Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa pelata DLC:t nyt.Noin, 30h ja peli läpi. Olen surullinen.
Surullinen siksi että se on ohitse. Olipa se hieno peli.
Taidan pelata New Game+ uusiksi lävitse.
Pelihän ei missään nimessä ole ohitse kun tarina päättyy, sillä pelin parhaimmat ja myös pahimmat haasteet löytyy sen jälkeen (tai osa pitkin peliä riippuen pelityylistä).
En viitsi hirveästi spoilata, mutta esimerkiksi hakusanoilla Pitioss, Costlemark ja Adamantoise löytyy lisää infoa, jos ei halua itse pelimaailmaa koluta.
Etenkin Ignis vasta pelin jälkeen. Gladiolus esim. chapter 9 aikana ja Prompto Chapter 13 lopussa, en muista oliko siinä samanlaisia spoileja lopusta kuin Igniksen DLC:ssä.Mites noi PC versiossa tulevat delsut kannattaa pelata, tarinan aikana vai jälkeen?
Valitettavasti Costlemark sattui vaan olemaan täyttä bullshittiä ainakin sen vikan puzzlen osalta, tyrit sen niin joudut sinne maan alle missä on odottamassa ne isot pojat, tätä toistelet X kertaa koska puzzlen ratkaisu ei ollut mitenkään looginen muistaakseni vaan pikemminkin arpapeliä ainakin omalla osalla vaikka koitti videosta kattoa. Sama Adamantoisen kanssa, helkkarin pitkä napinhakkaus ilman kummosempaa haastetta.Näinhän se on. Pitiossia en muista, mutta Costlemarkin ja Adamantoisen kanssa vierähtää helposti tunteja ja saa samalla komeat harmaat hiukset.
Tätä ainakin osaksi korjattiin tässä Royal Editionissa / PC-versiossa, jossa Insomniaa on selkeästi enemmän tutkittavana kuin mitä sitä oli vielä perusversiota pelatessa.Pelin yleinen ilme oli vielä Versus XIII aikaan aika paljon tummempi mitä se nyt on. Konsepteista näkee kyllä että avoin maailma oli suunniteltu jo tuollaiseksi aavikoksi tjsp tyhjäksi paskaksi, mutta eniten mua harmittaa toi että noissa trailereissa nähty Insomnia jäi puuttumaan sitten XV:stä kokonaan
Samaahan sitä voi sanoa minkä tahansa jrpgn sivu ja endgame contentista. Tai oikeastaan minkä vain pelin.Se no items dungeon on käytännössä täysin turha. Ylipäätään kaikki A Menace Sleeps in dungeonit on pelkkää täytettä, sillä siinä vaiheessa pitkälti kaikki on jo tehty. Voit huvikses tehdä ne, mutta ei niitä pakko oo tehdä eikä siinä loppujenlopuks saa yhtään mitään.
Nää A Menace Sleeps Init on vaan ihan helvetisti vielä päälleliimatumman olosia. PS4 pelasin mielelläni kaikki dungeonit, jotta sai kaikki Royal Armsit. Eihän noitakaan pakko olisi ollut tehdä, mutta ne oli mukavaa ajanvietettä, koska ne oltiin kuitenkin ihan suunnittelemalla tehtyjä ne dungeonit. Ja mitä nuo menace sleeps init on? No jumalauta randomisti generoituja luolastoja. Juokast alaspäin, kunnes pääset huoneeseen jossa on vihollisia, tapat ne ja jatkat matkaa. Toista kunnes tulee bossi vastaan. Aika helvetin tylsää omasta mielestä.Samaahan sitä voi sanoa minkä tahansa jrpgn sivu ja endgame contentista. Tai oikeastaan minkä vain pelin.
Tuohon vaihtoehtoiseen lopetukseen varmaan käy tämä uutinen:Square Enixin kehittämä Final Fantasy XV ei ole vielä lähelläkään loppuaan. Ensi vuonna peli saa jatkoa vielä neljän uuden lisäepisodin muodossa.
Vuoden alussa PC:lle saapunut Final Fantasy XV tulee saamaan ensi vuoden aikana neljä lisäosaa, raportoi Polygon. Ensimmäisessä lisäepisodissa, jonka nimi on ”Ardyn — The Conflict of the Sage”, kerrotaan Ardynin kohtaamista viimeisen 2000 vuoden aikana kohtaamista haasteista.
Toinen episodi, ”Lunafreya — The Choice of Freedom” kertoo Lunan kohtalosta, josta edes kuolema ei tarjoa pakotietä. Kolmannessa ”Noctis — The Final Strike” -episodissa Noctis puolestaan taistelee viimeisen taistelunsa paremman tulevaisuuden puolesta. Episodi tarjoaa samalla vaihtoehtoisen lopetuksen koko FFXV:lle.
Tarjolle saapuu myös ”Aranea — The Beginning of the End” -sivutarina, joka kertoo Empiren viimeisestä päivästä.
Maksullisten lisäosien lisäksi Square Enix päivittää FFXV:n moninpeliä kahteen otteen ilmaisella lisäsisällöllä. Päivitysten lomassa PC-versio tulee saamaan kenttäeditorin sekä aiempaa monipuolisemman hahmoeditorin.
Game Informer kertoo Tabatan lisäksi tiedustelleen faneilta, kuinka he toivoisivat fantasiaroolipelin päättyvän. Ohjaajan kerrotaan kysyneen fanitapaamisessa pelaajilta, haluavatko he peliin onnellisen vai todella ikävän lopun. Tiedossa ei ole, tarkoittaako Tabata DLC-laajennusten loppuratkaisua vai kenties uutta loppua pelin pääkampanjalle, mutta hän on vihjannut saamansa palautteen auttaneen häntä tekemään ratkaisun.
Tuo jälkimmäinen uutinen on käännösvirhe ainakin, kyse oli "haluaako että lopetus on hyvä vai huono (ei siis surullinen vai onnellinen) mielummin" tjsp.Final Fantasy XV saa jatkoa neljällä lisäepisodilla - mutta vasta ensi vuonna | Muropaketti.com
Tuohon vaihtoehtoiseen lopetukseen varmaan käy tämä uutinen:
Final Fantasy XV saa vielä neljä laajennusta - Ohjaaja kysyi faneilta, millaisen lopun he haluavat peliin | Muropaketti.com
Today is the day; Mod support for FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION is here! However, before we get to the details about Mod support, we also have a new patch/update to both the console version(s) and WINDOWS EDITION of FINAL FANTASY XV!
FINAL FANTASY XV Patch 1.24
Updates related to Episode Ignis
Minor bug fixes
- Ability to change the title screen background after completing Episode Ignis
- New outfit (Iggy with his hair down) – unlocked once Episode Ignis has been completed
- Recipe book support in Altissia - Two new cookbooks have been added
- Minor adjustments to the tips shown on the loading screens
FFXV WINDOWS EDITION updates
- Chapter 3 Behemoth Quest: Added the option to skip the chase scene after failing
- Chapter 3 Greyshire Grotto: Tweaked the parking spot and interaction range to give players more guidance
- Other minor bug fixes
I know a lot of people have been asking for Iggy to let his hair down so hopefully you’re excited for this update but now, let’s get down to the Mod details:
- Added a MOD option menu on the main menu and title screen.
- Added an option to turn eye tracking on or off in each of the eye-tracking option menu items.
MOD ORGANIZER added to FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION
Mods for FFXV WINDOWS EDITION are here! We’ve created a special tool for you to use called the FINAL FANTASY XV WINDOWS EDITION MOD ORGANIZER, to help you make FFXV mods and make your mod experience as easy and enjoyable as possible.
The FFXV WINDOWS EDITION MOD ORGANIZER is a tool that converts assets you have created into mod data and incorporate them into the game world, which you can also upload to Steam Workshop if you want to so you can share your creations with the FFXV community. Of course, you’ll need a Steam account to do this.
So what kind of mods can you use and make right now?
The FFXV MOD ORGANIZER launches with the ability to mod characters, weapons and outfits. By replacing existing models and textures, you can change the appearances of Noctis, Prompto, Gladiolus and Ignis and also NPCs like Ardyn and Aranea as well as the NPCs you meet throughout your adventure in Eos.
Not only can you change character’s physical appearances, you can also change each character’s outfits and costumes by replacing them with new designs.
Last but not least, you can also mod weapons! You can even create brand new weapons and set your own stats and capabilities for them. New weapons have a 100-point distribution system to define their abilities and performance. The points can be attached to stats such as attack, max HP/MP, vitality and resistance to elemental magic. This is to make sure new weapons are still balanced within the game.
The FFXV MOD ORGANIZER does not have the functionality to create and/or edit assets such as 3D models. The main function of the MOD ORGANIZER is to build model data so that assets can be incorporated into the game and uploading this data to Steam Workshop. To create your own assets, you’ll have to use your own tools and output them in FBX format which the MOD ORGANIZER can then import.
You can find more information and a more in depth online digital FFXV MOD ORGANIZER manual on the FFXV modtool website here.[modtool.finalfantasyxv.com]
So how do you get the FINAL FANTASY XV MOD ORGANIZER?
For Steam users of FFXV WINDOWS EDITION
The FFXV MOD ORGANIZER has been added to the Steam Launcher’s “Tools” and is activated on the Steam client. All you have to do is install it through Steam.
Mods created by other players/modders can be used and installed via Steam Workshop.
Is the FINAL FANTASY XV MOD ORGANIZER hard to use?
We’ve tried to make the FFXV MOD ORGANIZER tool as easy to use as possible, even for beginners. Once the 3D models that will be applied are ready, the MOD ORGANIZER tool will support its application into the game. The tool should do all the heavy lifting and everything should be straightforward but if you need more info then be sure to take a look at the digital manual available on the modtool website.[modtool.finalfantasyxv.com]
There are also pre-packaged sample 3D models available that can be used immediately so you don’t have to wait to try applying mods right away so give it a go!
Are there any limitations on the number of mods you can install?
There is a maximum number of mods you can install for each mod category. The maximum number of mods you can apply in the main game and in Multiplayer Expansion Pack: Comrades are:
Main game
Multiplayer Expansion Pack: Comrades
- Weapon mods: 100 (total of 100 including weapon mods used in Comrades)
- Character mods: No max limit
- Outfit/costume mods: 50
- Weapon mods: 100 (total of 100 including weapon mods used in the main game)
- Character mods: No max limit
- Outfit/costume mods: No max limit
Mod support has always been an important aspect of FFXV WINDOWS EDITION and we want to give you the freedom to do a whole bunch of cool things with mods so we will be adding more mod tools and functionality in the future. However, it’s going to take a bit more time to create and add all of the tools. The FFXV MOD ORGANIZER is a big step for us since this is our first time handling mods but we’re confident it will help you and the FFXV community create some amazing things.
Keep an eye on the FFXV WINDOWS EDITION Steam Workshop for new mods that the community has created and if you see a mod you like, be sure to rate it highly, let the creator know and share it with your friends. We’re really looking forward to seeing the awesome things you all come up with!
Jatkoin vielä SLI-testejä kun ei ollut parempaakaan tekemistä. Otin riskin ja ostin FFXV:n nyt PC:lle, tietoisena siitä että virallista SLI-tukea ei ole ja epäviralliset SLI-profiilit voivat aiheuttaa bugeja.Löysin jonkun saksalaisen modaamat Nvidia profile inspector profiilit SLI-kokoonpanoille, joita muokkasin sen verran että sain toimimaan FF XV Benchmark-exen kanssa. Hyvä uutinen on se että Benchmarkissa SLI meni päälle ja molemmat GPU:t olivat täyskuormitettuja.
Huono uutinen on että suorituskyky ei parantunut lainkaan. Sen sijaan SLI päällä tökkiminen lisääntyi häiritseväksi ja sulavin ruudunpäivitys saavutettiin vakiolla ei-SLI-profiililla.
Ajoin kolme testiä:
- Normaali, eli ilman SLI:tä. Pisteet 2889.
- SLI päällä profiililla Final-Fantasy-XV-SLI-Profile-Update. Pisteet 2891.
- SLI päällä profiililla [new]Final Fantasy XV Windows Edition-SLI-Profile-[Lighting-Quality-high]. Pisteet 2650.
Testikokoonpano on i7-5960x @ 4.5GHz ja 980Ti SLI ja benchmarkin asetus 4K/High
Ladattavat profiilit löytyi täältä:
3DCenter Forum - SLI - Kompatibilitätsbits - Sammelthread - Seite 138
Äh, sanon minä. Olen pettynyt.
Ardy näistä olikin mielenkiintoisin mutta nytten ei valitettavasti kaiketi nähdä sitten lopullista loppua.Final Fantasy XV:n lisäsisältösuunnitelmat on hylätty yllättäen.
Vuonna 2016 julkaistuun peliin vielä suunnitelluista neljästä lisäsisältöpaketista kolme on peruttu. Näistä neljäs, jo pitkällä kehityksessä oleva Episode Ardyn, näkee kuitenkin vielä päivänvalon maaliskuussa, ja sitä tulee edeltämään myös lyhytanimaatio Final Fantasy XV Episode Ardyn Prologue. Square Enix ei ole paljastanut syytä muiden pakettien perumiselle.
Lisäsisältöä kehitteli Final Fantasy XV -tiimin ympärille keväällä perustettu uusi studio Luminous Productions, jonka keulakuvana toimi pelin ohjannut Hajime Tabata. Tabata on yllättäen myös ilmoittanut irtisanoutuneensa Square Enixiltä ja paljastanut perustavansa oman yhtiön. Luminous Productions puolestaan keskittyy tulevaisuudessa uusien AAA-nimikkeiden kehitykseen.
– Uskon, että pääsimme näin pitkälle uskollisten faniemme ansiosta. Kiitän teitä sydämeni pohjasta, Tabata tunteili lausunnossaan.
Episode Ardynin lyhyen trailerin voi katsastaa alta.
Harmittaa kyllä, etenkin tuo pc modtoolien peruminen. Outoa että Tabata erosi vaikka vasta sai oman studionkin. Mitähän tapahtunut kulisseissa.Nytten neljästä DLC:stä kolme on peruttu:
Final Fantasy XV:n lisäsisältösuunnitelmat peruttiin – ohjaaja irtisanoutui
Ardy näistä olikin mielenkiintoisin mutta nytten ei valitettavasti kaiketi nähdä sitten lopullista loppua.
Oliko pellin tarkotus tulla joku uusi lopetus ?Nytten neljästä DLC:stä kolme on peruttu:
Final Fantasy XV:n lisäsisältösuunnitelmat peruttiin – ohjaaja irtisanoutui
Ardy näistä olikin mielenkiintoisin mutta nytten ei valitettavasti kaiketi nähdä sitten lopullista loppua.
Final Fantasy XV saa vielä neljä laajennusta - Ohjaaja kysyi faneilta, millaisen lopun he haluavat peliin | Muropaketti.comOliko pellin tarkotus tulla joku uusi lopetus ?
Game Informer kertoo Tabatan lisäksi tiedustelleen faneilta, kuinka he toivoisivat fantasiaroolipelin päättyvän. Ohjaajan kerrotaan kysyneen fanitapaamisessa pelaajilta, haluavatko he peliin onnellisen vai todella ikävän lopun. Tiedossa ei ole, tarkoittaako Tabata DLC-laajennusten loppuratkaisua vai kenties uutta loppua pelin pääkampanjalle, mutta hän on vihjannut saamansa palautteen auttaneen häntä tekemään ratkaisun
Eli mitään varmaa ei ollu oliko kyseessä edes pelin muuttava lopetus kyseessä
Siis "Episode III: Noctis – “The Final Strike" DLC:ssä olisi ollut tuo vaihtoehtoinen lopetus pelille, itse kampanjan lopetus olisi pysynyt samana mutta tuo DLC olisi tuonut vaihtoehtoisen lopetuksen ja käsittääkseni tuolla tarkoitettiin nimenomaan pelin päätarinaan tuovaa vaihtoehtoista loppua joka olisi ollut pelattavissa Noctiksen DLC:ssä eikä kampanjan kautta.Eli mitään varmaa ei ollu oliko kyseessä edes pelin muuttava lopetus kyseessä
Pistät sen Igniksen kuskiksi ja laitat vanhat FF viisut soimaan taustalle, siinä hermo lepää.Sidequesteja juu vedetty, chapter 8 ja level 50 & vieläkin noita ois. Pelissä ehkä vittumaisinta nuo yöajat kun ei saa rauhassa liikkua teillä.
Final Fantasyja taas olen pelannut yli 20 vuoden ajan.
Kyllä, mutta silti noita paskiaisia tulee aina vastaan.
Mutta lepuuta päiväsaikaan broo, sitten jaksaa kahta paremminKyllä, mutta silti noita paskiaisia tulee aina vastaan.
Sidequesteja juu vedetty, chapter 8 ja level 50 & vieläkin noita ois. Pelissä ehkä vittumaisinta nuo yöajat kun ei saa rauhassa liikkua teillä.
Final Fantasyja taas olen pelannut yli 20 vuoden ajan.
1440p:llä 980Ti tukehtui, epävirallisella SLI-twiikillä ja siis SLI:nä pyöri hyvin. Peli itsessään aivan liikaa haukuttu, sillä itse pidin pelistä kovasti. Erityisesti lopusta, sen enempää spoilaamatta.Tarkoitus oli testata miten GTX 980 Ti pyörittää mutta tää koukutti kyllä ja pahasti.
1440p:llä 980Ti tukehtui, epävirallisella SLI-twiikillä ja siis SLI:nä pyöri hyvin. Peli itsessään aivan liikaa haukuttu, sillä itse pidin pelistä kovasti. Erityisesti lopusta, sen enempää spoilaamatta.
Välillä pätkii pahasti tappeluissa, mutta liekö lataa jotain tavaraa levyltä.
Mulla myös kaatuu peli välillä, epäilin eka näytönohjaimen kelloja mutta vakiona tekee samaa. Oisko tossa ~48h pelailun aikana ehkä 8 kertaa kaatunut.
e: Tarkistutetaan nyt Steamista pelitiedostojen kunto..
Joo, oma kokemukseni päättyy storymoden loppuun - sen pidemmälle en peliä itse asiassa ole nähnyt. Kiinnostus peliä kohtaan lakkasi siihen kun toinen 980Ti kyrvähti just sopivasti pari päivää pelin läpäisyn jälkeen.Loppu oli kyllä eeppinen. Mutta:
Joo, oma kokemukseni päättyy storymoden loppuun - sen pidemmälle en peliä itse asiassa ole nähnyt. Kiinnostus peliä kohtaan lakkasi siihen kun toinen 980Ti kyrvähti just sopivasti pari päivää pelin läpäisyn jälkeen.
Niin ja myös siihen että jossain vaiheessa peliin tuli päivitys, jolla Noctisin ulkoasua sai muokattua kun löysi "sen jonkun jostakin". No, täydellisen taiteellisesti lahjattomana ihmisenä onnistuin luomaan hahmostani aivan kammottavan pallinaaman. Enkä löytänyt enää "sitä jotain jostakin", jolla hahmoani olisi voinut muokata uudestaan...
Et taida peliuutisia seurata niin muut DLC on peruttu:toivottavasti muut DLC:t pidempiä
Square Enix tiedottaa, että FFXV:n kaksivuotisjuhlan kunniaksi peliin on lisätty uutta sisältöä, sekä julkistettu tämän uutisen lopussa oleva pieni maistiainen Episode Ardyn -DLC:stä (julkaisu ensi vuonna). Lisäksi Comrades-pelitila julkaistaan erillisenä pelinä (X1, PS4) ja Final Fantasy XIV Onlinen kanssa tehdään yhteiseventti 13. joulukuuta.
Lehdistötiedotteen lopussa mainitaan lyhyesti päivän isoin FFXV-uutinen: Episode Ardyn tulee olemaan viimeinen DLC, ja jo julkistetut Aranea, Lunafreya sekä Noctis on peruttu. Kotaku kertoo myös, että Hajime Tabata on lähtenyt Square-Enixiltä.