God of War (PS4 2018) (PC 2022)

Onko se vain sellainen perusvalkyrien kokoinen vai joku iso bossi? En tiiä paljonko jaksaa hinkata noita perusvihuja ku se alkaa vähän toistamaan itseeän. Väistele ja hakkaile parhaat muuvisi ja toivo että health riittää. Montako tuntia menee pieksää valkyriet normaalilla?

Entä kannattaako tehdä loppuun
Muspelheim ja Niflheim questit? Tarjoavatko ne muuta kuin loottia jota en enää mihinkään tarvi kun peli on kerta läpi. Muspelheim trialeja hakkasin kait 4/6, Niflheimissä kävin vaan vilkasemassa

On samankokoinen kuin muutkin Valkyriet, mutta osaa aika lailla kaikki jipot mitä muut yhteensä, eli vaatii todella hyviä hoksottimia ja refleksejä.

Muspelheim ja Niflheim pitää vetää (melko) loppuun molemmat jos haluat Valkyriequestin viedä päätökseensä...
 
Onko
Valkyries
side questissa juonellisiä elementtejä vai pelkkää mättöä? Mietin jaksanko alkaa end gameen vai siirtyä seuraavaan peliin.

Hyvin kevyesti juoneen liittyy, suosittelisin ehdottomasti kuitenkin tuon mättämään läpi, koska pääset kohtaamaan pelin ylivoimaisesti vaikeimman bossin.

Tuon valkyrie questlinen kun suorittaa niin siitä avautuu lorea liittyen yhteen päähenkilöön joka liittyy suoraan tähän valkyrie loreen. Pää jota kannetaan mukana alkaa kertomaan asioita tämän valkyrie bossin jälkeen.
 
Tulipahan tämäkin nyt hakattua hampaat irvessä ja väkisin. En tiedä miten voi olla, että vuodesta toiseen tungetaan pelit täyteen täysin autistista pelimekaniikkaa ja pitkitetään pelejä juoksuttamalla pelaajaa ympäri maailmaa hakemassa milloin mitäkin taikakristalleja, avaimia, hirviösydämiä sun muita kikkareita, että pääsee taas eteenpäin. Pahimpia ovat nämä puzzlet jotka ovat idioottimaisia ja lähinnä ärsyttävät koska, eivät anna pelille yhtään mitään lisäarvoa vaan ainoastaan vievät aikaa ja katkasevat etenemisen kohti seuraavaa taistelualeutta, jossa taas pätkitään samoja vihollisia parin aallon verran.
Mukaan oli tietenki saatu ympättyä myös niin ihastuttavat aikarajat ja toinen toisen perään päälle käyvät viholliset, samalla kun piti suojella jotain täysin yhdentekevää tai järjetöntä huonon puzzlen siivittämää hissiä joka ilmeisesti hajoaa jos viholliset kävelevät tarpeeksi monta kertaa hohtavan sinisen valon vierestä. Närästyksen mukana tuli oksennusta suuhun kun mietin pelaanko gears of waria, unchartedia, last of usia vai uusinta god of waria...toisaalta sillä tuskin on väliä koska jokainen on sama peli parilla pienellä twistillä ja eri pelimoottorilla.
Hahmonkehityskin oli mukana, mutta onko se hirveän tarpeellinen jos muistat aina muutaman tunnin välein, että on taas 10-20k expaa käytössä, eikä oikein inspais niitäkän laitella koska joka tapauksessa hakkaat vaan kahta perushyökkäystä 90% ajasta. Välillä toki vahingossa saat rämpättyä napit juuri oikeessa järjestyksessä ja saatat nähdä hienojen efektien täydentämän erikoisliikkeen.

Kaiken kaikkiaan hieno grafiikka, täysin yhdentekevä tarina, ok pelattavuus ja vuodesta toiseen toistuva kenttä ja yleinen pelisuunnittelu joka on selkeästi suunnattu lapsille ja niitäkin se hieman loukkaa. Anteeksi, mutta paska peli.
 
Meinasin jo ruveta sanomaan trolliksi mut sit tajusinkin et onhan sulla tossa valideja pointteja. Just tollanen pitkittäminen ja puzzlet tietyissä peleissä häiritsee itteä ihan tajuttomasti ja jättää samanlaisen paskan maun suuhun, mutta jostain syystä tässä ei sitä tapahtunut, vaikka ties noin kolmannella kerralla jo arvatakin et joku este tähän matkaan taas tulee. Pitkältihän se on toteutuksesta kiinni, ja siitä että millainen tekosyy milloinkin keksitään sille pitkittämiselle. Ja tässä mun mielestä noi pitkittämiset on toteutettu just siihen malliin ettei se mua itteä haitannut, peliä oli kiva pelata ja mekaniikat oli toimivia niin mikäs siinä? Eikä ne backtrackaamisen syytkään ollut mitään tyyliä "uuni jäi päälle himaan, käydää sammuttamas"

Ja toki, lainaahan tää peli ihan älyttömästi asioita muista peleistä, mutta ongelmallistahan on se et on vaikea toteuttaa todella alkuperäisiä ideoita siihen malliin että lopputulos olis oikeasti toimiva ja hyvä. Paistaahan tästä läpi, että ideoita on lainailtu ties kuinka monesta pelistä, mutta se ei mulle ainakaan henkilökohtaisesti ole ongelma. Ongelma ois siinä kohti kun on selkeesti lainattu hyväksi todettuja asioita muista peleistä ja jotenkin saatu niistä tehtyä täysin paskoja.

Ja joo, hahmonkehitystä saisivat miettiä seuraavaan peliin. Tässä saat kaiken, kakkosessa mielelläni näkisin sitä ettei kaikkea voi saada, vaan pitää valita yks tietynlainen buildi jota sitten lähteä rakentamaan. Ekspaakin kannettiin mukana loppupuolella ihan tajuttomasti, eikä sitä enää voinut käyttääkkään mihinkään.
 
Hyvää kritiikkiä hänkiltä, mutta olisikohan vaikeustason nostaminen ollut paikallaan, jos kahdella perushyökkäyksellä selvisi 90% pelin läpi?
 
Hyvää kritiikkiä hänkiltä, mutta olisikohan vaikeustason nostaminen ollut paikallaan, jos kahdella perushyökkäyksellä selvisi 90% pelin läpi?
Ei välttämättä, tän pelin difficulty curve oli kaikesta vaikein heti alussa Hardilla, siitä sitten lähti helpottumaan mitä pidemmälle pelas ja jos sivutehtäviä vielä teit lisäks niin loppurähinät oli kyllä aikamoista läpsyttelyä jo. Lisäks kaikille ei istu se fakta, että Hardilla vihut tappaa parista mutta ite saat takoa ihan huolella. Kehittäjille taas mietittävää kakkososaan ton osalta, nää on helvetin vaikeita tehdä hyvin noi vaikeimmat vaikeusasteet näihin peleihin missä on hahmonkehitystä ja erilaisia varusteita kun 90% ajasta käy just noin että vaikeimmat hetket on heti alussa kun sulla ei käytännössä ole mitään.
 
Ei välttämättä, tän pelin difficulty curve oli kaikesta vaikein heti alussa Hardilla, siitä sitten lähti helpottumaan mitä pidemmälle pelas ja jos sivutehtäviä vielä teit lisäks niin loppurähinät oli kyllä aikamoista läpsyttelyä jo. Lisäks kaikille ei istu se fakta, että Hardilla vihut tappaa parista mutta ite saat takoa ihan huolella. Kehittäjille taas mietittävää kakkososaan ton osalta, nää on helvetin vaikeita tehdä hyvin noi vaikeimmat vaikeusasteet näihin peleihin missä on hahmonkehitystä ja erilaisia varusteita kun 90% ajasta käy just noin että vaikeimmat hetket on heti alussa kun sulla ei käytännössä ole mitään.
Itse pelasin niin, että vaikeustaso normaalilla alussa ja nostin sen jälkeen vaikealle. Aika hankalaksi se pelaaminen kyllä menee vain kirvestä heittämällä ja sitä perus hakkausiskua tekemällä. Kun useampi vihu tulee päälle, niin käytännössä pakko käyttää erikoisiskuja.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että vaikeustasojen suunnittelussa on parantamisen varaa.
 
Itse pelasin niin, että vaikeustaso normaalilla alussa ja nostin sen jälkeen vaikealle. Aika hankalaksi se pelaaminen kyllä menee vain kirvestä heittämällä ja sitä perus hakkausiskua tekemällä. Kun useampi vihu tulee päälle, niin käytännössä pakko käyttää erikoisiskuja.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että vaikeustasojen suunnittelussa on parantamisen varaa.
Joo toki, ite pelasin hardilla alusta loppuun. Huomas kyllä niitten runic attackien hyödyllisyyden viimeistään valkyrieissä, toisaalta Atreuskin päivitettynä on vähän turhankin tehokas shock arrowien kanssa.
 
Joo toki, ite pelasin hardilla alusta loppuun. Huomas kyllä niitten runic attackien hyödyllisyyden viimeistään valkyrieissä, toisaalta Atreuskin päivitettynä on vähän turhankin tehokas shock arrowien kanssa.
Jep, Atreus oli kyllä varsin tehokas tapa saada vihuja matalaksi etäisyyden päästä. Varsinkin jos itse hakkasi ne ilmaan ja Atreuksella tietty päivitys, että sai ne nopeasti lahdattua shock arrowilla.

Ehkä seuraavassa osassa kehittäjillä onkin mietittävänä, että miten voisi säilyttää vaikeustason pelin loppuun asti, vaikka tekisi paljon noita sivutehtäviä ja saisi upgradettua Kratoksen hyvään kuntoon.
 
Eipä tämä kovin kummoiselta vaikuta, tylsä. Kaikkein eniten ärsyttää pelin valikot, aivan saatana sekavaa, en vieläkään ole päässyt kunnolla sisälle hahmonkehitykseen. Pro:n suorituskyky on perseestä, pyörii enimmäkseen 40-50fps ja 30 fps moodi tuntuu todella kankealta, jos vertaa vaikkappa Uncharted 4. No kaippa tämän jaksaa läpi pelata.

No nyt muuttui miljöö miellyttävämmäksi, rupes nuo Alfheimin haltija mestat kyllästyttämään, jospa tämä vielä iloksi muuttuu :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin jo ruveta sanomaan trolliksi mut sit tajusinkin et onhan sulla tossa valideja pointteja. Just tollanen pitkittäminen ja puzzlet tietyissä peleissä häiritsee itteä ihan tajuttomasti ja jättää samanlaisen paskan maun suuhun, mutta jostain syystä tässä ei sitä tapahtunut, vaikka ties noin kolmannella kerralla jo arvatakin et joku este tähän matkaan taas tulee. Pitkältihän se on toteutuksesta kiinni, ja siitä että millainen tekosyy milloinkin keksitään sille pitkittämiselle. Ja tässä mun mielestä noi pitkittämiset on toteutettu just siihen malliin ettei se mua itteä haitannut, peliä oli kiva pelata ja mekaniikat oli toimivia niin mikäs siinä? Eikä ne backtrackaamisen syytkään ollut mitään tyyliä "uuni jäi päälle himaan, käydää sammuttamas"
Tästä pelistä vaan puuttui se etenemisen fiilis, hahmoa ei jaksa kehittää, eikä tutkiminenkaan ole järin jouhevaa jottai olisi jaksanut kovin mielellään sitä backtrackingia harrastaa. Tää oli enemmän uncharted tyylinen juonipeli joka nojaa vahvasti ulkoasuun, fiilikseen ja tyyliin. Pelasin aijemmin läpi AC Originsin ja yleensä olen vihannut ubisoftin mallia tunkea kartta täyteen kaikkea täysin turhaa, mutta jostain syystä siinä sen turhan tekeminen oli vaan niin hemmetin jouhevaa, kun koko ajan sait vähän paremmat armorit, miekat, hahmon ja äärimmäisen komeat maisemat vaihtui jatkuvasti. AC Originsin taistelumalli oli myös aavistuksen parempi, koska hahmo reagoi paremmin ja ennen kaikkea ketterämmin....äärimmäisen helppo sekin peli tosin oli.
Tälläset AAA pelit nyt vaan tuppaa olemaan vähän joka suunnasta tylsytettyjä ja onttoja kokemuksia, vähän niinkun suurinosa Hollywood leffoista, juuri ja juuri jaksaa kerran katsoa läpi, mutta ei niistä mitään mieleen jää.
 
Eikun vaan peli vaikeimmalle, jos äärimmäisen helpolta tuntuu. ;)
 
Kyllä tämä on nyt parantunut huomattavasti, kun on päässyt kunnon mestoille, varsinkin se haltija kenttä oli todella tylsä. Oon alkanut myös pääsemään sisälle hahmonkehitykseen.
 
Hyvältä kuulostaa New Game+. Ranelle ja monelle muulle löytyi vastaus, että NG+:n voi aloittaa, kun peli on patchattu. Tulee saataville 20.8.

Kaikki kamat ja skillit saa uuteen peliin mukaan; vihut ovat voimakkaampia ja ehkä jotain lisäsäväystä mukana; joitain uusia kamoja/parannuksia on vissiin saatavilla; voi skipata "välivideot".

Full details on God of War’s New Game+ mode, releasing 20th August
With New Game+ comes along a host of new gear, more difficult enemies, and cinematic skipping!
  • Relive the journey of Kratos and Atreus with all of your previous armours, enchantments, talismans, resources and abilities on the difficulty of your choosing.
  • Test your skills against higher level enemies; some of which might even have a few new tricks up their sleeves!
  • Unique to New Game+ is a brand new rarity level of equipment to craft and upgrade! Collect ‘Skap Slag’, a new resource to upgrade your gear to the best of the best from our finest blacksmiths.
  • Play the game in a whole new way by exploring new customisation options with extremely powerful new armour sets and enchantments.
  • Finally, get right back into the action with the newly added ability to skip through cinematics in both normal and New Game+ modes once a full play through has been completed.
 
Todella hyvältä kuulostaa ng+ uudistukset :tup:

Peli on muuten storessa alennuksessa tällä hetkellä, 44,95€
God Of War - Playstation Store

Kesäaleista tullut osteltua mm. Shadow of War ja Assassins Creed Origins, noita pelaillessa on tullut mieleen että GoW on kyllä helvetin hyvä peli.
 
Tuli tällä viikolla viimein ja vihdoin aloitettua tämä ja voi veljet että on maistunut. Varsinkin kun on tullut hiljattain päivitettyä telkkari 4K:ksi ja samalla vaihdoin normi Pleikkarin Proksi. Ei oo hetkeen tullut koukututtua näin kovasti jostain pelistä :)
 
Takana vasta puolituntia ja lollander tuota tekstin pientä kokoa! Aivan sama ongelma oli PS3 peleissä reilut 10 vuotta sitten kun HD-töllöt eivät olleet vielä yleisiä, sen yhden autopelin teksteistä ei saanut ollenkaan selvää normaalilla TV:llä.

Aika kovat odotukset, saa nähdä miten käy.
 
Takana vasta puolituntia ja lollander tuota tekstin pientä kokoa! Aivan sama ongelma oli PS3 peleissä reilut 10 vuotta sitten kun HD-töllöt eivät olleet vielä yleisiä, sen yhden autopelin teksteistä ei saanut ollenkaan selvää normaalilla TV:llä.

Aika kovat odotukset, saa nähdä miten käy.
Saa asetuksista isommaksi
 
Pelimoottorilla hoidettu juonenkuljetus/cinematics on kyllä 5/5 ja sopii peliin saumattomattomasti. Kapeassa, mutta haarautuvassa putkessa eteneminen ja ennaltamäärätyt kiipeämiskohdat häiritsivät aluksi, mutta sitten tajusin että jos alueet olisivat vapaampia ja leveämpiä kuluttaisin tuhottomasti aikaa joka nurkan tutkimiseen ja kyllästyisin. Ihan hyvältä vaikuttaa näin parin tunnin jälkeen.

Saa asetuksista isommaksi
Joo. :D

Alkuperäinen:
mddpwqgo5pi6ip9hz1fj.jpg


Maksimi:
wskuamcbo02kkyt97ifl.jpg
 
Itselläni ole mitään ongelmaa tekstityksien suhteen enkä ole asetuksiin koskenut. 55" töllö ja katseluetäisyyttä sen 2,5-3m
 
Pelimoottorilla hoidettu juonenkuljetus/cinematics on kyllä 5/5 ja sopii peliin saumattomattomasti. Kapeassa, mutta haarautuvassa putkessa eteneminen ja ennaltamäärätyt kiipeämiskohdat häiritsivät aluksi, mutta sitten tajusin että jos alueet olisivat vapaampia ja leveämpiä kuluttaisin tuhottomasti aikaa joka nurkan tutkimiseen ja kyllästyisin. Ihan hyvältä vaikuttaa näin parin tunnin jälkeen.
Kun etenet pelissä, niin huomaat vielä paremmin, millaisista genreistä peli on ottanut vaikutteita kenttäsuunnittelun suhteen.

Ja joo, aika jännä juttu, että kehittäjät eivät tulleet ajatelleeksi, että pelaajilla saattaa olla muitakin näyttölaitteita käytössä kuin videotykki tai 65" tv. :D
 
Tämä on ehkä ristiriitaisin peli mitä olen pelannut!

Nautin uusista tavaroista ja niiden päivittämisestä. Hahmojen sanailua on mukava kuunnella ja juoni on kiinnostava, pitkästä aikaa oikein haluttaa pelata juonta eteenpäin ja nähdä mitä seuraavaksi tapahtuu, MUTTA taistelut ovat liian usein perseestä! Tarkemmin sanottuna jotkut viholliset ovat perseestä ja n. 20% toiminnasta on raivostuttavaa, loput 80% on silti ihan jees.

Esimerkki huonosta taistelutilanteesta:
Iskuja väistelevät revenantit jotka spawnailevat pieniä nopeita lentäviä ampuvia nightmareja. Tuon lisäksi selän taakse & eteen spawnailee pitkin taistelua myös perusvihuja jotka ampuvat tai tulevat päälle kun jonkin vihun kimppuun yrittää mennä. Luin jostain arvostelusta että taistelu on taktista ja kilpailee Soulssien kanssa taistelun erinomaisuudellaan, mutta siitä ollaan kaukana ja edessä on monesti sekasorto ja rukoilu etteivät kaikki vihut ammu/hyökkää randomilla peräjälkeen. Meinasin kirjoittaa että "laiskaa pelisuunnittelua" mutta näyttää ettei kaikkia taisteluita ole edes mietitty sen kummemmin, tai sitten kohdallani vihujen RNG-hyökkäykset ovat sattuneet juuri oikein.

Enkö vaan osaa ja olen väärässä? Olen yrittänyt opetella tuollaisia taisteluita, mutta tuntuu että se ei riitä ja vähän väliä tulee "turhaa" damagea jostain. Koitan heitellä kirvestä useampaan kohteeseen (nightmaret) samalla heitolla ja poika ampuu jouskarilla nightmareja & revenanttia minkä kerkeää jotta saisin iskun perille, mutta ei. En pysty nauttimaan ja olen ihmeissäni, koska muuten peli vaikuttaa ensiluokkaiselta ja normaalit melee taistelut on ihan jees vaikkakin aika helppoja.

Pelaako tätä joku muuten tärinä päällä ja heiluvalla kameralla? Minä otin tärinän pois ensi minuuteilla kun huomasin soutamisen aiheuttavan tärinää ja heiluva kamera sai myös lähteä ensimmäisissä cutsceneissä.

Peliä on vielä pitkästi jäljellä ja saa nähdä onko tämä loppujen lopuksi 3/5 vai 5/5. Erittäin ristiriitaisia tunteita juuri nyt. :D
 
Revenantteja vastaan kannattaa vain Atreuksella ampua nuolia, mikä saa ne lopettamaan iskunsa, ja sen jälkeen hyökätä kirveellä päälle (mielellään ladatulla iskulla tai jollain muulla erikoisiskulla, niin saa enemmän kerralla damagea aikaan). Kilpi kannattaa pitää suojana edessä, kunnes tulee sopiva sauma hyökätä. Toki ne nightmaret kannattaa hoitaa pois alta ensin kirvestä heittämällä ja Atreuksen nuolilla, ja siinäkin on joko kilpeä pidettävä suojana tai kuperkeikkailla väistääkseen niiden kaukoiskuja. Nuo kaukoiskuja tekevät vihut ovat kyllä ärsyttävimmästä päästä, kun siinä on vain odotettava sopivaa kulmaa ja hetkeä iskeä.

Kuvakulmasta johtuen joskus ei huomaa selän takaa lähestyviä vihuja, mutta ei siinä auta kuin positioida itsensä niin, että kaikki vihut ovat näköpiirissä, jos vain mahdollista, ja hoitaa helpoimmat vihut ensin pois alta. Välillä taistelun tuoksinassa se on kyllä vaikeaa, kun vastuksia alkaa olla enemmän ympärillä, mutta silloin pitää pysyä koko ajan liikkeessä, jotta ne eivät pääse yllättämään. Ja sokeilta pisteiltä hyökkäävien vihujen iskut saa asetuksista näkymään punaisina indikaattoreina, jos haluaa.

Kannattaa panostaa sellaisiin kykyihin (sekä Kratoksella että Atreuksella), jotka on tarkoitettu suuremman vihollisjoukon hallintaan, niin saa tuota sekasortoa helpommin hallittua.

Saatat olla jo huomannut osan tai kaiken noista vinkeistäni, mutta muuta ei tällä hetkellä kyllä tule mieleen.
 
Googlettelin äsken ja varteen otettava neuvo oli että tappaa vain 3 niistä 4 nightmaresta mitä se spawnaa niin se ei heti tee uusia. Sitten kimppuun: nuoli -> kirveen heitto -> nyrkit -> grap.

Varmaan toimii hyvin yhtä vastaan, mutta monesti lisäksi vastassa on vielä 2 melee & 2 ranged tyyppiä (ja niitäkin voi tulla pitkin taistelua lisää). Katsotaan, kyllä nuista on aina selvitty mutta tähän mennessä on tuntunut että tuurilla on iso vaikutus. En ole kyllä panostanut yhtään aseettomiin taitoihin, vois koittaa koska minulla taisi olla stunnia aiheuttavia taitoja unlockaamatta.
 
God of Warista pieniä statseja Sony Santa Monican puolesta.
God of War - Stories - God of War vs. You

Platinium trophyistä pääteltiin reseterassa että pelillä on ollut yli 9 miljoonaa pelaajaa 4kk sisään.

En linkitä statseja tähän koska spoilaa hieman peliä. Mainitaan kuitenkin sen verran, että pelin eräällä vihulla, nimeltään
Sigrun
on pelissä 100 to 1 K/D ratio vs pelaaja (give me god of war vaikeusasteella) :rofl:

y6owlac12ij11.gif
 
Platinum trophy hakattuna ja New Game+ aloitettuna ja aina vain maistuu :)

En linkitä statseja tähän koska spoilaa hieman peliä. Mainitaan kuitenkin sen verran, että pelin eräällä vihulla, nimeltään
Sigrun
on pelissä 100 to 1 K/D ratio vs pelaaja (give me god of war vaikeusasteella) :rofl:

Kuolin itsekin varmaan sen 100 kertaa ennenkuin nöyrryin ja pistin helpoimman vaikeuasteen päälle :rofl: ja siltikin tuli otettua muutaman kerran tukkaan ennenkuin sain tapettua tuon perkeleen :facepalm::rolleyes:
 
Peliä en ole vielä läpi asti pelannut, mutta kuitenkin jo sen verran, että voin rehellisesti sanoa pitäneeni enemmän niistä aiemmista God of Wareista. Ei sillä että tämä uusin olisi mitenkään huono, mutta kun ajattelen God of Waria, mieleeni tuli raakaa, veristä toimintamättöä. Ei tuommoista tarinavetoista seikkailua kuin tämä on. Olen nyt siinä kohdassa peliä, kun mentiin noidan kanssa ekan kerran toiseen maailmaan, ja haikailen nyt jo aiemmista osista tuttuja raakuuksia, kuten kykloopin silmän repimistä, kentaurien suolistamista jne. Tässä mennään kyllä aika turvallisella tiellä. Sanokaa mitä sanotte, minusta God of War=hurmeista verimäyhää.

Ja minusta tuntuu että muutenkin näitä avoimen maailman rpg-pelejä rupeaa pursuamaan jo korvista ulos, niin miksi tästäkin piti nyt tehdä sellainen. (Tiedän ettei tämä ole open world, mutta ehkä kuitenkin semi-open) Olisivat vaan pitäneet tyylin samanlaisena kuin ennenkin, olisi siinä silti voinut olla hyvää käsikirjoitusta ja Kratos parempana hahmona.

Graafisesti on kyllä komea, sitä ei voi kieltää.

Mutta tähän mennessä en ole puulla päähän lyöty, enkä voi ainakaan vielä kutsua peliä yhtä parhaimmista yksinpeleistä mitä olisin pelannut.
 
Sen verran nostan topiccia että kerron nyt lopulliset mielipiteeni kun sain viikonloppuna pelattua läpi. Kaikkia Valkyreitä en kukistanut kun ei taidot/armorit riitä.

Ihan kelpo peli. Ei mielestäni kuitenkaan ihan 10/10 peli, ehkä 8/10. Jos jatkoa joskus pukkaa, pelaan ilman muuta senkin. Mielenkiintoa riittää kuitenkin nähdä lisää tätä pohjoismytologiaa. Eihän tässä edes nähty niitä tunnetuimpia jumalia.

Kehut:
+Hyvin kirjoitettu pääjuoni ja päähahmot, vaikka tässä kopioitiinkin The Last of Usia, Kratosista vihdoin saatu kuitenkin hyvä hahmo. Atreus oli myös todella hyvin käsikirjoitettu, ja toimi pelimekaniikassa hyvin. Oli hauskaa seurata miten näiden kahden välinen dialogi ja esim. Kratosin äänenpaino muuttui pelin edetessä.

+Toiminta oli tietyssä mielessä ihan tyydyttävää mättöä, mutta kaipasin enemmän gorea.

+Graafisesti ja visuaalisesti nätti sekä hyviä set piecejä kuten World Serpent ja kuollut jättiläinen.

+Mielenkiintoinen pohjoismytologia.

Haukut:
-Pääjuonen ajoittaiset heikkoudet, kuten että aina kun ollaan pääsemässä tavoitteeseen, tuleekin joku uusi este. Tätä tapahtui vähän liikaa.

-Tylsät sivutehtävät, oikeasti mikä siinä on että pääjuonesta saadaan noin hyvä tehtyä, mutta jotain sivutehtäviä ei millään saada mielenkiintoisiksi. Kaikki jotain vitun fetch questeja.

-Itseään toistavat bossit ja viholliset eikä näiden designeissa paljon kehumista ole. Pelin yleisimmät örkit oli kaikki samanlaisia, väri vaan vaihtui. Hukkuivat kaikki omaan massaansa, eikä paljon mieleenpainuvia vihuja ollut, mitä nyt jotkut ihmissudet ja peikot.

-Ei raakaa veristä toimintaa mitä aiemmissa peleissä.

-Yhdestäkään hirviöstä tai bossitappelusta ei tullut mitään "Vau"-fiiliksiä. God of War 3:ssa olin vaikuttunut Kronosin taistelussa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tilattua vuoden peli-tittelin innoittamana ja kun sai halvalla.
Nyt on pari iltaa hakattu, ja onhan tämä ihan valtava pettymys.

Tarina löytyy; tuhkia viedään vuorelle ja örkkejä lahdataan melkolailla nonstoppina. Mieleen tulee 15 vuoden takainen Will Rock.
Tällä hetkellä yritän nousta vuoren sisältä jollain nosturilla ja saada hengiltä isompaa välivihollislohikäärmettä (?). Lohikäärme kannattelee itseään nostolavan päällä kahdella kourallaan, säännöllisin väliajoin hairaa toisella kädellään, tai suullaan sodan jumalaa. Ei järjen häivää. Missä arvaamattomuus?
Sama koskee solkenaan vastaantulevia rivivihollisia. Kun kolme-neljä pahista on hoidettu ja matkaa taitettu hetken matkaa, toistuu sama laulu alusta.

Tällä hetkellä on vahva fiilis, että peli jää kesken. En käsitä mitä aineita on Game Awardsin tuomarit kiskoneet, että tämä valittiin RDR2:n ohi vuoden parhaaksi peliksi.

Clueless Gamer: "God Of War" With Bill Hader - CONAN on TBS
 
Tuli tilattua vuoden peli-tittelin innoittamana ja kun sai halvalla.
Nyt on pari iltaa hakattu, ja onhan tämä ihan valtava pettymys.

Tarina löytyy; tuhkia viedään vuorelle ja örkkejä lahdataan melkolailla nonstoppina. Mieleen tulee 15 vuoden takainen Will Rock.
Tällä hetkellä yritän nousta vuoren sisältä jollain nosturilla ja saada hengiltä isompaa välivihollislohikäärmettä (?). Lohikäärme kannattelee itseään nostolavan päällä kahdella kourallaan, säännöllisin väliajoin hairaa toisella kädellään, tai suullaan sodan jumalaa. Ei järjen häivää. Missä arvaamattomuus?
Sama koskee solkenaan vastaantulevia rivivihollisia. Kun kolme-neljä pahista on hoidettu ja matkaa taitettu hetken matkaa, toistuu sama laulu alusta.

Tällä hetkellä on vahva fiilis, että peli jää kesken. En käsitä mitä aineita on Game Awardsin tuomarit kiskoneet, että tämä valittiin RDR2:n ohi vuoden parhaaksi peliksi.

Clueless Gamer: "God Of War" With Bill Hader - CONAN on TBS
God Of War on saanut perinteisen Sony käsittelyn, eli se on vähän kun joku iso toimintaleffahitti jonka erikoistehosteiden alta paljastuu valmiiksi pureskeltua, hieman juustoista ja hyvinkin yllätyksetöntä kirjoitusta. "last god of uncharted TM".
 
Näin Xbox-ihmisenä tuli hakattua tätä peliä, kun kerran on ylistystä saanut osakseen ja tätä on rummutettu about Jeesuksen toisena tulemisena mitä konsolipeleillä on tarjottavanaan. Kuitenkin tykkäsin melko lailla ensimmäisistä God of Wareista melko paljon ja harmitti itseä tuhottomasti ettei vastaavaa ole tarjolla MS:n leirissä (Dante's Inferno tämän paikkasi jotenkin), joten eikun HDR:t ja muut päälle ja lainassa oleva PS4 päälle.

Vuoden peli. Ihanko helvetti totta? Tämä? Graafisesti tämä on toki hieno, pelialueet on sen verran pieniä ja suljettuja, että yksityiskohtiin voidaan panostaa aika huolella ja animaatiot ovat nykypäivän peruskauraa, mitä jokaisessa AAA pelissä tätä nykyä löytyy. Poika rupesi ärsyttämään helvetisti, mutta Judgen ääninäyttely oli aivan mahtavaa. Mutta itse peli. Putkessa juoksua, toistoa toiston perään. Ei aikaisemmat God of Warit ole tuntuneet näin tylsiltä. Pari tuntia pelaamista, sitten saakin lukea miten lorea raiskataan ihan huolella ja mitään tekemistä tällä ei ole sen alkuperäisen mytologian kanssa (ok, en odottanut mitään historian oppituntia, mutten myöskään täyttä piittamattomuutta lähdemateriaalia kohtaan).

Kontrollit toimii ja tätä on sikäli helppo pelata, että flow pysyy yllä jatkuvasti. Toisaalta ei tältä muuta voi edes odottaa. Mutta se juoni, dialogi ja yleinen ylieeppinen teatraalisuus elokuvamaisine kohtauksineen rupeaa olemaan aika nähtyä tavaraa muutaman tunnin jälkeen. Peli on varmastikin vaikea, mikäli näin haluaa, mutta en tykkää suorittaa tämän tapaisissa peleissä itse, joten perusvaikeusasteella mentiiin. Pari vihollispomoa olivat muita veikeämpiä, muuten ihan peruskauraa.

Odotin God of Waria ja sain jotenkin kastroiduin Kratoksen näköisen kaverin, joka kovin yrittää muttei kuitenkaan ole. Taistelujen ennalta-arvattavuus syö kyllä tässä ihan hitosti peli-iloa, vaikkei sarjan aiemmat osatkaan mitään shakkia varsinaisesti olleet. Se mikä tästä puuttuu mielestäni, on kuitenkin koko pelaamisen hauskuus. Itse saan irti AC:O:sta paljon enemmän, kuin tästä ja se on sentään multiplattari eikä mikään eksklu. Hyvä peli, mutta vuoden peli? Ei hitossa. @hänk_ sen hyvin mainitsi, saanut Sony -käsittelyn tämä peli.
 
Oho, xbox-trollboit päässeet irti. :D
 
Eli jos on tykännyt sarjan aiemmista installaatioista, mutta ei tästä on trollboi. Okei. Eli jos en olisi maininnut omistavani toista konsolia, tämä olisikin ollut normaali mielipide. Mielestäni tässä kuitenkin puhutaan tästä pelistä, eikä alustasta, mutta voit toki konsolisodan tännekin virittää jos ei sille dedikoitu oma threadi kelpaa.
 
@PeeVee Pelaat juuri ehkä legendaaristinta Hack'n'Slash pelisarjan viimeisintä osaa. Mitä muuta odotit kuin maailman legendaarisinta ja eeppisintä non-stop hakkaamista?

Ei mulla oikein mitään ennakko-odotuksia ollut. En aiemmin ole pelannut ainuttakaan GoW-sarjan peliä. Ehkä nyt kuitenkin vähemmän putkijuoksua ja vähemmän itseääntoistavia vihollisia. Vuoden peliltä on mielestäni lupa odottaa enemmän.

Oho, xbox-trollboit päässeet irti. :D

?
 
Itsekin olin sitä mieltä, että pidin aiemmista God of Wareista enemmän. En mä niitä aiempia pelejä minkään tarinan tai hyvin kirjoitetun kässärin takia pelannut, vaan väkivaltaisen toiminnan takia mikä oli hauskaa.

Missä oli kaikki raa'at veriset tappoanimaatiot? Hienon ja mielenkiintoisen näköiset viholliset joissa jokaisella on oma uniikki tappoanimaatio, missä on siistit pomovastukset kuten edellisissä esim. Kronos? Ainoat eeppiset taistelut koko pelissä olivat ne kaksi matsia Balduria vastaan.

En kyllä itsekään tälle mitään vuoden peli-palkintoa antaisi, kaikki sivutehtävät jotain noutotehtäviä. Pelin tarina ja pelin erilaisuus aiemmista sarjan peleistä olivat ne isoimmat pointit. Ja jostain helvetin tarinastako se vuoden peli-palkinto pitäisi antaa? Ei vitussa, ei nämä mitään elokuvia ole vaan videopelejä.

God of War 3 oli paljon mielenkiintoisempi peli.
 
Itse olin alkuun ihan helvetin innoissani. Grafiikka tietty upeaa ja kirveellä mättäminen oli hauskaa. Kaksi ensimmäistä loparia oli hienoja koitoksia, mutta kyllähän tuossa kierrätettiin aivan liikaa vihollisia sekä lopareita. Alun jälkeen en kunnolla innostunut enää yhdestäkään loparista paitsi se iso lohikäärme oli hieno.

Pidin peliä myös liian pitkänä, vaikka sinällään ''putkimaisuus'' ei haitannut, koska täysin vapaista maailmoista on ähky.
 
Eihän GoTy tarkoita muuta kuin että se sai eniten ääniä vuoden peliksi. Ei siinä ole mitään väärää että ei satu tykkäämään juuri vuoden GoTy pelistä. Tämän vuoden tarjonta nyt on ollut niin ja näin. Joku RDR2 mutta sekin läsähti pannukakuksi avuttomine kontrolleineen ja onttoine päähenkilöineen, joka tekee mieli ajaa alas kalliolta aina kuin mahdollista (en ole ollenkaan katkera että 80e katosi kankkulan kaivoon...).

Ei muuta kuin uusia kokemuksia päin. Sitähän se pelaaminen on.
 
Toisaalta olisiko se aikaisempien God Of Warien tyyppinen nopeatempoinen hack'n'slash toiminut nykypäivänä? Saatika myynyt yhtä paljon? Kyllähän tämä oli tiedossa, että jotain samaa vanhojen GoWien kanssa on, mutta täysin erityylisestä pelistä on kyse.

Sama asia on tapahtunut monelle pelisarjalle mielestäni. Yhtenä suurimpana esimerkkinä fallout pelisarja, kun siirryttiin isometrisestä kuvakulmasta pois.
 
Toisaalta olisiko se aikaisempien God Of Warien tyyppinen nopeatempoinen hack'n'slash toiminut nykypäivänä? Saatika myynyt yhtä paljon? Kyllähän tämä oli tiedossa, että jotain samaa vanhojen GoWien kanssa on, mutta täysin erityylisestä pelistä on kyse.

Sama asia on tapahtunut monelle pelisarjalle mielestäni. Yhtenä suurimpana esimerkkinä fallout pelisarja, kun siirryttiin isometrisestä kuvakulmasta pois.

Tyylivaihdos oli minusta hyvä. Itse olisin kaivannut vähän enemmän vaihtelua vihollisiin ja hurjempia loparikohtaamisia sekä pientä tiivistämistä tarinan suhteen.
 
Hyvä peli tämä on mutta veikkaan että pankki räjähtää jatko-osassa oikein kunnolla.
Budjetti tulee kasvamaan ja veikkaanpa että myös pomotaistelut ja pelin skaala kasvaa oikein kunnolla.

Sama trendi on nähtävissä myös alkuperäsisissä peleissä.
 
Pitäs olla joku free ps4 theme 1 year anniversaryn kunniaksi mutta ei näy storessa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 906
Viestejä
4 482 121
Jäsenet
74 028
Uusin jäsen
Karski85

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom