Halo Infinite (PC/XBOX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Niko
  • Aloitettu Aloitettu
Eikös tämä kannata steamista asentaa vaikka game pass löytyisi? Vai saako tuolla jotain etua?
 
Tossa nyt reilu 3 tuntia tuli tahkottua peliä ja täytyy kyl sanoa näin vanhojen halojen veteraanina, että on kyl maistuvaa menoa. Tuli ihan lapsuusajat mieleen ja hymy korvissa asti meni koko sessio. Ei montaa valituksen aihetta näin pikaseltaan ainakaan löytyny. Optimoinnissa ois parantamisen varaa kun näyttis pauhaa kaikki low asetuksillakin 100%, mutta fps on vaikee saada pysymään tasaisena silti. Kyllä se siellä 120 paikkeilla pysy, mutta pikku nykimistä kyllä oli vähän väliä. Hiiri ja näppis tuntu kyl hyvältä ainakin. Yks valitus kanssa ois kun en osannu pelilistaa valita erikseen.. slayer, oddball yms, vaan quickplayn kautta tuli aina joku random mode. En tiiä enkö vaan osannu valita sitä vai eikö oo vielä ollenkaan. Kuitenkin.. peli on kerrankin tosi hauskaa pitkästä aikaa ja jos kaikki pikkujutut saadaan hiottua kuntoon ja tuo optimointi niin tästä tulee kyllä varmasti yks semmonen peli mitä pelataan vielä vuosien päästäkin. Olin aika maissa ton Battlefieldin jälkeen kun se oli mitä oli, mutta tää kyllä pelasti. Battlefield jää oottelee pitkäks aikaa hyllyyn ja Haloa tahkotaan pitkä tovi.
 
Parin ottelun jälkeen vaikuttaa kyllä tosi hyvältä PC:llä. Pitkästä aikaa peli mikä syrjäyttänee kynärin loputtoman tahkomisen ainakin hetkeksi itsellä. Uskon, että osuvat tällä f2p konseptilla ja pc-jakelulla myös Steamissa kultasuoneen tämän kanssa. Vähän gui ja suorituskyky-optimointeja kehiin. R5600 + 3070 tuntuu välillä yskäsevän, eikä tuo nyt niin hulppealta kumminkaan graafisesti näytä vaikka riittävän kiva tyyli onkin.
 
Jooh, kunpa Battlefieldikin ois julkaistu näin valmiiksi hiottuna pakettina... :confused2:

Isoin miinus tässä omaan makuuni on liian pitkä TTK. Karkuun pääsee seinien taakse liian helposti ja kahta vihua on turhan haastava tappaa, vaikka pääsisi yllättämään selästä koska TTK:n takia heillä on aikaa reagoida runsaasti.

Isompia kenttiä sais myös olla.

Ajoneuvojen ajotuntuma on kyllä aivan helvetin paljon parempi kuin bäfässä, exit animaatiot tosin liian pitkiä. Tähän sopisi todella hyvin jos ei olis exit animaatiota ollenkaan.
 
Kuulostaa omaan korvaan aivan kummalliselta että Haloa pelataan hiirellä ja näppiksellä. Suosittelen kaikille XSX-versiota. Uskon että se on sitä todellista Haloa. Itsellä tosiaan tuo Series 2 ohjain.

Eiköhän 99% PC pelaajista pelaa FPS pelit hiirellä ja näppiksellä. Aika hölmöä lähteä padin kanssa sohimaan, jos on mahdollisuus paljon tarkempaan tähtäykseen.
 
Ai että kyllä maistuu. Viimeinen halo pelattu xbox 360:lla niin vähän on vielä aseet, liikkuminen ja pelimuotojen nyanssit hakusessa. Toivottavasti myös kampanja on rautaa.

5600x+3080 120fps ultralla.
 
Yks valitus kanssa ois kun en osannu pelilistaa valita erikseen.. slayer, oddball yms, vaan quickplayn kautta tuli aina joku random mode. En tiiä enkö vaan osannu valita sitä vai eikö oo vielä ollenkaan.
Käsittääkseni tämän pois jättäminen on tietoinen valinta, mutta olisi kyllä todella outoa jos jättävät tuon pysyvästi tuollaiseksi. Ehkä pitävät tuon voimassa tämän kuukauden "betan" aikana ennen virallista julkaisua ja antavat sitten ihmisten valita pelilistansa. Saavat tässä ajassa ehkäistyä sen, että tietyt pelimuodot eivät näivety pelaajapuutteen takia pois vaan kaikille on jotakin.
 
Pääseekö matchmakingista jotenkin pois? Äsken jäi jumiin odottelemaan pelaajia, piti käynnistää uudelleen.
 
Käsittääkseni tämän pois jättäminen on tietoinen valinta, mutta olisi kyllä todella outoa jos jättävät tuon pysyvästi tuollaiseksi. Ehkä pitävät tuon voimassa tämän kuukauden "betan" aikana ennen virallista julkaisua ja antavat sitten ihmisten valita pelilistansa. Saavat tässä ajassa ehkäistyä sen, että tietyt pelimuodot eivät näivety pelaajapuutteen takia pois vaan kaikille on jotakin.
Aa ok.. no ilmankos. Joo tuskin tuo pysyvä juttu on. Ois aika kummallista.
 
Pääseekö matchmakingista jotenkin pois? Äsken jäi jumiin odottelemaan pelaajia, piti käynnistää uudelleen.
Siinä vaiheessa kun on yhdistänyt peliin, ei enää pääse pois. Muuten kyllä voi painaa cancel ja keskeyttää haun.
 
Ihan mukavalta räiskinnältä tämä vaikuttaa ja pyöri 1060 6G hieman yli 1080p resolla ja optimoiduilla asetuksilla aika lailla lukitusti 60fps.

Eiköhän 99% PC pelaajista pelaa FPS pelit hiirellä ja näppiksellä. Aika hölmöä lähteä padin kanssa sohimaan, jos on mahdollisuus paljon tarkempaan tähtäykseen.

7-8% pelaa PC:llä fps pelejä ohjaimella. Moni kytkee PC:n nykyään TV kiinni ja käyttää sitä käytännössä samaan tapaan kuin konsolia.

 
Todella hyvältä vaikuttaa. Tuntuu siltä, että nyt ollaan onnistuttu vihdoin tekemään kunnollinen Halo-peli sitten Halo 3:n jälkeen. Sopivan tutulta ja samaan aikaan tuoreelta tuotokselta ensitestailujen jälkeen vaikuttaisi.

Ihan käsittämätöntä tuo, ettei voi itse päättää mitä pelimuotoa pelaa. Seurauksena on tylsiä objective-tyypin matseja, joissa Slayeria pelaamaan haluavat joutuvat pelaamaan jotain helvetin lipunryöstöä. Turpiin tulee ja huolella, kun tiimiläiset eivät pelaa objectivea vaan räiskivät menemään kuin slayerissa.

Battle Pass on toistaiseksi todella tylsän oloinen, mutta totta kai jonkunlainen passisysteemi melkeinpä täytyy olla että ilmaiselle pelille saadaan rahavirtaa. Pelin valuutan hinnat ovat myös niin naurettavalla tasolla, että tuskin tulen penniäkään kosmeettisiin juttuihin käyttämään. Onneksi ilmeisesti vain kosmeettista hyötyä tulee passin avulla, joten ei juurikaan herätä tunteita negatiivisessa tai positiivisessa mielessä.
 
Kyllähän tämä aika helvetin hyvältä 1st person -räiskinnältä vaikuttaa! Series X:llä todella sulava ja näyttää hienolta. Aina oon multiplayerin osalta ollu enemmän Gears of War -miehiä, mutta tätä tulee varmasti tahkottua. Toivottavasti campaign on samaa laatua.

Battle Passin ostin kans, mutta liian hitaasti tulee levua ja etenee. Saavat kyllä sorvata tota kuntoon, nyt on liian nihkeä. Sama se oli Gears 5:ssä ekat kuukaudet kunnes tekivät muutoksia parempaan.
 
Ihan käsittämätöntä tuo, ettei voi itse päättää mitä pelimuotoa pelaa. Seurauksena on tylsiä objective-tyypin matseja, joissa Slayeria pelaamaan haluavat joutuvat pelaamaan jotain helvetin lipunryöstöä. Turpiin tulee ja huolella, kun tiimiläiset eivät pelaa objectivea vaan räiskivät menemään kuin slayerissa.
Ymmärrän kyllä tuon päätöksen. Tämä on hyvä sauma testata ja hienosäätää muita pelimuotoja ennen julkaisua.

Tuo on todella turhauttavaa, että monet keskittyvät vain tappamiseen, eikä pelimuodon varsinaiseen tavoitteeseen. Kaikki vastaan kaikki peleissä asia ei haittaa, mutta ikävää olla Team King of the hill pelissä ainoa, joka edes yrittää kerätä aikaa hillillä.
 
Viimeksi muokattu:
Mites tätä Series X pääsee pelaa, kun play nappi on multiplayerissa harmaana?
 
Sama ongelma itsellä. Eikä kyllä missään näy mitään, että olisi asennus tai joku muu kesken.

Voi veljet. Tein nyt klassisen eli vaihdoin konsolin enkuksi, sitten pelissä enkun accessibility optionseissa ja vielä puhutuksi kieleksi englannin, niin nyt ainakin tutorial Iin pääsee. Melkoinen kämmi jos tämäkin on regional asetusten orja :)
 
Kyllä nyt vaikuttaa siltä että 2042 menee pois ostoslistalta (10h trialin käyn kyllä hyödyntämässä) ja jatkan tän pelin parissa. Helvetin hauskaa mättöä porukalla, ja nyt parin lämmittelymatsin jälkeen tuntuu jo siltä että rundit menee hyvin.
 
Pelin asetuksista kun lataili englannin kielipaketin, niin Play-nappi aktivoitui.

No perskele ku oisin tiennyt tämän ennen ku aloin lataamaan koko peliä uudestaan. Kaikki tosiaan harmaana ku yksin koitin pelata, aiemmin pysty velipojan tiimiin liittymään ja sitä kautta pelaamaan.
 
Mites onko kukaan huomannu että g-sync ei taida toimia kunnolla pelissä? Toimii ihan ok jos rajotan freimit 120, mutta jos yritän 140 laittaa ni alkaa kuva repeilee vaikka fps ois tasasesti paikallaan siinä. Muutenkin tuntuu paljon epätasaisemmalta koko peli jos yrittää puskee enemmän kun 120 fps.
 
Mites onko kukaan huomannu että g-sync ei taida toimia kunnolla pelissä? Toimii ihan ok jos rajotan freimit 120, mutta jos yritän 140 laittaa ni alkaa kuva repeilee vaikka fps ois tasasesti paikallaan siinä. Muutenkin tuntuu paljon epätasaisemmalta koko peli jos yrittää puskee enemmän kun 120 fps.

Peli pyörii ainakin borderless windowed tilassa (ilman vaihtoehtoja), joten Nvidia control panel G-SYNC asetuksista pitää erikseen aktivoida "Ota käyttöön ikkunatilassa ja koko näytön tilassa" jos sen haluaa aktivoituvan tässä. Mielestäni tuon kytkemällä päälle hommasta tuli jouhevampaa. Tietääkö joku miksi tuo asetus ylipäätään on defaulttina ainoastaan "koko näytön" sovelluksille aktivoitu?
 
Ei tämä nyt ainakaan yhden pelin perusteella mitenkään erikoisesti vakuuttanut, tuntui jopa lievästi huonommalta kuin betassa. En tiedä oliko se vain tuo kartta vai mikä. MCC:tä (lähinnä kolmosta ja Reachiä) tulee yhä säännöllisesti pelailtua ja varmaankin niiden parissa tulee jatkettua kunnes tämäkin on päässyt alkukankeuksistaan eroon ja tasapaino on kunnossa.

Sprinttiä + liukua pystyi ainakin spämmimään melko jatkuvasti, Warthogilla ei ollut minkäänlaista massaa vaan meinasi keikahtaa ympäri pienimmästäkin pikkukivestä ja gravty hammerin range tuntui poikkeuksellisen pitkältä. Tai ehkä se vaan toimi koska sprint + liu'ulla pääsi näppärästi lähelle.

Etenemissysteemi ei juurikaan kannustanut, statseista piittaamatta taitaa tulla aina 100 XP sekä challengeista 100 XP? Onko tuossa edes mitään voittajien bonusta tms. kannustinta?
 
Peli pyörii ainakin borderless windowed tilassa (ilman vaihtoehtoja), joten Nvidia control panel G-SYNC asetuksista pitää erikseen aktivoida "Ota käyttöön ikkunatilassa ja koko näytön tilassa" jos sen haluaa aktivoituvan tässä.
Mulla G-sync toimii kyllä ihan sillä "enable for full screen mode" asetuksellakin. Näytön sisäänrakennetulla virkistystaajuusindikaattorilla näkyy että virkistystaajuus elää.
 
Mites tätä Series X pääsee pelaa, kun play nappi on multiplayerissa harmaana?
Sama ongelma itsellä. Eikä kyllä missään näy mitään, että olisi asennus tai joku muu kesken.

Itsellä toimi vähän 50/60 toi play nappi. Välillä häviää kokonaan. Pelin uudelleen käynnistys auttoi. Tapahtui melkein aina noin kolmen pelin jälkeen .. Muuten ihan järisttävän kovaa tykistystä. Kelpaa halo elite ohjaimella nakutella menemään !
 
Mulla G-sync toimii kyllä ihan sillä "enable for full screen mode" asetuksellakin. Näytön sisäänrakennetulla virkistystaajuusindikaattorilla näkyy että virkistystaajuus elää.

No niinpä tuo näytti toimivan. Jaoin väärää tietoa @Zinovi3v.

Tällä hetkellä tuntuu, että sulaviten tämä on pyörähtänyt kun on vaan nostanut fps-min 100 ja fps-max 160 (monitori 38" 3840x1600@160Hz gsync) ja antaa dynaamiselle resoluutioskaalaukselle rohkeasti tilaa tehdä temppujaan. Välillä kovimmassa menossa kuva aavistuksen pehmentyy, mutta eipä tuo tunnu menoa haittaavan kun pysyy sentäs sulavana ja silloin kun on aikaa enemmän visuaaleja ihailla kaikki on kumminkin skarppia.
 
Itsekin pelannut jo lähemmäksi 10h. Pitkästä aikaa areenaräiskintä taas, jossa pelaajia riittää, eikä toivottavasti kuole heti kättelyssä. Splitgate oli/on muuten Halo-klooni, jota olen myös pelaillut viime viikot, mutta taitaa tämä peli viedä loputkin pelaajat pois.

Ranked tietysti kiinnostaa myös, pitäisi jokin porukka saada pystyyn. Omat klaanilaiset pelaa ties mitä pelejä nykyään...
 
Itsekin pelannut jo lähemmäksi 10h. Pitkästä aikaa areenaräiskintä taas, jossa pelaajia riittää, eikä toivottavasti kuole heti kättelyssä. Splitgate oli/on muuten Halo-klooni, jota olen myös pelaillut viime viikot, mutta taitaa tämä peli viedä loputkin pelaajat pois.

Ranked tietysti kiinnostaa myös, pitäisi jokin porukka saada pystyyn. Omat klaanilaiset pelaa ties mitä pelejä nykyään...
Täällä voisi olla yksi innostuntut.
 
On kyllä aivan naurettavan perseestä tämä progressiosysteemi tässä, jos sitä edes sellaiseksi voi kutsua. Hyvästä suorituksesta ei saa sen enempää XP:tä kuin sysipaskasta/afkaamisesta. Ilmaisia unlockeja on vain nimeksi (ei edes armorin värejä), taitaa ensimmäinen kypärä ilman battlepassia tulla levelillä 81 jos oikein vilkaisin? En jaksanut edes vilkaista logon/emblemin muokkausta, mutta pitääkö nekin kuviot ja värit unlockata erikseen?

Koko systeemi on luotu pakottamaan ostamaan Battlepass, mutta vaikka sen ostaisi on tuo progressio aivan naurettavaa.

Jää kyllä Steamin kirjastoon homehtumaan ja odottamaan korjauksia, kyllä 343:lla on muita Free2Play pelejä joista voisivat ottaa mallia.


E: Halo Waypointin foorumeita selaillessa suosituimmat ketjut puhuvat samasta asiasta. Luulisi, että asialla tehdään jotain jos noinkin paljon palautetta saanut yhdenpäivän aikana.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä aivan naurettavan perseestä tämä progressiosysteemi tässä, jos sitä edes sellaiseksi voi kutsua. Hyvästä suorituksesta ei saa sen enempää XP:tä kuin sysipaskasta/afkaamisesta. Ilmaisia unlockeja on vain nimeksi (ei edes armorin värejä), taitaa ensimmäinen kypärä ilman battlepassia tulla levelillä 81 jos oikein vilkaisin? En jaksanut edes vilkaista logon/emblemin muokkausta, mutta pitääkö nekin kuviot ja värit unlockata erikseen?

Koko systeemi on luotu pakottamaan ostamaan Battlepass, mutta vaikka sen ostaisi on tuo progressio aivan naurettavaa.

Jää kyllä Steamin kirjastoon homehtumaan ja odottamaan korjauksia, kyllä 343:lla on muita Free2Play pelejä joista voisivat ottaa mallia.

Ymmärrän, että turhauttaa..
Toisaalta nämä on aika pitkälti jo hoidossa kun jaksaa hieman gooletella.

Ja armorin värit saat skini kaupasta, siellä esports välilehdellä on ilmainen paketti.

Ja eipä tuo PB mitään oikeasti maksa. 10euroa siitä että sulla on puoleksi vuodeksi tehtäviä on relevantti hinta ainakin minusta.

1637170074947.png

1637170355804.png
 
Ikävää miten suurta osaa kaiken maailman skinit ja hahmon väri nykyään merkkaa peleissä, toki jos tuollainen progressio systeemi on niin voisihan se olla parempi kuin tässä halossa mutta itselle kelpaa kun tulisi tasapainoinen peli jota jaksaisi pelata taas vuosia eteenpäin, vaikka ihan ilman erilaisia hattuja.
 
Ikävää miten suurta osaa kaiken maailman skinit ja hahmon väri nykyään merkkaa peleissä, toki jos tuollainen progressio systeemi on niin voisihan se olla parempi kuin tässä halossa mutta itselle kelpaa kun tulisi tasapainoinen peli jota jaksaisi pelata taas vuosia eteenpäin, vaikka ihan ilman erilaisia hattuja.

Joo eipä itesäläkään ikinä ole haloissa noi skinit ollut mikään ykkös prio. PB ostin heti ihan jo aikasen julkaisun takia ja kiva että on tehtävää jos ei jaksa kokoajan nöyryyttää porukkaa servulla ;)
 
Ymmärrän, että turhauttaa..
Toisaalta nämä on aika pitkälti jo hoidossa kun jaksaa hieman gooletella.

Ja armorin värit saat skini kaupasta, siellä esports välilehdellä on ilmainen paketti.

Ja eipä tuo PB mitään oikeasti maksa. 10euroa siitä että sulla on puoleksi vuodeksi tehtäviä on relevantti hinta ainakin minusta.
1637170074947.png

1637170355804.png
"Pitkälti hoidossa" on varsin kyseenalainen ja venytetty käsite. Näistä asioista oli Halo Waypointin foorumeilla palautetta jo kuukausia sitten, joten tuollaiset "Oho tämähän tuli yllätyksenä, otetaan nyt työn alle" vakuuttelut eivät oikein lupaa hyvää. Tässä nyt koitettiin ahneena kepillä jäätä, että saadaanko tällainen systeemi pelaajille pakotettua.
(E: Tuollaiset "We want to do it right" puheet ovat myös ihan paskapuhetta. Jos asia olisi näin, niin koko ongelmaa ei olisi ilmaantunutkaan, nimenomaan koska tästä on tullut palautetta jo betoista lähtien:D Tiedä sitten, onko Microsoft vai 343 itse vetänyt naruista.)

PB:n halpa hinta ei poista sitä, että tuo etenemissysteemi ei millään tavalla palkitse hyvästä pelistä tai objectiven pelaamisesta, kaikki vain päätyvät pööpöilemään.
Ikävää miten suurta osaa kaiken maailman skinit ja hahmon väri nykyään merkkaa peleissä, toki jos tuollainen progressio systeemi on niin voisihan se olla parempi kuin tässä halossa mutta itselle kelpaa kun tulisi tasapainoinen peli jota jaksaisi pelata taas vuosia eteenpäin, vaikka ihan ilman erilaisia hattuja.
En nyt tarkoittanut, että kyse on pelkästään "hatuista" vaikka voihan asian niinkin käsittää, jos ei katso pintaa syvemmälle. Valitan rahan ahneesti rakennetusta paskasta progressiosysteemistä.

(Sitä paitsi, Halon perusasia on jo vuosia ollut, että saat hahmostasi itsesi näköisen yksinkertaisilla asioilla. Joten on outoa että nyt ollaan otettu 15 vuotta takapakkia ja korvattu muokkaus mm. valmiilla väripaleteilla mistä valita.)
 
Ikävää miten suurta osaa kaiken maailman skinit ja hahmon väri nykyään merkkaa peleissä, toki jos tuollainen progressio systeemi on niin voisihan se olla parempi kuin tässä halossa mutta itselle kelpaa kun tulisi tasapainoinen peli jota jaksaisi pelata taas vuosia eteenpäin, vaikka ihan ilman erilaisia hattuja.

Mulle ei myöskään nuo kosmeettiset jutut juuri merkkaa, mutta vaikka koenkin olevani "old-school" niin olihan esim Gears of War 3:n mitalisysteemi mukava progressio ku pelas. Saipahan muille näyttää, että kattokaapa tätä tosimiestä joka on sahannut 10k vastustajaa Lancerilla jne.

Ärsyttää vaan ku näin huono systeemi ajaa pelaajia pois ja toisaalta jos saat XPtä vain tekemällä challengeja, niin aina joku tiimikaveri koittaa rynniä tiettyä asetta hakemaan tjsp sen sijaan että pelais voitosta tai objektiivia.

Mut eiköhän nuo sorvaa systeemiä paremmaksi. Se on hyvä ettei tuo PB vanhene, ostin itsekin vaikkei siellä mitään tähdellistä ole. Kymppi ei ole midis.
 
"Pitkälti hoidossa" on varsin kyseenalainen ja venytetty käsite. Näistä asioista oli Halo Waypointin foorumeilla palautetta jo kuukausia sitten, joten tuollaiset "Oho tämähän tuli yllätyksenä, otetaan nyt työn alle" vakuuttelut eivät oikein lupaa hyvää. Tässä nyt koitettiin ahneena kepillä jäätä, että saadaanko tällainen systeemi pelaajille pakotettua.

PB:n halpa hinta ei poista sitä, että tuo etenemissysteemi ei millään tavalla palkitse hyvästä pelistä tai objectiven pelaamisesta, kaikki vain päätyvät pööpöilemään.

En nyt tarkoittanut, että kyse on pelkästään "hatuista" vaikka voihan sen niinkin ottaa, jos ei katso pintaa syvemmälle. Valitan rahan ahneesti rakennetusta paskasta progressiosysteemistä.

(Sitä paitsi, Halon perusasia on jo vuosia ollut, että saat hahmostasi itsesi näköisen yksinkertaisilla asioilla. Joten on outoa että nyt ollaan otettu 15 vuotta takapakkia ja korvattu muokkaus mm. valmiilla väripaleteilla mistä valita.)

Nojoo on sulla pointti. Mutta toisaalta halo on kyllä maksanut sellaisen 15 vuoden ajan. Tärkeää ymmärtää, että he eivät tee kuitenkaan hyvän tekeväisyyttä.
Mitä tuohon pitkälti hoidossa tulee niin en jaksa uskoa, että henkilöt omalla nimellään tulisi someen noista valehtelemaan. Etenkin jos huhut pitävät paikkaansa ja peliin olisi tulossa peräti n.14 pelimuotoa.
 
ladattu mutta multiplayer ei lähde ettii matsia. Loppuiko beta? Kiva se on vaa valikoissa navigoida
 
Weekly challenget tehty. Nyt jäljellä enää daily challenget loppuviikoksi, joten progressio hidastuu melko paljon. About 12. dailyn kohdalla vaihtui "win 3 games". Sitä aiemmat dailyt oli "play 3 games jne", eli melko pitkälle saa joka matsista jotain progressiota. Uudistusta tuo silti kaipaisi.

Ranked kiinnostaisi täälläkin. Battle Rifle startissa.
 
Weekly challenget tehty. Nyt jäljellä enää daily challenget loppuviikoksi, joten progressio hidastuu melko paljon. About 12. dailyn kohdalla vaihtui "win 3 games". Sitä aiemmat dailyt oli "play 3 games jne", eli melko pitkälle saa joka matsista jotain progressiota. Uudistusta tuo silti kaipaisi.

Ranked kiinnostaisi täälläkin. Battle Rifle startissa.
Mistä v*tusta noita wraitheja löytyy ?!?!?
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    2,1 MB · Luettu: 58
14h tuntia takana ja maistuu kyllä. Olen uusi Halon parissa eli ei kokemuksia aiemmista. Pelaillut sekä telkkarin kautta xbox-controllerilla, että hiiri/näppiksellä työpöydällä. Ihan hyvin alkanut oppia kuinka kontrollerillakin pärjää, vaikka sanoisin että vielä jos hiirellä ja näppiksellä onnistun 100 prossaa, ohjaimella jäädään sinne 90 prossaan. Mutta ei ihme, 20 vuotta hiirellä ja näppiksellä ja nyt pelailen ekaa viikkoa tosissaan fps-shootteria ohjaimella. En allekirjoita että tämä olisi hiirelle ja näppäimistölle enemmän tehty, pelin tahti kyllä palvele kontrolleria erinomaisesti. Harjoittelua vaan tarvitsee melkoisesti.

Pelin ohjaus-avustus on tällä hetkellä rikki siten, että botteja vastaan se toimii ja kun menet "oikeaan" matsiin, se ei olekaan päällä. Puhun siis tilanteesta jossa Xbox-controller on pc:hen kytkettynä. Eli tässä kohtaa ei kannata rankedia pelata edellisellä yhdistelmällä, sillä rankedissa kun valitsee kontrolleripelaaja-lobbyn, konsoleilla tuo autoaim toimii ja matsit menee liian vaikeaksi. Menee sitten ennemmin hiiren ja näppäimistön kanssa rankediin, jos sitä haluaa pelata. Kaipa tuo jossain vaiheessa korjataan.
PC Controller Aim Assist? : halo (reddit.com)

Ruudunpäivitys on vielä hieman nuhjuinen, eli etenkin ne isot ulkotilat aiheuttaa piikkejä ja nykimisiä silloin tällöin. Vaikka olen aika alas skaalannut resoluutiota, ja pudotellut mediumiin asetuksia. Mutta eiköhän tämäkin parane valmiiseen peliin.
Kyllä jäi CodVanguard- ripuli mappi ö:hön tämän pelin kanssa, en tiennytkään kuinka innostuisin tällaisesta "avaruushipasta" :D
Tässä nyt on sentään järkevä tahti mitä kentällä tehdään, ja tulitaistelun aikana jopa ehtii vaihtaa taktiikkaakin toisin kuin uusimmassa codissa.

Minusta on oikeastaan mukava pelata sekä ohjaimella että pc-vehkeillä. Ohjain kädessä mukavasti sohvalla istuen ison telkkarin ääressä on mukavan rentoa puuhaa, hiirella ja näppiksellä sitten hieman toisenlainen kokemus. Varmaan tulen jatkossakin pelaamaan kummallakin tavalla, toistaiseksi ohjain viehättää hieman enemmän vaikka sen kanssa on opettelua.
 
Pelin ohjaus-avustus on tällä hetkellä rikki siten, että botteja vastaan se toimii ja kun menet "oikeaan" matsiin, se ei olekaan päällä. Puhun siis tilanteesta jossa Xbox-controller on pc:hen kytkettynä. Eli tässä kohtaa ei kannata rankedia pelata edellisellä yhdistelmällä,

No hemmetti, ihmekään kun tuntui eilen ohjaimella niin kovin vaikealta, kun ohjaimella testasin. Mietin että ei tunnu hirveästi avustusta olevan. Siirryin melko nopeasti takaisin hiireen ja näppäimistöön, jolla pelaaminen sujui taas huomattavasti helpommin.

--

Se kyllä häiritsee, miten tarkka tässä tuntuu tuo Assault Rifle olevan. Kiikarikiväärillä on jo hiirinäppiksellä vähän hankalampaa ampua päihin ilman ohjausavustuksia, mutta jatkuva unzoom pilaa ne vähätkin yritykset, kun viholliset osuvat tommosella röpöttimellä niin järkyttävän kaukaa. Vähän toista kun vertaa aikaan, jolloin Xboxilla kiikarikivääri ja 20 panosta tarkoitti yleensä 15-20 osumaa ja tappoa. Ei ole hiiritarkkuus koskaan ollut vahvimpia puoliani, vielä vähemmän kun kiikari hyppii ihan jatkuvasti pois käytöstä.
 
En ymmärrä miksi tässä on joku "liipaisimen pienikin nostaminen lopettaa ampumisen" - mekaniikka. Missään muussa pelissä ei ole tullut vastaan ja hankaloittaa ampumista kun aina pitää pistää liipaisin ihan pohjaan ja onnistua pitää se siellä.
 
Mistä v*tusta noita wraitheja löytyy ?!?!?
Big Team Battlessa pudottaa loppumatsista Wraithin tai Scorpion-tankin aina välillä. Melko vaikea challenge, vaihtaisin jos tuntuu mahdottomalta, jos sulla on challenge swap käytettävissä. Vaihdoin itsekin yhden vaikean pois.

Muutoksia tulossa:



e: Sain lisää weeklyjä juuri, loistavaa. Daily Challenge vaihtui myös play 3-> 1 games.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäystä edelliseen eli myös Steamin televisiotilassa samat Aim assintant-ongelmat ohjaimella, pc:llä. Varoin myös painamasta pelin aloitusruudussa näppäimistöä, eli menin peliin Xbox-ohjaimen a-napilla. Itseasiassa ainoa paikka jossa Aim-avustus toimii on ACADEMY, ero on muuten melkoinen.
Eipä ihme että alussa kun menin Rankkiin controlleri-pelaajia vastaan (joista suurin osa Xboxin kautta), oli aika hikistä saada tappoja 1 vs 1 tilassa. Niitä tuli kyllä mutta aikamoinen ero tulee olemaan kunhan saavat tuon toimimaan pc-ohjaimillakin.
Redditissä on myös hieman nuristu siitä, että konsolipelaajilla on punainen merkki vihun kohdalla kun ampumamatka, mutta ei pc-pelaajilla.

Noh muutoksia odotellessa hiirellä ja näppiksellä. Erittäin lupaava peli joka tapauksessa :thumbsup:
 
Kovin koitin koneella pelailla. Ei perkele tullut mitään. Oli jopa hieman yllätys. Ikinä en ole tykannyt / halunnut pelata ohjaimella, mutta kyllä tuntuu niin paljon smoothimalta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Viestejä
4 495 533
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom