Final Fantasy XV (PC, PS4, Xbox One)

Noin, 30h ja peli läpi. Olen surullinen.
Surullinen siksi että se on ohitse. Olipa se hieno peli.
Taidan pelata New Game+ uusiksi lävitse.
 
Pelihän ei missään nimessä ole ohitse kun tarina päättyy, sillä pelin parhaimmat ja myös pahimmat haasteet löytyy sen jälkeen (tai osa pitkin peliä riippuen pelityylistä).
En viitsi hirveästi spoilata, mutta esimerkiksi hakusanoilla Pitioss, Costlemark ja Adamantoise löytyy lisää infoa, jos ei halua itse pelimaailmaa koluta.
 
Pelihän ei missään nimessä ole ohitse kun tarina päättyy, sillä pelin parhaimmat ja myös pahimmat haasteet löytyy sen jälkeen (tai osa pitkin peliä riippuen pelityylistä).
En viitsi hirveästi spoilata, mutta esimerkiksi hakusanoilla Pitioss, Costlemark ja Adamantoise löytyy lisää infoa, jos ei halua itse pelimaailmaa koluta.

Näinhän se on. Pitiossia en muista, mutta Costlemarkin ja Adamantoisen kanssa vierähtää helposti tunteja ja saa samalla komeat harmaat hiukset.
 
Mites noi PC versiossa tulevat delsut kannattaa pelata, tarinan aikana vai jälkeen?
 
Mites noi PC versiossa tulevat delsut kannattaa pelata, tarinan aikana vai jälkeen?
Etenkin Ignis vasta pelin jälkeen. Gladiolus esim. chapter 9 aikana ja Prompto Chapter 13 lopussa, en muista oliko siinä samanlaisia spoileja lopusta kuin Igniksen DLC:ssä.
 
Kävin kalassa
upload_2018-3-12_20-30-21.png
 
Näinhän se on. Pitiossia en muista, mutta Costlemarkin ja Adamantoisen kanssa vierähtää helposti tunteja ja saa samalla komeat harmaat hiukset.
Valitettavasti Costlemark sattui vaan olemaan täyttä bullshittiä ainakin sen vikan puzzlen osalta, tyrit sen niin joudut sinne maan alle missä on odottamassa ne isot pojat, tätä toistelet X kertaa koska puzzlen ratkaisu ei ollut mitenkään looginen muistaakseni vaan pikemminkin arpapeliä ainakin omalla osalla vaikka koitti videosta kattoa. Sama Adamantoisen kanssa, helkkarin pitkä napinhakkaus ilman kummosempaa haastetta.
 
Latailin demon ihan benchi mielessä. Omalla setillä rullaa ihan ok, kaikki asetukset tapissa ja 3440*1440 resolla. Ei dippaillu alle 60:n ainakaan niiden ekojen taisteluiden aikana. Ihan nätihkö peli, mutta ei mikään maata mullistavan näyttävä kuitenkaan. Demossa ei jostain syystä saa päälle VXAO:ta ollenkaan, vaan se on harmaana. Muut NVIDIA asetukset kuitenkin saa päälle.

Pelinä tämä ei itseä juuri kiinnosta, kuten ei muutkaan Final Fantasyt, mutta tekninen puoli näyttää olevan ihan ok tasolla. Tosin kontrollit ja menut on japsityyliin aika kankeaa kamaa. Peli ei tunnista hiirestä, kun oikean ja vasemman napin ja menuja ei ole uudistettu PC:tä silmällä pitäen, tai jos on niin aika juosten on kustu.
 
Noin 36 tuntia ja päätarina pelistä läpi. Pelasin samaan syssyyn ne kolme dlc:tä, jotka oli ihan jees mutta harmittavan lyhkäsiä. Toivoen tulevaisuudessa nuitten dlc:tte pituus olisi vähän pitempi verrattuna nykyisten tunti per dlc.
 
Gladiolus taisi itsellä mennä 1½h mutta kyllä ne kaksi muuta olivat aika tarkalleen muutaman tunnin, ei ne nyt tuntia olleet yksikään. Ei mitään ekstroja siis tehty (paitsi ignis molemmat lopetukset).
 
DLC:t olivat tosiaan sen ~1-2h/kpl. Viihdyttäviä ja paransivat tarinaa. Tykkäsin todella paljon pelata Promtolla, sitä olisi saanut olla lisääkin.

New Game+ mennyt parisen tuntia tässä. Mukavaa että edellisestä pelistä seuraa melkein kaikki, paitsi Hunt rankki.
Valitettavasti Ring of The Lucii seuraa myös ja tekee taisteluista, sekä tarinan järkevyydestä täysin merkityksettömän. Se olisi voinut jäädä saamatta New Game+:ssa. Muuta asetta tule edes käytettyä, sen kuin vain häivyttää kaiken tieltään.
 
Löysin sattumalta tälläisen mistä voi katella miltä peli on näyttänyt vuoden 2006 trailereista lähtien, aika paljon samoja piirteitä ollut jo tuolloin mukana(autot ja hahmojen ulkonäkö ainakin)

 
Pelin yleinen ilme oli vielä Versus XIII aikaan aika paljon tummempi mitä se nyt on. Konsepteista näkee kyllä että avoin maailma oli suunniteltu jo tuollaiseksi aavikoksi tjsp tyhjäksi paskaksi, mutta eniten mua harmittaa toi että noissa trailereissa nähty Insomnia jäi puuttumaan sitten XV:stä kokonaan
 
Pelin yleinen ilme oli vielä Versus XIII aikaan aika paljon tummempi mitä se nyt on. Konsepteista näkee kyllä että avoin maailma oli suunniteltu jo tuollaiseksi aavikoksi tjsp tyhjäksi paskaksi, mutta eniten mua harmittaa toi että noissa trailereissa nähty Insomnia jäi puuttumaan sitten XV:stä kokonaan
Tätä ainakin osaksi korjattiin tässä Royal Editionissa / PC-versiossa, jossa Insomniaa on selkeästi enemmän tutkittavana kuin mitä sitä oli vielä perusversiota pelatessa.
Ihan positiivisia muutoksia näin perusversion Xbox Onella pelanneena ja nyt PC-version, grafiikat 4K + texture pack kombolla ovat kyllä mahtavat. Pitäisi noita Nvidia Ansel(mi):lla otettuja raw kuvia käyttää Photoshopin kautta, kun yksi 5x 4K HDR tiedosto vie sen ~2,3GB.

Laitetaan spoilereihin, miten pelistä saa tehtyä suhteellisen helpon:
DLC ase Ragnarok on tämä kyseessä oleva, täysin pelin rikkova ase, jonka warp striket tekevät huomattavasti enemmän damagea.
Ascension puusta tarvitaan 333 maksava point blank warp strike (tätä ennen pitää ottaa vielä pari dmg boostia lisää), joka siis nimensä mukaisesti nostaa lähietäisyyden warp strikejen dmg.
Lukitusnäppäin pohjaan ja ei muuta kuin hakkaamaan Y:tä (tai mikä onkaan oma warp strike näppäin) ja seuraamaan kuinka oranssit 9999 luvut välkkyy ruudulla. Ei tosin välttämättä suositeltava taktiikka esim. MA-X Angelus-0:aa vastaan.
 
No täähän on muutenkin helvetin helppo peli niin eipä tätä kannata yhtään helpommaks tehdä, Potioneilla ja Phoenix Downeilla pystyy pitämään ittensä hengissä tilanteessa ku tilanteessa. Katoin itekkin noita DLC-aseita ja Accesoryja kun alotin pelaamaan ja Ragnarokkia käytin kädessä sen yhen taistelun ajan. Yli 6k critti heti ekaan viholliseen warp strikellä riitti todisteeks.

Ja niin tosiaan, ei paljoa toi Royal Editionin Insomnia-dunkku auta kun Versus XIII:ssä koko yleinen teema oli synkempi ja Insomniassa pyörittiin selkeesti useemmankin tarinatehtävän merkeissä.
 
Itse kun PCllä nyt pelannut niin tarkoituksella yrittänyt olla käyttämättä itemejä taisteluissa. Jos joku kuolee niin load save. Tässä on kuitenkin no items dungeoni niin vähän huono tapa puskea peli läpi heal itemejä spammaamalla. Odotin ja toivoin että RE olisi otettu Comradesista mallia ja uusittu taistelusysteemiä mutta turhaan toivoin.
 
Se no items dungeon on käytännössä täysin turha. Ylipäätään kaikki A Menace Sleeps in dungeonit on pelkkää täytettä, sillä siinä vaiheessa pitkälti kaikki on jo tehty. Voit huvikses tehdä ne, mutta ei niitä pakko oo tehdä eikä siinä loppujenlopuks saa yhtään mitään.
 
Se no items dungeon on käytännössä täysin turha. Ylipäätään kaikki A Menace Sleeps in dungeonit on pelkkää täytettä, sillä siinä vaiheessa pitkälti kaikki on jo tehty. Voit huvikses tehdä ne, mutta ei niitä pakko oo tehdä eikä siinä loppujenlopuks saa yhtään mitään.
Samaahan sitä voi sanoa minkä tahansa jrpgn sivu ja endgame contentista. Tai oikeastaan minkä vain pelin.
 
Samaahan sitä voi sanoa minkä tahansa jrpgn sivu ja endgame contentista. Tai oikeastaan minkä vain pelin.
Nää A Menace Sleeps Init on vaan ihan helvetisti vielä päälleliimatumman olosia. PS4 pelasin mielelläni kaikki dungeonit, jotta sai kaikki Royal Armsit. Eihän noitakaan pakko olisi ollut tehdä, mutta ne oli mukavaa ajanvietettä, koska ne oltiin kuitenkin ihan suunnittelemalla tehtyjä ne dungeonit. Ja mitä nuo menace sleeps init on? No jumalauta randomisti generoituja luolastoja. Juokast alaspäin, kunnes pääset huoneeseen jossa on vihollisia, tapat ne ja jatkat matkaa. Toista kunnes tulee bossi vastaan. Aika helvetin tylsää omasta mielestä.
 
Löysin jonkun saksalaisen modaamat Nvidia profile inspector profiilit SLI-kokoonpanoille, joita muokkasin sen verran että sain toimimaan FF XV Benchmark-exen kanssa. Hyvä uutinen on se että Benchmarkissa SLI meni päälle ja molemmat GPU:t olivat täyskuormitettuja.

Huono uutinen on että suorituskyky ei parantunut lainkaan. Sen sijaan SLI päällä tökkiminen lisääntyi häiritseväksi ja sulavin ruudunpäivitys saavutettiin vakiolla ei-SLI-profiililla.

Ajoin kolme testiä:
- Normaali, eli ilman SLI:tä. Pisteet 2889.
- SLI päällä profiililla Final-Fantasy-XV-SLI-Profile-Update. Pisteet 2891.
- SLI päällä profiililla [new]Final Fantasy XV Windows Edition-SLI-Profile-[Lighting-Quality-high]. Pisteet 2650.

Testikokoonpano on i7-5960x @ 4.5GHz ja 980Ti SLI ja benchmarkin asetus 4K/High

Ladattavat profiilit löytyi täältä:
3DCenter Forum - SLI - Kompatibilitätsbits - Sammelthread - Seite 138

Äh, sanon minä. Olen pettynyt.
 
Final Fantasy XV saa jatkoa neljällä lisäepisodilla - mutta vasta ensi vuonna | Muropaketti.com

Square Enixin kehittämä Final Fantasy XV ei ole vielä lähelläkään loppuaan. Ensi vuonna peli saa jatkoa vielä neljän uuden lisäepisodin muodossa.

Vuoden alussa PC:lle saapunut Final Fantasy XV tulee saamaan ensi vuoden aikana neljä lisäosaa, raportoi Polygon. Ensimmäisessä lisäepisodissa, jonka nimi on ”Ardyn — The Conflict of the Sage”, kerrotaan Ardynin kohtaamista viimeisen 2000 vuoden aikana kohtaamista haasteista.

Toinen episodi, ”Lunafreya — The Choice of Freedom” kertoo Lunan kohtalosta, josta edes kuolema ei tarjoa pakotietä. Kolmannessa ”Noctis — The Final Strike” -episodissa Noctis puolestaan taistelee viimeisen taistelunsa paremman tulevaisuuden puolesta. Episodi tarjoaa samalla vaihtoehtoisen lopetuksen koko FFXV:lle.

Tarjolle saapuu myös ”Aranea — The Beginning of the End” -sivutarina, joka kertoo Empiren viimeisestä päivästä.

Maksullisten lisäosien lisäksi Square Enix päivittää FFXV:n moninpeliä kahteen otteen ilmaisella lisäsisällöllä. Päivitysten lomassa PC-versio tulee saamaan kenttäeditorin sekä aiempaa monipuolisemman hahmoeditorin.
Tuohon vaihtoehtoiseen lopetukseen varmaan käy tämä uutinen:
Final Fantasy XV saa vielä neljä laajennusta - Ohjaaja kysyi faneilta, millaisen lopun he haluavat peliin | Muropaketti.com

Game Informer kertoo Tabatan lisäksi tiedustelleen faneilta, kuinka he toivoisivat fantasiaroolipelin päättyvän. Ohjaajan kerrotaan kysyneen fanitapaamisessa pelaajilta, haluavatko he peliin onnellisen vai todella ikävän lopun. Tiedossa ei ole, tarkoittaako Tabata DLC-laajennusten loppuratkaisua vai kenties uutta loppua pelin pääkampanjalle, mutta hän on vihjannut saamansa palautteen auttaneen häntä tekemään ratkaisun.
 
Tuo jälkimmäinen uutinen on käännösvirhe ainakin, kyse oli "haluaako että lopetus on hyvä vai huono (ei siis surullinen vai onnellinen) mielummin" tjsp.

Itse en vaihtoehtoisia lopetuksia halua mutta ardyn ja aranea dlct kiinnostavat.
 
Ekat DLC:t eivät kiinnostaneet oikeastaan pätkääkään, mutta nämä kuulostavat jopa kiinnostavilta vähän erilaisen perspektiiviensä ansiosta. Varsinkin Ardynin ja Aranean DLC:t kuulostavat kiinnostavilta.
 
PC versio on saanut vihdoin eilen modi tuen:
FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION :: FINAL FANTASY XV Patch 1.24 and the FINAL FANTASY XV MOD ORGANIZER

Today is the day; Mod support for FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION is here! However, before we get to the details about Mod support, we also have a new patch/update to both the console version(s) and WINDOWS EDITION of FINAL FANTASY XV!

FINAL FANTASY XV Patch 1.24
Updates related to Episode Ignis
  • Ability to change the title screen background after completing Episode Ignis
  • New outfit (Iggy with his hair down) – unlocked once Episode Ignis has been completed
  • Recipe book support in Altissia - Two new cookbooks have been added
  • Minor adjustments to the tips shown on the loading screens
Minor bug fixes
  • Chapter 3 Behemoth Quest: Added the option to skip the chase scene after failing
  • Chapter 3 Greyshire Grotto: Tweaked the parking spot and interaction range to give players more guidance
  • Other minor bug fixes
FFXV WINDOWS EDITION updates
  • Added a MOD option menu on the main menu and title screen.
  • Added an option to turn eye tracking on or off in each of the eye-tracking option menu items.
I know a lot of people have been asking for Iggy to let his hair down so hopefully you’re excited for this update but now, let’s get down to the Mod details:

3246e884cd166cd147837afac05cded43c3b9207.jpg

MOD ORGANIZER added to FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION
Mods for FFXV WINDOWS EDITION are here! We’ve created a special tool for you to use called the FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION MOD ORGANIZER, to help you make FFXV mods and make your mod experience as easy and enjoyable as possible.

The FFXV WINDOWS EDITION MOD ORGANIZER is a tool that converts assets you have created into mod data and incorporate them into the game world, which you can also upload to Steam Workshop if you want to so you can share your creations with the FFXV community. Of course, you’ll need a Steam account to do this.

250da52cc073c303128526982a2ec45828d4e928.png

So what kind of mods can you use and make right now?
The FFXV MOD ORGANIZER launches with the ability to mod characters, weapons and outfits. By replacing existing models and textures, you can change the appearances of Noctis, Prompto, Gladiolus and Ignis and also NPCs like Ardyn and Aranea as well as the NPCs you meet throughout your adventure in Eos.

Not only can you change character’s physical appearances, you can also change each character’s outfits and costumes by replacing them with new designs.

Last but not least, you can also mod weapons! You can even create brand new weapons and set your own stats and capabilities for them. New weapons have a 100-point distribution system to define their abilities and performance. The points can be attached to stats such as attack, max HP/MP, vitality and resistance to elemental magic. This is to make sure new weapons are still balanced within the game.

The FFXV MOD ORGANIZER does not have the functionality to create and/or edit assets such as 3D models. The main function of the MOD ORGANIZER is to build model data so that assets can be incorporated into the game and uploading this data to Steam Workshop. To create your own assets, you’ll have to use your own tools and output them in FBX format which the MOD ORGANIZER can then import.

You can find more information and a more in depth online digital FFXV MOD ORGANIZER manual on the FFXV modtool website here.[modtool.finalfantasyxv.com]

2eee9501900e5e0de6299183ce83eb261dacb321.png

So how do you get the FINAL FANTASY XV MOD ORGANIZER?

For Steam users of FFXV WINDOWS EDITION
The FFXV MOD ORGANIZER has been added to the Steam Launcher’s “Tools” and is activated on the Steam client. All you have to do is install it through Steam.

Mods created by other players/modders can be used and installed via Steam Workshop.

ad141705010558642b03088e16b7a48adc478edb.jpg

Is the FINAL FANTASY XV MOD ORGANIZER hard to use?
We’ve tried to make the FFXV MOD ORGANIZER tool as easy to use as possible, even for beginners. Once the 3D models that will be applied are ready, the MOD ORGANIZER tool will support its application into the game. The tool should do all the heavy lifting and everything should be straightforward but if you need more info then be sure to take a look at the digital manual available on the modtool website.[modtool.finalfantasyxv.com]
There are also pre-packaged sample 3D models available that can be used immediately so you don’t have to wait to try applying mods right away so give it a go!

b17c6f52061fe1e679e89d37112dbd44e933df54.png

Are there any limitations on the number of mods you can install?
There is a maximum number of mods you can install for each mod category. The maximum number of mods you can apply in the main game and in Multiplayer Expansion Pack: Comrades are:

Main game
  • Weapon mods: 100 (total of 100 including weapon mods used in Comrades)
  • Character mods: No max limit
  • Outfit/costume mods: 50
Multiplayer Expansion Pack: Comrades
  • Weapon mods: 100 (total of 100 including weapon mods used in the main game)
  • Character mods: No max limit
  • Outfit/costume mods: No max limit

2eee9501900e5e0de6299183ce83eb261dacb321.png

Mod support has always been an important aspect of FFXV WINDOWS EDITION and we want to give you the freedom to do a whole bunch of cool things with mods so we will be adding more mod tools and functionality in the future. However, it’s going to take a bit more time to create and add all of the tools. The FFXV MOD ORGANIZER is a big step for us since this is our first time handling mods but we’re confident it will help you and the FFXV community create some amazing things.

Keep an eye on the FFXV WINDOWS EDITION Steam Workshop for new mods that the community has created and if you see a mod you like, be sure to rate it highly, let the creator know and share it with your friends. We’re really looking forward to seeing the awesome things you all come up with!
 
Löysin jonkun saksalaisen modaamat Nvidia profile inspector profiilit SLI-kokoonpanoille, joita muokkasin sen verran että sain toimimaan FF XV Benchmark-exen kanssa. Hyvä uutinen on se että Benchmarkissa SLI meni päälle ja molemmat GPU:t olivat täyskuormitettuja.

Huono uutinen on että suorituskyky ei parantunut lainkaan. Sen sijaan SLI päällä tökkiminen lisääntyi häiritseväksi ja sulavin ruudunpäivitys saavutettiin vakiolla ei-SLI-profiililla.

Ajoin kolme testiä:
- Normaali, eli ilman SLI:tä. Pisteet 2889.
- SLI päällä profiililla Final-Fantasy-XV-SLI-Profile-Update. Pisteet 2891.
- SLI päällä profiililla [new]Final Fantasy XV Windows Edition-SLI-Profile-[Lighting-Quality-high]. Pisteet 2650.

Testikokoonpano on i7-5960x @ 4.5GHz ja 980Ti SLI ja benchmarkin asetus 4K/High

Ladattavat profiilit löytyi täältä:
3DCenter Forum - SLI - Kompatibilitätsbits - Sammelthread - Seite 138

Äh, sanon minä. Olen pettynyt.
Jatkoin vielä SLI-testejä kun ei ollut parempaakaan tekemistä. Otin riskin ja ostin FFXV:n nyt PC:lle, tietoisena siitä että virallista SLI-tukea ei ole ja epäviralliset SLI-profiilit voivat aiheuttaa bugeja.

Profiilit imaisin täältä:
3DCenter Forum - Einzelnen Beitrag anzeigen - SLI - Kompatibilitätsbits - Sammelthread

Ja luettuani selkeästi kirjoitetut ohjeet ja käyttäjäkokemukset täältä:
DIY NVIDIA SLI In Final Fantasy XV Windows Edition

Oma kokemukseni tunnin pelisession jälkeen on että kyllä kannatti! :tup: Selkeästi huomaa, että benchmarkilla saadut kokemukset eivät mätsää itse pelin kanssa, vaan peli toimii paljon paremmin SLI päällä.

Highest presetillä, 60 fps:llä ja 1440p resoluutiolla toimii niin sulavasti etten ole kertaakaan huomannut että framerate olisi notkahtanut missään tilanteessa.
Niistä grafiikkabugeista: tutorialissa tuli kerran jumittava/leijuva tekstuuri vastaan ja kun kamera tsuumaa kaukaa taivaalta, niin joku pusikon reuna saattaa vilkkua aavistuksen.
Ja kuulemma Nvidia Gameworks -ominaisuudet (Hairworks, liekkitekstuurit tjsp.) ja VXAO bugaa, joten mitään noista en ole aktivoinut.

Siinä kaikki mihin ongelmiin olen törmännyt ensimmäisen tunnin aikana. Edut voittavat niin kevyesti Xbox One X:n 30 fps että PC:llä aion jatkaa pelaamista.

Päivitän kokemuksiani, jos törmään pelintappajabugeihin.
 
Nytten neljästä DLC:stä kolme on peruttu:
Final Fantasy XV:n lisäsisältösuunnitelmat peruttiin – ohjaaja irtisanoutui

Final Fantasy XV:n lisäsisältösuunnitelmat on hylätty yllättäen.

Vuonna 2016 julkaistuun peliin vielä suunnitelluista neljästä lisäsisältöpaketista kolme on peruttu. Näistä neljäs, jo pitkällä kehityksessä oleva Episode Ardyn, näkee kuitenkin vielä päivänvalon maaliskuussa, ja sitä tulee edeltämään myös lyhytanimaatio Final Fantasy XV Episode Ardyn Prologue. Square Enix ei ole paljastanut syytä muiden pakettien perumiselle.

Lisäsisältöä kehitteli Final Fantasy XV -tiimin ympärille keväällä perustettu uusi studio Luminous Productions, jonka keulakuvana toimi pelin ohjannut Hajime Tabata. Tabata on yllättäen myös ilmoittanut irtisanoutuneensa Square Enixiltä ja paljastanut perustavansa oman yhtiön. Luminous Productions puolestaan keskittyy tulevaisuudessa uusien AAA-nimikkeiden kehitykseen.

– Uskon, että pääsimme näin pitkälle uskollisten faniemme ansiosta. Kiitän teitä sydämeni pohjasta, Tabata tunteili lausunnossaan.

Episode Ardynin lyhyen trailerin voi katsastaa alta.
Ardy näistä olikin mielenkiintoisin mutta nytten ei valitettavasti kaiketi nähdä sitten lopullista loppua.
 
Oliko pellin tarkotus tulla joku uusi lopetus ?
Final Fantasy XV saa vielä neljä laajennusta - Ohjaaja kysyi faneilta, millaisen lopun he haluavat peliin | Muropaketti.com

Game Informer kertoo Tabatan lisäksi tiedustelleen faneilta, kuinka he toivoisivat fantasiaroolipelin päättyvän. Ohjaajan kerrotaan kysyneen fanitapaamisessa pelaajilta, haluavatko he peliin onnellisen vai todella ikävän lopun. Tiedossa ei ole, tarkoittaako Tabata DLC-laajennusten loppuratkaisua vai kenties uutta loppua pelin pääkampanjalle, mutta hän on vihjannut saamansa palautteen auttaneen häntä tekemään ratkaisun
 
Eli mitään varmaa ei ollu oliko kyseessä edes pelin muuttava lopetus kyseessä
Siis "Episode III: Noctis – “The Final Strike" DLC:ssä olisi ollut tuo vaihtoehtoinen lopetus pelille, itse kampanjan lopetus olisi pysynyt samana mutta tuo DLC olisi tuonut vaihtoehtoisen lopetuksen ja käsittääkseni tuolla tarkoitettiin nimenomaan pelin päätarinaan tuovaa vaihtoehtoista loppua joka olisi ollut pelattavissa Noctiksen DLC:ssä eikä kampanjan kautta.

No oli miten oli niin eipä tarvitse enää päätänsä vaivata tuolla asialla.
 
En ole ikinä ollut kiinnostunut Final Fantasy:ista, mutta tämä peli kyllä veti mukanaan. Itse jäänyt suoraan sanoen peliin koukkuun aika huolella,105h pelattuna läpi + Ardyn dlc. Sidequesteja tullut pelattua aika paljon niin tuntejakin kertynyt niiden edestä :D
 
Sidequesteja juu vedetty, chapter 8 ja level 50 & vieläkin noita ois. Pelissä ehkä vittumaisinta nuo yöajat kun ei saa rauhassa liikkua teillä.

Final Fantasyja taas olen pelannut yli 20 vuoden ajan. :tup:
Pistät sen Igniksen kuskiksi ja laitat vanhat FF viisut soimaan taustalle, siinä hermo lepää.
 
Sidequesteja juu vedetty, chapter 8 ja level 50 & vieläkin noita ois. Pelissä ehkä vittumaisinta nuo yöajat kun ei saa rauhassa liikkua teillä.

Final Fantasyja taas olen pelannut yli 20 vuoden ajan. :tup:

Se on kyllä ihan totta, ei siinä muuten mutta kun spawnaa siihen keskelle tietä :dead:

Oho, aika pitkään. Hauska huomata että vielä uudemmatkin menee!
 
Tarkoitus oli testata miten GTX 980 Ti pyörittää mutta tää koukutti kyllä ja pahasti. :D
1440p:llä 980Ti tukehtui, epävirallisella SLI-twiikillä ja siis SLI:nä pyöri hyvin. Peli itsessään aivan liikaa haukuttu, sillä itse pidin pelistä kovasti. Erityisesti lopusta, sen enempää spoilaamatta.
 
1440p:llä 980Ti tukehtui, epävirallisella SLI-twiikillä ja siis SLI:nä pyöri hyvin. Peli itsessään aivan liikaa haukuttu, sillä itse pidin pelistä kovasti. Erityisesti lopusta, sen enempää spoilaamatta.

Loppu oli kyllä eeppinen. Mutta:

Olin niin sanotusti hieman "pettynyt" siihen miten peli jatkui lopun jälkeen. Oletin että Crown cityyn olisi kirjaimellisesti palautunut valo ja sun muut. Voi toki myös olla että tämä tapahtuu Comrades dlc:ssä, en tiedä kun en ole vielä päässyt siihen kiinni.

(Spoiler sisältää pelin tarinan lopun jälkeistä aikaa eli viimeisen cutscenen jälkeen miten peli niin sanotusti "jatkuu". Mutta saattaa silti osittain spoilata lopetuksen.)
 
Mulla myös kaatuu peli välillä, epäilin eka näytönohjaimen kelloja mutta vakiona tekee samaa. Oisko tossa ~48h pelailun aikana ehkä 8 kertaa kaatunut. :btooth:

e: Tarkistutetaan nyt Steamista pelitiedostojen kunto..

Samaa teki itselläkin niin tunnen tuskan, mutta syystä tai toisesta lopetti kaatuilun Chapter 10 jälkeen. Sitä en kyllä kerta kaikkisesti ymmärrä että miksi näin mutta en valita. Hämmentää vaan...
 
Loppu oli kyllä eeppinen. Mutta:
Joo, oma kokemukseni päättyy storymoden loppuun - sen pidemmälle en peliä itse asiassa ole nähnyt. Kiinnostus peliä kohtaan lakkasi siihen kun toinen 980Ti kyrvähti just sopivasti pari päivää pelin läpäisyn jälkeen.

Niin ja myös siihen että jossain vaiheessa peliin tuli päivitys, jolla Noctisin ulkoasua sai muokattua kun löysi "sen jonkun jostakin". No, täydellisen taiteellisesti lahjattomana ihmisenä onnistuin luomaan hahmostani aivan kammottavan pallinaaman. :D Enkä löytänyt enää "sitä jotain jostakin", jolla hahmoani olisi voinut muokata uudestaan...
 
Ehdottomasti! Ardyn DLC oli kyllä hyvä, pelissä itsessään Ardyn tuntui ainakin itselle olevan pitkin peliä jotenkin "salamyhkäinen" ja milloin kenenkin puolella oleva hahmo. Tosin Chapter 11 jälkeen jo aika selkeä kuva siitä kuka on miehiään mutta kuitenkin, DLC:ssä hyvin tuotu esiin millainen Ardyn on ja hyvin kerrottu miksi ja miten hahmosta tuli sellainen kun on. Mutta lyhyt se kyllä oli, toivottavasti muut DLC:t pidempiä, ja oletuksen mukaan ovatkin kun muut hahmot ovat enemmän läsnöjä tarinassa.

Leuka pystyyn! Toivottavasti paranee niinkuin itsellä :D
 
Joo, oma kokemukseni päättyy storymoden loppuun - sen pidemmälle en peliä itse asiassa ole nähnyt. Kiinnostus peliä kohtaan lakkasi siihen kun toinen 980Ti kyrvähti just sopivasti pari päivää pelin läpäisyn jälkeen.

Niin ja myös siihen että jossain vaiheessa peliin tuli päivitys, jolla Noctisin ulkoasua sai muokattua kun löysi "sen jonkun jostakin". No, täydellisen taiteellisesti lahjattomana ihmisenä onnistuin luomaan hahmostani aivan kammottavan pallinaaman. :D Enkä löytänyt enää "sitä jotain jostakin", jolla hahmoani olisi voinut muokata uudestaan...


Aa ymmärrän :lol: Onneksi läpi peluun jälkeen eikä kesken, siinä mielessä hyvä säkä.

:D Juu, sama homma itsellä. Ainoaksi kysymykseksi jäi itselle kun tajusin että mitä tapahtui: "Mihi Noctis hävisi!?", hämmennys oli suuri. Jollen väärin muista niin uudelleen saman tempun tekemällä reverttasi takaisin Noctikseksi.

Niin tarkoitat varmaan Avataraa, eli tätä kaveria:
avatara_tutorialthumb600xauto10486_thumb.jpg
 
toivottavasti muut DLC:t pidempiä
Et taida peliuutisia seurata niin muut DLC on peruttu:
Final Fantasy XV täytti kaksi vuotta, lähes kaikki loput DLC:t peruttiin

Square Enix tiedottaa, että FFXV:n kaksivuotisjuhlan kunniaksi peliin on lisätty uutta sisältöä, sekä julkistettu tämän uutisen lopussa oleva pieni maistiainen Episode Ardyn -DLC:stä (julkaisu ensi vuonna). Lisäksi Comrades-pelitila julkaistaan erillisenä pelinä (X1, PS4) ja Final Fantasy XIV Onlinen kanssa tehdään yhteiseventti 13. joulukuuta.

Lehdistötiedotteen lopussa mainitaan lyhyesti päivän isoin FFXV-uutinen: Episode Ardyn tulee olemaan viimeinen DLC, ja jo julkistetut Aranea, Lunafreya sekä Noctis on peruttu. Kotaku kertoo myös, että Hajime Tabata on lähtenyt Square-Enixiltä.
 
"-Aranea, Lunafreya sekä Noctis on peruttu."

En iha hirveästi seuraa, mutta näistä olen tietoinen. "Muilla DLC:illä" meinasin lähinnä Prompto, Gladious ja Ignis.

Edit: Välillä toivon tosin että tekisivät/julkaisisvat nuo silti, mielellään pelaisin :(

Edit2: Ehkä sana DLC on tässä määrityksessä vähän huono kun ne sisältyvät peliin toisin kuin Adryn DLC, ehkä "Side story" tai joku vastaava olisi ollut parempi niin ei synny hämmennystä. Pelissähän nämä ovat "Episodeja". Mutta toisaalta niin on myös Ardyn DLC kun sen lisää peliin.
 
Viimeksi muokattu:
Ei yllätä :D Mutta on se kyllä näköinen! Hyvin käytetty hyväksi pelin kustomisaatiota ykstyiskohtia hakiessa, muunmuassa tatuointi. Pitää itsekki kokeilla kikkailua jos siitä jotain vaikka tulisikin.
 
En ole ikinä yhtään final fantasya pelannut ja alotin nyt tämän. Olipas kaunis ja maaginen pelin aloitus. Rauhaisa ja kiinnostava. Koukkuun jääty pahemmin kuin moniin muihin peleihin lähivuosina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 480
Viestejä
4 539 216
Jäsenet
74 803
Uusin jäsen
Mäntyvirta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom