että mistä ne on alunperin alkaneet... Noiden takana saattaa piileä mielenkiintoinen tarina, kunten tässä tapauksessa (imho).
 
Noista meemien synnyistä on jossain dokkarikin jossa käydään about 10 meemin syntyä, taustoja ja henkilöitä läpi. Oli ihan mielenkiintoinen pätkä, en nyt vaan muista minkä niminen tuo oli ja miten siihen satuin törmäämään.
 
Tässä "I Accidentally Became A Meme" -soittolista, jossa käydään läpi monta tunnettua meemiä:
 
Felixmainos on vuodelta 2006 jolloin sai samaan hintaan 250g enemmän ketsuppia kuin 1kg. Kilohinta kuitenkin oli sama molemmissa, mutta juhlaetuna sai 250g lisää kaupan päälle.

Samoja kusetuksia oli jo 1980-luvulla. Esimerkiksi L’Oréal merkkisessä muotovaahdossa tukalle oli alvariina noita +25 tai +30 prosenttia messuja. Välissä myivät ehkä muutaman viikon sitä "peruskokoa".

Olisi varmaan nykyään jo aika näyttävän kokoisia nuo ketsuppipullot ja kaikenlaiset tukka-aine pullot kun aina olisivat lisänneet sen määrän kokoa mitä mainostavat, mutta jättäneet ne vaietut pienennykset välistä pois. Heiveröisempi ostaja vamaan tarvisi jo kottikärryt avuksi, kun ei jaksaisi kantaa myyntipakkausta kotiin kaupasta.
 
Samoja kusetuksia oli jo 1980-luvulla. Esimerkiksi L’Oréal merkkisessä muotovaahdossa tukalle oli alvariina noita +25 tai +30 prosenttia messuja. Välissä myivät ehkä muutaman viikon sitä "peruskokoa".

Olisi varmaan nykyään jo aika näyttävän kokoisia nuo ketsuppipullot ja kaikenlaiset tukka-aine pullot kun aina olisivat lisänneet sen määrän kokoa mitä mainostavat, mutta jättäneet ne vaietut pienennykset välistä pois. Heiveröisempi ostaja vamaan tarvisi jo kottikärryt avuksi, kun ei jaksaisi kantaa myyntipakkausta kotiin kaupasta.
Ei siinä mitään kusetusta välttämättä ole. Pakkauskoko muuttuu ja saata enemmän samaan hintaan. Tossa Felix mainoksessakaan ei mainittu pakkaus ja kilohintaa joten ei voi hirveesti vetää johtolankoja.
 
Kunhan korkki menee kiinni, niin selitätkö uudestaan mitä silloin mainostettiin? Pullokoko kun kuvissa on aivan sama.
Pullokoko on sama mutta sait samaan hintaan 250g enemmän. Eli jos olisit ostanut sen 1,25g pullon olisit maksanut siitä enemän kuin siitä 1kg+250g pullosta. Selventikö?
 
Pullokoko on sama mutta sait samaan hintaan 250g enemmän. Eli jos olisit ostanut sen 1,25g pullon olisit maksanut siitä enemän kuin siitä 1kg+250g pullosta. Selventikö?

Ei selventänyt.

1250 g pullo maksoi 1.89€
Juhlaetu 1 kg + 250 g pullo maksoi 1.89€

Kilohinta oli molemmissa sama. Kun hylly vaihtui, oli noita molempia pulloja yhtäaikaa hyllyssä. Tyhmiä ihmisiä yritettiin kusettaa juhlaedulla jos ymmärsit.

Siksi tuollainen vertailukuva on hauska.
 
Ei selventänyt.

1250 g pullo maksoi 1.89€
Juhlaetu 1 kg + 250 g pullo maksoi 1.89€

Kilohinta oli molemmissa sama. Kun hylly vaihtui, oli noita molempia pulloja yhtäaikaa hyllyssä. Tyhmiä ihmisiä yritettiin kusettaa juhlaedulla jos ymmärsit.

Siksi tuollainen vertailukuva on hauska.
Mistä revit noi hinnat?
 
Jaha, oliskohan kuitenkin niin etä:
Kuluttaja-asiamies kiinnitti huomiota tomaattiketsupin harhaanjohtavaan markkinointiin.
Pakkauksen lupauksia suuremmasta määrästä entisellä hinnalla ei voitu varmistaa.
50-vuotis juhlakampanjassaan Felix Abba Oy mainosti ketsuppipulloissaan 250 grammaa suurempaa
pakkauskokoa juhlaetuna. Tarkoituksena oli tarjota kuluttajille suurempaa kokoa normaalin 1 kg:n
pullon hinnalla. Pullon kyljessä oli teksti ”Juhlaetu” sekä ”1kg + 250g”, joista voidaan katsoa syntyvän
mielikuva siitä, että tuotetta saa kilon hinnalla enemmän juhlan kunniaksi.
Yritys ei kuitenkaan voinut vaikuttaa tuotteen hinnoitteluun myymälässä, eikä näin ollen taata sitä, että
kuluttaja todella saa enemmän tuotetta samalla hinnalla. Aiempi myyntiporras ei voi markkinoida etuja,
joista viimekädessä päättää kuitenkin vähittäismyymälä.
Juhlaedun markkinoinnissa annettiin myös ymmärtää, että pakkauskokoa on suurennettu, vaikka
tuotetta on aikaisemminkin saanut sekä kilon että 1,25 kilon pulloissa. Markkinointia pidettiin tältäkin
osin harhaanjohtavana ja yritystä kehotettiin ottamaan vastaisuudessa huomioon kuluttajansuojalain
säännökset. 2006/40/1115
 
En ymmärrä? Kelkkareitti, jossa normaali kuudenkympin rajoitus. Vai missaanko jotain? :D

Eiköhän se vitsi ole tuossa, että 60km/h nopeusrajoitus tuolle metsätaipaleelle. Haluan nähdä
sen Vatasen, joka tuolla vetää väh. 60km/h.

Itse en edes moottorikelkalla ajaisi tuossa 60km/h
 
En ymmärrä. Lisäksi, jos pitää kaasua ja jarrua painaa, nii miksi kuvassa ohjeistetaan painaan kytkintä ja jarrua?
Ilmeisesti viittaua android-puhelimiin, mutta kuvatekstin lisääjä ei ole nähtävästi tosiaan käynyt autokoulua.
 
En ymmärrä. Lisäksi, jos pitää kaasua ja jarrua painaa, nii miksi kuvassa ohjeistetaan painaan kytkintä ja jarrua?
Koska Amerikassa ei juuri kukaan aja manuaalivaihteilla, ja kuvassa on oiottu mutkia, koska vitsinvääntäjä ei ole parempaakaan kuvaa löytänyt tai hän on itse tulkinnut kuvaa väärin.

Toi vitsi on muuten Suomessakin jatkossa yhä ajankohtaisempi, koska uusista autoista jo suurin osa on automaattivaihteilla... Tosin autokouluissa kaikki kai ajaa manuaalivaihteilla, koska muuten ajokorttiin tulee aika vammainen merkintä.
 
Toi vitsi on muuten Suomessakin jatkossa yhä ajankohtaisempi, koska uusista autoista jo suurin osa on automaattivaihteilla... Tosin autokouluissa kaikki kai ajaa manuaalivaihteilla, koska muuten ajokorttiin tulee aika vammainen merkintä.

Toisaalta, kuinka moni auto enää nykyisin myydään manuaalivaihteisena (uutena) ja kuinka moni tällä vuosikymmenellä vain 2-vaihteisena, eli eteen tai taakse(sähkö, ei edes sitä automaattia). Manuaalivaihteisuus on katoava juttu jolla ei ole merkitystä suurimmalle osalle ihmisistä. Sit jos on historia-autoharrastaja niin toki sit se pitää opetella miten vaihdetaan.
 
Nyt kun illuusioista ollut puhetta, niin törmäsin juuri tuommoiseen:
L8swkHhl.jpg


Eli ideana on, että kaksi kuvaa näyttää vähän eri kuvakulmalta, vaikkakin kuvat ovat identtiset. Tuolla on asiaa asiasta This Surprising Illusion Makes Two Copies of the Same Image Look Like Different Photos

Jutun kommenteissa jotku kertoo, että näyttää samalta kuvalta molemmissa, joillekin taas erit. Ite kun vähän aikaa ihmettelin, niin tuntuu että jos katsoo alemmas kuvassa, niin näyttää eriltä, mutta jos kattoo kauemmas, niin näyttää samalta. Mutta jännä ilmiö tuokin, omalla tavallaan kai hauskakin

Tuo kuva ei sitten näy kiitos imgurin. Kannattaa liittää se kuva suoraan viestiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kaksi surkeaa sarjaa yhdistyy tuohon daamiin. Teininä tykkäsin 70's show:sta. Koitin katella sitä nyt myöhemmin - ei uppoa. Orange is new black vaikutti hyvälle, mutta kolmas kausi on jo väkisin väännetty. Harmilllista.
Joo ja vissii jo kertaalleen postattu kuva.
 
Toimitusjohtaja tilaillut kyltit postilaatikkoon ja autopaikoille, mutta mittoihin lipsahtanut liikaa nollia :D
e51083b0e76249cb2c90f7edf4264298.jpg


Meneekö media tosiaan näin helppoon yrityksen mainoskikkaan? Tuohan on vain ilmiselvä mainostus omalle firmalle

Vähän sama kun joku vuosi sitten ympäri Internetiä kiersi hauska kuva miehestä joka istui ison tohvelin sisällä. Oli pitänyt tilata 46 koon tohveli mutta olikin tullut koko 460. Ja oli nimenomaan erikoiskokoihin erikoistunut kenkäfirma kyseessä.

Ei mitään lähdekritikkiä...
 
Meneekö media tosiaan näin helppoon yrityksen mainoskikkaan? Tuohan on vain ilmiselvä mainostus omalle firmalle

Vähän sama kun joku vuosi sitten ympäri Internetiä kiersi hauska kuva miehestä joka istui ison tohvelin sisällä. Oli pitänyt tilata 46 koon tohveli mutta olikin tullut koko 460. Ja oli nimenomaan erikoiskokoihin erikoistunut kenkäfirma kyseessä.

Ei mitään lähdekritikkiä...
Vieläkö tuo "uutinen" kiertää? Johan tuo "kämmi" uutisoitiin vissiin pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran. Kyllä nyt firma saa reippaasti mainosta.

Tuntuu että vastaavia tapauksia on koko ajan enemmän, kaikenlaisia pieniä ja harmittomia kämmäyksiä joita sitten uutisoidaan isosti.
 
Meneekö media tosiaan näin helppoon yrityksen mainoskikkaan? Tuohan on vain ilmiselvä mainostus omalle firmalle

Vähän sama kun joku vuosi sitten ympäri Internetiä kiersi hauska kuva miehestä joka istui ison tohvelin sisällä. Oli pitänyt tilata 46 koon tohveli mutta olikin tullut koko 460. Ja oli nimenomaan erikoiskokoihin erikoistunut kenkäfirma kyseessä.

Ei mitään lähdekritikkiä...
Vieläkö tuo "uutinen" kiertää? Johan tuo "kämmi" uutisoitiin vissiin pari viikkoa sitten ensimmäisen kerran. Kyllä nyt firma saa reippaasti mainosta.

Tuntuu että vastaavia tapauksia on koko ajan enemmän, kaikenlaisia pieniä ja harmittomia kämmäyksiä joita sitten uutisoidaan isosti.
Postasin kun itse sain hyvät naurut, en ollenkaan hoksannut asettua kyynisen tiukkapipon asemaan. Pahoittelut tästä.
 
Meneekö media tosiaan näin helppoon yrityksen mainoskikkaan? Tuohan on vain ilmiselvä mainostus omalle firmalle

Mites tään kuuluisa tampereleinen raksafirma jonka TJ pistää paikkoja paskaksi kaveriporukan kanssa., Ensin viron laivalla ja nyt kanarialla. TJ varmaan ajatellut että kaikki julkisuus on positiivistä. Vastailee vielä ylpeänä toimittajien kyselyihin että meni vähän överiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Mikäs tässä oli vitsi? Toi keltaisen lehdistön mukahassu klikkiotsikko? Onhan siinä vitsiä, mut enemmän vituttaa toi klikkiotsikkomaisuus, nii ei naurata. Edelleen olis hauska nähdä niitä hauskoja KUVIA. Itsekin kyl sorruin jälleen vitsiin, vaikka itse kuva itsekseenki vois iha hauska olla. Sain aikoinaan varoituksen, ku kokeilin rajoja. Missä lie menee se veteen piirretty viiva, jossa hauska kuva ja kuvaksi tallennettu vitsi (jpeg, jossa pelkkää tekstiä + joku kuva sivuosassa) kohtaa.. e: no semmoinen avautuminen vain..
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 364
Viestejä
4 554 081
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
arim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom