Forza motorsport (10.10.2023) Xbox Series X/S ja PC

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Hyvä jos voi jo "tänään" kokeilla.
(kun kuitenkin aina tulee tuonne 0200 tienoille valvottua viikollakin, toki 630-700 herätys aina murhaa, mutta minkäs tuolle mahtaa).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
127
Windowsin alueen vaihto Uuteen-Seelantiin ja eiku pelaamaan. Voi vaatia Xbox-sovelluksen/tietokoneen uudelleenkäynnistyksen. Toiminee ~samalla tavalla myös konsolilla EN OTA VASTUUTA JOS MAAILMANLOPPU KOITTAA TAI TUNNUKSET MENEE BANNEIHIN
1696428527099.png
Vanhat NVidian ajurit saattoi myös aiheuttaa kaatumisen heti pelin käynnistyksessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
607
Kattelin tuon IGN:än arvostelun(videon) ja itse kyllä tykkään noista muutoksista mitä peliin tehty.
Viritysosia ei voi suoraan vaan ostaa rahalla vaan autokohtaisesti osia tulee saataville kun ajat sillä autolla :) Eli(toivon mukaan) keskitytään yhteen autoon kerralla paljon eikä vaan hypitä autosta autoon, aja pari eventtiä ja taas uutta autoa tilalle.

Toki noin voinee edelleen pelata mutta itse tykkään ottaa sen jonkun perus golfin ja hieroa sen kanssa monta sataa kilometriä eventtejä, ja nyt siihen on hyvä syy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Myöskin noissa arvioissa lähinnä moitteen saavat asiat, jotka FM-sarjan tunteville on itsestään selviä, ts eivät varsinaisesti ole miinuksia kun ovat sarjan perusominaisuuksia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
444
Joo, ei yhtään odotuksia vähennä nuo arvostelut. Positiivisiahan ne on ollut.

No huomenna kun töistä pääsee kotiin niin heti xboxi tulille ja ajamaan.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
261
Tästä vähän lisää hypeä!!

Pelin virallinen julkaisu traileri, sekä Digital Foundryn arviota pelistä (Xbox Series X/S).

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
169
Kattelin tuon IGN:än arvostelun(videon) ja itse kyllä tykkään noista muutoksista mitä peliin tehty.
Viritysosia ei voi suoraan vaan ostaa rahalla vaan autokohtaisesti osia tulee saataville kun ajat sillä autolla :) Eli(toivon mukaan) keskitytään yhteen autoon kerralla paljon eikä vaan hypitä autosta autoon, aja pari eventtiä ja taas uutta autoa tilalle.

Toki noin voinee edelleen pelata mutta itse tykkään ottaa sen jonkun perus golfin ja hieroa sen kanssa monta sataa kilometriä eventtejä, ja nyt siihen on hyvä syy.
Toi uusi virityskuvio on kyllä tähän mennessä ainut miinus koko pelissä itselle, kaikki muu on vaikuttanut hyvältä. Itse tykkäsin siitä aikanaan, että pystyit ostamaan auton, virittämään täppiin ja sitten vaan driftailemaan radoille... vähän turhaa grindaamisen pakotusta omasta mielestä nyt
 
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
714
Toi uusi virityskuvio on kyllä tähän mennessä ainut miinus koko pelissä itselle, kaikki muu on vaikuttanut hyvältä. Itse tykkäsin siitä aikanaan, että pystyit ostamaan auton, virittämään täppiin ja sitten vaan driftailemaan radoille... vähän turhaa grindaamisen pakotusta omasta mielestä nyt
Tässä näkee hyvin miten yhteen muottiin tehty peli ei välttämättä miellytä ketään sillä mä taas olen aina tykännyt ajaa ihan vakio autoilla ja nyt kun ura keskittyy virittämiseen niin en tiedä onko tuo edes mahdollista.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Tässä näkee hyvin miten yhteen muottiin tehty peli ei välttämättä miellytä ketään sillä mä taas olen aina tykännyt ajaa ihan vakio autoilla ja nyt kun ura keskittyy virittämiseen niin en tiedä onko tuo edes mahdollista.
Itekin aikalailla vakio autoilla tykkään ajella niin toivottavasti menee samanlailla kuin Horizon vitosessa, eli ne vastustajien autot pysyy siinä lähellä oman auton PI numeroo. Eli jos virität niin ne muutkin virittää ja jos et niin eivät myös muutkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Ajelin XsX:llä muutamat alkukisat siinä 00 00 jälkeen ja parilla autolla muuten. Alkutuntuma ainakin pädillä ajettavuuden suhteen että parempi kuin F7'ssa. Grafiikat ok etc.

Vielä toki pitää saada tuntuma autojen käyttäytymiseen, Civicillä ei esim vielä ollut aina varma kuinka paljon jarruttaa tai kun luisuu niin miten pitkälle aina. Vauhdin tuntu parempi nyt ohjaamosta kuin mitä ole ennen, helpottaa mutkiin jarruttamista kun ei kävelyvauhdilta aina tunnu.

Mutta joo, laadukkaalta kyllä tuntuu. Yksi juttu, haluaisin kyllä mahdollisuuden saada pädin vibrat voimakkaammaksi, 100%:kaan eivät ole erityisen tehokkaat, saisi olla enemmän säätövaraa ylöspäin.


Täytää varmaan vkl:na kokeilla että miten fanan ratilla tuntuu ajella. Aiemmissa forzissahan ei parhaalla tahdollakaan voi sanoa että ratin olisi saanut "hyvän" tuntuiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
ALku tunnelmissa vauhdintuntu (sisäkuvakulmalla pelaan) on realistisin mitä tähän mennessä autopeleissä kokenut eli vauhdintutnu tuntuu siltä mitä nopeusmittarikin vauhdiksi väittää. Autojen äänet on myös paremmat kuin missään aikaisemmassa autopelissä mitä pelannut. Ohjattavuus on hiottu entistä paremmaksi niin ratilla kuin polkimilla simulation asetuksilla kuin ihan pad:lläkin hieman erilaisilla säädöillä. Ainut mitä kaipaisin tähän mennessä olisi Replay:ssä mahdollisuus pompata kierroksien mukaan ettei tarvitsisi kelata esim. kierros neljään asti jos haluaa nimenomaan sieltä jotain katsoa jne. AI vaikuttaa olevan myös hiotumpi ajokäyttäymisessään. Vastusta saa kyllä AI:Stä runsaasti kun sitä säätää korkeammalle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Mites PC puolen suorituskyky? Pistäkää kokemuksia ja minkälaisia fps lukemia saatte jos pc:llä pelaatte ja näyttistä/prossua. Tietää pitääkö tässä vielä lähtee näyttis ostoksille.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
597
Tämä oli itsellä odotuslistalla kunnes tuo hemmetin idioottimainen upgrade mekaniikka selvisi. Tuollaisenaan se sopii niille ketkä jaksavat tahkota yhdellä ja samalla autolla tuntikausia. Mutta entäs jos haluatkin kokeilla jotain erikoisempaa? Vaikka rakennella siitä satunnaisesta Class C kaarasta GT-kaaran? No eipä onnistu kun ensin pitää ajaa sillä kaaralla tuntikausia että saat kaikki osat auki JOTTA voisit rakentaa siitä sen GT:n.
Imo tällaisessa pelissä ei pitäisi olla mitään rajoituksia sen suhteen mitä osia voit milloinkin käyttää.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Tämä oli itsellä odotuslistalla kunnes tuo hemmetin idioottimainen upgrade mekaniikka selvisi. Tuollaisenaan se sopii niille ketkä jaksavat tahkota yhdellä ja samalla autolla tuntikausia. Mutta entäs jos haluatkin kokeilla jotain erikoisempaa? Vaikka rakennella siitä satunnaisesta Class C kaarasta GT-kaaran? No eipä onnistu kun ensin pitää ajaa sillä kaaralla tuntikausia että saat kaikki osat auki JOTTA voisit rakentaa siitä sen GT:n.
Imo tällaisessa pelissä ei pitäisi olla mitään rajoituksia sen suhteen mitä osia voit milloinkin käyttää.
En nyt sanoisi tuntikausia kun ajoin tuossa äsken Toyota Supralla yhden kauden alaosion niin jo pelkästään sillä auton level oli jotain 30 päälle ja tuossahan oli vain 6 kisaa.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
261
Pelissä on loistava HDR, joka tukee itse järjestelmän kalibrointia xboxilla ja pc:llä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Ai niin, kielen varmaan vaihdan englanniksi. En oikein kestä noita suomennettuja termejä plus jos ratin asetuksia tms netistä katselee niin parempi että valikotkin on vaan englanniksi.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Ai niin, kielen varmaan vaihdan englanniksi. En oikein kestä noita suomennettuja termejä plus jos ratin asetuksia tms netistä katselee niin parempi että valikotkin on vaan englanniksi.
Joo ainahan teknisissä hommissa englanti kannattaa pitää kielenä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Osaako joku jo vertailla Gran Turismo 7:n?
Jos on tykännyt aiemmin enempi Forza Motorsport sarjan peleistä pitää 90% varmasti tästä enempi kuin GT7 mutta jos taas on pitäny aiemmin enempi GT sarjan peleistä niin 90% varmasti pitää GT7 enempi :) On tässä ainakin paremmat äänet, tekoäly ja ajotuntuma (kun ei aja vakioasetuksilla) sekä grafiikka paremman näköinen jne. mutta moni noista voi olla myös mielipide. Ei varmasti kaikkien silmää nole parempaa jne.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Semmoinen bugi että pari kertaa nyt käynty auton päivityksen jälkeen että jäänyt lataamaan osien tallennusta niin pitkäksi aikaa että sulkenut pelin ja käynnistänyt sitten uudelleen kun olettanut ainakin että jäätynyt tuohon kohtaan. Ei nyt onneksi paha kun voi jatkaa sitten tuosta mutta kuitenkin toivottavasti korjaavat tuon piakkoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Eikös jossain noista arvioistakin jollakulla ollut XsX-versio kaatunut kerran-pari, toki oletettavastikin tulee joku pätsi jos/kun tietävät mistä johtuu.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Eikös jossain noista arvioistakin jollakulla ollut XsX-versio kaatunut kerran-pari, toki oletettavastikin tulee joku pätsi jos/kun tietävät mistä johtuu.
Tuon toisen kerran jälkeen ei ole enää jäänyt lataamaan kun olen autoa päivittäessä pitänyt pienen tauon ennen kuin painannut päivityksen varmistusnappia. Aikaisemmin painoin todella nopeasti eteenpän.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Kylläpäs tää tuntuu makialta, ihan jees tälläkin vanhalla kokoonpanolla.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
256
Miten realistinen ajotuntuma tässä on? Kannattaako ostaa vai jatkanko AC Competizionella :hmm:
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Miten realistinen ajotuntuma tässä on? Kannattaako ostaa vai jatkanko AC Competizionella :hmm:
Ei tässä niin realistinen ole kuin esim. Assetto Corsa:ssa tai iRacing:ssä mutta nautinnollinen ja realistiseen suuntaan kuitenkin kunhan pistää asetukset simulation. Jos olet epävarma niin halvin keinohan on peliä kokeilla Game Pass kautta ja samalla pääset kokeilamaan monia muitakin pelejä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 515
Tuon toisen kerran jälkeen ei ole enää jäänyt lataamaan kun olen autoa päivittäessä pitänyt pienen tauon ennen kuin painannut päivityksen varmistusnappia. Aikaisemmin painoin todella nopeasti eteenpän.
Forza Horizon 5:ssä oli vastaavaa launchissa. Taisi olla bugi että ei ollut timeouttia jossain palvelinkyselyssä mikä ei mennyt läpi kun oli alussa paljon ruuhkaa ja palvelimet ei riittävällä tasolla. Huvittavaa tietty jos sama bugi myös tässä, mutta olisi ihan looginen syy.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Miten realistinen ajotuntuma tässä on? Kannattaako ostaa vai jatkanko AC Competizionella :hmm:
Niin jos PS5/XsX-akselilla liikutaan niin tottakai ACC vie selvästi kun etsitään simuinta ajopeliä(/simua). Nykyään kun vielä toimii/pyörii ok ja nimenomaan ratilla loistava, kuten pc::lläkin. Voi olla että ei ihan heti tule ACC:tä simumpaa konsoleille, ellei sitten kun kun AC 2 tulee, kun kuulemma tulee myös konsoleille.

Realistisilla odotuksilla kun näitä Turismoja/Forzia pelaa ja ajaa niin maistuvatkin paremmin.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Forza Horizon 5:ssä oli vastaavaa launchissa. Taisi olla bugi että ei ollut timeouttia jossain palvelinkyselyssä mikä ei mennyt läpi kun oli alussa paljon ruuhkaa ja palvelimet ei riittävällä tasolla. Huvittavaa tietty jos sama bugi myös tässä, mutta olisi ihan looginen syy.
Minulle ei tuo osunut kertaakaa kohdalle FH5:ssa viakka heti ennakkoon aloin sitäkin pelaamaan. Tosiaan tuolla ihan pienellä odottelulla olen nyt tässä tuon pitkään lataamiseen juuttumisen auton päivityksessä välttänyt eli jos esiintyy tuota samaa bugia niin kokeilkaa seuraavalla kerralla tuota pientä taukoa ennen päivityksen hyväksymisen painamista.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Mahtavalta näin 10 kisan jälkeen, realismi parantunut tosiaan ku ratilla pelaa simulation asetuksilla. Vaikeustaso laitoin suoraan 51% realistiset säännöt samoin, AI siitä vähän miinusta kun suorilla koittavat puskea ennen mutkaa sua edestä jos sulla on laiskempi auto, tai ainakin itsellä useamman kerran niin kävi. Graaffisesti peli on hieno, ihme tökkimistä videoissa ja lataus ajan hommeleissa. Ja plussaa tosiaan että taas tuli rattisetille käyttöä :D hyvin pelaa ja automaattisesti tunnisti G27:n.

Vaikeustasosta sen verran että tuolla omalla asetuksella ei ainakaan heti oo ykkösenä maalissa :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
444
Nyt olisi pari tuntia takana itselläkin ja voi ensiarvoin antaa.

Isossa kuvassa tykkään, toi autoleveli juttu vähän on blah. Olisi saanut kyllä olla esim luokittain/tms. Ajo on oikein mukavaa padilla(Elite series 2 käytössä). Grafiikoissa ei valittamista, kelpaa katsella.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
197
Onko joku pelannut pc:llä ratilla tätä? Itse ajoin tossa yöllä hetken aikaa, mutta en löytänyt oikein hyvää tuntumaa, vaikka jonkun verran koitin säätää asetuksista forceja yms. Rattina ihan vaan Thrustmasterin T300 RS GT -edition. Oli vielä Ferrarin F1 ratti kiinni, mutta täytynee vaihtaa ihan perus ratti tilalle. Täytyy varmaan tänään illalla jatkaa säätämistä pelin parissa. Huomasin myös sen että aina kun pelin sulkee ja käynnistää uudelleen, niin tallennetun rattiprofiilin saa laittaa uudelleen päälle. Peli on unohtanut sen sulkemisen jälkeen ja näoppis on taas oletuksena käytössä.
 
Liittynyt
09.09.2023
Viestejä
7
En ole vielä pelaamaan asti päässyt kun ei tunnista rattia (Moza R5) ollenkaan, tainnut mennä jo steamin refundikin jo ohi kun menuissa pyörinyt, reboottailut ja introa tuijottanut yli parin tunnin arvoisesti.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Itellä G27 ja ei mitään ongelmaa, asetukset pysyy jne. Ajotuntuma hyvä ku tosiaan simulaatio ajotuntuman laittopäälle.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
261
En ole vielä pelaamaan asti päässyt kun ei tunnista rattia (Moza R5) ollenkaan, tainnut mennä jo steamin refundikin jo ohi kun menuissa pyörinyt, reboottailut ja introa tuijottanut yli parin tunnin arvoisesti.
Täällä kaikki tuetut ratit pc ja xbox series : Forza Motorsport Supported Wheels and Devices – Forza Support ( listalla ei näytä Moza R5 löytyvän, Moza R9 kyllä näyttää löytyvän.

THIS IS CRITICAL: Before you play Forza Motorsport, make sure you have the latest drivers and firmware for your wheel.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
261
Pelin Xbox Series versiosta löytyy bugi, joka ilmenee jos vaihdat eri grafiikka/suorituskyky tilojen välillä. Se sotkee gamman, mikä johtaa huonoihin väreihin. Käynnistä peli uudelleen ja ongelma korjaantuu. Oletteko törmänneet tähän, te jotka konsolilla pelaatte?

 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 903
Ostin, petyin ja palautin. Graafisesti hyvin vaatimaton, kuusi vuotta vanha Project CARS 2 näyttää paremmalta - ja kuulostaa paljon paremmalta. Testasin molemmissa peleissä Mitsubishi Evo X:ää ja auton äänien ero oli kuin yöllä ja päivällä. FM:ssa ajotuntuma on kuitenkin todella hyvä ohjaimella ja autoja on hervoton määrä. Edellisessä osassa niitä oli kuitenkin enemmän.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
246
Ilta testattu nyt PC:llä. Ajomallinnus on (simulaatio-asetuksella) omaan käteen parasta mitä näissä semiarcadeissa tähän saakka tullut vastaan ja pelinä nättikin vielä. Erityisplussana pelistä löytyy myös CRX SiR :p Miinusta valikoista, tuntuu että sekavammaksi olisi tuskin saanut vaikka olisi yritetty. Teknisesti myös pientä fiksattavaa on, hain asetukset jotka pyörittävät peliä sen ~70-80 FPS niin jossain vaiheessa kun avaa uuden harjoituksen tai kisan niin FPS onkin 20-30. Tämäkin paranee toki pelin uudelleenkäynnistyksellä mutta ärsyttää se silti.
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Ite taas aina tykänny cossu sierrasta :D taas oli makia sillä kurvailla ja kuunnella turboa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 515
Ensimmäisen kolmen kisan "turnauksen" ehdin eilen ajamaan. Ensimmäinen harmitus oli kun alussa kysyttiin vaikeustasoa mutta ei mitään käsitystä miten kova AI on. Pistin kaksi pykälää vajaa täydet. Tällä asetuksella ainakin AI on turhauttava. Todella kiva niiden kansa on kisata, mutta ne osaa jarruttaa mutkassa kun taas itse jarrutan jo ennen. AI siis jarruvaloista päätellen jarruttaa apexiin asti! Eli ne lykkii perään ihan jatkuvasti. Tämän takia 2/3 kisaa olinkin lopulta viimeisenä kun AI työnsi molemmissa kisoissa minut pari kertaa pois radalta.
Se kisa kun en päätynyt viimeiseksi niin onnistuin välttelemään peräänajoja ja päädyin kolmanneksi. Eli uskallan väittää että vaikeustaso olisi minulle sopiva jos vain eivät työntäisi mua pois radalta. Kisan nopein kyllä ajoi 2s nopeemman kierroksen, mutta neljänneksi tullut oli sekunnin mua perässä. Vähän vielä totuttelua ajomalliin ja ratti+poljin setuppiin niin toi 2s tulee helposti.
Vähän harmittaa että sopivaa vaikeustasoa ei nyt sitten oikein voi käyttää kun turpaan tulee ihan typeristä asioista.

Xbox X:llä pelailen ja siinä ainakin mulla paras laatu grafiikka nykii välillä tosi pahasti. Vaikuttaa varmaan ajosuoritukseen. Eli se ottaa sellasia 200ms pikahyppyjä kerran-kaksi kierroksessa. Kiva siinä kun yhtäkkiä tuntuu että vauhti nousi 100kmh mutkassa. Varmaan oma boksi jotenkin jojossa koska ei tuollaista ole internet valittanut. Täytyy kokeilla 60fps asetusta kun ensi kerran pelaan. Grafiikka asetusta ei voi näköjään kesken turnauksen vaihtaa (sanoo että vain päävalikon asetuksista voi vaihtaa grafiikkaa).

Muuten kyllä tuntui hyvältä! On se nätti, ajomalli on sopiva omaan näppiin simu-asetuksilla. moottoriäänet ovat ottaneet hyvän harppauksen etenepäin ja ovat oikeasti aika pirun hyvä. Muutenkin vaikutti viihdyttävältä. Enää täytyy opetella ilman load cell polkimia jarruttamaan niin että voi jarruttaa apexiin asti (tämähän ei oikein ole edes mahdollista?). Tule nyt johonkin 90ast tai neulansilmään niin että apexiin asti jarrut päällä...

EDIT: Niin joo, viimeiseksi tulemisesta: Pelissä ei taida olla keinoa ottaa kisalle restart? Ainakaan valikosta en sellaista löytänyt. Mä en mitään kelausta halua kisassa käyttää, mutta siinä vaiheessa kun toisen kerran saman kierroksen aikana olet väärinpäin kaidetta vasten ja tippunut 10s muita jälkeen tekisi mieli ottaa restart kunnes oppii pelaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
EDIT: Niin joo, viimeiseksi tulemisesta: Pelissä ei taida olla keinoa ottaa kisalle restart? Ainakaan valikosta en sellaista löytänyt. Mä en mitään kelausta halua kisassa käyttää, mutta siinä vaiheessa kun toisen kerran saman kierroksen aikana olet väärinpäin kaidetta vasten ja tippunut 10s muita jälkeen tekisi mieli ottaa restart kunnes oppii pelaamaan.
"EXIT" kohdan alaisuudesta löytyy "Restart".
 

Kenjinxs

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
394
Erojakin huomasin, hatchback autoluokassa R golffi vaikka on awd oli vaikea ajettava mutta kun vaihtoi sen subaruun niin kas kummaa kun alko ajokin sujumaan :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Täytyy alkaa taas noita rivallseja ajelemaan, itse niissä aina tykännyt hitaammilla, E-C luokan autoilla, kuin älyttömän tehokkailla/supernopeilla. Noilla hitaammilla ehtii funtsia ajamista ja hoonata linjaa.

Eihän niissä toki pitemmän päälle korkealle sijoituksissa pääse, aina joku ufo käy lasauttamassa jotain saavuttamattomia ihmeaikoja, plus toki sitten pitäisi taktikoida se "paras auto" plus löytää siihen "se" viritys ja ladata.

Josta tuli mieleen että ei vielä ollut pahemmin jengin tekemänä noita virityksiä. Ensi viikolla varmaan räjähtää niidenkin määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 603
Xbox X:llä pelailen ja siinä ainakin mulla paras laatu grafiikka nykii välillä tosi pahasti. Vaikuttaa varmaan ajosuoritukseen. Eli se ottaa sellasia 200ms pikahyppyjä kerran-kaksi kierroksessa. Kiva siinä kun yhtäkkiä tuntuu että vauhti nousi 100kmh mutkassa. Varmaan oma boksi jotenkin jojossa koska ei tuollaista ole internet valittanut. Täytyy kokeilla 60fps asetusta kun ensi kerran pelaan. Grafiikka asetusta ei voi näköjään kesken turnauksen vaihtaa (sanoo että vain päävalikon asetuksista voi vaihtaa grafiikkaa).
Olen pelannut vain Performance mode:ssa eli 4K 60fps ja sillä ainakin toiminut loistavasti ja Xbox Series X:llähän peli itsekkin suosittelee käyttämään tätä moodia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Joo, varsinkin jos aikoo myös ratilla ajella, niin 30fps modet pilaa force feedbackiäkin selvästi. Plus että onhan 30fps ajopeleihin liian vähän.

Itse nyt performance RT:tä käytellyt. Ei ole reson vaihtelu ainakaan pahemmin siinä ärsyttänyt/tai että olisi juuri huomannut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 515
"EXIT" kohdan alaisuudesta löytyy "Restart".
Äh, enpä uskaltanut mennä "Exit" kesken kisan. Onpa hölmösti piilotettu. Aikaisemmin oli pikanäppäin (tyyliin X -näppäin xboxilla). Tuota ei vahingossa löydä vaan pitää olla jo niin epätoivoinen että keskeyttää koko ajamisen :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 925
Täytyy itse jaksaa, ehkä nyt vkl, kokeilla CSL DD Prolla(8nm) ajelle. Fanan foorumilla jo pientä keskustelua rattiasetuksista, käyttäjien toimesta.


Plus tosiaan MS/Forzan sivuilla oli jo aiemmin tämä missä yrittävät selventään rattiasetusten tarkoitusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
55
Moninpeli aika tuskaa, kun "kaverit" kiilailee. Ja virhepisteitä satelee mullekin, kun yritän pitää auton näppysissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 448
Viestejä
4 315 915
Jäsenet
72 033
Uusin jäsen
amkm

Hinta.fi

Ylös Bottom