Halvat Windows lisenssit?

Epämääräiset ostopaikat ei sitten tarkoita, että lisenssi on aito, eikä esim. key-generoitu tai muun kielen softasta kräkätty.

Jos muka-virallista myydään alle < $20, niin se on varmasti piraatti tai sitten aito, mutta se rikkoo EULA:ia olemalla jostain paketista, josta ei saisi myydä yksittäisiä avaimia. Johonkin 50-60 euron hintaan saattaa joskus saada aidon. Yleensä kyseessä on jokin rajoitettu tarjous (esim. 55% off Windows 10 Pro ($89.99) right now – Deal Alert) ja esim. väärän kielen Windows eri kielen maassa.

Kannattaa muistaa, että piraattituotteen ostajakin voi syyllistyä rikokseen.

Viimeksi muokattu:
Tähän skriptiin törmää aina välillä. Uskon että aika moni on tämän ajanut ja joku joka osaa ja jolla on aikaa on tarkistanut myös mahdollisten matojen, takaporttien yms. varalta, mutta arvailujen sijaan, onko mitään tietoa kuinka turvallinen tuo skripti on?

OK, onhan se githubissa ja jos joku löytää sieltä haittaohjelman ja raportoisi sen, ko. repo tn. hyvin nopeasti suljetaan ja liittyvät tilit lukitaan. Mutta olihan esim. XZ Utils githubissa aika pitkään sisältäen takaportintekoainekset.

Itse skripti on 10k+ riviä ja sisältää ainakin pari binääritiedostoa base64 -encoodattuna.
Minun on vähän vaikea uskoa että joku hyvää hyvyyttään tällaista pyörittää. Eiköhän näillä ole lähes aina tavoite ainakin jossain vaiheessa saada rahallista hyötyä työstään. Mieluummin ostan jonkun 5-15€ koodin kuin lähden tuntemattomia skriptejä pyörittämään, vaikka ne todennäköisesti turvallisia onkin.

Epämääräiset ostopaikat ei sitten tarkoita, että lisenssi on aito, eikä esim. key-generoitu tai muun kielen softasta kräkätty.

Jos muka-virallista myydään alle < $20, niin se on varmasti piraatti tai sitten aito, mutta se rikkoo EULA:ia olemalla jostain paketista, josta ei saisi myydä yksittäisiä avaimia. Johonkin 50-60 euron hintaan saattaa joskus saada aidon. Yleensä kyseessä on jokin rajoitettu tarjous (esim. 55% off Windows 10 Pro ($89.99) right now – Deal Alert) ja esim. väärän kielen Windows eri kielen maassa.

Kannattaa muistaa, että piraattituotteen ostajakin syyllistyy rikokseen.
Microsoft pitää Windows 11 käyttöjärjestelmää palveluna, ei softana. Joten ostetaanko siis piraattikäyttöoikeus palveluun vai mihin siinä syyllistyy kun ostaa halvalla tuotetunnuksen joka kelpaa Microsoftille palvelun käyttämiseksi? Ja digitaalinen käyttöoikeus linkitetään tiliin..
Itselle gamers-outlet myi vain Windows 10 Pro Retail tunnuksen kun ostin 11 Pro Retail.
Office 2021 tultua vuosia sitten, tuli sekin ostettua ja edelleen käytössä. Linkitettynä Microsoft tiliin. Ja Win rekisterikin sanoo sen aidoksi.

Jos jotakin pitäisin epämääräisenä paikkana ostaa niin huutonet, jota täällä suositellaan jatkuvasti ostopaikaksi.

Yritysten kohdalla kyllä, kun aletaan puhua sadoista ja sitä useammista piraattiversioista, yksityisten kohdalla – enpä usko.

Ei mitään tekemistä Windows -lisenssien kanssa, älä sekoita asioita.

Hyvinpä noilla on ollut aikaa puuttua, minulla on 10 vuoden aikana ollut varmaan 4 eri harmaalisenssiä Windowiin. Yksikään ei ole lakannut toimimasta, tai alkanut kenkkuloida.

Tuo ennakoi, että yhä pienempiin rikkomuksiin tartutaan.
Nettipiratismi - Tekijänoikeuden tiedotus- ja valvontakeskus ry Jaa edes tätä tietoa, älä maksumuurin takana olevaa ikivanhaa juttua.

Ja aiheeseen:

Digitaaliset lataukset​

Kun ostat Microsoft-ohjelmia digitaalisena latauksena, suosittelemme, että vältät huutokauppasivustoja ja vertaisverkkojen (P2P) tiedostonjakosivustoja. Tällä hetkellä on vain rajallinen joukko sivustoja, joista voit ostaa Microsoft-ohjelmien digitaalisesti ladattavia versioita laillisesti. Yksi niistä on Microsoft Store, jossa on myytävänä laaja valikoima aitoja ohjelmia ja laitteita suoraan Microsoftilta (tietyillä markkina-alueilla). Voit myös ostaa Windowsin digitaalisena latauksena osoitteesta https://www.microsoft.com/fi-fi/store.

Eikä ole näyttöä siitä, että täällä kerrotut sivustot eivät olisi näitä rajalliseen joukkoon kuuluvia.
Paitsi tämäkin tieto voi olla väärää, kun ei mitään tietoa koska kyseinen sivu on luotu.

Hommaa prepaid -maksukortti, jos poliisi pelottaa. Itse olen käyttänyt omaa pankkikorttia, ei ole vielä ovelle kolkuteltu.

Hommaa prepaid -maksukortti, jos poliisi pelottaa. Itse olen käyttänyt omaa pankkikorttia, ei ole vielä ovelle kolkuteltu.
Ei minua poliisi pelota. En näe lisenssin ostamisessa mitään laitonta. Sen sijaan pelottaa, että sivustolla väärinkäytetään maksutietojani.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 970
Jäsenet
75 744
Uusin jäsen
Tuota

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom