Grillit & grillaus

Onko suosituksia/kokemuksia suojapeitteestä Napoleon freestyle 365 grillille? Napoleonin oma maksaa +100e ja universaaleja peitteitä saisi esim Motonetistä parilla kympillä. Onko vörtti sijoittaa huntti tuohon Napoleonin omaan vai ajaako halvemmat peitteet asiansa?
Motonetin Roastmaster peite ollut vanhan grillin päällä neljättä vuotta ja kunto edelleen toimiva lukuunottamatta repeämää jonka sain tehtyä siihen vahingossa. Laatu noissa tuntuu olevan ihan ok. Grilli terassilla vuoden ympäri.

Uudessa peitteessä tuntunut materiaali vähän muuttuneen aiemmasta mutta ensimmäisen talven yli ainakin säilynyt hyvänä.

Onko kokemsuta Weberin 57cm pallogrillin ilmansäätö/pohjanputsauspropellien vaihtamisesta. Ne on nyt 13 vuoden jälkeen kaput ja pitäisi vaihtaa. Löysin viime vuonna jotkut halpisosat netistä 15€, mutta ei lienee alkuperäiset. Nykyiset joutunee leikkaamaan irti kun on kiristysruuvi hirttänyt miljoonaa kiinni. Mallina minulla on se tuhkalautasella varustettu mutta propellit lienee melko samat.

Orkkis: One-Touch-puhdistussarja | Hoito | Brikettigrillien varaosat

Tuossa ei ole kiinnitys enää samanlainen kuin vanhassa jossa säätövarsi lukittiin siipiruuvilla noihin lapoihin.
Mulla täsmälleen samanikäinen ja laitoin elämän risaiseksi ostamalla uuden. Nyt ollu hyviä tarjouksia ainakin verkkokauppa.comissa.

Onko kokemsuta Weberin 57cm pallogrillin ilmansäätö/pohjanputsauspropellien vaihtamisesta. Ne on nyt 13 vuoden jälkeen kaput ja pitäisi vaihtaa. Löysin viime vuonna jotkut halpisosat netistä 15€, mutta ei lienee alkuperäiset. Nykyiset joutunee leikkaamaan irti kun on kiristysruuvi hirttänyt miljoonaa kiinni. Mallina minulla on se tuhkalautasella varustettu mutta propellit lienee melko samat.

Orkkis: One-Touch-puhdistussarja | Hoito | Brikettigrillien varaosat

Tuossa ei ole kiinnitys enää samanlainen kuin vanhassa jossa säätövarsi lukittiin siipiruuvilla noihin lapoihin.
Itse olen nuo propellit takuuseen vaihtanut. Sain silloin Weberiltä kysymällä uudet. Silloin oli tosin 2v vanha kyseessä ja nyt on samoilla menty jo 4v. Toi vaihto ei itsessään kummoinen prosessi ollut.

Ton ikäiseen en tosin usko että saanee takuusta uusia ilmaiseksi. Kunnioitettava ikä kyllä.

Nyt onkin vähän kinkkinen että ostaako uuden kettle mallin 57 kokoisena hintaan 159 vai 259 sitten master touchin. Näkyi verkkiksessä tosiaan olevan noi tarjouksessa.

Vähän nihkeä 40e pistää tosiaan varaosaan 🤔

Itse olen nuo propellit takuuseen vaihtanut. Sain silloin Weberiltä kysymällä uudet. Silloin oli tosin 2v vanha kyseessä ja nyt on samoilla menty jo 4v. Toi vaihto ei itsessään kummoinen prosessi ollut.

Ton ikäiseen en tosin usko että saanee takuusta uusia ilmaiseksi. Kunnioitettava ikä kyllä.

Nyt onkin vähän kinkkinen että ostaako uuden kettle mallin 57 kokoisena hintaan 159 vai 259 sitten master touchin. Näkyi verkkiksessä tosiaan olevan noi tarjouksessa.

Vähän nihkeä 40e pistää tosiaan varaosaan 🤔
En suosittele Kettle mallista etenkään jos ei ole tuota propellisäätöä (mastertouch?). Kaverilla oli niillä perinteisillä ilmaluukuilla ja oli tuhkasta tukossa koko ajan. Muutenkin tuo syvempi muoto auttaa ilmam saannissa ja on tilaa enemmän, tai ainakin luulen niin.

Onhan se vähän kallis varaosa mutta eihän tossa muuta hajoavaa juuri ole. Emali kunnossa niin ei ruostukaan.

Onko suosituksia/kokemuksia suojapeitteestä Napoleon freestyle 365 grillille? Napoleonin oma maksaa +100e ja universaaleja peitteitä saisi esim Motonetistä parilla kympillä. Onko vörtti sijoittaa huntti tuohon Napoleonin omaan vai ajaako halvemmat peitteet asiansa?
Oma on jokusen vuoden ollut pihalla ilman suojapeitettä ja ei ole mennyt vielä miksikään tuo grilli. Säätönappuloiden muovi on uv säteilystä hieman harmaantunut.

Sama täällä.
Tohtinen kysyä että miksi ?

Naurettavan pieni investointi siihen nähden, että Grilli pysyy puhtaampana: keväällä pölystä, kesällä siitepölystä, linnunpaskasta, sateesta yms. Hyötyjä on pitkä litanja.

Mitkä ovat suojapeitteetömän grillin edut ?

Peite ei jäädy grilliin kiinni talven aikana.
Eikö sitä voi nostaa talveksi kuivaan ilman peitettä (autotalli, kellari, leikkimökki) Omaa hiiliweberiä tasan yhden talven kattelin kuukauden kinoksen alla peitteineen ja nostin sisään. Ei kerrassaan mitään järkeä. Peite suojaa hyvin sateelta muina vuodenaikoina. Eri juttu jos on katoksessa, ehkä silloin peitteelle ei ole käyttöä mutten silti jättäisi talveksi katokseen vaan suojaavampaan paikkaan.

Eikö sitä voi nostaa talveksi kuivaan ilman peitettä (autotalli, kellari, leikkimökki) Omaa hiiliweberiä tasan yhden talven kattelin kuukauden kinoksen alla peitteineen ja nostin sisään. Ei kerrassaan mitään järkeä. Peite suojaa hyvin sateelta muina vuodenaikoina. Eri juttu jos on katoksessa, ehkä silloin peitteelle ei ole käyttöä mutten silti jättäisi talveksi katokseen vaan suojaavampaan paikkaan.
Niin siis mä laitan suojan aina grillaamisen jälkeen (sitten kun grilli on jäähtynyt). Harrastan grillaamista ympäri vuoden, vaikkakin vähemmän talvella. Joten talvella suojapeite on useimmiten jäätynyt kiinni, kun jossain välissä lämmöt on käväisseet plussalla, on ollu märkää ja sen päälle tuli taas pakkaset.

Käytän jatkossakin suojapeitettä, mutta kysymys kuului mitä etua peitottumuudesta on, niin omalla kohdallani tuo.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 813
Jäsenet
82 559
Uusin jäsen
Oskarr135

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom