Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Täytyy varmaan tuota huijausjuttua joskus kokeilla. Tosin vaikuttaa sen verran monimutkaiselta että tuskin saan toimimaan. Voiko muuten samaan aikaan pelata PS5:llä jotain muuta kun tuo toiminnassa?
 
Täytyy varmaan tuota huijausjuttua joskus kokeilla. Tosin vaikuttaa sen verran monimutkaiselta että tuskin saan toimimaan. Voiko muuten samaan aikaan pelata PS5:llä jotain muuta kun tuo toiminnassa?
Helppo juttu. Pari softaa asentaa pc:lle, pleikkarin päässä pitää olla oikea auto+siihen tuunaus. Menee kisavalikkoon ja skriptasta painaa start nappia. Ei mitään vaikeata tarvi tehdä.

GT7 pyörii ps5:lla ja skripti pelaa peliä sonyn etäpelaussoftan kautta. Ei voi siis pelata jotain muuta samaan aikaan pleikkarilla, koska peli pyörii ps5:ssa.
 
Olipas pientä säätöä että sain skripti pyörimää kuukauden käyttämättömyyden jälkeen. Kassakin oli tyhjentynyt noihin legend autoihin, 6kpl puuttuu vielä.
 
Skriptillä grindaa niin ekonomia menettää merkityksensä. Nollatyö sen jälkeen kun kerran käy asennusvaivan läpi.

Liian helppoa hommaa, mutta ainakin saa haluamansa autot sen kummemmin vaikuttamatta pelin kulkuun. :lol:
 
Onkos yhtä laiska kääntymään kun esikuvansa ja paljonko kulkee huiput?
 
Onkos yhtä laiska kääntymään kun esikuvansa ja paljonko kulkee huiput?
En tiedä esikuvasta, mutta hyvin mielenkiintoinen ajaa. Turbolagi on ihan huomattava. Tarvii pitää kierroksia ja kaasua sopivana, jos haluaa kääntyä mutkissa optimaalisesti ja pitää samalla vauhtia yllä. Huippunopeudesta en osaa sanoa. Kulki paljon kovempaa kuin 800pp kisoissa vastassa olevat autot. Hauska ja kovin erilainen kärry ajaa kuin muut mun pelissä testaamat.
 
On legendaarisen hyvä auto. Tuolla on erihelppo grindaa 800pp kisoista voittoja. Hauska myös ajaa ja pitää melkoista meteliä :)
Millä autolla yleensä grindaat Sardegnaa? Tässä vertaillut uuttaa Audi RS5 DTM:ää ja Porsche Living Legendiä, suht tasa väkisiä ovat kierrosajoilta yltäen 1.34.xxx aikaan suht helposti, mutta Escudoa en ole vielä ehtinyt testaamaan, kaippa se vie helpon voiton noista.

Edit: Lisätääs että ilman VR:ää Sardegnassa ajat 1.36.xxx, VR:llä sitten pääsee jo 1.34.xxx, sen verran tarkempi ajaa mutkiin jne., tai ei vaan enää osaa ajaa flattina. :rofl:
 
Itse ostin 6,5milj. Mersun CLK-LM rata-auton, mutta sillä on aika tylsä ajaa. Äänet ja fiilis on vähän vaisua. On tosin melko ylivoimainen tuohon Sardegnan kisaan. Näyttää ihmeen pieneltä autolta GT3 autojen rinnalla, mutta tuskin PD nyt on saanut auton mittoja pieleen. Optinen harha..

Pitää ostaa se uusi DTM Audi ja verrata Mersuun, jospa se olisi hauskempi ajaa.
 
Itse ostin 6,5milj. Mersun CLK-LM rata-auton, mutta sillä on aika tylsä ajaa. Äänet ja fiilis on vähän vaisua. On tosin melko ylivoimainen tuohon Sardegnan kisaan. Näyttää ihmeen pieneltä autolta GT3 autojen rinnalla, mutta tuskin PD nyt on saanut auton mittoja pieleen. Optinen harha..

Pitää ostaa se uusi DTM Audi ja verrata Mersuun, jospa se olisi hauskempi ajaa.
Tuo uusi DTM Audi on itse asiassa aika tylsä ajaa, jopa "liian helppo", siksi suosin itse tuota Porsche Living Legendiä, vaikka se paljon vaikeampi onkin.
 
Minusta oli mukavan tuntuinen ajella se mc claren. Mikä maksaa vähän yli 11milliä. Bmw McLaren F1 GTR Race Car '97. Siis noin yleisesti ottaen. En oo ehtinyt sillä vielä grintaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Millä autolla yleensä grindaat Sardegnaa? Tässä vertaillut uuttaa Audi RS5 DTM:ää ja Porsche Living Legendiä, suht tasa väkisiä ovat kierrosajoilta yltäen 1.34.xxx aikaan suht helposti, mutta Escudoa en ole vielä ehtinyt testaamaan, kaippa se vie helpon voiton noista.

Edit: Lisätääs että ilman VR:ää Sardegnassa ajat 1.36.xxx, VR:llä sitten pääsee jo 1.34.xxx, sen verran tarkempi ajaa mutkiin jne., tai ei vaan enää osaa ajaa flattina. :rofl:
Skripti on grindannut mun puolesta rahat. Huvin vuoksi testasin noita pp800 kisoja escudolla, kun siitä oli paljon juttua gtplanetin forumilla.
 
Ensimmäinen peli ikinä mistä Platina napsahti ja suhteellisen helposti vielä.

Circuit Experiencet sekä Online Time Trialit olleet kyllä itselleni pelin parasta antia.
 

Liitteet

  • IMG_0920.jpeg
    IMG_0920.jpeg
    776,8 KB · Luettu: 91
Viimeksi muokattu:
Eilen ostin oman Suzuki Escudon ja onhan toi hauska auto ajaa, vaikka hieman ärsyttävä tiukemmissa mutkissa, kun ei tahdo kunnolla kääntyä, mutta onneksi nelivetona voi hyödyntää myös känkkäkäännöksiä.
 
Eilen ostin oman Suzuki Escudon ja onhan toi hauska auto ajaa, vaikka hieman ärsyttävä tiukemmissa mutkissa, kun ei tahdo kunnolla kääntyä, mutta onneksi nelivetona voi hyödyntää myös känkkäkäännöksiä.

Eli on sit just niinku esikuvansa. En tiedä onko oikea termi mutta aliohjaa. Muutenhan tuo olisi ihan ylivoimainen auto jos ei siinä mitään huonoa puolta olisi. Taino niinhän se kyllä oli gt2 siitä huolimatta.
 
Eli on sit just niinku esikuvansa. En tiedä onko oikea termi mutta aliohjaa. Muutenhan tuo olisi ihan ylivoimainen auto jos ei siinä mitään huonoa puolta olisi. Taino niinhän se kyllä oli gt2 siitä huolimatta.
Itse kutsuisin tuota rehelliseksi puskemiseksi, etenkin jos kaasua liikaa niin auto ei ohjaa, pintakaasulla taas hieman aliohjaa mutta menee kyllä mutkiin. Mutta eipä tuo nyt niin erikoinen auto ole, Audi DTM ja Porsche Living Legend tällä hetkellä omat parhaat autot.
 
Eli on sit just niinku esikuvansa. En tiedä onko oikea termi mutta aliohjaa. Muutenhan tuo olisi ihan ylivoimainen auto jos ei siinä mitään huonoa puolta olisi. Taino niinhän se kyllä oli gt2 siitä huolimatta.
Ylläolevaan lisäisin, että puskemisen määrä liittyy paljon kaasunkäyttöön. Ei kaasua/liikaa kaasua ja puskee pahasti. Sopivalla kaasulla kääntyy melko kivasti, mutta aika vaikea saada sopiva kaasu kun turbolagikin on aika iso. Todella hauska auto ajaa ja ne äänet mitä se pitää :D
 
Ai että sitä tunnetta kun ajat pitkää kisaa hard renkailla jotka on hyvässä kunnossa ja tuut hakemaan vaan bensaa jota on jäljellä 0,3 kierrokselle ja tuplaklikkaat vahingossa "ei" varikolla kun kysytään vaihdetaanko renkaat ja tankataanko. Tänään taas vähän sihisi päässä :mad: Muuten peli vaan paranee ja paranee..
 
Piti käydä itsekin ostamassa Escudo ja fiilistellä autoa. Kyllähän siitä aika hyvät GT2-nostalgia vibat tuli!

Yllätyin kun autoon pystyi laittamaan high rpm-turbon, jolla tehot nousi ujoon 1100 hevosvoimaan :cool:
 
Gt3 ja gt4 autoja. Custom race spassa. Vielä kun jaksas opetalla jarruttamaan oikeissa kohissa. Eniten rata auton fiilistä tossa gt3ssa tai luulisin. En oo oikeita autoja radalla koittanut. Stabiili kun mikä. Ja pitää hyvin kun on airoakin. Kahtelin youtuubasta english gt:tä tossa yks päivä ja aattelin sitten testaa samaa turismossa. Kun melkeen ne autot siitä löyty.
 
McLaren VGT (Gr.1) toistaiseksi nopein ei-legend auto Sardegna grindaukseen. Tuolla pääsee kierrosajassa alle 1.32s ja kokonaisajassa alle 24 min. :tup:

 
Gt3 ja gt4 autoja. Custom race spassa. Vielä kun jaksas opetalla jarruttamaan oikeissa kohissa. Eniten rata auton fiilistä tossa gt3ssa tai luulisin. En oo oikeita autoja radalla koittanut. Stabiili kun mikä. Ja pitää hyvin kun on airoakin. Kahtelin youtuubasta english gt:tä tossa yks päivä ja aattelin sitten testaa samaa turismossa. Kun melkeen ne autot siitä löyty.

Olipa aivan eri tavalla mukava katella kun oli tuo toinen kuvakulma koko ajan. Lisää näin tehtyjä videoita.
 
Gran Turismo 7:n pelaaminen tuli aloitettua PSVR2:n julkaisussa ja pelkästään VR:nä ja onhan tämä erittäin toimivä yhdistelmä, nyt tuli myös platina trophy tilille.

Peliä on haukuttu simcadeksi, mutta mielestäni fysiikat on riittävän vakuuttavat esim. Assetto Corsaan verrattuna ja ehdottomasti riittävät simulaatiomaiseen kokemukseen. Uramoodia ei varsinaisesti edes ole, mutta tämä ei ole haitannut vaan pelattavaa riitää edelleen myös yksinpelinä jos esim. kaikki Circuit Experiencet haluaa saada kullaksi. Moninpeli on ollut myös ihan hauskaa ja Sport moden kisoihin on helppo hypätä mukaan, toki välillä mukaan mahtaa näitä sikailijoita ja rangaistussysteemi ei oikein toimi vaan itse saattaa saadaa aikarangaistuksen jos toinen sikailee kylkeen ja itse ajautuu tämän takia valliin.

Eniten parran pärinää aiheuttaa mikromaksut ja credit systeemi joka on todella typerä. Tuo ei edes palkitse hyvin ajamisesta vaan helpoimmalla AI tasolla kaikki ajoavustukset päällä saa ihan samat creditit ja Sport modessa voitoista saa aivan naurettavan pienet palkinnot. Näiden typeryyksien takia hankin creditit scriptin avulla, kun toinen vaihtoehto olisi aivoton grindaaminen ja mieluumin käytän tämän ajan pelin pelaamisen välittämättä crediteistä.
 
Tullut ajettua pidempiä 30 ja 60 minuutin kisoja viime päivinä. Hyvä arcadesim minusta tuo gt7. Joutuu miettimään bensankulutusta ja renkaita + auton tuunausta pidemmissä kisoissa. Puhun arcadesim:sta gt7:en yhteydessä sen vuoksi ettei joudu turhaan väittelyyn fanaattisempien simufanien kanssa. Mulle gt7 taso simulaatioissa on aikalailla täydellinen autopeli.

Tärkein asia mitä toivoisi on sophy ai:n paluu. Sophy ai 20kilpailijan pidemmissä kisoissa olis namia. Toinen mitä toivoisi olisi erilaiset liigat/uramoodi, jossa lähdettäisiin pohjalta karting autolla ja päädytään jossain vaiheessa formulaan/ralliin/koppioautokisihin jne. Uramoodissa tietty alussa köyhä ja paska auto ja pitää sieltä pohjalta rämpiä keskikastiin ja lopuksi huipulle samalla kun virittelee autoa paremmaksi.
 
Alkaa olemaan yksinpelipuoli taputeltu gt7:ssa. Ajokortit kullattu, kiinnostavat time trialit ajettu, autot kerätty, kisat voitettu. Oli s-10 lisenssitesti eli span kierros märässä kelissä minulle haastava. Pitkä loiva mutka lopussa tuntui ettei koskaan oikein oppinut ajamaan. Joko lähti perä alta ja spinnaus tai tuntui että mateli siitä läpi ihan liian hitaasti.

Otin eka kertaa moninpeliä tänään gt7:ssa. Mukavaa oli ja ei ollut törmäilijöitä kisaamassa. Lagipuolikin vaikutti olevan kunnossa. Online kisoja pelaamisen alle ennen kuin laitan pelin kesätauolle. VR tuo onlineen oman lisänsä, kun tuntuu tilan hahmottavan paremmin ja ajaminen on siten hauskempaa. Peilien/sivulle vilkuilu päätä kääntämällä on erittäin jees versus monitorilta pelaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa olemaan yksinpelipuoli taputeltu gt7:ssa. Ajokortit kullattu, kiinnostavat time trialit ajettu, autot kerätty, kisat voitettu. Oli s-10 lisenssitesti eli span kierros märässä kelissä minulle haastava. Pitkä loiva mutka lopussa tuntui ettei koskaan oikein oppinut ajamaan. Joko lähti perä alta ja spinnaus tai tuntui että mateli siitä läpi ihan liian hitaasti.

Otin eka kertaa moninpeliä tänään gt7:ssa. Mukavaa oli ja ei ollut törmäilijöitä kisaamassa. Lagipuolikin vaikutti olevan kunnossa. Online kisoja pelaamisen alle ennen kuin laitan pelin kesätauolle. VR tuo onlineen oman lisänsä, kun tuntuu tilan hahmottavan paremmin ja ajaminen on siten hauskempaa. Peilien/sivulle vilkuilu päätä kääntämällä on erittäin jees versus monitorilta pelaaminen.
Itellä sama tilanne. Vain yksi driftaus on hopealla ja kaikki muu kultaisella. Nyt ajellut noita Sport-kisoja, jotka ovat nyt B-luokassa jo varsin siistejä. Mutta jotenkin älyttömältä tuntuu että täytyisi grindata aivan maan helvetisti, että saisi kerättyä kaikki autot tai osteltua noita legenda-autoja. Tunnin Spa:ta on tullut ajettua, sillä sen voittaa niin helposti, mutta tuntuu älyttömältä. Ihmettelen myös mikromaksupuhetta, kun en ole viellä edes löytänyt mihin sitä rahaa muka voi tunkea.
 
Itellä sama tilanne. Vain yksi driftaus on hopealla ja kaikki muu kultaisella. Nyt ajellut noita Sport-kisoja, jotka ovat nyt B-luokassa jo varsin siistejä. Mutta jotenkin älyttömältä tuntuu että täytyisi grindata aivan maan helvetisti, että saisi kerättyä kaikki autot tai osteltua noita legenda-autoja. Tunnin Spa:ta on tullut ajettua, sillä sen voittaa niin helposti, mutta tuntuu älyttömältä. Ihmettelen myös mikromaksupuhetta, kun en ole viellä edes löytänyt mihin sitä rahaa muka voi tunkea.
Noihin älyttömiin driftaus missioneihin löytyy kikka, mikäli kulta tuntuu hankalalta.

Aja ensimmäiseen driftaus alueeseen, käänny ympäri ja aja rataa taaksepäin, kunnes löydät varikon sisäänkäynnin.
Aja varikkoon sisälle.
Kun peli ulostaa auton varikolta voit kahvailla ja keräillä pisteitä vapaasti, kunnes saavutat ensimmäisen driftaus alueen lopun.
 
Noihin älyttömiin driftaus missioneihin löytyy kikka, mikäli kulta tuntuu hankalalta.

Aja ensimmäiseen driftaus alueeseen, käänny ympäri ja aja rataa taaksepäin, kunnes löydät varikon sisäänkäynnin.
Aja varikkoon sisälle.
Kun peli ulostaa auton varikolta voit kahvailla ja keräillä pisteitä vapaasti, kunnes saavutat ensimmäisen driftaus alueen lopun.
Kiitos! Tällä hoitui! Nyt on kaikki kultaisella =) On oli nuo driftaukset kyl jotenkin omasta mielestäni älyttömiä.
 
Onko mitään uutista Sophysta kuulunut estin jälkeen? Jotenkin tämä ei maistu enää yhtään kun sai sitä vähän kokeilla.
 
Onko mitään uutista Sophysta kuulunut estin jälkeen? Jotenkin tämä ei maistu enää yhtään kun sai sitä vähän kokeilla.

Sophy AI oppinut driftaamaan. Samassa lupaillaan sophy ai:n tulevan pysyväksi osaksi peliä. Aikataulu edelleen pimennossa

Dr. Subramanian echoes the comments made by Dr. Peter Wurman when we interviewed him last month, that Sony AI is working with Polyphony Digital to make Sophy a larger and “permanent part of the game”.

 
Isoja uutisia GT7:sta:


Eli Spec II -päivitys tulee huomenna. Uudistuksista isoin lienee Sophy-integrointi, joka vaikuttaa varsin laajalta ja erittäinkin lupaavalta. Myös autoja, uusi rata (ja lumiolosuhteet), UI-uudistuksia, uusia kisoja... Toivottavasti olisi myös PSVR2-käyttäjille lisää räätälöintimahdollisuuksia, niin omasta puolestani paketti olisi erittäin vahva! Hassusti samana päivänä tulee kaksi itselleni vuoden isointa pelijuttua, eli Talos Principle 2 ja GT7 Spec II.
 
Noniin. Nyt kun Sophy on tullut niin voi palata takaisin tähän. Uusia autoja on vuodessa tullut hirveä liuta.

Onko ekonomia parantunut ja normaalisti pelaamalla saa rahaa hyvin? Jos ei, onko bottaaminen vielä vaihtoehto?
 
Tuli otettua ensipuraisu uudesta päivityksestä.

-Lumella ajaminen tuntuu yllättävän luontevalta. Vähän olisivat enemmän voineet panostaa renkaiden heittämään lumipöllyyn.

-Weekly Challenget on tervetullut lisä muuten tylsään kampanjaan ja noista saa jopa jotain rahaakin. Suorita 1 -> 100K, Suorita 3 -> 200K, Suorita kaikki 5 -> joku lottolippu.
Harmi, että eivät ole sophy versioita tällä kertaa.

-Sophy kilpailut quickracessa kivoja. Täysi gridi ja käyttäytyvät paljon ihmismäisemmin kuin vakio botit.
Rahaa noista ei paljoa tienaa, mutta rakkaudesta lajiin ja muut esson baarin parhaat.
 
Kaikki autot ostettuna ja jotain 94 miljoonaa krediittiä. 999 autoa tallissa. Onneksi voi pelata peliä pelinä ulkoistamalla turhan grindauksen. Tänään innolla sophyn kanssa kisaamaan ja visuaalit psvr2:en kautta.
 
Mikähän on kun Sophy ei ole ns. uramoodissa. Eipä huvita enää sitä tahkota ja harmittaa.
 
Mikähän on kun Sophy ei ole ns. uramoodissa. Eipä huvita enää sitä tahkota ja harmittaa.
Olis sonyllä paikka tehdä kunnon ura moodi gt7:een. Maksaisin jopa tuosta jos tulisi DLC:na ja kyljessä muutama uusi auto ja rata. Tyyliin alat pelaan cartingista ja päädyt formulaan tai koppiautoihin. Rajatusti rahaa lähtöön, lisää kisoista ja vähän saa viritellä autoja. Valinnaisena vahinkohommat. Jos tunaroi niin menee rahat auton korjaamiseen.

Kasuaaliin pelaamiseen nykyinen sophy riittää ihan jees. Kisa siellä, kisa täällä mutta ei sellaista imua, että jaksaisi viikkotolkulla pelata joka päivä.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 561
Viestejä
4 557 356
Jäsenet
74 999
Uusin jäsen
Roope12345

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom