Game of Thrones

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
218
Olihan tämä viimeinen kausi ja varsinkin viimeiset kaksi jaksoa aivan käsittämätöntä sontaa. Hahmot muuttuivat älyltään ja käyttäytymiseltään kuin silmänräpäyksessä. Millään aikaisemmin pohjustetulla tapahtumilla ei ollut merkitystä eikä mitään myyttejä aukaistu. Kaikki mitä aikaisemmissa kausissa pohjustettiin lakaistiin maton alle. Vaikea kuvitella surkeampaa loppua noin upealle sarjalla. Jopa Lost vaikuttaa nyt nerokkaalta. Critical Drinker summaa aika hyvin koko sopan. No...kohti uusia pettymyksiä.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
235
Ja kuten aina, IMDB-arvosanat on ihan mitä sattuu kun ollaan lähellä jakson/leffan julkaisua. Ensimmäisenä siellä on arvioimassa jengi jotka ennakkohypen perusteella päättää jonkun olevan katsomatta timanttia/paskaa, seuraavana yleensä fanit jotka on oikeasti ensimmäisenä mahdollisena hetkenä katsomassa niitä, ja sitten pikkuhiljaa ne arviot alkavat tasaantumaan kun tuotos saavuttaa hieman laajemman näkijäkunnan.

Johtuen GoTin saamasta nettikritiikistä, oletan tässä että tuo tasaantuminen tulee ajan saatossa itseasiassa nostamaan arvosanaa nykyisestä. Voin olla väärässäkin, mutta se mikä on varmaa, on se että IMDB-arviot lähellä julkaisua on ihan silkkaa paskaa.
Kauden 6 päätösjaksot saivat 176k ja 121k ääntä.

Kauden 8 päätösjaksot ovat saaneet tähän mennessä 149k ja 157k ääntä.

Tuskin tuo tuosta enää radikaalisti muuttuu noiden äänimäärien perusteella.

Mutulla veikkaisin myös noiden nousevan tuosta joitain kymmenyksiä ajan kanssa, mutta Dexterin viimeisen jakson arvosana oli näköjään tuoreeltaan 6.0 ja nyt sen on 4.7, eli voi se mennä toisinkin päin.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Ozzy saanut revikan aikaiseksi




Doomcockin loppusanat livenä aivan hetken kuluttua tälle sontaläjälle.

 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 157
Aika naurettavaksi on mennyt netti-itkeminen tämän viimeisen kauden aikana.

Joo, olisi voitu tehdä pidempi kausi, rauhallisemmalla tahdilla. Kyllä, jaksoissa oli järjettömyyksiä, mutta epäilen että kun kriittisesti rupeaa katsomaan, niitä löytyy myös sieltä alkupään pienemmän budjetin kausilta, joista itsekin pidin eniten.

Mutta se, että tämä nyt on yhtäkkiä muka paskinta ikinä ei mene vaan mulle jakeluun (ja se, että ihmiset joiden mielestä näin on ovat silti joka viikko katsomassa seuraavan jakson heti kun se on ulkona). Edelleen hyvin laadukasta tv-viihdettä oli kyseessä. Ihan eri maailmasta kuin vaikkapa Westworld, jonka taso romahti heti erinomaisen ekan kauden jälkeen.

Edit: Ai niin, ja finaali oli mielestäni ihan pätevä lopetus sarjalle heikkouksistaan (mm. älyttömät LotR viitteet) huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Ja kuten aina, IMDB-arvosanat on ihan mitä sattuu kun ollaan lähellä jakson/leffan julkaisua. Ensimmäisenä siellä on arvioimassa jengi jotka ennakkohypen perusteella päättää jonkun olevan katsomatta timanttia/paskaa, seuraavana yleensä fanit jotka on oikeasti ensimmäisenä mahdollisena hetkenä katsomassa niitä, ja sitten pikkuhiljaa ne arviot alkavat tasaantumaan kun tuotos saavuttaa hieman laajemman näkijäkunnan.

Johtuen GoTin saamasta nettikritiikistä, oletan tässä että tuo tasaantuminen tulee ajan saatossa itseasiassa nostamaan arvosanaa nykyisestä. Voin olla väärässäkin, mutta se mikä on varmaa, on se että IMDB-arviot lähellä julkaisua on ihan silkkaa paskaa.
Ja miten selität sen että kriitikotkin ovat antaneet tämän kauden jaksoille huomattavasti paskemmat arvostelut kuin yhdellekkään muulle kaudelle?
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Aika naurettavaksi on mennyt netti-itkeminen tämän viimeisen kauden aikana.

Joo, olisi voitu tehdä pidempi kausi, rauhallisemmalla tahdilla. Kyllä, jaksoissa oli järjettömyyksiä, mutta epäilen että kun kriittisesti rupeaa katsomaan, niitä löytyy myös sieltä alkupään pienemmän budjetin kausilta, joista itsekin pidin eniten.

Mutta se, että tämä nyt on yhtäkkiä muka paskinta ikinä ei mene vaan mulle jakeluun (ja se, että ihmiset joiden mielestä näin on ovat silti joka viikko katsomassa seuraavan jakson heti kun se on ulkona). Edelleen hyvin laadukasta tv-viihdettä oli kyseessä. Ihan eri maailmasta kuin vaikkapa Westworld, jonka taso romahti heti erinomaisen ekan kauden jälkeen.
Heitä jotain älytöntä sieltä kausilta 1-4? Minulle ei tule mieleen mitään, mutta tämä ja edellinen kausi ei mitään muuta sisälläkään, jonka takia tätä haukutaan, eikä todellakaan syyttä suotta.

Sinä selvästi olet joku kasuaalikatsoja, joka vain jotain viihdettä halusi, mutta minä ja aika helvetin moni muu halusi laadukkaan ja uskottavan fantasiasarjan, joka veti vetoja LOTR:lle, mutta kasan paskaa saimme kymmenen vuoden odotuksen palkaksi.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 157
Heitä jotain älytöntä sieltä kausilta 1-4? Minulle ei tule mieleen mitään, mutta tämä ja edellinen kausi ei mitään muuta sisälläkään, jonka takia tätä haukutaan, eikä todellakaan syyttä suotta.

Sinä selvästi olet joku kasuaalikatsoja, joka vain jotain viihdettä halusi, mutta minä ja aika helvetin moni muu halusi laadukkaan ja uskottavan fantasiasarjan, joka veti vetoja LOTR:lle, mutta kasan paskaa saimme kymmenen vuoden odotuksen palkaksi.

Kausi 4 loppui 5 vuotta sitten enkä ole katsonut uudestaan. Olen kyllä sen verran "kasuaalikatsoja", etten noista kausista yksityiskohtia juuri muista, kuten en muistakaan >5 vuotta sitten katsomistani sarjoista. En ole myöskään kirjoja lukenut. Niin ja viihdettä tämä on, myös ne ensimmäiset kaudet ja etenkin ne LotR-filmatisoinnit. Hassua, että niihin vertaat, sillä tämähän nimenomaan meni loppua kohden tyylillisesti enemmän LotR-filmatisointeja kohti verrattuna alkukaudet, jotka oli jotain muuta.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kausi 4 loppui 5 vuotta sitten enkä ole katsonut uudestaan. Olen kyllä sen verran "kasuaalikatsoja", etten noista kausista yksityiskohtia juuri muista, kuten en muistakaan >5 vuotta sitten katsomistani sarjoista. En ole myöskään kirjoja lukenut. Niin ja viihdettä tämä on, myös ne ensimmäiset kaudet ja etenkin ne LotR-filmatisoinnit. Hassua, että niihin vertaat, sillä tämähän nimenomaan meni loppua kohden tyylillisesti enemmän LotR-filmatisointeja kohti verrattuna alkukaudet, jotka oli jotain muuta.
Se selittääkin paljon.

Lotr piti laadun korkealla alusta loppuun. Tämä fiasko vain huononi loppua kohden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
218
Mutta se, että tämä nyt on yhtäkkiä muka paskinta ikinä ei mene vaan mulle jakeluun (ja se, että ihmiset joiden mielestä näin on ovat silti joka viikko katsomassa seuraavan jakson heti kun se on ulkona). Edelleen hyvin laadukasta tv-viihdettä oli kyseessä

Edit: Ai niin, ja finaali oli mielestäni ihan pätevä lopetus sarjalle heikkouksistaan (mm. älyttömät LotR viitteet) huolimatta.
Jos muutamassa jaksossa vesitetään kaikki mitä on edellisten seitsemän kauden aikana kasattu, voidaan kyllä käyttää sanaa yhtäkkiä. Ja tokihan sen haluaa nähdä miten kaikki päättyy. Varsinkin kun siihen on sitä omaa aikaa katsojana panostanut.

Ja ennen kaikkea viimeisten jaksojen aikana tuli pidettyä yllä pientä toivonkipinää siitä etteivät käsikirjoittajat oikeasti olisi niin typeriä miltä näyttää ja sarjalle tulisi kunniallinen loppu.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
En tiedäkään. Onko mielestäsi valmiiksi pureskeltu ruoka parempaa?



Miksi sitten ristiriitaisesti CGI-kässäri oli niin upea? Pakko olla eri käsikirjoittajat ;)



Elämässä voi tapahtua äkkikäännöksiä; jotkut kääntyy uskoon, toisista tulee lesboja/homoja vaikka heterosuhteesta lapsia, Batman lopettaa hommat kesken vaikka tarvittaisiin eniten, ampumahiihtäjätär lopettaa uran vaikka edessä olisi vielä voittoja ja mammonaa... Pakko tuo oli lopettaa jotenkin, enkä allekirjoita toteutusta mutta ei siihen elämä kaadu.



Kannattaa siirtyä alalle niin saamme tulevaisuudessa nauttia paremmista sarjoista! Olet hyviä vaihtoehtoja esittänyt, poislukien nuo videolinkitykset, niin mikä estää hakemasta alalle?

Palaan varmaan ehkä tähän sarjaan kun se seuraavaksi esitetään nyt heti perään Ylellä, joskus joulun aikoihin kai... ;)
--
Olen aiemmin luetellut, pari sivua sitten hyviä ja lässähtäneitä sarjoja listan kyllä.
Mutta ei se minulta pois ole jos keskikertainen sarja kolahtaa osaan porukkaan olet ihan
oikeutettu nielemään ja selittelemään itsellesi juonenkäänteet kuinka vain haluat, kuten minä kritisomaan niitä.:)

Tuihan sieltä se viimeinen natsikortti eli sarjaa tai elokuvia tai kirjoja ei voi kritisoida kuin alan ammattilainen.

Tämä sarja oli RAUTAA silloin kun kirjailijaa mukailtiin. Sitten se muuttui keskikertaiseksi, seassa on toki hyviäkin osia heikkoijen kausien seassa.
Ja minua ei voi syyttää puolueellisuudesta, olen sekä fanittanut että pettynyt sarjan suhteen matkan varrella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 232
Jotain lähdettä? Martin on kokoajan ollut alkuteksteissä ja ihan kaikessa muussakin nimettynä resurssina. Lisäksi esiintyy kaikissa kissanristiäisissä joissa muukin tuotantoporukka.

Mitä sarjan kausiin ja jaksoihin tulee niin pohjallahan on aina tilaus ja tuotantotiimi sen mukaan toimittaa. Eli HBO aikoinaan 2016 paikkeilla tilasi kaudet 7 ja 8 niillä jaksomäärillä mitä silloin ilmoitettiin.

Tilaus taas tehdään niiden sisältöspeksien pohjalta jota tuotantotiimi ja tilaaja yhdessä määrittävät. Tämä ei siis ole mikään puolustus mihinkään suuntaan vaan miten asiat yleensä taustalla hoidetaan ja mihin tuotannon toteumat pohjaavat. Ihan perusprojektinhallintaa.

Nyt Martinilla on loistava mahdollisuus tehdä jälkiviisaana pieniä muutoksia kirjoihin kun tietää miten ihmiset mihinkin reagoivat. Loppuasetelman ei odoteta kyllä muuttuvan.
Tom Clancy ollut myös kuollut jo 6 vuotta mutta koko ajan tulee uutta viihdettä hänenkin nimen alla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
540
Olen aiemmin luetellut, pari sivua sitten hyviä ja lässähtäneitä sarjoja listan kyllä.
Mutta ei se minulta pois ole jos keskikertainen sarja kolahtaa osaan porukkaan olet ihan
oikeutettu nielemään ja selittelemään itsellesi juonenkäänteet kuinka vain haluat, kuten minä kritisomaan niitä.:)

Tuihan sieltä se viimeinen natsikortti eli sarjaa tai elokuvia tai kirjoja ei voi kritisoida kuin alan ammattilainen.

Tämä sarja oli RAUTAA silloin kun kirjailijaa mukailtiin. Sitten se muuttui keskikertaiseksi, seassa on toki hyviäkin osia heikkoijen kausien seassa.
Ja minua ei voi syyttää puolueellisuudesta, olen sekä fanittanut että pettynyt sarjan suhteen matkan varrella.
Pahoittelen etten ole huomioinut noita. Jostain syystä ehkä hieman provosoiva kirjoitustyyli "paskaa" vie huomion muista samassa lauseessa olevista asioista. - Siitä meidän pitäisi olla samaa mieltä, että olemme eri linjoilla sanallisesti, ei välttämättä asiatasolla, mutta miten asiat ilmaistaan... Olen ehkä hieman pettynyt mutta jos jostain muustakin asiasta petyn, se ei ole "paskaa" ja en viskele esineitä tai lauseita samalla tavalla... Ehkä olen nyt väärässä mutta haluaisin olla rakentava. - Kaikki ihmiset saavat olla omaa mieltään tästä sarjasta.

Ööh. Mikä natsikortti? Ei, en ole alalla. - Suosittelin sinulle tätä alaa, koska selkeästi seuraat useampia sarjoja kuin itse ja sinulla oli rakentavia juonenkäänteitä kommenteissasi. Olisi mielenkiintoista nähdä niitä tulevaisuudessa.

Minua voi hieman puolueellisuudesta syyttää... tai puolueettomuudesta... Olen lopettanut täysfanittamisen joitain vuosikymmeniä sitten, joten olen vanha haahka... Sen vuoksi varmaan mielipiteenikin ovat erilaisia... Pahoittelen.

Tuossa viimeisessä kommentissasi kuitenkin mainitsit, että "seassa" oli joitain, ehkä pieniä, hyviä kohtia... Eli ei ihan täysin paskaa siis voinut olla ;)

Kesän odotusta ja sitä, että tämä tulee sitten Yleltä joskus...

--
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Jöö, oon hollywood-massakatsoja koska minusta sarja sai ihan OK päätöksen ja olen sitä mieltä että kaudet 5-8 oli tasaista laskua parhaasta sarjasta ikinä kohti paskaa?
Kyllä, tuossa on erinomainen tiivistelmä sarjan teeman vaihdoksesta kirjojen loputtua.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
89
En kyllä vieläkään keksi, mikä tässä kaudessa oli niin erikoista, että sitä piti useampi vuosi hieroa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 656
Pahoittelen etten ole huomioinut noita. Jostain syystä ehkä hieman provosoiva kirjoitustyyli "paskaa" vie huomion muista samassa lauseessa olevista asioista. - Siitä meidän pitäisi olla samaa mieltä, että olemme eri linjoilla sanallisesti, ei välttämättä asiatasolla, mutta miten asiat ilmaistaan... Olen ehkä hieman pettynyt mutta jos jostain muustakin asiasta petyn, se ei ole "paskaa" ja en viskele esineitä tai lauseita samalla tavalla... Ehkä olen nyt väärässä mutta haluaisin olla rakentava. - Kaikki ihmiset saavat olla omaa mieltään tästä sarjasta.

Ööh. Mikä natsikortti? Ei, en ole alalla. - Suosittelin sinulle tätä alaa, koska selkeästi seuraat useampia sarjoja kuin itse ja sinulla oli rakentavia juonenkäänteitä kommenteissasi. Olisi mielenkiintoista nähdä niitä tulevaisuudessa.

Minua voi hieman puolueellisuudesta syyttää... tai puolueettomuudesta... Olen lopettanut täysfanittamisen joitain vuosikymmeniä sitten, joten olen vanha haahka... Sen vuoksi varmaan mielipiteenikin ovat erilaisia... Pahoittelen.

Tuossa viimeisessä kommentissasi kuitenkin mainitsit, että "seassa" oli joitain, ehkä pieniä, hyviä kohtia... Eli ei ihan täysin paskaa siis voinut olla ;)

Kesän odotusta ja sitä, että tämä tulee sitten Yleltä joskus...

--
Syyllistyin kärkevään tekstiin se on totta. Paskaksi en ole kuitenkaan sarjaa haukkunut koskaan,
viimoinen kausi oli vain pettymys omalla kohdallani vaikka kuinka yritän hakea hyviä juttuja seasta. Rakastin alkukausien mahtavaa dialogia hahmojen kesken, edes taisteluja ei tarvittu
kun jo pelkät neuvottelut ja juonittelut olivat jännitäviä, viipyillessäänkin. Arvaamattomia ja yllättäviä tilanteita oli, mutta ne olivat myös loogisia ja pohjustettuja, hahmokehyksiä tukien.
Loppua kohden se magia alkoi katoamaan vaikka visuaalinen upeus toki kantoi usein tarinaa.

Pitää muistaa kuinka hemmetin hyvää tämä joskus oli, kontrasti on kovin iso siihen verrattuna ja siksi petyin.
Toki jos tätä viimeistä kautta veratta MUIHIN fantasiasarjoihin, ei hävettävää ole. Katselinkin vain sinne Martinin suuntaan olkani yli...jokaisen viimeisen jaksonkin aikana toiveikkaana.


Mutta mutta, samoin sinne hyvää kesän odotusta :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Lopetus nyt oli kauteen sopiva, sarjalle ei niinkään.
Sama kiirehtiminen ja aiempien kausien vähättely jatkui mutta saatiimpahan loppu sentään.

...mutta, mitäs muuta tulee telkkarista?
Enimmäkseen kakkee, mutta isot pojat kerto, että Chernobyl kannattais tsekata.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Jahas näin illan loppu kevennyksenä sitten monty pythonia sovellettuna gottiin tai jotain



En jaksa edes avautua fiiliksistä kauteen tai no huonompaakin on nähty. Tai sitten kun ...... :dead:
 

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
Aika naurettavaksi on mennyt netti-itkeminen tämän viimeisen kauden aikana.

Joo, olisi voitu tehdä pidempi kausi, rauhallisemmalla tahdilla. Kyllä, jaksoissa oli järjettömyyksiä, mutta epäilen että kun kriittisesti rupeaa katsomaan, niitä löytyy myös sieltä alkupään pienemmän budjetin kausilta, joista itsekin pidin eniten.
Ekojen kausien järjettömyyksiä olivat lähinnä lady Stoneheartin puuttuminen, Davosin puuttuva lordius sun muut bombadilit. Vikan kauden järjettömyyksiä on mm. täysin, totaalisen merkityksetön seiskakausi minkään tapahtuman suhteen, roskiin heitetyt hahmojen kehityskaaret, hahmojen omat sanat ja/tai teot ovat ristiriidassa keskenään jo pahimmillaan saman kohtauksen aikana. On niin helvetin kiire päättää sarja, mutta kaksi ekaa jaksoa tuhaltaan täysin turhaan jutusteluun ilman, että juoni liikkuu metriäkään. Muutkin isot tapahtumat sattuivat ilman mitään seuraamuksia tai edes mainintoja myöhemmin. KL:n ylijuoksu olisi voitu tiivistää viiteen minuuttiin sen sijaan, että hyvixet tappaa niinku pahiksia tunnin verran kymmenin eri tavoin. Jatkuvasti teleporttailevat hahmot ja laivastot pistivät silmään tökerösti. Ja kun kirjoitustaidot loppuu kesken, niin päätetään joka kolmas kohtaus kesken mustaan ruutuun tosi taiteellisesti ja annetaan sit katsojan päätellä loput, jotta oltais niin hirveen woke.

Voisihan tässä vielä nillittää Jonin/Braning/Aryan kykyjen/perimän täydellisestä turhuudesta, joiden merkityksellisyyttä on oikeasti pedattu koko sarjan ajan, mutta siitä tulisi jo toinen romaani. Dexterissä oli edes jokseenkin koherentti juonikuvio loppuun asti, tässä ei ole vittu mitään järkeä. Kaudet 5-7 vielä kesti, koska kyllä kaikissa pitkissä sarjoissa on suvantokausia, ja olihan Gurrmi itse sanellut tekijöille loppukuviot. Olihan siellä myös muutama kelvollinenkin jakso messissä.

Onneksi saatiin edes meemejä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
789
Mun mielestä tän kauden jaksot 1-3 oli tosi hyviä. 3 jaksossa oli kyllä vähän erikoista kun kukaan ei kuollut edes eturintamalla mutta muuten oli hyvä ja siinä oli ihan huikeat musat. 4-6 jaksot hirveetä paskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ja miten selität sen että kriitikotkin ovat antaneet tämän kauden jaksoille huomattavasti paskemmat arvostelut kuin yhdellekkään muulle kaudelle?
Ei mulla ole tarvetta selittää yhtään mitään kriitikoiden arvosanoja, mutta IMDB arvioiden tuijottaminen näin lähellä julkaisua ja etenkin vertailu kauan sitten julkaistuihin on silkkaa idiotismia. Pätee kaikkiin sarjoihin ja elokuviin, ei vain GoTiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Nyt.fi: Jaksoarvio: Game of Thrones sai arvoisensa päätöksen

Asioita kun ei ota liian vakavasti niin loisto viihdettä
Täällä muutama yrittää leimata viimeistä kautta "liian vakavasti ottaviksi", mutta kyllähän se oli ihan objektiivisesti tarkasteltuna roskaa. Se katsos pitää suhteuttaa aiempiin kausiin. Henkilöt ovat kehittyneet jo monta kautta ja sitte yhtäkkiä ne muutetaan sormia napsauttamalla joksikin muuksi. Jon esim. pudotti pallinsa ja muuttui epävarmaksi soijapojaksi, vaikka ennen oli kunnioitettu sotapäällikkö.

Jos tätä viimeistä kautta olisi katsonut tietämättömänä seitsemästä aiemmasta kaudesta ja kirjoista eli tämä olisi täysin irrallinen muista, niin se olisi varmaan ollut ihan ok. Mutta hankala sitä on noin arvioida, koska kyseessä on kokonaisuus.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Nyt.fi: Jaksoarvio: Game of Thrones sai arvoisensa päätöksen

Asioita kun ei ota liian vakavasti niin loisto viihdettä
Näillä nytin jaksoarvioilla voi heittää vesilintua. Uskomattoman ontuvat argumentit ja perustelivat twitterissä arvioidensa hienoutta keskimääräisellä lukuajalla -- valtakunnan ykkösmedia ja ihmiset tuijottavat epäuskossa artikkelia.

ps. kirjoittajan titteli on "Game of Thrones -asiantuntija", eli HBO vissiin vilauttanut lompakkoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 916
Olipas loistosarja kerrassaan. Paljon hyviä, hauskoja ja jännittäviä hetkiä mahtui näihin vuosiin. Nyt isoin kysymys kuuluukin, että millä tämä ammottava tyhjä aukko täytetään???? :O
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Noilla kommenteilla paras sarja sinulle tuleva batwoman.
Kuka sinut on ylentänyt arvostelemaan ihmisten mieltymyksiä ja heitä itseään?

Olisiko sopiva heitto omalle kohdalle, että ”kommenttiesi perusteella joku ’työttömän autistin seikkailut’ olisi sopivaa katsottavaa”?

Eli eihän se olisi kovin mukavaa? Jokainen nähdään asiat eri tavalla ja pidetään samoista, mutta myös eri asioista. Et kuitenkaan ole ainut tässä ketjussa jonka mukaan tästä ei nyt voinut kukaan mahdollisesti pitää. Ai niin, se jaottelu kasuaalikatsojiin ja hc-lumihiutaleisiin oli myös. News flash, aika moni sarjasta pitänyt on ihan yhtä hc tai kasuaali kuin sarjasta ei pitänytkin.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kuka sinut on ylentänyt arvostelemaan ihmisten mieltymyksiä ja heitä itseään?

Olisiko sopiva heitto omalle kohdalle, että ”kommenttiesi perusteella joku ’työttömän autistin seikkailut’ olisi sopivaa katsottavaa”?

Eli eihän se olisi kovin mukavaa? Jokainen nähdään asiat eri tavalla ja pidetään samoista, mutta myös eri asioista. Et kuitenkaan ole ainut tässä ketjussa jonka mukaan tästä ei nyt voinut kukaan mahdollisesti pitää. Ai niin, se jaottelu kasuaalikatsojiin ja hc-lumihiutaleisiin oli myös. News flash, aika moni sarjasta pitänyt on ihan yhtä hc tai kasuaali kuin sarjasta ei pitänytkin.
Vastasin kun kysyttiin suosituksia :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Dany kuolema tuli muutenkin yllätyksenä.
Öö.. häh? :confused:
Mitähän sarjaa siellä on taas katottu? Jos tuo nyt ei ollu selvä jo useampi kausi sitten kun viitteitä vallan nousemisesta päähän oli selkeästi nähtävillä, niin viimeistään tämän kauden edetessä se olisi pitänyt arvata että noin tulee käymään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Öö.. häh? :confused:
Mitähän sarjaa siellä on taas katottu? Jos tuo nyt ei ollu selvä jo useampi kausi sitten kun viitteitä vallan nousemisesta päähän oli selkeästi nähtävillä, niin viimeistään tämän kauden edetessä se olisi pitänyt arvata että noin tulee käymään.
Samaa sarjaa. En ole katsonut koko sarjaa alusta asti. 6, 7 ja 8 kaudet olen nähnyt kokonaan..

E: 5 kaudestakin aika paljon nähnyt kyllä itse asiassa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 336
Samaa sarjaa. En ole katsonut koko sarjaa alusta asti. 6, 7 ja 8 kaudet olen nähnyt kokonaan..

E: 5 kaudestakin aika paljon nähnyt kyllä itse asiassa
Suosittelen katsomaan kaudet 1-4. Huomaat eron laadussa. Ei ole lohikäärmeitä, mutta tarina, hahmot ja juonenkäänteet ihan kultaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Suosittelen katsomaan kaudet 1-4. Huomaat eron laadussa. Ei ole lohikäärmeitä, mutta tarina, hahmot ja juonenkäänteet ihan kultaa.
Lohikäärmeiden takia mä olen tätä lähinnä katsonut. Pitää kyllä silti noi ekatkin kaudet joskus katsoa. Nyt olen vaan katsonut kohtauksia eri kausista mitä on tubesta löytynyt.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Nämä "arviot" ovat kyllä uskomatonta tuubaa. Käydään jakso läpi kauttaaltaan (todella rasittavaa lukea) ja nakellaan random-kommentteja sinne tänne :facepalm:.
Niin ne minunkin mielestäni on uskomatonta tuubaa. Tänne vaan kovasti linkkailtiin youtube sankareiden arvioita sun muuta missä porukka haukkui GoT:n jaksoa joten linkkasin tuon aivan siitä syystä, että on arvioita jotka saattavat jopa kehua sarjan jaksoa. Hauskintahan on tilanteessa kun osa innostui kommentoimaan ja haukkumaan kyseistä arviota jo sen takia, että siinä kehuttiin sarjan jaksoa :D. Mukava kun on hieman vastapainoa tilanteelle, eikä alennu samaan rinkirunkkaukseen mikä on meneillään.
 

Everdreamfin

Arthur Morgan
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
427
Nyt kun on vähän aikaa sulatellut niin tässä hieman omia ajatuksia. Kausi kiistatta heikoin kaikista. Kun vertaa ja muistelee aiempia kausia niin kyllä älyllinen taso laski aika reippaasti. Paljon asioita jäi selittämättä ja pyyhkäistiin nopeasti sivuun, Night King, 3 silmän korpin rooli, faceless men, monet ennustukset.

Netissä fanipojilla on ollut aikaa teoretisoida eri aspekteista vaikka mitä juttuja. Ei varmaan ollut käsikirjoittajilla mahkuja / lahjoja moiseen. Hahmot kyllä käyttäytyi todella typerästi ja henkilökaaret heitettiin romukoppaan. Kallistahan tuollaista sarjaa on varmaan tuottaa ja vaikea mutta olisi ollut varmaankin resursseja parempaan, mutta mutta. Olen tyytyväinen siihen mitä hahmoille kävi, vaikkakin se oli paskasti ja kiiruhtaen toteutettu.

Daenyryksesta tuli oman pakkomielteen vanki ja hullu. Olisi vaatinut paljon enemmän pohjustusta, myönnän.
Jon Snow pääsi takaisin pohjoiseen ja Ghost sai rapsutuksen
Muitten starkien kohtalot ei niin kiinnosta.
Jaimen olisin suonut elävän, ehkä maanpaossa Cersein kanssa.
Tyrion olisi joutanut katuojaan, täysi *käsi* todellakin.

Enää ei varmaan tule sarjaa joka kiehtoo samoin. Harmi kun lopetus oli niin keskiverto.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
718
Öö.. häh? :confused:
Mitähän sarjaa siellä on taas katottu? Jos tuo nyt ei ollu selvä jo useampi kausi sitten kun viitteitä vallan nousemisesta päähän oli selkeästi nähtävillä, niin viimeistään tämän kauden edetessä se olisi pitänyt arvata että noin tulee käymään.
Kai nyt sitten laitoit vedonlyöntiin rahaa? Nimittäin tuokin oli vedonlyönnin kohteena jo pitkän aikaa. Varma tieto kun kerran oli niin olisi olleet eläkepäivät helposti hankittavissa. Samalla sitten olisit laittanut muutkin varmat kohteet kiinni.

Se on yhtä tyhjän kanssa jälkiviisastella. Yksikin tuttu kertoi tienneestä Trumpin voitosta heti kun se ilmottautui ehdokkaaksi. Ei kuitenkaan lyönyt vetoa asiasta vaikka persaukinen oli, 1000kerroin ei vain maistunut.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Kai nyt sitten laitoit vedonlyöntiin rahaa? Nimittäin tuokin oli vedonlyönnin kohteena jo pitkän aikaa. Varma tieto kun kerran oli niin olisi olleet eläkepäivät helposti hankittavissa. Samalla sitten olisit laittanut muutkin varmat kohteet kiinni.
Missä muka oli vedonlyöntikohteena :confused:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Aika naurettavaksi on mennyt netti-itkeminen tämän viimeisen kauden aikana.

Joo, olisi voitu tehdä pidempi kausi, rauhallisemmalla tahdilla. Kyllä, jaksoissa oli järjettömyyksiä, mutta epäilen että kun kriittisesti rupeaa katsomaan, niitä löytyy myös sieltä alkupään pienemmän budjetin kausilta, joista itsekin pidin eniten.

Mutta se, että tämä nyt on yhtäkkiä muka paskinta ikinä ei mene vaan mulle jakeluun (ja se, että ihmiset joiden mielestä näin on ovat silti joka viikko katsomassa seuraavan jakson heti kun se on ulkona). Edelleen hyvin laadukasta tv-viihdettä oli kyseessä. Ihan eri maailmasta kuin vaikkapa Westworld, jonka taso romahti heti erinomaisen ekan kauden jälkeen.

Edit: Ai niin, ja finaali oli mielestäni ihan pätevä lopetus sarjalle heikkouksistaan (mm. älyttömät LotR viitteet) huolimatta.
Kyllähän monista katkerista viesteistä paistaa läpi ihmisten harmitus sarjan loppumisen vuoksi. Sama homma, kuin avioeroissakin, jätettävän osapuolen on helpompi käsitellä asia negatiivisten tunteiden kautta ja sysäämällä kaikki vastapuolen niskaan. Sarjassa taas "kaikki oli paskaa, käsikirjoitus paskaa, henkilöhahmot muuttuivat, kaikki oli ristiriidassa jne". Veikkaan, että aika moni tubearviokin tehty tunnekuohun vallassa huutaen niin, että sylki lentää. Lisäksi viimeinen kausi on ollut erityisen suurennuslasin alla, kun tiedetään sarjan loppuvan.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
250
Ei niissä tube arvioissakaan kauden kahta ekaa jaksoa huudettu ihan susipaskaksi. Mutta sitte kun alkaa näkymään pöljästi tehtyjä taisteluita joissa ei ole mitää taktista järkeä, joita ei edes nää koska koko jakso on niin tummaksi jääny koska kukaan ei ole vissiin esikatsellu miltä se näyttää pakattuna videopalveluun, joissa ei sitte kukaa oikein kuole, starbuksin kuppi pöydällä jo seuraavassa jaksossa.

Alko näkymään just nuita kiirehtimisen merkkejä niinku se kuppi pöydällä, ku tommoset pitäs huomata näissä ison rahan tuotannoissa. Aletaan tuputtaa joka jaksossa joku uusi shokki ratkaisu ja juonen käänne niinku alkas tuotantoaika loppua, mutta pitäs kaikki juonen käänteet ehtiä näyttää ja puoliakaan ei oikein jakseta selittää, että miksi.

Jos edes kaksi viimestä jakso olis tehty paremmin ni se olis pelastaa aika paljon, mutta tästä tuli nyt tämmönen ja on minusta haukkunsa ansainnut. Uudelleen katsomisen arvo on niinku nolla ku tietää kuinka huono loppu on.

Miksei tätä sais haukkua ku tämä kauden loppu oli aika huonosti toteutettu ja liian kiireellä.
 
Viimeksi muokattu:

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Ei voi ymmärtää miten aivot nollilla jotkut tätä sarjaa on katsonut, kun ei mitään moittimista tämän kauden lopetuksessa näe :shifty:

Jopa tämä wtf editin lopetus on parempi, kuin sarjassa.






:rofl:
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
33
Olihan tuo viimeinen kausi ja loppu vähän kädenlämpöinen, mutta kun on kokenut Lostin, Dexterin ja Prison Breakin (vai loppuiko se ollenkaan) niin en nyt ihan tyytymätönkään ole. Saatiin kuitenkin sarja semijärkevästi pakettiin ja voidaan jatkaa matkaa eteenpäin. Muutenkin tuntuu suosittujen sarjojen lopettaminen olevan melko vaikeaa, joku Sopranos tyylinen loppu tässä olisi ollut ehkä vähän rohkea. Tosin jos olisi vain annettu Winter Kingin jyrätä kuningaskunnat alleen, niin oltaisiin päästy samalle tasolle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
107
Tosin jos olisi vain annettu Winter Kingin jyrätä kuningaskunnat alleen, niin oltaisiin päästy samalle tasolle.
Jakson loppuvaihella kun Jon kulkee porteista takaisin pohjoiseen ja se torvi soi kerran. Mietin, että olisi ollut hyvä kohta lopettaa koko sarja siihen, että torvi olisikin soinut kolmesti, jonka jälkeen olisi näkynyt musta ruutu jossa on siniset silmät ja lopputeksti.
 
Liittynyt
03.04.2019
Viestejä
518
Olihan tuo viimeinen kausi ja loppu vähän kädenlämpöinen, mutta kun on kokenut Lostin, Dexterin ja Prison Breakin (vai loppuiko se ollenkaan) niin en nyt ihan tyytymätönkään ole. Saatiin kuitenkin sarja semijärkevästi pakettiin ja voidaan jatkaa matkaa eteenpäin. Muutenkin tuntuu suosittujen sarjojen lopettaminen olevan melko vaikeaa, joku Sopranos tyylinen loppu tässä olisi ollut ehkä vähän rohkea. Tosin jos olisi vain annettu Winter Kingin jyrätä kuningaskunnat alleen, niin oltaisiin päästy samalle tasolle.
Veep, Breaking Bad, The Shield, The Wire, Six Feet Under, Eastbound & Down, 30Rock, The Americans mitä nyt äkkiä tulee mieleen sarjoja millä on ollut vähintäänkin hyvä loppu osassa loistava, ei se nyt niin vitun vaikeaa ole jos siihen viitsii panostaa. Nuo mainitsemasi sarjat huononivat radikaalisti jo paljon ennen loppua, erityisesti Prison Break mikä oli tyyliin ekan kauden jälkeen pelkkä vitsi. Dexterissä oli ensin 3-4 loistavaa kautta ja sitten putosi taso kautta linjan, toki viimenen jakso(ja kausi) vielä alleviivasi tätä.
BSG ja SoA lisäisin umpisurkeisiin loppuihin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom