Pelasin 3 peliä rankedia. Kaksi voitin, koska 1 tai koko vihollisen tiimi quittasi. Yhden hävisin, koska Territories nyt ei vaan toimi 4vs3 tiimillä kun yksi oma lähtee.
Ihan tulee flashbackit kun pelasi Halo Reachia X360:llä. Silloin ei edes casual-pelimuodossa korvattu pelaajaa uudella, kun joku lähti. Ja jokaisen pelin jälkeen odoteltiin minuutteja, että matchmaking löytää ja lataa seuraavan pelin. Infinitestä jäi puuttumaan ainoastaan se, että yhteys on p2p ja karkaava pelaaja on aina hosti, jonka jälkeen muut tuijottelevat mustaa ruutua sen 30-90 sekuntia kun peli yrittää hahmottaa kenelle pitäisi työntää palvelinvastuu.
Luulisi että tämmöisestä olisi jo päästy. Tai että rankedissa tuosta pelin hylkäämisestä saisi sen verran kovan tappion, ettei ihmisiä huvita enää lähteä kesken kaiken. Ei tämä ole sellaista pelaamista, mitä jaksaisin enää nykypäivänä kovin montaa matsia ottaa.
--
Noin muuten ihan kiva räiskyttely, mutta ainakin hiiri-näppäimistöllä tuntuu ettei vaan enää osu. Ainakin kiikarikiväärillä en tee enää yhtään mitään, mikä tuntuu nurinkuriselta, kun siitä suorastaan tappeli kaikissa aikaisemmissa Haloissa. Ilmeisesti myös ohjaimilla tai konsolilla pelaavat ovat ainakin jossain keskusteluissa todenneet, että kiikarikivääri ei ole enää entisensä, kun autoaim ja bullet magnetism ovat edellisiä pelejä huomattavasti heikommat, joten ei vaan enää osu. Vielä kun kiikarikivääri ei tapa yhdestä kuin pääosumana, eikä panoksiakaan saa noihin power-aseisiin enää kuin ihan pari hassua.
Toki varmaan ns. ammattilaisten tai parempien pelaajien käsissä tuo tekee vielä melkoista tuhoa, mutta ainakin minulle Halo on ollut aiemmin sen verran casuaali peli, että vähän helpompaakin saisi olla osuminen.