FlickFetch

Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Älytön kiitos sekä @Darxidelle, että kaikille käyttäjille itse ohjelmasta, sen vinkeistä ja ohjeista!

Toivottavasti oheisesta on jollekin apua, mikäli FlickFetch (ja selaimet) antavat virhettä: FORBIDDEN.

Jostain syystä en saanut edes uusimmalla FlickFetch v3.6.0.2 (täysasennuspaketti, kaikki ffmpeg ja muiden tiedostojen versionumerot tarkistettu, asennettu uuteen kansioon) tavaraa ladattua YLE Areenasta tänään 9.7.2017 klo 12-13:30.

Testasin kaikilla selaimilla, ilman mainosestoja ja Antivirus/palomuuri pois päältä.

Vieläkään Areenan videot eivät lähteneet pyörimään web-selaimilla, vaikka sivut latautuivat ja sain painettua PLAY-nappia videon keskellä. Sen jälkeen ei vain tapahtunut mitään.

Löysin juuri äsken vian ja se on jokin rivi HOSTS-tiedostossa.

Kokeilin Areenasta useita pätkiä.

Areenan web-koodi kutsuu joukkoa eri domain-nimiä, joista osa on yleisissä mainostenesto- ja/tai HOSTS-suodattimissa:




HUOM! En ole vielä ehtinyt varmuudella tarkistamaan, mitkä kaikki noista domaineista ovat välttämättömiä Areenan toiminnalle.

Kuitenkin sain lataukset ja toistot toimimaan, poistamalla HOSTS-tiedostosta kaksi kalturan domainia:

stats.kaltura.com
cdnapi.kaltura.com


(muita yllä olevia akamaihd.net tai kaltura.com -domaineja ei HOSTS tiedostossani edes ollut).

Ilmeisesti YLE käyttää Kalturan toistinta, joka hakee jotain parametrejä ainakin domainista
stats.kaltura.com.

Kyseinen domain on blokattu ainakin MVPS PHOSTS, HiddenMotives , HpHosts / MalwareBytes ja Steven Black Consulting (sbc.io) -hosts-suodattimissa.

Eli jos FORBIDDEN tai selaintoisto-ongelmat vaivaavat, parasta tarkistaa silloin myös domain-tason suodattimet.

Itsellä ei ollut mitään uusia päivityksiä domain-suodattimiin, mutta jokin viimeisessä (kesäkuun) YLE:n muutoksessa toi Areenan toistovaatimuksiin uusia domaineja (veikkaisin noita kaltura.com -domaineja), jotka täytyy päästää suodattamatta läpi, että Areenan toistin (tai lataus Areenasta toimii).

Itsellä ei ollut yhtään yle.fi tai edes ylekaod-a.akamaihd.net domainia estettynä, mutta silti Areenan lataus rikkoutui.

HUOM! Tämä ohje on siis vain tarpeellinen, JOS sekä FlickFetch antaa 'Forbidden' -virhettä eikä lataa videoita JA samalla myös web-selaimet kieltäytyvät aloittamasta Areenan videotoistoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2
Moi! Jokin aika sitten ohjelma lopetti lataamasta mitään areenasta (muista lähteistä en ole kokeillut, ohjelmalista on kaikki areenasta). Mitä tahansa linkkiä lisätessä tai ohjlmalisan kaikkien uusien jaksojen kansa tulee:

Can't find any download links. Check the address.

Vaikka kaikki linki on valideja.

En ole täysin varma tuliko tämä jonkin päivityksen yhteydessä (win 10 taikka itse lataaja). Olen ladannut koko asenuspaketin uudelleen, mutta ei auta. Vinkkejä?

ps. selaimessa siis toimii minulla normaalisti ja hosts file on tyhjä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2
Moi! Jokin aika sitten ohjelma lopetti lataamasta mitään areenasta (muista lähteistä en ole kokeillut, ohjelmalista on kaikki areenasta). Mitä tahansa linkkiä lisätessä tai ohjlmalisan kaikkien uusien jaksojen kansa tulee:

Can't find any download links. Check the address.

Vaikka kaikki linki on valideja.

En ole täysin varma tuliko tämä jonkin päivityksen yhteydessä (win 10 taikka itse lataaja). Olen ladannut koko asenuspaketin uudelleen, mutta ei auta. Vinkkejä?

ps. selaimessa siis toimii minulla normaalisti ja hosts file on tyhjä
Vastaan itselleni. Vika löytyi windowsin palomuurista, ilmeisesti windows-päivitys (Creators update?) on muuttanut jotain palomuurin asetuksissa ja itse ohjelma pääsi nettiin, ohjelmalistan haku ja päivittäjäkin toimi, mutta lataaminen ei onnistunut. Palomuurin asetuksista manuaalisesti lisäämällä flickfetch.exe listalle alkoi taas toimia.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Onkos srt-tekstien tallentamisen merkistökoodauksessa tapahtunut jotain muutosta? Ääkköset tulevat nykyään muodossa ä = ä, näkee kun avaa tiedoston wordpadilla. Esim MPC-HC osaa näyttää ääkköset silti oikein, mutta televisioni ei
Kokeilin Manalan viestin luettuani ihan huvikseni miten oma muutaman vuoden wanha Sonyni reagoi tekstityksiin ja imaisin kokeeksi "Jane Kennedy, kuolinsyyntutkija - 2017-07-08 - Kausi 02 - Jakso 08 - Foxbyn salaisuus.mkv":n.

FlickFetchin asetuksissa siis minulla on aina ollut Areena TV:ssä täppä kohdassa "Käytä komentojonoa" jolloin .flv -> .mkv

PC:n VLC Player näytti subtitlet ihan OK (Areena TV:n Tekstitykset, Koodaus asennossa "-") ääkkösineen.

Pistin sitten tavaran usb-tikulle ja tarjoilin televisiolle. Lopputulema: Ohjelma kyllä lähtee pyörimään mutta ruudulla näkyy huutomerkki keltaisella pohjalla ja teksti "Sisältöä ei tueta". Ja tekstitystä ei edes tule näkyviin.

Näyttäisi että televisioni on allerginen näille uusimmille 1920-resoisille...

VLC näyttää pätkälle oheiset tiedot:
Media Information - Copy.png

Mikä neuvoksi? Minulla on kyllä VidCoder-softa ollut käytössä pitkään. Muttei viitsisi aina koodata näitä pätkiä uusiksi. Saako FlickFetchin sisällä ruuvattua jotenkin säätöjä tuossa .flv -> .mkv -vaiheessa?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Mikä neuvoksi? Minulla on kyllä VidCoder-softa ollut käytössä pitkään. Muttei viitsisi aina koodata näitä pätkiä uusiksi. Saako FlickFetchin sisällä ruuvattua jotenkin säätöjä tuossa .flv -> .mkv -vaiheessa?
Noi televisiot on niin yksilökohtaisia merkkien ja mallivuosien kohdalla, että vaikea taitaa olla kenenkään antaa suoraa ongelmanratkasuohjetta tuohon. Itse kokeilisin sinuna varmaan ensimmäisenä vaihtaa sinne komentojonon ajoon "%name%.mkv" tilalle "%name%.mp4" ja pakottaa saman tien tekstitykseenkin sen UTF-8:n päälle. Jos ei auta niin seuraavaksi kokeilisin ladata jonkun vanhemman ffmpeg-version, jolla tehdä tuo komentojono-remuxaus mkv:ksi tai mp4:ksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
vaihtaa sinne komentojonon ajoon "%name%.mkv" tilalle "%name%.mp4"
Tein tuon mutta tallentuneen fileen extensio pysyy silti .mkv-muotoisena.

edit: Vai pitääkö ruuvata FFmpegin oletusparametrejä?

edit2: Areena TV:n Parametreihin (FFmpeg) pistin täpän kohtaan "Käytä muokattuja" ja koodiksi (Muokatut parametrit -lootaan)
Koodi:
-y -i "%link%" -c copy "%name%.mp4"
Nyt fileen extensioksi tuli se .mp4. Lopputulos vaan ei muuttunut. Eli ei edelleenkään kelpaa nirsolle Sonylleni.

Lisää vinkkejä saa anniskella. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Kannattaa tosiaan kokeilla jotain vanhempaa ffmpeg-versiota. Koneellasi saattaa olla muiden ohjelmien yhteydessäkin niitä asennettuna jos etsit ffmpeg.exeä haulla. Esim. itselläni batch on tällainen:

%download%
"C:\Program Files\Serviio\lib\ffmpeg.exe" -y -i "%name%.flv" -vcodec copy -acodec copy "%name%.mkv"
del "%name%.flv"
compact.exe /c "%name%.srt"

Eli Serviion (dlna-palvelin joka lähettää sen itse videon mulla langattomasti televisiolle koneelta) ffmpeg (Feb 5 2013 build) hoitaa mulla tuon muxaamisen mkv:ksi, koska FF:n mukana tulleen ja muiden uudempien ffmpegien kanssa oli ongelmia. Televisio pyöritteli lataa-ikonia ruudulla joskus lähemmäs minuutin kunnes video lähti pyörimään ja joskus failasi kokonaan. Tuon kanssa muxattuna mkv:ksi toimii omassani kuin junan vessa ja video lähtee pyörimään töllössä sekunnissa.

Ja jos joku ihmettelee minkä takia käytän ntfs-kompressointia srt-tiedostoihin niin ihan vain erottuvuuden kannalta windows explorerissa, kun näyttää ne tekstitystiedostot silloin sinisellä värillä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Kannattaa tosiaan kokeilla jotain vanhempaa ffmpeg-versiota. Koneellasi saattaa olla muiden ohjelmien yhteydessäkin niitä asennettuna jos etsit ffmpeg.exeä haulla.
Tältä koneelta jolla juuri hääräilen löytyi yksi wanhempi, jostain lokakuulta 2016. Muokkasin bätchin osoittamaan sen polkuun, mutta lopputulos kuitenkin sama. Eli mkv ei toimi televisiossani. Siis noin yleisesti mkv ei ole kirosana, mutta nämä FlickFetchillä pudottamani "uudet" eivät toimi.

Televisio pyöritteli lataa-ikonia ruudulla joskus lähemmäs minuutin kunnes video lähti pyörimään
Tuttua tohinaa. Olen vuosien varrella todennut että oma televisioni ei ole läheskään kaikkiruokainen lukemattomien eri koodekkien ja videoformaattien loputtomassa suossa. Sinänsä tyhmää kyllä "älytelevisiolta" näyttää ruudulla koko ajan lätkää "Sisältöä ei tueta" vaikka video pyörii muuten virheettä taustalla täyttä häkää ja sitä voi kelaillakin ees-taas. huoh

Minulla on kyllä yksi läppäri pyhitettynä TV-koneeksi ja se on koko ajan hdmi-letkulla kytkettynä televisioon. Eli tämäkin workaround on (VidCoder-softan lisäksi). Mutta olisi vaan kätsympää mikäli file kelpaisi televisiolle sellaisenaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
siis pyöriikö se video siellä telkussa, mutta antaa errorin?
Nimenomaan näin. Katselua ei haittaa mikään muu kuin se errorilätkä siinä ruudulla. Se siis ei vilahda siinä vaan pysyy kuin paska Junttilan tuvan seinässä niin kauan kuin katselua jatkaa. :lol:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 240
Nimenomaan näin. Katselua ei haittaa mikään muu kuin se errorilätkä siinä ruudulla. Se siis ei vilahda siinä vaan pysyy kuin paska Junttilan tuvan seinässä niin kauan kuin katselua jatkaa. :lol:
No tuo error voi sitten johtua siitä tekstitystiedostosta. Kun Areena teki muutoksia, niin siihen tekstityksiin tuli se UTF-8-ongelma.

Laita sille srt:lle UTF-8
Subtitle Edit

ja sen jälkeen upota se tekstitys mkv:n sisään
MKVToolNix Downloads – Matroska tools for Linux/Unix and Windows

ja kokeile uudestaan. Ei tarvitse uudelleenkoodata.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Tältä koneelta jolla juuri hääräilen löytyi yksi wanhempi, jostain lokakuulta 2016. Muokkasin bätchin osoittamaan sen polkuun, mutta lopputulos kuitenkin sama. Eli mkv ei toimi televisiossani.
Ihan liian uusi tuo olisi minunkin telkkarille. Jos haluat kokeilla tuota samaa millä mun Samsung toimii ongelmitta, niin ota tuosta: del

En viitsi pitää hirveän kauaa sitä julkisesti jaettuna, joten tarjous on voimassa vain rajoitetun ajan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Pudotin. Eli tuon voi pistää mihin vain polkuun ihan vaan suoraan? Ei tarvita mitään "asennusta"?
Ei tarvii mitään asennusta, kunhan lojuu jossain hakemistossa ja FlickFetchista osoitat käyttämään sieltä minne sen laitat.

Edit: FlickFetchin "omaa" ffmpeg.exeä tolla ei kuitenkaan kannata korvata tai syntyy todennäköisesti ongelmia.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
No tuo error voi sitten johtua siitä tekstitystiedostosta. Kun Areena teki muutoksia, niin siihen tekstityksiin tuli se UTF-8-ongelma.
Mikäs tämä ongelma on? Kinnostaa, kun en ole huomannut mitään eroa käytinpä tekstejä polttamiseen, tai mukaan vain säiliöön tms. että mistä on kysymys :)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Ei toiminut tuo wanhempi ffmpeg.exekään. Sitä vielä jäin pähkäilemään että Areena TV:n "Parametrit"-kohdassa kun on FFmpeg, niin "Komentojono" kuitenkin määrää polullaan että mitä ffmpeg.exeä käytetään?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Ei toiminut tuo wanhempi ffmpeg.exekään. Sitä vielä jäin pähkäilemään että Areena TV:n "Parametrit"-kohdassa kun on FFmpeg, niin "Komentojono" kuitenkin määrää polullaan että mitä ffmpeg.exeä käytetään?
Lataukseen käytetään aina FlickFrtchin kansiossa olevaa ffmpegiä eikä sitä voi muuttaa. Komentojonoissa kaikkeen voi käyttää missä tahansa sijaitsevia versioita.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ääkköset sekaisin tekstitystiedostoissa
Hmm. Katsoin tuossa vaikka viime vuonna ladatun srt:n ja tänään, molemmat UTF-8. Ja tosiaan, ei tullut vastaan ongelmia. No, samapa tuo (omalta kohdaltani), jos kerran toimii.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Ei toiminut tuo wanhempi ffmpeg.exekään. Sitä vielä jäin pähkäilemään että Areena TV:n "Parametrit"-kohdassa kun on FFmpeg, niin "Komentojono" kuitenkin määrää polullaan että mitä ffmpeg.exeä käytetään?
Ikävä homma ettei toiminut. Noi on niin henkimaailman asioita noiden telkkareiden kanssa, että mikä bitti siellä on niiden mielestä poikittain. Sulla kuitenkin kuva näkyy ja ilmeisesti äänikin kuuluu(?) niin selvää on se, että se telkkari tukee sitä dataa mitä sen paketin sisällä on. Toi virheilmoitus sen perusteella oletettavasti ois joku bugi just sen mkv-/mp4-paketoinnin/headerin kohdalla, josta se telkkari on sen lukastuaan päättänyt, ettei hän tällasta varmaan viitsikään tukea. Kai sulla on siinä Sonyn töllössä uusin firmware asennettuna?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051
Kuva näkyy ja ääni kuuluu juu. Ja uusin firmis on tulilla telkussa. Mutta ei tää nyt maalimaa kaada jos joku video ei suorilta näy. Teki vaan Mieleni vähän kikkailla josko sen saisi näkyville.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 882
- Korjattu: Yle ei tarjoa erillistä tietoa sarjan kaudesta (%season%), vaan kausitieto saadaan ohjelman kuvauksesta formaatissa "Kausi x". Kausitiedon hakua on parannettu saamaan tieto myös formaatissa "x. kausi", jota käytetään joissain ohjelmissa.
Jos jaksat säätää niin Areenassa on myös "x. tuotantokausi" josta seuraa väärää tietoa tiedostonimiin, ainakin oletusasetuksilla toimittaessa. Esimerkiksi Jaa, no se linkkaa vaan eli hoottp://areena.yle.fi/1-3666573
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Jos jaksat säätää niin Areenassa on myös "x. tuotantokausi" josta seuraa väärää tietoa tiedostonimiin, ainakin oletusasetuksilla toimittaessa. Esimerkiksi Jaa, no se linkkaa vaan eli hoottp://areena.yle.fi/1-3666573
Fiksataan seuraavaan!
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Jos darxide millään jaksat jossain vaiheessa perehtyä, niin mulla olis kehitysehdotuksena se mistä taisi aiemmin suuremman kiireen keskellä olla vähän puhettakin, että Areenaan saisi kaksi eri bittiratevalintaa SD ja HD tavaralle erikseen. Eli jos löydetyn videon pystyresoluutio olisi maksimissaan alle 700pix niin voisi asettaa esimerkiksi 2000kbps sen max rateksi, mutta jos videosta löytyy resoluutioltaan suurempi versio, niin sille voisi asettaa bittirateksi vaikkapa 5000kbps.

Tällä hetkellä mulla on valittuna 1080 ja 2000kbps, mikä on tavallaan ok kompromissi niin, että SD-tiedostoista ei tule järjettömän kokosia. Mutta toisaalta tuolla resoluutiovalinnallahan ei ole tuossa tapauksessa mitään merkitystä onko se 1080 vai 720, sillä 1080-materiaali on aina bittirateltaan suurempaa, joten kaikkien ladattavien areenavideoiden maksimireso on tuolla bittiratevalinnalla max 720 ja sille resoluutiolle jo aika kovasti pakattua. Olisi mukavaa jos tuohon saisi jonkun ratkaisun siten, että laadukkaan tavaran saisi ladattua oikeasti laadukkaana, mutta SD/576-tiedostot eivät olisi tiedostokooltaan suotta yhtä isoja kuin ne FHD/1080-videot.

Toisaalta jos tuon saa jotenkin suht helposti toteutettua, niin kbps-valinnanhan voisi periaatteessa tehdä 720p-videollekin erikseen. Eli ensin tarkistettaisiin onko yli 1000 pikseliä korkeita streameja olemassa (jos valittu) jolloin ladataan se. Jos ei ole katsotaan onko 700-999 pikseliä korkeita streameja olemassa käyttäjän valitsemalla max 3000kbps tai vaikkapa 2000kbps bitratella, jolloin ladataan se. Jos ei ole katsotaan onko alle 700 pikseliä korkeita streameja olemassa ja ladataan se käyttäjän valitsemalla esim. max 1500kbps bitratella. Tuo olisi jo sellainen pro-ominaisuus, josta voisi minun puolesta käyttäjänä vähän maksaakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
18
Oliskos mahdollista saada %desc% katkaistua toisen pisteen jälkeen, tai oikeastaan otettua talteen ekan ja tokan pisteen välinen pätkä? Esim. tästä

3/3. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaiheita ja sitä pitkin levinneitä aatteita. T: BBC.

niin että %desc% tai vielä paremmin %title%-muuttujaksi voisi poimia ekan varsinaisen lauseen:

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi.mp4
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Oliskos mahdollista saada %desc% katkaistua toisen pisteen jälkeen, tai oikeastaan otettua talteen ekan ja tokan pisteen välinen pätkä? Esim. tästä

3/3. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaiheita ja sitä pitkin levinneitä aatteita. T: BBC.

niin että %desc% tai vielä paremmin %title%-muuttujaksi voisi poimia ekan varsinaisen lauseen:

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi.mp4
Huomasin kyllä, että sinulla oli korostettuna yllä että "toisen pisteen jälkeen", mutta kuitenkin esimerkissäsi on näyttäisi olevan haluttu otettavan ohjelmakuvauksen ensimmäinen virke, ja sehän käsittääkseni onnistuu jo nyt muuttujalla %desc[.]%. (Tiedostonimen rajoittaminen rajoittamalla yksittäisen muuttujan pituutta).

Olet ilmeisesti sen verran perehtynyt FlickFetcin mahdollisuuksiin, niin ilmeisesti ymmärrän (taas) jotain väärin, mutta varmuuden vuoksi ajattelin vastata, jos tämä sattuisi olemaan ratkaisu hakemaasi.:)

Edit. Aa, tuo "3/3" kuuluukin kuvaukseen (tietysti :facepalm:), eli tarvitsisi sen toisen pisteen (tai mieluummin itse määriteltävän n pisteen :))

Edit2. Kuvauksen pituuden rajaaminen olisi se mitä itse käyttäisin, jos tiedostonimeen kuvausta laittaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2017
Viestejä
18
Edit2. Kuvauksen pituuden rajaaminen olisi se mitä itse käyttäisin, jos tiedostonimeen kuvausta laittaisin.
Tää on nyt käytössä, mutta siinä tulee ikävästi tuo 3/3 mukaan tai oikeastaan 33, koska / muokataan nimestä pois. Eli tälleen (100 merkin rajoituksella):

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. 33. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaihei.mp4

Kelpaa, mutta ei ole optimaalinen. :D

Kun/jos jakson nimeä ei ole saatavilla, eka lause jaksokuvauksesta on yleensä niin informatiivinen, että sitä voisi %title%nä käyttää.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Jos darxide millään jaksat jossain vaiheessa perehtyä, niin mulla olis kehitysehdotuksena se mistä taisi aiemmin suuremman kiireen keskellä olla vähän puhettakin, että Areenaan saisi kaksi eri bittiratevalintaa SD ja HD tavaralle erikseen. Eli jos löydetyn videon pystyresoluutio olisi maksimissaan alle 700pix niin voisi asettaa esimerkiksi 2000kbps sen max rateksi, mutta jos videosta löytyy resoluutioltaan suurempi versio, niin sille voisi asettaa bittirateksi vaikkapa 5000kbps.

Tällä hetkellä mulla on valittuna 1080 ja 2000kbps, mikä on tavallaan ok kompromissi niin, että SD-tiedostoista ei tule järjettömän kokosia. Mutta toisaalta tuolla resoluutiovalinnallahan ei ole tuossa tapauksessa mitään merkitystä onko se 1080 vai 720, sillä 1080-materiaali on aina bittirateltaan suurempaa, joten kaikkien ladattavien areenavideoiden maksimireso on tuolla bittiratevalinnalla max 720 ja sille resoluutiolle jo aika kovasti pakattua. Olisi mukavaa jos tuohon saisi jonkun ratkaisun siten, että laadukkaan tavaran saisi ladattua oikeasti laadukkaana, mutta SD/576-tiedostot eivät olisi tiedostokooltaan suotta yhtä isoja kuin ne FHD/1080-videot.

Toisaalta jos tuon saa jotenkin suht helposti toteutettua, niin kbps-valinnanhan voisi periaatteessa tehdä 720p-videollekin erikseen. Eli ensin tarkistettaisiin onko yli 1000 pikseliä korkeita streameja olemassa (jos valittu) jolloin ladataan se. Jos ei ole katsotaan onko 700-999 pikseliä korkeita streameja olemassa käyttäjän valitsemalla max 3000kbps tai vaikkapa 2000kbps bitratella, jolloin ladataan se. Jos ei ole katsotaan onko alle 700 pikseliä korkeita streameja olemassa ja ladataan se käyttäjän valitsemalla esim. max 1500kbps bitratella. Tuo olisi jo sellainen pro-ominaisuus, josta voisi minun puolesta käyttäjänä vähän maksaakin.
Periaatteessa voisi tehdä niin että jokaiselle resolle mitä areenassa on (tietääkseni 360p, 480p, 720p ja 1080p) olisi oma max bitratevalinta. Ja jos määritellyn pientä bitratea ei löydy otetaan pienin joka ko. resolta löytyy. Sitten valinta millä resolla maksimissaan ladataan. Vaatisi kyllä vähän työstöä...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Oliskos mahdollista saada %desc% katkaistua toisen pisteen jälkeen, tai oikeastaan otettua talteen ekan ja tokan pisteen välinen pätkä? Esim. tästä

3/3. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaiheita ja sitä pitkin levinneitä aatteita. T: BBC.

niin että %desc% tai vielä paremmin %title%-muuttujaksi voisi poimia ekan varsinaisen lauseen:

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi.mp4
Laitetaan korvan taakse :p
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Periaatteessa voisi tehdä niin että jokaiselle resolle mitä areenassa on (tietääkseni 360p, 480p, 720p ja 1080p) olisi oma max bitratevalinta.
576p löytyy myös, mutta Areena huijaa niiden olevan 720p omassa valikossaan:

pokka pitää 1.jpg


Tässä nuo kaikki neljä tarjolla olevaa laatuvalintaa ladattuna:

pokka pitää 2.jpg


Näistä ehdottomasti järkevin on tuo "720P 1.6Mbs" eli toisiksi huonoin ja todellisuudessa 576P / 342 719 KB kokoinen tiedosto. 4Mbs valinta tekee lähes 900-megasen tiedoston samalla 576P resoluutiolla ilman havaittavaa laatueroa. Laatueroa on aika vaikea huomata edes heikoimman 480P tiedoston suhteen, alkuperäinen filmimateriaali kun on laadultaan mitä on.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Jos joku laatuniekka jaksais testailla vähän toimiiko eri reso/bitratehommat niinkun pitää. Ja saisi ehdottaa oletusbitrateasetuksia eri resoluutioille, mitkä olisi järkevimmät. Alla ladattavana linkkinä beta (pelkkä flickfetch.exe), joka pitää tuupata kansioon jossa on jo kaikki muut tiedostot.

http://www.flickfetch.bplaced.net/ff_beta_20170712.zip

upload_2017-7-12_17-18-55.png


Asetus toimii siis niin, että kaikille neljälle resoluutiolle saa valita maksimi bitraten. Jos riittävän pientä bitratea ei löydy, käytetään pienintä joka ko. resoluutiolle on saatavilla. Sen lisäksi pallukalla valitaan suurin haluttu resoluutio. Jos sitä ei ole saatavissa, käytetään seuraavaksi pienempää. Jos taas valitaan liian pieni resoluution, esim. 360 eikä sitä löydy, niin käytetään 480 jne.

Ja noi resoluutiot on säädetty nyt niin, että jos areena nyt päättäisi lisätä niitä tai muuttaa niin varmuuden vuoksi "360P" valinta lataa 0P-360P, "480P" lataa 361P-480p, "720P" lataa 481P-720p, ja "1080P" lataa kaiken 721P ylöspäin.

Ja saatavilla olevia laatuja per video voi väijyä kun pastettaa osoitteen ja ottaa "Lataa" -napin viereisestä nuolesta "Näytä tiedot". Niitä löytyy usein enemmän kun Areenan oma soitin näyttää, esim:

upload_2017-7-12_17-27-44.png


Jaksosta löytyy kuitenkin seuraavat laadut:

upload_2017-7-12_17-28-40.png
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Ja noi resoluutiot on säädetty nyt niin, että jos areena nyt päättäisi lisätä niitä tai muuttaa niin varmuuden vuoksi "360P" valinta lataa 0P-360P, "480P" lataa 361P-480p, "720P" lataa 481P-720p, ja "1080P" lataa kaiken 721P ylöspäin.
Hyvää duunia, pistän testaukseen. Mutta tää ei valitettavasti nyt taida poistaa juuri sitä perimmäistä ongelmaa minkä vuoksi itse kaipaan tota ominaisuutta, eli noille vanhan matskun 576p-videoille syntyvää järjettömän suurta tiedostokokoa, kun 720p-nappula kattaa noi molemmat alleen. Eli edelleen pitää sitten katsoa joko bitrateltaan rupusta 720p:tä tai tiedostokooltaan liian isoa 576p:tä, ellei sitä bitratea käy itse joka välissä sörkkimässä. Jos muuttaisit tuon 480p-nappulan 576p-nappulaksi joka ulottuu 361p-576p -välille niin ongelma ratkeaisi osittain sillä. Tietysti parempi jos sille saisi lohkottua oman nappinsa ja välinsä 481P-576P.

Toi pokka pitää infon kautta:

pokka pitää 3.jpg


Jos ton 576 saa erikseen, niin itse ehdottaisin seuraavia oletusbitratekattoja:
1080p / 5000
720p / 3000 (lataisi 2.6Mbs-version)
576p / 2000 (lataisi 1.6Mbs-version)
480p / 1000 (lataisi 0.9Mbs-version)
360p / 1000 (voisko nää oikeastaan yhdistää edellisen kanssa niin, että 480p olisi pienin, jos ei viidettä nappulaa halua? 360 ja 480 näyttäis olevan vain joko/tai tarjolla per video ja niillä näyttää olevan aina samat bitratet, joista paras on tuo ~960kbps ja huonoin ~460kbps).
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Hitto että tuli sekava viesti, mutta siis pointti oli, että: "480P" valinta lataisi 0P-480P, koska 360 ja 480 streameihin en ole törmännyt samassa videossa vaan ne on joko tai tarjolla per video ja siten niiden erottamisesta ei taida olla käytännössä hyötyä, "576P" lataisi 481P-576p, "720P" lataisi 577P-720p, ja "1080P" lataisi kaiken 721P ylöspäin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Hitto että tuli sekava viesti, mutta siis pointti oli, että: "480P" valinta lataisi 0P-480P, koska 360 ja 480 streameihin en ole törmännyt samassa videossa vaan ne on joko tai tarjolla per video ja siten niiden erottamisesta ei taida olla käytännössä hyötyä, "576P" lataisi 481P-576p, "720P" lataisi 577P-720p, ja "1080P" lataisi kaiken 721P ylöspäin.
Ei se niin sekava ollut :D

Juu katsos en itseasiassa tajunnut (en kokeillut aiemmin Pokka pitää) että toi 576P on mahdollista ladata, luulin että se tulee 720P valinnalla mutta on vaan oikeasti vaan sitte 576 video. Mutta siis sille oli oma streami, joten lisäsin sen muiden joukkoon, ei tarvitse yhdistellä mitään:

upload_2017-7-12_18-47-1.png


http://www.flickfetch.bplaced.net/ff_beta_20170712_2.zip
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Yhdellä napilla valittava paras laatu olisi kyllä toivottavaa.
Tonne voisi lisätä parikin nappia samaiselle asetussivulle, toisella saa säädettyä noi oletusarvot, ja toisella kaikki vedetään tappiin, eli valitaa 1080P video ja kaikkien bitrate säädetään 9999.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Lyhyehkön testaamisen perusteella: :kippis:

Mihis se lahjoitusnappula olikaan piilotettu? Tarjoan kyllä pitsan/kepsun/viinin jo tuosta hyvästä.
 
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
165
Tää on nyt käytössä, mutta siinä tulee ikävästi tuo 3/3 mukaan tai oikeastaan 33, koska / muokataan nimestä pois. Eli tälleen (100 merkin rajoituksella):

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. 33. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaihei.mp4

Kelpaa, mutta ei ole optimaalinen. :D

Kun/jos jakson nimeä ei ole saatavilla, eka lause jaksokuvauksesta on yleensä niin informatiivinen, että sitä voisi %title%nä käyttää.
Laitan uudestaan kainon toiveen siitä, että FlickFetch generoisi kaikista latauksista .xml -tiedoston, joka olisi yhteensopiba MediaPortalin luoman tiedoston kanssa.


<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<tags>
<tag>
<SimpleTag>
<name>TITLE</name>
<value>24: Legacy (16)</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>COMMENT</name>
<value>Kausi 1. Jakso 1/12. Paljastettu. Vaarallisen terroristijohtajan tappaneet sotilaat joutuvat kostoiskun kohteeksi. Entinen sotilas Eric Carter pääsee pakoon terroristeja ja alkaa selvittää, mitä nämä suunnittelevat! Amerikkal</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>GENRE</name>
<value>movie/drama (general)</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>CHANNEL_NAME</name>
<value>Liv</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>EPISODENAME</name>
<value>
</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>SERIESNUM</name>
<value>
</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>EPISODENUM</name>
<value>
</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>EPISODEPART</name>
<value>
</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>STARTTIME</name>
<value>2017-05-24 20:55</value>
</SimpleTag>
<SimpleTag>
<name>ENDTIME</name>
<value>2017-05-24 22:00</value>
</SimpleTag>
</tag>
</tags>
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
Oliskos mahdollista saada %desc% katkaistua toisen pisteen jälkeen, tai oikeastaan otettua talteen ekan ja tokan pisteen välinen pätkä? Esim. tästä

3/3. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaiheita ja sitä pitkin levinneitä aatteita. T: BBC.

niin että %desc% tai vielä paremmin %title%-muuttujaksi voisi poimia ekan varsinaisen lauseen:

Historia - Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 - 03. Tuottoisa kauppareitti kulki 13 maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi.mp4
Noniin, nyt on lisätty nimen rakenteluun säännöllinen lauseke (Regular Expression, RegEx). Niille jotka ei tuosta mitään tiedä, se on hyvinkin kryptinen, mutta tehokas tapa etsiä tekstin seasta merkkejä yms. Lisätty myös asetuksiin "AreenaTV / Tiedostonimi" -sivulle tiedostonimieditori, uusi ikkuna jossa voi kokeilla nimen rakentelua ilman että pitää aina ladata tiedosto. Siihen saa syöttää osoitteen, ja editori hakee ohjelman tiedot, tai niitä voi testimielessä syöttää myös käsin. Tiedostonimi-kenttä täytetään automaattisesti asetuksissa määritellyllä nimellä, mutta sitä voi editorissa muokata, ja "Näytä tulos" -nappulalla saa lopullisen tiedostonimen. Ok-nappulalla muokatun hyväksi havaitun tiedostonimen voi siirtää käyttöön suoraan asetuksiin. (toimii vasta Areena TV:n asetussivulla, hakea voi toki Ruudunkin ohjelmia)

upload_2017-7-14_18-8-59.png


Tuloksesta ei ainakaan vielä korvailla tiedostonimeen sopimattomia merkkejä, liekö edes tarvetta, tämä kun on vain esimerkki miten muuttujia korvataan. Esimerkissä on %desc% muuttujassa käytetty RegExiä, ja tuolla esimerkillä tulee juurikin Talven mieleinen tiedostonimi.

Eli tuloksesta POISTETTAVA RegEx merkitään muuttujan sisään yksien aaltosulkujen sisään. Tuloksesta SÄÄSTETTÄVÄ RegEx merkitään kaksien aaltosulkujen sisään. Esimerkissä yhdet aaltosulut, eli poistetaan RegExin tulos:
{\d*/\d*\.}

\d = Mikä tahansa numero, * = kuinka monta tahansa (eli kuinka monta tahansa numeroa peräkkäin)
/ = Kauttaviiva numeroiden välissä
\. = Piste. Pisteen edessä pitää olla "escape character", joka RegExissä on "\". Ilman sitä pisteellä on eri merkitys.

Lisäksi tuossa on FF:ssä jo pitkään toiminut [.], joka siis katkaisee muuttujan tekstin ensimmäiseen pisteeseen (RegEx käsittelyn jälkeiseen pisteeseen siis).

Poistettavia RegExejä voi myös yhdistellä "|" -merkillä, esimerkki alla:
{\d*/\d*\.| kulki \d*}
Historia: Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 06-00-00 - 3. Tuottoisa kauppareitti maan halki ja muutti ihmiskunnan historiaa ikuisiksi ajoiksi. Sarjassa matkataan Xianista Venetsiaan ja tutkitaan Silkkitien alkuvaiheita ja sitä pitkin levinneitä aatteita. T: BBC.
Eli tuossa nimestä poistetaan myös " kulki 13". Tuota voi toki muokata poistamaan esimerkiksi kuvauksen alusta kaikki erilaiset jakson tai kauden numerotiedot.

Säästettävä RegEx taas toimii niin, että vain osuman saanut teksti säilytetään muuttujasta, eli:
{{\d*/\d*\.}}
Historia: Ihmeellinen Silkkitie - 2017-07-11 06-00-00 - 3. 3/3.

En nyt rupea RegExiä enempää tässä opettamaan, siihen on parempia tutoriaaleja netti täynnä :) Siitä on myös monia eri versioita, huomioitavaa on että FF käyttää C#:n RegExää. Alla pari sivua jotka kannattaa tsekata:

The 30 Minute Regex Tutorial - CodeProject
C# Regular Expressions Cheat Sheet

Ainiin, samassa muuttujassa voi käyttää sekä poistettavaa että säästettävää RegExiä, yhden kumpaakin. Sekä niiden lisäksi vanhaa []-merkkien rajoitusta. Niiden sijoittelujärjestyksellä ei ole väliä, ne suoritetaan aina seuraavassa järkässä:
1. {{säästettävä}}
2. {poistava}
3. [merkkien rajoitus]

http://www.flickfetch.bplaced.net/ff_beta_20170714.zip
(kopioi paketin flickfetch.exe muiden tarvittavien tiedostojen sekaan)
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
En oikeasti tajua tätä heppua miten paljon se jaksaa paiskia duunia meidän takia. Pakko nostaa taas hattua. :D RegEx on kyllä tosi tehokas käsittelykieli kun siihen vaan pääsee sisään. Ei jää enää paljoa toivomisen varaa muuttujien suhteen, jos vaan oppii rakentamaan noita lausekkeita.

Milloinkas tässä voi muuten alkaa odottamaan virallista FF-versiopäivitystä? Taitaa tulla aika tuhdisti ja monilta osin päivitetty paketti taas.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
709
En oikeasti tajua tätä heppua miten paljon se jaksaa paiskia duunia meidän takia. Pakko nostaa taas hattua. :D RegEx on kyllä tosi tehokas käsittelykieli kun siihen vaan pääsee sisään. Ei jää enää paljoa toivomisen varaa muuttujien suhteen, jos vaan oppii rakentamaan noita lausekkeita.

Milloinkas tässä voi muuten alkaa odottamaan virallista FF-versiopäivitystä? Taitaa tulla aika tuhdisti ja monilta osin päivitetty paketti taas.
Pitää ohjeet päivittää ja muutenkin vielä testailla ettei bugaa. Tota "betaa" voi kyllä käyttää ihan normaalisti ja korvata vanhan jos haluaa, on uusia ominaisuuksia lukuunottamatta täysin sama kun nykynen julkaisuversio. Ja toi päivittyy normaalisti kun uusi julkastaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 465
Pitää ohjeet päivittää ja muutenkin vielä testailla ettei bugaa. Tota "betaa" voi kyllä käyttää ihan normaalisti ja korvata vanhan jos haluaa, on uusia ominaisuuksia lukuunottamatta täysin sama kun nykynen julkaisuversio. Ja toi päivittyy normaalisti kun uusi julkastaan.
Joo ei tässä itellä sinänsä mitään ongelmia enää kun otin ton tiedostojen päivitystarkistuksen pois päältä, ettei halua enää väkisin korvata virallisella julkaisuversiolla tota betaa. Vähän atk-taidoiltaan heikompi kaveri vaan innostui kun kerroin tuosta laatuvalintapäivityksestä, enkä jaksaisi taluttaa sitä kädestä pitäen betan pariin jos virallinen on tulossa pian ulos, kun windows-päivityksetkin tuntuu olevan välillä vähän liian haastavia. :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 433
Viestejä
4 199 227
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom