Pelasin pleikka vitosella just läpi (tuli halvaksi kun lainasin pihinä kirjastosta
). Mulla oli selvästi hienompi hdr pelikuva 4k telkkarilla pleikan kanssa kun Samsung G9:lla toi video max laadulla, mutta ehkä mä en osaa katsoa riittävän teknisestä näkökannalta. Mun pelikokemus oli täysin sulava ja konsoli ei huutanut ollenkaan.
Tunnelman osalta taas pidin kyllä enemmän TLOU:sta, mutta olihan tää AAA+-luokkaa alusta loppuun. Odotan kuitenkin seuraavaa osaa ja näyttää tosi lupaavalta. Eläväisempi maailma trailerin perusteella on ainakin tulossa.
9/10
BTW. Ei sovi sellaiseksi mätän 5+ tuntia yhteen menoon, kun toistaa itseä niin paljon. Ehkä olisi pysynyt tuoreempana paremmin, jos olisi pelannut tunnin siellä täällä. Joku taisi sanoakin, että Ragnarök tulee olemaan paljon monipuolisempi vihollisten osalta ja hyvä niin.
Se on jännä miten äkkiseltään yksinkertaisista hahmoista pystytään kirjoittamaan niin kompleksi tarina, mutta samaa mieltä parin kommentoijan kanssa, ettei tuo kehityskertomuksena ollut ihan top notch (ei kovin yllättävä ainakaan) ja imo jotenkin se isäpoika dynamiikka ei ollut johdonmukainen loppuun asti (kehittyi liian nopeasti laidasta laitaan). Häiritsi koko pelin kuinka Kratos ei jotenkin tosi korostuneesti osannut sitä isän roolia, mutta toki sopii mainiosti juonenkaareen (alla spoilerissa lisää) ja sinänsä uskottava noista lähtökohdista.
Juonta (kehyskertomusta) kai voisi kuvailla naivismiksi, mutta kun oon eeppiset puitteet, niin jotenkin lorea ei tarvitse sitoa sen kummemmin juoneen muuta kuin mitä sieltä maailmasta sitten tulee vastaan. Universumi itsessään on jo todella mielenkiintoinen (varsinkin kun on katsonut suuren osan näistä sarjakuvaleffoista). Sitä mietin, että ihmisillä on kuitenkin takaraivossa millainen jumalapelin tarinan pitäisi olla ja ett' vaatii kyllä paljon pokkaa lähteä yksinkertaistamaan sitä noin paljon. Jos peli olisi muuten huono, niin tuo juoni olisi koomisen tyhmä, mutta nyt on just sellainen, että jotkut kriitikot ja sen mieliset ihmiset liputtanee älykkäänä ratkaisuna.
Ehkä pelimekaniikassa oli liikaa sitä, että kuinka hyvä sä oot painamaan niitä ohjaimen näppäimiä vs. että pitäisi miettiä mitä niistä painaa ja yleisemmin miettiä sitä taistelun kuvaa muuta kuin, että missä vihut milloinkin sijaitsee. Toisaalta pelasin hardilla ja enkä sillä god of war moodilla, joka kuulemma on ihan kauhea slashsponge. Siitä plussaa, että lopussa se "rotaatio" kaikkine kykyineen oli vähintäänkin riittävä ja siltikin pelkistin siitä mitä se voisi olla kun ei kyvyt riittäneet tai ehkä vähempikin riitti, mutta uskon, että voi tulla aika jumalaolo jollain ng+ moodilla ja saa käyttää kyllä mielikuvitusta millä tapaa draugrit kumoon. Tykkäisin itse kyllä hitaammasta temmosta (joku darksouls tyyppinen), mutta se nyt on ihan makuasia. Ne, jotka on aikaisempia osia pelanneet tai pelaa jotain ng+ voi tunteakin sen tosi taktiseksi.
Juonta (kehyskertomusta) kai voisi kuvailla naivismiksi, mutta kun oon eeppiset puitteet, niin jotenkin lorea ei tarvitse sitoa sen kummemmin juoneen muuta kuin mitä sieltä maailmasta sitten tulee vastaan. Universumi itsessään on jo todella mielenkiintoinen (varsinkin kun on katsonut suuren osan näistä sarjakuvaleffoista). Sitä mietin, että ihmisillä on kuitenkin takaraivossa millainen jumalapelin tarinan pitäisi olla ja ett' vaatii kyllä paljon pokkaa lähteä yksinkertaistamaan sitä noin paljon. Jos peli olisi muuten huono, niin tuo juoni olisi koomisen tyhmä, mutta nyt on just sellainen, että jotkut kriitikot ja sen mieliset ihmiset liputtanee älykkäänä ratkaisuna.
Ehkä pelimekaniikassa oli liikaa sitä, että kuinka hyvä sä oot painamaan niitä ohjaimen näppäimiä vs. että pitäisi miettiä mitä niistä painaa ja yleisemmin miettiä sitä taistelun kuvaa muuta kuin, että missä vihut milloinkin sijaitsee. Toisaalta pelasin hardilla ja enkä sillä god of war moodilla, joka kuulemma on ihan kauhea slashsponge. Siitä plussaa, että lopussa se "rotaatio" kaikkine kykyineen oli vähintäänkin riittävä ja siltikin pelkistin siitä mitä se voisi olla kun ei kyvyt riittäneet tai ehkä vähempikin riitti, mutta uskon, että voi tulla aika jumalaolo jollain ng+ moodilla ja saa käyttää kyllä mielikuvitusta millä tapaa draugrit kumoon. Tykkäisin itse kyllä hitaammasta temmosta (joku darksouls tyyppinen), mutta se nyt on ihan makuasia. Ne, jotka on aikaisempia osia pelanneet tai pelaa jotain ng+ voi tunteakin sen tosi taktiseksi.
Tunnelman osalta taas pidin kyllä enemmän TLOU:sta, mutta olihan tää AAA+-luokkaa alusta loppuun. Odotan kuitenkin seuraavaa osaa ja näyttää tosi lupaavalta. Eläväisempi maailma trailerin perusteella on ainakin tulossa.
9/10
Lopun nimipaljastus oli sellainen, että jaahas.. Kratos joutunee käsittelemään samoja asioita mitä Freyakin (ajattelinkin, että se äitipoikasuhde on jotenkin päälleliimattu) ja samoja ongelmia tiedossa (sivuquestissa oli kanssa poika tappanut isänsä ja sitä se Artheus siinä kovasti pohti, että miten voi olla ihmiset sellaisia)
BTW. Ei sovi sellaiseksi mätän 5+ tuntia yhteen menoon, kun toistaa itseä niin paljon. Ehkä olisi pysynyt tuoreempana paremmin, jos olisi pelannut tunnin siellä täällä. Joku taisi sanoakin, että Ragnarök tulee olemaan paljon monipuolisempi vihollisten osalta ja hyvä niin.