God of War: Ragnarok - PS5

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JouBqa
  • Aloitettu Aloitettu
Millä grafiikkamodella porukka täällä pelaa tätä? Itsellä käytössä tuo "Favor quality" + "High frame rate on". Yllättävän smootisti toimii tällä kombolla ja näyttää todella hyvältä.

edit. Lisätään vielä sen verran, että televisiona toimii LG Oled C1 joten VRR myös päällä.
 
Millä grafiikkamodella porukka täällä pelaa tätä? Itsellä käytössä tuo "Favor quality" + "High frame rate on". Yllättävän smootisti toimii tällä kombolla ja näyttää todella hyvältä.

edit. Lisätään vielä sen verran, että televisiona toimii LG Oled C1 joten VRR myös päällä.
Ainakin Digital Foundry sanoi että ei missään nimessä kannata käyttää quality-moodia, kun tuo performance-tila näyttää lähestulkoon yhtä hyvältä.


So, given this information, let me summarise what the best ways to play the game on PlayStation 5. If you have a modern high-end TV with 4K 120Hz support, I would suggest the high frame-rate mode. It feels the most responsive and you really lose very little in terms of overall image quality and detail. It looks fantastic. If you do not have such a TV, my suggestion is to stick with the 60Hz performance mode instead. You get a perfectly stable frame-rate and excellent visual quality - it's one of the most stable 60fps games I've seen on consoles.
 
Oon kattonu striimejä pari tuntia alkupelistä ja näyttäis olevan samaa mitä ykönenki. Jostain syystä mulla kamelin selän katkaisee niinkin pienen jutut kuin quicktime eventit ja yhden napin automaattihypyt tai vaikka puun kaataminen sillaksi, niitä en haluais ollenkaan. Taistelu näyttäis olevan hauskaa niinku edellisessäki.

Erityismaininta välivideoille jotka on välillä erittäin hyviä, liiottelematta rutkasti parempia mitä oikeat elokuvat. Yhdessä alkupään videossa kun istutaan pöydän ääressä jännitys on aivan tapissa! Se kohtaus sopi hyvin näin #miestenviikkoon.
 
Millä grafiikkamodella porukka täällä pelaa tätä? Itsellä käytössä tuo "Favor quality" + "High frame rate on". Yllättävän smootisti toimii tällä kombolla ja näyttää todella hyvältä.

edit. Lisätään vielä sen verran, että televisiona toimii LG Oled C1 joten VRR myös päällä.
1440p +performance/ high frame rate modella vedellyt. Tarkkaa on kuva ja sulavalta tuntuu meno. PC monitorilla joten ei VRR mutta ei ole tuntunut siltä että olisi tarpeen.
 
Yleensä peleissä, missä grafiikkamoodin saa valita, on defaulttina päällä se 4K quality 30fps moodi ilman mitään kikkareita. Tässä nyt ainakin LG OLED:illa oli heti alussa päällä Favor Performance ja High Frame Rate+VRR, eli selkeästi myös devien mielestä se moodi millä peliä kannattaa pelata.
 
Ite kans vetelen tolla high fr + vrr. Helposti paras mode testattuani kaikki.
Fps pyörii noin 75-90. Yleensä siinä vähän päälle 80. Oikein sulavaa menoa.
Ruutuna lg 42” c2 oled
 
Pitkän miettimisen ja arpomisen jälkeen kamelin selkä katkesi ja peli ostettu diginä! Vajaa 90gb ladattu ja kohta pelaamaan. Game on! :kippis:

IMG20221111181135.jpg
 
Oon kattonu striimejä pari tuntia alkupelistä ja näyttäis olevan samaa mitä ykönenki. Jostain syystä mulla kamelin selän katkaisee niinkin pienen jutut kuin quicktime eventit ja yhden napin automaattihypyt tai vaikka puun kaataminen sillaksi, niitä en haluais ollenkaan. Taistelu näyttäis olevan hauskaa niinku edellisessäki.

Erityismaininta välivideoille jotka on välillä erittäin hyviä, liiottelematta rutkasti parempia mitä oikeat elokuvat. Yhdessä alkupään videossa kun istutaan pöydän ääressä jännitys on aivan tapissa! Se kohtaus sopi hyvin näin #miestenviikkoon.
Tässä tämä ihan ekan puolentunnin aikana nähtävä video mitä tarkotin(laita stopille 14 minuutin jälkeen, ku siellä tulee varmaan spoilereita). Tuo on niinku Aki Kaurismäki, mutta viihdyttävä. :D Menee parhaimpiin elokuva/peli kohtauksiin heittämällä.
 
Pelaaja-lehden poppoon kommentit god of war:sta. "jos tykkäsit edellisestä niin tykkäät tästäkin", "hyvin samanoloinen peli", "erinomainen peli". Linkinpäässä enempi jutustelua pelistä. Linkki aikaleimalla. Ei spoilaa juonta, yrittävät puhua aika geneerisellä tasolla pelistä.


 
Onko vaikein taso päällä? :)

Ei tälläkertaa, koska arjessa on tarpeeksi hermot koetuksella. :rofl:

Nelisen tuntia peliä takana ja kyllähän tämä maistuu. Todella samanlainen peli kuin edellinen pienillä uudistuksilla. Edellisessä pelissä eniten ärsytti bossien samankaltaisuus, ja se näyttäisi olevan tässä parannettu, sillä yhtään samanlaista bossia ei ole vielä vastaan tullut. Toivottavasti tarina jaksaa kantaa loppuun asti. :tup:
 
Eilen sai ostettua single's day-tarjouksena tämän halvemmalla, niin pistin tilaukseen ps4:lle.
 
Nyt täytyy sanoa että on kyllä kaikinpuolin miellyttävä ja koukuttava peli. Tätä on tullut tahkottua oikein huolella viime päivinä. Oikeastaan kaikki vapaa-aika töiden oheella mennyt joko God of warin tai uusimman Codin kanssa.
Itse olen pelannut joko 60fps tai 120fps asetuksilla, sillä näiden kuvanlaadullinen ero vs 30/40fps on niin hiuksen hieno, ettei jälkimäisiä ole oikein järkeä käyttää. Pelaan siis Sonyn oledilla. Kaikin puolin näyttävä peli ja tutut pelimekaniikat ovat omaan mieleeni.
 
Tarina,lore ja videoiden katselu ja keskustelut on parasta, pelillisesti noin puolessa välissä iski uupumus, samaa toimintaa realmista toiseen, vähän eri vaatteilla. Jos kenttiä juostessa ei olis ollu puhetta niin olis varmaan jäänyt kesken.
 
Vähän joo lässähti loppua kohden, myönnettäköön, kaikkien pelimekaniikkojen puolesta selvä parannus edelliseen muttei tarinan puolesta kyllä yltänyt aiemman tasolle.
 
Koluan tuossa Vanaheimia (se kai se oli) ja pari juttua ärsyttää...
Tuolla nököttää sen padon yläpuolella tämä lohikäärme ja sen kimppuun ei pääse kiipeämään ennen kuin on ne ogret hoidellut alhaalta, vaikka selkeästi näkee, että kiipeä tuosta kohtaa, niin ei vaan toimi.

Sitten toinen kohta lähellä on se ansahärdelli, en tiedä mikä siinä tökkii mutta en saa vaan houkuteltua niitä kahta (tai yhtä edes) hurttaa sinne ansan sisään, vaikka on ylhäällä se häkki. Selvästikään ne ei pääse tulemaan sen kynnyksen yli, vaikka itse pystyn liikkumaan siitä ja häkki on ihan ylhäällä. MIkäköhän siinä mättää, pitäskö olla päivä/yö (en muista kumpi siinä nyt on)?

Muuten ihan suht viihdyttävä peli, en nyt mikään hirveä fani ole ollut, pelasin edellisenkin osan läpi kun ilmaiseksi sai... selkeä jatko-osa hyvässä ja pahassa... hahmot ja dialogi ihan hauskaa, näyttäviä maisemia, kevyitä puzzleja ja vauhdikasta mättöä. Tulipa hommattua, kun ei oikein muutakaan ollut. Witcheriä odotellessa menee.:cigarbeye:
 
Koluan tuossa Vanaheimia (se kai se oli) ja pari juttua ärsyttää...
Tuolla nököttää sen padon yläpuolella tämä lohikäärme ja sen kimppuun ei pääse kiipeämään ennen kuin on ne ogret hoidellut alhaalta, vaikka selkeästi näkee, että kiipeä tuosta kohtaa, niin ei vaan toimi.

Sitten toinen kohta lähellä on se ansahärdelli, en tiedä mikä siinä tökkii mutta en saa vaan houkuteltua niitä kahta (tai yhtä edes) hurttaa sinne ansan sisään, vaikka on ylhäällä se häkki. Selvästikään ne ei pääse tulemaan sen kynnyksen yli, vaikka itse pystyn liikkumaan siitä ja häkki on ihan ylhäällä. MIkäköhän siinä mättää, pitäskö olla päivä/yö (en muista kumpi siinä nyt on)?

Muuten ihan suht viihdyttävä peli, en nyt mikään hirveä fani ole ollut, pelasin edellisenkin osan läpi kun ilmaiseksi sai... selkeä jatko-osa hyvässä ja pahassa... hahmot ja dialogi ihan hauskaa, näyttäviä maisemia, kevyitä puzzleja ja vauhdikasta mättöä. Tulipa hommattua, kun ei oikein muutakaan ollut. Witcheriä odotellessa menee.:cigarbeye:
Ekassa sun pitää veneellä mennä ton orgen luokse. Toisesta kokeile jättää se axe siihen trappiin ja lähdet ulos hetkeksi. Jospa ne respawnais silloin sisälle.
 
Oli kyllä aika kesy tuo tarina jos sitä vertaa 1 osaan ja meininki oli muutenkin liian nössöä. Niissä alkuperäisissä peleissä Kratos ei pahemmin armoa antanut,olisi ihan kiva nähdä semmoine Kratos tulevissa peleissä, kyllä tuo isukki Kratos on mielestäni nyt nähty.
 
Oli kyllä aika kesy tuo tarina jos sitä vertaa 1 osaan ja meininki oli muutenkin liian nössöä. Niissä alkuperäisissä peleissä Kratos ei pahemmin armoa antanut,olisi ihan kiva nähdä semmoine Kratos tulevissa peleissä, kyllä tuo isukki Kratos on mielestäni nyt nähty.
No mä olen sitä mieltä että se vihainen Kratos alkoi olla jo niin nähty. Sitä tehtiin kuitenkin niin monta vuotta ja monta peliä.
 
No mä olen sitä mieltä että se vihainen Kratos alkoi olla jo niin nähty. Sitä tehtiin kuitenkin niin monta vuotta ja monta peliä.
Oli se silloin aikoinaan nähty, mutta kyllä se tämä kesykin Kratos alkaa olemaan mielestäni nähty. Ei sen välttämättä tarvitse koko aikaa mikään täysi sekopää olla, mutta huomattavasti tylympi kuin tuo nykyinen. Ehkä seuraavan pelin pitäisi ottaa itsensä vähemmän vakavasti ja hieman irrotella. Varsinkin tätä jatko-osa oli jotenkin todella raskasta pelata, ei tuossa missään vaiheessa hymy noussut kasvoille kun pelasi.
 
Läpi meni ja 46h kesti. Hyvä oli, mutta en nyt osaa sanoa oliko ensimmäistä osaa parempi mutta viihdyin kyllä alusta loppuun. Muutama tympeämpi chapter oli ja yllättävän paljon bugeja tuli vastaan. 9/10 arvosana.
 
Ekassa sun pitää veneellä mennä ton orgen luokse. Toisesta kokeile jättää se axe siihen trappiin ja lähdet ulos hetkeksi. Jospa ne respawnais silloin sisälle.

Juu mutta
sehän siinä just on se typerä juttu, että pitää ensin muussata se ogre ennen kuin se reitti alkaa toimia, eikä siihen ole mitään ilmeistä syytä... eikä Mimir tai Atreus mitään vihjanneet edes. Yleensä ne kyllä jotain sanoo, jos et heti toimi 'oikein'....

Tuosta ansahommasta, en saa sitä millään toimimaan. Tiedän miten sen pitäis mennä, muttakö ne pahukset ei vaan suostu sinne kehän sisään tulemaan. Häkki on kirveellä lukittu niin korkealla kuin se menee ja itse pystyy kävelemään ilman ongelmia sinne. Mutta ei, kokeilin yöllä ja päivällä. Pitäsköhän tässä nyt kuitenki jotain muutakin tehdä? Oli se toinen pedon pesä siellä alttarin lähellä mutta se oli tyhjä, Kratos totes vaan, että on huolimaton monsu, kun pesä löyty helposti... mutta sen kummenpaa ei siellä sitte ollut. Pitäskö se lentävä loffari kylmätä ensin tai jotain?
 
Mitäköhän pelin kehittäjät ovat ajatelleet tämän Lost Sanctuary -tehtävän kanssa? Aivan järkyttävää shaibaa ja tässähän menee koko päivä kun joutuu pelaamaan tämän maan lävitse...
 
Juu mutta
sehän siinä just on se typerä juttu, että pitää ensin muussata se ogre ennen kuin se reitti alkaa toimia, eikä siihen ole mitään ilmeistä syytä... eikä Mimir tai Atreus mitään vihjanneet edes. Yleensä ne kyllä jotain sanoo, jos et heti toimi 'oikein'....

Tuosta ansahommasta, en saa sitä millään toimimaan. Tiedän miten sen pitäis mennä, muttakö ne pahukset ei vaan suostu sinne kehän sisään tulemaan. Häkki on kirveellä lukittu niin korkealla kuin se menee ja itse pystyy kävelemään ilman ongelmia sinne. Mutta ei, kokeilin yöllä ja päivällä. Pitäsköhän tässä nyt kuitenki jotain muutakin tehdä? Oli se toinen pedon pesä siellä alttarin lähellä mutta se oli tyhjä, Kratos totes vaan, että on huolimaton monsu, kun pesä löyty helposti... mutta sen kummenpaa ei siellä sitte ollut. Pitäskö se lentävä loffari kylmätä ensin tai jotain?
ne elukat sinne häkkiin pitää houkutella ulkoa. Jos olet tappanut ne niin käy jossain toisella alueella ja tule takaisin niin niiden pitäisi ilmestyö siihen pihalle mistä jahtaavat sisälle ja sinne häkkiin. Ja se alttarin luona oleva pesä liittyy aivan muuhun hommaan. Se tarina saa alkunsa craterin eri alueella. muutama bugi tuli omalla läpiipeluulla mutta niistä selvisi kun käynnisti pelin uudestaan.
 
Huh olipa pettymys. Tarinan takia piti puskea loppuun vaikkei sekään meinannut kantaa. Taistelu pitkäveteistä puurtamista jokaikistä vihollista vastaan. Parry, väistö hakkaa kunnes vihollinen iskujen keskeltä taas lyö vastaan, ammu nuolia, käytä kentällä olevia kertakäyttöisiä kiviä ja tolppia. Perusmosatkin vaatii riehumista pidemmän aikaa mitä ei nyt ihan sodan jumalalta odottaisi ja välivideoissa voimat onkin taas tallella.

Tiukasti rajatut polut, latausrealmi missä odotat valkoista ovea, kentissä olevat latauspaikat, typerät puzzlet, alueet matkan varrella jotka on rajattu eri väristen nuolien/keihään taakse jolloin pakko palata vanhoille alueille, kykenemätön kiipeämään tai hyppäämään yhtään minkään esteen yli on tänä päivänä jotain mitä ei jaksa. Pahimpana pakolliset pojan ohjauspätkät.

Edellistä osaa pelailin ihan mielelläni ja tarinakin tuntui viihdyttävämmältä. Kaikin puolin tämä tuntui dlc:ltä ja valitettavan huonolta sellaiselta. Taistelun huono toteutus ajoi vaihtamaan vaikeudstason helpoimmalle ja mahdollisimman nopeasti vain rushasi tämän loppuun. Vaikka se yksikin arvostelija lynkattiin niin 6/10, ei vain maistunut vaikka sonyn peleistä last of us, uncharted ja horizon on maistunut erinomaisesti.
 
Mitä nyt olen 10+ tuntia tätä pelannut, niin mielestäni tämä peli muistuttaa enemmän jotain The Last of Usia, kuin God of Waria, Kratoksen takia tässsä pelissä on enää tuo nimi.
Nyt on sentään enemmän variaatioita vihollisissa, mutta raaoissa lopetusanimaatioissa ollaan edelleen tuttiritari-tasolla.

Muuten tämä on kyllä 100% ihan samaa kauraa kuin vuoden 2018 peli, jossa minusta oli parempi juoni. Samaa helkkarin avoimen maailman veneellä melomista jolloin se puhuva pää kertoo tarinoita.
Rangarökin alku oli käytännössä AIVAN samanlainen kuin 2018 pelissä. Toisaalta niin oli ne vanhatkin God of Warit keskenään ihan samanlaisia. :D

Ehkä isoin uudistus on
päästä pelaamaan Atreuksella, mistä tuleekin The Last of Us-fiilis, mutta minua ei kiinnosta pätkän vertaa pelata sillä rääpäleellä, halun raakaa verimäyhää Kratoksella!
 
Olen tässä viivytellyt pelin ostamista, koska tuli fiilis että tässä on tehty vähän Last of Us Part kakkoset, eli aluksi arvostelut hehkuttavat maasta taivaaseen, ja sitten iskee realiteetti ettei se peli nyt kovin loistava ollutkaan kaikkien mielestä. Jotenkin itselle vaikuttanut lähinnä pidemmältä versiolta ykkös God of Warista mutta huonommalla juonella ja rytmityksellä. Pelin pidempi kesto ei oikein ole plussa, kun ykkösenkin pelasin tunnin-parin pätkissä parin kuukauden aikana lävitse. Varmaan ihan menevä ok peli, mutta nämä GOTY-hehkutukset pari päivää julkaisun jälkeen tuntuivat kyllä aika överiltä.

Tämä peli nyt ei varmaan kovin pian päädy mihinkään alennukseen, joten pitää odotella vielä tovi ostopäätöstä. Uutta pelattavaa tarvittaisiin kyllä, etenkin nyt kun Callisto Protocolkin floppasi. Otan varmaan Plague Tale Requiemin tähän väliin, ja sitten katson jos internet olisi päätynyt johonkin konsensukseen siitä, olikö tämä Ragnarok lopulta hyvä.
 
Olen tässä viivytellyt pelin ostamista, koska tuli fiilis että tässä on tehty vähän Last of Us Part kakkoset, eli aluksi arvostelut hehkuttavat maasta taivaaseen, ja sitten iskee realiteetti ettei se peli nyt kovin loistava ollutkaan kaikkien mielestä. Jotenkin itselle vaikuttanut lähinnä pidemmältä versiolta ykkös God of Warista mutta huonommalla juonella ja rytmityksellä. Pelin pidempi kesto ei oikein ole plussa, kun ykkösenkin pelasin tunnin-parin pätkissä parin kuukauden aikana lävitse. Varmaan ihan menevä ok peli, mutta nämä GOTY-hehkutukset pari päivää julkaisun jälkeen tuntuivat kyllä aika överiltä.

Tämä peli nyt ei varmaan kovin pian päädy mihinkään alennukseen, joten pitää odotella vielä tovi ostopäätöstä. Uutta pelattavaa tarvittaisiin kyllä, etenkin nyt kun Callisto Protocolkin floppasi. Otan varmaan Plague Tale Requiemin tähän väliin, ja sitten katson jos internet olisi päätynyt johonkin konsensukseen siitä, olikö tämä Ragnarok lopulta hyvä.
No, periaatteessa tän osalta ostopäätöksen voi tehdä silleen et miettii haluaako lisää sitä vuoden 2018 God of Waria vaiko ei. Tässä on oikeasti hyvin vähän muutoksia tehty minkään suhteen, muutama uus lisäys mitkä ei sitä pakkaa kyllä sekota läheskään niin paljoa et peli tuntuis mitenkään uudelta tai mullistavalta. Jos se edellinenkin osa alko pitkästyttämään jossain vaiheessa, niin tää ei kyllä tarjoa mitään mikä muuttais sitä fiilistä. Tässä nyt toki ollaan vielä siinä honeymoon-phasessa tän pelin suhteen et jos kritiikkiä antaa liiankin rankasti niin vannoutuneimmat fanit kyllä tulee aggressiivisesti puolustamaan. Eikä siinäkään mitään väärää oo, jos se 2018 God of War maistu tosi hyvin niin eipä oo oikeastaan mitään syytä miksei tämäkin uppoais. Jokatapauksessa tää menee vähän siihen kategoriaan et aika hajuton ja mauton jatko-osa jossa ei oo otettu yhden yhtäkään riskiä oikeastaan minkään asian suhteen. Joillekkin uppoo se santsikierros samaa, mut eipä tää oikeen itellekkään lähtenyt ja nyt en oo edes pariin viikkoon käynnistänyt peliä.

Kehittäjiltä kyllä ihan oikea päätös tehdä trilogian sijasta duologia. Eikös tän alunperin kuitenkin pitänyt olla kaks erillistä peliä jotka yhdistettiin yhdeks?

Sen verran voin kyllä myöntää et toi alueiden pätkiminen pienemmiks kokonaisuuksiks ärsytti kanssa aivan suunnattomasti. Jos mun kymmenen minuutin välein tarttee ryömiä jonkun saatanan kapean onkalon läpi, kiipeillä hitaasti viis minuuttia tai katella jotain muuta ihan täysin puhdasta filleriä jossa korkeintaan työnnän vasenta tattia johonkin suuntaan, niin mulla menee mielenkiinto oikeasti aika nopeasti siinä vaiheessa. Tostakin oli juttua et ei edes välttämättä ole lataustaukojen piilottelua josta kärsitään sen takia kun tää tuli myös PS4:lle, mut en tiedä onks sekään sit mikään tekosyy et ne on tehty sitä varten et saadaan skriptien triggerit toimimaan kunnolla. Oon kuitenkin ite sitä mieltä et oon videopeleissä yhden eliniän verran jo tarpeeks tota ripulia katellu ja voitas alkaa ehkä miettimään vaihtoehtosia tapoja, niitäkin kun on nähty jo useamman vuoden takaa.

Voi myös olla et oma pelimaku on tässä vuosien varrella muuttunut vaan sen verran oleellisesti et en enää varsinaisesti edes kuulu näitten kohderyhmään.
 
Pääjuoni selätetty vajaassa 24 tunnissa! Olisiko Kratoksen tarina nyt nähty?

Hieman jäi ristiriitaiset tunteet pelistä. Pelattavuus ja visuaalisuus pelissä on rautaa. Tarina oli ihan ok, mutta paikoin turhan lällyksi vedetty omaan makuun. Muutama pitkäveteinen kohta oli jolloin tarina tuntui jopa väkisellä puurtamiselta. Tällä hetkellä vaikuttaa ettei ole mitään mielenkiintoa palata pelin pariin tahkoamaan sivuquesteja, mutta saa nähdä. Kaiken kaikkiaan kuitenkin ihan ok peli, mutta jälkikäteen ajateltuna ei kuitenkaan 80e arvoinen. 3.5/5
 
Täällä vähän samat fiilikset kuin yllä. 2018 Gowin jaksoi jauhaa jopa platinaan asti, tämän kanssa tuntui jo puoli välin kohdalla että milloin tämä oikein loppuu. Ns. taisteluväsymys ja saman toistaminen alkoi puuduttamaan pahasti. Tämä vain on liian sama peli kuin aiempi osa, vaikkei se välttämättä ole edes huono asia. Mitään mielenkiintoa ei tämän osan kohdalla alkaa keräämään kaikkia trophyjä. Paikoin erittäin komean näköinen ja loistava ääninäyttely pelastaa paljon. 3,5/5.
 
Läpi meni 35 tunnissa. Paljon jäi sivujuttuja tekemättä, koska tuo pääjuoni koukutti pahasti :D Toki nyt voi keskittyä niihin kaikkiin sivujuttuihin, mutta pakko pitää taukoa.

Koska tuo loppu iski täysillä ja oli kyllä tunteellinen ja eeppinen. Kuten koko peli. Tarina, hahmot, dialogi ja gameplay ovat kyllä 5/5. Vuoden peli itselle. Menee jopa Elden Ringin edelle.

Mahtava peli, jota voin suositella kaikille :)
 
Olihan tossa 72 tunniksi (yli milli rahaa, level 9 kamat jne. ja about kaikki tehty paitsi Pit Minesin pers-eerikit ja pers-eerikki-bossi + end-gamen fragmentsihöpöhöpöt) kosolti huippueeppistä laatuviihdettä ja haastetta kun tarpeeksi korkealla vaikeustasolla pelasi. Täyttä rautaa ja oiva juoni. Ei tää nyt ihan niin superkova ollut kuin edeltäjänsä minkä vasta vuosi sitten pelasin PS5:lla, mutta ihan prkl kova silti ja monipuolisempi vihulaismateriaali piristi asiaa. Huikeet saundit+musat, huikeet taistot, huikeet animaatiot, huikeista huikein peli- ja taistelumekaniikka ja pelattavuus / combot / muuvit. (en pysty jatkaan enää Witcher 3 koska se on niin paska pelata tän jälkeen)

Ehdoton 4,9/5. Olis ihan täys femma jos ei olis tarvinu sompailla Angrbodan kaverina niin kauaa + jos Berserkerit ois ollu pirusti vaikeempia (ei ne musta yltäny ykkösen valkyrieiden lähelle likimainkaan haasteessa, toki voi johtua Emblem of Elusionin käytöstä mikä oli avain noiden helppoon pieksuun lisäämällä dodge rollin kantamaa / nopeutta) + sleeping trolleissa ois ollut jotain ideaa/haastetta + Muspelheim trialssit ois ollu vaikeempia + pelin loppuvaiheen bossit ois ollu vaikeampia (tai sit oon vaan pelannu ykköstä liikaa tai grindasin Muspelheimin trialssit, Vanaheimit ym. liian aikaisessa vaiheessa :D).

Noh, jatko-osaan vinkki: Suutu jo! :D
 
Viimeksi muokattu:
Pelasin tämän juuri eilen läpi ja hauskaa oli! Balanced vaikeustasolla tuntui juuri sopivan haastavalta, eikä mihinkään taisteluihin jumittunut liian pitkäksi aikaa. Tarina oli mielestäni parempi, kuin 2018 god of warissa ja muutenkin tuntui kunnon jatko-osalta, kun kaikkea oli jonkun verran paranneltu. Favourseja tuli jotain tunteja tehtyä, mutta ei läheskään kaikkia. Aloitin nyt tämän pelin jälkeen tänään aiemmin 2018 god of warin give me challenge vaikeustasolla ja haastetta on riittänyt! Millä vaikeusasteella pelasitte tämän läpi?
 
Viimeksi muokattu:
Performance mode tuntui hyvältä valinnalta tässä pelissä. Nyt tarinan jälkeenkin tässä pelissä jäi vielä paljon tekemistä.
 
Nää uudet GOWit on kyllä jänniä pelejä. Nimittäin tuossa just eilen huomasin muistelevani jotain kohtaa tästä kakkosesta samasta vinkkelistä, kuin mistä yleensä muistelen moninpelikokemuksia kavereiden kanssa. Eli ajattelen pelin jotenkin Atreuksen kanssa yhdessä koetuksi. Aika vänkää ja mageeta, yleensä nuo NPC-sidekickit lähinnä ärsyttää. Muutenkin nämä on kyllä jänniä pelejä siitä, että vaikka yleensä koen suurimman osan yksinkpelien juonista olevan lähinnä väkinäistä paskaa, jossa tekee mieli hakata dialogue skippiä kovempaa kuin naapurin kusipäistä tenavaa, niin nämä kuitenkin pitivät otteessaan alusta loppuun asti ja nimenomaan pääasiassa juonellaan. Se kyllä ärsytti, että peli rupesi Atreuksen suulla "jeesaamaan" kaikista yksinkertaisimpienkin palikka-puzzlejen kanssa heti ensimmäisestä nanosekunnista lähtien.

Tälleen Souls - sotien veteraanina pelien taistelu tuntui myös aina jotenkin sen verran epämääräiseltä ja, noh, aika tylsältä jyystämiseltä, että säädin vaikeustason ihan reilusti alas. Sopi muutenkin paremmin mielestäni "kiukkuinen sodanjumala" - teemaan, kun perusmosat menivät poikki ja pinoon sekunneissa, sen sijaan että jokaista saatanan perusmookkiakin saa hinkata minuutin. Pomotappeluissa taas oli ihan vitusti liikaa epäreilulta tuntuvaa hyökkäysspämmiä, vammaista träkkäystä, animaatiolukkoja ja muuta bullshittiä.

Saa nähdä miltä seuraavaa osa sitten näyttää jos/kun ilmestyy. Hankintaan menee kyllä varmasti.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaus: Ilmainen=lyhyt mutta *itun vaikee -> myöhemmin aika pian perään tulee joku maksullinen DLC jostain toisesta mestasta. Mut eipä siinä, o(s)tetaan vastaan.
 
Ohhoh. Itsehän kerkesin jo myymään pelin pois kun olin pelannut läpi, koska oletin että mitään delsuja ei ole tulossa kun ei ekaankaan tullut. Noh, tuo on ilmeisesti jotain taistelupainotteista random-paskaa, niin eipä tuo niin kiinnosta kun lähinnä tarinan takia näitä GOWeja olen pelannut.
 
Kai joku muukin kuin minä on Valhallan ladannut :)
Onpa ollut hauska palata God of Warin maailmaan ja mukavasti lisäosa lähtee liikeelle ilman turhia kädestä-pitäen-tutoraaleja. Tosin itellä on vuosi siitä kun pelin läpäisin ja viimeksi pelasin niin vähän on ollut hakemista (etenkin kun Baldurs Gate 3:a tuli juuri tahkottua jossa taisteluiden tempo on ihan päinvastainen).
Mukavan armoton tallennus-systeemi jos oikein olen ymmärtänyt ja pistää oikeasti keskittymään taisteluihin.

Onko muuten God Of War: Ragnarökin PS4 -> PS5 päivitys aiemmin maksanut 10€? Itsellä siis reilu vuosi sitten hankittu peli PS4-versiolle ja kesällä ostin PS5. Pari muuta suht tuoretta peliä mitä on ollut niin tuo versiopäivitys on ollut ilmainen. En alkanut tästä maksamaan joten pelaan PS5:llä PS4 versiota tästä pelistä.
 
Kai joku muukin kuin minä on Valhallan ladannut :)
Onpa ollut hauska palata God of Warin maailmaan ja mukavasti lisäosa lähtee liikeelle ilman turhia kädestä-pitäen-tutoraaleja. Tosin itellä on vuosi siitä kun pelin läpäisin ja viimeksi pelasin niin vähän on ollut hakemista (etenkin kun Baldurs Gate 3:a tuli juuri tahkottua jossa taisteluiden tempo on ihan päinvastainen).
Mukavan armoton tallennus-systeemi jos oikein olen ymmärtänyt ja pistää oikeasti keskittymään taisteluihin.
Itellä oli peruspeli ollut ostettuna mutta jonossa oottamassa vuoroaan kun niin helvetisti kaikkea pelattavaa... Tossa jotain kk sitten aloitin ja just oli platinan viimeistelyä vaille (kiitos Gna:n;) ja oli iloinen ylläri että tuli lissää tekemistä. Siinähän se meni sitten samoilla vesissä hakata kaikki valhallan trophyt tarinan lisäksi ja tykkäsin kovasti vaikka oli vähän lyhkäinen. Tietenkin tuota voisi jatkaa ja kerätä ihan kaikki mutta siihen ei ole juonellista syytä eikä tropyhyjä joten muut pelit saavat nyt vuoron. Alan Wake 2 taitaa lähtä seuraavaksi tulille.
 
Onko tämä vaikeampi kuin GoW vai kuvittelenko vaan? Toisiksi vaikeimmalla pelaan kuten sitä edeltävää osaakin. Vai vertaanko mä alitajuisesti nyt sitä loppupeliä kun on kaikki varusteet tähän alkupeliin kun ollaan heikoimmillaan? Nuo bladesit on käsittämättömän tehottomia ainakin.

Alkuun oli toki ylimääräisiä hankaluuksia, koska dodge ei ollut ympyrässä ja ihmettelin miten helvetissä Thorin saa alas kun ei ollut lähelläkään. Lähti heti kuitenkin kulkemaan kun vaihtoi x ja o paikkaa keskenään. Tulee joitain mikrosekuntteja aikaisemmin kun ei tarvitse sitä silmänräpäystä miettiä mitä näppäintä painaa.

EDIT: Ensimmäinen sivutehtävä kaivospiippujen tulipaloja sammutella ja sain selkeästi paremman armor setin ja ainakin nyt hetkellisesti tuntuu samalta kuin muistelin ensimmäisen osan aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
@Theory siihen asti on vaikeempi, kunnes saa pidemmän megamatkan dodgerollin :D Se auttoi kummasti kaikkeen paljon (ts. myöhemmät vapaaehtoiset esim. lentävät bossit ihan mahottomia ilman sitä). Mut joo, onhan tossa perusvihutkin välillä aika pirullisia. Toki melkein kaikesta tulee helpompaa, kun saa parempaa armoria jne.. Johonkin ei sit taas vaikuta paljoakaan. Tai siis pitää vaihdella buildia paljon vihujen mukaan ja ei kannata hirveesti hävittää yhtään mitään hyvää kamaa.
 
Vihdoin saanut itsekin heitettyä tulille tätä kakkososaa ja niin on pitkä aika ekasta osasta, että alkuun oli aikamoista hakemista. Perus vihutkin tuntui todella kovilta :D Nyt kun vähän enemmän veivannut niin kyl se tatsi alkaa taas löytyä. Odinin, Thorin ja Heimdallin keskustelut on hauskaa seurattavaa, muutenkin toi cutscene matsku on tosi laadukasta. Se mitä nyt tullut muutenkin fiilisteltyä, on toi pelin soundtrack, ihan huikea.
 
@Theory siihen asti on vaikeempi, kunnes saa pidemmän megamatkan dodgerollin :D Se auttoi kummasti kaikkeen paljon (ts. myöhemmät vapaaehtoiset esim. lentävät bossit ihan mahottomia ilman sitä). Mut joo, onhan tossa perusvihutkin välillä aika pirullisia. Toki melkein kaikesta tulee helpompaa, kun saa parempaa armoria jne.. Johonkin ei sit taas vaikuta paljoakaan. Tai siis pitää vaihdella buildia paljon vihujen mukaan ja ei kannata hirveesti hävittää yhtään mitään hyvää kamaa.

Juuh perusvihut menee helposti halutessaan, mutta ekat bossit oli paljon vaikeampia kuin missään dark souls pelissä ainakin mulle (osittain selittyy, etten jotenkin osannut dodgea oikein). Sama tuossa on kuin "ensimmäisessä" osassa, että varovaisesti pelaamalla, eli koko ajan suojabuffi päällä ja rangedia korostomalla pystyy suurimman osan taisteluista menemään ilman tuntuvaa osumaa. Toisaalta silloin jää paljon skillejä käyttämättä kokonaan ja paljon hauskempaa läiskiä sielunsa kylläisyydestä ja ottaa sitten tarpeen mukaan uusiksi kun viimeinen automaattinen tallennuskohta on koko ajan omasta mielestä turhankin lähellä.

Tuokin oli hauska miten saa täyden huippuarmorin ja hetken aikaan olin täysin op. Nyt muutaman tunnin jälkeen taas eri tilanne.

Juoni on kyllä poikkeuksellisen hyvin tehty. Tuo Lokin pieni romanssi oli (tai on, en ole pelannut sitä pidemmälle) äärimmäisen sympaattinen ja "söpö" (mutta aidon tuntuinen), varmaan parhaimpia mitä peleissä tullut vastaan.
 
Juoni on kyllä poikkeuksellisen hyvin tehty. Tuo Lokin pieni romanssi oli (tai on, en ole pelannut sitä pidemmälle) äärimmäisen sympaattinen ja "söpö" (mutta aidon tuntuinen), varmaan parhaimpia mitä peleissä tullut vastaan.

Mun mielestä yllä oleva taas kusisinta paskaa ja ketutti pelata kaikki noi pirun hidastemposet höpöhöpö kukkaniitty- ja kukkamaakohdat... Perskele, äksöniä vaan ja lisää vihuja (ja vaikeita sellaisia samaan aikaan!)
 
Ite en pelin juonessa tykännyt siitä "Ragnarökistä" eli loppukähinöistä. Tuli vähän liikaa mieleen joku Mass Effect 3:n loppuryminät Reapereita vastaan. Muistutti enemmän vaan jotain sotaa kuin sellaista eeppistä maailmanloppu-meininkiä millainen Ragnarökin pitäisi olla?
Kratos tietysti kirjoitettu ihan erilaiseksi hahmoksi kuin alkuperäisissä peleissä, mutta itse olisin silti halunnut nähdä Kratoksen suolestamassa Thorin ja repimässä Odinilta tämän toisenkin silmän irti. Ja World Serpentkin olisi ollut täydellinen bossi, tai se itse Ragnarök-hirviö. Mutta tuntuu että käsikirjoitus menee hauskan pelattavuuden edelle vähän.

Garm-susi oli ainoa taistelu mistä tuli vähän mieleen ne vanhat pelit.

Jos seuraavat mahdolliset GoW-pelit on tätä tasoa, niin jää ostamatta. Muutenkin tuntuu että nämä Sonyn yksinoikeuspelit on vähän liian samankaltaisia keskenään, God of War, The Last of Us, Horison Zero Dawn jne. Samanlaista kaavamaisuutta kuin Ubisoftin peleissä joskus.
 
Mun mielestä yllä oleva taas kusisinta paskaa ja ketutti pelata kaikki noi pirun hidastemposet höpöhöpö kukkaniitty- ja kukkamaakohdat... Perskele, äksöniä vaan ja lisää vihuja (ja vaikeita sellaisia samaan aikaan!)

Nojooh, tavallaan voin samaistua, vaikka en olekaan samaa mieltä (samoilla linjoilla esim. TLOU2 alun suhteen). Sen verran voin puolustaa peliä, että jollain tapaa pitäisi jo osata odottaa olettaa, että peli tulee olemaan tuollainen. Se on enemmän kiinni siitä kuinka hyvin peli sen tekee vs. mikä on oma subjektiivinen mielipide ja tuo oli kuitenkin hiton hienosti ja uskottavasti tehty yleisten pelien skaalalla imo, joten siitä nostan hattua.

Pahin ja tyhmin virhe koko pelissä on mielestäni se, että alussa kombo on kratos ja atreus, joka pelaajasta tuntuu siltä, että peli on toinen puoli samasta pelistä. Jos olisi ollut alkuun mikä tahansa muu kombo, niin ihmiset ei olisi heti tuominnut sitä dlc:ksi, koska onhan tuossa paljon uutta ja monella tapaa peli on next-gen verrattuna edelliseen.

Äärimmäisen pieni, mutta sitäkin tyhmempi "moka", että Durlin on ilmiselvä Danny Devito. . Varsinkin kun Odin oli ilmiselvästi häntä näytellyt Richard Schiff. Vähän sama kuin toinen peliyhtiö Sonyn sateenvarjon alla kun TLOU:n Ellie oli selvästi Ellen Page ja sitä lopulta jouduttiin oikeudessa käymään (asiallisesta syystä). Olisi mielenkiintoista kuulla mikä tuossa on ollut ajatuksenjuoksu taustalla tehdä noin selvästi kopio tosielämän näyttelijästä. Yritettiinkö Danny Devitoa saada tekemään se rooli vai mikä juttu tuo on?

Muuten kyllä kaikki kartat pienine yksityiskohtineen henkii sitä, että on käytetty rahaa ihan vitusti tekemiseen. Ja esim. se, että kaikki armorit on luokkaa muuttaa pelityyliä, joka ei tunnu onnistuvan edes täysverisiltä roolipeleiltäkään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom