Gsyncin säätäminen?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Ainut vaan että v-sync lisää input lagia huomattavasti. Vallankin shoottereita vetää ennemmin ilman g-synciä, kun se ei toimi kunnolla.
Edelleenkään se Vsync päällä kun Gsync on myös päällä ei tee mitään muuta kuin lukitse FPS. Pelkkä Vsync päällä tuo kirjoittamasi pitää paikkansa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Edelleenkään se Vsync päällä kun Gsync on myös päällä ei tee mitään muuta kuin lukitse FPS. Pelkkä Vsync päällä tuo kirjoittamasi pitää paikkansa.
Joo siis vähän huonosti ilmaisin asian. Itse käytän rivatuneria lukitsemaan fps 3 alle max. virkistystaajuuden. Omassa tapauksessa siis 117fps. ja v-sync aina pois.

En tiedä olisiko sitten järkevämpää laittaa NVCP v-sync ja g-sync päälle vaan kaikkiin peleihin... :confused:

Tai korjaako tuo noita g-syncin tämänhetken ongelmia. Vilkkumista,stutteria yms..
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Edelleenkään se Vsync päällä kun Gsync on myös päällä ei tee mitään muuta kuin lukitse FPS. Pelkkä Vsync päällä tuo kirjoittamasi pitää paikkansa.

Kyllähän se lisää input lagia silloin kun menee rajoittimeen ja toiminta vaihtuu v-synciksi, mutta v-sync vaaditaan g-syncin täydelliseen toimintaan ennen sitä rajaa.

Optimaalinen on 144Hz näytöllä vsync ja gsync päällä 140FPS in-game rajoittimella. Rivatunerit tai vastaavat lisää sitä input lagia vähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
En ole vilkkumiseen tai stutteriin törmännyt g-syncin kanssa.

Laitan itse NVCP:stä g-sync päälle, v-sync päälle, ja rajoitan rivatunerilla 160fps ( 165hz ) jottei peli mene v-syncin puolelle.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
En ole vilkkumiseen tai stutteriin törmännyt g-syncin kanssa.

Laitan itse NVCP:stä g-sync päälle, v-sync päälle, ja rajoitan rivatunerilla 160fps ( 165hz ) jottei peli mene v-syncin puolelle.
Rivatuner kannattaa vaihtaa in-game limiteriin jokaisessa pelissä jossa se on, niin saat framen verran input lagia pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Rivatuner kannattaa vaihtaa in-game limiteriin jokaisessa pelissä jossa se on, niin saat framen verran input lagia pois.
Valitettavasti juuri missään ei-moninpeliräiskinnässä tuollaisia ei ole, tai ne ovat vain 30 tai 60fps.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Miksei Nvidia laita suoraan tuonne control paneliin asetusta v-sync+g-sync+fps cap 2 alle max. jos kerta on optimaalisin noin. :confused:

Noo, mutta täytyy kokeilla laittaa molemmat syncit nyt NVCP päälle ja rivaturner rajoittamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
Miksei Nvidia laita suoraan tuonne control paneliin asetusta v-sync+g-sync+fps cap 2 alle max. jos kerta on optimaalisin noin. :confused:

Noo, mutta täytyy kokeilla laittaa molemmat syncit nyt NVCP päälle ja rivaturner rajoittamaan.
Koska Nvidiaa ei pahemmin kiinnosta pelaajien huolet. AMD:llä saisit ajureista vaikka joka pelille eri FPS limitin parilla klikkauksella. Eniten kyllä kaipaa noita AMD:n ajureita Nvidialle siirtymisen jälkeen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Miksei Nvidia laita suoraan tuonne control paneliin asetusta v-sync+g-sync+fps cap 2 alle max. jos kerta on optimaalisin noin. :confused:

Noo, mutta täytyy kokeilla laittaa molemmat syncit nyt NVCP päälle ja rivaturner rajoittamaan.
Siksi että optimaalista se on vain se että peli rajoittaa frameatea. Ajurilla rajoittaminen johtaa samaan lopputulokseen kuin Rivatunerilla rajoittaminen eli aiheuttaa ylimääräistä viivettä.

Gsyncin kanssa Vsync asetuksella ei ole mitään vaikutusta kun framerate rajoitetaan monitorin virkistystaajuuden alapuolelle. Se vaikuttaa vasta sitten kun framerate on sama tai suurempi. Rajoittamisen tarkoituksena on siis pitää Gsync koko ajan päällä.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Siksi että optimaalista se on vain se että peli rajoittaa frameatea. Ajurilla rajoittaminen johtaa samaan lopputulokseen kuin Rivatunerilla rajoittaminen eli aiheuttaa ylimääräistä viivettä.

Gsyncin kanssa Vsync asetuksella ei ole mitään vaikutusta kun framerate rajoitetaan monitorin virkistystaajuuden alapuolelle. Se vaikuttaa vasta sitten kun framerate on sama tai suurempi. Rajoittamisen tarkoituksena on siis pitää Gsync koko ajan päällä.
Onhan sillä vaikutusta, ilman vsynciä esiintyy pientä tearingia. Ja vsyncillä rajoittaminenhan ilman FPS limittiä pelistä siis tarkoittaa sitä, että vsync nimenomaan ottaa ohjat ja gsync deaktivoituu kun fps osuu sinne rajoittimeen, jolloin input lag lisääntyy huomattavasti.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Onhan sillä vaikutusta, ilman vsynciä esiintyy pientä tearingia. Ja vsyncillä rajoittaminenhan ilman FPS limittiä pelistä siis tarkoittaa sitä, että vsync nimenomaan ottaa ohjat ja gsync deaktivoituu kun fps osuu sinne rajoittimeen, jolloin input lag lisääntyy huomattavasti.
Ei. Gsync monitori repii vasta kun fps ylittää monitorin virkistystaajuuden. Rajoittamalla fps alle virkistystaajuuden se ei revi koskaan, joten vsync asetuksella ei ole mitään vaikutusta. Lähde: tähän ketjuun aikasemmin postattu blurbustersin kuva.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ei. Gsync monitori repii vasta kun fps ylittää monitorin virkistystaajuuden. Rajoittamalla fps alle virkistystaajuuden se ei revi koskaan, joten vsync asetuksella ei ole mitään vaikutusta. Lähde: tähän ketjuun aikasemmin postattu blurbustersin kuva.
Siinä kuvassahan nimenomaan kerrotaan että repii alle virkistystaajuuden, jos ei ole vsynciä. 144Hz monitorilla se alkaa jo 125fps jälkeen.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Siinä kuvassahan nimenomaan kerrotaan että repii alle virkistystaajuuden, jos ei ole vsynciä. 144Hz monitorilla se alkaa jo 125fps jälkeen.
Missä kohtaa se kerrotaan? Mikä on Gsyncin tarkoitus jos se ei poista repimistä, pelkkä rahastus?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 339
Kerrataanpa vielä kerran:
Nvidia experience hel**ttiin ekana.
Ainoa hyöty tuossa softassa on shadowplay.
Itellä ei ole ollu mitään tällaista ongelmaa missään pelissä kun ei ole ollut experienceä, settinä: 1440p/144hz/gsync JA SLI (1080).
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Missä kohtaa se kerrotaan? Mikä on Gsyncin tarkoitus jos se ei poista repimistä, pelkkä rahastus?
Alunperinhän v-sync oli pakotettuna g-syncin kanssa, se on suunniteltu toimimaan yhdessä vsyncin kanssa. Ilman vsynciä päällä saat ~80% g-sync rangen, mutta input lag ei sitten lisäänny fps:n noustessa virkistystaajuuteen, jos pelissä ei ole fps limiteriä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Alunperinhän v-sync oli pakotettuna g-syncin kanssa, se on suunniteltu toimimaan yhdessä vsyncin kanssa. Ilman vsynciä päällä saat ~80% g-sync rangen, mutta input lag ei sitten lisäänny fps:n noustessa virkistystaajuuteen, jos pelissä ei ole fps limiteriä.
Missä kohtaa kuvassa kerrotaan että Gsync repii alle virkistustaajuuden?
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
@Leopardi Ai joo, unohdin tuon, mutta kuvassa lukee myös että "1ms polling range" sections and FPS limits are currently speculative. Tuo asia perustunee siihen että fps rajoittimen tarkkuus olisi 1 ms, koska Windowsin timerien tarkkuus on 1 ms. Mutta ainakin Battlefieldeissä ja kaikissa muissa fps peleissä jota olen pelannut, fps limitteri on toiminut paljon tarkemmin kuin 1 ms tarkkuudella. Voit vaikka rajottaa fps:n 60 tai 59 joiden välinen ero on frametimessä 16.66 ms ja 16,94 ms.

Saatat siis kuitenkin olla oikeassa siinä että Gsync monitori voi repiä 125-144 fps välimaastossa. Onko tästä varmoja havaintoja että näin tapahtuu? Ja tuos tuo 1 ms polling rangen vaikutus on totta niin siinäkin tapauksessa Gsync deaktivoituu siksi että fps ylittää näytön virkistystaajuden eikä siksi että fps hakkaa limittiin. Gsync toimii aina kun fps pysyy sen toiminta-alueella joka on yleensä tuo 30-144 Hz.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 298
@edgar Kerrataanpa vielä. Missään vaiheessa en ole asentanut edes tuota ohjelmaa ja silti ongelmia on ollut. Ongelmat kun ei kaikilla ole eikä johdu tuosta.

@Kirvasto ainakin itselläni tuli jostain syystä gsync monitorilla pahempaa repeilyä kun olen koskaan nähnyt pelkkä gsync päällä ilman vsynciä. Näkyi pelkästään monitorin alalaidassa kuten aloituspostauksessa kerroin.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
ainakin itselläni tuli jostain syystä gsync monitorilla pahempaa repeilyä kun olen koskaan nähnyt pelkkä gsync päällä ilman vsynciä. Näkyi pelkästään monitorin alalaidassa kuten aloituspostauksessa kerroin.
Jos tuo tapahtuu edelleen niin silloin voisit helposti kokeilla onko tuossa polling juttussa perää kokeilemalla häviääkö repiminen kun fps limit on alle 125 ja tuleeko se heti takaisin kun limitin laittaa suuremmaksi. Minä veikkaan että sinulla on nyt vaan joku muu vikatilanne, kuten vaikka ajurien bugi, jonka vuoksi Gsync ei toimi niin kuin sen pitäisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Vsyncci ja gsyncci on tarkotettu yksinpeleihin. Ei niitten kaa mitään overwatch tyylistä mättöö pysty pelamaan, jos haluu pärjätä.
V-syncillä ei kannata, mutta G-syncin aiheuttama latenssi on aika olematonta ja mielestäni se kannattaa pitää päällä, etenkin jos FPS tipahtaa alle virkistystaajuuden.

G-SYNC 101: G-SYNC vs. V-SYNC OFF | Blur Busters

Tuossa kun selaa graafia eteenpäin niin cäpätyllä g-syncillä input lag on ~5ms kehnompi kuin nelinumeroisella FPS:llä ilman syncciä. Pelailen itse kynäriä täysillä grafiikoilla g-sync päällä natiiviresolla. 1024 resolla ja perunadetaljeilla saisi latenssia tiputettua muutaman millisekunnin, mutta minun pitäisi pelaajana kehittyä aikamoisia harppauksia ennen kuin tuolla on minkään valtakunnan merkitystä. :D Pidän myös prerendered framesin yhdessä, joka johtaa välillä piikkeihin frame timessa, mutta toisaalta vähentää lagia.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Tuossa kun selaa graafia eteenpäin niin cäpätyllä g-syncillä input lag on ~5ms kehnompi kuin nelinumeroisella FPS:llä ilman syncciä.
Joo, mutta tuo on 60 Hz monitorilla. Tuossa videossa on mitattu 144 Hz monitorilla ettei gsync lisää viivettä yhtään kun käyttää pelin omaa fps limitteriä. Ulkosilla limittereillä (ajurit/RivaTuner) viivettä tulee 7-20 ms.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
On siellä muitakin virkistystaajuuksia, taulukoiden sivuilla löytyy nuolet joista selata.

Tuo kyseinen battle(non)sensen video keskittyy eri limitterien vertailuun, korkea rajoittamaton fps ilman syncciä on viiveettömämpi kuin G-sync. Kaverin toinen video selventää sitä:



Se, onko tuolla ~5ms edulla merkitystä huvikseen pelaaville, on asia erikseen.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Lainailenpa ketjua kun ei vielä ikäloppu ole.

Eli olenko ymmärtänyt oikein (nämät siis FPS-peleille kuvan laatu edellä ja kuitenki input lag mahdollisimman pieneksi):
  • Pelit joissa ei ole fps-limitteriä, asetukset seuraavalla tavalla (144Hz näyttö kyseessä):
    • G-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Päälle, jos mahdollista
    • V-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Pois, jos mahdollista
    • RivaTuner: FPS-limit 140fps
  • Pelit joissa itsessään on fps-limiter(144Hz näyttö kyseessä):
    • G-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Päälle, jos mahdollista
    • V-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Pois, jos mahdollista
    • RivaTuner: Pois päältä
    • Pelistä fps-limit: 140fps
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Kaiketi noin, peleissä ei vaan koskaan oo asetusta g-syncille eikä tuu olemaan. ainoastaan nvidian ajureista sitä voi säätää. kysymys olis kuitenkin tohon ajureista laitettavaan v-syncciin, laitetaanko se adaptive vai pelkästään on?

E: Jaa, adaptive v-sync onkin näköjään nykyään nimellä fast. Tuo päälle vai pelkkä on?

E2: Jaa, tuon blurbustersin jutun lukemallahan se selviskin mikä ero noilla on. Pelkkä "on" siis riittänee, pitää rassata rivatunerilla sitten framet kuntoon niissä peleissä missä framet joskus saattaa mennäkki tolle 165fps tasolle
 
Viimeksi muokattu:

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Kaiketi noin, peleissä ei vaan koskaan oo asetusta g-syncille eikä tuu olemaan. ainoastaan nvidian ajureista sitä voi säätää. kysymys olis kuitenkin tohon ajureista laitettavaan v-syncciin, laitetaanko se adaptive vai pelkästään on?

E: Jaa, adaptive v-sync onkin näköjään nykyään nimellä fast. Tuo päälle vai pelkkä on?

E2: Jaa, tuon blurbustersin jutun lukemallahan se selviskin mikä ero noilla on. Pelkkä "on" siis riittänee, pitää rassata rivatunerilla sitten framet kuntoon niissä peleissä missä framet joskus saattaa mennäkki tolle 165fps tasolle
Adaptive v-sync ei ole fast sync. Noi on kaksi eri asiaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Lainailenpa ketjua kun ei vielä ikäloppu ole.

Eli olenko ymmärtänyt oikein (nämät siis FPS-peleille kuvan laatu edellä ja kuitenki input lag mahdollisimman pieneksi):
  • Pelit joissa ei ole fps-limitteriä, asetukset seuraavalla tavalla (144Hz näyttö kyseessä):
    • G-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Päälle, jos mahdollista
    • V-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Pois, jos mahdollista
    • RivaTuner: FPS-limit 140fps
  • Pelit joissa itsessään on fps-limiter(144Hz näyttö kyseessä):
    • G-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Päälle, jos mahdollista
    • V-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • Pelistä: Pois, jos mahdollista
    • RivaTuner: Pois päältä
    • Pelistä fps-limit: 140fps
Ööö.. en laittaisi noin, vaan näin:
  • Pelit joissa ei ole fps-limitteriä, asetukset seuraavalla tavalla (144Hz näyttö kyseessä):
    • G-Sync
      • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
      • (Pelistä: Päälle, jos mahdollista)
  • Pelit joissa itsessään on fps-limiter(144Hz näyttö kyseessä):
  • G-Sync
    • NVIDIA-ohjauspaneelista: Päälle
    • (Pelistä: Päälle, jos mahdollista)

G-Sync hoitaa V-syncin ja rajoittaa FPS:n. (Pelkästään V-sync päällä rajoittaa sekin FPS:n monitorin maksimiin.)

Eikä pelistäkään tarvitse erikseen laittaa, ainakin AMD:llä. Se on tehty mahdollisimman helpoksi tuo G-syncin käyttö.

Jos G-sync ei riitä, sitten voimme puhua muista Nvidian synceistä, mutta koeta tätä ensin.

TL;DR: Ei tarvii koskea muihin asetuksiin kuin G-sync.

edit: Näytön pitää tukea G-Sync
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
@hsalonen entä sitten jos peli pyörii yli 144 fps? Noilla sinun asetuksilla kuva repelilee. Sen välttämiseksi pitää joko laittaa vsync päälle tai siten parempi vaihtoehto on rajoittaa framerate 142 fps jolloin gsync pysyy aina päällä.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Eli V-sync pois päältä ja fps-limitteri käyttöön on paras ratkaisu?
Ilman vsynciä voi esiintyä tearingia jo jossain 100fps jälkeen 144Hz näytöllä, ja muutenkin toimia oudosti. Esim. BF2/FH2 itse huomannut että pudottaa näytön hertsit jonnekin 60 ja näyttää diashowlta vaikka fps olisi 120, vsyncin kanssa toimii sulavasti.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Rajoittamalla fps alle monitorin virkistystaajuuden vsync asetuksella ei ole mitään vaikutusta kun gsync on koko ajan käytössä.
On sillä väliä, kun täydelliseen toimintaan vaaditaan vsync kaveriksi.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
On sillä väliä, kun täydelliseen toimintaan vaaditaan vsync kaveriksi.
Ei ole kun vsync asetus vaikuttaa vasta kun fps on suurempi kuin näytön virkistystaajuus. Jos jossain yksittäistapauksessa pelin fps limiteri ei toimi oikein niin sen perusteella ei voi yleistää että se olisi aina niin.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ei ole kun vsync asetus vaikuttaa vasta kun fps on suurempi kuin näytön virkistystaajuus. Jos jossain yksittäistapauksessa pelin fps limiteri ei toimi oikein niin sen perusteella ei voi yleistää että se olisi aina niin.
Vaikuttaa se kun kuva repeilee sillä virkistystaajuusalueella pelkällä gsyncillä. Johonkin 353 ajureihin asti vsynciä ei edes saanut pois päältä gsyncin kanssa, sen kanssa se on suunniteltu alunperin toimimaan.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Vaikuttaa se kun kuva repeilee sillä virkistystaajuusalueella pelkällä gsyncillä. Johonkin 353 ajureihin asti vsynciä ei edes saanut pois päältä gsyncin kanssa, sen kanssa se on suunniteltu alunperin toimimaan.
Väität siis että gsync ei toimi niin kuin sen luvataan toimivan eli poistaa repimisen gsyncin tukemalla virkistystaajudella. Pystytkö todistamaan väitteesi?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Leopardi on ihan oikeassa. Ainakin Pubgissa kuva repeilee jos v-sync on off, vaikka pelin ini:stä fps on rajoitettu 3fps alle virkistystaajuuden ja g-sync päällä. Repeily loppuu vasta kun v-sync + g-sync on molemmat päällä.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Leopardi on ihan oikeassa. Ainakin Pubgissa kuva repeilee jos v-sync on off, vaikka pelin ini:stä fps on rajoitettu 3fps alle virkistystaajuuden ja g-sync päällä. Repeily loppuu vasta kun v-sync + g-sync on molemmat päällä.
Tuossa tapauksessa pelin fps limitteri ei toimi oikein eli pelin todellinen fps on ainakin hetkittäin näytön virkistystaajuutta suurempi. Olen koko ajan sanonut että vsync vaikuttaa vasta siinä tilanteessa kun fps on virkistystaajuutta suurempi joten tuo havainto ei ole ristiriidassa sen kanssa. Mielenkiintoista tuossa on kyllä se että ainakin 60 Hz näytöllä PUBG framerate limitteri toimii oikein framen tarkkuudella. Jos rajoitan framet 59:iin ja tallennan shadowplayllä 60 fps videota niin videosta voi laskea että peli todellakin piirtää 59 eri ajanhetkellä olevaa kuvaa sekunnissa ja yhden kuvan tuplana niin kuin tuossa tilanteessa tulee tapahtua.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Tuossa tapauksessa pelin fps limitteri ei toimi oikein eli pelin todellinen fps on ainakin hetkittäin näytön virkistystaajuutta suurempi. Olen koko ajan sanonut että vsync vaikuttaa vasta siinä tilanteessa kun fps on virkistystaajuutta suurempi joten tuo havainto ei ole ristiriidassa sen kanssa. Mielenkiintoista tuossa on kyllä se että ainakin 60 Hz näytöllä PUBG framerate limitteri toimii oikein framen tarkkuudella. Jos rajoitan framet 59:iin ja tallennan shadowplayllä 60 fps videota niin videosta voi laskea että peli todellakin piirtää 59 eri ajanhetkellä olevaa kuvaa sekunnissa ja yhden kuvan tuplana niin kuin tuossa tilanteessa tulee tapahtua.
Mutta repeilyä tapahtuu vaikka rajoittaisin fps 90 tai 80 (100hz näyttö). Mitenkäs se on selitettävissä? Tuon ymmärrän että jos rajoitus on 97 niin framet voi silti hetkittäin hypätä yli sadan. Liekö vain joku pubgin omituisuus, en tiedä.
Kuvan repeily ei itseasiassa ole tässä tilanteessa normaalia ylhäältä alaspäin kulkevaa "raitaa", vaan kuva repeilee yhdestä kohdasta alareunasta. Sekin on aika erikoista.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
187
Mutta repeilyä tapahtuu vaikka rajoittaisin fps 90 tai 80 (100hz näyttö). Mitenkäs se on selitettävissä? Tuon ymmärrän että jos rajoitus on 97 niin framet voi silti hetkittäin hypätä yli sadan. Liekö vain joku pubgin omituisuus, en tiedä.
Kuvan repeily ei itseasiassa ole tässä tilanteessa normaalia ylhäältä alaspäin kulkevaa "raitaa", vaan kuva repeilee yhdestä kohdasta alareunasta. Sekin on aika erikoista.
Ja tuo tapahtuu vain PUBG:lla? Kuulostaa siltä että gsync ei toimi täysin oikein joko ajurien, raudan tai pelin vuoksi eli joku tekee kuvan päivityksen hieman liian aikasin jolloin framen vaihtumisen raja eli repiminen näkyy ruudun alareunassa kun sen pitäisi tapahtua hieman myöhemmin kuvan ulkopuolella.

Vastaava repiminen on itsellekin tuttu kolmen monitorin surround setupista, mutta se ei ollut bugi vaan ominaisuus, koska kolmea monitoria ei vaan pysty vsynkaamaan mitenkään niin että ne pirtäisivät kuvaa samaan tahtiin. Peli voi synkata ruudunpäivityksen vain yhteen monitoriin joka ei revi ja kahdessa muussa monitorissa näkyi aina jossain kohtaa paikallaan pysyvä repimisen raja.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Ja tuo tapahtuu vain PUBG:lla? Kuulostaa siltä että gsync ei toimi täysin oikein joko ajurien, raudan tai pelin vuoksi eli joku tekee kuvan päivityksen hieman liian aikasin jolloin framen vaihtumisen raja eli repiminen näkyy ruudun alareunassa kun sen pitäisi tapahtua hieman myöhemmin kuvan ulkopuolella.

Vastaava repiminen on itsellekin tuttu kolmen monitorin surround setupista, mutta se ei ollut bugi vaan ominaisuus, koska kolmea monitoria ei vaan pysty vsynkaamaan mitenkään niin että ne pirtäisivät kuvaa samaan tahtiin. Peli voi synkata ruudunpäivityksen vain yhteen monitoriin joka ei revi ja kahdessa muussa monitorissa näkyi aina jossain kohtaa paikallaan pysyvä repimisen raja.
Kyllä se ihan universaalisti tapahtuu kaikissa peleissä, juuri tuo alareunan repeily on usein kuvailtu, kun kuva repeilee gsyncin kera. Sen blurbustersin kaavion mukaan raja menisi 144Hz näytöllä jossain 119fps, ja 165Hz näytöllä 139fps.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
165
Itselläni ei ole PubG:ssä repeilyä jos G-sync päällä (mulla on aina v-sync pois päältä). Kerran repeili, mutta silloin G-sync bugasi ja oli pois päältä (leikin UMB:llä). Ero G-syncin ja repeilevän kuvan välillä on suht iso.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Mites täällä io-techissä muilla UW-näyttöjen käyttäjillä g-sync toimii? Itsellä ja nvidian foorumeilla monella on tuota backlight flickeriä. Pahin tilanne on 40-70fps alueella. Mutta saattaa välillä villkua myös muulloin. Tässä video kuvattuna Pendulum demosta. Pakotettu 40fps.

Puhelimen kamera saa vilkkumisen näyttämään pahemmalta kuin on, mutta kylllä tuon huomaa todella helposti paljaalla silmällä. Ja vilkkuminen tosiaan loppuu välillä täysin kuten videosta näkee. Vika ei ole monitorissa vaan windows 10 (Creators update)/Nvidian ajuri-ongelma. Vilkkuminen häviää täysin g-syncin disabloinnilla.

Harmittavan kauan kestää että Nvidia saa oman teknologiansa toimimaan kunnolla.

Tämä ongelma siis ainakin suuressa osaa VA 120Hz 3440x1440p g-sync ruuduissa. Mm. AOC,Acer,Asus,HP Omen.

Itsellä näistä Acer z35P.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Kyllä on sama välkkymisongelma myös AOC:n ultrawidessä. Mutta ei se tosiaan noin pahalta näytä kuin videossasi, kaikki ei välttämättä edes käytännössä sitä huomaa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Kyllä on sama välkkymisongelma myös AOC:n ultrawidessä. Mutta ei se tosiaan noin pahalta näytä kuin videossasi, kaikki ei välttämättä edes käytännössä sitä huomaa.
Aika jännä että Nvidia ei saa tätä kuntoon. Voisi kokeilla asentaa windows 7 ja jotkut vanhemmat ajurit jos sillä "korjaantuisi"
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
En tiedä onko siihen korjausta. Ikävä homma tosiaan ja aiheesta löytyykin Nvidian forumilta valitusta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Acer XB1 TN-paneelilla välkkyy latausruuduissa FPS:n ollessa alle 20, mutta muuten ei ole kyllä mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Pistin Z35P-näytön huoltoon tuon vilkkumisen vuoksi. Katsotaan mitä sanovat.

Nyt tilapäisesti huollon ajan käytössä Asuksen 24" 1080p@75Hz näyttö. Vähän Överkill tämä 1080ti tälle näytölle :D. Mietinkin että kannattaako nyt käyttää Nvidian Fastsync ominaisuutta? Monesti fps on ainakin tuplaten tuo 75hz. V-sync muuten, mutta input lag on aivan liian iso.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 840
Pistin Z35P-näytön huoltoon tuon vilkkumisen vuoksi. Katsotaan mitä sanovat.

Nyt tilapäisesti huollon ajan käytössä Asuksen 24" 1080p@75Hz näyttö. Vähän Överkill tämä 1080ti tälle näytölle :D. Mietinkin että kannattaako nyt käyttää Nvidian Fastsync ominaisuutta? Monesti fps on ainakin tuplaten tuo 75hz. V-sync muuten, mutta input lag on aivan liian iso.
Fast Syncillä FPS saisi olla yli tuplasti virkistystaajuuden, eli jos 150fps+ pysyy niin varmaan ihan OK tulos. Frame pacing ei valitettavasti silti ole v-syncin luokkaa.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Aiemmin tuolla valittelin kun Acer Z35P ultrawide välkkyi kun G-sync käytössä. Tuli juuri huollosta. Noin pari viikkoa meni. Paneeli vaihdettu ja firmware päivitetty huoltotoimenpiteinä. Nyt ei välky ja tuli muutenkin jopa edellistä parempi paneeli tilalle :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 615
Viestejä
4 186 021
Jäsenet
70 772
Uusin jäsen
PaulusKaita

Hinta.fi

Ylös Bottom