Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla saattais olla jossain kaapin pohjalla ylimääräinen meshify c:n filtteri jos nyt ei muutossa hävinnyt. Tutkin kunhan kotiudun töistä.Tällänen löyty sivulta 10, että jos jollain sattuu nurkissa pyörimään niin käytettykin kelpaa.
Itselleni vastaten, löytyihän tuo mutta on kyllä ottanut damagea. Magneettinauha on vähän irti ja itse verkko on jonkin verran vääntynyt. Tuota tuskin kovin nätiksi enää saa @LipastoMulla saattais olla jossain kaapin pohjalla ylimääräinen meshify c:n filtteri jos nyt ei muutossa hävinnyt. Tutkin kunhan kotiudun töistä.
No juu ei taida olla enään pelastettavissa jos priimaa haluaa Odottelen mitä Jimms sanoo kun kyselin heidän kautta uutta.Itselleni vastaten, löytyihän tuo mutta on kyllä ottanut damagea. Magneettinauha on vähän irti ja itse verkko on jonkin verran vääntynyt. Tuota tuskin kovin nätiksi enää saa @Lipasto
Eikö R3:sta lähde kovalevykehikko ihan vaan poraamalla niitit rikki? Sitten ainakin mahtuisi! Turha kai lähteä vaihtamaan, jos muuten kotelon "ominaisuudet" riittävät..Nykyinen r3 ei valitettavasti kykene majoittamaan pitkiä näytönohjaimia
Eikö R3:sta lähde kovalevykehikko ihan vaan poraamalla niitit rikki? Sitten ainakin mahtuisi! Turha kai lähteä vaihtamaan, jos muuten kotelon "ominaisuudet" riittävät..
Lähtee akkukoneella irti, jos vaan vähänkään vääntöä koneessa. Pohjasta päin niitin kantaan pienellä terällä nätisti porailet ne auki niin lähtee irti. Taitaa yläpäässä olla myös niitit ja voi olla jokseenkin haasteellinen porata niitä. SSDlle voit jättää jonkun levyn tai porailet jonnekin kotelon takaosaan reiät mihin saat nuo kiinnitettyä.Ei mitään hajua, miten onnistuu. On mulla porakone, ja on mulla jotain metalliteriäkin siihen, mutta ei ole kokemusta niittien poraamisesta rikki. Jos jossain on DIY-video/ohje/kuvat, niin antaa tulla. Tai ihan omin sanoin.
Nyt olen eri kaupungissa, mutta jos poraan sen hiiteen, niin siinä taitaa mennä SSD-paikat samalla? Hmm, en ole varma haluanko niiden roikkuvan kodittomana ilmassa...
R6 438*193 jos en ihan persiilleen mitannut ja ilman niitä klipsejä tms. ulokkeita, jotka näyttäis saavan viilattua pois.Voisiko joku R6 omistaja mittailla katon kolon koon, että meneeköhän toi R6 pölysuodin aika laakista tuohon R5 versioon. Jotkut pienet nypykät siinä taitaa olla, mutta ei kai sen kummempia jos katon kolo on muutoin saman kokoinen kuin R5 versiossa. Olisi aika tavalla varaosa pölysuodin edullisempi kuin custom pölysuotimet.
Ei mitään hajua, miten onnistuu. On mulla porakone, ja on mulla jotain metalliteriäkin siihen, mutta ei ole kokemusta niittien poraamisesta rikki. Jos jossain on DIY-video/ohje/kuvat, niin antaa tulla. Tai ihan omin sanoin.
Nyt olen eri kaupungissa, mutta jos poraan sen hiiteen, niin siinä taitaa mennä SSD-paikat samalla? Hmm, en ole varma haluanko niiden roikkuvan kodittomana ilmassa...
Kiitos. On siis noin 1-2cm pidempi ja 0.5cm leveämpi tuo R6 katon kolo kuin R5 eli ei mene.R6 438*193 jos en ihan persiilleen mitannut ja ilman niitä klipsejä tms. ulokkeita, jotka näyttäis saavan viilattua pois.
Edit. Väsyneenä mittasin sulle sen pölynsuodattimen koon enkä katon kolon, mutta eipä noissa paljoa eroa ole.
Onko kokemuksia tuosta meshify c:stä, että onko se millainen mölypönttö? Nykyinen be quiet pure base 600 on kyllä ihanan hiljainen, mutta etutuulettimien maksimikierrokset laskee 200rpm kun etupaneelin painasee kiinni.
Löytyykös noita sivupaneelien ruuveja mistään kaupasta? Define C kotelon toisen sivupaanelin ruuvit on hävinny ja ei tahdo löytyä sopivaa korvike ruuviakaan edes, kun on niin erikoiset ruuvit noissa sivupaneeleissa.
Muuten hyvä, mutta ei löydy niitä ruuveja ollenkaan joita olisin vailla.@Pezz
Fractal Designillä on oma varaosakauppa, josta löytyy kohtuullisesti tavaraa. Olen aikanaan tilannut sieltä itsekin, ja ainakin silloin toimitukset suomeen toimi:
https://www.fractal-design-shop.de/index.php?k=71&lang=eng
Muuten hyvä, mutta ei löydy niitä ruuveja ollenkaan joita olisin vailla.
Edit: Tämmöisiä kuvan mukaisia ruuveja, joissa tuo kierre on vain alkupäässä
Jos Itä-Vantaalta haet, nii ntarjoan koko kopan. Ilman tuulettimia ja emolevyn korokeruuveista osa puuttuu. Varaosiks menis ja hinta sen mukaan.Perkele kun ei tuolta löydy tuota kaipaamaani PSU:n kiinnityspeltiä.
On kyllä harvassa nuo kovalevykelkat R2 XL:lle (ja ilmeisesti R4 käyttää samaa?). Olivat ilmeisesti eilen tulleet takaisin myyntiin, mutta joku on jo tyhjentänyt kokonaan varaston.
3kpl noita isoja kelkkoja tarvitsisi että saisi kovoja kiinni muutaman. Jos jollain sattuu olemaan noita kelkkoja HDD Tray Upgraded - White, 2,69 € ruuveilla ja pehmustimilla niin vinkatkaa.
Noita sormiruuveja löytyy Jimmsiltäkin hyvällä värivalikoimallakin:Muuten hyvä, mutta ei löydy niitä ruuveja ollenkaan joita olisin vailla.
Edit: Tämmöisiä kuvan mukaisia ruuveja, joissa tuo kierre on vain alkupäässä
Tuli laitettua tämmöiset tilaukseen:Noita sormiruuveja löytyy Jimmsiltäkin hyvällä värivalikoimallakin:
Tuotehaku - Jimms.fi
En usko että on varaosana saatavilla missään. Tuo on niitattu osa, ja ainakin S2 tuo on kaksiosainen.Onko kukaan löytänyt kauppaa joka myy S2/R6 yms. malleista löytyvää virtalähteen piilottavaa suojaa?
Oma malli pari vuotta vanha Define S johon jo Fractalin TG paneeli vaihdettu, mutta nyt alkanut viime aikoina virtalähteen johto viidakko vituttamaan ja piiloon pitäis saada...
Ebayt ja pienemmät puulaaki puljut koluttu läpi ilman tuloksia.
Yhtenä vaihtoehtona miettinyt ostaa koko kopan käytettynä ja siitä repiä irti mutta vähän kalliiksi tulee yksi pellin pätkä.
Vaihtoehtoisia helppoja tee-se-itse ratkaisuja kuunnellaan myös.
Harkinnut uuteen koneeseen tuota Fractal Design Define R6. Onko tuo fiksumpi valinta ilmankierron, lämpöjen ja jäähdytyksen osalta kuin esimerkiksi H500i tai Lian Li Lancool One? Ääni ei ole itselle prio 1 vaan että jäähdytys riittävä (tulossa kompoon Prime B450-plus, ryzen 5 3600 & Rx 5700 xt)
Ja jos tuohon R6 päätyy noilla kriteereillä niin onko nuo 3 vakio tuuletinta riittävät tuohon settiin vai onko lisähyötyä 1kpl/2kpl lisätä Dynamic X2 GP-14?
Ja jos kannattavaa niin mihin ne olisi maksimaalisen hyödyn saamiseksi fiksuinta sijoittaa?
kyllä siinä ilma liikkuu riittävästi, varsinkin jos lisäät eteen yhden tuulettimen lisää. Jos tuntuu ahdistavan niin saahan katonkin auki.Vai olisiko tuo Fractal Design Define C riittävän kokoinen ja ilmava tuolle kompolle + 1kpl SSD.
Onko kokemusta pysyykö viileänä - varmaan lisätuulettimille on kyllä tarvetta (oletuksena vain 2kpl Dynamic X2 GP1)?
En usko että on varaosana saatavilla missään. Tuo on niitattu osa, ja ainakin S2 tuo on kaksiosainen.
Osta ohutta pleksiä ja väännä muotoonsa lämmön avulla, Focus G:hen tein tuolla tavalla itse. Ei tartte mitankaan olla 100% kun tuo taipuu aika hyvin.
kyllä siinä ilma liikkuu riittävästi, varsinkin jos lisäät eteen yhden tuulettimen lisää. Jos tuntuu ahdistavan niin saahan katonkin auki.
Lisäys: R6 on ilmankierrolta käytännössä samanlainen, mutta se vaan on paljon isompi koppa.
Auttaa varmasti hieman. Riippuen toki muusta jäähdytyksestä ja tuulettimista.Auttaako tuossa define c minissä jos laittaa kattoon yhden tuulettimen lämpöjen kanssa yhtään?
Oman 9700K + Maximus XI Genen kanssa vaikutus taisi olla 1-2 asteen luokkaa ja äänitaso kuitenkin koveni omiin korviinAuttaako tuossa define c minissä jos laittaa kattoon yhden tuulettimen lämpöjen kanssa yhtään?
Itse kokeilin laittaa kattoon yhden 120mm tuulettimen Define Mini C:ssä. Valmiina edessä oli 2x140mm tuuletinta ja takana 120mm poistotuuletin. Näyttiksen lämmöt tippuivat muutaman asteen tuolla kattotuulettimella, mutta prossun lämmöt eivät oikeastaan yhtään. Melu kuitenkin kasvoi selvästi, kun kone on lattialla ja katon kautta kaikki äänet vuosivat korviin. Päädyin poistamaan tuon kattotuulettimen.Auttaako tuossa define c minissä jos laittaa kattoon yhden tuulettimen lämpöjen kanssa yhtään?
Voiko define c:hen ostaa define c tg sivupaneelin ja meneekö suoraan kiinni?
Kuten hsalonen jo sanoi, niin ei käy ristiin nuo. TG-sivupaneeli on käytännössä lasilevy jossa on nurkissa ruuvien reiät.Voiko define c:hen ostaa define c tg sivupaneelin ja meneekö suoraan kiinni?
Omassa setupissa juurikin tuon jälkimmäisen mallinen skenaario. Kotelo siis Define C TG, edessä 2x140mm F14 PWM ja pohjassa 120mm be quiet pure wings 2. Kierroksia joutui laskemaan jonkin verran ettei hurise häiritsevästi mutta lähti näyttiksen rasituslämmöistä sentään muutama aste poisOnko kukaan kokeillut Define C tai Mini C -koteloon pohjatuuletinta? Hankkiuduin kovalevystä eroon ja pohjaan saisi 120mm tuulettimen ja ottamalla palan pois shroudista puhaltaisi se viileää ilmaa suoraan näyttikselle.
Mietin vain ennen räpläämistä, onko siitä mitään hyötyä, jos edessä on jo kaksi 140mm tuuletinta. Joskus Define R4 kotelossa huomasin myös, että pohjatuuletin metelöi helposti ja kierroksia joutui laskemaan.
Riippuu täysin virtalähteen pituudesta ja siitä miten paksu radi + tuuletin tuohon tulee. Saattaa se sinne mahtua, mutta ilmavirtaus ei varmaan optimi ole. Sinuna laittaisin 280/240mm aion eteen tai kattoon. Tuo on varmasti lopulta hiljaisempi ja mukavampi korvalle, kuin yksi pienempi kovilla kierroksilla.Tuli tämmönen pähkähullu idea. Onko kellään kokemusta mahtuuko define c alaosaan (alhaalta ylös virtaus) 120mm aio jäähy kiinni? Hdd-kelkan ottaisin mäkeen ja luukku pois tunnelista ja asennus kahella tuulettimella. Haluisin jäähdyttää näyttiksen paremmin, mutta samalla pitää melut aisoissa koneen takaosassa (alle 50cm korvasta). Muutoinhan laittaisin vain tohon takaosaan aio:n , mutta epäilen, että mökää liikaa mun makuun. Pohdin vaihtoehtoja blowercoolerin vaihtoon hiljasemmaks ja tämä tuli yhtenä vaihtoehtona mieleen. Mahtuishan tuohon tietty myös morpheus ja 2x120mm tuularit mut se on melko mörkö esteettisesti kun lasikylkimalli itellä.