God of War: Ragnarok - PS5

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JouBqa
  • Aloitettu Aloitettu
1667491388451.png
 
Nyt 80 arvostelua ja 94 pinnaa näyttää. IGN Korealta mielenkiintoinen 6/10 ja viittaus, että tulee nopeasti kyhätty DLC mieleen.

:srofl:
 
Viimeksi muokattu:
VDP:ltä tuli lähtetyskuittaus, eli fyysiset kappaleet saapuneet kauppoihin. Ehkä joku marketti on ne laittanut hyllyihin.
 
VDP:ltä tuli lähtetyskuittaus, eli fyysiset kappaleet saapuneet kauppoihin. Ehkä joku marketti on ne laittanut hyllyihin.
Onko muuten ihan peruskirjeposti kyseessä? Sehän on hitain noista. Voi olla, että lähettävät tilausjärjestyksessä tai sitten etanapostina tilanneet lähetetään ensin ja nopeammilla toimitustavoilla tilanneet ensi viikolla. :hmm:
 
Onko muuten ihan peruskirjeposti kyseessä? Sehän on hitain noista. Voi olla, että lähettävät tilausjärjestyksessä tai sitten etanapostina tilanneet lähetetään ensin ja nopeammilla toimitustavoilla tilanneet ensi viikolla. :hmm:
Veikkaan jälkimmäistä, otin ite noudon pakettiautomaatista ja vielä on oma tilaus käsittelyssä.
 
Onko muuten ihan peruskirjeposti kyseessä? Sehän on hitain noista. Voi olla, että lähettävät tilausjärjestyksessä tai sitten etanapostina tilanneet lähetetään ensin ja nopeammilla toimitustavoilla tilanneet ensi viikolla. :hmm:
Mä otin sillä nopeemmalla postilla ja tänään kanssa tuli viestiä että on lähetetty.
 
Onko muuten ihan peruskirjeposti kyseessä? Sehän on hitain noista. Voi olla, että lähettävät tilausjärjestyksessä tai sitten etanapostina tilanneet lähetetään ensin ja nopeammilla toimitustavoilla tilanneet ensi viikolla. :hmm:
Laitoin ilmaisella, joka sanoo 4-8pv.
 
Tää olis toinen peli tälle vuodelle, jonka aion ostaa pleikka 5:lle. Eka oli Ghost of Tshushima.
 
Tilasin pelin tuolta VPD:ltä Priority -kirjeenä ja perjantaina tuli viesti että on lähtenyt postin matkaan. Posti ei kuitenkaan ymmärtääkseni näitä kirjeitä tiistaisin jakele? Eli varmaankin menee itsellä keskiviikkoon ennenkuin pelin käsiini saan.
 
Ostin suoraan storesta. Tänään ilmaantui 2.0 patch ladattavaksi. Vuorokausi vielä
 
Nyt 80 arvostelua ja 94 pinnaa näyttää. IGN Korealta mielenkiintoinen 6/10 ja viittaus, että tulee nopeasti kyhätty DLC mieleen.

:srofl:
Hyvin meni tää korean arvosteljian arvosana tunteisiin internetissä

God of War Ragnarökille heikommin lämmennyt arvostelija on päätynyt Kratosta fanittavien raivon kohteeksi.

IGN Korealle arvosteluja kynäilevä Bae Sang Hyin arvosteli God of War Ragnarökin kuuden pisteen arvoiseksi teokseksi kymmenestä. Kritiikkiä saivat esimerkiksi pelin tuntuminen aiemman lisäosalta, eikä Kratoksen ja Atreuksen isä-poika-suhdettakaan käsitelty arvostelijan mukaan järin hyvin. Vienosta kritiikistä huolimatta 6/10 pistettä on IGN:n asteikolla pelinä ”OK” – ihan kelpo peli siis!"
 
Eilen aamulla oli lähteny oma fyysinen versio vpd:stä ja iltapäivällä lajiteltu pikapakettina. Postin oman seurannan mukaan pitäisi olla perillä tänään. Nyt sitten vain pitää toivoa että kusti polkee ajallaan :D
 
Eilen aamulla oli lähteny oma fyysinen versio vpd:stä ja iltapäivällä lajiteltu pikapakettina. Postin oman seurannan mukaan pitäisi olla perillä tänään. Nyt sitten vain pitää toivoa että kusti polkee ajallaan :D

Itselläni on kova luotto Vpd mutta ei postiin. Viimeiset 3kpl PS5 pelejä olen saanut päivää ennen julkaisua, mutta nyt näyttää olevan vieläkin lähtökuopissa vaikka eilen aamulla lähetetty.
 
Vasta tuli pelailtua "alkuperäinen" GoW läpi (tietty ostin sen heti julkaisussa PS4:lle, ja aloin pelaamaan sitten 4 vuotta myöhemmin, PS5:lla :lol: ) joten pitää odotella tän hankinnan kanssa ihan rauhassa kun on aikaa.

Ilmeisesti ihan hyvä tekele, vai onko joku jo saanut käsiinsä? Tuo aiempi lähti liikkeelle jotenkin hitaasti ja vaati parikin yritystä, mutta oli lopulta yksi parhaista peleistä mitä olen pelannut.
 
Elisalta tilatusta tuli seurantakoodi. Huomenna tai torstaina perillä. Pääasia että viikonlopuksi saapuu:interested:
 
Ai että iltavuorosta kun pääsen niin tulee kyllä aloitettua peli. Pieni hype on kyllä. Mutta taidan ehkä tällä kertaa normaalilla pelata ainakin ensimmäisen läpipeluun. Nykyään on vähän paha tapa haastaa itseään peleissä, kun on tottunut Soulsien haastavuuteen.
 
Itselläni on kova luotto Vpd mutta ei postiin. Viimeiset 3kpl PS5 pelejä olen saanut päivää ennen julkaisua, mutta nyt näyttää olevan vieläkin lähtökuopissa vaikka eilen aamulla lähetetty.
Oli tipahtuanu peli postissa tänään, joten tähdet asettuivat tällä kertaa oikein. Kummallisesti postin seuranta väittää että peli olisi vieläkin lajittelussa.
Hyvä näin. Joutuu huomenna työmatkalle lähtemään niin ei olisi pystynyt julkkarina pelaamaan.
Eli kai se on sitten pakko parit kaljat käydä hakemassa ja peli testiin! :kippis:

raganrök.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin meni tää korean arvosteljian arvosana tunteisiin internetissä

God of War Ragnarökille heikommin lämmennyt arvostelija on päätynyt Kratosta fanittavien raivon kohteeksi.

IGN Korealle arvosteluja kynäilevä Bae Sang Hyin arvosteli God of War Ragnarökin kuuden pisteen arvoiseksi teokseksi kymmenestä. Kritiikkiä saivat esimerkiksi pelin tuntuminen aiemman lisäosalta, eikä Kratoksen ja Atreuksen isä-poika-suhdettakaan käsitelty arvostelijan mukaan järin hyvin. Vienosta kritiikistä huolimatta 6/10 pistettä on IGN:n asteikolla pelinä ”OK” – ihan kelpo peli siis!"
Ihmiset on sairaita. Jos peli menee noin tunteisiin, olisi syytä harkita jonkinlaista hoitoa omiin mielenterveysongelmiin. Ei tämä itsellenikään mikään jumalpeli ole, jos samalla kaavalla mennään kuin edellisessä. Se alkoi platinatrophyä hankkiessa jo paikoin maistumaan puulta, vaikka aikaa meni vain 60h.

Silti tottakai ostan, mutta vasta ensimmäisistä digialeista.
 
Tässä neljän ja viiden tunnin välissä täytyy oikeasti rehellisesti todeta että tässä on niin vähän uutta verrattuna aiempaan osaan että mä alan ymmärtämään täysin noita puheita et tuntuu enemmän DLC:ltä kun uudelta peliltä. Ja ymmärrän tosi vähän noita +90 pisteen arvosanoja. Tää peli kierrättää niin paljon aiemmasta osasta et lähestulkoon kaikki tuntuu samalta ihan combattia ja jokaikistä kiipeilyanimaatiota myöten. Pelin alkukin oli muuten täysin identtisesti tehty aiempaan osaan nähden, en tiedä oliko tarkotuksella mut ei tosta mitään nostalgista tunnetta tullu vaan pääasiassa tässä on mielessä laiskuus. Oli se kyllä tiedossa et aika samaltahan tää tulee tuntumaan, mut se fakta et tää ei oikeastaan miltään jatko-osaltakaan tunnu ei nyt ihan vastannu odotuksia myöskään näin 4v jälkeen pelistä josta kuitenkin ollaan vailla 70€ hintalappua

Mukana on edelleen ne klassikot, eli ahtaassa kolossa vasenta tattia eteenpäin, hitaasti kiipeileminen, hitaat oveenavausanimaatiot ja varmaan voi jo olettaa et muutkin hitaat, tokalla kerralla jo vanhaks käyvät animaatiot on tässä myös mukana. Bonuksena se myös et tässä ei juurikaan kukaan oo koskaan hiljaa, vaikkei mitään fiksua sanottavaa ookkaan. Auta saatana jos oot samassa huoneessa puzzlen kanssa ja mietit tutkivas vähän paikkoja niin jompikumpi alkaa huutamaan ratkasua noin 10s huoneeseen saapumisen jälkeen ja sit myös toistaa sitä sen 10s välein kunnes teet sen mitä käskevät.

Toki haluan uskoa et paranee mitä pidemmälle mennään, mut en myöskään tiiä onks sekään kovin mielekästä jos tosiasiaks paljastuu se et ekat 10h on vanhan uudelleenlämmittelyä ennenkun alkaa meno paranemaan. Toki parempi myöhään kun ei millonkaan, mut ekat fiilikset tätä kohtaan on kyllä se et liian vähän ja liian myöhään.

Eikä tätä pidä sekottaa siihen et tää huono peli välttämättä olis, on vaan oikeasti käytännössä niin identtinen et jos on hiljattain aiemman osan pelannu uusiks niin tän kanssa voi tulla vähän negatiivisia fiiliksiä.
 
Eikä tätä pidä sekottaa siihen et tää huono peli välttämättä olis, on vaan oikeasti käytännössä niin identtinen et jos on hiljattain aiemman osan pelannu uusiks niin tän kanssa voi tulla vähän negatiivisia fiiliksiä.

Vaikea tykätä kommentista, mutta tykkään silti avoimen ja perustellun rehellisyyden takia.

Tällaisen näillä taustavoimilla tehty megapeli saa automaattisesti automaationa aina vähintään ysin kympistä (lisäksi korruptiota taustalla varmasti) ja on melkein kannanotto antaa alle sen. Itse ajattelin venata alennusmyyntejä.
 
Tässä neljän ja viiden tunnin välissä täytyy oikeasti rehellisesti todeta että tässä on niin vähän uutta verrattuna aiempaan osaan että mä alan ymmärtämään täysin noita puheita et tuntuu enemmän DLC:ltä kun uudelta peliltä. Ja ymmärrän tosi vähän noita +90 pisteen arvosanoja. Tää peli kierrättää niin paljon aiemmasta osasta et lähestulkoon kaikki tuntuu samalta ihan combattia ja jokaikistä kiipeilyanimaatiota myöten. Pelin alkukin oli muuten täysin identtisesti tehty aiempaan osaan nähden, en tiedä oliko tarkotuksella mut ei tosta mitään nostalgista tunnetta tullu vaan pääasiassa tässä on mielessä laiskuus. Oli se kyllä tiedossa et aika samaltahan tää tulee tuntumaan, mut se fakta et tää ei oikeastaan miltään jatko-osaltakaan tunnu ei nyt ihan vastannu odotuksia myöskään näin 4v jälkeen pelistä josta kuitenkin ollaan vailla 70€ hintalappua

Mukana on edelleen ne klassikot, eli ahtaassa kolossa vasenta tattia eteenpäin, hitaasti kiipeileminen, hitaat oveenavausanimaatiot ja varmaan voi jo olettaa et muutkin hitaat, tokalla kerralla jo vanhaks käyvät animaatiot on tässä myös mukana. Bonuksena se myös et tässä ei juurikaan kukaan oo koskaan hiljaa, vaikkei mitään fiksua sanottavaa ookkaan. Auta saatana jos oot samassa huoneessa puzzlen kanssa ja mietit tutkivas vähän paikkoja niin jompikumpi alkaa huutamaan ratkasua noin 10s huoneeseen saapumisen jälkeen ja sit myös toistaa sitä sen 10s välein kunnes teet sen mitä käskevät.

Toki haluan uskoa et paranee mitä pidemmälle mennään, mut en myöskään tiiä onks sekään kovin mielekästä jos tosiasiaks paljastuu se et ekat 10h on vanhan uudelleenlämmittelyä ennenkun alkaa meno paranemaan. Toki parempi myöhään kun ei millonkaan, mut ekat fiilikset tätä kohtaan on kyllä se et liian vähän ja liian myöhään.

Eikä tätä pidä sekottaa siihen et tää huono peli välttämättä olis, on vaan oikeasti käytännössä niin identtinen et jos on hiljattain aiemman osan pelannu uusiks niin tän kanssa voi tulla vähän negatiivisia fiiliksiä.
Kiitos vinkistä. Suunnitelmana oli juurikin pelata edellinen osa läpi muistojen verestämiseksi ja siitä suoraan tähän uuteen. Voipi olla että pidän varuiksi vähän taukoa välissä.
 
4h meni kuin siivillä tämän parissa. Peli jatkaa totutun varmalla otteella edellisestä osasta ja minusta tämä on oikein hyvä. Kyseessä on kaksiosainen sarja joten ihan luonnollista, että peli on saman tyylinen edellisen osan kanssa. Tuntuu kuitenkin, että kaikkea on parannettu ja reippaasti. Ei ole mitään negatiivista tullut vastaan alun perusteella, GOTY.
 
Ihan tarpeeksi on mielestäni uudistettu taistelua. Nyt siinä on vertikaalisuutta, voi kiivetä ylös ja hypätä vihun niskaan; heitellä kiviä ja puita yms. Lisäksi kun molemmat aseet saa heti alussa niin niille on mietitty uusia synergia juttuja. Kaikkia näitä on käytännössä pakko käyttää jatkuvasti. Toki jos pelaa easyllä tai ehkä normaalillakin niin mistään näistä ei tarvitse välittää, vaan voi jauhaa R1 pohjassa kirveellä.

Jos vertaa vaikka TLOU1->TLOU2 tai Uncharted1->Uncharted4 niin enemmän tässä on ollut uudelleen opittavaa kuin noissa.
 
Päteekö samankaltaisuus edelliseen osaan myös erilaisten vihollisten puuttumisena? Se mulla oli 2018 pelissä isoin kritiikin aihe, että vihujen välillä ei kauheasti ollut vaihtelua, ja kaikki raakuus ja verimättö oli kadonnut Kreikan seikkailujen jälkeen. Eeppisistä pomotaisteluista puhumattakaan. Erilaiset antiikin kreikan hirviöt vihuina oli täyttä nannaa.

Vähän jo mietin tommosen God of War + ps5 yhdistelmän ostamista jos sellaisen sattuisi löytämään, mutta luulenpa että en täyttä hintaa tästä pelistä tule maksamaan jos on vaan samaa paskaa eri paketissa. Ja lompakkokin kiittää. :D Ja pc-versiota odotellessa...
 
Jossain arvostelussa oli että vihuissa on enemmän variaatiota ja pomoja kehuttu myös. Nuo on minunkin kritiikit ekasta osasta. Goren suhteen kaikki oli ok. Ei minusta näihin enää ihan älytön meno käy.

En itse täydellä hinnalla viitsi kyllä ostaa. Jossain välissä.
 
Ekat kolme tuntia ehdin eilen pelailemaan ja siinä ajassa tuli jo vastaan useampaa eri vihollista, pomovastuksia ja erilaisia lopetusliikkeitä samoille vihuille. Eli kritiikkiä on otettu vastaan ja siitä on otettu opiksi.

Kapeissa koloissa sivuaskellusta ja veneellä matalien siltojen ali menemisiä on toki vaan minusta se on ihan toimiva kikka piilottaa lataustaukoja, varsinkin kun vaikka kuoleman koittaessa ei joudu juurikaan latailemaan että pääsee uusiks koittamaan.
 
Ekat kolme tuntia ehdin eilen pelailemaan ja siinä ajassa tuli jo vastaan useampaa eri vihollista, pomovastuksia ja erilaisia lopetusliikkeitä samoille vihuille. Eli kritiikkiä on otettu vastaan ja siitä on otettu opiksi.

Kapeissa koloissa sivuaskellusta ja veneellä matalien siltojen ali menemisiä on toki vaan minusta se on ihan toimiva kikka piilottaa lataustaukoja, varsinkin kun vaikka kuoleman koittaessa ei joudu juurikaan latailemaan että pääsee uusiks koittamaan.
Nuilla kapeilla koloilla vältetään pelaajaa menemästä takaisinpäin ja poistumasta taistelusta ennen kuin kaikki vihut on nirhattu. En voi sanoa, että tykkäisin toteutuksesta.

Screenshot_20221110-093558__01.jpg
 
Ihan tarpeeksi on mielestäni uudistettu taistelua. Nyt siinä on vertikaalisuutta, voi kiivetä ylös ja hypätä vihun niskaan; heitellä kiviä ja puita yms. Lisäksi kun molemmat aseet saa heti alussa niin niille on mietitty uusia synergia juttuja. Kaikkia näitä on käytännössä pakko käyttää jatkuvasti. Toki jos pelaa easyllä tai ehkä normaalillakin niin mistään näistä ei tarvitse välittää, vaan voi jauhaa R1 pohjassa kirveellä.

Jos vertaa vaikka TLOU1->TLOU2 tai Uncharted1->Uncharted4 niin enemmän tässä on ollut uudelleen opittavaa kuin noissa.
Niin no, tossa onkin ne uudistukset combatin suhteen, mitä nyt 6h aikana tullu vastaan. Plus se et painelee kolmiota. On se jotain, mut aika laihaa vielä toistaseks. Odotan tosin et pelin edetessä tulee enemmän uutta.

Vähän huono verrata shoottereita tälläseen peliin, ei noissa oleellisesti kuitenkaan kauheasti muutu tai uutta opeteltavaa juurikaan oo. Toki TLOU2 toi uutena sen pronemekaniikan ja muutenkin siinä oli combatti hiottu sellaseen muotoon et mä jopa tykkään pelata sitä peliä, kun taas ykkösestä en liiemmin välittäny.
Päteekö samankaltaisuus edelliseen osaan myös erilaisten vihollisten puuttumisena? Se mulla oli 2018 pelissä isoin kritiikin aihe, että vihujen välillä ei kauheasti ollut vaihtelua, ja kaikki raakuus ja verimättö oli kadonnut Kreikan seikkailujen jälkeen. Eeppisistä pomotaisteluista puhumattakaan. Erilaiset antiikin kreikan hirviöt vihuina oli täyttä nannaa.

Vähän jo mietin tommosen God of War + ps5 yhdistelmän ostamista jos sellaisen sattuisi löytämään, mutta luulenpa että en täyttä hintaa tästä pelistä tule maksamaan jos on vaan samaa paskaa eri paketissa. Ja lompakkokin kiittää. :D Ja pc-versiota odotellessa...
Vihollisissa on variaatota, onneks. Ei enää myöskään oo sitä samaa peikkoa minibossina jatkuvasti, et jos jotain on opittu niin se. Mitään gorella mässäilyä ei tässäkään oo, samaan tyyliin kun ei edeltäjässäkään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, mut noi R3:lla lähtevät telotukset on isommassa roolissa nyt ja ne on mun mielestä ihan tarpeeks "raakoja" siinä mielessä et kyllä siinä menee möröt ja ihmiset ihan samalla tavalla muutamaan osaan.
Nuilla kapeilla koloilla vältetään pelaajaa menemästä takaisinpäin ja poistumasta taistelusta ennen kuin kaikki vihut on nirhattu. En voi sanoa, että tykkäisin toteutuksesta.

Screenshot_20221110-093558__01.jpg
Tää alko mulla ihan todenteolla tökkimään aiempaa osaa pelatessa uusiks ja oon vähän pettyny et tässäkin on tosiaan tota samaa tosi paljon. Eikä se aina edes oo tehty sen takia et saatais pelaaja tiettyyn paikkaan, estettyä eteneminen ennenku kaikki on kuollu tai mitään sellasta. Tässäkin on tosi paljon sellasta turhaa ja hidasta räpeltämistä jota ois voinu karsia ihan kovallakin kädellä, etenkin jos sillä ei edes mitään lataustaukoja piilotella. Ja toi että tarkotuksella estetään takaspäin meneminen on ihan täysin haista vittu-touhua, etenkin tälläsessä pelissä jossa paikkojen nouhoaminen on aika tärkeessä roolissa. Tässä on vaan selkeesti pilkottu alueet pienemmiks huoneiks, jos alkaa kiinnittämään huomiota noihin ovien aukomisiin, kalliokävelyihin yms niin sen huomaa aika nopeasti. Ei se mikään sattuma oo et 90% ovista menee kiinni perässä, onneks valtaosasta pääsee kulkemaan takaspäinkin mut siinä vaiheessa vaan herää kysymys et minkä takia sen oven sit oikeasti pitää olla siinä, tai miksei se jää vaan auki kun siitä on kerran kulkenut. Vastaus siihenkin selviää aika nopeasti kun alkaa miettimään et miten noi combathommat on tässä suunniteltu.

2016 Doom kanssa harrasti tota tosi paljon et lukitsi sut paikkaan etkä päässy sieltä pois ennenkun kaikki oli kuollu. Se teki sen vaan niin ilmiselvästi ja usein itelle kävi niin et siel on joku yks pikkunen demoni jossain nurkassa runkkaamassa, niin rupes vituttamaan niin paljon et jätin pelin rehdisti vaan kesken. Eternal teki samaa mut sen sijaan et se olis yhtä ilmiselvää niin sitä ei välttämättä edes hiffannu. Ei se sitä sen erilaisemmin tehny, alueet oli vaan isompia eikä se varotellu etukäteen et nyt kun painat nappia niin oot lukkojen takana, eikä siinä käyny kertaakaan niin et joku jäis henkiin, sillä ne viholliset oli yksinkertasesti vaan niin aggressiivisia et rauhassa et päässy olemaan ennenkun kaikki oli tapettu. Se miks tuon tän esiin on se et tää muistuttaa nykyhetkellä enemmän tota 2016 Doomia kun Eternalia, sillä ei oo muuten yhteen kertaan jääny sekään et seison arkun/oven edessä ihmettelemässä et miksen voi avata sitä, vaan hiffatakseni et siellä on seinässä joku saatanan sisilisko vielä hengissä joka estää homman. Ja tää on asia mitä ei edellisessä osassa tapahtunu, niin en oikeen ymmärrä et miten tässä asiassa on nyt sit taas otettu takapakkia.
 
Jatkuva kädestä pitäminen pisti kyllä suoraan vituttamaan eilen kun sen kahdeksan tuntia jaksoin pelata, peli pitää sua kyllä aivan täys idioottina. Ehdit hädin tuskin edes muutamaksi sekunniksi pysähtymään ja katsomaan että mikä seuraavassa puzzlessa on edes homman nimi niin on Atreus tai Mimir ehdottelemassa jotain ratkaisua. Eikö tuolle oikeasti ole mitään asetusta, että pitäisivät sen turpansa kiinni? Ei sillä että nuo puzzlet mitään vaikeita muutenkaan olisi mut kyllä mä haluan ne itse pelata ja selvittää
 
Jatkuva kädestä pitäminen pisti kyllä suoraan vituttamaan eilen kun sen kahdeksan tuntia jaksoin pelata, peli pitää sua kyllä aivan täys idioottina. Ehdit hädin tuskin edes muutamaksi sekunniksi pysähtymään ja katsomaan että mikä seuraavassa puzzlessa on edes homman nimi niin on Atreus tai Mimir ehdottelemassa jotain ratkaisua. Eikö tuolle oikeasti ole mitään asetusta, että pitäisivät sen turpansa kiinni? Ei sillä että nuo puzzlet mitään vaikeita muutenkaan olisi mut kyllä mä haluan ne itse pelata ja selvittää

Joku asetus siellä oli, en tiedä vaikuttaako tuohon puheeseen.
 
Tällä logiikalla saa jättää kaikki AAA-pelisarjojen uudet julkaisut ostamatta.

No eipä ole totta puhuen tullut viime aikoina edes osteltua mitään pelejä. Viimeisin ostamani peli oli Maneater steamissä. Oli aikalailla viihdyttävämpi peli kuin jotkut AAA-pelit tänä päivänä.
Ja en sanonut että jättäisin kokonaan ostamatta. Ainoastaan etten täydellä hinnalla. 2018 God of Wariakin saa nyt parilla kympillä. Nämä nykyiset hinnat ovat aivan naurettavia etenkin jos se on "samaa paskaa eri paketissa".
 
Viimeksi muokattu:
Joku asetus siellä oli, en tiedä vaikuttaako tuohon puheeseen.

"Puzzle Timing" -asetuksella pystyy vain tekemään puzzleista entistä helpompia esim. pidentämällä reaktioaikaa sitä vaativissa puzzleissa. On vähän sekavasti selitetty tuo asetus pelissä kun ekasta lauseesta saisi juurikin sen kuvan että pelaajalle itselleen annettaisiin enemmän sitä omaa aikaa puzzlejen selvittämiseen mutta ei kyllä ole mun mielestä vaikuttanut mitenkään Atreuksen tai Mimirin backseattaamiseen tuo asetus kun sen maksimille laitoin
 
Ekat kolme tuntia ehdin eilen pelailemaan ja siinä ajassa tuli jo vastaan useampaa eri vihollista, pomovastuksia ja erilaisia lopetusliikkeitä samoille vihuille. Eli kritiikkiä on otettu vastaan ja siitä on otettu opiksi.

Kapeissa koloissa sivuaskellusta ja veneellä matalien siltojen ali menemisiä on toki vaan minusta se on ihan toimiva kikka piilottaa lataustaukoja, varsinkin kun vaikka kuoleman koittaessa ei joudu juurikaan latailemaan että pääsee uusiks koittamaan.
Jotenkin tuo paikasta toiseen siirtymien pitää toteuttaa tämmöisessä pelissä, jos koloista ahtautumista ei ole niin mitä sen tilalle, mikä olisi se luonnollisin tapa, jotenkin sinne uudelle alueelle pitää siirtyä.

Mitä itse peliin tulee niin kyseessä on todella hiottu ja rautainen kokonaisuus, kaikki osa-alueet ovat maailmanluokkaa, kyseessä on oikeastaan täydellinen paketti ja genrensä ehdoton mestariteos.
 
Jotenkin tuo paikasta toiseen siirtymien pitää toteuttaa tämmöisessä pelissä, jos koloista ahtautumista ei ole niin mitä sen tilalle, mikä olisi se luonnollisin tapa, jotenkin sinne uudelle alueelle pitää siirtyä.
Uudella konsolisukupolvella ei pitäisi tarvita näitä ollenkaan, tässä taas vaihteeksi kärsitään edellisen sukupolven pakottamista toteutuksista.
 
Uudella konsolisukupolvella ei pitäisi tarvita näitä ollenkaan, tässä taas vaihteeksi kärsitään edellisen sukupolven pakottamista toteutuksista.
Miten tämä alueelta toiselle sitten maagisesti tapahtuu jos peli on pelkästään PS5 versio ja SSD voidaan hyödyntää, jotenkin se on tapahduttava tämän kaltaisessa pelissä joka kulkee tavallaan putkessa. Jotenkin siihen uuteen alueeseen pitää siirtyä siinä pelissä ja sen pitää näyttää jotenkin luonnolliselta.
 
Miten tämä alueelta toiselle sitten maagisesti tapahtuu jos peli on pelkästään PS5 versio ja SSD voidaan hyödyntää, jotenkin se on tapahduttava tämän kaltaisessa pelissä joka kulkee tavallaan putkessa. Jotenkin siihen uuteen alueeseen pitää siirtyä siinä pelissä ja sen pitää näyttää jotenkin luonnolliselta.
Ei siihen mitään magiaa tarvita? Hoidetaan samalla tavalla kuin liikkuminen näiden piilotettujen latausruutujen välissä, eli siis normaalissa pelitilanteessa. Ei ne kapeikot, tunnelit, kiipeilyseinät, hitaasti avattavat ovet ja muut keinotekoiset hidasteet tuo mitään lisää siihen pelikokemukseen. Päin vastoin, eritoten siinä kohtaa kun ruvetaan karttaa siivoamaan keräilyesineistä, ne aktiivisesti närästää.
 
Miten tämä alueelta toiselle sitten maagisesti tapahtuu jos peli on pelkästään PS5 versio ja SSD voidaan hyödyntää, jotenkin se on tapahduttava tämän kaltaisessa pelissä joka kulkee tavallaan putkessa. Jotenkin siihen uuteen alueeseen pitää siirtyä siinä pelissä ja sen pitää näyttää jotenkin luonnolliselta.
Jos halutaan vaan estää takaisin peruuttelu, niin siihen ei tarvitse tuhlata aikaa hivuttautumisilla. Raosta voi sujahtaa kymmeneosasekunnissa ja takaisin ei pääse. Tuo ajan kuluttelu hivuttautuessa se eniten yleensä rassaa.
 
Hieman alle 10h takana ja ihan positiiviset fiilikset. Samaa kuin ennen mutta vähän parempana. Käsikirjoitus tuntuu muuttuneen aika paljonkin edellisestä. Oli se sitten positiivinen vai negatiivinen asia nii sen näkee läpipeluun jälkeen.
 
Ei siihen mitään magiaa tarvita? Hoidetaan samalla tavalla kuin liikkuminen näiden piilotettujen latausruutujen välissä, eli siis normaalissa pelitilanteessa. Ei ne kapeikot, tunnelit, kiipeilyseinät, hitaasti avattavat ovet ja muut keinotekoiset hidasteet tuo mitään lisää siihen pelikokemukseen. Päin vastoin, eritoten siinä kohtaa kun ruvetaan karttaa siivoamaan keräilyesineistä, ne aktiivisesti närästää.
Miten estetään takaisin liikkuminen, koska näiden pelien filosofia kenttäsuunnittelussa on edetä, kyse on kenttäsuunnitelusta ja peligenrestä, eikä niinkään mistään HDD tai muistin vähyydestä.

Uusi filosofia vaatisi koko genren uudistamista ja vanhasta kenttäsuunnittelusta luopumista, mutta ei tuo välttämättä tapahdu niin helposti, näiden pelien syvin olemus on niin sisällä siinä ytimessä.
 
Miten estetään takaisin liikkuminen, koska näiden pelien filosofia kenttäsuunnittelussa on edetä, kyse on kenttäsuunnitelusta ja peligenrestä, eikä niinkään mistään HDD tai muistin vähyydestä.

Uusi filosofia vaatisi koko genren uudistamista ja vanhasta kenttäsuunnittelusta luopumista, mutta ei tuo välttämättä tapahdu niin helposti, näiden pelien syvin olemus on niin sisällä siinä ytimessä.
No tuo nyt ei ole minkäännäköinen ongelma. Jos halutaan estää pelaajaa palaamasta taaksepäin niin voidaan esimerkiksi pistää pelaaja hyppäämään korokkeelta alas, tiputetaan sillan puolikas tai kaadetaan vaikka puu tien yli. Jos taas halutaan tilapäisesti rajata käytössä olevaa aluetta taistelun ajaksi niin klassikko on tuli tai vastaava vaara polun poikki, vaihtoehtoisesti joku este joka vaatii napin painalluksen jota ei tarjota pelaajalle kun taistelu on käynnissä. Sehän voisi olla vaikka se sama ovi sillä erolla että se pysyy auki silloin kun ei ole tarvetta rajoittaa pelaajaa, vaihtoehtoja on n+1. Sanoisin myös että eteneminen kenttäsuunnitelun filosofian kulmakivenä jäi historiaan God of Warissa 2018 pelin myötä, siinähän voi ja pitää palata jo pelatuille alueille että saa keräilytavarat, valinnaiset pomot ja muut vastaavat hoidettua.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom