Gsyncin säätäminen?

Viestiketju alueella 'Näytönohjaimet' , aloittaja Team_Slow, 20.01.2018.

  1. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ostin Asus 34" PG348Q ultrawide näytön ja näytönohjaimena on ASUS GeForce GTX 1080 STRIX OC 11 Gbps. Nvidialla on kohtuullisen lapsenkengissä vielä kaikki ajureiden säädöt AMD:hen verrattuna missä kaikki oli helppo ja nopea säätää. AMD:llä pystyi myös helposti pelikohtaiset FPS asetukset laittamaan yms. mitkä Nvidialla ei onnistu ollenkaan vaan vaatii erillisen ohjelman.

    Lueskelin netistä ja jos oikein käsitin niin Gsync toimii parhaiten kun laittaa sen Nvidian asetuksista päälle, sitten ajurien kautta Vsync on, mutta pelien asetuksista pois ja rivatunerilla rajoittaa fps 2-3 fps alle maksimin. Eli kun minulla on 100hz näyttö niin olen rajoittanut 97fps.

    Olenko käsittänyt ihan oikein? Jos laitan Vsync Off ajureista niin kuva repeilee muutamalta alimmalta sentiltä ruutua. Mikä on erikoista kun Gsyncinhän tuo pitäisi estää.

    En tiennyt kummalle puolelle olisi järkevämpi laittaa tänne vai monitorit, mutta ehkä enemmän kortti asiaa tämä kuitenkin on. Luulin että Gsync olisi Freesynciä parempi, mutta ainakaan ensimmäisten päivien kokemuksen perusteella näin ei ole. AMD:llä kaikki oli huomattavasti helpompaa. Ehkä joku enemmän näihin perehtynyt osaisi auttaa?
     
  2. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    v-sync toimii korkeilla ruudunpäivityksillä rajaamalla fps:n virkistysaajuuteen.

    Gsync taas toimii kun mennään matalilla fps luvuilla.

    Ei ole järkeä käyttää Vsynciä ja fps limitteriä yhtäaikaa. käytä jompaa kumpaa.
     
  3. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eikös Gsyncin pitäisi toimia 30-100hz tällä näytöllä? Jos otan Vsyncin pois ja pelkkä Gsync on päällä niin kuva repeilee alalaidasta ainakin GTA V ja Pubg mitä olen testannut. Joskin taisi olla tuo rivatuner päällä jos en ihan väärin muista.

    Järkevinkö siis olisi pistää ajureista Gsync ja Vsync päälle? Netissä jossain videoissa näkyi tuossa "pystysynkronointi" kohdassa gsync mutta omissa ajureissa ei kyllä sellaista vaihtoehtoa ole. On vain Käytössä, Pois, Nopea.
     
  4. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noin minä tekisin, itsellä ei ainakaan ole ollut ongelmia noilla asetuksilla.

    pystysynkronointi on nimenomaan Vsync, muistat tai olet lukenut väärin.
     
  5. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  6. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Erikoista. En ole ikinä nähnyt että Gsync näkyisi tuolla pystytahdistusvalikossa. Aina ollut valittavissa vain tuossa Näyttöteknologia valikossa.

    Mahtaa olla wanhat ajurit.. kuvakin 5 vuotta vanha.
     
  7. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    355
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Onnistuuhan Nvidialla pelikohtaisten asetusten tekeminen. Näkyy tuossa linkittämässäsi kuvassakin välilehti Program settings. Global settings pätee sitten kaikkiin peleihin.

    Ja g-syncin säädöt kuten jo kirjoititkin: Ajureista g-sync on, v-sync on ja pelistä fps limiter päälle. Jos pelissä ei sitä ole, niin sitten jollain ulkopuolisella ohjelmalla. Itsellä aiheutti ainakin Pubgissa microstutteria jos rivatuner/afterburner oli taustalla käynnissä, joten ei jäänyt käyttöön. Huomasin muuten ihan saman että Pubgissa ruutu repeilee alareunasta limiter päällä, jos v-sync oli pois päältä. En kyllä itsekään ymmärrä miksi se tekee niin.

    Tästä vielä netin kattavin g-sync opas pureskeltavaksi: G-SYNC 101
     
  8. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Juu onnistuu muttei mitään verrattuna AMD:n vastaaviin säätöihin. Siinä saat yhdellä klikkauksella laitettua vaikka että gta v toimii 75 fps ja Pubg 85 fps jne. ja global asetuksista sai laitettua ettei missään tilanteessa mene yli näytön hertsien ellei halua.

    Testasin eilen ja tosiaan parhaitenhan tuo toimii kun G-sync on ja V-sync on. Tuosta vaan tuntui olevan erittäin paljon väärää tietoa liikkeellä kun nettiä selasi. Huomasin vasta nyt että tuossa linkin oppaassasi on monta sivua. Muutaman kerran tuohon törmäsin, mutta aina katsoin että onpa lyhyt opas.
     
  9. TeroP

    TeroP

    Viestejä:
    234
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Gsync on, Vsync off.

    Tuon jälkeen fpslimit päälle peleistä tai sitten vaikkapa nvidia inspectorilla tai jollain vastaavalla. Vaihtoehtoisesti voinee käyttää nvidian FAST vsynciä, mutta aina kun noita vsyncejä survoo päälle, niin hiireen tulee sitten inputlagia.
     
    Junsson tykkää tästä.
  10. Tapio_75

    Tapio_75 Tukijäsen

    Viestejä:
    270
    Rekisteröitynyt:
    20.11.2016
    NVidian control panelista G-Sync päälle ja vastaavasti Vertical sync kohtaan Fast. Peleissä V-Sync pois päältä, samoin FPS rajoittimet pois.

    Tuolla yhdistelmällä Fast hoitaa hommat kun mennään yli 100 FPS ja vastaavasti kun näytönohjaimessa ei ole riittävästi potkua ja FPS tippuu alle sadan, niin G-Sync hyppää puikkoihin.
     
  11. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Se input lagi on 100hz jälkeen niin mitätön ettei sitä enää edes huomaa. FPS cappi ei myöskään ole ongelmaton.
     
  12. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    355
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Ei sitä v-synciä voi ajureista laittaa off kun esim. Pubg repeilee kuvan alareunasta vaikka fps limiter olisikin päällä. Periaatteessa näin ei pitäisi käydä mutta kun käy, kokeilkaa vaikka itse.
     
    Junsson tykkää tästä.
  13. Serke

    Serke

    Viestejä:
    649
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sitä juuri meinasin ettei se FPS cap ole ongelmaton koska se ei toimi samalla tavalla kuin v-sync, eikä poista kuvan repeilyä vaan korkeintaan lieventää sitä.
     
  14. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tuo myös tapahtuu esim. gta v kanssa. Onkohan Nvidia inspector järkevämpi ratkaisu jos sillä pistää fps rajoituksen?
     
  15. Divvy

    Divvy

    Viestejä:
    816
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    NVidia Inspectorilla tulee enemmän input lagia kuin Rivatunerilla.



    Itse olen huomannut, että joissain peleissä voi repeilyä ilmetä G-Syncistä huolimatta jos FPS limitin laittaa liian lähelle virkistystaajuutta, mikäli v-synciä ei käytetä. Ongelma on ratkennut laittamalla FPS limittiä hieman alemmas.
     
  16. VSPTT

    VSPTT

    Viestejä:
    281
    Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Ainut keino saada täysin stutter vapaa ja repeilemätön kuva on yhdistelmällä g-sync + v-sync ja v-sync pitää olla päällä tässä tapauksessa Nvidian ajureista, peleistä pois päältä. Fast Sync tai FPS limit ei toimi samalla tavalla, niillä voi korkeintaan saavuttaa paremman input lagin, mutta repeilyä ja stutterointia ne ei täysin poista kuin edellämainittu. Pelin asetusten kautta v-syncin käyttäminen tuottaa yleensä isoimman input lagin.
     
    smicke tykkää tästä.
  17. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Eli gsync + vsync on se millä kuva kaikista paras ja sulavin. Ilmeisesti tämä yhdistelmä ei kuitenkaan kaikissa toimi varmaan ainakin Bethesdan Fallout ja Elder scrollit ainakin sellaisia missä ei toimi. Onko silloin rivatuner paras vaihtoehto ja sillä laittaa 2fps alle näytön hertsien? Muuta ei tarvitse tästä asiasta tietää?
     
  18. VSPTT

    VSPTT

    Viestejä:
    281
    Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Joo no tuo johtuu vain ja ainoastaan susipaskasta (no on siinä hyvätkin puolensa, esimerkiksi modattavuus) Creation Engine -pelimoottorista, joka on Bethesdan peleissä käytössä. Itse olen saanut parhaan tuloksen kyseisissä peleissä säätämällä fps -rajat vain suoraan ini -tiedostosta.
     
  19. TeroP

    TeroP

    Viestejä:
    234
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Sen huomaa jopa 165Hz virkistystaajuudella jos VSYNC on päällä. Jos sinä et sitä huomaa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö kukaan muukaan huomaisi.

    Ohjeistus oli käyttää fps-limittiä gsyncin kanssa. Divvy jos tuossa vastasikin samasta asiasta, eli gsynciä käytettäessä fps skaala tulisi olla yli 30fps ja pysyä alla virkistystaajuuden, jolloin ajuri ei kytke gsynciä pois päältä silloin, kun ruudunpäivitysnopeus menee alle 30 tai yli virkistystaajuuden.
     
  20. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jos sulla on gsync päällä ja laitat Vsync päälle niin Vsync ei tee muuta kuin lukittaa fps. Myös Nvidian itsensä mukaan nuo pitää olla päällä ja luulisi heidän tietävän. Jos ilman Gsynciä käyttää Vsynciä sen kyllä huomas 144hz näytöllä mikä itellä aikaisemmin oli.
     
  21. TeroP

    TeroP

    Viestejä:
    234
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Näyttäisi siltä (blurbusters), että vsync itsessään lagaa paljon enemmän kuin mitä gsync+vsync combo. Viimeksi kun katselin näitä tuloksia vuosia sitten, ne olivat kyllä jokseenkin erilaiset/lähempänä toisiaan.
    [​IMG]


    Valitettavasti eivät ole ajaneet täysin fps-limit off testejä, mutta käytännössä tuo 300fps limitti mikä juuri tuossa testissä on, vastannee tilannetta jossa vsync on päällä ja fps huitoo rajoittamattamattomana. Seuraava kuva kuitenkin paljastaa tuo ongelman:
    [​IMG]

    Tuosta näkee selvästi, että 144Hz virkistystaajuudella 144fps käyttö (tai yli) lagaa merkittävästi enemmän, kuin että fps olisi rajoitettu alemmaksi, kuten 143fps tai vähemmän. Edelleenkin, kun fps-lukema on alle virkistystaajuuden, ei vsynciä tällöin enää tarvita. Tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, että fps-limitteri on tärkeä saada pelistä päälle, jos haluaa mahdollisimman vähän lagia gsyncin kanssa.
     
  22. pete874

    pete874

    Viestejä:
    30
    Rekisteröitynyt:
    07.10.2017
    Vsyncci ja gsyncci on tarkotettu yksinpeleihin. Ei niitten kaa mitään overwatch tyylistä mättöö pysty pelamaan, jos haluu pärjätä.
     
  23. Thurios

    Thurios

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    25.02.2017
    Paras lopputulos G-Sync näytöillä saadaan kun käytetään asetusta G-Sync + V-Sync + FPS limit.
    FPS limit säädetään siten että se on 2-3 FPS alhaisempi kuin näytön virkistystaajuus. Itselläni on 165Hz näytöllä käytössä 162fps limiter pelin asetuksista, jolloin ylimääräistä input lagia ei synny.
    V-Sync laitetaan päälle nvidian asetuksista (pelissä off). FPS limit poistaa input lagin jota esimerkiksi Pete874 edellisessä postauksessa varmasti tarkoittaa.

    Toinen vaihtoehto jota olen välillä käyttänyt on unlimited FPS, G-Sync on, V-Sync Off, jolloin saattaa kuvaan ilmestyä artifakteja tai repeilyä, mutta inputlagi on tällöin minimaalisimmillaan. 165hz näytöllä ei varsinaista repeilyä ole ainakaan OW:ssa havaittavissa, mutta jotenkin kuva ei välity yhtä tarkasti kuin ensinnä mainituilla asetuksilla. Toisaalta taas peli saattaa vaikuttaa responsiivisemmalta, mutta mielestäni tätä eroa on erittäin vaikea havaita.

    Tässä vielä hyvä kuva havainnoimaan tilannetta:
    [​IMG]
     
  24. jabbadap

    jabbadap

    Viestejä:
    852
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Juuri näin. Moninpeleissä fps kaakkoon millä keinolla hyvänsä ja gsyncin sijaan ULMB käyttöön näytöstä.
     
  25. Leopardi

    Leopardi

    Viestejä:
    547
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllä sillä g-syncillä voi pelata kilpailullistakin mättöä, kun säätää tuon ylläolevan kuvan mukaan. Eri asia sitten jos pelistä ei löydy fps limitin säätöä, nuo ulkoisten ohjelmien FPS rajoittimet tuo sitä input lagia jolloin argumentti on pätevä.
     
  26. Divvy

    Divvy

    Viestejä:
    816
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kyllä otan moninpeliinkin pikkuisen lisää input lagia G-Syncillä mieluumin kuin katselen repimistä.
     
  27. Thurios

    Thurios

    Viestejä:
    71
    Rekisteröitynyt:
    25.02.2017
    Juurikin näin. Olen itse testannut myös ULMB pelaamista ja ainakin OW:ssa toimii melko hyvin ilman FPS limittiä (300fps). Kuva ei repeile ja peli tuntuu erittäin responsiiviselta. Olen kuitenkin päätynyt G-Sync + V-sync + 162fps limitteriin koska havaittavaa inputlagia ei löydy ja kuva on hieman sulavampi kuin ULMB.
     
  28. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Kukas kertoisi mikä kusee. Sigin kokoonkoko ja g-sync päällä ainakin From the depths ja Forza 7 pyörivät paskasti. Forza lähtee pyörimään normisti kun pudottaa windowed modeen ja toimii hyvin non UW resolla myös fullscreen modessa. Heti kun pudottaa g-syncin pois on fps normaali myös UW resolla.

    Ajurit kokeiltu nukettaa jo DDU:lla huonoin tuloksin. Ei vaan muu auta kun tuo G-sycn disablointi.
     
  29. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ootko muita kuin uusimpia ajureita kokeillut?
     
  30. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Ollut useammassa eri versiossa jo. Olisiko viimeisimmän ison winukka päivityksen aikoihin about tullut ongelma osittain.
     
  31. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Täällä sama homma. G-syncin kanssa osa peleistä kusee. PUBG-microstutteria ja välkkymistä, OW-ruutu mustaksi ja palautuu sitten hetken päästä, AC:Origins-stutteria frametime heittelee.

    Mitään näistä ei tapahdu ja kaikki pelit skulee smoothisti kun käytän 385.69-ajuria, mutta jokainen tämän jälkeen julkaistuista ajureista kusee jollain tavalla. Ja syynä 100% g-syncvika uudemmilla ajureilla. Ilman sitä kaikki edelliset toimii hyvin.

    Nyt sitten tuli se ongelma että shadowplay ei enään toimi noilla vanhoilla ajureilla.... Alkaa mennä hermot tähän Nvidan säätämiseen.

    Seuraavana koitan laittaa DDU:lla uusimmat ajurit poistaa rivatunerin ja afterburnerin. Nvidian controlpanelista parhaat suorituskyky asetukset päälle ja G-sync vain fullscreeniin. Katsotaan mitä sitten tapahtuu.

    Nvidian foorumeilla porukka valittelee samaa, mutta mennyt jo useampi kuukausi niin miten voi olla noin vaikeaa korjata...:rage:

    Edit: myös puhdas win10 asennus tehty. Ei vaikuta. Näyttönä Acer Z35P ja näyttis MSI Gaming X 1080ti.

    Ja syynä ei voi todella olla muu kuin ajurivika. Koska 385.69-ajureilla ei _yhtään_ mitään ongelmaa.
     
  32. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Juu yhtäkkiä ilmeni mutta ei oletin pitkään että olisi vain yhden pelin ongelma kunnes kaveri sitten sanoi että ota G-sync päältä niin pyörii nätisti. Tietääköhän Nvidia itsekään mikä kusee tai miten korjata. Luvattoman pitkään on tilanne jatkunut.
     
  33. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    @slayer665

    Täytyykin testata noita ajureita. Itellä on ollut samoja ongelmia. Eikä tosiaan ole eka kerta kun Nvidialla on ajureiden kanssa ongelmia missä kestää kuukausia korjata. Siirryin AMD:hen sen takia, että tearingia oli youtube videoissa yms. ja Nvidialta kyllä vastailtiin, että ongelma on tiedossa ja saatu toistettua, mutta siltikin meni pirun pitkään korjata.

    Mitä enemmän tästä G-syncistä lukee niin melko huonon kuvan saa kun on niin älyttömän paljon ollut ongelmia. Freesyncin kanssa ei ollut mitään ongelmia.
     
  34. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    No siis erittäin hyvä tekniikka, ja isoilla resoluutioilla graffat tapissa jopa erittäin tärkeä ominaisuus. Mutta jotain siinä on muutettu kun yhtäkkiä ongelmaton tekniikka alkaa kusemaan isosti. Tuo onkin about ainoa asia mikä on itsellä Nvidian leiriin siirtymisen jälkeen isosti kussut.
     
  35. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    99% sanoisin että poistuu ongelmat noilla ajureilla. Arsyttää pitää noin vanhoja ajureita. Vallankin kun uudemmat pelit saavat ilmeisesti jonkinverran boostia niillä julkaistuista "game ready"-ajureista.

    Vähän nyt kahden vaiheilla että laittaako uudet ja ottaa vaan kiltisti g-sync pois vai pysyä vielä noissa. ShadowPlay vaan lakkasi toimimasta nuilla..
     
  36. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Itse ratkonut ongelmaa disabloimalla peliprofiileista G-synciä mutta typerältä touhultahan tuo tuntuu.
     
  37. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Onneksi Nvidia on ilmeisesti tietoinen asiasta ja yrittää selvittää sitä... Itsellä ollut jo useamman vuoden g-sync monitori niin jotenkin hankala enään olla ilman sitä. Ero on todella huomattava kun siihen tottuu.
     
  38. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Jep, paljon mielummin pumppaa graffat tappiin ja pelaa 50fps kun lasketuilla graffoilla tai vähemmällä reunanpehmennyksellä 100fps ilman g-synciä.
     
  39. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Tämä saattaa olla myös windowsin ongelma (alkoi creators fall updaten aikoihin). Tänään tullut uusi kumulatiivinen päivitys. Juuri latasin. Täytyy tutkia onko vaikutusta:
    https://support.microsoft.com/en-us/help/4074588/windows-10-update-kb4074588

    "
    • Addresses issue where, in certain hardware configurations, the frame rates of DirectX Games were unintentionally limited to a factor of the display's vertical synchronization.
     
  40. Partizaani

    Partizaani

    Viestejä:
    19
    Rekisteröitynyt:
    10.10.2017
    Oliko mitään vaikutusta?
     
  41. Naare

    Naare

    Viestejä:
    42
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Itellä oli Shadowplayn kanssa ongelmia mutta sitten kun asensin 390.77 ajurit ja laitoin asetuksista että G-sync toimii niin kokoruudulla kuin myös ikkunassa niin ongelmat hävisivät. Että nytten toimii muuten ilman ongelmia mutta välillä keskelle näyttöä tullut pystysuora tearing viiva. Kokeilin eilen testiksi laittaa toisenlaisen displayport kaapelin ja ainakaan tähän mennessä ongelmaa ei ole enään tullut että toivottavasti korjaantu sillä kaapelin vaihdolla.
     
    Viimeksi muokattu: 19.02.2018
  42. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Itse en ole ehtinyt oikein pelailla, mutta Nvidian foorumeita vähän selannut niin ei ilmeisesti ole vaikutusta.
     
  43. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En ole ihan 100% varma johtuiko tuosta, mutta mulla lopetti pubgissa tuulilasi yms. välkkymästä minkä kanssa on ollut ongelmia. Tekstuurit tosin bugittaa edelleen, mutta epämääräinen välke mitä kavereilla ei ole näkynyt hävisi. Ainoa mitä tein oli asensin tuon päivityksen. Mielestäni pubg ei tullut päivitystä. Samoin mun mielestä videoissa näkynyt epämääräinen välke hävisi.
     
  44. slayer665

    slayer665

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Juu eilen pari peliä PUBGia ehdin pelata. Vaikutti tosiaan paremmalta. On nyt nuo uusimmat ajurit sisässä. Pelkästään PUBGin perusteella vähän vaikea tosin sanoa mitään varmaa.
     
  45. VSPTT

    VSPTT

    Viestejä:
    281
    Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Ottakaa koko Geforce Experience pois ja asentakaa pelkät ajurit puhtaalle niin loppuu ongelmat G-syncin kanssa.
     
  46. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Kokemusta vai epäilystä?
     
  47. VSPTT

    VSPTT

    Viestejä:
    281
    Rekisteröitynyt:
    31.12.2016
    Kokemusta usealla pelillä, kaikki omituiset ongelmat G-syncin kanssa katosivat kun nakkas tuon paskeen kuuseen.

    Se "Experience" kuvaa kyllä hyvin sitä, se ei vaan ole kovinkaan hyvä "kokemus". :rofl:
     
    Pyrres tykkää tästä.
  48. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    811
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    Pitääpi kokeilla, varsin turha paskehan tuo on kuitenkin. Etenkin kun vaatisi omat tunnukset.
     
  49. Team_Slow

    Team_Slow

    Viestejä:
    970
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Itellä ei ainakaan ole auttanut, koska en ole missään vaiheessa tuota asentanut ja nimenomaan puhtaalle asentanut. Olen formatoinut sekä DDU:lla putsannut.
     
  50. murpur

    murpur

    Viestejä:
    1
    Rekisteröitynyt:
    22.02.2018
    NCP:stä G-Sync päälle kokoruutu- ja ikkunatilassa. Lisäasetuksista näyttöteknologiaksi G-Sync (tässä oli toisena ULMB muistaakseni), vähän alempaa pystytahdistus päälle (älä valitse sitä "nopea" valintaa tästä valikosta) ja sitten hieman alempaa virkistystaajuudeksi "Suurin näytön tukema". Itsellä GFE asennettuna ja em. asetuksilla on toiminut ongelmitta pl. joissain peleissä borderless windowed -tila jumittaa välillä johonkin 20-30 fps tienoille kunnes alt-tabittaa pois ja takaisin. Tämä mahdollisesti johtuu Windows 7:sta. Kokoruututilassa ei ole tätä ongelmaa ilmennyt.

    Sovelluksissa ei pitäisi pystytahdistuksien tai fps-rajoitinten vaikuttaa, jos ne on ajureista pakotettu päälle ellei sitten sovellus itse tee jotain niiden perusteella. Itse olen aina laittanut sovelluksista kuitenkin pystytahdistuksen yms. pois päältä ihan varmuuden vuoksi, koska softakehittäjät.