God of War (PS4 2018) (PC 2022)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Itse en ole koskaan käyttänyt mutta ilmeisen suosittu rahastuskeino kun niitä on paljon kyhäilty. Jos kukaan ei ostaisi niin tuskin niitä olisi markkinoilla.
Itse en ole ostanut vielä yhtäkään. Noita ilmaisia teemoja tulee saataville ajoittain tai pelien ostamisen yhteydessä. Osa niistä miellyttävät silmää ja osa taas ei ole niin onnistuneita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 919
PS3:lle löytyi valtavasti ilmaisia teemoja nettisivustoilta. Ei ole tullut testattua onko PS4:lle myös saatavissa ja onnistuuko asennus.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
En ole itekään ostanut kun noita on paljon ilmaisia. Yleensä pelistä jota pelaa silloin. Luo se tiettyä fiilistä ja saa vaihtelua käyttöliittymäkokemukseen
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 336
Kyllä tämä on vaan aika timanttinen peli.

Oikeastaan muuten platinumin tekisin tästäkin, mutta nuo aikarajoitteiset runet jotta saa arkun auki, kerran jo sammutin pelinkin yhden takia. Kaksi olen niistä saanut onnistumaan, ja nekin tyyliin vartin yrittämisellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 098
Kyllä tämä on vaan aika timanttinen peli.

Oikeastaan muuten platinumin tekisin tästäkin, mutta nuo aikarajoitteiset runet jotta saa arkun auki, kerran jo sammutin pelinkin yhden takia. Kaksi olen niistä saanut onnistumaan, ja nekin tyyliin vartin yrittämisellä.
En muista että nuissa olisi kahta-kolmea kertaa enempää koskaan mennyt yrittäessä aukaista niitä. Jos tuntuu mahdottomalta niin voi olla että taktiikka on väärä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Olihan tämä ihan tajuttoman kova peli. Itse en ollut aiempia osia pelannut ja kävi niin, että kun tätä oli pelannut ensin niin GoW 3 remasteria ei jaksanut pelata varttia pidempään, sen verran heikompi tekele oli omasta mielestä.

Odottelen jatko-osia tai DLCitä mielenkiinnolla.
 
Liittynyt
10.12.2018
Viestejä
17
Olihan tämä ihan tajuttoman kova peli. Itse en ollut aiempia osia pelannut ja kävi niin, että kun tätä oli pelannut ensin niin GoW 3 remasteria ei jaksanut pelata varttia pidempään, sen verran heikompi tekele oli omasta mielestä.
Tein saman "virheen", tuli taannoin ostettua tuo remasteri, sekä tämä uusi peli samaan aikaan ja tietty uudempi peli ensin tulille.

Jotain 15 tuntia takana ja onhan tämä maistunut. Normaalisti ei mikään Norjalainen mytologia tai yliluonnolliset jumalat kiinnosta tippaakaan, mutta tämä on kyllä ollut siistiä ja viihdyttävää pelattavaa. Peli etenee niin jouhevasti ja sulavasti, ettei ohjainta meinaa malttaa laskea alas. Mielestäni tässä on taas osoitus siitä, miten pelitkin voivat olla taidetta. Saamarin kaunista ympäristöä puskee koko ajan eteen. Taistelu on äärimmäisen tyydyttävää, tosin normal-vaikeustasolla ainakin vielä tähän asti suhteellisen helppoa.

Sivutehtäviin en ole vielä paneutunut kun tullut vastaan vaan jotain esineen tai henkilön noutamisia, mihin ei ole jaksanut tarinalta uhrata aikaa. Läpäisyn jälkeen voi ymmärtääkseni vielä tehdä näitä, niin ehkä sitten.

Pelaan tuolla 4k-moodilla ja paljon paremmin on pyörinyt mitä kommentit netissä antoivat ymmärtää. Esim. joku Detroit: Become Human oli pleikkarilla paljon pahempaa diashowta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 919
No eipä siinä mitään. Toivon mukaan jatko-osa on sitten jo hyvää vauhtia tulossa. Tokihan itsekin otan mieluummin uuden täysipituisen pelin kuin muutaman tunnin DLC:n.
Sellainen menestys oli God of War, että aivan varmasti on jatko-osaa tekeillä. Voi vain kuvitella millaista jälkeä PS5 tekee.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 336
Suht harva peli jaksaa itseäni kiinnostaa sen jälkeen, kun olen tarinan läpäissyt, mutta tätä kyllä jaksaa.

Älyttömästi vielä kyllä tehtävää tässä...
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 336
Niin siis PS4 versio varmasti toimii myös PS5, mutta varmasti PS5 tulee oma versio myös. En näe mitään syytä miksi ei tulisi kahta eri versiota pelistä.
En näe tuossa mitään järkeä. Olisi helpompi ja halvempi vain olla se yksi PS4 levyversio. Sen kun lyöt PS5:een niin latautuu päivitys joka optimoi sen pelin sille konsolille.
 

jipsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 452
Niin hankala sanoa, ehkä tulee jotain että For PS4&PS5
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Suht harva peli jaksaa itseäni kiinnostaa sen jälkeen, kun olen tarinan läpäissyt, mutta tätä kyllä jaksaa.

Älyttömästi vielä kyllä tehtävää tässä...
Onko muuten tuohon karttaan taikka tehtävälistaan tullut mitään päivitystä?

Itse pelasin pelin julkkarissa läpi, mutta minulta jäi sivutehtäviä yms. tekemättä ja kun koitin jatkaa peliä tekemättömien tehtävien osalta niin tuo kartta ja tehtälista oli sen verran hankalasti tehty etten ymmärtänyt hevonhumppaa siitä missä ja mitä on jäänyt tekemättä. Into tekemiseen loppui oikeastaa siihen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 099
Dokumenttia pelin teosta.



Jäi vähän pintapuoliseksi katsaukseksi siitä, millaisia haasteita peliprojekteissa yleensäkin on, mutta hyvin tuotettu making of joka tapauksessa, joten katsoi ihan mielellään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
26
Voiko tässä mitenkään skipata noita pomo taisteluita? Ei jaksa pätkääkään jauhaa noita.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 415
Voiko tässä mitenkään skipata noita pomo taisteluita? Ei jaksa pätkääkään jauhaa noita.
Katsot youtubesta walkthroughin?
Paras keino siihen jos ei jaksa itse pelata.
(Ei pitäisi olla ellei mitään bugia hyväksy käytä, vaihtoehtoisia bosseja siellä taitaa olla(?)
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
522
Kuinkas äkkiä täällä on porukka saanut niitä anchor of foggeja joilla avataan niitä realmeja siellä niflheimissa.

Itte oon nyt muutaman tunnin siellä hakannu vihollisia ja avannut kirstuja mutta ei kyllä ole ensimmäistäkään tullut vastaan.

Onkohan siihen jotain jippoja olemas?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 919
Kyseessä voi olla myös yksinkertainen virhe, sillä God of Warin muiden maiden tuotesivuilla on edelleen maininta pelin konsoliyksinoikeudesta. Toisekseen, kuten muutamat henkilöt muun muassa Reseterassa ovat nostaneet, kyseisen termin käyttö Sonylla on muutenkin ollut epäjohdonmukaista ja ettei God of Warin kohdalla tätä termiä ole käytetty muutenkaan hetkeen. Siten väite voi olla hyvin mahdollisesti pelkkä uutisankka.
Toisesta ketjusta lainaten.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 216
Ei kyllä mitenkään turhan helppo peli Give me a challenge vaikeusasteella. :rofl2: Mutta pyörii ja näyttää upealta uuden päivityksen jälkeen!
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 585
Ei kyllä mitenkään turhan helppo peli Give me a challenge vaikeusasteella. :rofl2: Mutta pyörii ja näyttää upealta uuden päivityksen jälkeen!
Jos muistan vaikeustason oikein niin alussa tosi turhauttava, viholliset imevät iskuja kun sienet. Kun saat gearia ja pääsee pitemmälle tulee tuosta jo siedettävä ja oikeasti hyvällä tavalla haasteellinen. Valkyriet sitten saa taas huutamaan v***us*****naa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 349
Jos muistan vaikeustason oikein niin alussa tosi turhauttava, viholliset imevät iskuja kun sienet. Kun saat gearia ja pääsee pitemmälle tulee tuosta jo siedettävä ja oikeasti hyvällä tavalla haasteellinen. Valkyriet sitten saa taas huutamaan v***us*****naa.
Tämä. Hakkasin tämän Platinum trophylle asti pari vuotta sitten ja sana "Valkyrie" saa vieläkin vilunväristykset aikaan :eek:
 

Kikero

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
161
Itselläni vain Sigrun seisoo platinum trophyn tiellä. Varmaan yli vuosi siitä kun oon viimeeksi koittanut.. Vois koittaa jossain välissä taas.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 289
Peli jäi itsellä kesken syystä tai toisesta jaja, ehkäpä tässä on syy sitten ajella peli vihdoin läpi. Jahka saa sitten joskus PS5:n.

Eli joskus 2022.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Ultrawide-tuki, DLSS ja reflex! :comp:

Joutuu pelailemaan uusiksi läpi. PCMR-hiukset vaan lepattelee kun boi-simulator käynnistyy! :rofl:
 
  • Tykkää
Reactions: V84

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 953
Playstation blogista selviää, että toi GoW on myynyt 19.5 miljoonaa kopiota ps4:lla. Ihan kohtuullisesti.

As of August 2021, 19.5MM copies for God of War on PlayStation 4 have been sold through and we can’t wait to share that experience with a whole new group of players on PC.
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 651
Playstation blogista selviää, että toi GoW on myynyt 19.5 miljoonaa kopiota ps4:lla. Ihan kohtuullisesti.
Aikamoista - jos arvaisi keskihinnaksi 20€ kipale niin 400M€ myyntiä yhdelle pelille. Ei tietenkään pärjää millekään GTA 5 mutta yksinoikeutena huikea saavutus.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
Kuukauden päästä PC:llä, kaikilla herkuilla!

 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 528
Kylläpä näyttää heijastukset todella hienoilta, varsinkin tuo portaalin avauskohtaus. Ja vieläkin tulee kylmät väreet tuosta kuoromusiikista. Kyllä kannatti pelata (lähes) kaikki GoW pelit korona-aikana läpi ensimmäistä kertaa. En käsitä miten olin jättänyt näin upean sarjan pelaamatta.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
655
Pelasin pleikka vitosella just läpi (tuli halvaksi kun lainasin pihinä kirjastosta :D). Mulla oli selvästi hienompi hdr pelikuva 4k telkkarilla pleikan kanssa kun Samsung G9:lla toi video max laadulla, mutta ehkä mä en osaa katsoa riittävän teknisestä näkökannalta. Mun pelikokemus oli täysin sulava ja konsoli ei huutanut ollenkaan.

Se on jännä miten äkkiseltään yksinkertaisista hahmoista pystytään kirjoittamaan niin kompleksi tarina, mutta samaa mieltä parin kommentoijan kanssa, ettei tuo kehityskertomuksena ollut ihan top notch (ei kovin yllättävä ainakaan) ja imo jotenkin se isäpoika dynamiikka ei ollut johdonmukainen loppuun asti (kehittyi liian nopeasti laidasta laitaan). Häiritsi koko pelin kuinka Kratos ei jotenkin tosi korostuneesti osannut sitä isän roolia, mutta toki sopii mainiosti juonenkaareen (alla spoilerissa lisää) ja sinänsä uskottava noista lähtökohdista.

Juonta (kehyskertomusta) kai voisi kuvailla naivismiksi, mutta kun oon eeppiset puitteet, niin jotenkin lorea ei tarvitse sitoa sen kummemmin juoneen muuta kuin mitä sieltä maailmasta sitten tulee vastaan. Universumi itsessään on jo todella mielenkiintoinen (varsinkin kun on katsonut suuren osan näistä sarjakuvaleffoista). Sitä mietin, että ihmisillä on kuitenkin takaraivossa millainen jumalapelin tarinan pitäisi olla ja ett' vaatii kyllä paljon pokkaa lähteä yksinkertaistamaan sitä noin paljon. Jos peli olisi muuten huono, niin tuo juoni olisi koomisen tyhmä, mutta nyt on just sellainen, että jotkut kriitikot ja sen mieliset ihmiset liputtanee älykkäänä ratkaisuna.

Ehkä pelimekaniikassa oli liikaa sitä, että kuinka hyvä sä oot painamaan niitä ohjaimen näppäimiä vs. että pitäisi miettiä mitä niistä painaa ja yleisemmin miettiä sitä taistelun kuvaa muuta kuin, että missä vihut milloinkin sijaitsee. Toisaalta pelasin hardilla ja enkä sillä god of war moodilla, joka kuulemma on ihan kauhea slashsponge. Siitä plussaa, että lopussa se "rotaatio" kaikkine kykyineen oli vähintäänkin riittävä ja siltikin pelkistin siitä mitä se voisi olla kun ei kyvyt riittäneet tai ehkä vähempikin riitti, mutta uskon, että voi tulla aika jumalaolo jollain ng+ moodilla ja saa käyttää kyllä mielikuvitusta millä tapaa draugrit kumoon. Tykkäisin itse kyllä hitaammasta temmosta (joku darksouls tyyppinen), mutta se nyt on ihan makuasia. Ne, jotka on aikaisempia osia pelanneet tai pelaa jotain ng+ voi tunteakin sen tosi taktiseksi.

Tunnelman osalta taas pidin kyllä enemmän TLOU:sta, mutta olihan tää AAA+-luokkaa alusta loppuun. Odotan kuitenkin seuraavaa osaa ja näyttää tosi lupaavalta. Eläväisempi maailma trailerin perusteella on ainakin tulossa.

9/10

Lopun nimipaljastus oli sellainen, että jaahas.. Kratos joutunee käsittelemään samoja asioita mitä Freyakin (ajattelinkin, että se äitipoikasuhde on jotenkin päälleliimattu) ja samoja ongelmia tiedossa (sivuquestissa oli kanssa poika tappanut isänsä ja sitä se Artheus siinä kovasti pohti, että miten voi olla ihmiset sellaisia)

BTW. Ei sovi sellaiseksi mätän 5+ tuntia yhteen menoon, kun toistaa itseä niin paljon. Ehkä olisi pysynyt tuoreempana paremmin, jos olisi pelannut tunnin siellä täällä. Joku taisi sanoakin, että Ragnarök tulee olemaan paljon monipuolisempi vihollisten osalta ja hyvä niin.
 

Rane

Coordinator @ Diablo 4 clan "iotech"
Tukijäsen
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 893
PC-arvosteluita alkanut valumaan ja tämähän vaikuttaa mestariteokselta myös PC:llä:

Tuli tämä ennakkotilattua, vaikka ilmestyessään pelattu pleikalla läpi. Ylihuomenna pelaamaan! :kippis: :comp:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 170
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom