Täytyy sanoa, että omalta osaltani sekä tykkäsin että en tykännyt jaksosta. Tuo sodan kauhu, etenkin lopussa Aryan näkökulmasta kuvattuna iski. Se oli mielestäni todella hyvin tehty, paremmin kuin tässä sarjassa kertaakaan aiemmin. Se järjettömyys ja kaaos oli käsin kosketeltavaa..
Tämä. Upeasti toteutettu. Tämän takia ymmärrän miksi Aryan hahmoa käytettiin kaupungissa vaikka tavallaan ihan tarpeettomasti pyöri siellä.
<snip>..Noiden skorpionien muuttuminen täysin hyödyttömiksi oli melkoinen vitsi. Toisaalta juuri noin tuhovoimaiseksi ja ylivoimaiseksi itse aina lohikäärmeet kaiken kerrotun perusteella olen kuvitellut. Tyhmää vain, ne ovat jo pidempään olleet lähinnä sivuroolissa koska käsikirjoittajat.
Itse olen myös ajatellut nuo lohikäärmeet täysin ylivoimaiseksi. Nuo skorpionit sekoilut on mistä tulee se iso miinus tälle kaudelle.
Varys. Miksi? Sarjan ehkäpä älykkäin hahmo. Henkilö joka on koko sarjan ajan ollut kaikkien varovaisin sanomistensa ja tekemistensä suhteen päättääkin allekirjoittaa oman kuoleman tuomionsa mitä typerimmällä tavalla. Jos hän tiesi mikä Dany on naisiaan, niin miksi hän avoimesti asettui Danya vastaan? Kuinka hän yhtäkkiä heittäytyi niin tyhmäksi, että avasi sanaisen arkkunsa Jonille? Ja siinä vaiheessa kun hän sai Jonilta kieltävän vastauksen, ei tajunnut saman tien lähteä? Siis sama äijä, joka tiesi liittyä Tyrionin matkaan, kun kuuli kellojen soivan Tyrionin tapettua Tywin. Tämä oli ehkäpä koko jakson huonoiten toteutettu segvenssi, eikä todellakaan ollut hahmolle hänen arvoisensa tarinanpäätös.
Kieltämättä. Ilmeisesti käsikirjoittajat halusivat vain poistaa hahmon. En näe tuossa muuta syytä kuin sillä pohjustetaan jotain tapahtumaa.

En kyllä näe mikä järki siinä olisi että sarjan tekijät pakottaisi Martinin olla julkaisematta kirjojaan, kun voisivat niistä ottaa materiaalit.