Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole kyllä päätä eikä häntää skorpioonien tarkkuudessa ja loharin liekin tehokkuudessa.
Dany poltti kaiken maan tasalle luultavasti sen takia kun se sanoi että täällä hän ei saa rakkautta. Päätti varmaan että jos Jon alkaa hallitsemaan, niin hallitkoon kivirauniota.
Itse tosin olen aika kasuaali fani ja en ota näitä sarjoja niin "tosissaan".
Ei siinä tosin ollut mitään järkeä. Mutta saatiinpahan edes Cleganebowl. Ei sekään ihan odotuksia tietenkään vastannut, mutta silti.Hauskin kohta koko jaksossa oli se kun Mountain pisti sen Cersein neuvonantajan kylmäksi yhdellä iskulla
Paitsi että antautuminen oli jo tapahtunut. Eihän tuossa kaupungin polttamisessa ollut mitään tolkkua.Itse en näe mitään sekoamista Danyn suhteen. Se mahdollisuus antautumiseen oli edellisessä jaksossa ja kun taistelu alkaa niin se johtaa väistämättä verilöylyyn toisen osapuolen suhteen.
Ei siinä tosin ollut mitään järkeä. Mutta saatiinpahan edes Cleganebowl. Ei sekään ihan odotuksia tietenkään vastannut, mutta silti.
Itse en näe mitään sekoamista Danyn suhteen. Se mahdollisuus antautumiseen oli edellisessä jaksossa ja kun taistelu alkaa niin se johtaa väistämättä verilöylyyn toisen osapuolen suhteen. Avonaisella taistelukentällä jo on hankala hallita joukkoja, niin kaupunki on varmasti täysin mahdotonta komentamisen suhteen. Nythän tuon Danyn hyökkäykset tuntui varsin mietityltä ja se vei loppuun myöskin. Jos tuosta Jon sekoaa niin aika heikosti mennään. Arya rooli oli vain näyttää se tuho sieltä katutasolta. En usko että tuosta mitään sekoamista myöskään tapahtuu. Tyrion jos joutuu teloitettavaksi, niin ainakin paljastuu onko sekin joku äpärä. Sansa on kyllä vahvoilla ja ihan mielenkiintoista nähdä mikä on hänen lopullinen rooli tässä tarinassa. Upeaa viihdettä kyllä ja selvästi herättää isoja fiiliksiä porukassa.
Tämähän se, koko kaupunki Lannisterien armeija mukaanlukien oli jo lyöty ja antautumassa. Vajukki-Dany vain löysi geeniperimänsä ja antoi palaa.Paitsi että antautuminen oli jo tapahtunut. Eihän tuossa kaupungin polttamisessa ollut mitään tolkkua.
Antautuminen olisi mahdollista jos taistelu ei olisi kerennyt alkaa ja Jaime olisi saanut sovittua Cersein kanssa sen. Nuo antautumiset on mahdollisia jos tilanne on vaikka piiritys ja joukot on hallinnassa. Minun mielestä taistelut ei ole koskaan loppunut kellojen soimiseen. Jos tuo on sekoamista Danyn suhteen, niin historia on sitten täynnä seonneita merkkihenkilöitä.
Ok. Ok. Mutta osaatko kertoa mikä oli idea koko kaupungin ja sen siviilien polttamisessa? Millä tavalla ne olisivat olleet edes teoriassa uhka?Saahan sen käsikirjoittaa ja ohjata miten haluaa, mutta käytäntö on yleensä muuta. Minun mielipide on se mitä olen sanonut ja miten yleensä mennyt historiassa. Valitettavasti sota ei ole tietokonepeliä, jossa asiat tapahtuu kun niin halutaan. Nyt se meni sarjassa realistisesti. Aiemmin ne antautumiset on olleet linnoja, joita ei ole vielä rynnäköity. Tämäkin on realistista. Jos taistelu alkaa, niin se päättyy väistämättä toisen tuhoamiseen.
Mistä historiasta me nyt puhutaan? Eikö se kellojen soitto tuossa maailmassa nimenomaan tarkoita historiallisesti antautumista? Universaali signaali, jonka muut tunnistaa, vähän kuin valkoinen lippu meillä.Saahan sen käsikirjoittaa ja ohjata miten haluaa, mutta käytäntö on yleensä muuta. Minun mielipide on se mitä olen sanonut ja miten yleensä mennyt historiassa. Valitettavasti sota ei ole tietokonepeliä, jossa asiat tapahtuu kun niin halutaan. Nyt se meni sarjassa realistisesti. Aiemmin ne antautumiset on olleet linnoja, joita ei ole vielä rynnäköity. Tämäkin on realistista. Jos taistelu alkaa, niin se päättyy väistämättä toisen tuhoamiseen.
Ok. Ok. Mutta osaatko kertoa mikä oli idea koko kaupungin ja sen siviilien polttamisessa? Millä tavalla ne olisivat olleet edes teoriassa uhka?
Sitä paitsi, eikö se aika selvästi näytetty tuossa kohdassa kun Dany parkkeerasi loharin muurille ja kellot alkoivat kilkuttaa, että sitä lähinnä vitutti, että ei saanut pistää ranttaliksi, koska vihasi Cerseitä niin kovin? Että kyse ei ollut niinkään sodankäynnistä, vaan ihan vain siitä, että Danyllä iso pyörä heittää?
Oli minusta kauden paras jakso. Mutta ei käy järkeen tuo Daeneryksen sekoaminen jostain kelloista. Ei haittaa että likalla vinksahti, mutta jostain pirun kelloista?!
Jaimen hahmonkehitys meni sitten vessanpytystä alas ja Cersein ja Euronin kuolemat oli aika mitäänsanomattomat.
Hound vs. Mountain oli ok, mutta ite en tästä "cleganebowlista" koskaan ollut kiinnostunut.
Vähän kyllä jännää että edellisjaksossa Euron sai ammuttua lohikäärmeen alas ja osuikin 3 kertaa, mutta tällä kertaa ei kenelläkään ollut sihti kohdillaan.
Kannattaa ainakin se inside episode katsoa. Niissä on hyvin avattu mitä milläkin ruudulla nähtävällä on haettu joka jakson jälkeen.
Kyllä mie jakson katoin ja rehellisesti voin sanoa, että katsottuna paskaaTuntuu että uusinta kautta kohtaan isolla osalla porukkaa "kattomatta paskaa" menttaliteetti ja haukuttavaa on keksittävä ja jokaseen isompaan ja pienempään asiaan tartutaan.
TämäHauskin kohta koko jaksossa oli se kun Mountain pisti sen Cersein neuvonantajan kylmäksi yhdellä iskulla
Tämä ja edellinen kausi huomioon ottaen kelpaisi hyvinSeuraavassa jaksossa dany tappaa petturi tyrionin. Arya koettaa tappaa danyn, mutta epäonnistuu ja Joni vie teon loppuun. Grey worm kostaa ja tappaa jonin. Drogon menee pesimään valtaistuinsaliin. Bron vitutuksessaan seivästää drogonin ja saa viimeisen henkäyksen tulta päälleen.
Kings landing on tuhottu ja kukaan ei nouse istuimelle. The end.
Niinhän se onkin.Jos tuo on sekoamista Danyn suhteen, niin historia on sitten täynnä seonneita merkkihenkilöitä.
"Stones"han niiltä viedään, eikä "pillar"..?munattomat kosti Missandein vaikka ole edes mulkkua mitä dipata häneen.
Tyrion sanoi Madanaerykselle ennen rytinää, että jos kellot soi niin kaupunki antautuu?Eihän Danylla ollut mitään hajua Tyrionin ja Jaimen jutusta. Ei hän olisi tiennyt syytä antautumiselle ennen kuin myöhemmin vasta, jos silloinkaan.
Eihän siellä edes taisteltu kun kellot soivat tai niiden soimista odoteltiin. Ensimmäinen kahakka oli päättynyt ja Dany oli parkkeerannut muurille.
Niille taisi tulla kivikatto päälle. Ei näytetty kuitenkaan että kuolivatko.Nukahdinko jossain vaiheessa kun en nähnyt Cersein kuolevan? En kyllä Jaimenkaan, mutta olihan mies jo sen verran kärsinyt ettei varmaan kovin pitkään enää selviä...? Briannehan voisi käväistä kaivelemassa kultansa esille, joka sitten heittäisi henkensä?
Jos Cersei on vielä elossa, saattaa viimeisestä jaksosta tulla hauskakin.
Itseä kiinnostaisi kovasti historiasta tapaukset, joissa hyökkäävä osapuoli on ratsastanut lohikäärmeellä.Niin olen oikeassa vain tässä asiassa. Se raja vain meni siinä muurilla, jolloin antautuminen olisi auttanut. Toki voit etsiä historiasta tapauksia, jossa hyökkäävä osapuoli muurin ylitettyä olisi pysäyttänyt taistelun. Kun on yliote niin silloin on sama viedä se loppuun, eli tässä suhteessa Danyn ratkaisu on ihan järkevä. Jon käyttäytyminen oli sitä vastoin epäloogista, mutta se hahmo on nyt kirjoitettu niin. Sitten voidaan puhua oikeasti sekoamisesta jos valtauksen jälkeen alettaisiin viedä järjestelmällisesti väestöä lohikäärmeen poltettavaksi. Sarjassa toki koetetaan pohjustaa asioita ja tehdä asioita dramaattiseksi.
Toivotaan että Branilla olisi vielä joku rooli ettei jäänyt vain tuppisuuksi rullaajaksi. Luulen että Bran ohjaili tuon hevosen lopussa Aryan luo. Ehkäpä se ottais Drogonin haltuun ja pistäis Danyn kylmäksi.
Mutta perusteli sillä, ettei Cersein alaiset halua tuhoa vaan antautuvat. Dany ei tiennyt, että antautuminen johtuisi Jaimen ja Cersein paosta ja kellojen soitto olisi joku erityinen signaali siihen liittyen. Lisäksi portit, joiden avaamisesta antautumisen merkkinä olivat tietenkin Red Keepin portit, eivät kaupungin portit koska nimenomaan Keeppiin ihmiskilpien kanssa linnoittautumisesta oli jatkuvasti puhuttu.Tyrion sanoi Madanaerykselle ennen rytinää, että jos kellot soi niin kaupunki antautuu?